Miltä tuntuu olla kelan asiakas?

Anonyymi-ap

Ei varmana kivalta. Kerran sain kelalta sairauspäivärahaa ja makoilin sairaalassa.
Sairaalassa yksi hoitaja antoi mulle ylimääräisen juustosämpylän. Olin hirmu iloinen.

Kuolemanosastolla vierustoveri aina kysyi milloin hän pääsee pois? Ei päässyt ikinä, mutta minä pääsin.

>simiti<

6

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei mitenkään kivalta. Olla muitten armoilla. Sairaspäiväraha on 36 euroa päivä ja siitä otetaan iso vero. Muuta tukea en saa, enkä ole hakenutkaan. Kivempi olis olla hyvässä kunnossa ja päästä töihin. Vaikken työnteosta erityisemmin nautikkaan, viehän se voimat sekin. Mutta saa edes palkan tekemästään työstä.

• Anonyymi00001

Mulla muistaakseni oli päiväpalkka 200 euroa.

>simiti</

• Anonyymi00001 kirjoitti:

Mulla muistaakseni oli päiväpalkka 200 euroa.

>simiti</

Ihan jees. Oliko markka aika? 😅
        Mulla loppuu pian sairaspäiväraha kausi, sitten anotaan kuntoutusta ja tukea. Tuskin saan, sitten työkkärin rahoilla jatketaan kuntoutusta kuitenkin. Järjestelmä on hölmö. Ei ole työkunnossa, mutta työnhakijana tilastoissa ja maksatuksessa.

• Tuntuu hölmöltä. Olen käynyt KELAn toimistossa joskus muinoin hakemassa osittaista korvausta johonkin fysioterapiaan, jonka lääkäri oli "määrännyt" eli suositellut ja kirjoittanut siis jonkin lähetteen tms. Ihan ystävällistä palvelua sinänsä, mutta kohdeltiin kuin lasta tai umpityhmää. Sormella osoitettiin lomakkeeseen, että tuohon kohtaan oma nimi ja tuohon kohtaan tilinumero. Taisi vielä auttaa ensin, että osaan varmasti pitää kuulakärkikynää oikein päin kädessä.

• Anonyymi00002

Hallitusten vika, hallitus hallitukselta. Ei Kelan asiakkaana oleminen ole mikään häpeä vaan se on yksinkertaisesti suoraa seurausta politiikan ja niin kutsutun "demokratian" toimimattomuudesta. En ole siis ideologisesti työtön enkä niin mt-ongelmainen etten kykenisi tekemään töitä. Pari koulutusta löytyy kontoltani.

Itse asiassa merkittävä osasyy ihmisten mt-ongelmiin johtuu pitkälti siitä että politiikan ja talouskeinottelun keinoin ihmisten vaurautta on ajettu tahallaan alas, kulttuureja on mädätetty yms. Nämä kaikki setit heikentävät ihmisten hyvinvointia. Hyvinvoinnista puheen ollen, meillähän on nämä pahoinvointialueet.

Tulevaisuudennäkymät näyttäytyvät lohduttomilta ja kun aivan rehellisiä ollaan, dystopia on utopiaa paaaaaaaljon todennäköisempi skenaario miettien lähivuosia sekä lähivuosikymmeniä. Mitä tässä voi todeta? Päättäjät ovat täysin irti todellisuudesta. Niiden ajatus ei nappaa niin sanotusti.

• No sairaspäivärahaa kerran sain, kun työnantajan vastuu siihen päättyi. Se oli se selkähomma mistä teille jo kerroin.

Joskus suoritin iltalukioo ja multa loppu työt. Niin yritin hakee työttömän peruspäivärahaa, niin sanoivat, ettei opiskelijalle makseta. No sitten hain opintotukee ja vastauksena tuli ettei työttömille makseta opintotukea.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1167
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      667
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      98
      637
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      608
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      538
    Aihe