Salamarakastuminen

Anonyymi-ap

Tai edes -ihastuminen?

Tuolla yhden ketjun perällä oli keskustelua näistä. Eli näet toisen, vaihdat pari sanaa ja tsädäm, se oli siinä, loppuelämän ihana rakkaustarina.

Tämähän on sinkkupalsta, niin ehkä väärä paikka kysyä, mutta antaa nyt mennä.
Onko palstalla ketään kenelle olisi käynyt tällainen? Edes vähäksi aikaa, jollei loppuelämäksi? Vai onko näitä vain saduissa / disney-elokuvissa?

Ja kestääkö tuollainen sadulta kuulostava suhde sitten paremmin?

Yhden vanhan miehen tiedän (leski jo), joka on kertonut elämänsä rakkaustarinasta näin. Ja olivat kimpassa rouvan kuolemaan asti. Naisosapuolen näkemystä suhteen alusta/laadusta en koskaan päässyt tietämään.

Tuohon verrattuna itse olen kyllä se harvaiskuinen iso diesel, joka vaatii pidemmän hehkutuksen :)

-keinovaginamies-

74

705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onhan tollei käynyt.
      Ihan näkemättäkin toista.
      Ei siitä kyl mitään rakkaustarinaa syntynyt, ainoastaan yksipuolinen rakkaus ja välittäminen.
      Eikä loppua tunteille näy.
      Ikävä kyllä.
      Se mies olis kiva ystävä saada elämään mukaan, ei sen enempiä tarttis.

• Anonyymi00004

Kumpi on riuduttavampaa?
        Olla salaisesti kaukoihastunut (Vai oletko kertonut tunteesi?)
        Vai
        Olla ystävyyssuhteessa salaisesti ihastunut?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kumpi on riuduttavampaa?
        Olla salaisesti kaukoihastunut (Vai oletko kertonut tunteesi?)
        Vai
        Olla ystävyyssuhteessa salaisesti ihastunut?

-keinovaginamies-

En mä sitä salannut et tunnen ja välitän.
        En kyllä ajatellut että ihan näillä tietämisillä ja jutusteluilla olis joku ihan parisuhde voinut alkaa tai olisko ikinä sellasta voinut tulla.
        Ystävänä mä alunperinkin olin halunnut hänet elämääni. Rakkaus toista kohtaan ei oo aina romanttisessa mielessä rakkautta.
        Mutta turha sitä enää on miettiä sen enempiä..
        Kaikki on ohi.

• Anonyymi00002

Jotta jotain tuollaista voisi tapahtua, tiettyjen ehtojen täytyy toteutua:

- Molemmat tuntevat itsensä ja tietävät, mitä kaipaavat ja etsivät.

- Molemmat pitävät mahdollisena, että toiveita vastaava henkilö on olemassa.

- Molemmat antavat elämälle mahdollisuuden, kun toiveita vastaava henkilö tulee elämään.

On yllättävän epätodennäköistä, että nämä kaikki kolme edellytystä toteutuvat yhdessä ja samassa henkilössä. Sen sijaan olen tavannut useita, jotka täyttävät kaksi noista kolmesta ehdosta.

Mutta noiden ehtojen pitäisi toteutua yhdessä ja samassa henkilössä, ja kahden sellaisen henkilön pitäisi kohdata, jotta nopea startti olisi mahdollista.

Minulla oli vielä neljäskin ehto: henkilön pitäisi olla ns. täysillä käyvä. Mutta sellainen löytyi, ja sitten se oli menoa.

🦄

• Anonyymi00003

Eli ymmärsinkö nyt oikein, että sinä olet oikeasti salamarakastunut ja voittanut elämän lotossa? :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eli ymmärsinkö nyt oikein, että sinä olet oikeasti salamarakastunut ja voittanut elämän lotossa? :)

-keinovaginamies-

Useita kertoja minä olen salamarakastunut!

Mutta minuun on salamarakastuttu vain kerran. Se oli se lottovoitto. 🌟

🦄

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Useita kertoja minä olen salamarakastunut!

Mutta minuun on salamarakastuttu vain kerran. Se oli se lottovoitto. 🌟

🦄

No hyvät sulle! Tai teille.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No hyvät sulle! Tai teille.

-keinovaginamies-

Kiitos.

Mutta älä huolehdi. Hitaat dieselkoneet leikkaisivat kiinni minun sytytystulpillani.

Tarvitset menopelin, jossa on paljon hevosvoimia mutta maltillisempi teho. 🤔

🦄

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kiitos.

Mutta älä huolehdi. Hitaat dieselkoneet leikkaisivat kiinni minun sytytystulpillani.

🦄

Hevosvoima [hp] on muuten tehon yksikkö, vanha sellainen.
        Ehkä sekoitit vääntöön. [Nm]

Ehkä pohdintani oli enemmän teoreettista kuitenkin.

Dieselissä ei muuten ole sytystulppia ollenkaan :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Hevosvoima [hp] on muuten tehon yksikkö, vanha sellainen.
        Ehkä sekoitit vääntöön. [Nm]

Ehkä pohdintani oli enemmän teoreettista kuitenkin.

Dieselissä ei muuten ole sytystulppia ollenkaan :)))

-keinovaginamies-

Perhana. Fysiikan suureet, niin ihania kuin ne ovatkin, eivät ole minulla hallinnassa.

Vääntö... Hmm. Kuulostaa vähän... Hyökkäävältä. Mutta menköön. Newtonmetrejä olen nähnyt vain katsastustodistuksissani jarrujen testauksen kohdalla. 🤔

🦄

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Kiitos.

🦄

"Tarvitset menopelin, jossa on paljon hevosvoimia mutta maltillisempi teho. "

Nyt on mielenkiintoinen haaste. Hevosvoiman määritteli aikanaan skotlantilainen James Watt, kun markkinoi kehittämäänsä höyrykonetta ja joutui kuvailemaan millaisen työn kone kykenee tekemään. Vertailukohdaksi haettiin erittäin tavallinen hevonen, ei mikään poni tai ravihevonen, vaan perustyöjuhta. Ja sitten ajateltiin sille keskimääräinen työpäivä ja työmäärä ja siitä laskennallisesti keskimääräinen teho. Se on yksi hevosvoima.

Joten jos on paljon hevosvoimia niin tarvitaan paljon hevosia ja tietysti isot vankkurit. Mutta jotta kulkuneuvon teho silti pidetään maltillisena valjastetaan hevoset niin, että osa vetää keulasta ja osa jarruttaa peräpäästä. Pannaan vielä muutama hevonen vetämään sivulle ja vankkureihin vielä oma osasto, jossa osa hevosista voi mussuttaa kauroja. Eli nyt sanoisin, että vaatimusmäärittely on täytetty: menopelissä on paljon hevosvoimia, mutta hyvin maltillinen teho, joka vie paikasta A paikkaan B.

Ja miten tämä liittyi salamarakastumiseen? Älkää kysykö, koska muuten kirjoitan aiheesta lisää.

• Anonyymi00011

En puhuisi kohdallani salamarakastumisesta, koska rakastuminen vaatii sitä, että minulle on alkanut muodostua kuva miehen sisäisestä maailmasta. Syvempi ihastuminenkin vaatii tätä.

Jos kuitenkin puhutaan sellaisesta kevyestä ihastumisesta, ehkä jopa jonkinlaisesta eroottisesta tuntemuksesta, niin sellaisia olen kyllä kokenut salamanomaisesti. Ne ovat sellaisia hetkiä, kun jonkun kanssa jää katseet jumiin, sanat saattaa vähän takellella tms. Tilanteeseen voi liittyä jonkinlaista flirttiä, mutta aina siihen liittyy kohdallani enemmän kuin pelkkä katse. Eli se että näen jonkun miehen jossain ei riitä tuon tunteen aikaansaamiseksi vaan vaaditaan jonkinlaista vuorovaikutusta.

Aletheias

• Anonyymi00012

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei rakastuminen tarkoita pelkkää eroottista vetovoimaa.

Olen eri mieltä siitä, että sisäiseen maailmaan tutustuminen kaikkien kohdalla vaatisi paljon aikaa.

🦄

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei rakastuminen tarkoita pelkkää eroottista vetovoimaa.

Olen eri mieltä siitä, että sisäiseen maailmaan tutustuminen kaikkien kohdalla vaatisi paljon aikaa.

🦄

En ole väittänyt, että sisäiseen maailmaan tutustuminen vaatisi kaikkien kohdalla paljon aikaa. Sanoin, että minun kohdallani rakastuminen vaatii sitä, että minulle on alkanut muodostua käsitys miehen sisäisestä maailmasta. Se voi tapahtua kohtuullisen nopeastikin tai joskus siihen menee ehkä vähän pidempään.

Jokaisella on näistä oma kokemuksensa ja on mielenkiintoista, miten eri tavalla eri ihmiset näistä ajattelevat ja miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on. Joskus elämä saattaa yllättää ja sitä kokee jotain, mitä ei olisi itsestään uskonut. Esim joku aikaisemmin hitaasti rakastuva saattaakin kokea salamarakastumisen. Ihmisyydessä on se(kin) ihana asia, että elämä saattaa jatkuvasti myös yllättää 😊

Aletheias

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

En ole väittänyt, että sisäiseen maailmaan tutustuminen vaatisi kaikkien kohdalla paljon aikaa. Sanoin, että minun kohdallani rakastuminen vaatii sitä, että minulle on alkanut muodostua käsitys miehen sisäisestä maailmasta. Se voi tapahtua kohtuullisen nopeastikin tai joskus siihen menee ehkä vähän pidempään.

Jokaisella on näistä oma kokemuksensa ja on mielenkiintoista, miten eri tavalla eri ihmiset näistä ajattelevat ja miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on. Joskus elämä saattaa yllättää ja sitä kokee jotain, mitä ei olisi itsestään uskonut. Esim joku aikaisemmin hitaasti rakastuva saattaakin kokea salamarakastumisen. Ihmisyydessä on se(kin) ihana asia, että elämä saattaa jatkuvasti myös yllättää 😊

Aletheias

Kiitos tarkennuksesta. ☺️

Sinun ajatuksiasi on aina mukava lukea: ne ovat loogisia ja hyvin perusteltuja.

🦄

• Anonyymi00015

Tuo toinen kappale, niin jotain tuon suuntaista olen itsekin kokenut, mutta on siitä edellisestä kyllä jo aikaa. Ehkei siihen kuitenkaan liity ihan erotiikka, mutta joku pilke silmässä kuitenkin.
        Sitten sitä jää kuvittelemaan että toinen tunsi samoin, kun kuitenkin vaan piruillessaan flirttaili :)) Vähän joku nuorehko nainen vedättää ukonhupakkoa :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta. ☺️

Sinun ajatuksiasi on aina mukava lukea: ne ovat loogisia ja hyvin perusteltuja.

🦄

Kiitos 😊 Kuten myös sinun kanssasi on mukava keskustella eritoten sen takia, että uskallat myös hastaa.

Aletheias

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tuo toinen kappale, niin jotain tuon suuntaista olen itsekin kokenut, mutta on siitä edellisestä kyllä jo aikaa. Ehkei siihen kuitenkaan liity ihan erotiikka, mutta joku pilke silmässä kuitenkin.
        Sitten sitä jää kuvittelemaan että toinen tunsi samoin, kun kuitenkin vaan piruillessaan flirttaili :)) Vähän joku nuorehko nainen vedättää ukonhupakkoa :)))

-keinovaginamies-

Se, liittyykö tuollaisiin hetkiin erotiikka vai ei, on hyvin tulkinnanvaraista. Se voi olla pilke silmäkulmassa, kemiaa, orastava molemminpuolinen kiinnostus.. Ei kai sen niin väliä millä tuota kutsuu, mutta jonkinlainen tavallista intensiivisempi yhteys tuollaisissa hetkissä muodostuu 😊

Ei kukaan piruillakseen tai vedättääksen flirttaile 😊 Tai en ainakaan uskoisi niin. Jos olet kokenut tuollaista, niin takuulla siinä on jotain kipinää ollut. Paitsi sellaista olen nähnyt, että naiset hankkivat esim. ilmaisia juomia flirtin avulla, että jos tilanteeseen liittyy jotain tuollaista, niin sitten ehkä joku voikin vähän vedättää 😄

Aletheias

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Se, liittyykö tuollaisiin hetkiin erotiikka vai ei, on hyvin tulkinnanvaraista. Se voi olla pilke silmäkulmassa, kemiaa, orastava molemminpuolinen kiinnostus.. Ei kai sen niin väliä millä tuota kutsuu, mutta jonkinlainen tavallista intensiivisempi yhteys tuollaisissa hetkissä muodostuu 😊

Ei kukaan piruillakseen tai vedättääksen flirttaile 😊 Tai en ainakaan uskoisi niin. Jos olet kokenut tuollaista, niin takuulla siinä on jotain kipinää ollut. Paitsi sellaista olen nähnyt, että naiset hankkivat esim. ilmaisia juomia flirtin avulla, että jos tilanteeseen liittyy jotain tuollaista, niin sitten ehkä joku voikin vähän vedättää 😄

Aletheias

Kyllä ne nuoret naiset voivat testailla viehätysvoimaansa ihan arkisemmissakin ympäristöissä kuin baarissa.
        Tämä on ainakin minun kokemus. En kyllä oikein usko että sellainen n. 25v tapaus voisi kovin tosissaan olla, kun reilusti yli nelikymppiselle miehelle flirttailee :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä ne nuoret naiset voivat testailla viehätysvoimaansa ihan arkisemmissakin ympäristöissä kuin baarissa.
        Tämä on ainakin minun kokemus. En kyllä oikein usko että sellainen n. 25v tapaus voisi kovin tosissaan olla, kun reilusti yli nelikymppiselle miehelle flirttailee :)

-keinovaginamies-

En osaa tietysti puhua kaikkien naisten puolesta, mutta omalla kohdallani kaikki tuollaiset tilanteet ovat olleet aitoja eli en ole edes nuorempana testaillut mitään, mutta meitä on niin moneen junaan, etten tietenkään tiedä, mitkä vaikuttimet muilla on.

Mutta älä vähättele omaa vetovoimaasi. En tiedä yhtäkään naista, joka flirttailisi miehelle, jota ei edes jollain tasolla pidä vähintään miellyttävänä. Jollei siis tilanteeseen liity jokin tuollainen selkeä hyväksikäytön yritys tms.
        Ota siis vähintään kehuna 😁

Aletheias

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

En osaa tietysti puhua kaikkien naisten puolesta, mutta omalla kohdallani kaikki tuollaiset tilanteet ovat olleet aitoja eli en ole edes nuorempana testaillut mitään, mutta meitä on niin moneen junaan, etten tietenkään tiedä, mitkä vaikuttimet muilla on.

Mutta älä vähättele omaa vetovoimaasi. En tiedä yhtäkään naista, joka flirttailisi miehelle, jota ei edes jollain tasolla pidä vähintään miellyttävänä. Jollei siis tilanteeseen liity jokin tuollainen selkeä hyväksikäytön yritys tms.
        Ota siis vähintään kehuna 😁

Aletheias

Nythän sinä tyhjensit pajatson.
        Ehken sano enää mitään, vaan jään muhittelemaan mahdollisuutta 😋

-keinovaginamies-

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Nythän sinä tyhjensit pajatson.
        Ehken sano enää mitään, vaan jään muhittelemaan mahdollisuutta 😋

-keinovaginamies-

Kannattaa positiivisen kautta ottaa kaikki tällaiset 😄

Aletheias

• Anonyymi00016

Niin pääsi käymään, pelkän katsekontaktin perusteella. Mitään ei koskaan alkanutkaan. Kenties alkoholi oli herkistänyt tunteitani tilanteeseen sopivaksi. En jaksa avautua asiasta nyt enempää koska se oli loppupeleissä niin negatiivinen kokemus. Joskus kirjoitin siitä tänne. - 🍄.

• Anonyymi00017

Jos tarkoitat sitä ketjua, jossa puhuttiin asuako yhdessä vai ei, niin minusta tuntuu, että ymmärsit hieman väärin mistä siinä puhuttiin. Tai no ainakin minä siinä kerroin, että olen käytännössä muuttanut samantien yhteen jne. mutta ei se kyllä mitään tuollaista salamarakastumista tarkoita, josta sinä puhut. Mihinkään salamarakastumisiin en usko, enkä ainakaan minä siinä ketjussa salamarakastumisesta puhunut. Se, että toisen kanssa on alusta asti heti luontevaa ja hyvä olla, on ihan eri asia.

• Anonyymi00019

Ja kyllä, olen muuttanut yhteen miehen kanssa, jota en ennen sitä ollut koskaan edes nähnyt. Siinä ei ollut alunperin ihan se tarkoitus, että hän jäisi suoraan sille tielleen, mutta näin pääsi käymään. Sillä samalla tiellään hän on edelleen, lähes 15 vuotta myöhemmin.

• Anonyymi00023

"Se, että toisen kanssa on alusta asti heti luontevaa ja hyvä olla, on ihan eri asia."

Olen samaa mieltä tästä.

Se, että aloittaja näyttää ilmeisesti jotenkin sekoittavan tämän jonkinlaiseen salamarakastumiseen, on hämmentävää.

En minäkään mielelläni kutsuisi salamarakastumiseksi sitä, että asiat vain sujuvat helposti ja nopeasti. Salamarakastuminen kuulostaa liian dramaattiselta.

🦄

• Anonyymi00024

No, en minä niitä niin tarkasti lukenut.
        Kunhan nyppäsin aiheen siitä, kun ei täällä juuri koskaan puhuta suhteista ja tunteista, vaikka sen osion alle tämäkin palsta kuluu :))

Sinänsä ihan mielenkiintoinen kulma siinä oli se, että salamaihastujien suhteet kestäisivät paremmin. Tällaisena ikuisena piiloromantikkona jäin pohtimaan asiaa :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No, en minä niitä niin tarkasti lukenut.
        Kunhan nyppäsin aiheen siitä, kun ei täällä juuri koskaan puhuta suhteista ja tunteista, vaikka sen osion alle tämäkin palsta kuluu :))

Sinänsä ihan mielenkiintoinen kulma siinä oli se, että salamaihastujien suhteet kestäisivät paremmin. Tällaisena ikuisena piiloromantikkona jäin pohtimaan asiaa :)))

-keinovaginamies-

Taisipa olla juurikin minun kommenttini se ja ei, se kyseinen kommentti ei liittynyt mitenkään salamaihastumiseen/-rakastumiseen. Kuten tuossa edellä mainitsin, niin kyse on ohan eri asiasta.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Taisipa olla juurikin minun kommenttini se ja ei, se kyseinen kommentti ei liittynyt mitenkään salamaihastumiseen/-rakastumiseen. Kuten tuossa edellä mainitsin, niin kyse on ohan eri asiasta.

Myönnän kyllä asiassa oikaisun sekä sinulle että hevosenpäälle, mutta kyllähän te tiedätte, että jos keskustelua haluaa kirvoittaa, niin sitten on vähän laveammalla pensselillä maalattava.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Myönnän kyllä asiassa oikaisun sekä sinulle että hevosenpäälle, mutta kyllähän te tiedätte, että jos keskustelua haluaa kirvoittaa, niin sitten on vähän laveammalla pensselillä maalattava.

-keinovaginamies-

Sen kun. Halusinpahan vain oikaista, ettei kukaan luule ainakaan minun kommenttini siellä koskevan mitään salamarakastumisen kaltaista, johon siis en varsinaisesti edes usko. Salamana voi ihastua, mutta ei rakastua. Sitten jos lavennetaan siitä salamasta, niin vaikkapa yhdessä illassa voi toki rakastua.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sen kun. Halusinpahan vain oikaista, ettei kukaan luule ainakaan minun kommenttini siellä koskevan mitään salamarakastumisen kaltaista, johon siis en varsinaisesti edes usko. Salamana voi ihastua, mutta ei rakastua. Sitten jos lavennetaan siitä salamasta, niin vaikkapa yhdessä illassa voi toki rakastua.

Ahhahaa! 🤭 Niin, "yksi ilta" on vikkelille ihmisille jo aivan eri ajan määre kuin "salamana"... 😄

🦄

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ahhahaa! 🤭 Niin, "yksi ilta" on vikkelille ihmisille jo aivan eri ajan määre kuin "salamana"... 😄

🦄

Juurikin näin. Iltojakin on monenlaisia ja monenpituisia. 😉

• Anonyymi00039
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ajan määreet on näköjään eri ihmisille hyvin erilaisia.

Yksi iltahan on dieselille vähän sellainen, että: "Hmmm, mitäköhän mieltä minä tästä ihmisestä olen? Täytyypä nukkua yön yli." :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Yksi iltahan on dieselille vähän sellainen, että: "Hmmm, mitäköhän mieltä minä tästä ihmisestä olen? Täytyypä nukkua yön yli." :)))

-keinovaginamies-

Niin no oletin sinun tarkoittavan salamalla jotain rakkautta ensi silmäyksellä. Mikä salama se sellainen on, jonka kestää tuntitolkulla saada mitään aikaiseksi? Minähän olen todellisuudessa hitaammin lämpenevää sorttia. Vaan kuten todettua, niin iltoja on monenlaisia. On sellaisia. joissa ei saa aikaiseksi kuin tuollaista että nukutaan yön yli ja sitten on myös sellaisia, jotka tuntuvat kestäneen puoli elämää. Joidenkin ihmisten kanssa pitää aloittaa pohjamudista se rakentaminen ja joidenkin kanssa sitä tuntuu kuin olisi tunnettu jo ikuisuus. Eikä tämä koske pelkästään parisuhteita. Joskus voi onnekkaasti tulla eteen ystävyyssuhdekin, jossa käy aivan samalla tavalla.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00039 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Sanoisin, että jos tarvii tuollaisia miettiä, niin se ihminen kannattaa unohtaa alkuunsa. Jos ihmisestä pitää, niin kyllä hänestä pitää suht nopeasti. Jos nyt ei satu olemaan sen sortin lintu, joka tykästyy sellaisiin, joiden kanssa tappelee jatkuvasti. Sellaisiakin kummajaisia on. Se on sitten toki eri juttu, että onko se pitäminen pitämistä kummempaa. Vaan tarviiko sen aina ollakaan?

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Sanoisin, että jos tarvii tuollaisia miettiä, niin se ihminen kannattaa unohtaa alkuunsa. Jos ihmisestä pitää, niin kyllä hänestä pitää suht nopeasti. Jos nyt ei satu olemaan sen sortin lintu, joka tykästyy sellaisiin, joiden kanssa tappelee jatkuvasti. Sellaisiakin kummajaisia on. Se on sitten toki eri juttu, että onko se pitäminen pitämistä kummempaa. Vaan tarviiko sen aina ollakaan?

No, sanotaan niin, että jos minä elämässäni olisin jäänyt etsimään tai odottamaan sitä yhden illan rakastumista (tai edes syvempää ihastumista), niin en olisi ollut, enkä tulisi olemaan yhdessäkään parisuhteessa ikinä :)))

Meitä on niin moneen junaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

No, sanotaan niin, että jos minä elämässäni olisin jäänyt etsimään tai odottamaan sitä yhden illan rakastumista (tai edes syvempää ihastumista), niin en olisi ollut, enkä tulisi olemaan yhdessäkään parisuhteessa ikinä :)))

Meitä on niin moneen junaan.

-keinovaginamies-

Niin, sehän on hyvin pitkälti kiinni siitä, että kykeneekö itse elämään siinä hetkessä, noin kliseisesti sanottuna. Osaako olla aidosti läsnä siinä ja silloin ja ottaa vastaan sen mitä siinä hetkessä on. Osaako käydä vaikkapa merkityksellisen keskustelun, ilman että sitä hetkeä ja seuraa tarvitsee ylianalysoida. Eivät kaikki siihen kykene, mutta jos joskus onnistuu, niin se on ihan kokemisen arvoista, vaikkei siihen rakastumista liittyisikään.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Niin, sehän on hyvin pitkälti kiinni siitä, että kykeneekö itse elämään siinä hetkessä, noin kliseisesti sanottuna. Osaako olla aidosti läsnä siinä ja silloin ja ottaa vastaan sen mitä siinä hetkessä on. Osaako käydä vaikkapa merkityksellisen keskustelun, ilman että sitä hetkeä ja seuraa tarvitsee ylianalysoida. Eivät kaikki siihen kykene, mutta jos joskus onnistuu, niin se on ihan kokemisen arvoista, vaikkei siihen rakastumista liittyisikään.

Mielenkiintoinen pointti. Ihan tuollaiseen flow-tilaan ihmissuhdeasioissa en ole päässyt ainakaan tähän mennessä koskaan. Korjataan edellistä lausuntoa sen verran.

Epäilen kyllä, että kohdallani se vaatisi jonkin aivokemiatoiminnan perustavanlaatuisen muutoksen. Jos ihminen on syntynyt analysoimaan, niin sitten sitä tahtoo analysoida (ja antaa itselleen aikaa).

-keinovaginamies-

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Mielenkiintoinen pointti. Ihan tuollaiseen flow-tilaan ihmissuhdeasioissa en ole päässyt ainakaan tähän mennessä koskaan. Korjataan edellistä lausuntoa sen verran.

Epäilen kyllä, että kohdallani se vaatisi jonkin aivokemiatoiminnan perustavanlaatuisen muutoksen. Jos ihminen on syntynyt analysoimaan, niin sitten sitä tahtoo analysoida (ja antaa itselleen aikaa).

-keinovaginamies-

No, tästä päästään siihen, että niinhän minäkin olen ... analysoija nimittäin. Tuo ominaisuuteni vaan ei oikeastaan liity tähän asiaan millään tavalla. Sinulla se toki voi liittyä. Sinä olet jotenkin erilaisella tavalla kasaan pistetty analysoija.

• Anonyymi00021

Ajatellaan menneitä tai nykyisiä suhteita, mikä olisi ollut sellainen asia, joka on laittanut "ne muutamat" muita tärkeämmiksi?

Suhteita voi olla monia, jopa liiankin monia(joidenkin mielestä), mutta mikä on se mistä jopa lauletaan? Se jokin sinulla on?

Itse olen aina pitänyt ihmisten poikkeavaisuuksista siihen miten ympäristö käyttäytyy.
      Henkilö joka olisi rohkea itsensä, se kiinnostaa aina.

https://www.youtube.com/watch?v=iH1Pw51B73o&list=RDiH1Pw51B73o&start_radio=1

AV

• Anonyymi00025

Kyllä,
        Aitous on aina ykkönen.
        Mutta käsittääkseni on olemassa myös jonkin verran aitoja ihmisiä jotka eivät kiinnosta esim. minua lainkaan. Ja näin sen kuuluukin olla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kyllä,
        Aitous on aina ykkönen.
        Mutta käsittääkseni on olemassa myös jonkin verran aitoja ihmisiä jotka eivät kiinnosta esim. minua lainkaan. Ja näin sen kuuluukin olla.

-keinovaginamies-

Vakka kantensa löytää...

AV

• Anonyymi00028

Tunnustin jo toisaalla että kerran hurlumhei, toisella kertaa oli jo pientä viivettä, kolmatta ootellaan varsin epäileväisin mielin, kuolonkankeus ehtinee ensin 😄

Nii ja oli siinä joku ihastusnii pari vuotta sitten, tyrin törppö senkin, nii...

• Anonyymi00043

Lisääntyykö viisaus vai kyynistyykö ihminen?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00054
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Lisääntyykö viisaus vai kyynistyykö ihminen?

-keinovaginamies-

Saattaa olla että vähän kumpaakin, onneksi erotan vielä missä vika piilee

• Anonyymi00033

Minulle ei ole käynyt koskaan noin. Ihastuin lasteni isään, mutta rakastuin vasta sitten, kun olin oppinut tuntemaan hänet kunnolla.

• Anonyymi00041

Noinhan se taitaa meille useimmille toimia.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00034

Salamarakkaus ja rakastuminen muutenkin on rasittavaa 🤔

- Sheena

• Anonyymi00042

"rakastuminen on muutenkin rasittavaa"

No onhan se kyllä ilman salamaakin vähän sellainen vuoristorata, mutta jotkut tykkää ottaa riskiä niin että mahan pohjasta ottaa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00057
        Anonyymi00042 kirjoitti:

"rakastuminen on muutenkin rasittavaa"

No onhan se kyllä ilman salamaakin vähän sellainen vuoristorata, mutta jotkut tykkää ottaa riskiä niin että mahan pohjasta ottaa.

-keinovaginamies-

Rakastuminen johtaa aina syvällisiin keskusteluihin itsensä kanssa 🤔Ja tuota riskiä ei aina kannata ottaa, ihminen onneksi saa ihan itse valita (vaikka onhan sekin usein sellaista, että mahan pohjasta ottaa ja pitkään).

- Sheena

• No ei. Kun olen hidas, hyvin hidas.

Yhden oudon kerran muistan, kun eräässä tapahtumassa minä vierailijana ja nainen töissä jäin silmistäni jotenkin kiinni. Oli sanottu jotain ja vastattu siihen jotain ja siihen jotain mikä ei enää olisi ollut tarpeellista ja siihen vielä jotain mikä varsinkin oli jo täysin tarpeetonta ja minä olin jo loittonemassa takaperin tilanteessa mutta silmät oli tarttuneet kiinni ja jotenkin piti pakottaa itsrnsä jatkamaan. Outo kokemus, koska se oli vähän kuin elokuvaa jossa katsoin itseäni uökopuolelta koska minähän en toimi noin, yleensä.

• Anonyymi00044

Erilainen kokemus on yleensä juuri se joka jää mieleen.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Erilainen kokemus on yleensä juuri se joka jää mieleen.

-keinovaginamies-

Kyllä. Ja sitten muistuu toinen tapaus naisesta, josta olin nähnyt kasvot ja puhunut hänen kanssaan ja pidin oikein mukiinmenevänä. Mutta sitten kun näin vartalon, niin varmaan jokin ihmeellinen hormoniryöppy vapautui tai muuta omituista. Liittyy varmaan jotenkin lantio/vyötärösuhteeseen, mutta ikään kuin jokin tuhatvuotinen vietti olisi kertonut, että nyt olisi hedelmällistä maata siemenelle.

• Anonyymi00055
        scrg kirjoitti:

Kyllä. Ja sitten muistuu toinen tapaus naisesta, josta olin nähnyt kasvot ja puhunut hänen kanssaan ja pidin oikein mukiinmenevänä. Mutta sitten kun näin vartalon, niin varmaan jokin ihmeellinen hormoniryöppy vapautui tai muuta omituista. Liittyy varmaan jotenkin lantio/vyötärösuhteeseen, mutta ikään kuin jokin tuhatvuotinen vietti olisi kertonut, että nyt olisi hedelmällistä maata siemenelle.

Voi perse näitä sinunkin juttuja :))))

Tämä nyt oli varmaan se liskogeeni joka iski :)

-keinovaginamies-

• En ole mikään salamarakastuja. Sanotaan näin, että jotkut ovat nopeita kuin mikroaaltouunit, minä olen hitaasti viritettävä pönttöuuni.

• Anonyymi00040

Mutta pönttöuunin lämmitys vaatiikin huomattavasti enemmän otetta ja taitoa kuin mikroaterian. Ehkäpä siksi juuri mielenkiintoisempi. Pysyy muuten lämpimänäkin huomattavasti pidempään :)

-keinovaginamies-

• En ole koskaan rakastunut, enkä nyt kovin pahasti ihastunut. Olisipa elämä noin helppoa, että sormia napsauttamalla rakkaus vain syttyisi ja sitten oltaisiin loppuelämä yhdessä.

• Anonyymi00045

Vähän niinku lääkärin määräämä lääke.
        Sairaus pitäis saada helposti kuriin. (Vai meneekö se tässä just toisin päin?)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00058

Helppo elämä ei ole minunkaan juttuni..

- Sheena

• Mä en koskaan ole lähtökohtaisesti uskonut tällaiseen, mutta tulee kyllä mieleen kolme tapausta viime vuosilta.

Ex-Muijan kanssa korona-aikana me oltiin heti ekoilta treffeiltä alkaen sielunkumppaneita, ja toinen niin täysi seksihullu että GoldenEye:n Xeniakin kalpenee ja jätin pari vuotta sitten runkopatjasängyn suosiolla maalle kun se tuoksui häneltä 😂 Mutta mä olin itse hiukan solmussa henkisesti, kuoppasin äidin, olin sairaalassa jne. ja jälkikäteen hiukan harmittaa että tavattiin noin hankalassa elämäntilanteessa ja menin hukkaamaan hänet.

Toissa syksynä pakenin parvekesaneerauksesta aiheutuvaa meteliä ja tissuttelin kaljaa läheisellä puistonpenkillä. En tiedä onko se jotenkin paistanut musta ulospäin läpi, mutta naapurin 10 vuotta vanhempi hassu kissatäti istui viereen ja kysyi että onko mulla SSRI-masennuslääkkeitä. No olihan mulla ja myös L:jä, ja hän on siitä saakka ollut yksi mun parhaista ystävistä vaikka nyttemmin mullakaan ei ole jänniä lääkkeitä. Ei hän suostu ikinä myöntämään olevansa hiukan kuuma puuma, mutta kuitenkin vähän väliä lääppii mua ja mä tykkään hänen pehmeistä tissihaleista 😊

Aiemman työni kautta tuttava nainen on antanut mulle suoraan kaverikortin (ja pesukoneenkin!), mutta kaveriksi hän on todella mukava ja myös kaunis. Nuorena hän on työkseen pyörinyt jonkun klubin metallista tankoa vasten, nykyään kuvioissa on of-jutut jne. mutta koulutuksensa puolesta ymmärtää esim neurokirjon haasteita. Luultavasti enemmän mä olen häneen ihastunut kuin toisinpäin, mutta on meidän ystävyys silti tietyllä tavalla kaunista. Kumpaakin elämä on vähän heitellyt, racing-jutuista ei tullut meille kummallekaan mitään sateentekijää, mutta me voidaan jutella käytännössä melkein mistä vain ja toisinaan söpöillä jos siltä tuntuu.

• Anonyymi00046

Elämässä kannattaa osata nauttia pienistä jutuista, kuten esim. lämpimistä tissihaleista :)

Et säästynyt sitten edes runkopatjasänkyä muistoksi? Sehän olis ollut hyvin konkreettinen muisto :)))
        Tiesitkö muuten, että hajumuisti on yksi ihmisen pitkäkestoisimpia muisteja?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00046 kirjoitti:

Elämässä kannattaa osata nauttia pienistä jutuista, kuten esim. lämpimistä tissihaleista :)

Et säästynyt sitten edes runkopatjasänkyä muistoksi? Sehän olis ollut hyvin konkreettinen muisto :)))
        Tiesitkö muuten, että hajumuisti on yksi ihmisen pitkäkestoisimpia muisteja?

-keinovaginamies-

No se ei mahtunut ykköskoppaisen Meganen takakonttiin kun tein muuton pari vuotta sitten ilman että kukaan tuttava tiesi asiasta, ja tosiaan ex-Muija squirttasi siihen tahtiin että joku autonpenkkien puhdistusvaahto ei pahemmin auttanut. Eikä maalla ollut aina juoksevaa vettä kun talvella putket saattoi jäätyä ja kesällä kaivo kuivua.

Mähän ostin Ikeasta melko kapean puisen sängyn ja toin sen bussilla tänne toissa keväänä. Mutta se on kirjaimellisesti puhkin***ittu ja nyttemmin parvekkeella. Naapurin tissihirviö sai Kelan maksarin uuteen sänkyyn ja antoi sen mulle, eli nykyään on varsin ok punkka.

• Anonyymi00037

Tiedän monia joille on noin käyny itse en usko moisiin kuinka hyvin voi tuntea toisen muutaman sanan perusteella sen toki pysty määrittelemään kuinka luotettava toinen mahdollisesti on jo lyhyen keskustelun perusteella se taas että tietää kuinka varautunut toinen on pitää toista jo tuntea

• Anonyymi00053

Kylläpä se on niin ollut, että kun olen rakastunut, on kuin salama olisi pehmittänyt aivoni.
      En ole ollut kauhean pahoillani.
      Vilma

• Anonyymi00061

Pehmeäpäisenä voi tehdä pöljiä päätöksiä :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Pehmeäpäisenä voi tehdä pöljiä päätöksiä :)

-keinovaginamies-

Mitä väliä, jos molemmat ovat samassa moodissa pöljiä rakastuneita.
        Vilma

• Ihana tarina. ❤️
      Mulle on käynyt salamaihastuminen, mutta siinä tilanteessa se ei ollut toivottua. Yli pääsemiseen kesti kauan aikaa.

• Anonyymi00060

Se on muuten Oululainen mies.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00060 kirjoitti:

Se on muuten Oululainen mies.

-keinovaginamies-

Juu, no mutta hyvä hänelle. 😊

• Salamaihastumisia on käyny paristi, rakastunut olen aina vasta ajan kanssa jos speksit täyttyy.

• Luulen etten enää edes pystyisi rakastumaan. Olen muuttunut ihmisenä, ei tunnu samalta monikaan asia mitä joskus ennen. Olen liian kokenut kovia ja tietoinen riskeistä.

• Anonyymi00059
        Jasu2025 kirjoitti:

Luulen etten enää edes pystyisi rakastumaan. Olen muuttunut ihmisenä, ei tunnu samalta monikaan asia mitä joskus ennen. Olen liian kokenut kovia ja tietoinen riskeistä.

Monille käy noin.
        En tiedä onko se sitten ne kokemukset vai ihan luonnollinen kehitys.
        Mutta ajattele, jotkut eivät kykene siihen koskaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Monille käy noin.
        En tiedä onko se sitten ne kokemukset vai ihan luonnollinen kehitys.
        Mutta ajattele, jotkut eivät kykene siihen koskaan.

-keinovaginamies-

Varmaan sekä että. Realismi usein tiputtaa ne sydän linssit silmiltä. Loppuu haaveilu, tulee realismi tilalle.

• Anonyymi00056

Kattelin eilen illalla kick suoratoisto stiimausta Thaimaasta jostain pikkusaarelta.
      Stiimaajanainen meni paikalliseen baariin ja siellä oli mies, jonka vierelle nainen meni istumaan ja tilasi juoman.
      Hetken päästä nainen totesi stiimin katsojille, että on umpirakastunut vieressä istuvaan komeaan mieheen.
      Ei arvanut, että mies oli suomalainen ja kuuli kaiken.
      Kun nainen sai tietää, että mies oli suomalinen ja oli kuullut kaiken, niin nainen totesi, että kyllä nolottaa aivan sairaasti.
      Ei tuossa ole mitään noloa, jos yks kaks rakastuu ja kertoo sen, sehän on aivan luonnollinen asia, että jossakin voi yks kaks rakastua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      431
      3151
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      110
      2237
    3. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      2
      2045
    4. 177
      1943
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1934
    6. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      110
      1680
    7. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1288
    8. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      149
      1270
    9. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      55
      1180
    10. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      45
      1045
    Aihe