kiilteen laittaminen kakkuun...

tina3

Neuvoa olisin tarvinnut miten kiille tehdään liivatejauhosta täytekakun päälle? paketis oli et kuumaan liemeen laitetaan jauhe ja sit antaa ol 5min ni voiko siis sen jälkeen laittaa kakun päälle? Ja kauanko tarvisi antaa jääkaapis olla että olis hyytynyt?

5

1019

Vastaukset

• Laitat kuuman kiilteen kakun päälle ennenkuin se kiille alkaa jämähtää. Kaada tasaisesti, aloita keskeltä ja kierrä ympäri kakkua... Voit käyttää kauhaa tai isoa lusikkaa apuna, mutta silloin pitää olla vikkelä, koska hyytyminen tapahtuu hetkessä. Kun kiilleaine on levitetty, sitten voit laittaa jääkaappiin.

• Helpompaa ja tulee makua. =) Ja ohje löytyy paketin kyljestä.

• liivatelehtiä. Mut varmaan jauheeseen pätee sama, että jääkaappiin, kunnes alkaa hyytyä. Sitten sudilla levitetään tasaisesti kakun pinnalle.

• ..missään tapauksessa, jos hyytelösokerilla tekee. Kuumennuksen jälkeen seosta sekoitetaan koko ajan pari-kolme minuuttia, jonka jälkeen kiille kakun päälle. Kiille jämähtää, jos sen laittaa jääkaappiin tai sitä ei sekoita koko ajan. Ja jälki on kanssa ruman näköistä. Mutta ohjeet löytyvät paketin kyljestä, niitä kannattaa noudattaa.

• Mä suosittelen myös hyytelösokeria, en ulkoa muista sokerin ja veden (voit laittaa veden sijaan vaikka mehuakin) suhdetta mutta paketista löytyy. Seos kiehautetaan ja lusikoidaan kakun/marjojen päälle. Ja minä olen kyllä pitänyt jääkaapissa. Jähmettyy muutamassa minuutissa. Ja maku on parempi, kun tulee vähän makeutta mukaan sokerista. Ja liivate on jotenkin "limaisemman" tuntuista suussa, kuin hyytelösokerikuorrute.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia yllättävää itki nikon oven takana

https://www.seiska.fi/Uutiset/Totuus-kohuparin-eropommista-Sofia-Belorf-tunki-Niko-Ranta-ahon-kotiin-mustasukkainen Ei hyvää päivää!!!!!!!
      280
      10406