Kivihiilellä tuotetulla sähköllä lämmitetään epäterveellistä sokerihiilarihöttöä.
Suomessa luomuklapeilla lämmitetään leivinuuni, ja asunnon lämmityksen sivutuotteena saadaan paistettua juureen leivotut leivät, joihin ei ole sokeria tarvinnut lisätä.
Leivänpaahdin turha amerikkalainen keksintö
6
122
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kannattaa se leipä tehdä itse niin ei tule sokeria leipään. En ole koskaan laittanut leipään sokeria. Rapea ciabatta sämpylä onnistuu loistavasti toki uunillakin merkityksensä asiassa. Minun uunissani on säätö kostealla taikinalle ja pizzalle. Näitä sämpylöitä voi halutessaan paahtaa, jos mahtuu pahtimeen. 3,5 dl vettä, 12,5 g tuorehiivaa, merisuolaa, noin 2 rkl oliiviöljyä 7 dl jauhoja. Minulla käytössä 1 dl hiivaleipäjauhoja, 1 dl 00 jauhoja ja loput 5 dl tavallisia vehnäjauhoja. Tämä jauhokombo on minun makuuni sopiva. Taikina vain sekoitetaan ja annetaan kohoto noin 2 h. Tämän jälkeen jauhotetulla leivinpöydällä taikina jaetaan 8-9 osaan ja nostetaan palat pellille. Pellillä annetaan kohota sen aikaa, kun uuni saavuttaa 250 C ja paistetaan 20 minuuttia.
- Anonyymi00002
Jenkit laittaa yllä mainittuun takinaankin sokeria, kun heidän hiiva niin huonoa, ettei leipä kohoa ilman sokeria mukamas. Moneen kertaan olen törmännyt tuohon harhakuvitelmaan, että hiiva tarvitsee muka sokeria toimiakseen. Ei ainakaan Suomen Hiivan tuorehiiva.
- Anonyymi00003
Kuivahiivan saa pienellä sokerimäärällä heräämään nopeammin. Sokerin määrä on niin pieni ettei sillä ole leivoksen makuun vaikutusta. Sokerihan on hiivalle ravintoa.
- Anonyymi00004
Minä paistan valkoista leipää paistinpannulla, en omista leivänpaahdinta, voita vähän pannuun niin hyvää tulee ja juustoa päälle!
- Anonyymi00006
Käyhän se noinkin. Paahtoleivässä tosin ei rasva ruskistu, vaan palanut sokeri.
- Anonyymi00005
ruåtsissa 1960 -luvulla tumma leipä oli vehnäleipää, johon tumma väri oli saatu siirapista. Seassa rusinoitakin!
Sai siellä Suomessakin tehtyä tummaa vuokaleipää, valmistaja "Hyvä Maku" muistaakseni Hellsinsgissä. Sen ostamisen lopetin, kun kerran sattui jääneen viisisenttinen torakka tms vuokaan alimmaiseksi... Että sellaista hygieniaa silloin Suomessa ja oikein Pää-Kaupungissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964784Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133922Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083814Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1122229Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801346- 1321268
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1641260En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5211110- 531105