Leivänpaahdin turha amerikkalainen keksintö

Anonyymi-ap

Kivihiilellä tuotetulla sähköllä lämmitetään epäterveellistä sokerihiilarihöttöä.

Suomessa luomuklapeilla lämmitetään leivinuuni, ja asunnon lämmityksen sivutuotteena saadaan paistettua juureen leivotut leivät, joihin ei ole sokeria tarvinnut lisätä.

6

190

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kannattaa se leipä tehdä itse niin ei tule sokeria leipään. En ole koskaan laittanut leipään sokeria. Rapea ciabatta sämpylä onnistuu loistavasti toki uunillakin merkityksensä asiassa. Minun uunissani on säätö kostealla taikinalle ja pizzalle. Näitä sämpylöitä voi halutessaan paahtaa, jos mahtuu pahtimeen. 3,5 dl vettä, 12,5 g tuorehiivaa, merisuolaa, noin 2 rkl oliiviöljyä 7 dl jauhoja. Minulla käytössä 1 dl hiivaleipäjauhoja, 1 dl 00 jauhoja ja loput 5 dl tavallisia vehnäjauhoja. Tämä jauhokombo on minun makuuni sopiva. Taikina vain sekoitetaan ja annetaan kohoto noin 2 h. Tämän jälkeen jauhotetulla leivinpöydällä taikina jaetaan 8-9 osaan ja nostetaan palat pellille. Pellillä annetaan kohota sen aikaa, kun uuni saavuttaa 250 C ja paistetaan 20 minuuttia.

• Anonyymi00002

Jenkit laittaa yllä mainittuun takinaankin sokeria, kun heidän hiiva niin huonoa, ettei leipä kohoa ilman sokeria mukamas. Moneen kertaan olen törmännyt tuohon harhakuvitelmaan, että hiiva tarvitsee muka sokeria toimiakseen. Ei ainakaan Suomen Hiivan tuorehiiva.

• Anonyymi00003

Kuivahiivan saa pienellä sokerimäärällä heräämään nopeammin. Sokerin määrä on niin pieni ettei sillä ole leivoksen makuun vaikutusta. Sokerihan on hiivalle ravintoa.

• Anonyymi00004

Minä paistan valkoista leipää paistinpannulla, en omista leivänpaahdinta, voita vähän pannuun niin hyvää tulee ja juustoa päälle!

• Anonyymi00006

Käyhän se noinkin. Paahtoleivässä tosin ei rasva ruskistu, vaan palanut sokeri.

• Anonyymi00005

ruåtsissa 1960 -luvulla tumma leipä oli vehnäleipää, johon tumma väri oli saatu siirapista. Seassa rusinoitakin!
      Sai siellä Suomessakin tehtyä tummaa vuokaleipää, valmistaja "Hyvä Maku" muistaakseni Hellsinsgissä. Sen ostamisen lopetin, kun kerran sattui jääneen viisisenttinen torakka tms vuokaan alimmaiseksi... Että sellaista hygieniaa silloin Suomessa ja oikein Pää-Kaupungissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      81
      1213
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      814
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      236
      708
    4. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      61
      673
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      581
    6. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      77
      550
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      548
    8. 37
      502
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      498
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      26
      482
    Aihe