Hri taas...tällainen pulma tällä kertaa

Anonyymi-ap

Näkemiin!

Olisin tullut kysymään sellaista asiaa, miksi toiset ihmiset menestyvät elämässään ilmiömäisen hyvin ja taas toiset ihmiset ikään kuin polkevat paikoillaan, eivätkä menesty? Mitkä ominaisuudet korostuvat menestyjissä ja taas ei menestyjissä? Pitääkö menestyjän olla joku adhd?

11

561

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katos kattokaas. Itsessään menestymisen merkit on niitä, mitkä ei ole oikein suotavia. Näin ekokriisin aikakautena pitäs oikeestaan polkee paikoillaan ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Ja sitten kun se "menestyminen" ei täytä kaikkee aikaa, niin on aikaa miettiä vähän kaiken järkee ja kyseenalaistaa tätä elämäntyyliä.

• Anonyymi00001

Toi sun vastaukses oli niin poliittisen korrekti, jopa filosofistinen, että ei se vastannut yhtään mihinkään. Vähän kuin olisit joku perhanan Hemmingway, ollako vai eikö olla. Suosittelisin, että olisit mies, etkä mikään hiiri

• Anonyymi00001 kirjoitti:

Toi sun vastaukses oli niin poliittisen korrekti, jopa filosofistinen, että ei se vastannut yhtään mihinkään. Vähän kuin olisit joku perhanan Hemmingway, ollako vai eikö olla. Suosittelisin, että olisit mies, etkä mikään hiiri

Juu mä tiedän. Vähän kuin stubilla. Ja stubilta mä nykyään näytänkin kun tuli rillit.

• Hyvä kysymys. Ensin ehkä pitäisi kuitenkin määritellä mitä on menestyminen.

Elämä on siitä hassu peli, että säännöissä ei kerrota miten peli voitetaan. Hyvin paljon erinäisiä ohjeita tulee suunnasta ja toisesta, mitä pitäisi tehdä voittaakseen ja kuitenkin on varsin epävarmaa onko ohjeen antaja edes itse kulkemassa kohti omaa voittoaan.

Minusta nimenomaan ei pidä olla ADHD. Jotkut tietysti ovat eivätkä sille mitään voi. Ja sitten elämäkin on vähän vuoristorataa. Ja joidenkin sarkastinen neuvo taas on että "elämässä tärkeintä on että ei tee virheitä".

• Anonyymi00004

Ooksää mielestäs menestynyt ja miten sää yleensä sitten itse määrittelisit sen menestymisen?

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Ooksää mielestäs menestynyt ja miten sää yleensä sitten itse määrittelisit sen menestymisen?

Olen tällä hetkellä mielestäni varsin menestynyt. Ja määritän sen sillä tavalla että elämässäni on hyvin vähän vastenmielisiä asioita ja voin suurimman osan ajastani viettää tehden asioita, jotka ovat miellyttäviä. Paljon lähtee itsetunnosta. Kukaan muu ei voi tietää mikä on paras tapa olla minä.

• Anonyymi00006
        scrg kirjoitti:

Olen tällä hetkellä mielestäni varsin menestynyt. Ja määritän sen sillä tavalla että elämässäni on hyvin vähän vastenmielisiä asioita ja voin suurimman osan ajastani viettää tehden asioita, jotka ovat miellyttäviä. Paljon lähtee itsetunnosta. Kukaan muu ei voi tietää mikä on paras tapa olla minä.

Ooksää niinku nainen vai miäs vai kentiäs muunsukupualinen?

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Ooksää niinku nainen vai miäs vai kentiäs muunsukupualinen?

Noista vaihtoehdoista kiistatta mies. Mutta jos kysytään että mies vai marjanpoimija, niin sitten jälkimmäinen. Ihan en kyllä hiffannut sukupuolen yhteyttä kysymykseen koska luulisin ettå sama määritelmä menestykseen toimii myös naiseen. Muunsukupuolisiin en usko.

• Anonyymi00002

Suku ja suhteet eli vaikka lapsi olis nolla niin sille hankitaan suhteilla tai tehdään työpaikka hyvällä liksalla ja kaiken se saa

• Anonyymi00003

en ole poppeli wppwlaewin hwh'

• Anonyymi00005

Moderni elämä on kuin 100m juoksukisa.
      Toiset lähtevät 20m taempaa ja osa lähtee 90m kohdalta.

Toisten perheessä on sairauksia tai päihdeongelmia, kun toisilla on hyvä koulutus ja isot ansiotulot. Sitten on eroperheet, joissa toinen osapuoli voi puuttua kokonaan.

Toisaalta. Mikä määrittää menestyksen? - Sinä itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18044
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      4922
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4577
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      27
      4490
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4300
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      59
      4170
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3773
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3425
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      34
      2696
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2419
    Aihe