Olen miettinyt taas

Elämän tarkoitusta ja olen tullut siihen tulokseen, että se (tarkoitus) on oppia tyytymään siihen mitä on.

Jos alkaa vertailemaan ja elää sitä kautta, niin aina löytyy joku, joka on esimerkiksi terveempi, fiksumpi rikkaampi, nuorempi, hoikempi...

Enkä tarkoita sitä, että ei asettaisi itselleen tavoitteita, vaan löytäisi silti elämästään jotain mistä olla kiitollinen.

Kun huomaa ne kiitollisuuden aiheet päivittäisessä elämässä, niin tajuaa kuinka hyvin moni asia on.

Aihetta on sivuttu joskus paljonkin, myös omasta toimestani, mutta se on aina hyvä muistuttaa itseään.

Ja voin kertoa, että aikamoisen pskan läpi olen kulkenut oivaltaakseni näin yksinkertaisen asian.

"Yestarday is a history, tomorrow is a mystery, live today as best as you can."
💛🤗

92

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Niin, saman arkipäiväisen asian voi kokea monella eri tavalla.
      Esimerkiksi nyt menen suihkuun ja laitan salikamppeet päälle. Alkaa "vahtivuoro".

Vahtivuoro on hyvin positiivinen kokemus, jos ajattelee sitä miten on olemassa joku toinen joka sinua tarvitsee. Hänen kanssaan voi touhuta ja viettää miellyttävää aikaa kaksisuuntaisella vaikutuksella.

Joku voisi pitää samaa negatiivisena velvoitteena, vaikka itse asia olisi täysin sama?
      Kiroilisi miten pitää herätä aikaisin, ja järjestellä niitä näitä. Ei voisi tehdä mitä itse haluaa.

Elämä on asenne kysymys.

AV

• UUSI

Elämä todellakin on asennekysymys. Joskus sitä asennetta pitää kaivella enemmän, joskus vähemmän.

• Anonyymi00002
      UUSI

Hyvä oivallus lopussa!

Jatketaan ajatuksiasi:

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, live today as best as you can…
      … because today is the only place where you can choose differently.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, live today as best as you can …
      … learn from the past, prepare for the future, but act in the present.

… for today is a gift, not a guarantee.

..,take the risk, say the words, make the move.

”Yesterday shaped you, tomorrow will test you, but today defines you.”

-Thinksy

• UUSI

Hyvin jatkettu.

• Anonyymi00003
      UUSI

Elämästä kuuluu nauttia ja syödä maistuvia ruokia ja syödä karkkeja ja suklaita ym hyvää ja löytää oma kumppani ja sen kanssa seksiä eli rakkaus

• UUSI

En nauti elämästäni epäterveen kokoisena. Elämä ei ole pelkkää hedonismia, jossa tavoitellaan pelkkää mielihyvää. Itse kuulun lisäksi siihen kategoriaan, joka lihoo jo vilkaistessaan karkkipussiin. 🤔

• Anonyymi00004
      UUSI

sellainenkin ajatusvinkkeli voi joskus auttaa että joillain menee paljon huonommin kuin itsellä

• Anonyymi00006
        UUSI

Ei se auta kun tuskin köyhempää on kuin itse on täällä on ihmisii on ulosotossa ei saa työttömyyskorvauksii mut silti niillä on varaa ostaa autoja ja ajella niillä syödä mitä tykkäävät ostaa huumeita itsellä ei varaa mihinkään ei ole koskaan ollu ja ei tule koskaan olemaan eli olen suomen köyhin tai köyhimpiin kuuluva eli ei oo rahaa

• UUSI

Kiitos ajatuksesta, mutta en nauti siitä, jos jollakin menee huonommin. Ymmärrän kuitenkin pointin.

• Anonyymi00005
      UUSI

On se jännä miten tämän herttaisen mummelin ulkonäkö muuttuu jatkuvasti, palstaäijä. Ihan kivoja kuitenkin nämä lähes runolliset elämänkatsomustieto pläjäykset kun vertaa niihin missä haluat repiä raajoja naisilta ❤️

• Anonyymi00021
        UUSI

Nyt on tainnut jäädä lääkkeet ottamatta.

• UUSI

No on se jännä, miten vuodesta toiseen samat pskanjauhajat vaan porskuttaa ja yrittää kaikkensa, että toisille tulee paha mieli. Et voi olla kovin mieleltäsi terve yksilö.

• Anonyymi00007
      UUSI

Millaisessa tilanteessa alkaa ajattelemaan elämän tarkoitusta...? Luulen että on vaan onneksi etten muista.

Me olemme vain levitys- ja jalostuslaitos geeneille.

Yhtään väheksymättä sitä, että ymmärtää elämää helpottavan _oikean asenteen_.

xLiner

• UUSI

xLiner: "Me olemme vain levitys- ja jalostuslaitos geeneille."

Emme jalosta geenejä. Geenimutaatiot ovat satunnaisia. Valinta asettaa parhaat mutaatiot etusijalle. Siksi ne runsastuvat populaatiossa.

• UUSI

Oon taipuvainen miettimään liikaa siviilissä.

• UUSI

Moi Mustis🖤! Mää taas oon sitä mielee, et elämällä ei oo mitään tarkotusta. Jos en olisi syntynyt, en kaipaisi elämääni itse, eikä kukaan muukaan. Elämä ei lisäksi useinkaan ole siedettävää. Ottaa kauhean riskin, jos panee alkuun uutta elämää. 🌹

• UUSI

Moikka! ☺️
        Sinulla on oikeus olla tuota mieltä. Itse löydän lohtua siitä, että elämällä on tarkoitus.

• Anonyymi00008
      UUSI

Minä en pelkästään halua tyytyä nykyiseen elämääni. Haluan löytää uuden ikäisen kumppanin ja olla parisuhteessa. Eilinen päivä muutti kaiken, koska näin kaksi sellaista miestä, jotka saivat minut ajattelemaan ihan toisella tavalla. Se jokin joissakin ihmisissä on!

• UUSI

Ei kannatakaan pelkästään tyytyä. Tyytyväisyyttä haluan kuitenkin korostaa. Kuten itsekin tuossa kirjoitin..

"Enkä tarkoita sitä, että ei asettaisi itselleen tavoitteita, vaan löytäisi silti elämästään jotain mistä olla kiitollinen."

Sinulla on tavoite ja se on hienoa. Haluat löytää kumppanin, se ei poissulje tyytyväisyyttä.

• Anonyymi00009
      UUSI

Mjoo

Kun on vain oma itsensä, niin tykki potkaisee.

Jos ammuskelee laina-aseilla, niin tulee vain silmäkulmiin haavoja.

Se on jämpi näin, sanoi diskomies ja puhalsi palloonsa.

(hihitystä)

• UUSI

Kiitos hymystä. 🙂

• UUSI

Näin se on. Loppujen lopuksi hyvin helppoa ja tyydyttävää elämää, kun oikein oivaltaa. 😊👍

Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita ja monimutkaisia, kun ne oleellisimmat asiat ei niitä ole. Pitää vaan ensin sätkiä ja potkia tajutakseen.
      Ja elämä on helppoa, kun olet mitä olet. Etkä yritä olla jotain mitä et ole yrittämälläkään. Ne oikeat ihmiset tykkää sinusta ja ne väärät, ne joutaa olla tykkäämättäkin. Ei niihin tarvi panostaa. Ei liioin tuhlata huomiotakaan.

• Anonyymi00013
        UUSI

Tuhlaus

Sanasi ovat viisaan ihmisen sanoja. Kummallisinta elämässä ovat valheet.

En ole koskaan ymmärtänyt valheen merkitystä, vaikka elän valheiden planeetalla.

(naurua)

• UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tuhlaus

Sanasi ovat viisaan ihmisen sanoja. Kummallisinta elämässä ovat valheet.

En ole koskaan ymmärtänyt valheen merkitystä, vaikka elän valheiden planeetalla.

(naurua)

Ne on tehty vastuun pakoilemiseksi tai totuuden kohtaamisen välttelyksi. Ei ihmisen tarvitse valehdella, jos kestää rehellisyyden seuraukset.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ne on tehty vastuun pakoilemiseksi tai totuuden kohtaamisen välttelyksi. Ei ihmisen tarvitse valehdella, jos kestää rehellisyyden seuraukset.

Samasta syystä ihmiset keksii jumaliakin. On helpompi kestää ajatus jonkun muun tekevän päätöksiä puolestasi. Hyvä tai paha, kun ottaa itse täysi vastuu päätöksistään ja teoistaan.
        En minä mitään voinut, mutta kun Pirkka. Tyyliin.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Samasta syystä ihmiset keksii jumaliakin. On helpompi kestää ajatus jonkun muun tekevän päätöksiä puolestasi. Hyvä tai paha, kun ottaa itse täysi vastuu päätöksistään ja teoistaan.
        En minä mitään voinut, mutta kun Pirkka. Tyyliin.

Helpompi sanoa, ukkosen jumalan tappaneen jalkapalloilijan salamaan, kun todeta idiootit meni kentälle ukkosenilmalla. Ihminen on heikko ja selittelee vaikka millä tuuballa, että kestää heikkoutensa. Älytöntä.

• UUSI

Joo, toiset sätkii ja potkii enemmän, toiset vähemmän. Mulla on sellainen rauhallinen olo just nyt. Kaikki asiat järjestyy aina jotenkin.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Joo, toiset sätkii ja potkii enemmän, toiset vähemmän. Mulla on sellainen rauhallinen olo just nyt. Kaikki asiat järjestyy aina jotenkin.

Se rauhallinen olo on hyvä merkki. Löytyy tasapaino, kun se olo vallitsee. 😊❤️

• Anonyymi00028
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Olet aivan oikeassa!

• UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Olet aivan oikeassa!

Niin olen. Ja tiedän olevani. 🙂

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Niin olen. Ja tiedän olevani. 🙂

En tiedä, miksi mun kommentti poistui, kun joskus lyhyet saa olla, joskus ei.. Mutta sydämiä sullekin. ☺️

• Anonyymi00010
      UUSI

Elämän tarkoitus on käyttää aika sen etsimiseen. Käytännössä ajetaan pers edellä puuhun, eksytään pöpelikköön, lopulta todetakseen, ettei sitä löytynyt.

🤓

• UUSI

"Läpi kiven prse edellä puuhun, kun yötämyöten raadetaan..?"

• UUSI

hah no joo, periaatteessa näin.

• Anonyymi00011
      UUSI

Tarkoitus

Käsittääkseni tarkoitus hioo timantteja. Tarkoitus on työn ääniä vailla merkitystä.

Kun ihminen saa päähänsä siirtyä ruudusta A ruutuun B, niin turha jää.

(hirn)

• Anonyymi00012
      UUSI

niin en tiedä kannattaako jotain elämän tarkoitusta miettiä päätä puhki.
      katsoo vain mitä tapahtuu, kun itse ei mihinkään oikein pysty vaikuttamaan.

• Anonyymi00014
        UUSI

Miksi

Ihminen ei (käsittääkseni) voi lopettaa hengittämistä ilman avustusta.

Happea sisään ja hiilidioksidia ulos.

Siinä sinulle vankila, jollaista ei toista ole.

(naurua)

• Anonyymi00015
        UUSI

Kannattaa. Se on tärkeää siitä huolimatta, ettei tiedä paljoa.

• UUSI

Kiitos mielipiteestä. Mielestäni kaikilla asioilla on joku tarkoitus, jota ei välttämättä juuri siinä hetkessä ymmärrä (jos kohtaa esim. pahoja vaikeuksia).
        Miettimisen lopettaminen on taitolaji ja itse olen vasta puolimatkassa maratonia. Kyllä se siitä, kun alkaa touhuilemaan jotain, niin ei ole liikaa aikaa ajatella.

• Anonyymi00016
      UUSI

Elämän tarkoitus on Kristus.

• Anonyymi00017
        UUSI

Ei todellakaan ole!

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei todellakaan ole!

Todellakin on!

• UUSI

Näin uskova uskoo, eikä siinäkään ole mitään väärää.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Näin uskova uskoo, eikä siinäkään ole mitään väärää.

on se aika väärää kun sellaista ristinuskon ristusta ei koskaan ollut olemassa.

• UUSI

Tuossa on jonkinasteinen totuuspohja, mutta lopullinen totuus on, että elämän tarkoitus on aiheuttaa hämmennystä muissa kanssaeläjissä ja tuo ulottuu jopa kissoihin asti.
      ;)

(hämmennyksen lisäämiseksi, olen juuri kehittämässä lukuisia toistensa kanssa ristiriidassa olevia uskontoja ja filosofioita)

((paras niistä on matematikasmi, joka perustuu maailmankaikkeuden ja matematiikan omituiseen yhteneväisyyteen))

;) ;)

• UUSI

Hauska vastaus, vaikka itse en pidä toisten hämmentämisestä. Toiset meistä ovat taitavampia sillä saralla.

• UUSI

Minä taas perustan lähes kaiken tekemäni summanmutikkaan, luultavasti vähemmän täsmällistä kuin matematikismi, mutta omassa olomuodossaan mitä se nyt lieneekään niin varsin joustava tapa suhtautua maailmanmenoon :)

• Anonyymi00019
      UUSI

Minun elämän tarkoitukseni on olla yksi palikka elämän pelissä ja yhteiskunnan rattaissa. Jonkun lapsi mieluummin haluttu ja rakas, lapsi tarhassa, oppilas oppilaitoksissa, puoliso mieluummin rakas ja rakastava, vanhempi sama juttu, jonkun työosion tekijä töissä, mieluummin tarpeellinen, potilas sairaalassa eli autettava, auttaja autettavalle, osallistuja tapahtumiin, veron maksaja, tuen saaja, ehkä asukas hoitokodissa... ja lopuksi paikka hautausmaalla.
      Yksi muiden joukossa. Sen kummempaa ei elämän tarkoitukseni tarvitse olla.

• UUSI

Kiitos vastauksesta. Ajatusmaailmasi on hyvin maltillinen. Vaikutat olevan jalat maassa -tyyppinen ihminen.

• Anonyymi00020
      UUSI

jos on lusikalla annettu, kauhalla ei pysty ottamaan

t-lusikalla pikkuruisella esineellä.

• Anonyymi00022
        UUSI

🥄🤏😊

• UUSI

Ilmeisesti kommenttisi tarkoitus oli hämmentää. Noh, onneksi olkoon, onnistuit siinä.

• Anonyymi00023
      UUSI

Olen kyllä tässäkin funiksen kanssa samoilla linjoilla, jos häntä oikein ymmärrän.

Lähden siis järvelle hinkkaamaan reikää räntäsateeseen.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00027
        UUSI

Asiaa

Olen oudolla tavalla aina samoilla linjoilla kanssasi.

Rasitteena tässä näkisin ainoastaan etäisyyden sanoista sanoihin.

Isosiskoni kuoli kohtuun ollessani vasta suunnitelmallisuuden tuolla puolen.

Ehkä olet hän.

(RIP)

• UUSI

Kiitos nauruista, toivottavati saat kairattua kunnolla reikää. 😅

• Anonyymi00031
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos nauruista, toivottavati saat kairattua kunnolla reikää. 😅

Jos se ei mene läpi asti, se on kolo.

Kumpi on muuten isompi, reikä vai läpi?

No reikä, kun siitä näkyy läpi. 😁

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Asiaa

Olen oudolla tavalla aina samoilla linjoilla kanssasi.

Rasitteena tässä näkisin ainoastaan etäisyyden sanoista sanoihin.

Isosiskoni kuoli kohtuun ollessani vasta suunnitelmallisuuden tuolla puolen.

Ehkä olet hän.

(RIP)

Joo,
        Kyllä minusta usein tuntuukin ihan kuolleelta sikiöltä kun tarkkailen ympäristöäni :))

-keinovaginamies-

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Jos se ei mene läpi asti, se on kolo.

Kumpi on muuten isompi, reikä vai läpi?

No reikä, kun siitä näkyy läpi. 😁

Kiitos piristyksestä. Olinkin sen tarpeessa. :)

• UUSI

Elämän tarkoitus on subjektiivinen asia. Jos tekoälyltä kysyy, niin:
      Elämän tarkoitus ihmisille on yksi vanhimmista ja eniten keskustelua herättäneistä kysymyksistä filosofiassa, uskonnossa, tieteessä ja jokapäiväisessä pohdinnassa. Siihen ei ole yhtä ainoaa, yleisesti hyväksyttyä vastausta – se on syvästi henkilökohtainen ja voi vaihdella kulttuuristen, hengellisten tai yksilöllisten näkökulmien mukaan.

Valitsen itse "Tieteellinen ja evolutiivinen näkökulma"
      Biologisesta näkökulmasta (esim. evoluutiobiologiasta) elämän "tarkoitus" voidaan nähdä selviytymisenä ja lisääntymisenä.

"Olen miettinyt taas Elämän tarkoitusta ja olen tullut siihen tulokseen, että se (tarkoitus) on oppia tyytymään siihen mitä on"
      Tämä kuulostaa liian yksinkertaiselta tai jopa tappiomielialalta, ikään kuin se käskisi ihmisiä vain tyytymään johonkin eikä pyrkimään enempään. Mutta tietysti sallittua tämäkin.

• UUSI

Haluan huomauttaa sinullekin, että lisäsin aloitukseen kappaleen tarkoituksella.

"Enkä tarkoita sitä, että ei asettaisi itselleen tavoitteita, vaan löytäisi silti elämästään jotain mistä olla kiitollinen".

• Anonyymi00024
      UUSI

Elämän tarkoitus on löytää usko hyvään.

Se on kaikkein tärkeintä, koska silloin löytää merkityksen ja voiman elää keskellä maailman mielettömyyttä.

Hyvän löytäminen edellyttää hyvän määrittämistä suhteessa vastakohtaan.

Kristinusko pitää sisällään korkeimman oivalluksen ja ihmiselämän selviytymisoppaan. Monet sitä etsivät ja tutkivat, mutta löytäjä tietää löytäneensä merkityksellisyyden lähteen.

• UUSI

Olen osittain samaa mieltä. Olen aiemmassa elämässäni ollut hyvin optimistinen ja halunnut uskoa hyvään ihmisyydessä. Valitettavasti sitä on käytetty niin pahasti hyväksi, että se usko on murtunut. Juuri siksi haluan opetella tyytyväisyyttä. Tyytyväisyys ei ole samalla tavalla toisiin ihmisiin peilaava asia kuin usko.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Olen osittain samaa mieltä. Olen aiemmassa elämässäni ollut hyvin optimistinen ja halunnut uskoa hyvään ihmisyydessä. Valitettavasti sitä on käytetty niin pahasti hyväksi, että se usko on murtunut. Juuri siksi haluan opetella tyytyväisyyttä. Tyytyväisyys ei ole samalla tavalla toisiin ihmisiin peilaava asia kuin usko.

Hyväuskoinen = naivi.

• Anonyymi00025
      UUSI

Elämän tarkoitus on elää ja kuolla.

• UUSI

Kiitos mielipiteestä.

• Anonyymi00026
      UUSI

Voisko se elämän tarkoitus olla jokaisella ihan omanlaisensa.
      Ei tarvi laittaa kaikkia ihmisiä samaan muottiin. Sellainen on uskontoa kun pakotetaan ihmiset uskomaan tiettyihin asioihin ja sääntöihin, ja siihen että elämän tarkoitus on jokaisella se ja sama.

• UUSI

Ilmeisesti en tarpeeksi korostanut, että tämä on minun näkemykseni asiasta.

• Anonyymi00029
        UUSI

Minusta se on juuri noin kuin kirjoitit ensimmäisessä lauseessa!

• Anonyymi00037
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tarviiko sitä omaa näkemystä sitten tuoda esiin niin voimakkaasti, tasi yleensä tuoda esiin ollenkaan.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mikä se motivaatio on taustalla siinä kun haluat tuoda julkisesti esiin omaa elämäntarkoitustasi?

• UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Mikä se motivaatio on taustalla siinä kun haluat tuoda julkisesti esiin omaa elämäntarkoitustasi?

Mikä on tarkoitus saada aikaan keskustelua.. Noh keskustelu itsessään. Sori, kun ei nyt tällä kertaa ollut aloituksessa kysymystä mukana.

• UUSI
      • UUSI

Kiitos linkistä, hyvät sanat. ☺️

• UUSI

'Elämän tarkoitus' on samankaltainen virheajatus kuin 'eduskunnen säveltäjä' tai 'heliumin koko'.

Ajatusvirhe syntyy siitä, että ihminen voi laatia jonkin artefaktin sopivaksi toiselle artefaktille, esimerkiksi sopivankokoisen laatikon teollisuustuotteelle. Hän sanoo silloin laatikon olevan 'tarkoitettu' tuotteelle.

Sen sijaan ei ole olemassa mitään absoluuttista tarkoitusta elämälle.

• UUSI

Totta, ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa ajatella asiaa.

• Anonyymi00030
      UUSI

Elämän tarkoitus.. on tehdä omasta elämästä merkityksellinen itselle sekä muille.

- Sheena

• UUSI

Aah! Omassa elämässäni olen lopettanut elämäni tarkoituksen etsimisen. Totesin sen olevan hukattua elämää.

Kohdallani tuo tyytyväisyys on isossa roolissa. Tyytyväisenä totean, että elämäni tarkoitus on elää elämäni.

En ole pyrkinyt elämässäni koskaan mihinkään ja en ole saavuttanut mitään.. paitsi tasapainon oman elämäni kanssa. Tiedostan kuolevani. Elämän rajallisuuden.
      Siksi en haali mainetta tai mammonaa, en täydellistä kroppaa tai asemaa. En yksinkertaisesti tee niillä mitään. Kuolema korjaa ja sinä päivänä kun kuolen, haluan rehellisesti tunnustaa eläneeni. Siten saan hyvän kuoleman kun sen aika sitten koittaa. Katumatta mitään.

Mikään ei ole niin arvokas lahja kuin elämä itse. Sen kun oivaltaa, ymmärtää mikä on itse kullekin tärkeää. Jokaisen on itse löydettävä se oma tarkoituksensa, sillä jokaisella on omansa.

Minun tarkoitukseni on elää tämä elämä ja sit kuolla pois. Olen tyytyväinen siihen.

• UUSI

Sinusta saa vaikutelman, että olet mutkaton tyyppi? Sellaisten kanssa tulen toimeen oikeassa elämässä.

• Anonyymi00032
      UUSI

Elämäntarkoitus on elää. Tietenkin. 🙃

Se eläminen menee vaan välillä vaikeaksi, kun sitä miettii liian monimutkaisesti.

Jotain on aina vähän pakkokin tehdä. Syödä, juoda jne. Sitten on työt, pyykinpesut jne.

Se loppu, mikä kaikkien ylimääräisten enempi ja vähempi pakollisten jälkeen jää, vois vaan tehdä jotain mielekästä. Mä pyrin siihen, että välillä teen jotain vaan absoluuttisen kivaa. Moottoripyörällä jonnekin, vesijetillä, kelkalla tai myllään maalla jotain traktorilla. 😁

Tai sitten rusautan ananaspalapurkin auki ja tökin ananaspaloja ääntä kohden katsoen kun Rebelwerks hajoittaa hallistaan pa.kahuussin kaivurilla. 😁

Ei tähän tavallaan ihmeitä tartte.

• UUSI

Mää en nyt pysty syömään ananasta, mutta kippistän täydellä purkilla. *kippis*

• Anonyymi00033
      UUSI

Elämän tarkoitus on tasan tarkkaan se minkä kukakin omalle elämälleen antaa. Sen nyt ainakin tajuan, että se eläm jota olen nyt muutaman vuoden kulutellut, ei ole ainakaan elåämän tarkoitus vaan kalliin ja arvokkaan ajan tuhlaamista vääriin ihmisiin, väärässä seurassa ja yritystä tehdä elämästä edes vähän mielekästä täysin yhteensopimattomien kanssa.

Minull todellakin kärähtää käämi, jos yksikin ukko haluaa vielä muistella kanssani nuoruuden aikoja sen sijaan, että kohtaan heitä, joiden katse on käännetty tulevaisuuteen, toiveisiin ja suunnitelmiin.

• UUSI

Ymmärrän hyvin. Kyllähän se turhauttaa, kun toinen elää (liikaa) menneesaä. Sorrun siihen jossitteluun joskus itsekin.

• Anonyymi00034
      UUSI

Mielestäni elämässä ei ole mitään tärkeämpää kuin se, että saa rakastaa ja tulla rakastetuksi. Ķaikki muu tuntuu jotenkin niin pieneltä rakkauden rinnalla, joten en keksi mikä voisi olla rakkautta parempi elämäntarkoitus.

Aletheias

• Anonyymi00038
        UUSI

täyttä pötyä.

• UUSI

Rakkaus ja onnellisuus on tärkeitä asioita.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

täyttä pötyä.

Ehkä sellaiselle, joka ei ole koskaan rakastanut.

Aletheias

• Anonyymi00043
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Rakkaus ja onnellisuus on tärkeitä asioita.

Niin ovat, vaikka aina ne eivät kuljekaan käsi kädessä.

Aletheias

• Anonyymi00041
      UUSI
    • UUSI

Välillä täytyy pysähtyä ja ravistella itseään. On monia asioita, joista saan olla tyytyväinen ja kiitollinen. Niitä ei vaan arjenpyörityksessä aina muista ja huomioi.

On omaa henkistä kasvua, että joutuu tutkailemaan omaa sisintään ja olemaan kriittininen itseään kohtaan. Kaikki eivät tähän kykene.
      Minulla sattuu olemaan aika äänekäs omatunto ja se muistuttaa välillä elämän realiteeteista.

Läheiset, omaiset ja ystävät ovat tärkeitä ja rakkaita minulle. Heitä ei koskaan saa ottaa itsestäänselvyytenä.
      Elämän tarkoitus on olla "matkalla" ja kehittää omaa henkistä kasvua, sekä olla avoin, oppia uutta ja olla kiitollinen siitv mitä on. Niin hyvässä kuin pahassa.

• UUSI

Hyvin kirjoitit. Itse kans uskon, että niiden pahojen juttujen on tarkoitus opettaa meille jotain, ainakin itsestämme.

• UUSI

Minulla on se helppous elämässäni, että tiedän absoluuttisesti mikä oman elämäni tarkoitus on. Se kuitenkin kuuluu henkilökohtaiseen elämääni, josta en tapaa palstalla puhua.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7189
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5005
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4402
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3503
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2311
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      303
      1823
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1726
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe