Vaaditko liikaa itseltäsi? Vaatiiko lähiympäristösi sinulta liikaa?

Anonyymi-ap

Perfektionisti? Oletko? Se on huonompi juttu se, koska vaatimus täydellisyydestä on itselle kiva rasite. Moni vaatii esimerkiksi ammatillisesti täydellisyyttä, vanhempana täydellisyyttä, ystävänö tai työtoverina. Joskus on jopa niin ,xettä vaatimus täydellisyydestä tulee lähipiiristä, se tulee kumppanilta , se tulee kaveripiirin vaikutuksesta. Suorituskeskeinen yhteiskuntamme ruokkii ikäänkuin perfektionismi. Ei välttämättä tarvitse aina jaksaa. Ei tarvitse.

7

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Realismi on kiva tavoite.
      Kehittyminen on ihan luonnollista.

• Anonyymi00002

Kyllä olen perfektionisti, mutta jälki ei ole perfektionistin jälkeä, koska perfektionismi estää täydellisyyden.Tästä haluan varoittaa muita. Lisäksi olen joissain asioissa perfektionisti siten, että vaadin tiettyä laatua itseltäni ja kun en tiedä miten pääsen siihen, tulee hetken alakulo.Samalla olen aina tiennyt, että paloa on paljon ja pystyn
      Suorittamaan koviakin juttuja, mitä muut ei usko, mutta vääranlaisella tuella se ei onnistunut.Vasta nyt myöhemmin alan lähestymään näitä tavotteitä mitä olen halunnut.Tahdon vain kertoa, ettei se ole loputon suo, vaan sen voi saavuttaa, mutta pitää olla oikeanlainen tuki ja ympäristö ja täytyy miettiä tarkkaan mitä tarttee. PERFEKTIONISMI on hidastava ja tuhoava voima ja johtaa itsesabotoimiseen ja alisuoriutumiseen.Sitten vaadin monesti muilta paljon enemmän joissain asioissa.Tuon piirteen uskon aiheuttavan narsismia.Jos olisin esim. vanhempi, varmaan kasvattaisin narsistisen lapsen? Pelottavaa

• Anonyymi00003

Täydellisyys on ihanne ja suunta.
      Jokainen matka alkaa ensimmäisistä askeleista.

• Anonyymi00004

Ura on tärkeä saada kunnolla alkuun. Monella se onnistuu Etelä-Suomessa paremmin. Pohjoinen näyttää jäävän vaille kehitystä, tänne jää töihinkin kuka jää. Muistakaa se, etenkin nuoret!

• Anonyymi00005

😶‍🌫️: Etelässä on Elämä. Tuli muuten katsottua Pipan tanssikin

• Anonyymi00006

🤯: Kääk. Niinko. Minä katsoin mainokset vai ja vaihdoin kanavaa. Se Elämä on Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi00007

😶‍🌫️: Elämää on molemmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1962
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1900
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      385
      1797
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1123
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      684
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      675
    Aihe