Perfektionisti? Oletko? Se on huonompi juttu se, koska vaatimus täydellisyydestä on itselle kiva rasite. Moni vaatii esimerkiksi ammatillisesti täydellisyyttä, vanhempana täydellisyyttä, ystävänö tai työtoverina. Joskus on jopa niin ,xettä vaatimus täydellisyydestä tulee lähipiiristä, se tulee kumppanilta , se tulee kaveripiirin vaikutuksesta. Suorituskeskeinen yhteiskuntamme ruokkii ikäänkuin perfektionismi. Ei välttämättä tarvitse aina jaksaa. Ei tarvitse.
Vaaditko liikaa itseltäsi? Vaatiiko lähiympäristösi sinulta liikaa?
7
368
Vastaukset
- Anonyymi00001
Realismi on kiva tavoite.
Kehittyminen on ihan luonnollista. - Anonyymi00002
Kyllä olen perfektionisti, mutta jälki ei ole perfektionistin jälkeä, koska perfektionismi estää täydellisyyden.Tästä haluan varoittaa muita. Lisäksi olen joissain asioissa perfektionisti siten, että vaadin tiettyä laatua itseltäni ja kun en tiedä miten pääsen siihen, tulee hetken alakulo.Samalla olen aina tiennyt, että paloa on paljon ja pystyn
Suorittamaan koviakin juttuja, mitä muut ei usko, mutta vääranlaisella tuella se ei onnistunut.Vasta nyt myöhemmin alan lähestymään näitä tavotteitä mitä olen halunnut.Tahdon vain kertoa, ettei se ole loputon suo, vaan sen voi saavuttaa, mutta pitää olla oikeanlainen tuki ja ympäristö ja täytyy miettiä tarkkaan mitä tarttee. PERFEKTIONISMI on hidastava ja tuhoava voima ja johtaa itsesabotoimiseen ja alisuoriutumiseen.Sitten vaadin monesti muilta paljon enemmän joissain asioissa.Tuon piirteen uskon aiheuttavan narsismia.Jos olisin esim. vanhempi, varmaan kasvattaisin narsistisen lapsen? Pelottavaa - Anonyymi00003
Täydellisyys on ihanne ja suunta.
Jokainen matka alkaa ensimmäisistä askeleista. - Anonyymi00004
Ura on tärkeä saada kunnolla alkuun. Monella se onnistuu Etelä-Suomessa paremmin. Pohjoinen näyttää jäävän vaille kehitystä, tänne jää töihinkin kuka jää. Muistakaa se, etenkin nuoret!
- Anonyymi00005
😶🌫️: Etelässä on Elämä. Tuli muuten katsottua Pipan tanssikin
- Anonyymi00006
🤯: Kääk. Niinko. Minä katsoin mainokset vai ja vaihdoin kanavaa. Se Elämä on Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi00007
😶🌫️: Elämää on molemmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3851797Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47675