Ennen oli paljon enemmän muoti-ilmiöitä ja keräilyharrastuksia kuin nykyisin. Pidin Rubikin kuutiota business ilmiönä. En tajunnut sen psykologista merkitystä. Kuuluminen samaan joukkoon, turvallisuuden ja yhteenkuuluvuuden tunne jne. Sama harrastus yhdistää.
Nykyisin kun ei enää ole muoti ilmiöitä yhtä paljon tarvitaan muita keinoja luoda yhteenkuuluvuutta. Vai olenko väärässä. Onhan esimerkiksi seksuaalisuus muotia. Sateenkaari jne. Kuitenkin luulen että yhteenkuuluvuus on jotenkin särkynyt. Kaikenlaisia nuorille suunnattuja palveluja toki kaupungit järjestää. Mutta enää ei näy joka paikassa kaupunkia pelattavan Rubikin kuutiolla tai elektroniikka pelillä. Korvalappustereot ei myös ole jokaisella.
Onko vaikutelmani täysin pielessä? Kun luulen että kaikki muoti on vain erilaisia tietokoneohjelmia ja sosiaalista mediaa nykyisin. Eikä mitään muuta?
Lyhyt muoti on psykologisesti merkittävä yhdistävä tekijä
1
274
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä huvikseen "pyöritän kuutiota". Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Ei mielestäni lasten hoidossa, ei muodin mukana, ei välttämättä aina edes töissäkään. Sulautuminen joukkoon on joillakin voimakkaampi Perustarve kuin toisilla. Kiinnostus eri asioita kohtaan on myös ihmisillä erilaista. Moni kulkee ryysyissä, noinsanotusti ,eikä niin panosta ulkonäköön, jollekin toiselle se srn sijaan on merkityksellisempää. Myöskin liikunta ynnä muu, moni menee ehkä muiden ihanteiden mukaan siinä liikaa, ei tarvitse olla hunk miellyttääkseen muita tai ballerina. Itsensä hyväksyminen on tärkeintä nähdäkseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291879Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1621844Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3641646- 1501247
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151199Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 121081
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt71032- 2851005
- 82991