Oliko se alku varmasti pienenmpi kuin atomi?

Anonyymi-ap

Syklisessä maailmankaikkeudessa niin sanottu alkuräjähdys voi nimittäin olla suurempi kuin näkyvä maailmankaikkeus ja se selittäisikin useampia asioita, kuten esim. sen että keskipistettä ei ole ja laajeneminen näyttää kiihtyvän. Silloin ei tarvita pimeää ainetta työntämään avaruutta eteenpäin.

14

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Roger penrose on ajatellut että maailmankaikkeus laajenee valtavasti ja lopulta jäähtyy ja menee semmoiseen tilaan että siitä syntyy uusi alkuräjähdys

- siis ilman supistumisvaihetta.

• Anonyymi00002

Minä olen ajatellut, että maailmankaikkeus on laajentunut alkuräjähdyksestä asti kiihtyvällä nopeudella potenssiin ääretön ja tuota laajenemista jatkuu äätettömiin saakka potenssiin ääretön.

• Anonyymi00003

Minä olen ajatellut, että maailmankaikkeus on laajentunut alkuräjähdyksestä asti kiihtyvällä nopeudella potenssiin ääretön ja tuota laajenemista jatkuu äätettömiin saakka potenssiin ääretön.

• Anonyymi00003

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jospa kyseessä onkin impotenssi sinun tapauksessasi!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jospa kyseessä onkin impotenssi sinun tapauksessasi!

Toivottavasti on. Impotentti toisessa polvessa, tai molemmissa.

• Anonyymi00007

Kyllä se käväisi ihan nollassa, josta sitten alkoi meidän tuntemamme maailmankaikkeus. Sitä ennen oli negatiivisen kokoinen maailmankaikkeus joka laajeni kiihtyvästi kunnes rysähti nollaan ja jatkoi siitä positiiviselle puolelle.

• Anonyymi00008

Negatiivisen kokoinen kai tarkoittaa että maailmankaikkeus oli jossain toisissa ulottuvuuksissa, joista se laajetessaan lopulta puhkaisi tiensä myös tänne meidän tuntemalle puolelle. Eli tämä meidän käsittämä maailmankaikkeus on vain täällä "meidän puolella" olevaa reunaa, joka on osa suurempaa kokonaisuutta.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Negatiivisen kokoinen kai tarkoittaa että maailmankaikkeus oli jossain toisissa ulottuvuuksissa, joista se laajetessaan lopulta puhkaisi tiensä myös tänne meidän tuntemalle puolelle. Eli tämä meidän käsittämä maailmankaikkeus on vain täällä "meidän puolella" olevaa reunaa, joka on osa suurempaa kokonaisuutta.

Tai no en oikein tiedä mitä negatiivinen koko voisi tarkoittaa. Ei oikein riitä käsityskyky siihen. Mutta olisihan se luonnollinen jatkumo, jos "kelataan taaksepäin" niin kuin on tehty alkuräjähdysteoriassakin. Siinä vaan on pysähdytty sinne nollan tuntumaan. Mutta miksi? Tokihan negatiivinen koko tuntuu mahdottomalta ajatukselta, mutta onko se oikeasti mahdoton vai eikö sitä vaan ymmärretä?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tai no en oikein tiedä mitä negatiivinen koko voisi tarkoittaa. Ei oikein riitä käsityskyky siihen. Mutta olisihan se luonnollinen jatkumo, jos "kelataan taaksepäin" niin kuin on tehty alkuräjähdysteoriassakin. Siinä vaan on pysähdytty sinne nollan tuntumaan. Mutta miksi? Tokihan negatiivinen koko tuntuu mahdottomalta ajatukselta, mutta onko se oikeasti mahdoton vai eikö sitä vaan ymmärretä?

Jos ajatellaan että avaruus on emergentti ilmiö joka on seurausta qubittien kvanttilomittumisesta, tällöin nollatilavuus tarkoittaa lomittumisrakenteen romahtamista (qubitteja on edelleenkin yhtä paljon) ja negatiivinen tilavuus tarkoittaa lomittumisen orientaation vaihtumista. Tilavuuden suunta saa negatiivisen arvon, ja qubittien verkon renormalisaatiovirtaus muuttuu käänteiseksi. Tällöin pienen mittakaavan rakenteet koostuvat suuren mittakaavan rakenteista. Holografisessa teoriassa se tarkoittaa että ns. Entanglement wedge vaihtaa suuntaa.

• Anonyymi00010

Universumin alun koolla ei ole väliä, koska todellisuudessa tila on holografinen. Tilavuus eli avaruus on siis perimmäisten elementtien seurausta. Kun holografinen "peili" saavuttaa nollapisteen, niin so what? Tässä mielessä ajateltuna universumin "alku" on yhtä epätodellinen kuin nykyinen universumikin.

• Anonyymi00012

Universumi on ihmisten käsitys maailmankaikkeudesta, eli 3D:ssa. Alkuräjähdystä ei ole ollut, sekin on jonkun ihmisen oma keksintö. Meidän "tiede" on aika tuuliajolla muutenkin. Vieläkin luullaan, että pyramidit ovat ihmisten rakentamia, kun joku on tullut siihen tulokseen. Kannattaa unohtaa moinen hölynpöly.

• Anonyymi00013

Tähtitieteilijä kertoi juuri YouTubessa, että se saattoi olla myös äärettömän suuri.
      Lisäksi hän kertoi ettei maailmankaikkeus syntynyt suinkaan tyhjästä, kuten valopäät ovat aina suu vaahdossa vakuutelleet. Ihmisillä on paljon väärää tietoa johon he uskovat kuin parhaat uskovaiset.
      https://www.youtube.com/watch?v=RGbZsE7qFgw&t=3485s

• Anonyymi00014

Nämä laajenevan maailmankaikkeuden teoriat on hulvattomia siinä mielessä, että alunperin kyse on ollut väärinkäsityksestä valon kanssa ja puhuttu näkyvästä maailmankaikkeuden osasta - joku tunnilla nukkunut luullut, että universumi laajenee ja siitä sitten teoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      44
      4826
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      60
      2691
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1064
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1035
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1034
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      124
      989
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      964
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      865
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49
      864
    10. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      178
      862
    Aihe