Ostin eilen kirpparilta kukkamaljakon.

ja siksi, että pidin sitä epätavallisena (ja hienona).
Oman ja tekoälyn avulla selvisi, että se on tehty Saksassa joskun vuosien 1891 ja 1914 välillä, ja luultavimmin ennen vuotta 1900.
Se on koboltin sininen ja siinä on japanilaistyyppisiä oksia ja kukkia maalattuina pintaan (ei siis siirtokuvia).
Tyytyväinen olen.

21

216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hieno löytö! Pidin Kupittaan Saven bambeja löytöinä, muttei niitä löydy enää. Pitäisi harjoittaa silmää etsimään jotain uutta ja mukavaa.

• Meillä täällä Hämeenlinnassakin oli jotain Kupittaan saven tuotteita, mutta ei ollu mitään talous tai koriste esineitä. Vaan jotain teknisiä tai rakennusjuttuja. En vaan muista mitä.

• Anonyymi00002
        JeroP kirjoitti:

Meillä täällä Hämeenlinnassakin oli jotain Kupittaan saven tuotteita, mutta ei ollu mitään talous tai koriste esineitä. Vaan jotain teknisiä tai rakennusjuttuja. En vaan muista mitä.

Omani löysin kahtena peräkkäisenä sattumana Espoosta. Joskus ihmiset päättävät luopua samoista jutuista kuin muut. Näin muitakin, harmittaa vähän ettå jätin ne sinne.

• JeroP kirjoitti:

Meillä täällä Hämeenlinnassakin oli jotain Kupittaan saven tuotteita, mutta ei ollu mitään talous tai koriste esineitä. Vaan jotain teknisiä tai rakennusjuttuja. En vaan muista mitä.

Hämeenlinnassa tottakai oltiin kerran pahus siellä on kovin 2h parkkeja.

• valtakunta kirjoitti:

Hämeenlinnassa tottakai oltiin kerran pahus siellä on kovin 2h parkkeja.

Niinhän ne on. Ja nyt ovat lyhentäneet edelleen. Kirjaston kohdalla on vielä 2h ja sielähän mulla on näyttelykin nyt keväälä.

• JeroP kirjoitti:

Niinhän ne on. Ja nyt ovat lyhentäneet edelleen. Kirjaston kohdalla on vielä 2h ja sielähän mulla on näyttelykin nyt keväälä.

Ooh nyt keväällä näyttely, milloin?

• valtakunta kirjoitti:

Ooh nyt keväällä näyttely, milloin?

Huhtikuun lopussa ja toukokuun alussa. Valokuvia siis.

• UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Muoto on lähes tuo ja koko ehkä samaa luokkaa.
        Kuvioinnissa on vaikutteita näistä, mutta vähemmän hienovaraisella otteella:

https://waka-store.com/blogs/column/japanese-cloisonne-a-treasured-masterpiece

https://nagaantiques.com/product/japanese-gold-kutani-style-studio-vase-with-flowering-plum-tree/

En tiedä vielä käytöstä. Nähdessäni sen, mietin vain, että tuo sopii ikebana-asetelmaan ( en silti tee niitä).

Olen jo pitempään ihaillut videoilta aasialaisten taiteellisia kukka-asetelmia. Näissä, videoiden linkeissä, on helppoja Ikebana-asetelmia.
        Kukat voi vaihtaa meidän oloihin sopivammiksi.
        Voisi käyttää vaikka pajunkissan oksia (helppo hakea oman pihan pensaasta) ja kaupan tulppaaneja, tai narsisseja. Saisi tehdä oman näköisensä asetelman.
        (en pidä videolla olevasta musiikista, laitoin omalla koneella äänen pois)

https://www.youtube.com/shorts/lUHGH0jPxR4

Monissa Ikebana-asetelmissa käytetään myös matalaa ja laakeaa astiaa, sekä kukkasiiliä oksen asetteluun.
        https://www.youtube.com/shorts/4B4RbgUM5_Q

• UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Olen jo pitempään ihaillut videoilta aasialaisten taiteellisia kukka-asetelmia. Näissä, videoiden linkeissä, on helppoja Ikebana-asetelmia.
        Kukat voi vaihtaa meidän oloihin sopivammiksi.
        Voisi käyttää vaikka pajunkissan oksia (helppo hakea oman pihan pensaasta) ja kaupan tulppaaneja, tai narsisseja. Saisi tehdä oman näköisensä asetelman.
        (en pidä videolla olevasta musiikista, laitoin omalla koneella äänen pois)

https://www.youtube.com/shorts/lUHGH0jPxR4

Monissa Ikebana-asetelmissa käytetään myös matalaa ja laakeaa astiaa, sekä kukkasiiliä oksen asetteluun.
        https://www.youtube.com/shorts/4B4RbgUM5_Q

Tuon ensimmäisen musiikki on tosiaan kamalaa, mutta asetelma on hyvä.
        Jälkimmäisen asetelmassa taas on mielestäni liikaa tavaraa.

• Kiva että löytöjä mistä tykkää.

• Yllättävän paljon ihmiset löytävätten kaikkee. Mäkin löysin Arabia otk kuppeja asetilla 6 kpl kuudella eurolla.

• Anonyymi00003

Hieno löytö. Onnea.

• Riksun lasistakin kun jotain löytäs, ois hienoo, sielä hiottiin kristallejakin. Ei oo mulla nyt kun viiden litran säilöntä purkki. Tota tehdasta kun ei enää oo. Tai itse rakennus kyllä ja se onkin toinen tarina.

• Anonyymi00004
        UUSI

Viimevuodet olen katsellut ruotsalaisia astiastoja. Suomalainenkin on hienoa, mutta ilmeisesti silmät mieltyivät jo lapsuudessa vanhempieni häälahjana saamaan täyden kattauksen ruokailuastiastoon kulhoineen ja kastikekannuineen. Niitä myös käytettiin ja osa ehti särkyä. Ruotsalainen design on tyyntä ja rauhallista. Lähellä suomalaista, taikka ehkä niin, että suomessa matkittiin ruotsalaisten fröökynää.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Viimevuodet olen katsellut ruotsalaisia astiastoja. Suomalainenkin on hienoa, mutta ilmeisesti silmät mieltyivät jo lapsuudessa vanhempieni häälahjana saamaan täyden kattauksen ruokailuastiastoon kulhoineen ja kastikekannuineen. Niitä myös käytettiin ja osa ehti särkyä. Ruotsalainen design on tyyntä ja rauhallista. Lähellä suomalaista, taikka ehkä niin, että suomessa matkittiin ruotsalaisten fröökynää.

Yhtäkkiä tajusin, että ykkösellä kuuluu hiljaisella dokumentti Sven Tumbasta. Ruotsinkielisessä kerronnassakin on jotain rauhoittavaa. Tuli mieleen, että saattaisit osata puhua ruotsia kuten äidinkieltäsi?

• Anonyymi00006
      UUSI

Aika kauan siitä, kun olen käynyt kirpparilla etsimässä löytöjä.
      Nyt on pikemmin niin, että haluaisin luopua monesta keräilemästäni.
      Vilma
      Mutta jos jokin ilahduttaa löytäjää, se on hienoa.
      Nyt ruotsalainen antiikkiohjelma. Osaavat tehdä o h j e l m a n, mikä viisastuttaa?

• Anonyymi00007
      UUSI

tuo oli mielrdyäni siks yätkrä juyyu yriyyää auttaa masrnyunr5iya nuoria naisia... niin.

• Anonyymi00008
      UUSI

life is living and dying, it's full-speed or nothing

• Anonyymi00009
      UUSI

ylipainoveru tuollekin joku pekka pouta satatuhatta euroa tunnissa vrrtos maksettavaa ylisuur4et mahastws.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe