Paras tapa hoitaa ihmissuhteita ja muut tavat ovat manipulointia.
Onko asia totta vai tarua?
Mielestäni suoruus ainakin säikäyttää herkät tyypit...
Kuulin väittämän, että suoruus on
47
391
Vastaukset
- Anonyymi00001
hiljaisuus on valhe, jos jättää sanomatta jotain asioitA... ON VALHE.
- Anonyymi00023
Olen samaa mieltä!
En ymmärrä miksi herkkä kaipaisi erityisesti jotain mutkitteluja tai kiertoilmaisuja.
Herkkä kaipaa ehkä sellaista pelisilmää ja oikeaa mielentilaa ottaa asian vastaan, mutta itse ainakin arvostan suoraa puhetta, kunhan se tehdään tyylillä.
Mu5tasydän kirjoitti:
Herkkä kaipaa ehkä sellaista pelisilmää ja oikeaa mielentilaa ottaa asian vastaan, mutta itse ainakin arvostan suoraa puhetta, kunhan se tehdään tyylillä.
Käytät nyt herkkää synonyyminä ehkä jollekin tyhmälle tai vajaamieliselle. Olen mielestäni kohtuullisen herkkä ja pidän jotain tyyliä aika lailla nollan arvoisena. Asia asiana, jos jollakin on sanottavaa mistä en pidä niin pidän siitä ihan yhtä vähän sanotaan se sitten suoraan tai jollain salakielellä. Lähinnä tulee sellainen mieliluva että toinen yrittää suojella itseään siltä mitä minä saatan sanoa.
- Anonyymi00021
scrg kirjoitti:
Käytät nyt herkkää synonyyminä ehkä jollekin tyhmälle tai vajaamieliselle. Olen mielestäni kohtuullisen herkkä ja pidän jotain tyyliä aika lailla nollan arvoisena. Asia asiana, jos jollakin on sanottavaa mistä en pidä niin pidän siitä ihan yhtä vähän sanotaan se sitten suoraan tai jollain salakielellä. Lähinnä tulee sellainen mieliluva että toinen yrittää suojella itseään siltä mitä minä saatan sanoa.
"suoraan tai jollain salakielellä. "
😂😂
Jos toisen pitää suojella itseään siltä miten reagoit, se kertoo esimerkiksi, ettei sinua ole helppo lähestyä, et ole hyvä kuuntelija, kunnioita toisia ihmisiä. Jos siis kanssasi tulee turvaton olo, on normaalia koodata sanottava salakielelle... Avoin, rehellinen, suora keskustelu lähtee luottamuksesta ja se on molemminpuolista.
- Sheena Anonyymi00021 kirjoitti:
"suoraan tai jollain salakielellä. "
😂😂
Jos toisen pitää suojella itseään siltä miten reagoit, se kertoo esimerkiksi, ettei sinua ole helppo lähestyä, et ole hyvä kuuntelija, kunnioita toisia ihmisiä. Jos siis kanssasi tulee turvaton olo, on normaalia koodata sanottava salakielelle... Avoin, rehellinen, suora keskustelu lähtee luottamuksesta ja se on molemminpuolista.
- SheenaJos joku haluaa antaa minulle rakentavaa palautetta, niin en vastaa siihen tyhjänpäiväisellä kiitoksella vaan annan sitten myös rakentavaa palautetta. Jos toinen osapuoli antaa palautteensa kierrellen ja kaarrellen niin minulla on suunvuoroa odotellessa enemmän aikaa miettiä asioita joista haluan antaa palautetta.
- Anonyymi00002
Paha silmä osottaa suoraa Tohtorin hattuun.
- Anonyymi00003
Kyllähän se ainakin joskus säikäyttää herkät, jos ja kun sanoo kuten asia on. Manipulointi ei liene se paras tapa hoitaa ihmissuhteita, ei ainakaan, mikäli ottaa huomioon toisia eikä vain itseään ja omaa asiaansa.
Tilanteeseen suhteuttaen ehkä parempi katsoa, mitä sanoo ja missä kohtaa.
Yleensä avoin keskustelu, rehellinen sellainen on mun mielestä parempi tapa hoitaa. - Anonyymi00004
Romu-Reijo romuttaa autoja ralleissakin kun ajotaito huono ja jooh formula 1 -autoissakin... Romu-Risto
ei autopelityyppisiä kai tuohon johonkin tytöillekin suunniteltua niin, pieni seikkailumysteeripeli - Anonyymi00005
Minä arvostan suuresti tietynlaista suoruutta, rehellisyyttä. Ei tarvitse arvuutella mitä jätetään sanomatta ja mitä siitä sanomatta jättämisestä pitäisi muka ymmärtää. Tuossa mielessä olen aika burgeri.
Jollei osata sanoa (tärkeälle ihmiselle) nätisti suoraan mitä tarkoitetaan, niin esiin nousee vahvasti epäluottamus. Mitä muuta salataan? Mitä muuta on valehdeltu?
Pumpulikäsitelty romahtaa todennäköisemmin kohdatessaan oikean maailman vaatimuksineen kuin sellainen jolla on realistisempi käsitys puutteellisista ominaisuuksistaan ja kyvyistään.
Herkkyys ei ole sama asia kuin rikkinäinen itsetunto.
Sanoisin ennemmin, että herkkyys on vahvuus.
xLiner- Anonyymi00006
Kiertely ja turhat kehut ovat hyvin helposti myös kiusaamista. Sehän on todella vahingollista, jos annetaan ymmärtää toisen toimivan oikein ja sitten jossain kohtaa selviääkin että väärin tehty tai oltu koko ajan.
Manipuloinnin puolelle mennään jalustalle nostamalla ja siitä tiputtamalla. Ei saa olla tyhmä. Herkkä huomaa helpommin prseilyn. Osaa varautua ja on sitä myöten vahvempi kuin vähemmän herkkä.
Luottamus täytyy ansaita.
xLiner - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiertely ja turhat kehut ovat hyvin helposti myös kiusaamista. Sehän on todella vahingollista, jos annetaan ymmärtää toisen toimivan oikein ja sitten jossain kohtaa selviääkin että väärin tehty tai oltu koko ajan.
Manipuloinnin puolelle mennään jalustalle nostamalla ja siitä tiputtamalla. Ei saa olla tyhmä. Herkkä huomaa helpommin prseilyn. Osaa varautua ja on sitä myöten vahvempi kuin vähemmän herkkä.
xLinerMinkälainen henkilö edes toimii toisten sanomisten mukaan?
Ylempänä kirjoittamaani ajattelin työelämän puolesta. Täytyyhän virheellisistä töistä sanoa ja kertoa osaamattomille miten virhe korjataan ja vältetään jatkossa. Kokemuksesta tiedän, ettei meinaa mennä kiertäen kaartaen jakeluun. Selkeä tiivistetty palaute.
xLiner Anonyymi00006 kirjoitti:
xLinerHerkkyys on myös minun mielestäni vahvuus.
- Anonyymi00007
parta-heikkejä taas epsanjasta uutisissa, laiskuripelkureita
t. El Muerto - Anonyymi00009
aika paljon joo pitää jutella tyttöjen kanssa että olisi joku hauska peli heidänkin mielestään
- Anonyymi00010
Toisen ihmisen ymmärtämisen taito, se on tieteellisesti vaikea alue.
Palautteen voi antaa rakentavassa muodossa, siten että vastaanottaja voi sen helpommin käsitellä. Joskus on parempi olla antamatta palautetta, vaikka itse ajattelisi toisen ihmisen käyttäytymisen olevan turhaa.
En voi määritellä aina sitä mikä olisi itselleni hyvästä, enkä voi antaa palautetta toiselle ihmiselle samaan liittyen. Varsinkaan, jos kysymys olisi tunne-elämästä.
AV - Anonyymi00011
No jaa. Riippuu pitkälti siitä miten suoruuden määrittää. Asiat voi sanoa suoraan ja asiallisesti ja suoraan ja asiattomasti. Tavalla ja tilanteilla, joissa asioita lauotaan, on suuresti väliä. On myös olemassa asioita, joita yksinkertaisesti ei kannata sanoa, suoraan tai joskus muutenkaan. No mutta kyllä suoruus yleensä kiertelyn ja valehtelun voittaa.
- Anonyymi00012
Sukupuolten sodassa miehet pitävät naisia usein manipuloijina, mutta kyse on eri strategioista. Naiset kehittivät leirinuotiolla oman strategiansa, kun miesten metsästysryhmät olivat hierarkialtaan meritokraattisempia kuten jalkapallojoukkeessa, ja palaute on yleensä aika suoraa keskinäistä nokittelua hierarkian luomiseksi.
Kyse on siitä mikä strategia toimii omilla ominaisuuksilla, ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimikaan toisella. Nykyaikana maskuliinisuus on yritetty leimata toksiseksi, mitä se ei ole. Täydellinen sokeus toisen näkökulmalle on sitten asia erikseen.
Jos suoruus on kykenemättömyyttä nähdä toisen näkökulma, ja sitten ajetaan raakkujen yli metsäkoneella suoraan ja kiertelemättä kuin panssarivaunulla yli juoksuhautojen, niin kyse on tyhmyydestä. Sokeuden ja tyhmyyden ongelma aina on, ettet voi nähdä ja tietää, mitä et näe ja tiedä. Niinpä sokea pitää itseään näkevänä ja tyhmä viisaana.Kyllä oman live-elämän kokemuksen mukaan mies ei kestä suoraa puhetta, koska tietää sisimmässään, että vastassa on sellainen nainen, jota ei voi käyttää pelinappulana.
- Anonyymi00024
Mu5tasydän kirjoitti:
Kyllä oman live-elämän kokemuksen mukaan mies ei kestä suoraa puhetta, koska tietää sisimmässään, että vastassa on sellainen nainen, jota ei voi käyttää pelinappulana.
Tuo sama tuli minulle mieleen jo aikoinaan vaikeassa kauan jatkuneessa parisuhdetilanteessa. Eksmieheni ei ollut tottunut keskustelemaan kotonaan juuri mistään, koska hänen isänsä oli lähes puhekyvytön ja jollain tavalla myös lapsellinen ja kuitenkin sellainen joka halusi määrätä kaikesta! Siinä perheessä ei tunteita näytetty!
- Anonyymi00013
En tiedä onko pehmeä kiertotapakaan manipulointia, mutta ainakin voi aiheuttaa väärinkäsityksiä.
Naisilla on stereotyyppisesti sanottuna taipumus sanoa asioita toisilleen vähemmän suorasti. Huomioidaan asian arkaluontoisuus ja kierrellen ja kaarrellen selitetään.
Mies taas stereotyyppisemmin täräyttää asian raakana tonttiin... "töksäyttää"
Moni nainenkin sanoo pitävänsä miesten maailmasta. Ei ole selkäänpuukotusta, kyräilyä ja juoruilua. (Siis empiirisesti olen kuullut tämän monelta naiselta)
Eli kyllä suoruus lopulta jossain parisuhteessa on varmasti parempi, vaikka varmaan aiheuttaa hetkittäin varmaan hengen haukkomista.Minäkin pidän suorasta puheesta silloin, kun se ei ole suoraa haukkumista. Siinä on vissi ero.
- Anonyymi00016
Mu5tasydän kirjoitti:
Minäkin pidän suorasta puheesta silloin, kun se ei ole suoraa haukkumista. Siinä on vissi ero.
Se, mikä on haukkumista ja mikä suoraa palautetta, menee usein liian tunteellisessa tilassa yhtäläisyysmerkin molemminpuolin.
Äänenpainot vaikuttaa ja sanavalinnat.
Itse olen sanonut, ettei haittaa vaikka haukkuisikin kitapurje suorana, kunhan mikään ei jää kaivamaan. Mutta useimmissa suhteissa sitä ei noudatettu. Asioita jätettiin toisen toimesta käsittelemättä ja minun olisi pitänyt ne jostain nenän asennosta huomata.
Suoruuskin toimii vaan, kun se on molemminpuolista ja absoluuttista.
- Anonyymi00014
Riippuu, mitä suoruudella tarkoitetaan. Kannatan parisuhteessa sitä, että asioista puhutaan avoimesti ja rehellisesti, mutta suoruudella usein viitataan jopa tylyyn tapaan viestiä "minähän vain olen rehellinen ja suora" ja tylyyttä en kannata. Toisen tunteet olisi huomioitava silloinkin, kun ollaan rehellisiä ja avoimia. Asiat pitää pyrkiä kertomaan rehellisesti ja suoraan loukkaamatta toisen tunteita.
Aletheias - Anonyymi00015
Olen herkkä mutta asiat pitää hoitaa suoraan. Ei mitään vihjeitä ainakaan palstalla.
Minäkään em tykkää ainakaan sellaisesta, että vihjaillaan anonyymisti minun syyllistyneen asioihin, joihin minulla ei ole osaa eikä arpaa.
Kyllä sitä nyt muutoinkin saa asiat selväksi kuin suoraan töksäyttämällä. Aika paljon kiinni siitä ihmistyypistä jolle sitä totuutta lähtee latelemaan, pieni teko tai esimerkki toimii useimmiten ihan yhtä selkeästi
Mu5tasydän kirjoitti:
Sinä oletkin älykkö ja viisas. Kaikki eivät ole sellaisia. :)
Kiitän, vaikka saatat syyllistyä kyllä virhearviointiin 😄. Osaan olla typeräkin.
Ruusun paikka 🌹Ex-Lukka kirjoitti:
Kiitän, vaikka saatat syyllistyä kyllä virhearviointiin 😄. Osaan olla typeräkin.
Ruusun paikka 🌹Elä nyt tuollaista murehdi et ole typerä.
valtakunta kirjoitti:
Elä nyt tuollaista murehdi et ole typerä.
Vähäsen itseironiaa :), no en minä 24/7 välttämättä ole
Asiat/ mielipiteet voidaan ilmaista monella tavalla. Töksäyttäminen ei ole kohteliasta. Saman asian voi sanoa ystävällisesti, loukkaamatta ketään.
Minulle on tärkeää, että ollaan rehellisiä. Ei tarvitse sanoa särmikkäästi, eikä riidanhakuisesti, vaan toivon, että asiat sanotaan reilusti ja hyvässä hengessä. Rakentavasti.- Anonyymi00017
Asiat voi sanoa suoraan mutta nätisti. Olen herkkä nainen joo, mutta en särkyvä.
- Anonyymi00018
Paskahousut se säikäyttää suoruus rehellisyys saattaa tuntua pahalta mu ei satuta hyvä muistaa että rehellisyydellä saattaa saada ei toivotunkin reaktion että syytä varautua joidenkin kohdalla jopa nyrkkiin silmässä miksi ei olla totuttu että joku olisi rehellinen kun valehtelemalla saa elämässä niin paljon enemmän kui meni saiko mitään aitoa
- Anonyymi00019
Olen ehdottomasti ollut aina suoruuden kannalla. Minusta se helpottaa ymmärrystä ja olipa tilanne mikä tahansa, suoruus on aina parempi kuin totaalinen hilajaisuus! Lasteni isä oli lähes mykkä, eikä hän osannut koskaan késkustella edes parisuhteeseen liittyvistä asioista! Ja varmasti arvaatte, että erohan siitä sitten tuli!
Minusta rehellisyys on paras tapa. Silloinkin asian voi puhua niin, ettei töksäyttele. Mutta on rehellinen, vaikka se tarkoittaisi lopulta sitä, ettei toinen enää halua olla yhdessä. Valehtelemalla ei mielestäni mitään aitoa rakenneta.
Onneksi olen itsekin oppinut olemaan suojelematta toisia rehellisyydeltäni. Ennen nimittäin koitin tunnistella vastapuolen vastaanottokykyä ja monesti asiani oli lopulta niin varovaiseksi muotoiltu, etten vaan loukkaa ettei se enää tuntunut menevän perillekkään. Saati täysin rehelliselle enää kaiken varomiseni jälkeen.
Täälläkin sanon suoraan, en jaksa kirjoitella pumpulireunoja asiani ympärille, ettei vaan joku loukkaannu. Sen he saa oppia käsittelemään itse, oman tarpeensa loukkautua rehellisyydestäni. Minä en enää tee sitä muitten puolesta. Tunnevastuu.
halua parisuhteelta rehellisyyttää ja että kipeän asian tullen pääsee puhumaan erimielisyyksistä voi kestää 4 tuntia meillä. En jaksa arvuutella mitä toinen haluaa se että on mukava kun kertoo osaa ennakoida enemmän pelko on pahin.
- Anonyymi00020
Suoruus on hyvä juttu. Mutta monella on täysin väärä käsitys, että suoruus on töykeyttä. Sitten ihmetellään miksi ei suora puhe kelpaa..
- Sheena - Anonyymi00022
Olen täysin sitä mieltä, että suoruus on ehdottomasti paras tapa hoitaa kaikkia asioita! Oli kauheaa aikoinaan, kun pariuhteen toinen osapuoli ei kyennyt kommunikoimaan juuri ollenkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1362342Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n662251Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi591928EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt721625- 981470
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan971461Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1171347Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311210Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191181- 791103