Onko pääsiäiseksi suunnitelmia?

Itse teen perjantaina töitä, mutta sunnuntaina pääsen keikalle.

Keikoilla on melkein poikkeuksetta kivaa, kun ihmiset lähtevät hyväntuulisina katsomaan lempiartistiaan.

Kenen keikalla kävit viimeksi?

🤗

64

639

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lähteä Lappiin pilkille ja keikkailemaan, siellä kun on vielä lunta ja jäätä. Mukavaa hommaa kevätauringon paisteessa.
      Eppujen keikalla ehkä pari kesää sitten.

-keinovaginamies-

• Kuulostaa hyvältä! Itse menisin myös mökille, jos siellä olisi puita mitä polttaa. Mahtaa järvikin olla jo heikolla jäällä (mökki ei ole pohjoisessa).

• Anonyymi00005

Kauanko meinaat viipyä tällä kertaa? 😄

Aletheias

• Anonyymi00007
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Itse menisin myös mökille, jos siellä olisi puita mitä polttaa. Mahtaa järvikin olla jo heikolla jäällä (mökki ei ole pohjoisessa).

Kyllä se keikka oli muuten Vesterisen, missä viimeksi ollaan oltu.
        Tämän verran nuo keikat meikäläistä kiinnostaa, kun ei edes muista. Johtuu varmaan siitä, että toisen osapuolen ohjelmoimia ja itse lähinnä seuraneitinä mukana :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kauanko meinaat viipyä tällä kertaa? 😄

Aletheias

Vähän toista viikkoa varasin emännästä lomaa :)
        Katotaan nyt venähtääkö?
        Tarpeeksi kun venähtää, niin voi olla ettei tarvi enää takaisin tullakaan :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vähän toista viikkoa varasin emännästä lomaa :)
        Katotaan nyt venähtääkö?
        Tarpeeksi kun venähtää, niin voi olla ettei tarvi enää takaisin tullakaan :))

-keinovaginamies-

Don't push your luck 😁 Yritä nyt viimeistään vapuksi takaisin 🙃

Kestääkö siellä pohjoisessa vielä jäät oikeasti pilkkimistä? Nyt kun on noukittu porukkaa jäistä siellä sun täällä..

Aletheias

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Don't push your luck 😁 Yritä nyt viimeistään vapuksi takaisin 🙃

Kestääkö siellä pohjoisessa vielä jäät oikeasti pilkkimistä? Nyt kun on noukittu porukkaa jäistä siellä sun täällä..

Aletheias

Eiköhän. Kokeillaan.
        Yleensä vasta äitienpäivän maissa lähtee jäät niillä leveysasteilla. Nyt on kyllä aikainen kevät varmaan sielläkin.

Minnekäs te olette menossa?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Eiköhän. Kokeillaan.
        Yleensä vasta äitienpäivän maissa lähtee jäät niillä leveysasteilla. Nyt on kyllä aikainen kevät varmaan sielläkin.

Minnekäs te olette menossa?

-keinovaginamies-

Kävin mielenkiinnosta katsomassa jäiden paksuuksia, niin näyttää olevan Oulun korkeudella 40 cm ja Inarissa 64 cm, Enontekiöllä jopa 70cm eli ainakin 31.3 tehtyjen mittausten mukaan näyttäisi olevan vielä ihan ok jäätilanne koko Lapissa. Kannattaa silti lähteä varmuuden vuoksi kelluntapuvussa pilkkimään, niin pysyypä ainakin pinnalla 🙃

Me vietetään pääsiäinen siskon perheen kanssa aktiiviloman merkeissä. Tai teinit ainakin saa aktiivilomailla, me äidit ehkä panostetaan enemmän punaviiniin ja suklaamuniin 😄

Aletheias

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kävin mielenkiinnosta katsomassa jäiden paksuuksia, niin näyttää olevan Oulun korkeudella 40 cm ja Inarissa 64 cm, Enontekiöllä jopa 70cm eli ainakin 31.3 tehtyjen mittausten mukaan näyttäisi olevan vielä ihan ok jäätilanne koko Lapissa. Kannattaa silti lähteä varmuuden vuoksi kelluntapuvussa pilkkimään, niin pysyypä ainakin pinnalla 🙃

Me vietetään pääsiäinen siskon perheen kanssa aktiiviloman merkeissä. Tai teinit ainakin saa aktiivilomailla, me äidit ehkä panostetaan enemmän punaviiniin ja suklaamuniin 😄

Aletheias

Kiitos infoista.
        Virtavesissä paikallistuntemus on poikaa.
        Sillä ja kokemuksella vedetään :) [kuuluisat viimeiset sanat]

Oikeasti lapissa on vasta nyt parhaat pilkkikelit, kunhan on yöpakkasia niin hanki kantaa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kiitos infoista.
        Virtavesissä paikallistuntemus on poikaa.
        Sillä ja kokemuksella vedetään :) [kuuluisat viimeiset sanat]

Oikeasti lapissa on vasta nyt parhaat pilkkikelit, kunhan on yöpakkasia niin hanki kantaa.

-keinovaginamies-

Luota mieluummin tällaisen etelän citytytön analyysiin Lapin jäätilanteesta ja vedä vain kiltisti kellukkeet selkään ennen jäälle menoa😁

Voin kuvitella, että säiden puolesta nyt on aika ihana aika olla Lapissa, kun ei jäätävä kylmyys ja sielua syövä pimeys enää piinaa. Mikäs siellä auringonpaisteessa ja raittiissa ilmassa viettää päiviä 🤗

Aletheias

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Luota mieluummin tällaisen etelän citytytön analyysiin Lapin jäätilanteesta ja vedä vain kiltisti kellukkeet selkään ennen jäälle menoa😁

Voin kuvitella, että säiden puolesta nyt on aika ihana aika olla Lapissa, kun ei jäätävä kylmyys ja sielua syövä pimeys enää piinaa. Mikäs siellä auringonpaisteessa ja raittiissa ilmassa viettää päiviä 🤗

Aletheias

Joo, nuotiomakkaraa, erämaan rauhaa, arskan ottoa hangella vapa kädessä, ulkosaunaa...Vielä kun olis hyvää seksiä :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Joo, nuotiomakkaraa, erämaan rauhaa, arskan ottoa hangella vapa kädessä, ulkosaunaa...Vielä kun olis hyvää seksiä :))

-keinovaginamies-

Kuulostaa ihanan seesteiseltä, sielu ja ruumis lepää 🤗 Seksi ulkosaunan jälkeen kieltämättä kruunaisi kaiken.. Nyt pidän kieleni kurissa enkä jatka pidemmälle 😁

Aletheias

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Kuulostaa ihanan seesteiseltä, sielu ja ruumis lepää 🤗 Seksi ulkosaunan jälkeen kieltämättä kruunaisi kaiken.. Nyt pidän kieleni kurissa enkä jatka pidemmälle 😁

Aletheias

No, se on otettava joku noista varavaimoista mukaan paremman puutteessa.
        Näppärästi menevät kyllä matkakassiin, eivätkä valita koskaan mistään :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

No, se on otettava joku noista varavaimoista mukaan paremman puutteessa.
        Näppärästi menevät kyllä matkakassiin, eivätkä valita koskaan mistään :))

-keinovaginamies-

Hyvä asenne, positiivisen kautta kannattaa lähestyä asiaa 🤗 Ja sullahan on paremmin asiat kuin mulla, mun reissuun ei lähde mukaan yhtään varamiestä 😅

Aletheias

• Minun on hankalaa lähteä isoille keikoille. En pidä massatapahtumista. Tuntuu, että pää hajoo.
      Viime kesänä kävin ystäväporukan kanssa katsomassa Ressu Redfordia, Mummotunnelissa. Oli hyvä meininki. 😊🎵💃

Tykkään Ressun esiintymisestä, mutta poistuin heti keikan jälkeen.
      Se ihmispaljous ahdistaa, ei ole minua varten. 😔

• Itse pidän klubikeikoista enemmän, kun pääsee lähemmäs artistia ja sellaiselle olen menossa. 🤗

Festareille ei ole intoa mennä kuin korkeintaan johonkin ulkomaille voisin Tomorrowlandiin lähteä.

Muuten voin mennä viini-piknikille johonkin ulkopuolelle hyvän porukan kanssa. 🙂

• Mu5tasydän kirjoitti:

Itse pidän klubikeikoista enemmän, kun pääsee lähemmäs artistia ja sellaiselle olen menossa. 🤗

Festareille ei ole intoa mennä kuin korkeintaan johonkin ulkomaille voisin Tomorrowlandiin lähteä.

Muuten voin mennä viini-piknikille johonkin ulkopuolelle hyvän porukan kanssa. 🙂

Juuri näin. Mielummin klubeilla, kuin festareilla.

Kesäisin stadikalla on monenlaisia esiintyjä. Kavereilla on tapana lähteä viinipiknikille, sinne stadikan ja/ tai Linnanmäen kallioille. Siellä he fiilostelevät ilmaista musaa. Kuulemma hyvin kuuluu, vaikka on vähän kauempanakin. 😃

Itse en ole vielä viittsinyt vaivautua. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten, jos tulee joku oikein iso stara esiintymään ja se kiinnostaa? 😊

• Ajattelen massatapahtumista juuri samoin.
        (bileissäkin olen useimmiten keittiön puolella, sillä siellä on helpompi keskustella)

• tosi.typy kirjoitti:

Juuri näin. Mielummin klubeilla, kuin festareilla.

Kesäisin stadikalla on monenlaisia esiintyjä. Kavereilla on tapana lähteä viinipiknikille, sinne stadikan ja/ tai Linnanmäen kallioille. Siellä he fiilostelevät ilmaista musaa. Kuulemma hyvin kuuluu, vaikka on vähän kauempanakin. 😃

Itse en ole vielä viittsinyt vaivautua. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten, jos tulee joku oikein iso stara esiintymään ja se kiinnostaa? 😊

Itse olen kuunnellut joitain stadionin konsertteja (jonkin aikaa) kattoluukun reunalla istuen.
        Meillä olivat kattoluukut siis helposti avattavia, kunnes joku huumetyyppi kiipesi palotikkaita vintille ja vei sieltä muka arvokasta tavaraa (ei siellä mitään myyntikelpoista ollut kenelläkään, mutta niin vain häipyivät) ja sen jälkeen luukkuihin tuli lukot.

• buddy-love kirjoitti:

Ajattelen massatapahtumista juuri samoin.
        (bileissäkin olen useimmiten keittiön puolella, sillä siellä on helpompi keskustella)

Minulla on aina ollut hankalaa massatapahtumissa. Tuntuu, että jään jalkoihin. Joku hujoppi seisoo aina edessä ja ympärillä on jäätävä meteli. En kuule esiintyjää, enkä musiikkia. Yleensä jo alkuillasta ahdistaa. En todellakaan nauti tilanteesta.

Etsin nopean pakotien.

• buddy-love kirjoitti:

Itse olen kuunnellut joitain stadionin konsertteja (jonkin aikaa) kattoluukun reunalla istuen.
        Meillä olivat kattoluukut siis helposti avattavia, kunnes joku huumetyyppi kiipesi palotikkaita vintille ja vei sieltä muka arvokasta tavaraa (ei siellä mitään myyntikelpoista ollut kenelläkään, mutta niin vain häipyivät) ja sen jälkeen luukkuihin tuli lukot.

Tuo kattoluukku idea on tosi nerokas ratkaisu. Varmasti musiikki kuului hyvin.

Harmi, että joku hörhö kävi, typerällä tempauksellaan, pilaamassa hyvän fiilistelypaikan.

• Anonyymi00002

Taidan tehdä maalla kiireesti vaan puuta kuivamaan. Sen minkä pystyn tässä räkäpokseessa tekemään. Saisi kuivamaan mahdollisimman paljon, tai oikeastaan sitä tulee paljon. Reilu 20 m3.

Mä en musiiikkia käy niinkään kuuntelee, mutta Ismo Leikolan keikalla olin viimeksi 27.12.2025 Nokia-areenalla. Systerin kanssa käytiin. Ihan kiva keikka ja kiva reissu. 🙂

• Stand-upia pitäs kyllä käydä useammin katsomassa. Johanna Tohnila kiinnostais kuin myös yksi, ilmeisesti suomenruotsalainen, jonka nimeä en tiedä. Olen vain somessa nähnyt pieniä pätkiä. 🙂

• Anonyymi00009
        Mu5tasydän kirjoitti:

Stand-upia pitäs kyllä käydä useammin katsomassa. Johanna Tohnila kiinnostais kuin myös yksi, ilmeisesti suomenruotsalainen, jonka nimeä en tiedä. Olen vain somessa nähnyt pieniä pätkiä. 🙂

Kantsii tsekkailla mitkä on hyviä. Niilläkin kiboja klubikeikkoja. 🙂

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Kantsii tsekkailla mitkä on hyviä. Niilläkin kiboja klubikeikkoja. 🙂

Joo, pitää kattoa kevään tarjonta.

• Anonyymi00010
        Mu5tasydän kirjoitti:

Joo, pitää kattoa kevään tarjonta.

Joo. Hyvä joskus kokeilla jotain uusia tuntemattomiakin. 🙂

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Joo. Hyvä joskus kokeilla jotain uusia tuntemattomiakin. 🙂

Haha. Elämä voi joskus yllättää. 😁

• Anonyymi00018
        Mu5tasydän kirjoitti:

Haha. Elämä voi joskus yllättää. 😁

Varsinki äkkivääränä potilaana. Kuulemma.
        -sivusta

• Anonyymi00003

En varsinaisesti käynyt keikalla. Ihan vaan risteilylle lähdin ja siellä sattui esiintymään Eini. Pääsiäinen menee töissä kokonaan taas vaihteeksi.

• Työniloa. Rahantuloa ei voi estää, se pitää kestää. 🙂

• Anonyymi00004

Lähden pienelle pääsiäisreissulle hyvässä seurassa. Ulkoilua, rakkaita ihmisiä ja paljon hyvää ruokaa 🤗

En taida muista, mikä mahtoi olla viimeisin keikka 🤔 Olen ollut viime vuosina enemmän festareilla, joilla on ollut useampia esiintyjiä, mitä näitä nyt on Abreusta Teflon Brothersiin 😊

Aletheias

• Voi, hyvän kuuloista pääsiäistekemistä. 🙂

• Anonyymi00012
        Mu5tasydän kirjoitti:

Voi, hyvän kuuloista pääsiäistekemistä. 🙂

Se on, ihan parasta päästä rakkaiden kanssa ihan vain olemaan ja nauttimaan 🤗

Aletheias

• Anonyymi00006

Jonakin päivänä keräännyttään yhdessä syömään. Käyn kirkossa katsomassa pääsiäisnäytelmän. Tiedä vaikka tansseihin innostuisi.

• No ei huono suunnitelma ollenkaan. 🙂

• Ei suunnitelmia pääsiäiseksi, eli teen todennäköisesti eräitä rästiin jääneitä juttuja pois vaivaamasta.

En käy keikoilla, paitsi jos kuvaan niitä.
      Toukokuussa on taas yksi (ei niitä usein ole, eli edellisestä on jo paljon aikaa).

• Rästihommien hoitaminen tuo mielenrauhaa. Siinä sitten sielu lepää. :)

• Anonyymi00013

Juha mieto syö ainakin tonnin mämmiä. Itselläni on hirmuna karkkia ja diapetes lääkäri puistelee päätä.
      >Simiti<

• Meinaatko syödä kaiken yksin? 🙂

• Anonyymi00017

Esiinnyt pääsiäistrullina?

• Anonyymi00020

Semmoset vittuilut sieltä sitten, kun et parempaan pystynyt.

• Perjantaina käyn kaverin kanssa kahvilla lähikahvilassa. Lauantaina kavereita tulee katsomaan luokseni jalkapalloa. Yhden kaverin kanssa käymme lauantai-iltana luonani saunassa ja testataan 6 olutta - mikä niistä on paras. Juomme puoliksi kuusi olutta. Sunnuntaina käyn kirkossa pääsiäisjumalanpalveluksessa. Maanantaina käyn vierailulla yhden kaverin luona. Sen jälkeen tapaan yhden kaverin jalkapallo-ottelussa Joensuussa. Sittenpä pääsiäinen on ohi.

Viimeksi kävin kuulemassa US Army Brass Quintetin keikkaa Lieksan Vaskiviikolla viime kesänä.

• Kuulostaa ihan suunnitelmalta. 🙂

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kuulostaa ihan suunnitelmalta. 🙂

Lisätään, että huomenna torstaina matkustan Joensuuhun katsomaan koripalloa. Jos Kataja voittaa neljännen kerran - niin joensuulaisjoukkue on mitalipeleissä. :)

Ihanaa olla Joensuussa torstaista tiistaihin asti ja tavata kavereita. Pikkusisko pitää huolen Faijasta - miksi minulla on vapaata! :)

• Oluet on eilen testattu ja kohta menen kirkkoon. Tähän asti pääsiäissuunnitelmat ovat menneen hyvin. Minkälainen pääsiäinen teillä on ollut?

• Anonyymi00021

Pääsiäisex vois duunailla kunnon Intia safkaaa.

• Se on kyllä herkkua. Tykkään erityisesti curry-härästä, vaikka sitä ei kaikista intialaisista saakaan. Ainahan voi tosiaan tehdä itse. 🙂

• Anonyymi00022

Lapsuuden kotiin meen.

• No mutta voi. Sama täällä. Se on kyllä rauhottavaa.

• Olet onnekas, kun sinulla on lapsuudenkoti mihin mennä. 💛

• Anonyymi00023

Tipitii tipi tipititi tii -tansseja ja -lauluja olisi kiva toteuttaa kuin pääsiäistipu oluttäyteisessä pääsiäiskuoressaan.

• Anonyymi00025

Löysähkö kananmuna solahtaa hiukka paremmin kovaa sisään.

• Anonyymi00029

Grrr!

Pääsiäisenä jahtaan tipuja kaameassa mämmissä munat esillä ja varpu kädessä. Tipun löytymisen jälkeen on aika puuhailla kuin jänikset konsanaan. Aamulla herään kaamean noita-akan vierestä ja toivon, että hän lennähtäisi luudallaan raatikkoon!

Siinä sitä on Peikolla ihan riittävästi perinnepuuhaa koko pääsiäiseksi!

• Tsemppiä etsintään.

• Hähää!
        Sulla edelleen sanansäilä sivaltaa. Hyvä niin.

• Anonyymi00030
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tsemppiä etsintään.

Aikuisten oikeasti ajattelin oleskella lähinnä kotiluolassani Valtiattareni kanssa, mistään yleisestä tipujahdista ei ole puhettakaan.

Luvassa on herkullista kahvilammasta (kyllä se on marinoitu maitokahvissa!), polkupyörän kunnostelua, pihan hoitoa, saunomista ja maton puhdistamista.

Tämä jälkimmäinen ei ole mukavaa, koska toiselle vartiointi- ja henkilövahinkokoiralle tuli kaamea ripuli.

Koomiseksi asian tekee se, että peikkoluolan Valtiatar oli hankkinut olohuoneeseen uuden, ilmeisesti käsinkudotun, persialaisen maton vastoin kaikkia vakavia varoituksiani.
        Että ensin joku tekee käsin mitä upeimman ja taiteikkaamman käsityön miljoonalla (?) solmulla ja sitten kolmantena päivänä koira ripuloi juuri sille matolle. Joo-o.

Ja kun minulla oli kenties hieman erikoinen ilme, niin eh-dot-to-mas-ti minua kiellettiin olemasta vihainen koiralle. Tämä kommentti ilahdutti minua suuresti, sillä pelkäsin valtiattaren olevan vihainen koiralle.

Se on hämmentävää, miten paljon 50 kg koiraeläimeen mahtuukin ripulia.

En myöskään usko, että mattoa on mahdollista kunnolla puhdistaa.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Aikuisten oikeasti ajattelin oleskella lähinnä kotiluolassani Valtiattareni kanssa, mistään yleisestä tipujahdista ei ole puhettakaan.

Luvassa on herkullista kahvilammasta (kyllä se on marinoitu maitokahvissa!), polkupyörän kunnostelua, pihan hoitoa, saunomista ja maton puhdistamista.

Tämä jälkimmäinen ei ole mukavaa, koska toiselle vartiointi- ja henkilövahinkokoiralle tuli kaamea ripuli.

Koomiseksi asian tekee se, että peikkoluolan Valtiatar oli hankkinut olohuoneeseen uuden, ilmeisesti käsinkudotun, persialaisen maton vastoin kaikkia vakavia varoituksiani.
        Että ensin joku tekee käsin mitä upeimman ja taiteikkaamman käsityön miljoonalla (?) solmulla ja sitten kolmantena päivänä koira ripuloi juuri sille matolle. Joo-o.

Ja kun minulla oli kenties hieman erikoinen ilme, niin eh-dot-to-mas-ti minua kiellettiin olemasta vihainen koiralle. Tämä kommentti ilahdutti minua suuresti, sillä pelkäsin valtiattaren olevan vihainen koiralle.

Voi ei! Tuo on varmaan sellainen matto, jota ei saa edes vesipestä. Veisin silti pesulaan, koska jos matto on oikeasti arvokas, niin mitä siinä menettää? Itse kun alkaa pesemään, niin menee varmemmin pilalle entisestään.

• Anonyymi00031
        Mu5tasydän kirjoitti:

Voi ei! Tuo on varmaan sellainen matto, jota ei saa edes vesipestä. Veisin silti pesulaan, koska jos matto on oikeasti arvokas, niin mitä siinä menettää? Itse kun alkaa pesemään, niin menee varmemmin pilalle entisestään.

Pelkään pahoin, että matto on ns. valmis.

Luulen, että pidän maton kosteana tiistaihin asti ja koitan sitten viedä pesulaan.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Noh, itämaisia mattoja muutetaan valeantiikiksi pitämällä niitä tiellä ja autot ajavat niistä yli.
        Ohje:
        Matto telineelle ja huuhtelet sitä vesiletkulla niin kauan, että sotkut ovat poistuneet.
        Nestemäistä pyykinpesuainetta voi myös käyttää.
        Kannattaa toimia nopeasti, sillä koiraperäiset päästöt saattavat vaikuttaa väreihin.

JJa koko matto pitää huuhdella, tai muutoin tulee näkyviä rajoja.

Eikä sitten ehkä kannata antaa sen maton lojua sillä telineellä huuhtelun jälkeen, sillä lunnonväreillä on taipumus irrota ja sitten siellä vaaleimmat kohdat eivät ole enää ihan vaaleita.

Kuivaus siis jonkin tason päällä (tosin sää ei suosi kuivumista).
        Jos loppuvaiheessa haluaa nopeuttaa kuivumista ripustamalla maton telineelle, niin se pitäisi tehtdä toisesta päästä superkokoisilla metallisilla pyykkipojilla ja niin tiheästi, ettei matto pääse venymään aalloille (ne aallot on erittäin vaikea saada jälikäteen pois).

Jos on lian suhteen epätoivoinen tilanne, niin painepesuri käyttöön, mutta se aukoo lankojen kierteitä ja se lyhentää maton ikää.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kyllä itämaisia mattoja pestään vedellä.
        Ei se villamatto varsinaisesti poikkea villapaidasta.
        (mutta ne värit saattavat kyllä levitä)

• Anonyymi00032
        buddy-love kirjoitti:

Kyllä itämaisia mattoja pestään vedellä.
        Ei se villamatto varsinaisesti poikkea villapaidasta.
        (mutta ne värit saattavat kyllä levitä)

Mitähän naapurit sanoidivat, jos itämaalaistaisin jonkun maton viemällä sen parkkipaikalle?

Jossain ohjelmassa itämaista mattoa 'pestiin' ketsupilla (ilman ranuja).
        Vilma
        Ihan keikaton pääsiäinen.

• Anonyymi00033
        buddy-love kirjoitti:

Noh, itämaisia mattoja muutetaan valeantiikiksi pitämällä niitä tiellä ja autot ajavat niistä yli.
        Ohje:
        Matto telineelle ja huuhtelet sitä vesiletkulla niin kauan, että sotkut ovat poistuneet.
        Nestemäistä pyykinpesuainetta voi myös käyttää.
        Kannattaa toimia nopeasti, sillä koiraperäiset päästöt saattavat vaikuttaa väreihin.

JJa koko matto pitää huuhdella, tai muutoin tulee näkyviä rajoja.

Eikä sitten ehkä kannata antaa sen maton lojua sillä telineellä huuhtelun jälkeen, sillä lunnonväreillä on taipumus irrota ja sitten siellä vaaleimmat kohdat eivät ole enää ihan vaaleita.

Kuivaus siis jonkin tason päällä (tosin sää ei suosi kuivumista).
        Jos loppuvaiheessa haluaa nopeuttaa kuivumista ripustamalla maton telineelle, niin se pitäisi tehtdä toisesta päästä superkokoisilla metallisilla pyykkipojilla ja niin tiheästi, ettei matto pääse venymään aalloille (ne aallot on erittäin vaikea saada jälikäteen pois).

Jos on lian suhteen epätoivoinen tilanne, niin painepesuri käyttöön, mutta se aukoo lankojen kierteitä ja se lyhentää maton ikää.

Hmm, luulenpa että teen melkein kuten suosittelet.

Marseille-saippuaa pahimpiin kohtiin ja vettä letkusta enemmän kuin riittävästi. Koko mattoon siis. Rauhallisesti ylhäältä alas.

Toistetaan, kunnes jätös on lähtenyt, eikä matto haise enää Paavo Väyrysen puheilta.

Irtovesiä pois jollain hellällä tavalla.

Kypyhuoneeseen mahtuu tasoon lattialle kuivumaan, ainakin heti, kun siirrän kylpyammeen ja vesipadan ulos.

Lattialämmitys isommalle ja kenties vielä painot reunoille jonkinmoisen muodon pitämiseksi.

Joo. Alan hommiin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Hmm, luulenpa että teen melkein kuten suosittelet.

Marseille-saippuaa pahimpiin kohtiin ja vettä letkusta enemmän kuin riittävästi. Koko mattoon siis. Rauhallisesti ylhäältä alas.

Toistetaan, kunnes jätös on lähtenyt, eikä matto haise enää Paavo Väyrysen puheilta.

Irtovesiä pois jollain hellällä tavalla.

Kypyhuoneeseen mahtuu tasoon lattialle kuivumaan, ainakin heti, kun siirrän kylpyammeen ja vesipadan ulos.

Lattialämmitys isommalle ja kenties vielä painot reunoille jonkinmoisen muodon pitämiseksi.

Joo. Alan hommiin.

Etikka pitää värit aloillaan, mutta kelpaako villan, villamattoon?
        Vilma

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Etikka pitää värit aloillaan, mutta kelpaako villan, villamattoon?
        Vilma

No siiiiis, periaatteessa värin voi kiinnittää villaan etikalla ja oliko se joku klauber-suola tai jotain?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe