Toivotan rentoa ja mielelle aurinkoista pääsiäistä.
Muistakaa syödä hyvin, nauttia parhaaksi kokemallanne tavalla ja olla armollisia itsellenne.
🐥🐥🐥
Olemme pitkäperjantain puolella
28
258
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla on leuhkasti Kokkikartanon kaalilaatikkoa. Se nyt vain on hirmu hyvää.
>Simiti<- Anonyymi00002
Mu5tasydän kirjoitti:
Onko puolukkahilloakin? 😋
Ei sitä nyt liioitella tarvi.
>Simiti<
- Anonyymi00003
Kiitoskiitos 😊
Jatkan kuitenkin tällä menestyksekkäällä n. 2000 kcal dieetilläni. Kovempina treenipäivinä lisään palautusjuoman, 250-300 kcal (sis. proteiinia ja hiilaria).
Ruokapäiväkirjan pitäminen, ruuan itse valmistaminen ja kasvispainotteisesti syöminen tosiaan toimii! (Ellen sitten juuri tässä kohtaa ole sairastunut vakavasti ja tulokset johtuvat siitä, toivottavasti ei...)
Joskus aikaisemmin tiputin helposti painoani karkkilakolla ja liikkumalla enemmän (rasvanpolttosykkeet). Ekan jumikuukauden jälkeen alkoi tapahtumaan, kilo/kk. Nyt näkyy ekan vajaan kk aikana jo useamman kilon tiputus ja vy useampi sentti! Aamumittaus.
Joillain kitudieeteillä eka kevenee suolen sisällön kilot, mutta mun kuitupitoinen ravintoni pitää suolenkin toimintakunnossa kokoajan.
Paljon on piilokaloreita. Esim. päivän mittaan juomani kahvit sisältävät tikityspäivänä helposti 200 kcal verran rasvatonta laktoositonta maitoa. Maito nyt on muuten ihan ok, tuossa määrässä on jo n. 20 g proteiinia. Vaan kun noita lukemia tulee esille enemmän, siitä tuleekin se mystinen läski.
Mutta näillä! Ei enempää luentoa tuosta aiheesta 😁
xLinerHyvä sinä! 🙂 Mulla ei maha kestänyt täysnutria, vaan oli jatkuvasti kipeä, niinpä syön vain pienempiä annoksia jne.
- Anonyymi00005
Aika ihanan vapaata olisi nauttia 2000 kcal päivässä.. vaan ei. Nuorempana liikkuessa hikiliikuntaa 1-2 tuntia päivässä, ajoi pyörällä 20 kilsaa päivässä yms paloi alle sen... nyt enää 1200 kcal.
- Sheena - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Aika ihanan vapaata olisi nauttia 2000 kcal päivässä.. vaan ei. Nuorempana liikkuessa hikiliikuntaa 1-2 tuntia päivässä, ajoi pyörällä 20 kilsaa päivässä yms paloi alle sen... nyt enää 1200 kcal.
- SheenaSiis kalori ei ole = kalori. Toiset kalorit ovat parempia painonhallintaan kuin toiset.
Kulutan paljon. Vaikken enää niin hurjia määriä kuin aktiiviaikoinani.
Hanki lihasta - se kuluttaa energiaa levossakin. Saa syödä enemmän 😋. Mittanauha, ei niinkään vaaka. Saako noin vähillä kaloreilla (1200) edes tarpeellisia ravintoaineita? 😳
xLiner - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siis kalori ei ole = kalori. Toiset kalorit ovat parempia painonhallintaan kuin toiset.
Hanki lihasta - se kuluttaa energiaa levossakin. Saa syödä enemmän 😋. Mittanauha, ei niinkään vaaka. Saako noin vähillä kaloreilla (1200) edes tarpeellisia ravintoaineita? 😳
xLiner(..ai niin, mun piti olla luennoimatta aiheesta.)
xLiner - Anonyymi00009
Mu5tasydän kirjoitti:
Hyvä sinä! 🙂 Mulla ei maha kestänyt täysnutria, vaan oli jatkuvasti kipeä, niinpä syön vain pienempiä annoksia jne.
En pysyisi edes tolpillani noilla laihdutusliemillä! 😵💫 Varmaan oikein hyvä päätös syödä vain vähemmän ihan oikeaa ruokaa.
xLiner - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siis kalori ei ole = kalori. Toiset kalorit ovat parempia painonhallintaan kuin toiset.
xLinerJuu näin on. Siksi onkin tärkeää syödä vain hyviä kaloreita (+ harkiten lisävitamiineja). Liikun niin paljon kuin mahdollista ja harrastan ei-niin-kivoja jumppia levytangoilla + muilla tarvikkeilla...Lihasta on tutkitusti enemmän kuin normaalisti.
1200 kaloria pv on ihan normi pienelle naisihmiselle. Oliko se Shakira tai joku muu megajulkkis, joka kertoi samaa.
Ja vanhemmalla iällä paino nousee ihan automaattisesti vaikka tekisi kaiken samoin (yhtä hyvin) kuin ennen. Onneksi lääkärini sanoi, että saan painaa nyt vanhempana enemmän 🐱💃Ei mikään pakko pysyä väkisin samassa kuin "aina". On jopa terveellisempää näin.
Nyt kun olen ollut pitkään flunssassa.. paino on laskenut, kun ruoka ei maita.
- Sheena - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Juu näin on. Siksi onkin tärkeää syödä vain hyviä kaloreita ( harkiten lisävitamiineja). Liikun niin paljon kuin mahdollista ja harrastan ei-niin-kivoja jumppia levytangoilla muilla tarvikkeilla...Lihasta on tutkitusti enemmän kuin normaalisti.
1200 kaloria pv on ihan normi pienelle naisihmiselle. Oliko se Shakira tai joku muu megajulkkis, joka kertoi samaa.
Ja vanhemmalla iällä paino nousee ihan automaattisesti vaikka tekisi kaiken samoin (yhtä hyvin) kuin ennen. Onneksi lääkärini sanoi, että saan painaa nyt vanhempana enemmän 🐱💃Ei mikään pakko pysyä väkisin samassa kuin "aina". On jopa terveellisempää näin.
Nyt kun olen ollut pitkään flunssassa.. paino on laskenut, kun ruoka ei maita.
- SheenaOlen täällä kertonutkin, että pienistä cm mitoistani huolimatta, vatsapalat esillä, mun painoni oli huippu aikanakin BMI:n mukaan "ylipainoinen". Tiivistä tavaraa. Jokainen kuitenkin (kai) tuntee oman kroppansa ja tietää ja tuntee milloin on liikaa läskiä. Edes vyötärönympäryksen mittaaminen ei kerro muuta kuin sen vyötärönympärys mitan. Se on mulla nyt 74. Pelkkänä lukemana kiva, mutta mun kropan malli onkin X. H- tai O-malliselle se tarkoittaisi jotain muuta. Nää on niin yksilöllisiä juttuja.
Mieluummin vetelen lisäpainoleuanvedot levypainoilla kuin omalla läskillä 😁
Tietty määrä vararavintoa on ihan järkevääkin olla.
Ikävää tuollainen sitkeä flunssa. Muutenkin kun syöt noin vähän niin jonkinlainen sairauskierre voi iskeä kun yleiskunto pääsee heikoksi. Et saisi poikkeustilanteessa jotain kaloripitoista pientä ylimääräistä alas? Pähkinöitä? Vitamiinit sulla on varmaan kunnossa jo ennestään pienen kalorimäärän vuoksi..
xLiner
- Anonyymi00004
Kiitos. Aurinkoa myös sinun pääsiäiseen ! 🐰
- Sheena Kiitos samoin. Hyvää pääsiäisviikonloppua. 🐰🌷
Kevättä ilmassa. 😊🌸- Anonyymi00006
Söinpäs leuhkasti Kokkikartanon kaalilaatikkoa. Kuulostaa huonolta, mutta se on hirmu hyvää.
>Simiti<Herkkua! Pitää itsekin testata tuota Kokkikartanoa. Maistelin perjantaina sen maailmalla palkitun "kanaa dijon-rakuunakastikkeessa" ja tykkäsin. 🙂
Hyvää pääsiäistä sinullekin. Itse vain möhnötän sängynpohjilla, enkä tee mitään. Mä olen lomalla. Suorittaminen jääköön töihin. Lepoa ja palautumista, paitsi yläkerran pennut saaneet megafonin tai jonkin vahvistimen.. älämölö on käsittämätön. Ja tuo mikin vinkuna on ärsyttävää.
Mut en jaksa ottaa ressiä. Tuohon yläkerran älämölöön on jo tottunut, mutta mitä hittoa nuo vanhemmat on ajatellut hommatessaan äänilaitteita? Meteliä piisaa ilmankin.
Huomenna käyn faijan kuolinpesän asioita koko päivän, mutta töihin meen vasta keskiviikkona. Ajattelin möhnöttää jokaisen vapaapäiväni. Oikein asenteella.
Kuis sinun pääsiäisesi sujuu?Vietin pari päivää työskennellessä, yhden illan hyvässä seurassa viiniä maistellen ja tänään lähden keikalle. Ei valittamista, kiitos kysymästä. 🙂
Ihan oikein, että möhnötät. Se on oikeasti hyvä juttu, että tunnustaa omat rajansa levontarpeen suhteen. 🙏
- Anonyymi00011
Jostain kummasta syystä eilinen meni punaiselle ristille, joten vasta tänään pääsin rankakasalle.
Tekaisin noin puolet ja mutsille pätkin nakuteltavaa pihaan. Nyt saunaa ja jäkispeli sitten...
Huomenna kun saa tehtyä loppuun täällä isommat puut, pitää halkomakalusto siirtää enon pihaan. Pitää siellä välillä päiväseltään käydä ruuvailemassa puita halki.
Omaan osoitteeseen myös tulee tässä pyhinä rankoja, että koko kevät menee puita tehdessä. Ei paljoa juhlapyhiä pyhitetä. Mutta hyvä niitä on tehdä, kun saa kuivamaan ja kuivaan liiteriin reilun vuoden päästä. 🙃 - Anonyymi00012
Kiitos samoin aurinkoista ja antoisaa pääsiäistä sinne! 🌞🤗🐥
Minä pääsin perille pääsiäisenviettokohteeseen jokin aika sitten, nyt voi vain rentoutua ja nauttia 😊 Hieman pisti pääsiäisliikenne ärsyttämään, mutta onneksi edes ajosää oli hyvä. Miksi ihmeessä porukka jää roikkumaan toistensa takamuksiin kiinni, jolleivat he edes meinaa mennä ohi? Syntyy sahaava jono eikä kukaan pääse ohi turvallisesti. Murrr.
AletheiasLiikenteessä saa äkkiä lerssin otsaan, mutta onneksi se on vain hetkellistä. Hyvä, että pääsit turvallisesti perille. 🙂
- Anonyymi00013
Zen tila saavutettu, jokakeväinen kiipeäminen K2:lle suoritettu. Huipulla ollessani tähyilin muuttohaukkoja...ei näkynyt :)
- Anonyymi00015UUSI
Tiedoksi palstan naisille: laihdutuskuuri pitää aloittaa syksyllä, eikä keväällä. Pitää jaksaa koko talvi läpi kevääseen asti olla kurinalainen. Kiinteyttävää treeniä ja lihashuoltoa ei saa unohtaa. Sitten on kesällä ranta-kunnossa.
- Anonyymi00016UUSI
Yhtäkään laihdutuskuuria ei pitäisi edes aloittaa.
Painon pudotukseen, jos sitä tavoittelee, toimii elämäntapojen muutos.
Lihasten saamiseen lihastreeni.
Ja jokainen on aina rantakunnossa, painosta ja ulkonäöstä riippumatta.
Jne.
xLiner
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361