Oletko nillittäjä?

Onko sinulla tarve osoittaa toisen ajatukset vääräksi ja jos on, niin mistä uskot sen kumpuavan?

85

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En mielestäni ole. Eikä ole tarvetta.
      Pyrin toteamaan vaan mielessäni, että kukin hoitaa tyylillään. Joillekin sanon jopa ääneen sen.

Usein olen huomannut kuinka turhaa on alkaa antamaan "parempia" ohjeita.
      Lähipiirini ihmiset ovat kuitenkin jääräpäitä, eikä tuosta tule kuin sanomista.

Nuorempana ehkä sorruin ajoittain tuohon ohjeiden jakamiseen.

-keinovaginamies-

• Nuorempana sen ymmärtääkin. Vanhempana miettii miksi turhaan hakata päätään Karjalan mäntyyn, kun jotkut eivät vain halua osata olla muuta kuin ovat. Eivät halua kehittyä paremmaksi.

• Anonyymi00004
        Mu5tasydän kirjoitti:

Nuorempana sen ymmärtääkin. Vanhempana miettii miksi turhaan hakata päätään Karjalan mäntyyn, kun jotkut eivät vain halua osata olla muuta kuin ovat. Eivät halua kehittyä paremmaksi.

Näin se on. Useimmat oppivat vain kantapään kautta, toiset eivät sittenkään.
        Enkä nyt väitä ettenkö itsekin olisi tehnyt hölmöyksiä, mutta koettanut kuitenkin aina oppia myös kokeneempien mielipiteistä ja muidenkin virheistä enkä pelkästään omistani :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Näin se on. Useimmat oppivat vain kantapään kautta, toiset eivät sittenkään.
        Enkä nyt väitä ettenkö itsekin olisi tehnyt hölmöyksiä, mutta koettanut kuitenkin aina oppia myös kokeneempien mielipiteistä ja muidenkin virheistä enkä pelkästään omistani :)

-keinovaginamies-

Juu, näin se menee. Itse saatan toistaa samoja virheitä kauankin, varsinkin, jos on kyse luottamisesta..

Mielestäni pahimmat käärmeet tulevat lähelle, esittävät ystävää ja iskevät kiinni, kun kääntää selkänsä.

• Anonyymi00002

Hmmm. Tuollainen tyyppi on omahyväinen ja kaikkitietävä jota kukaan viisas ei noteeraa.

Aika väkipakolla tehty aloitus.

• Oliko Vilma asialla?

• Anonyymi00003

Ei varsinaisesti ole tarvetta osoittaa kenenkään ajatuksia ns. vääriksi ellei vastapuoli inttämällä intä. Yleensä kuuntelen sujuvasti vaikka kuulisin valheita tai muutoin epämääräisiä väittämiä ja totean, että kyse on hänen ajatuksistaan.

• Niin, kokemus on aina subjektiivinen, jos sitä ei ole todistettu vääräksi esittämällä faktoja.

• Anonyymi00010
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niin, kokemus on aina subjektiivinen, jos sitä ei ole todistettu vääräksi esittämällä faktoja.

Jos kokemuksista puhutaan niin tietenkin kokemukset ja tunteet ovat subjektiivisia. Tarkoitin lähinnä niitä tilanteita, kun huomaan, että minulle kerrotaan totaalista luikuria niin en vaivaudu väittämään vastaan vaan annan olla. Silloin, kun olettamukset suunnataan minuun niin korjaan tätä nykytä hyvinkin kärkkäästi.

• En ole, mutta omista mielipiteistäni pidän kiinni vaikka niistä joskus nillitetään. Pitäköön toinen omansa.

• Anonyymi00005

Minulla on tarve joskus korjata kyllä näkemyksiä, jotka on tehty omasta mielestäni hataran loogisen päättelyn seurauksena, jotka saattavat aiheuttaa mielestäni haittaa ihmiselle itselleen, minulle tai ympäristölle, mutta mielestäni vain absoluuttisesti mitattavia asioita voidaan ajatella ihan faktoina.

• 'Nillittäjä' on netissä paljon käytetty haukkumasana. Kun omat argumentit loppuvat, viimeistään silloin vastapuolesta käytetty häväisy. -exKynis.mi

• Kiitos mielipiteestä. Mielestäni pikku asioihin takertuminen on se oikea lause kuvaamaan sitä, mitä hain tässä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä. Mielestäni pikku asioihin takertuminen on se oikea lause kuvaamaan sitä, mitä hain tässä.

Humanistisesti ajattelevalle 'pikku asiat' ovat usein niitä, joita luonnontieteellisesti ajatteleva pitää EHDOTTOMAN sivuuttamattomina. -exKynis.mi

• å.ä.ö kirjoitti:

Humanistisesti ajattelevalle 'pikku asiat' ovat usein niitä, joita luonnontieteellisesti ajatteleva pitää EHDOTTOMAN sivuuttamattomina. -exKynis.mi

Niin, onneksi me ihmiset olemme erilaisia. Silti tyyli ratkaisee. Toiset meistä eivät edes halua olla ystävällisiä.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niin, onneksi me ihmiset olemme erilaisia. Silti tyyli ratkaisee. Toiset meistä eivät edes halua olla ystävällisiä.

Toivottavasti kuitenkaan et pidä minua epäystävällisena. Pyrin olemaan sinulle Mustis (🖤) niin ystävällinen, kuin pystyn. -exKynis.mi

• UUSI
        å.ä.ö kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkaan et pidä minua epäystävällisena. Pyrin olemaan sinulle Mustis (🖤) niin ystävällinen, kuin pystyn. -exKynis.mi

En pidä. Ei sinun eroava mielipiteesi tee sinusta yhtään epäystävällisempää.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

En pidä. Ei sinun eroava mielipiteesi tee sinusta yhtään epäystävällisempää.

Kiitos! -exKynis.mi

• Anonyymi00006

Joskus, jos huomaan, että ajatus on haitallisen oloinen tms.

Perustelen, en nillitä.

• Anonyymi00007

Ja mistä kumpuaa? Ehkä välittämisestä? 🤔

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Ja mistä kumpuaa? Ehkä välittämisestä? 🤔

Asian voi kertoa monella tavalla ja asiastahan saa ja kannattaa sanoa. :)

• Anonyymi00008
        Mu5tasydän kirjoitti:

Asian voi kertoa monella tavalla ja asiastahan saa ja kannattaa sanoa. :)

Niin. Joskus voi kyseenalaistaa, mutta sen voi tehdä ihan ystävällisesti.

• Anonyymi00009

Joo. Jos joku ärsyttää kovasti, saatan nillittää. Aika harvoin, mutta sitäkin epäoikeudenmukaisemmin. Tunteella ja perusteetta.

• Pisteet rehellisestä vastauksesta.

• Aloitus viittaa siihen, että kysymys olisi kyökkipsykologinen eli psykologistinen. Mielestäni ei ole, vaan kysymyksen tulee olla tieteellisen psykologian mukainen. -exKynis.mi

• Enpä analysoinut sen tarkemmin ennen eetteriin tuuttaamista.
        Omien havaintojeni mukaan täällä on iso osa faktoihin nojaavia ihmisiä ja siksi ajoittain kylmäkin ilmapiiri.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Enpä analysoinut sen tarkemmin ennen eetteriin tuuttaamista.
        Omien havaintojeni mukaan täällä on iso osa faktoihin nojaavia ihmisiä ja siksi ajoittain kylmäkin ilmapiiri.

Ymmärrän, että haluat viihteellisesti rupatella, jolloin ei ole niin väliä, onko totta. Toiselle voi taas olla tärkeää, että jaetaan täsmälleen oikeata tietoa. Näitä kahta EI VOI yhdistää. -ex.Kynis.mi

• Anonyymi00011

En koe olevani nillittäjä. Sitä tunnistan joskus tekeväni, että saatan korjata faktoja, mutta en tee sitä osoittaakseni toisen ajatuksia vääriksi. Vastapuoli saa tehdä saamallaan tiedolla mitä lystää. Itse arvostan sitä, jos joku korjaa minua asiassa, josta minulla on väärää tietoa tai muutoin osoittaa aukkoja ajattelussani. Koen tuollaiset hyvänä mahdollisuutena oppia ja kehittyä.

Aletheias

• UUSI

Juu, tyyli ratkaisee.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, tyyli ratkaisee.

Nimenomaan tyyli ratkaisee. Jos esittää asiansa ylimielisesti vastapuolta vähätellen, on usein reaktiokin sen mukainen. Vaikka tietäisi olevansa faktojen puolesta oikeassa, ei silti ole ok kohdella toista kuin vähä-älyistä.

Täällä palstalla saattaa tulla juuri tällaisissa tilanteissa eripuraa, jos kommunikointityylit ovat täysin erilaiset ja toinen tulkitsee sanat eri tavalla kuin toinen tarkoitti.

Aletheias

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Nimenomaan tyyli ratkaisee. Jos esittää asiansa ylimielisesti vastapuolta vähätellen, on usein reaktiokin sen mukainen. Vaikka tietäisi olevansa faktojen puolesta oikeassa, ei silti ole ok kohdella toista kuin vähä-älyistä.

Täällä palstalla saattaa tulla juuri tällaisissa tilanteissa eripuraa, jos kommunikointityylit ovat täysin erilaiset ja toinen tulkitsee sanat eri tavalla kuin toinen tarkoitti.

Aletheias

Toiset tahallaan trollaa ja sitten ei tiedä kuka trollaa ja milloin trollaa. Tai sitten on vaan niitä mt-kuntoutujia?

• Anonyymi00012

Tietenkin, jos toinen on täysin väärässä ts. on jokin virrrrrhe asiassa, ilmaisen kantani.
      Voi olla erilaista mieltä ja kyse ei ole riitelystä.
      Vilma
      Itsekin saatan olla väärässä vähintään joskus.

• UUSI

Kiitos mielipiteestä.

• Anonyymi00013

Tuollainen on kyllä tyhmää, jos ei ajatukset kohtaa työnnän vaihtoehtoa peliin. Ymmärrän kyllä ja insinööritasolta tuollaista löytyy. Kokemusta on.

• UUSI

Olen joskus seurustellut dippainssin kanssa. Hyvin erilainen on se ajatusmaailma ja kelloja joka puolella.

• Anonyymi00014

Koko palsta on täynnä niitä🤣 uhriutujia. Se teki niin ja toi teki näin ja mä olin niin.

• UUSI

Se että on jostain asioista tarkka ei mielestäni tee vielä nillittäjää, mutta jos on joka asiassa "aina oikeassa" on jo aika vahva nillittämisen merkki.

• Anonyymi00015

Nillittäjä.
      En todellakaan.
      Jos joku välttämättä haluaa työntää kaksi sormeaan avonaiseen pistorasiaan, niin käännän pääni pois.
      Turha näitä semi-idiootteja on järjen perustein opettaa.

Mies 65

• UUSI

Kiitti mielipiteestä.

• UUSI

Mies 65: "Jos joku välttämättä haluaa työntää kaksi sormeaan avonaiseen pistorasiaan, niin käännän pääni pois. Turha näitä semi-idiootteja on järjen perustein opettaa."

Viittaa siihen, että haluat ehkä törkeillä. -exKynis.mi

• Anonyymi00016

Jos aihe kiinnostaa mua ja mulla on siitä toisenlaista tietoa, näkemystä tai kokemusta, niin saatanpa hyvinkin kertoa toisenlaisen kannan jonkun julkituomiin ajatuksiin.

Vai miksi vain sillä toisella olisi oikeus tuoda itseään julki? Onko tähän joku tuomittava esimerkkitapaus?

Kai keskustelua voi nillittämiseksikin sanoa, jollei se komppaa omia näkemyksiä ja siitä loukkaantuu?

Mulla ei ole kovin suurta tarvetta hakea hyväksyntää miellyttämällä muita. En kyllä miellä itse sitä nillittämiseksi.

xLiner

• Anonyymi00017
        UUSI

Yksi keikkatyyppi alkoi höpöttämään hammastahnan fluorin hurrjasta myrkyllisyysestä. Kyllä mä sitä tiivistetysti korjasin. Ei varmasti tykännyt. Luultavasti se ei ollut ihan sosiaalisesti hyväksyttävää, kun pari muuta paikalla olijaa eivät sanoneet tyypin pauhaamiseen mitään. Tai sitten eivät osanneet sanoa.

xLiner

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Yksi keikkatyyppi alkoi höpöttämään hammastahnan fluorin hurrjasta myrkyllisyysestä. Kyllä mä sitä tiivistetysti korjasin. Ei varmasti tykännyt. Luultavasti se ei ollut ihan sosiaalisesti hyväksyttävää, kun pari muuta paikalla olijaa eivät sanoneet tyypin pauhaamiseen mitään. Tai sitten eivät osanneet sanoa.

xLiner

Enemmän mulle tulee nillittämisestä mieleen joku kerrostalokyttääjä, joka mittailee toisten tuomaa hiekkamäärää käytävämatolta, pitää kirjaa naapurien vessanvedoista ja kulkemisista ja rustaa joka kolahduksesta valituksia...

xLiner

• UUSI

Ei sulla olekaan hyväksymisen tarvetta. Jotenkin kunnioitan sitä.

• Minä tykkään siitä, jos joku on jostain eri mieltä. Siinä saa aina uutta näkökulmaa itselleen.

Se taas sitten jos toinen yrittää päättää jotain puolestani, saa ihokarvani pystyyn ja sitten sähisen.

• UUSI

Hyvin perusteltu eriävä mielipide on ihan ok. Huonosti tai epäystävällisesti sanottu ei mielestäni sitä ole.

• Anonyymi00020
      UUSI

Kuuklen teköäly:

"Nillittää tarkoittaa vähäpätöisistä tai mitättömistä asioista valittamista, nalkuttamista, nipottamista tai saarnaamista. Se on puhekielinen ilmaus jatkuvalle, negatiiviselle narinalle, joka usein koetaan rasittavana.
      Keskeisiä piirteitä:
      Pikkuasioihin tarttuminen: Nillittäjä keskittyy epäolennaisiin yksityiskohtiin.
      Jatkuvuus: Nillittäminen on usein toistuvaa tai jatkuvaa narinanomasta valitusta.
      Epärakentavuus: Valittaminen on luonteeltaan negatiivista eikä yleensä johda ratkaisuihin.

Synonyymejä tai samankaltaisia ilmauksia ovat nipottaa, niuhottaa, nalkuttaa, marmattaa ja valittaa."

Tuon mukaan en ole nillittäjä 😄

xLiner

• UUSI

Mielestäni olet suoraviivainen. :)

• Anonyymi00043
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mielestäni olet suoraviivainen. :)

Olen vaan yksinkertainen 😌

xLiner

• Anonyymi00021
      UUSI

Sehän nyt riippuu ihan tilanteesta, niiden mielipiteiden esittäjästä ja siitä onko niillä mielipiteillä yhtään mitään merkitystä minun elämäni kannalta. Sanoisin, että yli 90%:lla ihmisten mielipiteistä ei ole minulle juurikaan merkitystä.

• UUSI

Kiitos mielipiteestä.

• UUSI

Taidampa jossakin määrin olla kun puhutaan työelämästä tai luottamustoimista.

Ainahan ei tarvi olla edes väärässä vaan asiat tehdään oikein mutta minusta hieman "kevyin" perustein. Esim meillä oli töissä harjoittelija joka piti kuulosuojaimia kuten kuului. Kun kysyin miksi hän kuulosuojaimia pitää niin vastaus oli että pomo käski. Lopputulos oli toki oikea mutta kerroin että perimmäinen syy on kone jonka tuotama iskumelu voi vaurioittaa kuuloa.
      Se miksi halusin perusteet korjata ei ollut pomon toiminnan arvostelu vaan haluan muuttaa työturvallisuuskulttuuria siihen suuntaan että riskejä huomioidaan ja niistä raportoidaan ja uskalletaan rohkeasti kertoa myös läheltäpiti tilanteista.

Luottamustoimissa taas harvoin on oikeaa tai väärää vaan porukalla pitää päättää mikä on se oikein tai vähiten väärä ratkaisu. On sinun näkökantasi se mikä tulee päätetyksi tai hylätyksi niin ollaan sovittu että yhdessä seisotaan päätösten takana. Kun joku kaupassa pysäyttää ja kysyy miksi päätitte näin niin mitä tarkemmin pystyt perustelemaan päätöksen sen parempi.

Vähän sellainen pelko on pyörinyt mielessä että onkohan sitä vanhana kovakin nillittäjä itselleen. Nyt kun pidempään on ollut yksin niin yhä tarkemmaksi on tullut missä mikin esine on ja mitä kotitöitä tehdään minäkin päivänä.
      Jos tuohon vielä kumppani kylkeen kapsahtaisi niin taas pitäisi opetella vanhat tavat pois lihasmuistista ja tehdä kompromissejä.

• UUSI

Juu, jos on liian pitkään yksin, niin paha siihen on toisen asettua, jos ei olisi mistään valmis joustamaan..

• Anonyymi00022
      UUSI

Kansanopisto voisi järjestää nalkutuskursseja. Tasot I, II, III, IV...jne.
      Oppilasnäytteet keväällä.
      Vilma
      Nalkutuskuoro. Onhan Huutajatkin.

• Anonyymi00023
      UUSI

Kaikkea muuta, saatan kyllä vähän ohjailla jos ihan metsässä ollaan, istutan ajatuksensiemeniä :)

• Anonyymi00025
        UUSI

Eli hienovarainen manipuloija.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Myönnetään tai se että piilovttuilen aina

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Myönnetään tai se että piilovttuilen aina

Barry all your secrets on my skin came away with innocence and leave me with my sin

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Barry all your secrets on my skin came away with innocence and leave me with my sin

You create Titanium😗

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Anonyymi00023 , en manipuloi. Ja nämä muut marinat ei ole sitten minun käsialaani

• UUSI

Siemenet on hyvä, kunhan muistaa laittaa nätisti multaa.

• Anonyymi00024
      UUSI

Vastasin jo aiemmin, mutta lisäyksenä poikkeus ei-nillittämättömyyteen: Siinä kohtaa, kun palstalla hymistellään ettei rahalla ole merkitystä ymms. muuta tekopyhää maalailua niin kyllä minulla keittää pohjaan. Joko kyseiset tyypit ovat niin varakkaita etteivät tajua kuinpa paljon varakkuudella on merkitystä elämän sujuvuuden ja vaihtoehtojen suhteen tai totaalisesti elämästään luovuttaneita.

Jos mikään ei nykyisessä tilanteessa muuttuisi, mutta olisin yht'äkkiä varakas, niin kyllä minä olisin huomattavasti onnellisempi rikkaana, kuin nykyisessä taloudellisessa tilanteessa.

• Anonyymi00032
        UUSI

Rahalla on merkitystä, mutta ei lähellekään niin paljon kuin palstalla monesti maalaillaan (etenkin miehet?).

Varakkuudella ei ole merkitystä elämän sujuvuuteen, sen sijaan kohtuullisilla kuukausituloilla, jotka lienevät jossain mediaanitulon kohdalla tai vähän sen jälkeen, on, mutta vain tiettyyn rajaan asti.

Hyvät tulot puolestaan korreloivat vastaavasti henkilön osaamiseen ja taitoihin. Monella palstalaisella on sellainen käsitys, että sohvalla kotona makaamisestakin pitäisi saada enemmän palkkaa kuin erikoislääkäri.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Rahalla on merkitystä, mutta ei lähellekään niin paljon kuin palstalla monesti maalaillaan (etenkin miehet?).

Varakkuudella ei ole merkitystä elämän sujuvuuteen, sen sijaan kohtuullisilla kuukausituloilla, jotka lienevät jossain mediaanitulon kohdalla tai vähän sen jälkeen, on, mutta vain tiettyyn rajaan asti.

Hyvät tulot puolestaan korreloivat vastaavasti henkilön osaamiseen ja taitoihin. Monella palstalaisella on sellainen käsitys, että sohvalla kotona makaamisestakin pitäisi saada enemmän palkkaa kuin erikoislääkäri.

Lähinnä viittasin siihen, että varakkuus tuo tiettyä vainnan vapautta enkä niinkään esimerkiksi varallisuuden vaikutukseen rakkauselämässä.

hyvät tulot korreloivat siihen kuinka haluttua osaaminen ja taidot ovat joko työnantajan ja/tai asiakkaan näkökulmasta. Lisäksi kyky markkinoida osaamistaan ja sosiaaliset taidot vaikuttavat myös palkkaan.

Väitän, että kyllä sekin vaikuttaa elämän sujuvuuteen, onko varaa autoon vai sitkuttaako polkupyörällä vaikka tässä tarkoitin ennemminkin mentaalistapuolta, jolloin ei tarvitse käyttää aikaansa ja energiaansa taloustilanteen setvimiseen eikä stressaamiseen vaan aikansa ja energiansa voi käyttää hedelmällisemmin ja hyödyllisemmin ja toisinaan nautinnollisemminkin.

Ei elämä ole pelkkä tilastojen ja tutkimusten mukaan toimimista.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Lähinnä viittasin siihen, että varakkuus tuo tiettyä vainnan vapautta enkä niinkään esimerkiksi varallisuuden vaikutukseen rakkauselämässä.

hyvät tulot korreloivat siihen kuinka haluttua osaaminen ja taidot ovat joko työnantajan ja/tai asiakkaan näkökulmasta. Lisäksi kyky markkinoida osaamistaan ja sosiaaliset taidot vaikuttavat myös palkkaan.

Väitän, että kyllä sekin vaikuttaa elämän sujuvuuteen, onko varaa autoon vai sitkuttaako polkupyörällä vaikka tässä tarkoitin ennemminkin mentaalistapuolta, jolloin ei tarvitse käyttää aikaansa ja energiaansa taloustilanteen setvimiseen eikä stressaamiseen vaan aikansa ja energiansa voi käyttää hedelmällisemmin ja hyödyllisemmin ja toisinaan nautinnollisemminkin.

Ei elämä ole pelkkä tilastojen ja tutkimusten mukaan toimimista.

"onko varaa autoon vai sitkuttaako polkupyörällä "
        Osui silmään. Auto on ihan turha väline keskikaupungilla kun julkinen liikenne toimii. Polkupyörällä on terveysvaikutuksia, kun taas autoilu on terveydelle haitallista.

• UUSI

Ehkä heillä ei tosiaan ole kokemusta siitä miltä tuntuu olla oikeasti köyhä.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ehkä heillä ei tosiaan ole kokemusta siitä miltä tuntuu olla oikeasti köyhä.

Ilmeisesti ei.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

"onko varaa autoon vai sitkuttaako polkupyörällä "
        Osui silmään. Auto on ihan turha väline keskikaupungilla kun julkinen liikenne toimii. Polkupyörällä on terveysvaikutuksia, kun taas autoilu on terveydelle haitallista.

Entäpä, jos ei asu keskikaupungilla tai haluaa vapaasti reissailla muuallakin, kuin naapuri lähiöön?

Tulipa vastaan mikä väitä tahansa niin minä en suostu näkemään taloudellisessa tiukkuudessa yhtäkään positiivista puolta.

Jos kerran on niin ihanaa niin luopukaa kaikesta ja tulkaa senjälkeen kertomaan kuinka terveellistä ja mahtavaa on. Ja ei. Tämä ei liity pelkästään autoihin vaan elämään kaikin puolin.

• UUSI

No en oo.. en koskaan nillitä. Pidän nillittämistä lapsellisena ja täysin turhana. Ajan ja tilan haaskuuta koko nillittäminen.

• Anonyymi00030
      UUSI

Nillittäminen on turhaa valittamista ja negatiivisuutta. Nillittäjä harvoin luopuu valittamisestaan eikä myöskään siksi kuuntele muilta mitään tosiasioita.

• UUSI

En ole. Minulla on tapana perustella eriävät mielipiteeni, eikä se ole nillittämistä.

Olen myös vahvasti kritisoinut S24 palstojen sensuurointipolitiikkaa ja systeemin toimimattomuutta, mutta se ei ole nillittämistä, vaan asiakaspalautetta. ☝️😊

• UUSI

Samma här, sitä sietääkin kritisoida... 😊

• Anonyymi00035
      UUSI

Kas kummaa kun yksisarvinen on ihan hiljaa tämän keskustelun ajan... tavallisesti se on kokoajan äänessä, ja korjaamassa muiden vääriä mielipiteitä, asenteita ja ajatuksia.

• Anonyymi00037
      UUSI

Tykkään väitellä, mutten mistä asiasta tahansa ja kenen kanssa vaan.

"Nillittää tarkoittaa pikkumaista, jatkuvaa valittamista, marmatusta tai nipottamista mitättömistä asioista." Nillittäjät jätän aina väliin.

- Sheena

• Anonyymi00039
      UUSI

Nillittää tarkoittaa vähäpätöisistä tai mitättömistä asioista valittamista, nalkuttamista, nipottamista tai saarnaamista. Se on puhekielinen ilmaus jatkuvalle, negatiiviselle narinalle, joka usein koetaan rasittavana. Mutta, jos toinen on selvästi väärässä, niin minusta on tarpeellista valistaa. Toivon, että opitte.

• Anonyymi00040
      UUSI

korkeakoulutuksesta

tieto paranee kun sitä hieroo toisten tietoihin

ymmärrän pointtisi, että ihmettelet mitä kaikesta seuraa

syntyy oikea hiertymä, joka pilaa elämän laadun

ja muita sivuvaikutuksia

voisi etsiä jotakin kaikille turvallisinta, mukavinta ajatuksen olemisen tapaa

• UUSI

Hienosti alettu taas napsimaan vastauksia. 👌

• UUSI

Tuo kysymys on aivan väärin aseteltu ja hyvin asenteellinen.
      Oikeasti olisi pitänyt kysyä, että tuottavatko muiden ihmisten katastrofeihin johtavat ajatukset sinulle tarpeen pelastaa heidät uhkaavalta turmiolta.
      :)
      ;)

• UUSI

Hauska vastaus. :)

• Anonyymi00044
      UUSI

maasta sinäkin olet tullut ellet ole Aqvamies.. ja mullan alle sinun on päätyvän, kiitosi Anodiksen, oh Amen.

• Anonyymi00045
      UUSI

Voin tarvittaessa olla pikkuisen hankala... 🤭
      Tosin harvoin jaksan heittäytyä hankalaksi... Olen huomannut, että jokaisen kiven, minkä heitän, joudun ihan itse keräämään. Minusta on siis tullut hyvinkin leppoisa, kärsivällinen ja ymmärtäväinen ainakin näin uskoisin.

🤓

• UUSI

Tähän sopisi monta sanontaa, niin niittää, kuin kylvää jne. :)

• Anonyymi00046
      UUSI

Narina yleensä on pierun tekemä ääni, eli "narina", rupsulla eli tuolla kaasun päästöllä on eri nimiä, joilain se on narinmaienen ääni, kuin "mini-pieru! -piukasta pyllystä..

Toisilla oikein REHOTTAVA RÄMÄINEN naraus... kaasunpäästö-PÖRÄYS.

Nainisilla, sellainen "vieno haju"..

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      715
    Aihe