Mitä olet saanut aikaan elämässäsi?

Anonyymi-ap

Mitä olet saanut aikaan elämässä - se on se mitä muut haluavat saada sinusta tietää ja muodostavat sen perusteella kuvan sinusta.
Työnantajakin yrittää selvittää työhaastattelussa että minkälainen hakija on ja mitä on saanut elämässään aikaan.
Oletetaan että olet 40+ ikäinen niin kyllä silloin pitää olla jo saanut elämässä aikaankin jotakin. Keski-ikäisellä on oltava ja seurustelua takana ja parisuhteitakin. Myös lapsia odotetaan olevan, se on selvää. Kuten myös omaisuuttakin pitää jo olla koossa.

Oletetaan että olet vuokralla asuva, ikisinkku jolla ei ole edes kunnollista autoa niin luuserina sinua pidetään ja jos olet kaiken lisäksi työtön, niin olet nolla monenkin mielestä.

77

634

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tärkein aikaan saamiseni elämässä on ollut keksiä viihdyttävää tekemistä. Sillä tavalla olen kestänyt tätä elämisenmenoa jo useita kymmeniä vuosia.

Jos elämässä ei ole leikkiä, siinä ei ole mitään.
      Tämä on yhden miehen mielipide elämän tärkeysjärjestyksistä :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00002

No itse olen saanut aikaan yhtä jos toista, mutta enemmän mua tässä aloituksessa kiinnostaa, että miksi mitata elämää jollain saavutuksilla?

Lapset ei ole saavutus kyllä. Ne on upeita ihmisiä, jotka olet tai et ole saanut elämääsi.

Vähän jopa ap;na olisin huolissani ajatuksenkulusta...🤔

• Anonyymi00046

No jollaki se pitää päteä meidän äippienki niin miksei vaikka muksun koulutus?

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

No jollaki se pitää päteä meidän äippienki niin miksei vaikka muksun koulutus?

Ja tämä sivallus sivusta, vanhemmuuden tuntijoille

• Anonyymi00003

Kakai vaimoa kolme lasta.

• Anonyymi00006

🤣🤣🤣🤣🤣🤣voi vittu että oikein saavutus

• Anonyymi00004

Se ei ole tärkeintä mitä olet saanut aikaan, vaan se että olet uskaltanut elää.

Liian moni ei uskalla elää. Liian moni ei uskalla toteuttaa unelmiaan. Aika täällä kuitenkin on rajallista ja hiekka tiimalasissa hupenee koko ajan.

• Anonyymi00009

Yleensä ihmisten unelmat ovat sitä luokkaa, että heille itselleen on parempi, että he eivät toteuta niitä.

• Anonyymi00005

Aina voi valehdella ;).

• Anonyymi00048

Not under oath or to FBI, it’s like a megafelon in ämeerikä see where this going with luanneprofiilit ym nonsense

• Anonyymi00007

Hyvä että on ikäeroa.....

• Anonyymi00008

melko hölmöläiseltä vaikutat? pienet piirit… vs muu maailma…

• Anonyymi00045

Kerro suppeudestasi ym lisää meille tyyppi

• No nyt lähtee kuin vesi hanhen selästä, väärä skaala sori 😁

• Anonyymi00010

Jeps. Siksipä pitääkin pyrkiä saamaan jotakin aikaisiksi. Jälleen, kun on nähnyt kenen kanssa yritetään niputtaa yhteen, motivaatio kasvaa entistä suuremmaksi.

• Anonyymi00011

Eipä kävisi mielessä tänne kertoilla yhtään mitään henkilökohtaisempaa 😀

-Thinksy

• Anonyymi00012

Olen juurikin tuollainen +40 ikisinkku, yksi lapsi, autoton vuokralla asuja. Se mitä olen saavuttanut on juuri ne asiat joihin olen panostanut lapsesta saakka. Ne eivät ehkä ole noita yleisiä samaan muottiin tungettujen saavutuksia, mutta minulle ne ovat merkityksellisiä.
      Lapsuudesta n.26 vuotiaaksi saakka harjoittelin joka päivä useita tunteja päivässä erilaisia kuvataiteen muotoja. Piirustusta, maalaamista, valokuvausta. Tavoitteeni oli päästä kirjaan ja tulla hyväksi niissä. Kun tavoitteeni täyttyi 26vuotiaana, olin pitänyt n.20 taidenäyttelyä, olin jo kolmessa kirjassa ja opettanut elävänmallin piirustusta. Oli tullut aika kehittäö toista osa-aluetta jota olin työstänyt jo lapsesta saakka. Luovuin kaikesta ja hyppäsin tuntemattomaan. Muutin Intiaan. Oli tullut aika kohdata itseni syvemmin ja sukeltaa mieleni syvimpiin sopukoihin. Jo lapsena aloittamani henkisen kasvun tie alkoi kukoistamaan. Lapsena kirjastosta lainaamani ja lukemani kirjat mielen voimasta olivat muuttaneet sisimpäni. Elin Himalajalla, elin Sadhujen kanssa, asuin ashrameissa, meditoin tunteja ja tunteja. Koko elämäni pyöri ja pyörii edelleen sisäisen kasvun ja kehityksen ympärillä. Viiden vuoden jälkeen palasin suomeen. Perustin perheen mutta perheonni hajosi. Nyt elän henkisesti rikasta ja onnellista elämää lapseni kanssa. Ei voisi vähempää kiinnostaa nuo aloittajan asettamat normit sillä voin sanoa eläneeni, kokeneeni ja rakastaneeni elämässä niin paljon. En vaihtaisi tätä kaikkea mistään hinnasta noihin. Minun saavutukseni ovat monien silmiltä piilossa. Minun elämän tavoite on onnellisuus eikä hyväksyntä muiden silmissä.
      Rakastan elämää.
      Onneni ole sidottu muiden määritelmiin.
      Sn

• No mulla taas lähipiirissä. Niin yks meni Intiaan ja aatteli meditoida itsensä kuntoon. Mutta pettymys oli Intia hänelle, eikä sillä Intialla mitään saavuttanu.

Mutta toi sun taideharrastus oli kyllä hieno. Mulla ei oo ollu ku yks näyttely ja toinen tulossa.

• Anonyymi00030
        JeroP kirjoitti:

No mulla taas lähipiirissä. Niin yks meni Intiaan ja aatteli meditoida itsensä kuntoon. Mutta pettymys oli Intia hänelle, eikä sillä Intialla mitään saavuttanu.

Mutta toi sun taideharrastus oli kyllä hieno. Mulla ei oo ollu ku yks näyttely ja toinen tulossa.

Se voi olla pettymys tai järkytys varmasti monelle joissain asioissa. Riippuu omista oletuksista ja odotuksista. Jos keskiössä on se itsensä työstö ilman, että odottaa siellä kohtaavansa aitoja pyhimyksiä niin se voi ollakin haasteellisempi rasti. Olennaista on, että käyttää asioita työkaluina, eikä odota ulkopuolelta pelastusta.

Hienoa, että olet löytänyt taiteen ja tsemppiä tulevaan näyttelyyn.

• Oli mulla Jaguar ja neljä eri Mersua, 19-32 ikäisenä autopurkaamo, islaminuskoinen tyttö vei poikuuteni, ja ennen kaikkea olen päässyt itse tatuoitukaluisen penetraattorin Bicky Royal miehen keulivan Chevy Silveradon kyytiin 😊😊😊

• Anonyymi00013

Itseasiassa perhesuhteet ja niistä kysyminen eivät kuulu työhaastatteluun.

• Anonyymi00015

Työelämässä merkityksellisempää on kyky oppia uutta ja osoittaa kiinnostusta kehittää itseään.

Eli Työnantaja keskittyy ensisijaisesti ammatilliseen osaamiseen, motivaatioon ja siihen, miten voit tuoda lisäarvoa yritykselle, ei niinkään siviilisäätyyn tai asuinmuotoon. Vaikka kysytään "mitä olet saanut aikaan", se viittaa yleensä työhistoriaan ja opittuihin taitoihin.

Ajatus "luuserista" on usein ulkopuolisten tuomaa leimaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Työelämässä merkityksellisempää on kyky oppia uutta ja osoittaa kiinnostusta kehittää itseään.

Eli Työnantaja keskittyy ensisijaisesti ammatilliseen osaamiseen, motivaatioon ja siihen, miten voit tuoda lisäarvoa yritykselle, ei niinkään siviilisäätyyn tai asuinmuotoon. Vaikka kysytään "mitä olet saanut aikaan", se viittaa yleensä työhistoriaan ja opittuihin taitoihin.

Niin toki, mutta vastasinkin ap:n esittämään väitteeseen, että tulisi olla lapsia jne. Lapsettomuus ei välttämättä ole edes vapaaehtoista, joten perheellisyys itsessään ei todista työn kannalta osaamista tai halua kehittyä ja oppia.

Periaatteessa työnataja ei saisi kysyä parisuhdestatusta, perheenperustamissuunnitelmia yms. jottei esimerkiksi perheenperustamisikäisiä syrjittäisi työnhaussa.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

No meille insinööreille työneuvoja sano ettei siihen työhaastatteluun kannata lapsista kertoo. Niin yhdessä äänessä vastas insinöörit, että tää on niin perinteinen ala, että kyllä kuuluu. Niin ei auttanu neuvijan muuta sanoo, että kaipa se sitten teillä kuuluu.

• Anonyymi00014

Aikaansaamisen ja elämän merkityksen pohtiminen on turhaa. Loppujen lopuksi ihminen ainoastaan syö, nukkuu, ulostaa ja osa lisääntyy.

• Anonyymi00016

Tietääkseni en mitään mitä sitte yrittäny päästä hengestäni onnistumatta siinäkin

• Onnelliset lapset, kaksi yritystä, pitkän liiton ja suhteellisen terveen elämän. Kiitollisuuden siitä kaikesta ja tilanteesta, jossa saan vielä ainakin toistaiseksi elää pelkäämättä monia asioita (esim. sotaa).

• Anonyymi00043

Ja kerrataampaa vielä palstasedän hahmo ja ylipäätään- niitä mukiloi oli montako?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ja kerrataampaa vielä palstasedän hahmo ja ylipäätään- niitä mukiloi oli montako?

Että tää meni tiuhti ja viuhti tunteisiin

• Anonyymi00043 kirjoitti:

Kerrataanpa vielä se lääkedosetin käyttöohje, niin osaat popsia harhoisi oikeat pillerit oikeaan aikaan.

• Anonyymi00050
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kerrataanpa vielä se lääkedosetin käyttöohje, niin osaat popsia harhoisi oikeat pillerit oikeaan aikaan.

No ni, nyt alkaa olla asenne kohdallaan!

• Anonyymi00019

Riippuu ihan ihmisestä millaiset asiat kiinnostavat.

En oikeastaan ikinä puhu tuntemattomammille parisuhteestani, saati sitten jostain seurusteluistani. On paljon ihmisiä, jotka ovat tunteneet minut useamman vuodenkin, joilla ei ole tietoa parisuhdestatuksestani. Hittojako se muille kuuluu? Vielä vähemmän puhun omaisuudestani tai rahatilanteestani. En edes halua seuraa, jota tuollainen kiinnostaisi.

• Anonyymi00020

Omista raha-asioista ei kannata ihmisille puhua mitään. Ei kuulu muille.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sekin riippuu niin ihmisestä. Yleisesti ottaen ei minustakaan kuulu muille.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Niin tai sit voi lohduttaa, että ei se täälläkään juhulaa ole

• Anonyymi00021

Ihan totta ja lisäksi elämisistä jää ulottuvuus, jossa Jeesus Kristus kantaa ikuisesti haavojaan. Näin siis minkäänlaista parannusta tekemättömät eläisi elämänsä kun se pitäisi etukäteen tietää. Mitä tapahtuu seuraavaksi. Parempi pidättäytyä turhalta tuntemattomien parjaamiselta varmaankin vai luuketteko yhä vuonna 2026.

• Anonyymi00037

It is not godly i know but i’ve been lost at times

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

It is not godly i know but i’ve been lost at times

Eli suututettana jäätävä cunt

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Eli suututettana jäätävä cunt

Mutta joo kasvamisia kaikille god but me on display by this BS and i use to hate it so much

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Mutta joo kasvamisia kaikille god but me on display by this BS and i use to hate it so much

So did i repent or what

• Anonyymi00023

Mitä sinä ap olet? Pelkkä internetkirjoittelija vailla sielua? Eikö sinulla ole pokkaa mustamaalata ihmisiä naamatusten?

• Anonyymi00035

Onpa sinulla eriskummallisesti rakennettu kommentaari, kerro vähä lisää. T naiselta sivusta

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Onpa sinulla eriskummallisesti rakennettu kommentaari, kerro vähä lisää. T naiselta sivusta

Varttia vaille kaks ollu synkät maisemat ainakin

• En mieti asioita noin, teen elämässäni asiat niin kun oikeaksi ja toimivaksi koen. Ihan sama miten ne muilla toimii tai kelpaa tai ei kelpaa. Olen saanu aikaan itseni näköisen elämän ja arjen.

• Anonyymi00024

Olen suht kova runkkari ja hyvä siinä. Lastia on ammuttu varmaan jo yli 15 000 tuhatta kertaa.

Mies 42v

• Anonyymi00025

Kyllä 40 ikävuoteen on jo oltava CV sellainen jota voi häpeilemättä esitellä.
      Ja tässä tarkoitan CV:tä elämän alueella kautta linjan. Koulutus, työt, omaisuus, harrastukset ja elämäntavat sekä tietenkin ihmissuhteet.
      Jos ei 40 ikävuoteen ole saanut edes ammattia hankittua, niin on selvää ettei plakkarissa ole mitään muutakaan.
      Eli koulutus on oltava hankittuna, vähintään toisen asteen koulutus. Työtä tuohon 40 ikään on oltava tehtynä vähintäänkin 15 vuotta.
      Ihmissuhteista sen verran että seurustelu ja parisuhteita pitää löytyä, jos ei niitäkään ole niin kyseessä on kyllä henkilö jonka kohdalla jotakin on mennyt pahasti pieleen. Mitä taas omaisuuteen tulee niin minulla ainakin oli jo alle 40 vuotiaana kokonaan maksettu omistusasunto.
      Jo nelikymppinen on vailla oikeaa ammattia ja koulutusta, asuu vuokralla kunnan talossa, on ikisinkku joka ei ole kellee kelvannut, niin se on kyllä ehdoton ei potentiaalisena kumppanina kellekään.

• Anonyymi00026

Olen syyllistynyt useaan perskännien vetoon julkisella paikalla. Sitä voi pitää rohkeutensa olla oma itsensä. Yksinäinen + kaljamahainen + tumputtava puliukkoj.

Leif

• Anonyymi00027

Riittävän koulutuksen, jonka turvin saa töitä. Oman asunnon, auton ja vähän hätävaraa. Pari lasta. Miehiä on tullut ja mennyt, ei ihan niin kuin busseja, mutta kuitenkin. Terveelliset elämäntavat, vastuullisen ja ahkeran luonteenlaadun - perinnöksi ja kiinnostuksen ja valppauden moneen asiaan, josta seuraa, että elämä on aika mielenkiintoista. No on sinne matkaan jotain kurjaa mahtunut, mutta pinnalle olen taas pullahtanut.

• Anonyymi00028

Olen tässä odotellut, että oikea elämä alkaisi ja jonain päivänä vihdoin kelpaisin naisille. Mutta ei taida tulla tapahtumaan tässä gamerfobisessa yhteiskunnassa joka vihaa kaltaisiani kunnollisia ja kilttejä miehiä.

• Anonyymi00034

No nyt on harmoninen mies käyny sit paska tsägä sulle

• Anonyymi00029

Aivan kauhea kysymys, mitä joku ihminen olisi kertonut vastaukseksi 20 sukupolvea sitten?

AV

• Anonyymi00031

...Ja miten se vaikuttaisi sinun nykyiseen elämääsi?
        Kysytään sama 20 sukupolven kuluttua uudelleen.

AV

• Anonyymi00032

No ainakin tämä palstakirjoitteluroska saa nyt riittää.

• Ihmisen kuuluu olla yhteydessä toisiin ihmisiin.

• Anonyymi00053
        JeroP kirjoitti:

Ihmisen kuuluu olla yhteydessä toisiin ihmisiin.

Irl kyllä. Palstailu on jokseenkin samaa, kuin kirjoittelisi AI:n kanssa. Yhtä todellisia ovat palstailijat.

• Anonyymi00033

” Työnantajakin yrittää selvittää työhaastattelussa että minkälainen hakija on ja mitä on saanut elämässään aikaan. ” mitä se niil kuuluupi?

• Anonyymi00042

En halua kenenkään tietävän minusta mitään, koska ei ole vielä yhtäkään sellaista ihmistä johon haluaisin tutustua! Se on varmaa, että ilman korvauksia mitään ei tule koskaan tapahtumaan!

• No mulla on aika kova ja kestävä pää.

• Olen saavuttanut jotakin korvaamattoman upeaa, johon kaikki eivät pääsekään.

Sisäisen rauhan. Rakkauden itseäni ja elämää kohtaan.

• Just näin, kaikki söhellys ympärillä on lopulta vain taustamelua, sisäinen rauha

• Ex-Lukka kirjoitti:

Just näin, kaikki söhellys ympärillä on lopulta vain taustamelua, sisäinen rauha

Näin on näppylät. Niin moni asia on vain turhaa. Se, miten oon ja elän, se merkkaa.

Toki jo viitsisin, voisin haluta enemmän. Ei huvita. Näin on hyvä.

• Erittäin hyvin kiteytit.

• Anonyymi00052
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Näin on näppylät. Niin moni asia on vain turhaa. Se, miten oon ja elän, se merkkaa.

Toki jo viitsisin, voisin haluta enemmän. Ei huvita. Näin on hyvä.

Jos maailma olisi erilainen, niin tulisin luoksesi kosimaan näkemättä sinua.
        Kirjoituksistasi päätellen olet hirmu hyvä ihminen. Kunpa kaikki muutkin ymmärtäisivät, että viha luo vain lisää vihaa.
        Siksi en ymmärrä äärioikeiston suosiota, joka on onneksi laskussa. Kok on myös nykyään äärioikeistoa. Natsipetteri sekoilee ja vihaa Suomen kansaa.

>Simiti<

• UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jos maailma olisi erilainen, niin tulisin luoksesi kosimaan näkemättä sinua.
        Kirjoituksistasi päätellen olet hirmu hyvä ihminen. Kunpa kaikki muutkin ymmärtäisivät, että viha luo vain lisää vihaa.
        Siksi en ymmärrä äärioikeiston suosiota, joka on onneksi laskussa. Kok on myös nykyään äärioikeistoa. Natsipetteri sekoilee ja vihaa Suomen kansaa.

>Simiti<

Voi Timppa kulta, minä olen ihan liian itsekeskeinen minkäänlaiseen parisuhteeseen. Elän itselleni ja minun elämässäni ei ole tilaa kosijoille. Hyville, sinunkin kaltaisille, ihmissuhteille minulla on tilaa sielussani ja sydämessäni aina.

En pysty enkä kykene irtautumaan elämästäni ollakseni jonkun kanssa. Jonkun oma.. jo pelkkä ajatuskin kammoksuttaa.

Rakastan elämää ja arvostan sitä, en vain pysty kunnioittamaan perinteisiä arvoja, sillä haluan ottaa vastaan kaikki elämän suomat ylä- ja alamäet. Mutta vapaana itsenäni.

Ja tiedät että minäkin pidän sinusta.

• Anonyymi00059
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi Timppa kulta, minä olen ihan liian itsekeskeinen minkäänlaiseen parisuhteeseen. Elän itselleni ja minun elämässäni ei ole tilaa kosijoille. Hyville, sinunkin kaltaisille, ihmissuhteille minulla on tilaa sielussani ja sydämessäni aina.

En pysty enkä kykene irtautumaan elämästäni ollakseni jonkun kanssa. Jonkun oma.. jo pelkkä ajatuskin kammoksuttaa.

Rakastan elämää ja arvostan sitä, en vain pysty kunnioittamaan perinteisiä arvoja, sillä haluan ottaa vastaan kaikki elämän suomat ylä- ja alamäet. Mutta vapaana itsenäni.

Ja tiedät että minäkin pidän sinusta.

Muistatko kun kerran juttelimme palstalla? Siitä tuli niin pitkä ketju, että joku kirjoitti väliin: "lopettakaa jo". 😂

>Simiti<

• UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Muistatko kun kerran juttelimme palstalla? Siitä tuli niin pitkä ketju, että joku kirjoitti väliin: "lopettakaa jo". 😂

>Simiti<

Valitettavasti tuota en muista. Sekoitakohan minut johonkin toiseen palstalaiseen..?

• Anonyymi00063
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Valitettavasti tuota en muista. Sekoitakohan minut johonkin toiseen palstalaiseen..?

Se saattoi olla chattikin. Aikaa toki on yli
        20 vuotta. Mutta sinun kanssa juttelin.

Voi niitä aikoja. Seukkasin Katja vainaankin kanssa ja hänet on tuhkattu ja ripoiteltu viereiselle raviradalle. Hän rakasti ohjaamista.

>Simiti<

• Anonyymi00049

Rakentanut legoista talon.

• Anonyymi00054

Ja pitkistä ja paksuista Dubloista.

• Anonyymi00055

Tasapainoisen raittiin aikuisen lapsen ja toisen maitohampaita odotan... hih!

• Anonyymi00056
      UUSI

Olen saanut rakastaa ja minua on rakastettu, se on paras saavutukseni. En kyllä mainitsisi työhaastattelussa...

Omakohtaisesti myös tiedän, että vaikkapa tietyn ikäiset henkilö, jolla on esimerkiksi tutkinto ja lapsia voivat olla minkälaisia vaan. Ihmisiin pitää tutustua ennen kuin tietää millaisia he ovat.

Ehkä vain luuserit pitävät autottomia luusereina... On vain ikävää, jos arvioidaan ihmisiä tuolla tavoin.

- Sheena

• Anonyymi00057
      UUSI

Tuo viimeinen kappale osuu minuun, paitsi että en omista autoa ollenkaan, koska asun kaupungissa. Masennus vei minulta viimeiset 15 vuotta ja työkyvyttömyys on syönyt tähän mennessä kolmasosan säästöistä. Onneksi on vielä joitakin kymmeniä tuhansia säästöjä takana, että en nyt nälkään kuole vähään aikaan.

En tosin välitä siitä mitä muut minusta ajattelevat, elän vain päivä kerrallaan. En elä tätä elämää muiden vuoksi vaan yritän tehdä arjesta itselleni jotenkin merkityksellisen. Pyrin tuomaan muille iloa elämään (juuri tänään juttelin terapiassa siitä, miten voin levittää hyvää mieltä ympärilleni pienin teoin) ja elämään siten, että en ainakaan tuo muille pahaa mieltä. En haluaisi tätä kärsimystä kenellekään.

• Anonyymi00058
      UUSI

En oikeastaan mitään merkittävää. Olen oysynyt hengissä. Se on aika paljon se...

• Anonyymi00061
        UUSI

siis pysynyt :)

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00061 kirjoitti:

siis pysynyt :)

Ja sen pituinen se.

• Anonyymi00060
      UUSI

Valkolakin ja pari oppiarvoa ja pienen eläkkeen. Siinä se on mitä Suomessa voi saada tavallisen työläisen jälkeläinen. Ei perhettä, ei jälkeläisiä, ei enää sukulaisiakaan, ei harrastuksia, mutta sairauksia kylläkin, koska Suomessa ei terveydenhuolto ole toiminut enää pitkään aikaan. Pelkkää hukkaan heitettyä aikaa koko elämä ja vain siksi, että tuli uskottua poliitikkoja, jotka kehoittivat vaan opiskelemaan ja hankkimaan oppiarvoja. No, töitä ei sitten löytynytkään, kuin surkeita pestejä, joissa tuli kymmenkunta vuotta tehtyä, kunnes eläkeikä tulikin vastaan.

• Anonyymi00064
      UUSI

Mua kiinnostaa ihan liian vähän miten muut ihmiset haluavat mun arvoni määritellä.

xLiner

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27