Hornetin siirto

Anonyymi-ap

Lehdessä oli juttu kun hornetti siirrettiin lavetilla 250km.kumpiko siirto kalliimpi lentäen vai lavetilla?

26

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Miksi tollasta pitää edes kysyä? Eikö se nyt järjellä ajatellen ole ihan selvää, että lentäminen on paljon kalliimpaa. Johan se pelkkä polttoaineen kulutus on ihan eriluokkaa lennettäessä eikä se ole mitään perusdieseliä.

      • Anonyymi00002

        Jos siirrettiin kokonaisena ylileveänä erikoiskuljetuksena, maksoi varmasti ainakin kymmenenkertaa saman matkan lentämisen verran, kun huomioidaan liikenteenohjaus, liikennemerkkien ja tievalaisinten tilapäiset poistot, ja muut noin leveässä kuljetuksessa pakolliset kulut.
        Oli silti varmasti oleellisesti halvempaa kuin uuden kiitoradan rakentaminen sinne minne se Hornet kuljetettiin.


      • Anonyymi00005

        Kerosiinia,lamppu öljyä,1,8 e.litra .ei kovin kallista.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Jos siirrettiin kokonaisena ylileveänä erikoiskuljetuksena, maksoi varmasti ainakin kymmenenkertaa saman matkan lentämisen verran, kun huomioidaan liikenteenohjaus, liikennemerkkien ja tievalaisinten tilapäiset poistot, ja muut noin leveässä kuljetuksessa pakolliset kulut.
        Oli silti varmasti oleellisesti halvempaa kuin uuden kiitoradan rakentaminen sinne minne se Hornet kuljetettiin.

        Hornetin siiven kärjet saadaan taitetuksi ylös (tukialusmalli), jonka jälkeen se tuskin enää on ylileveä kuljetus.

        Olen ollut suunnittelemassa erään tukikohdan evakuointia vuonna miekka ja kilpi. Koneiden kuljettaminen lähimmälle nousuun sopivalle maantiepätkälle olisi tehty rekoilla, mikäli kiitotie ei olisi ollut käytettävissä, eli sen tilalla olisi ollut 300 m leveä ja kolme kilometriä pitkä kuoppa, kuten suunnitteluskenaariossa oletettiin.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Hornetin siiven kärjet saadaan taitetuksi ylös (tukialusmalli), jonka jälkeen se tuskin enää on ylileveä kuljetus.

        Olen ollut suunnittelemassa erään tukikohdan evakuointia vuonna miekka ja kilpi. Koneiden kuljettaminen lähimmälle nousuun sopivalle maantiepätkälle olisi tehty rekoilla, mikäli kiitotie ei olisi ollut käytettävissä, eli sen tilalla olisi ollut 300 m leveä ja kolme kilometriä pitkä kuoppa, kuten suunnitteluskenaariossa oletettiin.

        Oli siivenpäät taitettuna tai ei, niin ylileveä erikoiskuljetus se Hornetin siirto kuitenkin on.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Jos siirrettiin kokonaisena ylileveänä erikoiskuljetuksena, maksoi varmasti ainakin kymmenenkertaa saman matkan lentämisen verran, kun huomioidaan liikenteenohjaus, liikennemerkkien ja tievalaisinten tilapäiset poistot, ja muut noin leveässä kuljetuksessa pakolliset kulut.
        Oli silti varmasti oleellisesti halvempaa kuin uuden kiitoradan rakentaminen sinne minne se Hornet kuljetettiin.

        Kuoreveden halliin siirrettiin,kenttä on vieressä,lentäenkin mahdollista.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Oli siivenpäät taitettuna tai ei, niin ylileveä erikoiskuljetus se Hornetin siirto kuitenkin on.

        Mutta ei niin leveä, että liikennemerkkejä pitäisi kaataa. Hyvin mahtuu kahdelle kaistalle ja vielä jää tilaakin.


    • Anonyymi00003

      Missä lehdessä?

      • Anonyymi00004

        Ilta lehdissä,,tais olla keskisuomalaisessakin,eilen.


    • Anonyymi00006

      Mitä väliä? Kyse oli harjoituksesta.

      • Anonyymi00007

        Hyvä konsti vihollisen hämäämiseksi siirrellä lentokalustoa maanteitse paikasta toiseen.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Hyvä konsti vihollisen hämäämiseksi siirrellä lentokalustoa maanteitse paikasta toiseen.

        Vihollinen tietää jokaisen koneen jokahetkisen sijainnin ja teitä myöten hitaasti kuljeteltavat kookkaat lentokoneenmalliset kohteethan ne vasta helppoja seurattavia ovat.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Vihollinen tietää jokaisen koneen jokahetkisen sijainnin ja teitä myöten hitaasti kuljeteltavat kookkaat lentokoneenmalliset kohteethan ne vasta helppoja seurattavia ovat.

        Voihan nuo olla valemaalejakin,niihin hyvä ruutia haaskata


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Voihan nuo olla valemaalejakin,niihin hyvä ruutia haaskata

        Valemaaleja, kenelle, olemmeko sodassa..?
        Eiköhän kyse ole siitä että yhä harvempi Hornet- vanhus on enää lentokunnossa ja nyt kun niitä on lennokkiasiankin takia ajatettu vähän tavallista enemmän, ne alkavat sipata yksi toisensa jälkeen ja huoltoa vaaditaan yhä enemmän jne.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Valemaaleja, kenelle, olemmeko sodassa..?
        Eiköhän kyse ole siitä että yhä harvempi Hornet- vanhus on enää lentokunnossa ja nyt kun niitä on lennokkiasiankin takia ajatettu vähän tavallista enemmän, ne alkavat sipata yksi toisensa jälkeen ja huoltoa vaaditaan yhä enemmän jne.

        En viitannut että sodassa oltaisiin..vielä.sitten,jos ,ja kun.voipi niitä valemaalejakin/oikeita rekoilla siirrellä.ainoastaan operoiva tietää kumpia ovat..


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Vihollinen tietää jokaisen koneen jokahetkisen sijainnin ja teitä myöten hitaasti kuljeteltavat kookkaat lentokoneenmalliset kohteethan ne vasta helppoja seurattavia ovat.

        Kovin on vahvat käsitykset vihollisen tietojen tarkkuudesta. Eihän tuollainen kuljetus vaadi kuin pressun päälleen, niin on aika vaikea sanoa, mitä kuljetetaan.
        Lentokoneiden reaaliaikainen seuranta vaatisi muutenkin niin tiuhaa vakoilusatelliittien verkkoa, ettei sellaista ainakaan Veli venäläisellä ole.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kovin on vahvat käsitykset vihollisen tietojen tarkkuudesta. Eihän tuollainen kuljetus vaadi kuin pressun päälleen, niin on aika vaikea sanoa, mitä kuljetetaan.
        Lentokoneiden reaaliaikainen seuranta vaatisi muutenkin niin tiuhaa vakoilusatelliittien verkkoa, ettei sellaista ainakaan Veli venäläisellä ole.

        Tiesit kai että Venäjä on edelleen ja voimistuvasti satelliittitekniikan ym. johtavia valtioita.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Vihollinen tietää jokaisen koneen jokahetkisen sijainnin ja teitä myöten hitaasti kuljeteltavat kookkaat lentokoneenmalliset kohteethan ne vasta helppoja seurattavia ovat.

        Ei taida tutkalla nähdä maantien pinnasta. 😁


    • Anonyymi00015

      Siis aivan perus oletuksena olettaisin että kuljetuksen järjestäjien tiedot ovat riittävät toteutuksen valintaan.

      Keskustelu valinnan oikeellisuudesta tällä palstalla lienee ajanvietettä, tuskin asian osallistujat edes ovat oikeutettuja kertomaan ratkaisuidensa syistä.

      • Anonyymi00016

        Miten tämä liittyy aloitukseen,missä kysyin kumpi tapa kalliimpi.kysyin vain .operaatiosta vastaavat tekevät,niinkuin tekevät.en minä heitä millään muotoa neuvo/kiellä.


    • Anonyymi00021

      Lentäminen on kallista

    • Anonyymi00022
      • Anonyymi00023

        Asiallinen harjoitus.


    • Anonyymi00024

      Riippuu lavettisuharin taksasta.

      -sp

      • Anonyymi00025

        Näyttää olevan puolustusvoimien lavettiauto


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Näyttää olevan puolustusvoimien lavettiauto

        Se vasta maksaakin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe