Kun keskellä ilmastokriisiä ollaan lähempänä kesäkuuta ja ulkona rapsakat +5 aamuisin niin on hyvä muistaa:
Sateliitit eivät mittaa suoraan lämpötilaa. Ne mittaavat esimerkiksi infrapunasäteilyä jota jollain algoritmilla muutetaan lämpötilaksi. Näitä mittauksia yhdistellään algoritmeilla maa-asemiin joita on paljon lentokentillä ja lämpösaarekkeissa.
Ei siinä ole mitään vikaa. Algoritmit ovat kivoja. Vikaa on siinä että niitä yhdistellään historiallisiin oikeisiin mittauksiin ja saadaan aikaan "ilmastokriisi" jonka varjolla siirretään miljardikaupalla rahaa vaikka Italialaisiin aurinkopaneli-remontteihin. Kielletään turve täällä kylmässä pohjoismaassa. Karkoitetaan teollisuutta ja työpaikkoja kehitysmaihin.
Asian voi huomata sillä että Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia ja nyt Trumpin Amerikka vähät välittää kadulla istuvista kulttilaisista. Vain lähinnä enää Länsi-Euroopassa hysterisoidaan siitä miten lämpömittari olisi jopa yhden asteen erilainen kuin 150 vuotta sitten.
Satelliitti-mittaukset
7
120
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Asian voi huomata sillä että Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia ja nyt Trumpin Amerikka vähät välittää kadulla istuvista kulttilaisista. Vain lähinnä enää Länsi-Euroopassa hysterisoidaan siitä miten lämpömittari olisi jopa yhden asteen erilainen kuin 150 vuotta sitten."
Afrikassa useiden valtioiden taloudellinen tilanne on niin heikko, ettei niillä ole mitä panostaa ilmastoon, vaikka juuri Afrikka on suurimpien kärsijöiden joukossa. Sama koskee osittain Etelä-Amerikkaa, mutta sielläkin on herätty mm. sademetsien hakkuiden vähentämiseen.
Aasian maista Kiina satsaa yksinään enemmän puhtaaseen energiaan ja metsien istutukseen kuin koko muu maailma yhteensä. Ja tulosta alkaa jo tulla.
Trump yrittää mahtikäskyllä muuttaa ilmakehäfysiikkaa, koska hänen vaalikampanjaansa rahoittanut öljy- ja kivihiiliteollisuus niin vaativat. Osavaltioiden ilmastotoimet jatkuvat lähes ennallaan.
Pitää sitten valehdella jopa mitatusta lämpötilan noususta. Se on jo 1,4 astetta ja 1,5 asteen rajakin on välillä ylitetty. Se nousu ei vielä paljoa vaikuttaisi, mutta kun trendi on vieläkin jopa kiihtyvä. 2 astetta alkaa olla jo osalla maailmaa kriittisen rajoilla ja kolmen asteen nousu tekee isoja aluieta ihmisille elinkelvottomiksi.
Epätoivoinen inttämisesi ei muuta tosiasioita. Ilmastonmuutos on yksi pahimmista jos ei pahin uhkakuva pidemmällä tähtäimellä. Mutta kun denialisti on kantansa valinnut, niin siitä ei voi antaa periksi, vaikka kaikki tosiasiat ovat sinua vastaan.
Kiina on ilmastotekniikan suurvalta ja alkaa olla myös tieteen suurvalta. USA taas taantuu kaikilla sektoreilla Trumpin hallinnon alla. Ilmastonmuutoksen kieltäminen on lähes samanlaista denialismia kuin terveysministerin aivomadot ja rokotevastaisuus.- Anonyymi00003
Kiina rakentaa hiilivoimaa ennätysnopeasti. Kiina huijaa Eurooppaa siirtämään teollisuustyön heille.
https://edition.cnn.com/2025/02/13/business/china-coal-plants-highest-level-hnk-intl
China’s power industry began construction on nearly 100 gigawatts of new coal plant capacity last year, the most in nearly a decade, a report from two clean-energy groups said Thursday.
- Anonyymi00002
Kun keskellä ilmastokriisiä ollaan lähempänä kesäkuuta ja ulkona rapsakat +5 aamuisin niin on hyvä muistaa:
Tampereen tavanomainen alin lämpötila on tähän aikaan 2,3 - 5,4 astetta.
Turussa se on 2,6 - 5 astetta ja Jyväskylässä 0,8 - 4 astetta.
Näetkö 5 asteen aamulämpötilassa mitään outoa? Minä en näe. Ja kannattaa huomioida, että edellisellä vertailujaksolla nuokin tavanomaiset lämpötilat olivat alempana, muutamasta edeltävästä vertailujaksosta puhumattakaan.
Ilmasto lämpenee aivan liian nopeasti.- Anonyymi00004
No on kun tässä istutaan pirtin keinutuolissa ja odotellaan maailmanloppua. Amatsooni kuivuu ja jos oikein luen niin kuvittelematon lopputulos uhkaa.
https://www.theguardian.com/environment/2026/feb/11/point-of-no-return-hothouse-earth-global-heating-climate-tipping-points
The Amoc is already showing signs of weakening, and this could increase the risk of Amazon dieback. Carbon released by an Amazon dieback would further amplify global warming and interact with other feedback loops. We need to act quickly on our rapidly dwindling opportunities to prevent dangerous and unmanageable climate outcomes. - Anonyymi00005
Kun se ilmastoaate on sekoittanut pääsi, niin sinä tietysti katselee juuri sitä käyrää, joka tukee ja vahvistaa sinun uskoasi, että katastrofi on tulossa, vaikka jopa Taalas on ilmoittanut telkkarissa, että ei ole tulossa. Sinä kun niin hirveästi tykkäät pelotella ihmisiä harhakuvillasi.
Sinulle on siitä harhaopista tullut uskonto, ja kun ihmiselle tulee jostakin uskonto, niin hän ei uskalla siitä millään luopua. Olet tietysti katsellut nimenomaan sitä käyrää, jota sinun kaltaiset ilmastonmuutosuskovaiset on aika usein linkittäneet tänne.
Uskosi on estänyt sinua tajuamasta, että se käyrä on väärennetty, vaikka se käyttää kyllä NASA:n satelliittidataa hyväkseen. Jättämällä kokonaan pois vuodet 2024, 2025 ja 2026 luodaan vaikutelma, että hurja nousu jatkuu hurjana edelleen.
Toisin sanoen se käyrä on kovin vanha, ja sitä ei ole ollenkaan enään päivitetty vuosina 2024,2025 ja 2026. Jo alkuvuodesta 2024 keskilämpötila lähti satelliittimittauksen mukaan jyrkkään laskuun, joka on jatkunut edelleen.
Vuoden 2024 alkuvuoden huipusta on tultu alas jo yli 0,5 astetta. Nousu ei siis todellakaan jatku. Minä seuraan käyrää, joka todellakin päivittyy satelliittitiedolla, ja jota päivittää tohtori, joka johti satelliittimittauksen kehittämistä, Se käyrä päivittyy kerran kuukaudessa.
Satelliittimittaus ei varsinaisesti seuraa keskilämpötilaa. Se seuraa keskilämpötilan muutosta. Se huomioi sekä nousut että laskut kuukusittain. Se mittaa ilmakehän hapen avaruuteen lähettämää sähkömagneettista säteilyä.
Näinollen se ei edes perustu vanhaan teoriaan kasvihuonekaasuista. Se perustuu uudempaan tieteeseen, joka aivan taatusti on totta.
Minä tunnen molemmat vaihtoehdot sekä sen vanhan 1800 luvun teorian, että nykyisin voimassa olevan vaihtoehdon, jota mm. teollisuus ja sairaalat käyttävät silloin, kun on kysymys ilmakehän kaasuista. Sen vanhan teorian hylkäsin kokonaan jo yli 8 vuotta sitten.
Luin sen jo 1960 luvun alussa, mutta en ole oikein pitänyt sitä luotettavana tieteenä koskaan. Niinpä olen myöhemmin hyväksynyt nimenomaan sen luotettavan tieteen, kun sitä on myöhemmin erilaisissa koulutuksissa opetettu.
Niillä aloilla se opetus on ollut myös mahdollista käytännössä testata. Ei siis ole ollut tarvis pelkästään uskoa opettajan puheisiin. Kun on avannut kaasupullon venttiilin, on ollut mahdollista tuntea itse mitä tapahtuu.
Kun on upottanut jotakin nestetyppeen, on ollut mahdollista kokea aivan itse, pitääkö vanha vai uusi oppi paikkansa. Se itse kokeminen oli siis viimeinen varmistus siitä, että opettaja puhui totta.
Eihän sellaiseen ole mahdollisuutta peruskouluissa ja lukioissa ja suurimmalla osalla siihen ei ole mahdollisuutta edes yliopistoissa. Jos noissa kouluissa opettaja puhuu palturia, niin sitä ei pysty oppilaat paljastamaan.
Koulutustasolla ei siis ole mitään merkitystä silloin, kun on kysymys ilmastofysiikasta. Kaiken ratkaisee opetuksen taso ja se, että pääsee tutkimaan niitä asioita aivan itse. Mahdollisuus omakohtaiseen tutkimiseen onkin yliopistoja alemmalla tasolla, jossa käytetään kaasuja.
Kaasujen ominaisuuksia voi tutkia vaikka karjatilallinen. Sielläkin on nykyään käytössä useita kaasuja. Niitä voi tutkia hoitajat, lääkärit, ja metallimiehet. Myös lentokonemekaanikko voi tutkia muutamia kaasuja kuten esim. typpeä. Sillä täytetään laskutelineen renkaat.
Typpeä voi käyttää myös autonrenkaiden täyttämiseen. Sillä on erittäin monenlaisia käyttökohteita, joita useimmat ihmiset eivät ollenkaan tiedä. Minä tiedän niitä melkoisen monta. Kaikissa niissä käyttökohteissa kumoutuu ilmastotieteen kasvihuoneteoria.
Ilmastohourupäät täällä on kuvitelleet vuodesta toiseen, että minä muka yritän sitä kumota itse. Eihän minun ole tarvinnut sitä edes yrittää kumota, koska sen kumoava tieto on minulle jaettu valmiina useissa koulutuksissa. Olenhan minä tämän kertonut.
Ilmastohourupäillä on duunareista kaikenlaisia hourupäisiä kuvitelmia. Duunarihan tietää kaiken sen, minkä korkeammin koulutetut on hänelle opettaneet. Sen lisäksi duunari tietää kaiken sen, mitä on kokemuksesta oppinut.
Kaikilla aloilla opetetaan sellaistakin tietoa, jota useimmilla muilla aloilla ei ollenkaan tiedetä. Ylioppilaan tai maisterin on siis turha leuhkia tiedoillaan silloin, kun on kysymys hänelle tuntemattomasta alasta.
Kun minä sain jo monia vuosikymmeniä sitten totuudenmukaista tietoa kaasuista tieteellisessä koulutuksessa, niin en ole koskaan uskonut, että olisi joku ilmastokriisi tulossa.
Ei siihen usko enään edes Taalas. Kaikki siihen uskovat ovat tietämättömiä ja tyhmiä maallikoita ilmastotieteen suhteen. Suomen ilmastotieteessä on viime vuosina tapahtunut melkoisen suuri muutos, jossa minä olen ollut aktiivisesti mukana.
Minä huomaan sen, koska olen ollut siinä aktiivisesti mukana. Minä olen sen huomannut säätiedotuksissa. Sanotaan esim., että aamulla aurinko lämmittää ilman. Niinhän se todellisuudessa on. Sitäkin tosiasiaa vastaan on täällä intetty. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
No on kun tässä istutaan pirtin keinutuolissa ja odotellaan maailmanloppua. Amatsooni kuivuu ja jos oikein luen niin kuvittelematon lopputulos uhkaa.
https://www.theguardian.com/environment/2026/feb/11/point-of-no-return-hothouse-earth-global-heating-climate-tipping-points
The Amoc is already showing signs of weakening, and this could increase the risk of Amazon dieback. Carbon released by an Amazon dieback would further amplify global warming and interact with other feedback loops. We need to act quickly on our rapidly dwindling opportunities to prevent dangerous and unmanageable climate outcomes."We need to act quickly on our rapidly dwindling opportunities to prevent dangerous and unmanageable climate outcomes."
Huijarit ovat vedätyksen mestareita. He vetoavat usein kiireeseen tai tunteisiin. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
"We need to act quickly on our rapidly dwindling opportunities to prevent dangerous and unmanageable climate outcomes."
Huijarit ovat vedätyksen mestareita. He vetoavat usein kiireeseen tai tunteisiin.Kesä alkaa Suomessa jo nykyään viimeistään vappuna.
Kiitos kuuluu ilmastonmuutokselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061