Mikä työ on sellainen, mikä on täysin EI sinulle

Anonyymi-ap

En voisi ainakaan opettajan työssä toimia.
Olla luokan edessä opettajana, en tuntisi oloani luontaisekis, vaan vaivautuneeksi.
Tulsi tunne, että siellä ne oppilaat tuijottaa ja kun jotkut oppilaat supisevat toislleen, niin varmana supisevat, että kattokaa mikä aasi meillä on opettajana.
Ei sovi introvertin luonteelle.
Samoin päiväkoti, en voisi päiväkodissa olla töissä, ajatelkaa lapsilauma ympärillä ja tunnet olosi haluan vain äkkiä pois täältä.
Myös kaikki työ, jossa joutuu olemana esillä yleisön edessä ja kaupassa tuote-esitelijän työ, jos maitattaa leipomon tuotteita, niin jos meikäläinen olsi esittelemässä tuotteita, niin asiakkat kierätisivät kaukaa, eivät takuulla maistaisi meikäläisen esille laittamiani munkin/pullan palasia, kun näkevät pärstäni.
Tosin ei meikäläsitä edes valittaisi leipomon tuote esitelijiäksi kun haastattelija mielessään toteaisi, ettei tuon näköistä kyllä voida meidän leipomon tuote esittelijäksi ottaa, sehän karkoittaa asiakkaat.

Eikä myöskään työtä, jossa on suuri vastuu tai arvokkaan koneen kanssa työskentely.
Meikäläinen saa kyllä rikottua arvokkaan työkoneen.
Meikäläiselle varmaan sopsi työ, jossa tarkotius on testata arvokasta työkonetta ennen sen hyväksymistä, että selviää mitä kone kestää ja miten se hajoaa.
Takuullla saan sen hajoamaan monesta kohtaan oli kone sitten kuikna kestävä tahansa.

105

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voi V*ttu taas tuota kirjoitusvirheiden määrää.....

• Anonyymi00066
        UUSI

No johan pomppas klikkiotsikko kääk katso myös hotit 7-päivää kuvat. T naiselta naiselle latua te muut annatte ny

• Anonyymi00002

Eneimmäkseen kyse on töistä, joita olen tehnyt opintojen ohella.

Ennemmin keskityn siihen minkä työn kokisin henkilökohtaisesti antoisaksi ja millaisessa työyhteisössäon kiva työskennellä, kuin keskityn enää siihen mitä en halua tehdä tai minkä koen omalla kohdalla merkityksettömäksi.

Maailma olisi kyllä huomattavasti lempeämpi paikka olla ja elää, jos jokaisella olisi mahdollisuus työhön, jonka kokee ITSE merkitykselliseksi ja mielekkääksi.

• Mikä veetun lumihiutale sä oot? Työ on työtä. Ei sen ole oltava mieleistä. Eihän tästä yhteiskunnasta tulise hevon vittttujakaan jos kaikki tekisivät sitä mikä sattuu huvittamaan.

Olen toki iloinen jos joku on saanut mieleisensä työn. Hyvät sille. Mutta kaikki työ on tehtäväksi tehty.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä veetun lumihiutale sä oot? Työ on työtä. Ei sen ole oltava mieleistä. Eihän tästä yhteiskunnasta tulise hevon vittttujakaan jos kaikki tekisivät sitä mikä sattuu huvittamaan.

Olen toki iloinen jos joku on saanut mieleisensä työn. Hyvät sille. Mutta kaikki työ on tehtäväksi tehty.

Mikä marttyyrin asenne sinulla on tähän aiheeseen. Ei tosiaankaan ole tarkoitus vettuilla ja olen tehnyt useaan otteeseen töitä, joiden anti on ollut lähinnä vitutus ja huono palkka, joten siksi arvostan työn henkilökohtaista merkityksellisyytta ja mielekkyyttä sekä työyhteisöä.

Ei yhteiskunta tai kukaan tule kiittämään haudalle, jos on tuhlannut elämänsä johonkin mitä on inhonnut ja mikä on tuonut lähinnä väsymystä ja ärtymystä elämään.

Näkökulmastasi työt voisi siis arpoa ja laittaa mitä sattuu kenellekin? Mitäpä sillä on merkitystä, jos vaikka yksi olisi lahjakas muusikko ja toinen keksisi ultimaalisen parannuskeinon syöpään, mutta arvotaan heidät vaikkapa mopin varteen tai pyykkäämään. Samallahan voisi poistaa kaiken koulutuksen ja lykätä sinne missä tarvitaan. 🙃

Loppujen lopuksi on jokaisen etu, jos työssä huomioidaan lahjakkuudet, taipumukset, oma motivaatio ja soveltuvuus. Oma motivaatio ja tahto tosin korvaa monia seikkoja.

Kyllä jokaiselle työlle täytyy löytyä tekijä, mutta on myös huomioitava, että joillekin työ on työtä ja heille on ok, tehdä jotakin palkan eteen ja se riittää. Osalla työn mielekkyys on oleellisempaa ja silloin olisi hyvä suoda heille vapaus pyrkiä kohti tavoitteitaan eikä tulla lannistamaan tai valittamaan (etenkin, jos ei ole itse ollut halukas pyrkimään haluaamansa työtä kohti) että työn kuin työn pitäisi olla okei.

Hymistelijät, jotka hokevat, että työ kuin työ on arvokasta, saavat sappeni kiehumaan, koska he eivät itse tekisi kaikkia töitä. Samoin he, jotka muistavat kerta toisensa jälkeen kertoa, kuinka arvostavat siivoojia, mutta eivät ole todennäköisesti työskennelleet päivääkään mopin varressa.

Kyllä jookaisen kannattaa tiedostaa mihin työhön ei sovellu tai mihin ei ole motivaatiota ja etenkin, jos aiemman kokemuksensa perusteella tietää, ettei jokin työ ole itselle sopiva. Tarkoitushan on työllistyä pitkällä aikavälillä eikä pelkästään satunnaisesti tehdä jotakin mikä vie elämänilon ja ainoa ajatus työpäivän aikana on, että milloin saa työn jossa viihtyy, jotta voi lähteä nykyisestä työstä.

• UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mikä marttyyrin asenne sinulla on tähän aiheeseen. Ei tosiaankaan ole tarkoitus vettuilla ja olen tehnyt useaan otteeseen töitä, joiden anti on ollut lähinnä vitutus ja huono palkka, joten siksi arvostan työn henkilökohtaista merkityksellisyytta ja mielekkyyttä sekä työyhteisöä.

Ei yhteiskunta tai kukaan tule kiittämään haudalle, jos on tuhlannut elämänsä johonkin mitä on inhonnut ja mikä on tuonut lähinnä väsymystä ja ärtymystä elämään.

Näkökulmastasi työt voisi siis arpoa ja laittaa mitä sattuu kenellekin? Mitäpä sillä on merkitystä, jos vaikka yksi olisi lahjakas muusikko ja toinen keksisi ultimaalisen parannuskeinon syöpään, mutta arvotaan heidät vaikkapa mopin varteen tai pyykkäämään. Samallahan voisi poistaa kaiken koulutuksen ja lykätä sinne missä tarvitaan. 🙃

Loppujen lopuksi on jokaisen etu, jos työssä huomioidaan lahjakkuudet, taipumukset, oma motivaatio ja soveltuvuus. Oma motivaatio ja tahto tosin korvaa monia seikkoja.

Kyllä jokaiselle työlle täytyy löytyä tekijä, mutta on myös huomioitava, että joillekin työ on työtä ja heille on ok, tehdä jotakin palkan eteen ja se riittää. Osalla työn mielekkyys on oleellisempaa ja silloin olisi hyvä suoda heille vapaus pyrkiä kohti tavoitteitaan eikä tulla lannistamaan tai valittamaan (etenkin, jos ei ole itse ollut halukas pyrkimään haluaamansa työtä kohti) että työn kuin työn pitäisi olla okei.

Hymistelijät, jotka hokevat, että työ kuin työ on arvokasta, saavat sappeni kiehumaan, koska he eivät itse tekisi kaikkia töitä. Samoin he, jotka muistavat kerta toisensa jälkeen kertoa, kuinka arvostavat siivoojia, mutta eivät ole todennäköisesti työskennelleet päivääkään mopin varressa.

Kyllä jookaisen kannattaa tiedostaa mihin työhön ei sovellu tai mihin ei ole motivaatiota ja etenkin, jos aiemman kokemuksensa perusteella tietää, ettei jokin työ ole itselle sopiva. Tarkoitushan on työllistyä pitkällä aikavälillä eikä pelkästään satunnaisesti tehdä jotakin mikä vie elämänilon ja ainoa ajatus työpäivän aikana on, että milloin saa työn jossa viihtyy, jotta voi lähteä nykyisestä työstä.

No.. kiitos mielipiteesi täydennyksestä.

Ensimmäisestä viestistäsi tuli minulle sellainen vaikutelma, ettet tee kuin mielekästä työtä. Ymmärsin sinua väärin.

Lähtökohtaisesti olen iloinen niiden puolesta, jotka ovat saaneet itselleen mielekkään työn. Mutta en kykene ymmärtämään niitä jotka tekevät vain mieleistä työtä ja kieltäytyvät muista töistä. Työn pääasiallinen tehtävä on elättää, ei olla joku mielen nostattaja.

Se, että kouluttautuu ja saa koulutustaan vastaavan työn on hienoa. Jos noin kivasti ei käy, niin paska homma. Silti asennoituminen työhön on minulla se, että työ on työtä. Missään en väittänyt mitään yksilön lahjakkuuksien epäämisestä tai töiden arvonnoista.

Asenne isossa mittakaavassa työtä kohtaan on ihan paska. Työ on tekemistä vaille valmista, mutta kun ollaan niin saatanan laiskoja ja mukavuudenhaluisia ettei mitään viititä tehdä sen palkan eteen. Ja sit sen työn pitäisi olla vielä mukavaakin. Niinkuin WTF?

Tosiasiassa mikään tässä yhteiskunnassa ei toimisi ilman perusduuneja ja niitä raskaan työn raatajia. Muusikko ei soittaisi, johtaja ei johtaisi ja asiantuntijalla ei olisi arvoa, jos duunareita ei olisi, niitä jotka eivät pääse/ halua kiipeämään yhteiskuntarakenteen tikapuilla.

Sanotaan, että kaikilla on Suomessa samanlaiset mahdollisuudet.. on muuten paskapuhetta. Ei ole. Toki valinnoilla on merkitystä ja kaikki meistä eivät arvota asioita elämässään samoin kuin sinä tai minä.

Olen nyt 52 ja työhistoriaa jo 37 vuotta takana, siihen mahtuu yli kaksikymmentä työnantajaa kolmelta eri alalta, useita työnoheisia kouluttautumisia ja en vieläkään ole löytänyt työtä jota voisin sanoa mieleisekseni.

Mutta sanoisin ettei minulle se mielekkyys ole pääasia. Vaan se että on työ. Sanoisin jopa, että duuni se on paskaduunikin. Ja juu, olen heilunut siivoushommissa jo 12-vuotiaana. Tein keikkahommia äitini kanssa siivousfirmalle. On muuten sellainen homma että siistijöitä kannattaakin arvostaa. Muutenhan hukkuisitte paskaan.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No.. kiitos mielipiteesi täydennyksestä.

Ensimmäisestä viestistäsi tuli minulle sellainen vaikutelma, ettet tee kuin mielekästä työtä. Ymmärsin sinua väärin.

Lähtökohtaisesti olen iloinen niiden puolesta, jotka ovat saaneet itselleen mielekkään työn. Mutta en kykene ymmärtämään niitä jotka tekevät vain mieleistä työtä ja kieltäytyvät muista töistä. Työn pääasiallinen tehtävä on elättää, ei olla joku mielen nostattaja.

Se, että kouluttautuu ja saa koulutustaan vastaavan työn on hienoa. Jos noin kivasti ei käy, niin paska homma. Silti asennoituminen työhön on minulla se, että työ on työtä. Missään en väittänyt mitään yksilön lahjakkuuksien epäämisestä tai töiden arvonnoista.

Asenne isossa mittakaavassa työtä kohtaan on ihan paska. Työ on tekemistä vaille valmista, mutta kun ollaan niin saatanan laiskoja ja mukavuudenhaluisia ettei mitään viititä tehdä sen palkan eteen. Ja sit sen työn pitäisi olla vielä mukavaakin. Niinkuin WTF?

Tosiasiassa mikään tässä yhteiskunnassa ei toimisi ilman perusduuneja ja niitä raskaan työn raatajia. Muusikko ei soittaisi, johtaja ei johtaisi ja asiantuntijalla ei olisi arvoa, jos duunareita ei olisi, niitä jotka eivät pääse/ halua kiipeämään yhteiskuntarakenteen tikapuilla.

Sanotaan, että kaikilla on Suomessa samanlaiset mahdollisuudet.. on muuten paskapuhetta. Ei ole. Toki valinnoilla on merkitystä ja kaikki meistä eivät arvota asioita elämässään samoin kuin sinä tai minä.

Olen nyt 52 ja työhistoriaa jo 37 vuotta takana, siihen mahtuu yli kaksikymmentä työnantajaa kolmelta eri alalta, useita työnoheisia kouluttautumisia ja en vieläkään ole löytänyt työtä jota voisin sanoa mieleisekseni.

Mutta sanoisin ettei minulle se mielekkyys ole pääasia. Vaan se että on työ. Sanoisin jopa, että duuni se on paskaduunikin. Ja juu, olen heilunut siivoushommissa jo 12-vuotiaana. Tein keikkahommia äitini kanssa siivousfirmalle. On muuten sellainen homma että siistijöitä kannattaakin arvostaa. Muutenhan hukkuisitte paskaan.

Olen minäkin siivonnut useamman vuoden ja siksi en enää kyseiseen työhön hakeudu. Samoin olen vaihtanut paskavaippoja yms. eikä minua kyseiseen työhön enää saa. Rajansa silläkin kuinka paljon on valmis kärsimään saadakseen nippanappa elantonsa.

• UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Olen minäkin siivonnut useamman vuoden ja siksi en enää kyseiseen työhön hakeudu. Samoin olen vaihtanut paskavaippoja yms. eikä minua kyseiseen työhön enää saa. Rajansa silläkin kuinka paljon on valmis kärsimään saadakseen nippanappa elantonsa.

Näin ymmärsinkin toisesta viestistäsi.

Täällä on niin helppo olettaa toisista jotakin kun viestit ovat lyhyitä.

• Anonyymi00067
        UUSI

Mie oon kans täällä sinunki auttamista varten

• Vaihtelee ihmisittäin tietenki. Mä taas haluisin opettajaksi. Kun saa opettaa sitä omaa alaansa, jakaa tietoja eteen päin. Ihan luokanopettaja juttuun en pystys, vaihtelee aiheet niin laidasta laitaan. Mutta vaikka käsitöitä, niitähän vois opettaa ihan kolmoselta aina ysille asti. Tai toisalta matikkaa. Joissakin kouluissa on mahdollista opettaa kutosia myös. Jotenkin näkisin motivoinnin kannalta, että samaa ainetta vois opettaa semmosen 4-5 vuotta samoille lapsille. Jossakin vaiheessa ainetta pitäs kyklä vaihtaa, ettei tuu sellasta kyrsiintymistä, tai sitten ois paria hyvinkin erilaista ainetta, just lukuaine ja käytännöllinen.

Kerran asensin lapsiportin päiväkotiin. Ja lapset istu lattialla, koko päiväkotiryhmä katsomassa. Se on tosi hieno tunne, tiedä vaikka joku innostuisi alalle. Huomioo ei kannata missään tapauksessa pelätä.

• Anonyymi00004

Päiväkotilapset on tosi suloisia :) Ne tulee lähelle katsomaan ja tuijottaa niin tarkkaavaisina. Ei kaikki, mut osa ihmettelee ja kyselee että mitä sä teet. Sitten ne on niin söpöjä kun ne kävelee niissä letkoissa pitäen toisiaan "hännistä" kiinni.

• Anonyymi00068
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Päiväkotilapset on tosi suloisia :) Ne tulee lähelle katsomaan ja tuijottaa niin tarkkaavaisina. Ei kaikki, mut osa ihmettelee ja kyselee että mitä sä teet. Sitten ne on niin söpöjä kun ne kävelee niissä letkoissa pitäen toisiaan "hännistä" kiinni.

Your hymiö creeps me out home king

• Anonyymi00069
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Your hymiö creeps me out home king

Oh one with the tie now you see it

• Ja sorry, en vastannu kysymykseen. Varmaa joku kirjanpitäjä tai jokin missä joudut oleen kaikki päivät yksin. Varmaan sekoisin, ei mulla mee kun päivä yksintyötä, niin rupee jo iltapäivästä puhuun itekseen. Samoin muisti alkaa pätkii, voi hyvinkin olla että runsas yksinolo on yhteydessä muistisairauksiin vanhemmalla iällä.

• Anonyymi00003

No en ainakaan kaupan kassaksi, kiitos käynnistä ja näkemiin pitkin päivää 😄. Sitten vielä kuunnella jotain ruikutuksia tuotteista tai palvelusta, ei onnistuisi millään 🙄

• Anonyymi00011
        UUSI

Mutta hymy ei hyydy...

• UUSI

No tässä asiassa, aattelin kyllä yes, kun tuli itsepalvelukassat. Vähensi merkittävästi tollasta tylsää työtä. Sillon sekatavarakauppojen muuttuttua laatikkokaupoiksi, myyjän työ muuttui tosi tylsäksi.

• Anonyymi00070
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mutta hymy ei hyydy...

And how does’nt that make your butt feel?

• Anonyymi00071
        UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

And how does’nt that make your butt feel?

Does* nobody likes autocorrect either man

• En sopisi ihmisenä sosiaalialoille. En ensinnäkään siedä ollenkaan auktoriteettejä, en ole sosiaalinen ja inhoan suurinta osaa ihmiskontakteista.
      Empatiakykyni on surkea ja lapset lähinnä ärsyttävät minua.

Työskentelen lujaa ja itseni likoon pannen. Tulen toimeen koneiden ja laitteiden kanssa. Sitä mitä en osaa - opettelen. En siis ole sovelias humanistisille aloille.

• Anonyymi00006

Nyt on mies!....

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Nyt on mies!....

Järki lähtee ääni jää

• Anonyymi00075
        UUSI
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Järki lähtee ääni jää

Kyllä mies kivun

• Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Kyllä mies kivun

Kestää mutta ei

• Anonyymi00005

Opettajat ja poliisit. Niitä halveksin yli kaiken.

• UUSI

Opettajana ois kiva olla. Käsityöopettajana.

• Anonyymi00025
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Opettajana ois kiva olla. Käsityöopettajana.

No ala poliisiksi saman tien, saat tehdä käsillä töitä siinä kun laitat ihmisiä rautoihin ja putkaan.

• Anonyymi00035
        UUSI

Eihän rikollisia huolita poliisiksi.

• Anonyymi00072
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Eihän rikollisia huolita poliisiksi.

Mää luulin että jäi pällitesteit kii jos näkee kato nii synkkii kuvii niiaa musteläiskis gimmafrendi

• Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

No ala poliisiksi saman tien, saat tehdä käsillä töitä siinä kun laitat ihmisiä rautoihin ja putkaan.

Elokapinan hippejä kun raijaa päivän haba kasvaa ajatelkaa aina posin kautta eikö

• Anonyymi00078
        UUSI
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Mää luulin että jäi pällitesteit kii jos näkee kato nii synkkii kuvii niiaa musteläiskis gimmafrendi

Tukariturnaus tähän väliin aah ooh

• Anonyymi00007

vain aivot ja pippeli toimivat sellainen työ

• Anonyymi00017
        UUSI

👌joo, kuulostaa sopivan miehekkäältä :)
        -sivusta

• Anonyymi00079
        UUSI

Kumpaa oot pääasiassa käyttäny?

• Anonyymi00008

Aikuisviihdenäyttelijä. Siihen en pystyisi, vaikka muodollinen pätevyys löytyykin...

• Anonyymi00009

Ja minkähänlainen muodollinen pätevyys löytyy? Omenavartalo ja peruukki?

• Anonyymi00080
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ja minkähänlainen muodollinen pätevyys löytyy? Omenavartalo ja peruukki?

Voi se varmaa niinki ol

• Anonyymi00010
      UUSI

No joo. En haluaisi olla eunukkina vartioimassa sulttaanin vaimoja.
      Mutta muuten monenlainen työ olisi aikoinasn käynyt.

>Simiti<

• Anonyymi00013
      UUSI

Minä en töistä oikein pidä.

• Anonyymi00036
        UUSI

Hoi sie osta multa hyvä hevonen.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

En miee osta, siin on liikkaa työttä kun pitää viedä raveinhin sitä, ja hommaa streroideja sillee.

• Anonyymi00081
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

En miee osta, siin on liikkaa työttä kun pitää viedä raveinhin sitä, ja hommaa streroideja sillee.

Heinää on joko liikaa tai liika vähä ei muuta

• Anonyymi00082
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Me Lapissa hymyillään ja sitten vasta nyljetään ja pienitään lihat taljat muut

• Anonyymi00014
      UUSI

Työtön loinen toisten elätti eli kaikki työ arvokasta ja mielekästä ja elättää itse itsensä

• Anonyymi00016
      UUSI

Työskentelen kyllä mielelläni, mutta olen saanut tarpeekseni työnantajista, joilla ei ole käsitystäkään sosiaalisesta vastuusta tai työntekijoidensä kohtelemisesta ihmisinä ja persoonina. Lisäksi moni työnantaja voisi kiinnittää enemmän huomitoa siihen millaisia persoonallisuuksia he palkkaavat esihenkilötehtäviin. Epävarmat johtajat, joiden ainoa fokus on yrittää todistaa omaa osaamistaan, ovat hemmetin rasittavia mikromangeroijia, jotka ovat ennemminkin rasite, kuin etu työntekijöille.

Toki on ollut ilo pariin otteeseen työskennellä myös osaavien ja itsevarmojen esihenkilöiden kanssa, jotka tajuavat johtamisenkin olevan yhteistyötä eikä pomottelua ja komentelua.

• UUSI

No suomella ois edelleenkin aihetta ottaa oppia ruotsalaisesta johtamisesta. Kovin on autoritääristä vielä, vaikka puheuden mukaan ollaan niin keskustelevia.

• Anonyymi00033
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

No suomella ois edelleenkin aihetta ottaa oppia ruotsalaisesta johtamisesta. Kovin on autoritääristä vielä, vaikka puheuden mukaan ollaan niin keskustelevia.

Eiköhän ole ennemminkin kyse persoonallisuus eroista ja osittain myös siitä, että onko perehtynyt johtamiseen ja vahvuuksien tunnistamiseen, kuin maa kohtaisista eroista.

Suomi on pääasiassa kuitenkin matalan hierarkian yhteiskunta, kuten työyhteisötkin ja se on hyvä asia. Pelkästään tittelin perusteella ei saa arvostusta ellei myös asenne ja tietotaito ole kohdillaan sekä arvostus molemmin puolista. Tai kuka haluaa työskennellä pomolle, joka jatkuvasti antaa ymmärtää olevansa korkeammalla kuin he, jotka työskentelevät hänelle?

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Eiköhän ole ennemminkin kyse persoonallisuus eroista ja osittain myös siitä, että onko perehtynyt johtamiseen ja vahvuuksien tunnistamiseen, kuin maa kohtaisista eroista.

Suomi on pääasiassa kuitenkin matalan hierarkian yhteiskunta, kuten työyhteisötkin ja se on hyvä asia. Pelkästään tittelin perusteella ei saa arvostusta ellei myös asenne ja tietotaito ole kohdillaan sekä arvostus molemmin puolista. Tai kuka haluaa työskennellä pomolle, joka jatkuvasti antaa ymmärtää olevansa korkeammalla kuin he, jotka työskentelevät hänelle?

Ylemmyydellä patsasteleva johtaja jolla huono itsetunto ja osaaminen onkin ikävö juttu hyvälle alaiselle ja firmalle! Mutta tuli mieleen sellainenkin omasta kokemuksesta, että kaikki alaiset eivät osaa olla johdettavina hyvällä ja reilulla, arvostavalla tavalla. Ihan kuin jotain asenteellista olisi sen taustalla, ehkä myös ajattelemattomuutta. En tiedä, odottavatko sitten johtajalta sellaista jyräävää auktoriteettia kuitenkin. Kaikkialla ei vielä olla valmiita kuvailemaasi yhteistyöhön esihenkilö - alaissuhteissa. Eikä toisaalta kaikilla aloilla yhteistyöjohtaminen toimi.

• Anonyymi00083
        UUSI

No kaikki ovat varmaan jokseenkin nk seminarsistiin pikkupomoon ai isompaankin törmänny, ai että kiintoisa monologia gubbe

• Anonyymi00018
      UUSI

Lasten tai vanhusten parissa työskentely ei ole heiniäni.

• Anonyymi00020
      UUSI

Kehnopalkkainen työ.

• Anonyymi00021
      UUSI

Lääkäri

• Anonyymi00022
      UUSI

Kirurgiksi ei minusta olisi tai piikittäjähoitajaksi.
      Pyörtyisin.
      Vilma

• Anonyymi00038
        UUSI

EIminustakaan kirurgiksi olis, koska reagoin stressiin käsien tärinällä, mutta esimerkiksi endokrinologia olisi mielenkiintoista ja omakohtaisten kokemusten perusteella kokisin kyseisen erikoistumisalan ja samoista ongelmista kärsivien auttamisen hyvinkin merkitykselliseksi.

• Anonyymi00023
      UUSI

pippeli ei sovellu poliisimiehelle..

mikä minua huvittaa kun jollain tytöllä on kai joku pelimikä tekee hassuja ääniä,mutta niiin

• Anonyymi00024
      UUSI

Joku huijaustyö. Myydään vaikkapa törkeään ylihintaan vajaatoimisille ihmisille jotain. Tai ostetaan jotain selkeään alihintaan, esimerkiksi viimeaikaiset kullanostajat kun ovat huijanneet vanhuksia tuhansilla euroilla.

En pystyisi.

xLiner

• Anonyymi00026
      UUSI

Sotilas

• Anonyymi00027
      UUSI

Maahanmuuttajien ja pakolaisten auttamistyö on kyllä ehdoton ei.

• Anonyymi00029
        UUSI

Koska heitä ja heidän kokemuksiaan on yritetty tyrkyttää minulle ja samalla samaistuttaa heihin. Eli ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta ainakinnon tullut opittua henkilökohtaisella tasolla, kuin suvaitseva asenne saadaan muutettua torjuvaksi ja kielteiseksi tai jopa inhoksi.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Koska heitä ja heidän kokemuksiaan on yritetty tyrkyttää minulle ja samalla samaistuttaa heihin. Eli ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta ainakinnon tullut opittua henkilökohtaisella tasolla, kuin suvaitseva asenne saadaan muutettua torjuvaksi ja kielteiseksi tai jopa inhoksi.

Etenkin Itä- Eurooppalaiset ukot ovat perseestä.

• Anonyymi00084
        UUSI

Migri here i come

• Anonyymi00085
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No se kuuluu niiden nollatoleranssikorulauseisiin joka orggis sama iso vitsi no ei kai ny

• Anonyymi00086
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Etenkin Itä- Eurooppalaiset ukot ovat perseestä.

En oo gubbe ite niin kyllä tutustunu, eikä vissiin monet muutkaan niinku mihinkään aihepiiriin haloo onko tämä tukichat

• Anonyymi00032
      UUSI

Plus kaikki spiritulismiin, henkisyyteen ja uskontoihin liittyvä promoaminen on myös ehdottomasti pannassa.

• Anonyymi00087
        UUSI

You gonna feel just bluff big deal

• Anonyymi00034
      UUSI

En ole hyvä tekemään työtä, joka on kovin rutiininomaista ja toistuvaa. Sellainen työ alkaa aika nopeasti tuntumaan sietämättömältä. Minulle on myös tärkeää, että työni ei sodi arvojani vastaan. En voisi esim toimia teurastajana.

Olen ollut onnekas sen suhteen, että olen koko urani saanut tehdä koulutustani vastaavaa, monipuolista ja riittävän haastavaa työtä. Olen saanut oppia ja kehittyä työssäni ja roolini on nykyään aivan erilainen kuin se oli ensimmäisessä työpaikassani. Huonona puolena on jatkuva kiire ja paineet. Noita tosin tuntuu nykyään olevan vähän joka työssä, että vaihtamallakaan tuskin paranisi.

Aletheias

• Anonyymi00037
        UUSI

Tunnistan erittäin hyvin rutiininomaisen työn turhauttavuuden. Jostakin syystä minulle kuitenkin usein suositellaan juurikin rutiinitöitä joissa ei ole mahdollisuutta luovuuteen tai joissa ei tarvitse ajatella vaan ainostaan noudattaa tarkasti annettuja ohjeita.

Muut mitä usein suositellaan ovat kirjanpito, koodaaminen, puutarhanhoito yms. kaikki juuri sitä mitä en kokisi pidemmän päälle mielekkääksi. Exelin pyörittely ja laskukaavat sekä koodaaminen olisivat vihonviimeistä tylsistymistä. Kuriositeettina muutama tomaattiköynnösja yrttiruukku olisivat ihan mielekäs juttu, mutta työnä eivät.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Tunnistan erittäin hyvin rutiininomaisen työn turhauttavuuden. Jostakin syystä minulle kuitenkin usein suositellaan juurikin rutiinitöitä joissa ei ole mahdollisuutta luovuuteen tai joissa ei tarvitse ajatella vaan ainostaan noudattaa tarkasti annettuja ohjeita.

Muut mitä usein suositellaan ovat kirjanpito, koodaaminen, puutarhanhoito yms. kaikki juuri sitä mitä en kokisi pidemmän päälle mielekkääksi. Exelin pyörittely ja laskukaavat sekä koodaaminen olisivat vihonviimeistä tylsistymistä. Kuriositeettina muutama tomaattiköynnösja yrttiruukku olisivat ihan mielekäs juttu, mutta työnä eivät.

Haluan tehdä työni itsenäisesti ja pystyä vaikuttamaan siihen. Tämän takia kovin rutiininomainen työ, jossa on tarkat ohjeet olisi minulle painajaista.

Kenen toimesta sinulle suositellaan rutiininomaisia töitä? Minä en ole koskaan kuunnellut muiden suosituksia saati mitään ammatinvalintatestejä. Olen tehnyt oman pääni mukaan.

Aletheias

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Haluan tehdä työni itsenäisesti ja pystyä vaikuttamaan siihen. Tämän takia kovin rutiininomainen työ, jossa on tarkat ohjeet olisi minulle painajaista.

Kenen toimesta sinulle suositellaan rutiininomaisia töitä? Minä en ole koskaan kuunnellut muiden suosituksia saati mitään ammatinvalintatestejä. Olen tehnyt oman pääni mukaan.

Aletheias

He suosittelevat, jokta ova "huolissaan" stressaantumisestani tai tarkemmin sanottuna eivät haluaisi minun olevan stressaantunut vaikka mielestäni rutiininomaisuus nostaa stressitasoni pilviin, koska koen silloin olevani vankina olosuhteessa, joka on ulkoapäin määritelty ja asetettuna työvälineen asemaan.

Tottakai suurin osa tekisi mieluiten oman päänsä mukaan, mutta mitä esimerkiksi työhön ja työllistymiseen tulee niin paljolti ratkaisee se, mihin tulee palkatuksi. Yrittäjänä taasen sanelee se näkevätkö asiakkaat tarjotun palvelun tai tuotteen ostamisen arvoiseksi.

Tavallaan totta, että tahdonvoimalla saa aikaisiksi, mutta toisaalta on suuri illuusio, että kyse olisi ainoastaan omasta valinnasta ja tahdosta. Loppujen lopuksi mitään ei saa aikaisiksi tai tehdyksi ellei takana ole muiden hyväksyntä ja kannatus - olipa kyse työstä, yrittämisestä tai ihmissuhteista.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

He suosittelevat, jokta ova "huolissaan" stressaantumisestani tai tarkemmin sanottuna eivät haluaisi minun olevan stressaantunut vaikka mielestäni rutiininomaisuus nostaa stressitasoni pilviin, koska koen silloin olevani vankina olosuhteessa, joka on ulkoapäin määritelty ja asetettuna työvälineen asemaan.

Tottakai suurin osa tekisi mieluiten oman päänsä mukaan, mutta mitä esimerkiksi työhön ja työllistymiseen tulee niin paljolti ratkaisee se, mihin tulee palkatuksi. Yrittäjänä taasen sanelee se näkevätkö asiakkaat tarjotun palvelun tai tuotteen ostamisen arvoiseksi.

Tavallaan totta, että tahdonvoimalla saa aikaisiksi, mutta toisaalta on suuri illuusio, että kyse olisi ainoastaan omasta valinnasta ja tahdosta. Loppujen lopuksi mitään ei saa aikaisiksi tai tehdyksi ellei takana ole muiden hyväksyntä ja kannatus - olipa kyse työstä, yrittämisestä tai ihmissuhteista.

Kuulostaa siltä, ettei rutiininomainen työ olisi sinulle ratkaisu, jos kerran sellainen työ enemmänkin stressaa sinua. Kierrosten laskeminen tavalla tai toisella tietysti olisi hyvä, mutta se voi tapahtua muullakin tavalla kuin tekemällä rutiininomaista työtä.

Olet oikeassa siinä, että harva voi täysin vapaasti itse päättää, mitä työtä tekee, sillä siihen vaikuttaa niin moni asia. Itse voi toki vaikuttaa tekemillään valinnoilla, esim sillä mitä opiskelee, mutta osansa on myös sattumalla. Työtilanne on myös eritoten tällä hetkellä todella haastava ja moni joutuu tekemään sitä työtä, mitä on tarjolla eikä sitä, mitä mieluiten tekisi.

Aletheias

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kuulostaa siltä, ettei rutiininomainen työ olisi sinulle ratkaisu, jos kerran sellainen työ enemmänkin stressaa sinua. Kierrosten laskeminen tavalla tai toisella tietysti olisi hyvä, mutta se voi tapahtua muullakin tavalla kuin tekemällä rutiininomaista työtä.

Olet oikeassa siinä, että harva voi täysin vapaasti itse päättää, mitä työtä tekee, sillä siihen vaikuttaa niin moni asia. Itse voi toki vaikuttaa tekemillään valinnoilla, esim sillä mitä opiskelee, mutta osansa on myös sattumalla. Työtilanne on myös eritoten tällä hetkellä todella haastava ja moni joutuu tekemään sitä työtä, mitä on tarjolla eikä sitä, mitä mieluiten tekisi.

Aletheias

Onhan se tämän hetken realiteetti, mutta toisinaan väsyy siihen, että ulkopuolelta yritetään määritellä minulle millainen olen ja mistä olen kiinnostunut.

Karuinta kuitenkin, että jatkuvasti vaikuttaisin työllistyvän alalle, jolta uudelleen kouluttutumiseen sain Te-toimiston luvan opiskella ansiosidonnaisella, koska paloin niin pahasti loppuun etten enää voi tehdä kyseistä työtä sillä tasolla kuin haluaisin tai mikä olisi mielekästä.

Ei yksikään työ ole sen väärtiä, että kohtaisi jatkuvasti uudelleen ja uudelleen tilanteita, joista on traumatisoitunut ja joiden perusteella joutuu miettimään meneekö ensin fyysinen-vai mielenterveys.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Onhan se tämän hetken realiteetti, mutta toisinaan väsyy siihen, että ulkopuolelta yritetään määritellä minulle millainen olen ja mistä olen kiinnostunut.

Karuinta kuitenkin, että jatkuvasti vaikuttaisin työllistyvän alalle, jolta uudelleen kouluttutumiseen sain Te-toimiston luvan opiskella ansiosidonnaisella, koska paloin niin pahasti loppuun etten enää voi tehdä kyseistä työtä sillä tasolla kuin haluaisin tai mikä olisi mielekästä.

Ei yksikään työ ole sen väärtiä, että kohtaisi jatkuvasti uudelleen ja uudelleen tilanteita, joista on traumatisoitunut ja joiden perusteella joutuu miettimään meneekö ensin fyysinen-vai mielenterveys.

Yksikään työ ei todellakaan ole terveyden menettämisen arvoinen. Kannattaa kuunnella itseään ja edetä siihen suuntaan, mikä itselle tuntuu oikealta. Tietysti joskus joutuu tekemään kompromisseja, mutta ei koskaan terveyden kustannuksella.

Toivottavasti löydät oman ammatillisen polkusi, mikä ikinä se onkaan.

Aletheias

• UUSI

En usko, että jaksaisin hoitoalalla (lapset, vanhukset, jne.). En tunne kutsumusta, eikä minulla ole tarpeeksi kärsivällisyyttä.

Myös joku kaaosmainen ja meluisa työympäistö olisi kauhistus. Suoranaista kidutusta!

• Anonyymi00044
      UUSI

En mistäään hinnasta haluasi olla paskapyllynpyyhkijä

• Anonyymi00045
        UUSI

Kukapa haluaisi?

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kukapa haluaisi?

Kyyyllä sä sitä tekisit, jos siitä maksettaisiin sulle 2€/h

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Työkokeilussa? Ei ole tarvetta kokeilla, kun jo useamman vuoden testailin oksennusrefleksin herkkyyttä kyseisen työn parissa. Ei kiitos.

• Anonyymi00064
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Siitä maksettiin aikoinaan 12 euroa plus lisät/h. Einola tarvetta testata hajuherkkyyttä ja oksennusrefleksiä niiden vuosien jälkeen.

Paree välttää TE-toimistoa, ettei lykätä turhiin työkokeiluihin vaippojen tai hyllyttämisen pariin

• Anonyymi00088
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Riittääkö päkki pillimehui, pojat?

• Anonyymi00046
      UUSI

Kaikki henkisyysoppastaminen yms. guruilu, energiahoitajuus, luonnonlääkinnän ja rohtojen kauppaaminen olisi hokkupokkus-touhuilua, johon en uskoisi eli huijaisin ihmisiä taloudellisen voiton saavuttamiseksi. Tuloksen tekeminen on sinänsä liiketoiminnan tarkoitus, mutta kukapa haluaisi toimia arvojensa ja omien uskomustensa vastaisesti?

• Anonyymi00048
      UUSI

Pysäköinninvalvoja.

• Anonyymi00050
        UUSI

Kirjoitetaan muuten erikseen, eli pysäköinnin valvoja!

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kirjoitetaan muuten erikseen, eli pysäköinnin valvoja!

Ammatti voidaan kirjoittaa yhteen. Ja kirjoitetaankin.

-kielentarkkailija

• UUSI

En voisi ikinä työskennellä strippiklubilla. Siis en teitenkään tanssijana, vaan muissa tehtävissä. Mutta minusta tulisi krooninen tumputtaja kunnes nakki tippuisi kokonaan.

• Anonyymi00054
      UUSI

Mjoo

Tämä on hyvä aloitus, sillä työtään tulee rakastaa, tai on väärällä alalla.

Itse katson työn olevan harrastus (ilmeillä).

Kun tässä nyt juhlitaan Tapparan iskuvoimaa, niin herää kysymys, että kuinka se näiltä aina onnistuu.

(hihitystä)

• Anonyymi00055
        UUSI

Palkka

Suurin osa ihmiskunnasta tekee työtä rahan vuoksi. Typerin osa ei tee näin, vaan huvikseen: he viihtyvät työssään.

intohimo olevaisuuden keveyteen käy näin raskaimman kautta.

(hihitystä)

• Anonyymi00056
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Palkka

Suurin osa ihmiskunnasta tekee työtä rahan vuoksi. Typerin osa ei tee näin, vaan huvikseen: he viihtyvät työssään.

intohimo olevaisuuden keveyteen käy näin raskaimman kautta.

(hihitystä)

Muutan takaisin Manseen.

On oikeasti ikävä virtaa alla lukkojen.

(naurua)

https://youtu.be/Z1Jt30zZ7TM?is=TY1zixJRxWDPFEtt

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Muutan takaisin Manseen.

On oikeasti ikävä virtaa alla lukkojen.

(naurua)

https://youtu.be/Z1Jt30zZ7TM?is=TY1zixJRxWDPFEtt

Tampere

Me etelän hidalgot ja esseet emme oikein aina ymmärrä, millaista on istua puistonpenkillä Tammelan torilla käsissään jotain lämmintä.

Samaa tapahtuu kaikkialla, muttei Tammelan torilla.

(hihitystä)

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tampere

Me etelän hidalgot ja esseet emme oikein aina ymmärrä, millaista on istua puistonpenkillä Tammelan torilla käsissään jotain lämmintä.

(hihitystä)

Tamperelaiset ovat sukua helsinkiläisille, sillä juttua riittää.

Ei kuule tarvitse edes mitään tietää, niin on jo sanojen jumissa.

Ja niitä piisaa.

(naurua)

• Anonyymi00059
        UUSI
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Tamperelaiset ovat sukua helsinkiläisille, sillä juttua riittää.

Ei kuule tarvitse edes mitään tietää, niin on jo sanojen jumissa.

Ja niitä piisaa.

(naurua)

Teemu Keskiverto

Minun on aina pakko jossain sivulauseessa mainita tämä heppu, jonka ylivertaisuus Suomen historian sen käsitteellisessä muodossa on poikkeuksellisen tyylikäs
        yleisilmeeltään ja anniltaan.

Teemu osaa.

Sitä taas en tiedä, mistä hän on kotoisin, sillä nappitiedot eivät kiinnosta kuin paitaa ja sen ylleen pukijaa.

(reps)

• Anonyymi00060
        UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Teemu Keskiverto

Minun on aina pakko jossain sivulauseessa mainita tämä heppu, jonka ylivertaisuus Suomen historian sen käsitteellisessä muodossa on poikkeuksellisen tyylikäs
        yleisilmeeltään ja anniltaan.

Teemu osaa.

Sitä taas en tiedä, mistä hän on kotoisin, sillä nappitiedot eivät kiinnosta kuin paitaa ja sen ylleen pukijaa.

(reps)

Kliimaksi

Tampere on kielimuodoltaan ja sanoin tavoiltaan niin ylivoimainen ja extrem, että huimaa. Taas helsinkiläisittäin ilmaistuna lähdekoodi on ylileveä, lähes roomalaisittain esitetty minämuoto, jota värittää oudot slangisanat, kuten dakkis tai dilppailu.

Rotvallin reunaa.

Joo

Kyllä voin sanoa, että kielemme on nero.

(reps)

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Kliimaksi

Tampere on kielimuodoltaan ja sanoin tavoiltaan niin ylivoimainen ja extrem, että huimaa. Taas helsinkiläisittäin ilmaistuna lähdekoodi on ylileveä, lähes roomalaisittain esitetty minämuoto, jota värittää oudot slangisanat, kuten dakkis tai dilppailu.

Rotvallin reunaa.

Joo

Kyllä voin sanoa, että kielemme on nero.

(reps)

Rauman puolesta

Kun tässä nyt mitellään huippuluokan murteista, niin näin raumalaisittain voisin hieman päräyttää Eteläiseltä Esplanadilta ilmoille silkkaa säveltä, sillä jos ei Otavaa tunne, ei ole edes elämää kokenut.

Puutalot kunniaan.

(reps)

• Anonyymi00090
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tampere

(hihitystä)

No kyllä sieltä mm sitä Tapolan mörköö saa pätkän menkää sinne pälyileen

• Anonyymi00091
        UUSI

• Anonyymi00094
        UUSI
        Anonyymi00090 kirjoitti:

No kyllä sieltä mm sitä Tapolan mörköö saa pätkän menkää sinne pälyileen

Kyllä

Ehdottomasti.

En nyt oikein enää muista, mutta sen muistan, kun kurvailimme luukulle tammikuussa auton ollessa umpijäässä.

Hyvä kun näki ulos.

Kun Doris tyrkkäsi eteen pari höyryävää, niin sitten emme nähneet senkään vertaa. Puolukalta.

(hihitystä)

• Anonyymi00062
      UUSI

Opettaja, lastenhoitaja, sairaanhoitaja, lääkäri, hammaslääkäri, terveydenhoitaja, sosiaalityöntekijä, työvoimaviranomainen, tehdastyöläinen, kaupan kassa, telemyyjä, myyntiedustaja, poliitikko....

Helpompi olisi nimetä töitä, jotka kävisivät minulle, niitä on paljon vähemmän.

• Anonyymi00063
      UUSI

Kaikenlainen hoitotyö. Ei sovi minulle lainkaan. Mieluiten jättäisin myös myyntityöt väliin. Lähinnä vain siksi, että olen tehnyt niitä hommia paljon elämäni aikana ja minua lähinnä vain vatuttaa kaupata ihmisille tarpeetonta roinaa.

• Anonyymi00092
        UUSI

Tietenki sinä tarttet uudet tarrat lenkkareihin

• Anonyymi00093
        UUSI
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Tietenki sinä tarttet uudet tarrat lenkkareihin

Tuollaiset luultavasti ovat paljon halvemman, kuin se roina mitä olen kaupitellut. Ei se niin luonnon päälle ottaisia, jos ei olisi ollut kyse useiden satasten ja tuhansienkin roinasta.

• Anonyymi00065
      UUSI

No kuhan siihen toimenkuvaan liittyy kivipora

• Anonyymi00077
      UUSI

työ jossa pitäisi kävellä ei sovellu

• Anonyymi00095
        UUSI

Idis

Mä sain huippuluokan idean tuossa männeinä päivinä, kun yritin ensimmäistä kertaa elämässäni.

Hae töihin tänne.

Funtsi: Saat hyviä duunifrendejä ja voit olla oma itsesi. Ei raajoja. Ei mitään liikuteltavaa.

Ei yksikään toimari ole niin dille, että hakemuksesi hylkäisi.

(naurua)

• Anonyymi00096
      UUSI

Kaikki liian kuormittava fyysisesti ja psyykkisesti. En ole enää työjuhta kunnossa, joten jotain kevyttä ja helppoa.

• Anonyymi00097
        UUSI

Taidan ruveta taidemaalariksi tai pelle pelottomaksi. Luovaa sen olla pitää. 🙂
        Lisäys..

• UUSI

Feissarin tai muun huijarin työ on ehdoton EI, vaikka palkka olisi suurikin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      72
      3004
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      63
      2579
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      108
      2353
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      87
      1446
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1276
    6. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      98
      973
    7. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      189
      972
    8. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      903
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      848
    10. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      65
      774
    Aihe