Ehdotus uudeksi palstajaoksi.
Helluntailaisuus eli Pentecostalismi ei kuulu ollenkaan tälle palstalle, jossa käsitellään Kristinuskon asioita.
Helluntailaisuus tulisi siirtää samalle palstalle, missä muitakin Jenkkiuskontoja käsitellään: Jehovalaisuus, Mormonismi ja Adventismi.
Ehdotus uudeksi palstajaoksi
36
177
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Aivan sama missä osassa helluntailsuuspalsta on, sinä kuitenkin reihut koko jumalattomuutesi kiihkossa helluntailaisuutta käsittelevällä palstalla suuna ja päänä.
- Anonyymi00002UUSI
tv7 uudistuu ja siellä toiselta mantereelta lisääntyy näkyvyys ja näin savolaisten jutut paljastuvat höpölöpöksi- monen kohdalta.
Eli taitaa aloittajan paikka itse olla huuliveikkojen osastoa- jossa vastuu on kuulijalla. - Anonyymi00003UUSI
7pv.Adentistien lahko on vanhin. Siitä haarautui Jehovantodistajat, Mormonit ja Helluntailaiset. Kaikilla niillä on sama kohderyhmä käännyttämiselle: Kristityt.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.- Anonyymi00031UUSI
Demokrates kirjoitti:
7pv.Adentistien 😹👍
Ellen G. White kielsi tuomasta ristiä haudalleen. Jenkkilahkot kieltää ristinmerkit ja ristiriipukset, koska ne viittaavat Jumalan kolmiyhteisyyteen. Jenkkilahkot eivät siunaa eikä kasta ketään nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Heille Kolmiyhteinen Jumala on Saatana.
- Anonyymi00004UUSI
Pakkovauvakastetut vihkii homoja.
He eivät kuulu kristittyjen palstalle!- Anonyymi00032UUSI
Parhami ja Olseni ei tarvinnut mitään vihkimisiä. Ne miehet meni suoraan asiaan.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925.
- Anonyymi00005UUSI
Kannatetaan
Hellareiden asioiden siirto samanhenkisten Jenkkilahkojen seuraan, rauhoittaisi kristinuskon palstaa. - Anonyymi00006UUSI
Uskoon tulemattomille on jo oma palsta.
Uskoon tulleita nimitetään kristityiksi.
Antiokiassa ruvettiin uskoon tulleita opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.- Anonyymi00007UUSI
Nykyään toistetaan usein hokemaa ' kristittyjen välinen yhteys'. Mutta herra Jeesus ei puhunut kristittyjen välisestä yhteydestä ja rukoillut kristittyjen puolesta ja heille keskinäistä rakkautta.
Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
Luterilaisten usko tulee vedenvaluttelun avulla. Ns. kasteessa luterilaisuuden mukaan ihminen saa uskon. Mutta Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.
Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa.
Jeesus rukoili niiden puolesta, jotka uskovat Sanan kuulemisen kautta ja ovat tulleet tuntemaan Jeesuksen.
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. - Anonyymi00008UUSI
Kristityt ovat juoppoja, jumalankieltäjiä, homoja ja valhetteijoita ja avionrikkojia.
Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni". - Anonyymi00010UUSI
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa, ry:tä.
Jokaiselle löytyy omia mielihaluja vastaava uskonsuunta. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nykyään toistetaan usein hokemaa ' kristittyjen välinen yhteys'. Mutta herra Jeesus ei puhunut kristittyjen välisestä yhteydestä ja rukoillut kristittyjen puolesta ja heille keskinäistä rakkautta.
Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
Luterilaisten usko tulee vedenvaluttelun avulla. Ns. kasteessa luterilaisuuden mukaan ihminen saa uskon. Mutta Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.
Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa.
Jeesus rukoili niiden puolesta, jotka uskovat Sanan kuulemisen kautta ja ovat tulleet tuntemaan Jeesuksen.
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.>>>>>>>>kristittyjen välinen yhteys'. Mutta herra Jeesus ei puhunut kristittyjen välisestä yhteydestä ja rukoillut kristittyjen puolesta ja heille keskinäistä rakkautta.
Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,<<<<<
Jeesuksen rukoukseen on jo vastattu. Universaali srk on Kristuksen ruumis. Paikallis srk on sen näkyvä muoto.
Seurakunta on Jumalan asumus Hengessä (Ef 1:22,23., Ef 2: 19-22.) . Se ei ole joku käsintehty "kirkko rakennus" joka voi olla vain kokoontumis paikka sää olojenkin tähden. (Joh.2:18-22.)
Kristuksen seurakuntaan kuuluvat kaikki jotka ovat uudestisyntyneitä ja entisestä syntielämästään pois kääntyneitä. He ovat kaikki yhtä koska kuuluvat samaan ruumiiseen sen jäseninä.( 1.Kor.12:12-27.)
- Anonyymi00009UUSI
Perinteiset kristilliset kirkot opettaa oikeita Kristinuskoa, ei helluntailaisuus.
- Anonyymi00011UUSI
Kristuksen omaksi kastettuja alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis", uskovainen. Koska kasteessa saadaan synnit anteeksi ja uskon Hengen lahja.
- Anonyymi00021UUSI
>>>>>>Kristuksen omaksi kastettuja alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis", uskovainen. Koska kasteessa saadaan synnit anteeksi ja uskon Hengen lahja.<<<
-------------------
(Room.1:16,17.) Novum----16."..En sillä häpeä evankeliumia Kristuksen voima sillä Jumalan on pelastukseksi jokaiselle uskovalle juutalaiselle ja ensin ja kreikkalaiselle 17. Vanhurskaus sillä Jumalan siinä ilmestyy uskosta uskoon kuten on kirjoitettu Ja vanhurskas uskosta elää.."
---------
Kirje roomalaisille 1:16-17 FB92
”Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. 17.Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: »Uskosta vanhurskas saa elää.»”
KR-92 on lisätty selittävä sana "sen",----"..se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat,.."
-----------------
("SEN")
"Lisättynä suomennokseen sulkemaan yhden harhapolun : apostoli ei tarkoita sitä , että jotkut olisivat uskovia jo ennen evannkeliumin kuulemista. Evankeliumi on pelastava ne, jotka sen kuulevat ja joissa se herättää uskon. "
"Samaa selvennys keinoa (KR-92)on käytetty Mark.16:15s."...julistakaa evankeliumi kaikille luoduille .Joka sen (SEN ) uskoo ....on pelastuva. "
(Room.1:17.) "... 17.Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon..-- "Käypä käännös olisi: jonka usko ja vain usko ottaa vastaan",
”......Onhan kirjoitettu: »Uskosta vanhurskas saa elää.»”
Kirje roomalaisille 1:17 FB92
"KR valitsema suomennos näyttää liittävän "uskosta" sanan "vanhurskaan" määreeksi: se joka on uskosta/ uskon kautta saanut vanhurskauden on viimeisenä päivänä pelastuva ikuiseen elämään, mutta muut - nekin jotka luulevat jollakin muulla perusteella olevansa vanhurskaita -tuomitaan kuolemaan. Jos käännös yleisesti ymmärretään näin , se on onnistunut..."
Sitähän apostoli ensi sijassa tarkoittaa, koskapa tällä VT:n lauseella tuetaan seuraavaa kolmijäsenistä väitettä: 1.) Jumalan vanhurskaus ilmestyy evankeliumissa,2.) se otetaan vastaan uskolla ( ei millään muulla tavalla) ,3.) sillä se on voima pelastaa ( ikuiseen elämään ) jokainen joka on sen uskoen ottanut vastaan.."
( selitys:Jukka Thuren- Roomalaiskirje --Arkki kirja --copyright:Jukka Thuren ja Aurinko kustannus)
----------------
Mark. 16:15,16. --Novum-- 15."Ja sanoi heille: Mennen maailmaan kaikkeen julistakaa evankeliumia kaikelle luodulle 16. Uskova ja kastettu pelastuu mutta ei-uskova (apistesas) tuomitaan.."
Evankeliumi Markuksen mukaan 16:15-16 FB92
”Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
---------------
- Anonyymi00012UUSI
Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä ja lahkolaisia, kuten helluntailaisia. Mutta ei ne ole oikeita kristittyjä.
- Anonyymi00022UUSI
>>>>>>>Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä ja lahkolaisia, kuten helluntailaisia. Mutta ei ne ole oikeita kristittyjä.<<<<<<<
--------------------
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38
-------------------
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
- Anonyymi00013UUSI
antti wuoltee porukalle oma palsta!
- Anonyymi00014UUSI
Pakkovauvakastetut teille on oma keskustelupalsta.
- Anonyymi00015UUSI
Kävin luterilaisten keskustelupalstalla. Siellä ei ollut yhtään helluntailaisten aloitusta.
Pakkovauvakastetuilla saisi olla käytöstapoja! - Anonyymi00016UUSI
Sä voit jakaa ittes tunkiolle!
- Anonyymi00017UUSI
Kristukseen kastettuja alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis", uskovainen.
Antiokiassa Kristuksen omaksi kastettuja alettiin kutsua kristityiksi. He olivat saaneet kasteessa synnit anteeksi ja luvatun Pyhän uskon Hengen lahjan.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."- Anonyymi00019UUSI
Pistikset olivat menneet itse upotuskasteelle.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Pissikset olivat menneet itse upotuskatseelle.👀
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kastaminen alkoi nopeasti perhekunnittain. Perheenpään määräyksestä koko perhekunta kastettiin heti samaan uskoon hänen kanssaan. Kaikki perheenjäsenet ja perheenpään taloudesta riippuvat ihmiset perheineen, lapsineen, vanhempineen, isovanhempineen kastettiin välittömästä perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perhekuntia ei hyväksytty siihen aikaan.
- Anonyymi00018UUSI
Hurmoshenkiset lahkolaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaikka sellaista esittävät.
- Anonyymi00023UUSI
Helluntailaisuus ei edusta kristinuskoa, vaikka onkin paljolti keinotekoinen kooste eri kirkkokuntien opeista otetuilla yksittäisillä opinkappaleilla.
- He esiintyvät myös muka anabaptismin jälkeläisinä, joka on mitä suurin valhe.
- Helluntailaisuus kristinuskoon etäisesti liittyen perustui metodismiin. Anabaptismi oli vain yksi mennoniitoilta noukittu opinkappale.
- Helluntailaisuudessa vaikuttaa kuitenkin myös runsaasti muista uskonnoista ja filosofioista noukittuja opinkappaleita sekä toimintatapoja (teosofia sekä esim. buddhalaisesta taikauskosta otetut "onnenkeksit" eli nk. "mannalaput"!)
- Sekä etenkin lähestulkoon kaikki kristinuskon jo ammoin kieltämät harhaopit näennäisen "raamatullisesti" uudelleen esitettyinä eli puolusteltuina.
- Helluntailaisuus ei edusta mitään "omaa itseään" vaan on okkultistinen kooste "kaikesta".- Anonyymi00024UUSI
Ulkopuolisen on melko vaikea päätellä kuinka paljon helluntailaisessa valheuskossa on kysymys näiden nk. "yksilöuskovien" kohdalla tahallisesta eksyttämisestä ja kuinka monet taas ovat "vain vilpittömästi eksytettyjä".
Ammattihuijarit tosin sanovat että "rehellistä ihmistä ei voi huijata". Eli huijatussa itsessäkin on jo valmiiksi huijaukselle ja eksytykselle altis epärehellinen mieli. Eksytetty siis itsekin sisimmässään tietää, etteivät hänen motiivinsa ole puhtaat.
Esim. tällä foorumilla on lukemattomat kerrat todistettu jotkut tietyt asiat niin selviksi valheiksi, että jokaisella rehellisellä etsijällä on ollut mahdollisuus itsekin varmistaa esitetyt väitteet esim. kirjoista tai tänä päivänä internetistä.
Kuitenkin he jatkavat valheväitteidensä esittämisiään, demonisoiden totuuden kertojat. Onkin pohdittava onko monissa heissä peräti helluntailaisuudesta lähteviä riivaajahenkiä. Vai vain epärehellinen mieli.
Tässä auttaisi synnintunto, katumus ja parannus, mutta kaukaa viisaasti helluntailaisuuden perustajat kielsivätkin synnintunnon, opettaen, että helluntailaiseksi kastettu ei ole enää "syntinen". Näin parannuksesta on helluntailaisuuteen sisäisesti rakennettu mahdottomuus. He ovat jääneet vangeiksi "tauluunsa".
Uskontojen uhrien sivustolta luin aikoinaan lauseen: "Et voi nähdä taulua, ennenkuin itse astut ulos sen kehyksistä." Tämä oli viisaasti sanottu. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ulkopuolisen on melko vaikea päätellä kuinka paljon helluntailaisessa valheuskossa on kysymys näiden nk. "yksilöuskovien" kohdalla tahallisesta eksyttämisestä ja kuinka monet taas ovat "vain vilpittömästi eksytettyjä".
Ammattihuijarit tosin sanovat että "rehellistä ihmistä ei voi huijata". Eli huijatussa itsessäkin on jo valmiiksi huijaukselle ja eksytykselle altis epärehellinen mieli. Eksytetty siis itsekin sisimmässään tietää, etteivät hänen motiivinsa ole puhtaat.
Esim. tällä foorumilla on lukemattomat kerrat todistettu jotkut tietyt asiat niin selviksi valheiksi, että jokaisella rehellisellä etsijällä on ollut mahdollisuus itsekin varmistaa esitetyt väitteet esim. kirjoista tai tänä päivänä internetistä.
Kuitenkin he jatkavat valheväitteidensä esittämisiään, demonisoiden totuuden kertojat. Onkin pohdittava onko monissa heissä peräti helluntailaisuudesta lähteviä riivaajahenkiä. Vai vain epärehellinen mieli.
Tässä auttaisi synnintunto, katumus ja parannus, mutta kaukaa viisaasti helluntailaisuuden perustajat kielsivätkin synnintunnon, opettaen, että helluntailaiseksi kastettu ei ole enää "syntinen". Näin parannuksesta on helluntailaisuuteen sisäisesti rakennettu mahdottomuus. He ovat jääneet vangeiksi "tauluunsa".
Uskontojen uhrien sivustolta luin aikoinaan lauseen: "Et voi nähdä taulua, ennenkuin itse astut ulos sen kehyksistä." Tämä oli viisaasti sanottu.Kommenttisi onpanettelua ja valetta suurelta osin.
Koskaan missään helluntaissa ei ole ollut tuollaista opetusta, eli siinä on jo yksi emävale, enempää en viitsi kaivaa höpöhöpösi. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Uskontojen uhrien sivustolta luin aikoinaan lauseen: "Et voi nähdä taulua, ennenkuin itse astut ulos sen kehyksistä." Tämä oli viisaasti sanottu.Minkä palkinnon luulet saavasi lopputilillä yksin tuosta pulun tuubasta oletko miettinyt asiaa !
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minkä palkinnon luulet saavasi lopputilillä yksin tuosta pulun tuubasta oletko miettinyt asiaa !
Uhkailette Helvetillä uskontonne uhria joka tuntee epäoppinne vuosikymmenten takaa.
Kaikki tuo on jokaisen lukutaitoisen tarkistettavissa. Tietoa löytyy. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kommenttisi onpanettelua ja valetta suurelta osin.
Koskaan missään helluntaissa ei ole ollut tuollaista opetusta, eli siinä on jo yksi emävale, enempää en viitsi kaivaa höpöhöpösi."Koskaan missään helluntaissa ei ole ollut tuollaista opetusta,"....
Esim. Hgin Saalem-"srk:ssa" on ollut.
Huomaa, että ainakin sinä kuulut niihin saalemien synnittömiin jotka kieltävät totuuden. Tehän jatkuvasti vaihtelette oppejanne, sekoitatte niitä kuin tarot-pakkaa. Vuosikymmenien aikana olette opettaneet monenlaisia valheoppeja.
- Anonyymi00030UUSI
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla723034Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "632609SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1292482Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.891486Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341306Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1021023Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o193994Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m85960Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa
Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html157893Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä73880