Turkukin rakentaa

Anonyymi-ap

Ratikan. Haluisitko ratikan omalle paikkakunnallesi?

29

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvät busaiyhteydet riittävät. Ehkä junassa vois olla paremmin pysäkkejä.

• Kylä meinaan serkku pojan maan rakennus virma saa hyvät rahat ja Jerellä töitä riittää kaivin koneen kuljettajana. 👍👍 Seommeinaan ollut serkku pojalla työ käytössä aina pelkkiä Hiaseja ja Hilukseja eikä meinaan kertaakaan ole jäänyt tela ketjut tai muut tarvikkeet toimittamatta työmaaalueelle.

Se on iteläki ollut Hiaseja jokkis harrastuksen aikoihin ja monet kerrat hinasin kilpa kaverien railerin huolto asemalle, kun kaikemmaailman saksan seisojat Ransitit ja Ransportterit levisi tien varteen.

Kasi pätkä Volvo tarjoaa herraskaista reemium luokan kyytiä pikku rahalla mutta se ei ollut mikään pikku raha minkä maahanmuuttajataustainen kaveri lykkäsi kouraan Risman parkkipaikalla.

Yes ok
      Entter
      Lähetä

• Mulla meni Hiasesta aikoinaan laturi ja äitini hautajaisviikolla se mokoma hyytyi Raision Burger Kingin autokaistalle, kun olin tulossa Naantalista kotiinpäin. Mutta onneksi jollain muulla asiakkaalla oli starttiboosteri, jonka avulla se törähti käyntiin, ja ennen kaikkea Hiasen 2,4 vapari-dieseliin uskallettiin antaa apuvirtaa vrt. mun aiempi Vito CDI-koneella. Helppo homma sen vaihtaminen oli, vaikka laturin yhteydessä oli alipainepumppukin.

• Anonyymi00020
        UUSI
        hondakuski125 kirjoitti:

Mulla meni Hiasesta aikoinaan laturi ja äitini hautajaisviikolla se mokoma hyytyi Raision Burger Kingin autokaistalle, kun olin tulossa Naantalista kotiinpäin. Mutta onneksi jollain muulla asiakkaalla oli starttiboosteri, jonka avulla se törähti käyntiin, ja ennen kaikkea Hiasen 2,4 vapari-dieseliin uskallettiin antaa apuvirtaa vrt. mun aiempi Vito CDI-koneella. Helppo homma sen vaihtaminen oli, vaikka laturin yhteydessä oli alipainepumppukin.

Onko sulla enää omaa autoa käytössä ollenkaan? Vai oletko nykyään sen verran cityvihreä, että liikut pelkästään julkisilla?

• Anonyymi00001

KYLLÄ! Se oliskin meinaan luultavasti maailmanlaajuinen uutinen kun 1000 asukkaan kuntaan tulis ratikka. Pitäisiköhän tehä kuntalaisaloite. Joutuisivat sen sitten ihan virallisesti jossain kunannhallituksessa käsittelemään... Mutta se ON päättäjien hommaa, joten mikä ettei. jotain perustelujakin pitäisi kyllä keksiä. Voiskohan tuo kovin kalliiksikaan tulla... jokin vanha poistoon menevä hankittaisiin ja kiskoja vaikka 100 m. Tai pisteään 500 m niin pääsisivät vanhustentalolta kaupalle ratikalla. Se vois pari kertaa päivässä kulkea. Ei me sen kummempaan olla täällä totuttukaan.

• Anonyymi00002

Turku-ratikkaan tulee puolialastomia naisia tarjoilemaan ... mm. shamppanjaa.

• Anonyymi00003

Niitä on tarjolla jo nyt, mutta ei sulla ole varaa.

• UUSI

Minkä takkii noon vaan puolialastomii. Mä en kyl ala.

• Anonyymi00004

Lahdessa oli metro jo kuuskytluvulla. Asema sijaitsi alatorin (sippipuisto) torin puoleisessa reunassa. Siksi kai tuo raitiovaunu olisi vähän vanhanaikainen.

Mies 65

• Anonyymi00005

Suvela Sun Cityssä on jo metro, pikaratikka, ratikka, paikallisbussit, kaukoliikenteen bussit ja lähijunat. Enää puuttuu kaukoliikenteen junat, lentokenttä ja valtamerialus-mittaluokan satama. Noista kaksi ensimmäistä on suunnittelussa, viimeinen odottaa Espoojoen uoman kunnostuksen suunnitelmaa ennen varsinaisen sataman hankesuunnitelmaa.

• No sehän saateri lähti ilman allekirjoittajaa, mutta minä se olin.

• Anonyymi00006

Joo Lahti-Orimattila välille. 😂

• Anonyymi00007

Sillä välillä kulki tunnin junakin jo paljon ennen Turun ja Tampereen suunnitelmia!

Mies 65

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sillä välillä kulki tunnin junakin jo paljon ennen Turun ja Tampereen suunnitelmia!

Mies 65

Se olis yhä käypä, nyt tossa menee enää tavarajunat. Olis helppoo hypätä ratikkaan ja kurvata kylästä toiseen. Nyt on pakko käyttää omaa autoa, muuten ei pääse vanhempia tapaamaan perämettään.

• Anonyymi00008

Oli paikkakunta mikä tahansa, minä kuljen omalla mustalla kiiturillani.

No oikeasti syy on se, että elämäni vain on rakentunut sellaisten yhteyksien päähän kaikesta, että julkisen liikenteen varaan ei voi jättää liikkumista. Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille.

Aletheias

• UUSI

"Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille."

Sää kyl osaat puhuu myös vertahyytävöitteellisen kamaloittavii. Mun ystävä Kyöpeli sano, et lisää tommosta. Myös se lähettää kauhistuttaveellisii terkkui.👻

• Anonyymi00019
        UUSI
        exKynis.mi kirjoitti:

"Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille."

Sää kyl osaat puhuu myös vertahyytävöitteellisen kamaloittavii. Mun ystävä Kyöpeli sano, et lisää tommosta. Myös se lähettää kauhistuttaveellisii terkkui.👻

No se on kyllä myös minun mielestäni kamalaa, kun ihmiset sotkevat paikkoja. Ymmärrän, että talvisin kulkeutuu kuraa ja vettä liikennevälineiden sisälle, mutta sitä en tajua, miten penkit voivat olla niin usein niin likaisia. Olen vähän pöpökammoinen, joten olen myös aika tarkka näissä asioissa.

Aletheias

• Anonyymi00009

Eipä siitä olis mitään hyötyä. Kävellen pääsee nopeammin. Pääkatu noin kilometrin pituinen.

• UUSI

Eihän siitä hyötyy tarvii olla, mut ratikka on kyl komee.

Ja sit jos ovvaan yks vaunu ja lyhyt rata, nii se sopii köyhäilykuntienkin kukkarolle.

Vaunu tilataan yhessä ökykunnan suurtilausen kanssa, mut se maalataan eri väriseks. Sillei soon kaiken halvempi. Ja se maksaa aikain kuluessa ittensä takasi, ku turisteille myylään postikorttii, josson upeen ratikan kuva.

Lisätuloo tulee, ku turisteille myylään ratikkalippui 50 metrin ajelulle à 3 euroo, ja eestakasin 4 euroo. Siinon kyllä ihmettä kerrakseen kuin M. A. Nummisen kaupunkimatkalla.

• Anonyymi00010

En halua. Tamperekin meni pilalle. Oliko se pakko rakentaa just keskelle.

• UUSI

Totta kai se pitää rakentaa keskeiselle paikalle, ku siel sen näkee useempi. Ei ratikkaa turhaan kantsi rakentaa.

• Anonyymi00013
      UUSI

Minä pääsen bussilla Jenny veneelle ja keskustan Isoon kirjastoon. Se riittää minulle. Mutta olisihan se hauska katsella, kun ajelisi tyhjänä. Tai no aamuisin olisi täynnä koululaisia ja sairaalaan meneviä eläkeläisiä. Jopa minäkin voisin olla siellä aamuisin.

Sairaalamäen jälkeen se ajelisi tyhjänä. Paitsi iltapäivällä taas tulisi hyökyaalto koululaisista ja meistä eläkeläisistä.

>Simiti<

• Anonyymi00014
        UUSI

• Anonyymi00015
        UUSI

• UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

https://www.visitkokkola.fi/majakkasaari-tankar/m-s-jenny/

Tuo on ihan kiva pikku paatti. Kohta se umpijuntti incel tulee kiljumaan, että tietää missä asun. Voiko juntinpaa kynäniska inceliä ollakkaan?

>Simiti<

Kyllä mä tiedän ton tankarin. Mun piti jo 20 vuotta sitten mennä sinne.

• Anonyymi00016
      UUSI

Tietystikin jokainen haluaa rautatienkin kulkemaan oman tontin takapihan halki, kuin turkulainen.

Luontainen teknologian ääni, ympäri vuorokauden jyrinä

• Anonyymi00017
      UUSI

Taas ioku pazkiainen...

• UUSI

Ratikka vielä menisi mutta ratikkamatkustajat pilaavat ympäristön.

• Anonyymi00018
      UUSI

Kuhmo on Suomen suurin kaupunki vaan milloin kuhmoloiset pääsevät ookaamaan ratsikalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      114
      2758
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1351
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      103
      1207
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1007
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      997
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      968
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      865
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      688
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      683
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      632
    Aihe