Alkoholi ei tee ihmisestä narsistia, mutta se voi voimistaa jo olemassa olevia persoonallisuuden piirteitä ja heikentää itsehillintää. Jos henkilöllä on voimakkaita narsistisia piirteitä tai hänellä on Narsistinen persoonallisuushäiriö, alkoholi voi esimerkiksi:
* Lisätä ylimielistä tai itsekorostavaa käyttäytymistä.
* Vähentää empatiaa entisestään ja tehdä muiden tunteiden huomioimisesta vaikeampaa.
* Voimistaa ärtyneisyyttä, riidanhalua tai aggressiivisuutta.
* Lisätä impulsiivisuutta, jolloin henkilö saattaa sanoa tai tehdä asioita, joita hän tavallisesti peittelisi.
* Korostaa tarvetta saada huomiota, ihailua tai kontrollia.
* Lisätä syyttelyä, vastuun välttelyä tai muiden vähättelyä.
Tässä teille narsisteille
32
348
Vastaukset
- Anonyymi00001
Narsistisia piirteitä omaavilla henkilöillä voi olla taipumus siirtää vastuuta omista virheistään tai vaikeista tunteistaan muiden kannettavaksi. Tätä kutsutaan joskus syyttelyksi tai psykologisessa kirjallisuudessa projektioksi. Taustalla voi olla vaikeus hyväksyä omaa erehtyväisyyttä tai käsitellä häpeän ja epäonnistumisen tunteita.
Tällainen syyttely voi näkyä esimerkiksi siten, että henkilö:
* Kieltää oman osuutensa ongelmaan.
* Väittää muiden olevan syyllisiä hänen käytökseensä (“Sinä sait minut tekemään näin”).
* Muuttaa tapahtumien kulkua omaksi edukseen.
* Kokee kritiikin kohtuuttomana hyökkäyksenä ja vastaa vastasyytöksillä.
* Etsii jatkuvasti ulkopuolisia syitä omille epäonnistumisilleen. - Anonyymi00003
Olekko joutunu holistin kans tekemisiin? Vai mikä kiukututtaa.
- Anonyymi00005
Syyttää hullu vielä omista teoistaan muita! Ihan sairas. Niin sairas etten ihmettele miksi ei ole ketään ystäviä.
- Anonyymi00006
Paska osuu kuule takas sun tuulettimees! Se on varma!
- Anonyymi00007
Mene kaiveleen nenääs toisten sohvaan ja pyyhi räkäpallos toisten sohviin. Niin kauan kun mä elän mä tuun kertoon kaikille mitä sä teit.
- Anonyymi00008
Narsistisen psykopaattiäidin poikana voin kertoa, että noin on. Valitettavasti hän onnistui rikkomaan pienen pojan mielen, jonka kokoamiseen minulla on nyt mennyt koko ihmiselämä.
- Anonyymi00010
Etpä ole saanut koottua päätäsi! Hakkaat viattomia ihmisiä ja syytät muita omista teoistasi. Tollasen kanssa ei oo kukaan samalla viivalla. Alinta kastia!
- Anonyymi00009
Pöpökammoinen FRIIKKI! Pese edes mulkkus jatkossa 🤢
- Anonyymi00011
Äläs nyt poistele näitä viestejä!! Tää tulee jatkuun taatusti. Katotaan miten narsistin psyyke kestää. Saat sitä mitä oot tilannu jo pitkään.
- Anonyymi00012
Uskallatko mennä hakkaan isompias?! Mee ihmeessä kokeileen. Toivon sydämeni pohjasta, että se kaikki paha tulee sulle takasin monin kerroin. Hakkaatko sä alaisiasi, entä tytärtäsi tai pomoosi? Et tietenkään, kun heikompia! En ihmettele miksi kukaan ei välitä susta! Hirvee ihminen, läpeensä paha!!!
- Anonyymi00014
Ruma.
- Anonyymi00015
Ilkeä.
- Anonyymi00016
Paha.
- Anonyymi00017
Väkivaltainen.
- Anonyymi00018
Syyttää vielä heikompia omasta väkivaltaisuudestaan. Kyllä on äijällä pää sekasin. Lukkojen taakse loppu iäksi. Siellä ei oo Tinderiä mistä etsiä uhreja!!! Ja niitähän tulee!!!!!
- Anonyymi00019
Tiedätkö että perätön rikosilmoitus on rikos! Ja sä tuut kantaan vastuun siitäkin.
- Anonyymi00023
Toivottavasti kukaan ei ikinä eksy sun eteesi ja toivottavasti et tapa ketään.
- Anonyymi00024
Kyllä sekin kortti täytyy narsistin tietysti kääntää, että alkaa uhriaan syytellä omasta hakkaamisestaan. Onko se pää todellakin niin vino, että ei erota metsää puilta. Näköjään! Kuka ne murtumat ja mustelmat sitten sai? Se hakkaaja vai? Helvetti sä oot sekasin!
- Anonyymi00025
Tuomiopäivä tulee! Se on varma. Kahteen kuukauteen en pystynyt kävelemään joulukuun alun jälkeen enkä kunnolla hengittämään! Ja ulkomailla en koskenut suhun pitkällä tikullakaan! Valehtelija. Lapselle sä puhuit nurkkaan laittamisesta!!!!! Lapselle joka ei taatusti sinne kuulu, ikinä! Sut pitäis laittaa koko kaupungin keskelle kyltin kanssa missä lukee kaikki sun pahat tekosi.
- Anonyymi00029
Olis kannattanut miettiä, että narsistin uhrit ei kaikki ole hiljaa tapahtuneesta.
- Anonyymi00030
Ressukka. Kuinka sä voit elää itsesi kanssa?! Mä en ole ikinä lyönyt tai hakannut ketään. Sä et vaan ymmärrä, kun sä oikeutat tekojasi syyttämällä muita. Et sä muuten pysty elään pääsi kanssa, jos sä näkisit sun pahat teot niinku muut ihmiset ne näkee. Sairashan sä olet. Todella kipeä epäempaattinen hirviö.
- Anonyymi00031
Älä ny poistele näitä viestejä 🤣 taitaa olla pahinta narsisteille, kun ne joutuu tilille omista teoistaan ja pelkää maineensa puolesta. Eikö sulle kotona ole opetettu, että väkivalta on väärin. Hävettääkö noin paljon? Totuus sattuu ilmeisesti.
- Anonyymi00033
Normaali ihminen hakisi apua väkivaltaisuuteen, mutta narsisti hakee uuden uhrin 🤣 On se, kun on hullu niin on hullu. Minäkuva on niin erilainen, että omat teot on aina muiden syytä. Ei siinä auta edes psykiatrit, koska se vika on päässä. Eikä narsismi lähde ihmisestä. On ja pysyy. Sä oot vahingollinen ihminen ja tuhoat muita.
- Anonyymi00034
Miten meni noin niinku omasta mielestä
- Anonyymi00035
Totuus tulee ilmi, mutta paha pysyy aina pahana.
- Anonyymi00036
Totuus sattuu.
- Anonyymi00037
Eikö ihmisten ole parempi kuulla totuus. Turha värittää totuutta omaksi eduksesi. Et kohta kehtaa liikkua missään! Kaikki katsoo sua, että tossa se paha naisten ja lasten hakkaaja menee! Kaikki haluaa sut vastuuseen sun teoistasi.
- Anonyymi00038
Sana kiirii, muista se! Teoillasi on oltava seuraukset. Jo on aikakin, että joku pistää tollasen naistenhakkaaja ressukan ojennukseen
- Anonyymi00039
Koskaan mun lapselle ei sanota ”nurkkaan nurkkaan” se näki ihan tarpeeksi kun pakeni sua toiseen huoneeseen. Hullu!
- Anonyymi00040
Tollanen äijä käyttää naisia omiin tarkoituksiinsa. Ei pysty tuntemaan yhtään mitään ja antaa pelkän minimin ja lyö. Oikein kunnon Tinder-saalis! Tiesitkö, että kaikki paha näkyy susta?! Näkyy! Ihmiset tunnistaa mikä sä olet. Et sä ole mikään pikku ressukka, vaan sä oot itse pahuus. Nyt sä menit vaan liian pitkälle, koska aiheutit lapsille ja mulle harmia. Omasta käytöksestäsi! Videot lähtee jakoon.
- Anonyymi00041UUSI
Kun on alotettu raivoon niin! Up!!! Nimet vielä tänne niin taas tietää kuka ja kelle vaan muka sattuu nämä asiat! 😂😂😂
- Anonyymi00042UUSI
Kyllä
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333134Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441560Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19971Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32969- 59943
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22928Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36803Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173793- 48709