Niih.. tässä naurin kivasta ja aurinkoisesta kesäpäivästä pihalla ja kuuntelen Ellinooraa.. aikasta paljon hänen tuotannostaan paistaa väsymys teeskentelyyn ja maskaamiseen..
Voi olla, että tulkintani on väärä, mutta tuli mieleen oikeasti, kuinka moni maskaa irl ja täällä palstalla?
Itse en osaa teeskennellä olleskaan.. olen se sigma joka on niin hiton ittensä aina ja kaikkialla.
Kiinnostuksesta kysynkin, feikkaatko sinä? Hymyä vaikka ottaa päähän.. nauratko kun et tiedä vastausta tai esitätkö iloista vaikka maailma murenee ympärilläsi?
Näin maskaamisen ulkopuolisena kokisin että se on rakaampi tie, siis se feikkaaminen.
On totta, että minua pidetään ihan outona ja friikkinä kun olen mitä olen, mut tälläin sigmana en pittaa p*skaakaan.
Haluatko kertoa miten jaksat maskata jotakin mitä et oikeasti ole jos teet niin. Täähän on anonyymipalsta, kukaan ei tiedä kuka sä olet joten vastaustasi ei voida yhdistää sinuun.
Minä itse olen sairaalloisen itsenäinen ja sosiaalisesti irtautunut normeista niin minun on vaikeaa ymmärtää asiaa ilman selitystä.
En ole sitä mieltä että maskaaminen olisi epänormaalia tai ei niin hyväksyttyä. Maskaajat sopeutuvat, minä en. Pidän ennemminkin itseäni epänormaalina. Siksi kun en osaa maskata.
Haluaako joku maskaaja avata itseään? Anonyymisti.
Maskaatko?
18
162
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Pysyttelen paskaamisessa.
- Anonyymi00002UUSI
Femukunkku ☝️
- Anonyymi00003UUSI
Joo. Kyllä mun täytyy aika usein ajatella miten jossain tilanteessa on tapana käyttäytyä, ettei liikaa erottuisi. Ei aina onnistu. Asiakkaiden kanssa on ihan pakko vetää roolia. Ei niille voi sanoa, että vtun ääliö kun menit nyt noin tekemään. Useimmin saisin pitää suuni kiinni ja useimmin pitäisi saada se auki.
Kotonani saan sitten olla rauhassa yksinäni ja levätä ja latautua. Mun elämäni on sitten yksityisesti ihan oman näköistäni, eikä todellakaan sovi kenenkään muun muottiin. Ikinä. Mun elämäni!
xLinerLuojan kiitos mun ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Mulla hajoaisi pää alta aikayksikön. Olen toki ollut asiakaspalvelutyössä sen verran et voin sanoa ettei se ole mun juttuni. Oli meillä sanontakin, ihminen vajoaa imbesillin tasolle kun se on asiakas. Sillä mikään, ei mikään ole niin tyhmä kuin asiakas. Ja sit pitää olla, että asiakas on aina oikeassa. Kilin kellit!
- Anonyymi00004UUSI
Tuolla irlissä naurahdan, jos juttu sen aiheuttaa riippumatta muista tai sitten naama voi näyttää tympääntyneeltä, jos tilanne edellyttää laumaosanottoa. Johtunee laumasielun ja yhteistyöhalukkuuden puutteesta, etten piittaa yleisistä mielipiteistä ja se voi joskus heijastua ulosantiin. Minkäänlainen ryhmäpaine ei tähän suuntaan oikein toimi. Tämän kaiken voisi tekoselittää vaikka ikääntymisellä mutta en selitä. Miten olet voinut? Töitä riittänyt? - cu-
Tunnen lievää sukulaissielunkumppanuutta asiaasi. Joskys yritän maskata kun joku tuo vaikka vauvansa näytille työpaikalle.. mutta aika huonolla menestyksellä.
Juu, jakselen. Työkuviot on samat, mut nyt kesällä töitä on vähemmän, kun kesähessut hoitaa minunkin työni. Ja minä suatanan idiootti en osaa ottaa relax vaan hommailen koko ajan jotakin muuta. Kvartaalitaloudessa kesäaika on muutekkn hiljaisempaa. Syssyllä lomien jälkeen taas räjähtää käsiin.
Kuis sulla? Joko uudet kuviot on ajankohtaisia?- Anonyymi00010UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tunnen lievää sukulaissielunkumppanuutta asiaasi. Joskys yritän maskata kun joku tuo vaikka vauvansa näytille työpaikalle.. mutta aika huonolla menestyksellä.
Juu, jakselen. Työkuviot on samat, mut nyt kesällä töitä on vähemmän, kun kesähessut hoitaa minunkin työni. Ja minä suatanan idiootti en osaa ottaa relax vaan hommailen koko ajan jotakin muuta. Kvartaalitaloudessa kesäaika on muutekkn hiljaisempaa. Syssyllä lomien jälkeen taas räjähtää käsiin.
Kuis sulla? Joko uudet kuviot on ajankohtaisia?Voi kun suloinen pikku enkeli paijai... Joo. Hyvä jos kroppa on kunnossa. Pitäisi osata ns. nauttia, jos töissä on hiljaisempi aika mutta jännästi sitä ei tunnista itsessään. Kuviot entiset. Tässä ilmaantui henkilökohtaisia pidäkkeitä, mikä pidättelee samassa kuopassa enkä pidä tarpeellisena hakea johonkin toiseen kuoppaan muutaman kilometrin päähän. Ei edistä kokonaisvaltaista rentoutumista mutta siihen on keksitty nestemäinen lääke. Lauantaipäiviä odotellessa. Juolahti mieleen mutta toisessa todellisuudessa voin nähdä meidät viettämässä iltaa liköörin ollessa kolmantena osapuolena, tai tekijänä. Tähän oman pään tunnelmaan toivotan laiskaa illanjatkoa. Poiketaan. - cu-
- Anonyymi00005UUSI
Olen useimmiten estynyt oma itseni ja kärsin. Minkäs teet kun on estoisuutta persoonassa ihan häiriöksi saakka. That’s me.
Mutta ole ylpeästi sinä itse. Kukaan muu eivoi olla sinä. Yksinkertaisesti ainutlaatuinen sinä. ❤️
- Anonyymi00008UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta ole ylpeästi sinä itse. Kukaan muu eivoi olla sinä. Yksinkertaisesti ainutlaatuinen sinä. ❤️
❤️.
- Anonyymi00006UUSI
Minusta olisi kamalan rankkaa aina näyttää ja heijastaa kaikki tunteeni ulospäin. Koen paljon kevyemmäksi elää niin, ettei kaiken tarvitse aina näkyä. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että olen peruspositiivinen yksilö, joka harvoin jää pidemmäksi aikaa vellomaan ikäviin tunteisiin. Ei koe maskaavani, vaan asiat vilpittömästi eivät häiritse minua hirveän kauaa. Toki vaikkapa läheisen menetys on pitkään ihan päälläkin tunteissa, mutta siloonkin on ollut helpompaa,kun saa luvan olla olematta 24/7 surun murtama.
No tapa se on tuokin. Yksilöllinen ja hyvä jos se sinusta tuntuu siltä. Minä olen sinun vastakohtasi. Kaikki tulee lähes suodattamatta pihalle lähes aina.
Sellainen, että koet sen raskaaksi, että tunnetilasi näkyisi muille on minulle hyvinkin vierasta ja itsessäni kammoksun moista, mutta on niin pirskaleen hienoa kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Kiitos että avasit.
Itsellä täytyy olla sen verran tilannetajua, ettei heittäydy täysin kylähulluksi.
Monissa tilanteissa on syytä sopeutua ja ns. "lukea" tunnelmaa. En halua negatiivisessa mielessä erottua massasta, vaikka joskus tekisi mieli riehaantua ja sanoa/ karjua suorat sanat. Se ei tietenkään ole sopivaa käytöstä.
Työelämässä teeskentely on joskus selviytymiskeino. Esimerkiksi kiireisen näköisenä käveleminen toimistolla säästää monelta lisätehtävältä. 😁👍Noh.. olen mielelläni kylähullu.. noin vertauskuvallisesti sanottuna. Työkaverit nimittivät minut Sigmaksi sillä olen niin oman tieni kulkija ja minulle sallitaan jopa tietyn asteinen kylähulluus.
Sama on läheisteni kanssa. He ovat sitä mieltä, että mä oon vaan niin mä, etteivät jaksa tai halua sanoa vastaan. Siksi on kivaa kun täällä palstalla joku saa minut ajattelemaan vastaväitteillään.
- Anonyymi00007UUSI
Töissä maskaan.
Vastaan reippaasti puhelimeen ja puhun kohteliaasti ja rauhallisesti, vaikka mieleni oikeasti lähinnä tekisi mieli kuristaa tyyppi.
Ihmiset on oikeasti todella idiootteja. He eivät tajua, ettei me oikeasti olla heitä varten, vaan ihan muita varten, mutta hekin saavat sivussa palvelua.
Mutta jos siellä haukutaan ja kirotaan meidät, se palvelu saattaa kestää vielä pidempään. Toki ilmoitan sen kohteliaasti ja rauhallisesti.
Meille ei v.ttuilla! 😄- Anonyymi00009UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä sinä. Asenteellista kunniaa.
Täytyy opettaa, jos ei osaa. 😃
Muuten en maskaa. Täräytän kaiken raakana tonttiin. Mitä rakkaampi ihminen, sen raaempana ja siekailematta.
Jos pidän, tykkään, rakastan, niin sen näytän. Hyvässä ja pahassa. Mutta hyvää tarkoittaen tietty. Anonyymi00009 kirjoitti:
Täytyy opettaa, jos ei osaa. 😃
Muuten en maskaa. Täräytän kaiken raakana tonttiin. Mitä rakkaampi ihminen, sen raaempana ja siekailematta.
Jos pidän, tykkään, rakastan, niin sen näytän. Hyvässä ja pahassa. Mutta hyvää tarkoittaen tietty.Niih.. on tuostakin sanonta.. tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla...
Raakana tonttiin. Arvostan tavallaan, mutta se riippuu aikasta paljon. Monestakin asiasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa393389Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202292Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1331913Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131416Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631187Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501042- 481022
- 55841
- 72797
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33793