Niih.. tässä naurin kivasta ja aurinkoisesta kesäpäivästä pihalla ja kuuntelen Ellinooraa.. aikasta paljon hänen tuotannostaan paistaa väsymys teeskentelyyn ja maskaamiseen..
Voi olla, että tulkintani on väärä, mutta tuli mieleen oikeasti, kuinka moni maskaa irl ja täällä palstalla?
Itse en osaa teeskennellä olleskaan.. olen se sigma joka on niin hiton ittensä aina ja kaikkialla.
Kiinnostuksesta kysynkin, feikkaatko sinä? Hymyä vaikka ottaa päähän.. nauratko kun et tiedä vastausta tai esitätkö iloista vaikka maailma murenee ympärilläsi?
Näin maskaamisen ulkopuolisena kokisin että se on rakaampi tie, siis se feikkaaminen.
On totta, että minua pidetään ihan outona ja friikkinä kun olen mitä olen, mut tälläin sigmana en pittaa p*skaakaan.
Haluatko kertoa miten jaksat maskata jotakin mitä et oikeasti ole jos teet niin. Täähän on anonyymipalsta, kukaan ei tiedä kuka sä olet joten vastaustasi ei voida yhdistää sinuun.
Minä itse olen sairaalloisen itsenäinen ja sosiaalisesti irtautunut normeista niin minun on vaikeaa ymmärtää asiaa ilman selitystä.
En ole sitä mieltä että maskaaminen olisi epänormaalia tai ei niin hyväksyttyä. Maskaajat sopeutuvat, minä en. Pidän ennemminkin itseäni epänormaalina. Siksi kun en osaa maskata.
Haluaako joku maskaaja avata itseään? Anonyymisti.
Maskaatko?
93
687
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pysyttelen paskaamisessa.
- Anonyymi00002
Femukunkku ☝️
- Anonyymi00003
Joo. Kyllä mun täytyy aika usein ajatella miten jossain tilanteessa on tapana käyttäytyä, ettei liikaa erottuisi. Ei aina onnistu. Asiakkaiden kanssa on ihan pakko vetää roolia. Ei niille voi sanoa, että vtun ääliö kun menit nyt noin tekemään. Useimmin saisin pitää suuni kiinni ja useimmin pitäisi saada se auki.
Kotonani saan sitten olla rauhassa yksinäni ja levätä ja latautua. Mun elämäni on sitten yksityisesti ihan oman näköistäni, eikä todellakaan sovi kenenkään muun muottiin. Ikinä. Mun elämäni!
xLinerLuojan kiitos mun ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Mulla hajoaisi pää alta aikayksikön. Olen toki ollut asiakaspalvelutyössä sen verran et voin sanoa ettei se ole mun juttuni. Oli meillä sanontakin, ihminen vajoaa imbesillin tasolle kun se on asiakas. Sillä mikään, ei mikään ole niin tyhmä kuin asiakas. Ja sit pitää olla, että asiakas on aina oikeassa. Kilin kellit!
- Anonyymi00028
Pikku-pirpana kirjoitti:
Luojan kiitos mun ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Mulla hajoaisi pää alta aikayksikön. Olen toki ollut asiakaspalvelutyössä sen verran et voin sanoa ettei se ole mun juttuni. Oli meillä sanontakin, ihminen vajoaa imbesillin tasolle kun se on asiakas. Sillä mikään, ei mikään ole niin tyhmä kuin asiakas. Ja sit pitää olla, että asiakas on aina oikeassa. Kilin kellit!
Onneksi asiakaskohtaamiset eivät nykyisissä hommissani ole kovin yleisiä. Selviän niistä kyllä erinomaisesti. Mutta on ne raskaita.
Stimmailetko sinä? Se on useasti sellaista mitä ei haluta joka tilanteessa tuoda esille. Tai ei siedetä (vieraan) kosketusta, mutta pakko kätellä tai antaa halata. Tai tiedetään asiasta paaljon enemmän kuin mitä kannattaa tuoda julki - täytyy osata olla "auttamatta" ja nyökytellä toisten haluttomuudelle varmistaa "tietonsa" (mikseivät ihmiset lue mitään, ja missä lähdekritiikki?) - ei he kaipaa oikeaa tietoa.
Tässä ketjua alaspäin lukiessa selveni, ettet tarkoittanut neuroepätyypillisten käytöstä. Mulla ei ole diagnoosia enkä näe tarvetta hankkia, mutta mulla on kyllä autistisia piirteitä. Hyvin niiden kanssa on oppinut elämään. Siis esittämään normaalia, peittämään niitä, seurassa matkimaan muita. Mutta on se raskasta.
xLiner - Anonyymi00037
Anonyymi00028 kirjoitti:
Onneksi asiakaskohtaamiset eivät nykyisissä hommissani ole kovin yleisiä. Selviän niistä kyllä erinomaisesti. Mutta on ne raskaita.
Stimmailetko sinä? Se on useasti sellaista mitä ei haluta joka tilanteessa tuoda esille. Tai ei siedetä (vieraan) kosketusta, mutta pakko kätellä tai antaa halata. Tai tiedetään asiasta paaljon enemmän kuin mitä kannattaa tuoda julki - täytyy osata olla "auttamatta" ja nyökytellä toisten haluttomuudelle varmistaa "tietonsa" (mikseivät ihmiset lue mitään, ja missä lähdekritiikki?) - ei he kaipaa oikeaa tietoa.
Tässä ketjua alaspäin lukiessa selveni, ettet tarkoittanut neuroepätyypillisten käytöstä. Mulla ei ole diagnoosia enkä näe tarvetta hankkia, mutta mulla on kyllä autistisia piirteitä. Hyvin niiden kanssa on oppinut elämään. Siis esittämään normaalia, peittämään niitä, seurassa matkimaan muita. Mutta on se raskasta.
xLiner"Tiedon" hankkimisesta tarkennus. Mun voi olla vaikea havaita milloin valitetaan vain huomiota ja paapomista varten ja koska halutaan oikeasti apua esitettyyn ongelmaan (ilmeisesti ei juuri koskaan).
Olen ratkaisukeskeinen. Suoruus helpottaa asioiden hoitamista.
xLiner
- Anonyymi00004
Tuolla irlissä naurahdan, jos juttu sen aiheuttaa riippumatta muista tai sitten naama voi näyttää tympääntyneeltä, jos tilanne edellyttää laumaosanottoa. Johtunee laumasielun ja yhteistyöhalukkuuden puutteesta, etten piittaa yleisistä mielipiteistä ja se voi joskus heijastua ulosantiin. Minkäänlainen ryhmäpaine ei tähän suuntaan oikein toimi. Tämän kaiken voisi tekoselittää vaikka ikääntymisellä mutta en selitä. Miten olet voinut? Töitä riittänyt? - cu-
Tunnen lievää sukulaissielunkumppanuutta asiaasi. Joskys yritän maskata kun joku tuo vaikka vauvansa näytille työpaikalle.. mutta aika huonolla menestyksellä.
Juu, jakselen. Työkuviot on samat, mut nyt kesällä töitä on vähemmän, kun kesähessut hoitaa minunkin työni. Ja minä suatanan idiootti en osaa ottaa relax vaan hommailen koko ajan jotakin muuta. Kvartaalitaloudessa kesäaika on muutekkn hiljaisempaa. Syssyllä lomien jälkeen taas räjähtää käsiin.
Kuis sulla? Joko uudet kuviot on ajankohtaisia?- Anonyymi00010
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tunnen lievää sukulaissielunkumppanuutta asiaasi. Joskys yritän maskata kun joku tuo vaikka vauvansa näytille työpaikalle.. mutta aika huonolla menestyksellä.
Juu, jakselen. Työkuviot on samat, mut nyt kesällä töitä on vähemmän, kun kesähessut hoitaa minunkin työni. Ja minä suatanan idiootti en osaa ottaa relax vaan hommailen koko ajan jotakin muuta. Kvartaalitaloudessa kesäaika on muutekkn hiljaisempaa. Syssyllä lomien jälkeen taas räjähtää käsiin.
Kuis sulla? Joko uudet kuviot on ajankohtaisia?Voi kun suloinen pikku enkeli paijai... Joo. Hyvä jos kroppa on kunnossa. Pitäisi osata ns. nauttia, jos töissä on hiljaisempi aika mutta jännästi sitä ei tunnista itsessään. Kuviot entiset. Tässä ilmaantui henkilökohtaisia pidäkkeitä, mikä pidättelee samassa kuopassa enkä pidä tarpeellisena hakea johonkin toiseen kuoppaan muutaman kilometrin päähän. Ei edistä kokonaisvaltaista rentoutumista mutta siihen on keksitty nestemäinen lääke. Lauantaipäiviä odotellessa. Juolahti mieleen mutta toisessa todellisuudessa voin nähdä meidät viettämässä iltaa liköörin ollessa kolmantena osapuolena, tai tekijänä. Tähän oman pään tunnelmaan toivotan laiskaa illanjatkoa. Poiketaan. - cu-
Anonyymi00010 kirjoitti:
Voi kun suloinen pikku enkeli paijai... Joo. Hyvä jos kroppa on kunnossa. Pitäisi osata ns. nauttia, jos töissä on hiljaisempi aika mutta jännästi sitä ei tunnista itsessään. Kuviot entiset. Tässä ilmaantui henkilökohtaisia pidäkkeitä, mikä pidättelee samassa kuopassa enkä pidä tarpeellisena hakea johonkin toiseen kuoppaan muutaman kilometrin päähän. Ei edistä kokonaisvaltaista rentoutumista mutta siihen on keksitty nestemäinen lääke. Lauantaipäiviä odotellessa. Juolahti mieleen mutta toisessa todellisuudessa voin nähdä meidät viettämässä iltaa liköörin ollessa kolmantena osapuolena, tai tekijänä. Tähän oman pään tunnelmaan toivotan laiskaa illanjatkoa. Poiketaan. - cu-
Höh! Pikkupirulainen on lähempänä kuin suloinen enkeli. Kjäh,kjäh...
Minä näkisin meidät ennemminkin lauantaina jonkun mökin.. lue huvilan .. nuotiopaikan luona illanvietossa. Sulle soijanakkeja grillistä ja mulle lihapiirakkaa.
No juu. Kituseppas. Jatkoja sinullekin. Palaillaan.
- Anonyymi00005
Olen useimmiten estynyt oma itseni ja kärsin. Minkäs teet kun on estoisuutta persoonassa ihan häiriöksi saakka. That’s me.
Mutta ole ylpeästi sinä itse. Kukaan muu eivoi olla sinä. Yksinkertaisesti ainutlaatuinen sinä. ❤️
- Anonyymi00008
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta ole ylpeästi sinä itse. Kukaan muu eivoi olla sinä. Yksinkertaisesti ainutlaatuinen sinä. ❤️
❤️.
- Anonyymi00006
Minusta olisi kamalan rankkaa aina näyttää ja heijastaa kaikki tunteeni ulospäin. Koen paljon kevyemmäksi elää niin, ettei kaiken tarvitse aina näkyä. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että olen peruspositiivinen yksilö, joka harvoin jää pidemmäksi aikaa vellomaan ikäviin tunteisiin. Ei koe maskaavani, vaan asiat vilpittömästi eivät häiritse minua hirveän kauaa. Toki vaikkapa läheisen menetys on pitkään ihan päälläkin tunteissa, mutta siloonkin on ollut helpompaa,kun saa luvan olla olematta 24/7 surun murtama.
No tapa se on tuokin. Yksilöllinen ja hyvä jos se sinusta tuntuu siltä. Minä olen sinun vastakohtasi. Kaikki tulee lähes suodattamatta pihalle lähes aina.
Sellainen, että koet sen raskaaksi, että tunnetilasi näkyisi muille on minulle hyvinkin vierasta ja itsessäni kammoksun moista, mutta on niin pirskaleen hienoa kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Kiitos että avasit.- Anonyymi00030
Pikku-pirpana kirjoitti:
No tapa se on tuokin. Yksilöllinen ja hyvä jos se sinusta tuntuu siltä. Minä olen sinun vastakohtasi. Kaikki tulee lähes suodattamatta pihalle lähes aina.
Sellainen, että koet sen raskaaksi, että tunnetilasi näkyisi muille on minulle hyvinkin vierasta ja itsessäni kammoksun moista, mutta on niin pirskaleen hienoa kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Kiitos että avasit.Et varmaankaan ole kovin empaattinen yksilö. Tuo ei ole moita, vaan neutraali toteamiusus. Ihmiset tuppaavat reagoimaan toistensa tunnetiloihin ja heijastamaan takaisin mitä heihin kohdistaa ja empaatille tuollainen jatkuva omien tuntemusten takaisinpeilautuminen on rankkaa. Elämä on mukavampaa ja rennompaa, kun ei itse aiheuta turhia heijasteita.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Et varmaankaan ole kovin empaattinen yksilö. Tuo ei ole moita, vaan neutraali toteamiusus. Ihmiset tuppaavat reagoimaan toistensa tunnetiloihin ja heijastamaan takaisin mitä heihin kohdistaa ja empaatille tuollainen jatkuva omien tuntemusten takaisinpeilautuminen on rankkaa. Elämä on mukavampaa ja rennompaa, kun ei itse aiheuta turhia heijasteita.
Pakko lisätä vielä, että koska minäkään en ole mitenkään yhteisöllinen ja koska minua ei 99%:sti kiinnosta yhtään ne muiden mielipiteet jne. niin koen vielä eksta rankaksi sen, että joutuisin ottamaan vastaan noita heijasteita muilta. Tilanteissa, joissa minua ei kiinnosta vattujakaan muiden mielipiteet (eli ehdottoman valtaosan ajasta), en ilmaise myöskään omiani mitenkään. Rajoitan tuon tilanteisiin, joissa minua kiinnostaa kuulla mitä joku toinenkin ajattelee. Jos menen sanomaan omani, niin joku pirulainen kuitenkin kuvittelee minua kiinnostavan hänen sanomisensa. 😂
Anonyymi00030 kirjoitti:
Et varmaankaan ole kovin empaattinen yksilö. Tuo ei ole moita, vaan neutraali toteamiusus. Ihmiset tuppaavat reagoimaan toistensa tunnetiloihin ja heijastamaan takaisin mitä heihin kohdistaa ja empaatille tuollainen jatkuva omien tuntemusten takaisinpeilautuminen on rankkaa. Elämä on mukavampaa ja rennompaa, kun ei itse aiheuta turhia heijasteita.
En usko olevani kovinkaan empaattinen. Luulisin että kumisaapaskin on empaattisempi kuin minä.
En peilaa toisten tunteita, ei mua kiinnosta toisten tunteet. Ja tähän lainaan Disukkaa, "Jokainen on vastuussa omista tunteistaan".
Minä vastaan omista tuntemuksistani ja tunteistani. En pilaa elämääni toisten tunteiden takia, sillä ne ovat sellaisia joihin en pysty vaikuttamaan.
Vaikka hyppisin kengurukepillä voltteja takaperin jonkun tunteiden vuoksi, en pysty niihin vaikuttamaan. Tunteiden muodostuminen on sisäsyntyistä ja siten yksilön omien juttujen mukaisia.
Vain tuo yksilö itse voi vaikuttaa niihin.
Joten miksi näkisin vaivaa?Anonyymi00031 kirjoitti:
Pakko lisätä vielä, että koska minäkään en ole mitenkään yhteisöllinen ja koska minua ei 99%:sti kiinnosta yhtään ne muiden mielipiteet jne. niin koen vielä eksta rankaksi sen, että joutuisin ottamaan vastaan noita heijasteita muilta. Tilanteissa, joissa minua ei kiinnosta vattujakaan muiden mielipiteet (eli ehdottoman valtaosan ajasta), en ilmaise myöskään omiani mitenkään. Rajoitan tuon tilanteisiin, joissa minua kiinnostaa kuulla mitä joku toinenkin ajattelee. Jos menen sanomaan omani, niin joku pirulainen kuitenkin kuvittelee minua kiinnostavan hänen sanomisensa. 😂
Juu, ja varsinkin jos olet itse hyvin empaattinen ja herkkä reagoimaan..
Minä en ole herkkä, olen ennemminkin tönkkösuolattu silli joka ei edes huomaa olevansa tökerö.
Toki meillä kaikilla on defenssimme ja minulla saattaa olla tämä välinpitämättömyyteni sosiaalista normistoa kohtaan. Teen mitä teen ja oon mitä oon kyselemättä hintaa. Välittämättä seurauksista.
Osaatko pureutua itseesi ja arvella mikä on sinun defenssisi?- Anonyymi00039
Pikku-pirpana kirjoitti:
En usko olevani kovinkaan empaattinen. Luulisin että kumisaapaskin on empaattisempi kuin minä.
En peilaa toisten tunteita, ei mua kiinnosta toisten tunteet. Ja tähän lainaan Disukkaa, "Jokainen on vastuussa omista tunteistaan".
Minä vastaan omista tuntemuksistani ja tunteistani. En pilaa elämääni toisten tunteiden takia, sillä ne ovat sellaisia joihin en pysty vaikuttamaan.
Vaikka hyppisin kengurukepillä voltteja takaperin jonkun tunteiden vuoksi, en pysty niihin vaikuttamaan. Tunteiden muodostuminen on sisäsyntyistä ja siten yksilön omien juttujen mukaisia.
Vain tuo yksilö itse voi vaikuttaa niihin.
Joten miksi näkisin vaivaa?Huomaan, että tämä asia tosiaan on sinulle täysin vieras. Tämäkään ei sitten ollut moite, vaan neutraali toteamus.
Tuo peilaaminen ei empaatille ole aktiivista tekemistä. Se ei vaadi jaksamista tmv. vaan tapahtuu automaatiolla, kuten hengittäminen Sen estäminen ja blokkaaminen vaatii energiaa ja vaivannäköä toisinaan jopa valtavan paljon. Siihen ei lainkaan liity se kiinnostavatko ne muiden tunteet vai eivätkö kiinnosta. Eivät ne minuakaan voisi vähempää kiinnostaa, mutta havaitsen ne automaatiolla, jolle näe vaivaa aktiiviseen blokkaamiseen. Sitä antennia kun ei voi pistää pois päältä. - Anonyymi00040
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu, ja varsinkin jos olet itse hyvin empaattinen ja herkkä reagoimaan..
Minä en ole herkkä, olen ennemminkin tönkkösuolattu silli joka ei edes huomaa olevansa tökerö.
Toki meillä kaikilla on defenssimme ja minulla saattaa olla tämä välinpitämättömyyteni sosiaalista normistoa kohtaan. Teen mitä teen ja oon mitä oon kyselemättä hintaa. Välittämättä seurauksista.
Osaatko pureutua itseesi ja arvella mikä on sinun defenssisi?Olen itseasiassa kaikkea muuta kuin herkkä reagoimaan. Erityisherkkyys ei tarkoita automaattista herkkää reagoimista. Asioita voi havaita reagoimatta niihin. Reaktioherkkä on ole koskaan ollut, ainakaan sen elämän aikana, jonka kykenen muistamaan. Kuormittuva sen sijaan olen kyllä. Kaipaan lepoa sen jumalattoman ärsyketykityksen jälkeen, jota elämä aina väistämättä tarjoaa. Se, että lisäisin vielä itse sitä kuormaa ilmaisemalla muille omia tuntemuksiani, olisi idiotismia minulta. Ja toisaalta se myös tulee minulle ihan luonnostaan, sellainen "salaperäisyys", se ettei minua oikein pysty kukaan lukemaan.
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Huomaan, että tämä asia tosiaan on sinulle täysin vieras. Tämäkään ei sitten ollut moite, vaan neutraali toteamus.
Tuo peilaaminen ei empaatille ole aktiivista tekemistä. Se ei vaadi jaksamista tmv. vaan tapahtuu automaatiolla, kuten hengittäminen Sen estäminen ja blokkaaminen vaatii energiaa ja vaivannäköä toisinaan jopa valtavan paljon. Siihen ei lainkaan liity se kiinnostavatko ne muiden tunteet vai eivätkö kiinnosta. Eivät ne minuakaan voisi vähempää kiinnostaa, mutta havaitsen ne automaatiolla, jolle näe vaivaa aktiiviseen blokkaamiseen. Sitä antennia kun ei voi pistää pois päältä.Et uskokaan miten helvetillisen raskasta kaltaiselleni on viettää aikaa sellaisten kanssa, joilla on voimakkaat tunnetilat ja jotka eivät yhtään rajoita niitä. Minä ainakin olen aivan kuitti aina sellaisten kokemusten jälkeen. Joku kypärä, tai siru päähän, jolla saisi tuon halutessaan pois pältä, olisi hieno keksintö. Kokonaan en tietenkään haluaisi ominaisuudestani luopua. Pidän sitä tavallaan omana supervoimanani, jolla on haittapuolensa, mutta se on antanut enemmän kuin ottanut.
Itsellä täytyy olla sen verran tilannetajua, ettei heittäydy täysin kylähulluksi.
Monissa tilanteissa on syytä sopeutua ja ns. "lukea" tunnelmaa. En halua negatiivisessa mielessä erottua massasta, vaikka joskus tekisi mieli riehaantua ja sanoa/ karjua suorat sanat. Se ei tietenkään ole sopivaa käytöstä.
Työelämässä teeskentely on joskus selviytymiskeino. Esimerkiksi kiireisen näköisenä käveleminen toimistolla säästää monelta lisätehtävältä. 😁👍Noh.. olen mielelläni kylähullu.. noin vertauskuvallisesti sanottuna. Työkaverit nimittivät minut Sigmaksi sillä olen niin oman tieni kulkija ja minulle sallitaan jopa tietyn asteinen kylähulluus.
Sama on läheisteni kanssa. He ovat sitä mieltä, että mä oon vaan niin mä, etteivät jaksa tai halua sanoa vastaan. Siksi on kivaa kun täällä palstalla joku saa minut ajattelemaan vastaväitteillään.
- Anonyymi00007
Töissä maskaan.
Vastaan reippaasti puhelimeen ja puhun kohteliaasti ja rauhallisesti, vaikka mieleni oikeasti lähinnä tekisi mieli kuristaa tyyppi.
Ihmiset on oikeasti todella idiootteja. He eivät tajua, ettei me oikeasti olla heitä varten, vaan ihan muita varten, mutta hekin saavat sivussa palvelua.
Mutta jos siellä haukutaan ja kirotaan meidät, se palvelu saattaa kestää vielä pidempään. Toki ilmoitan sen kohteliaasti ja rauhallisesti.
Meille ei v.ttuilla! 😄- Anonyymi00009
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä sinä. Asenteellista kunniaa.
Täytyy opettaa, jos ei osaa. 😃
Muuten en maskaa. Täräytän kaiken raakana tonttiin. Mitä rakkaampi ihminen, sen raaempana ja siekailematta.
Jos pidän, tykkään, rakastan, niin sen näytän. Hyvässä ja pahassa. Mutta hyvää tarkoittaen tietty. Anonyymi00009 kirjoitti:
Täytyy opettaa, jos ei osaa. 😃
Muuten en maskaa. Täräytän kaiken raakana tonttiin. Mitä rakkaampi ihminen, sen raaempana ja siekailematta.
Jos pidän, tykkään, rakastan, niin sen näytän. Hyvässä ja pahassa. Mutta hyvää tarkoittaen tietty.Niih.. on tuostakin sanonta.. tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla...
Raakana tonttiin. Arvostan tavallaan, mutta se riippuu aikasta paljon. Monestakin asiasta.- Anonyymi00014
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niih.. on tuostakin sanonta.. tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla...
Raakana tonttiin. Arvostan tavallaan, mutta se riippuu aikasta paljon. Monestakin asiasta.Itseasiassa aikuiset on keksineet jonkun älyttömän tavan pahastua sanomisesta. Ja opetelleet kiertäen kertomaan selvää asiaa.
Ja miksi?
Ei lapset pahastu toisten lasten sanomisista. Vaikka kajauttavat asiat suoraan.
Moni asia olisi ihmisten välillä paremmin, kun ei pitäis joutavia kierrellä ja kaarrella. Anonyymi00014 kirjoitti:
Itseasiassa aikuiset on keksineet jonkun älyttömän tavan pahastua sanomisesta. Ja opetelleet kiertäen kertomaan selvää asiaa.
Ja miksi?
Ei lapset pahastu toisten lasten sanomisista. Vaikka kajauttavat asiat suoraan.
Moni asia olisi ihmisten välillä paremmin, kun ei pitäis joutavia kierrellä ja kaarrella.Niih. Tuossa olen melkein samaa mieltä kanssasi. Siis melkein.
Kyllä ne lapsetkin pahastuvat. Joskus enemmän kuin aikuiset.
Asiallisesti sanottuna asian kuin asian voi sanoa suoraan, mutta mikään ei takaa sitä etteikö toinen pahastuisi.
Se, että sanot mielipiteesi suoraan, ei kerro totuutta. Vain sinun henkilökohtaisen mielipiteesi.- Anonyymi00016
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niih. Tuossa olen melkein samaa mieltä kanssasi. Siis melkein.
Kyllä ne lapsetkin pahastuvat. Joskus enemmän kuin aikuiset.
Asiallisesti sanottuna asian kuin asian voi sanoa suoraan, mutta mikään ei takaa sitä etteikö toinen pahastuisi.
Se, että sanot mielipiteesi suoraan, ei kerro totuutta. Vain sinun henkilökohtaisen mielipiteesi.Niin. Siksipä toisten mielipiteet onkin vain toisten mielipiteitä. 🙂
Totta, että asian voi sanoa asiallisesti, ei tarvitse sanoa rumasti. Ja parasta olisi kysyä, haluaako toinen sdn mielipiteen kuulla. Anonyymi00016 kirjoitti:
Niin. Siksipä toisten mielipiteet onkin vain toisten mielipiteitä. 🙂
Totta, että asian voi sanoa asiallisesti, ei tarvitse sanoa rumasti. Ja parasta olisi kysyä, haluaako toinen sdn mielipiteen kuulla.Niih.. kai se olisi kohteliasta. En ole itse koskaan ajatellut kysyä, haluaako joku mielipiteeni. Päin vastoin olen ollut aina sitä mieltä mielipiteistä, että aivan sama, sehän on vain mielipide.
- Anonyymi00011
Maskaamista voi henkisesti harjoitella, sitä tekevät esimerkiksi poliisit palvelutyössään.
Tietysti jokainen pelisilmän omaava maskaa, jotta päästään kaikkien osapuolten kesken jokaiselle haluttuun lopputulokseen. Poliitikot ovat kaikista kovimpia maskaajia, he ovat tehneet siitä jopa valehtelemisen suuntauksen.
AVVoi toki harjoitella vaikka syömään p*skaa jos joku ny sellaista haluaa.
Ei minua kiinnosta harjoitella yhteistyötaitoja tai maskaamista. Minua ei kiinnosta tulla toimeen ihmisten kanssa. Aivan yksi hailea mitä ihmiset minusta ajattelevat.
Minua ei vaan kiinnosta. Ymmärrän, että töissä olen osa tiimiä, mutta sielläkin olen ihan oma itseni ja se saa luvan kelvata. Jos ei kelpaa, niin se ei ole minun ongelmani. Simppeliä.- Anonyymi00012
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi toki harjoitella vaikka syömään p*skaa jos joku ny sellaista haluaa.
Ei minua kiinnosta harjoitella yhteistyötaitoja tai maskaamista. Minua ei kiinnosta tulla toimeen ihmisten kanssa. Aivan yksi hailea mitä ihmiset minusta ajattelevat.
Minua ei vaan kiinnosta. Ymmärrän, että töissä olen osa tiimiä, mutta sielläkin olen ihan oma itseni ja se saa luvan kelvata. Jos ei kelpaa, niin se ei ole minun ongelmani. Simppeliä.Mjoo, onneksi et työskentele poliisina.
AV Anonyymi00012 kirjoitti:
Mjoo, onneksi et työskentele poliisina.
AVKaikkien meidän onneksi.
- Anonyymi00013
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kaikkien meidän onneksi.
Jep, sovit hyvin kuvioon jossa menet töihin ja teet ennalta lasketun määrän kappaleita hyvällä laadulla työpäivän aikana, ja menet sitten kotiisi.
Mitään yhteisöä vahvistavaa tehtävää tuskin sinulle haluttaisiin antaa, koska ne henkilöt pystyvät jo ajattelemaan monen ihmisen tuottaman yhteisön ongelmallisuutta.
AV Anonyymi00013 kirjoitti:
Jep, sovit hyvin kuvioon jossa menet töihin ja teet ennalta lasketun määrän kappaleita hyvällä laadulla työpäivän aikana, ja menet sitten kotiisi.
Mitään yhteisöä vahvistavaa tehtävää tuskin sinulle haluttaisiin antaa, koska ne henkilöt pystyvät jo ajattelemaan monen ihmisen tuottaman yhteisön ongelmallisuutta.
AVMinä en ole yhteisöllinen. Enkä todellakaan laumaeläjä. En tarvitse ryhmän vahvistusta ollakseni minä.
Pidän heikkoutena sitä, jos minun tarvitsisi peilata toisia ihmisiä tai yrittää sopeutua. Ei sovi minulle.
Päinvastoin.. tutkitusti minusta tulisi erinomainen johtaja. En ole riippuvainen sosiaalisista normeista, kykenen itsenäisiin päätöksiin ja toimimaan päämäärän hyväksi ilman häiritseviä tekijöitä. Siihen kun vielä lisätään korkea työmoraalini ja oikeudentajuni, sekä pelkäämätön luonteeni olisin tuottava ja erinomainen siinä hommassa.
Olen ollut työnjohtajana ja tuotantopäälikkönä. Vuoroesimiehenä, vuorovastaavana, kouluttajana ja ravintolapäälikkönä. Sovin siihen hommaan, mutta en halua sitä.
Haluan tehdä työni vastaamatta kenellekkään - itsenäisesti. Ja kun työaika päättyy.. lopetan työt ja laitan työminäni paussille. En kaipaa menestystä tai kunniaa. Riittää että saan palkan jolla voin elää.
Sinun pilkkasi meni nyt ihan metsään.- Anonyymi00015
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä en ole yhteisöllinen. Enkä todellakaan laumaeläjä. En tarvitse ryhmän vahvistusta ollakseni minä.
Pidän heikkoutena sitä, jos minun tarvitsisi peilata toisia ihmisiä tai yrittää sopeutua. Ei sovi minulle.
Päinvastoin.. tutkitusti minusta tulisi erinomainen johtaja. En ole riippuvainen sosiaalisista normeista, kykenen itsenäisiin päätöksiin ja toimimaan päämäärän hyväksi ilman häiritseviä tekijöitä. Siihen kun vielä lisätään korkea työmoraalini ja oikeudentajuni, sekä pelkäämätön luonteeni olisin tuottava ja erinomainen siinä hommassa.
Olen ollut työnjohtajana ja tuotantopäälikkönä. Vuoroesimiehenä, vuorovastaavana, kouluttajana ja ravintolapäälikkönä. Sovin siihen hommaan, mutta en halua sitä.
Haluan tehdä työni vastaamatta kenellekkään - itsenäisesti. Ja kun työaika päättyy.. lopetan työt ja laitan työminäni paussille. En kaipaa menestystä tai kunniaa. Riittää että saan palkan jolla voin elää.
Sinun pilkkasi meni nyt ihan metsään.Tuo ei ole pilkka, se oli vain analyysi narsistisuudestasi. Sillä kyllä jokaisen johtajan tulee ymmärtää jokaisen työntekijän elämäntilannetta, ja sen tuottamia heijastuksia. Tulee osata myös miettiä keinoja jpka tekisi työyhteisöstä jokaiselle paremman paikan.
Ajatuksesi "olen sitä mitä olen, ja toiset voivat vaikka hirttäytyä", kertoo kaiken olennaisen?
En kirjoittanut pilkkaamiseen liittyvää, ammennin vain sitä mitä itse kirjoitit?
AV Anonyymi00015 kirjoitti:
Tuo ei ole pilkka, se oli vain analyysi narsistisuudestasi. Sillä kyllä jokaisen johtajan tulee ymmärtää jokaisen työntekijän elämäntilannetta, ja sen tuottamia heijastuksia. Tulee osata myös miettiä keinoja jpka tekisi työyhteisöstä jokaiselle paremman paikan.
Ajatuksesi "olen sitä mitä olen, ja toiset voivat vaikka hirttäytyä", kertoo kaiken olennaisen?
En kirjoittanut pilkkaamiseen liittyvää, ammennin vain sitä mitä itse kirjoitit?
AVNoh.. tuo on nyt sinun analyysisi tuntematta minua henkilökohtaisesti. Et tosiaankaan ole kykenevä sanomaan minua narsistiksi tuntematta minua.
Törkeä heitto sinulta.. mutta juu hyvin odotetunlainen. Sinä kun palstakirjoituksiesi mukaisesti et ole kovinkaan realistisuuteen taipuvainen.- Anonyymi00017
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noh.. tuo on nyt sinun analyysisi tuntematta minua henkilökohtaisesti. Et tosiaankaan ole kykenevä sanomaan minua narsistiksi tuntematta minua.
Törkeä heitto sinulta.. mutta juu hyvin odotetunlainen. Sinä kun palstakirjoituksiesi mukaisesti et ole kovinkaan realistisuuteen taipuvainen.Aivan, sinähän et "maskaa", ja sen kyllä huomaa.
AV Anonyymi00017 kirjoitti:
Aivan, sinähän et "maskaa", ja sen kyllä huomaa.
AVOk.. en halua taas alkaa vääntämään sinun kanssasi. Pahoittelen etten kykene sietämään sinun itseriittoisuuttasi juuri nyt. Siksi en kykene asialliseen keskusteluun kanssasi.
Jotrn jätetäänkö tähän? Kuittaat vaan tämän jotenkin nasevasti, ni ollaan taas sujut.- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Aivan, sinähän et "maskaa", ja sen kyllä huomaa.
AVMietin vain kun kerrot työyhteisön pitävän sinua friikkinä, ja itse kerrot olevasi mitä parhain esimiestehtäviin? Harvoin työyhteisö haluaa friikkejä esimiehekseen, voin toki olla tässä asiassa kohdaltasi aivan väärässä?!
- Anonyymi00020
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ok.. en halua taas alkaa vääntämään sinun kanssasi. Pahoittelen etten kykene sietämään sinun itseriittoisuuttasi juuri nyt. Siksi en kykene asialliseen keskusteluun kanssasi.
Jotrn jätetäänkö tähän? Kuittaat vaan tämän jotenkin nasevasti, ni ollaan taas sujut.Itseriittoisuutta toki on havaittavissa, jo aloituksessa?
Maskaajat eivät sitä ole.
AV - Anonyymi00026
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi toki harjoitella vaikka syömään p*skaa jos joku ny sellaista haluaa.
Ei minua kiinnosta harjoitella yhteistyötaitoja tai maskaamista. Minua ei kiinnosta tulla toimeen ihmisten kanssa. Aivan yksi hailea mitä ihmiset minusta ajattelevat.
Minua ei vaan kiinnosta. Ymmärrän, että töissä olen osa tiimiä, mutta sielläkin olen ihan oma itseni ja se saa luvan kelvata. Jos ei kelpaa, niin se ei ole minun ongelmani. Simppeliä.Tuossa puhuu aito feministi!
- Anonyymi00032
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tuo ei ole pilkka, se oli vain analyysi narsistisuudestasi. Sillä kyllä jokaisen johtajan tulee ymmärtää jokaisen työntekijän elämäntilannetta, ja sen tuottamia heijastuksia. Tulee osata myös miettiä keinoja jpka tekisi työyhteisöstä jokaiselle paremman paikan.
Ajatuksesi "olen sitä mitä olen, ja toiset voivat vaikka hirttäytyä", kertoo kaiken olennaisen?
En kirjoittanut pilkkaamiseen liittyvää, ammennin vain sitä mitä itse kirjoitit?
AV"Sillä kyllä jokaisen johtajan tulee ymmärtää jokaisen työntekijän elämäntilannetta, ja sen tuottamia heijastuksia."
Sivusta totean, että pitäisi kyllä. Luulen kuitenkin, että sinäkin tiedät, ettei nykymaailma juurikaan tue tuollaista "patruunatyyppistä" johtajuutta, jossa aidosti välitetään alaisista ja heidän hyvinvoinnistaan.
En, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa käyttää vapaa-aikaani jossain netissä tappelemiseen, jos ei siihen väkipakolla joku haasta.
Useimmiten olen siinä vaiheessa vielä hyvällä tuulella, kun avaan palstan.
Sisällöstä sitten riippuu vaihtuuko moodi ja mihin se vaihtuu.
Minusta se on kuitenkin epäreilua kipata pskalasti aina toisten niskaan, ellei se toinen itse ala haastamaan.
Enkä nyt syytä kuin sitä yhtä nimeltä mainitsematonta anonyymiä, joka vihaa naisia. Nykyään sitten harvemmin nielen (riippuen tietysti tavarasta). 🤪Meni pikkuisen ohi minulta. Siis se, mitä tarkoitit.
Eihän tänne kai kukaan halua tulla tappelemaan. Siis palstalle. Jos tulee, ni sillä on kyllä isompiakin onkelmia omasta takaa.Pikku-pirpana kirjoitti:
Meni pikkuisen ohi minulta. Siis se, mitä tarkoitit.
Eihän tänne kai kukaan halua tulla tappelemaan. Siis palstalle. Jos tulee, ni sillä on kyllä isompiakin onkelmia omasta takaa.Olet tainnut viime aikoina kirjoittaa täällä vähemmän? Yksi täällä haastaa riitaa ja vihaa suurinpiirtein jokaista kirjoittajaa.
Joskus hänen kohdallaan mietin, että miksi hitossa edes tulee tänne, kun en ole tainnut kovinkaan montaa asiallista kommenttia nähdä.
Kaikista karseinta on se, että hyökkii jopa Allun kimppuun ja hän kuitenkin nauttii täällä (syystäkin) suurta kunnioitusta muiden toimesta.Mu5tasydän kirjoitti:
Olet tainnut viime aikoina kirjoittaa täällä vähemmän? Yksi täällä haastaa riitaa ja vihaa suurinpiirtein jokaista kirjoittajaa.
Joskus hänen kohdallaan mietin, että miksi hitossa edes tulee tänne, kun en ole tainnut kovinkaan montaa asiallista kommenttia nähdä.
Kaikista karseinta on se, että hyökkii jopa Allun kimppuun ja hän kuitenkin nauttii täällä (syystäkin) suurta kunnioitusta muiden toimesta.Juu. Olen ollut poissa. Joku siis oksentaa pahaa oloaan taas täällä.
Eli ei mitään uutta taivaankannen alla.
Noitä hyökkijöitä on ollut ajasta ikuisuuteen. Tämä nykyinen voi olla hyvinkin joku paluumuuttaja.. tai sit ei.
Kun aloitin palstalla jokunen vuosi sitten, sain aikasta paljon vastustusta je eräs aika taitava manipulaattori jäi mieleeni. Se osasi tarttua oikeisiin naruihin mistä vedellä. Kävi monen palstalaisen kimppuun ja kaikki oli naisia.
Sai joitakin hyviä kirjoittelijoita lopettamaankin. Eräs paljasti jopa henkilöllisyytensäkin todistaakseen jotakin tuolle manipulaattorille.
Itse tajusin että ainoa mikä tehoaa on tefloni. Elikkä totaalinen sivuuttaminen. Olla edes lukematta viestejä jotka aiheuttivat vain ja ainoastaan pahaa mieltä.
Mut juu, olen tosiaan ollut poissa, nii en tiedä.- Anonyymi00025
Mu5tasydän kirjoitti:
Olet tainnut viime aikoina kirjoittaa täällä vähemmän? Yksi täällä haastaa riitaa ja vihaa suurinpiirtein jokaista kirjoittajaa.
Joskus hänen kohdallaan mietin, että miksi hitossa edes tulee tänne, kun en ole tainnut kovinkaan montaa asiallista kommenttia nähdä.
Kaikista karseinta on se, että hyökkii jopa Allun kimppuun ja hän kuitenkin nauttii täällä (syystäkin) suurta kunnioitusta muiden toimesta.Anteeksi ranskani, mutta kuka tai mikä on Allu?
- Anonyymi00029
Mu5tasydän kirjoitti:
Allu = Aletheias
Jaa. Allu on myös tyyppi, joka on vuosikymmeniä jaksanut ihmetellä miksi hän ei kelpaa naisille.
Sanoisin, että sillä Allulla on pakka jumissa.
No nythän tämäkin sitten selvisi. - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jaa. Allu on myös tyyppi, joka on vuosikymmeniä jaksanut ihmetellä miksi hän ei kelpaa naisille.
Sanoisin, että sillä Allulla on pakka jumissa.
No nythän tämäkin sitten selvisi.Itsekin oletin, että puhe oli tuosta Allusta ja hieman ihmettelin kommenttia.
Tuosta muistuikin mieleen, pitäs ostaa hitsausmaskiin lasit
Pieni maskaus on joskus paikallaan, luulisin ainakinOstapoa lasit .. juu.
Ettei silmät kärsi. Ilman maskia hitsaaminen rikkoo simmut ja niistä tulee vettyvät ja valonarat.
Maskaatko mullekin?Pikku-pirpana kirjoitti:
Ostapoa lasit .. juu.
Ettei silmät kärsi. Ilman maskia hitsaaminen rikkoo simmut ja niistä tulee vettyvät ja valonarat.
Maskaatko mullekin?En yt varmasti muista että olisin sinulle maskannut, mutta en nyt menisi vannomaan etten ole. :D
pujotteIija kirjoitti:
En yt varmasti muista että olisin sinulle maskannut, mutta en nyt menisi vannomaan etten ole. :D
Diplomaattinen vastaus. Vedit pojot himaan. ❤️
Pikku-pirpana kirjoitti:
Diplomaattinen vastaus. Vedit pojot himaan. ❤️
Pyykkäyshommia oli tänään, just hain pyykit sisään, hyvin kuivui ulkona
pujotteIija kirjoitti:
Pyykkäyshommia oli tänään, just hain pyykit sisään, hyvin kuivui ulkona
Mä kävin naapurissa siivoamassa ja tekemässä poitsulle salaatin. Jotakin muutakin piti tehdä, mutta eip si huvittanutkaan. Vapaapäivä, nii vietin sen pääosin pihalla riipputuolissa. Nyt nahka punoittaa.
- Anonyymi00018
Jätetään maskaus sana neuroepätyypillisille.
Neurotyypillisillä on erilaisia rooleja eli käyttäytymismalleja/odotuksia, eri tilanteisiin ja/tai asemaan liittyen. Se saa asiat sujumaan, ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen. Feikkaamistakaan se ei ole, vaan jokaisessa roolissa on ihan yhtä lailla oma itsensä.
- SheenaMeillä kaikilla on erilaisia rooleja. Se on luonnollista. On minullakin. On rooli äitinä ja on rooli työminä. Muun muassa. En nyt tarkoita niitä. Roolit ovat osa elämää.
Mutta sitten on myös maskausta ja feikkaamista. En kuulu someen, mutta ymmärtääkseni se on aika feikkiä hommaa. Maskataan elämää jotta se olisi "esittelykelpoista".
Minulla on nepsy jälkeläinen.. ja hän ei feikkaa mitään. Aika erilainen lähtökohta hänelläkin, mutta hän on aito. Mistä lie oppinut...- Anonyymi00022
Kiitos tuosta kommentista. Maskaaminen liittyy terminä nimenomaan neuroepätyypillisyyteen. Autisminkirjolaisena lievästi sanottuna hieman tökkii, jos tuota sanaa käyttävät neurotyypilliset teeskentelystä. Se ei ole mitenkään sama asia.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kiitos tuosta kommentista. Maskaaminen liittyy terminä nimenomaan neuroepätyypillisyyteen. Autisminkirjolaisena lievästi sanottuna hieman tökkii, jos tuota sanaa käyttävät neurotyypilliset teeskentelystä. Se ei ole mitenkään sama asia.
Ok. En halunnut millään muotoa asiasta tehdä sen isompaa. Rehellisesti voinen myötää etten tiennyt nepsyjen omineen tuon sanan.
Jos tökkii, niin pahoittelen, mutta en voi muutakaan.- Anonyymi00024
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ok. En halunnut millään muotoa asiasta tehdä sen isompaa. Rehellisesti voinen myötää etten tiennyt nepsyjen omineen tuon sanan.
Jos tökkii, niin pahoittelen, mutta en voi muutakaan.Nepsyt eivät ole sitä "omineet", se on ihan perustermi alan kirjallisuudessa.
- Anonyymi00034
Minäkin ihmettekin aloituksen outoa sanavalintaa, mutta en jaksanut alkaa puuttumaan.
- Anonyymi00035
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ok. En halunnut millään muotoa asiasta tehdä sen isompaa. Rehellisesti voinen myötää etten tiennyt nepsyjen omineen tuon sanan.
Jos tökkii, niin pahoittelen, mutta en voi muutakaan.Eihän tuota koko sanaa edes olisi suomen kielessä, ellei sitä käytettäisi neuroepätyypillisten yhteydessä. Ei tuota käytetä yleisesti missään muussa yhteydessä, eikä koko enkun väännöstä olisi suomessa ilman tuota suoraa yhteyttä.
- Anonyymi00021
Voi toki harjoitella vaikka syömään p*skaa jos joku ny sellaista haluaa.
En minä käytöstäni tai tyyliäni maskaamiseksi sanoisi, toleranssien sisällä kun pysyn omien kriteerieni mukaan niin homma ok. Olen mitä olen. Melko sopeutuva kuitenkin.
Aika tyypillinen generation x tuote ja kasvatti. Kuvaus tatuoimattomasta gen x tyypistä osuu hauskasti pääosin kohdalleen tuossa tubepätkässä minkä satuin eilen katsomaan :).
https://www.youtube.com/watch?v=XADgQjUd7H0Pikku-pirpana kirjoitti:
No moi! Kuis ukkelilla hurisee? Joko harrasteet ovat vieneet kaiken aikasi?
Osittain kai, jonnekin aika valuu...tiedä sitten minne
Ex-Lukka kirjoitti:
Osittain kai, jonnekin aika valuu...tiedä sitten minne
Niih.. aika valuu sinne kankkulan kaivoon.. sehän on pohjaton kaivo joka ei täyty koskaan. :)
- Anonyymi00023
Olen huono teeskentelemään, mutta tunnistan kyllä itsestäni sen, että joissain tilanteissa haluan itseäni suojellakseni peittää todelliset tunteeni. Koen tuollaisen kuitenkin raskaaksi ja onkin ihana olla sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa voi nauraa tai itkeä tai mitä vaan ja silti tuntea olevansa hyväksytty.
Minulla on useampi ihminen sanonut, että minua on helppo lukea ja minusta näkyy helpolla läpi, jos jokin ei ole kohdillaan. Tästä päätellen minun on vaikeaa peitellä tai siirtää tunteitani sivuun, mutta esim työympäristössä koen, ettei ole muuta vaihtoehtoa tai esim sellaisten ihmisten kanss, joihin en voi luottaa. Näissä tilanteissa teeskentely on tavallaan pienempi paha.
AletheiasNiin.. kai sitä helpommalla pääsisi jos osaisi oikeissa kohdissa vetää naamarin päälle ja antaa itsestään siten paremman kuvan.
Mutta se vaatii sosiaalista pelisilmää ja tunneälyä. Pitää osata lukea ihmisiä ja nähdä jotenkin ennakkoon ne ihmiset joihin ei kannata luottaa.
Minä kun olen sellainen töksähtelevä taukki joka lueskelee ihmisiä usein täysin väärin, niin en edes vaivaudu yrittämään. Useimmiten olen oppinut, ettei ihmisiin kannata luottaa ja mitä minä teen.. no luotan ihmisiin yhä vain. Ja turpiin tulee yhä uudestaan ja uudestaan.
Jännä kun en ole kokemuksesta vielä viisastunut, mutta minä olenkin hieman yksinkertainen tapaus.
Onnekseni minun ei tarvitse olla muuta kuin olen kenellekään. Se on niin simppeliä se. Petä minut, niin jätän sinut kokonaan elämäni ulkopuolelle. Mutta se kyllä vaatii sen, että pettää luottamukseni useasti, sillä en ole kovinkaan jyrkkä ihmisenä.
Sulla on työ joka vaatii sosiaalista kanssakäymistä, tai näin olen ymmärtänyt. Sehän muuttaa kuvioita jokseenkin eri asteiseksi.
Sinulla tuntuisi olevan kuitenkin itsesuojeluvaistoa sillain terveellä tavalla. Olen joskus miettinyt puuttuuko minulta sellainen. Eli siis itsesuojeluvaisto. Pakostahan minullakin on oltava sellainen, ei varmaankaan ole minulla kovinkaan vahva, kun otan jatkuvasti turpiini sosiaalisesti. Ja vielä tieten.
Eihän esittämisessä mitään pahaa ole, kunhan se ei valtaa koko elämää. Uskoisin, että suurin osa ihmisistä haluaa olla vain omia itsejään. Ja tulla hyväksytyksi itsenään myös.
- Anonyymi00027
En maskaa mitään, olen aina aito oma itseni. Olen vain varautunut aluksi uusien ihmisten kanssa. Jos on huono päivä tai olen huonosti nukkunut, niin kyllä sekin näkyy naamastani.
- Anonyymi00036
Minä olen oikein avoin, aito ja ystävällinen Peikko, yleensä ja pääasiassa.
Jostain syystä osa ihmisistä olettaa tällöin, että olen myös jotenkin tyhmä, puolustukyvytön ja helppo saalis.
Että nyt olisi helpot sosiaaliset irtopisteet jaossa, kun tuota vähän kiusaa ohimennessään. Kyllä sitä sitten oma sosiaalinen asema nousee.
Merkillinen, väärä ja vaarallinen harhakuvitelma.Juu. Mulla vähän samaa vikaa. Piru minussa harvoin pääsee valloilleen, mutta kun niin käy, se ei jää huomaamatta.
Minua pidetään aluksi myös jonkin sortin altavastaajana. Mutta jokainen semmoiseen erheeseen syyllistynyt joutuu ennemmin tai myöhemmin toteamaan virheensä. Minulla on kärsivällisyyttä odottaa sitä, kun ylenkatse muuttuu peloksi tai kunnioitukseksi.
Ihmiset tuppaavat kunnioittamaan minua tai pelkäämään. Ja se tekeekin minusta ihastuttavan vihastuttavan. Ja toisia se ärsyttää ihan hitokseltaan kun taivun mutta en koskaan katkea.
Minä pidän PalstaPeikosta. On just niin omanlaisensa ja hyvä sellaisenaan. Kunnioitan juurikin siksi kun osaa olla oma itsensä vaikka verhoileekin sanansa tarkoin.
Enkä lähde anaalisoimaan sinua. Olet liian mysteeri siihen.
- Anonyymi00038
Kiitos aloittajalle että opin uuden sanan, jonka tietenkin tekoäly selitti.
Päivän selvää että joskus maskaan, töissä on pakko ja monessa, muuten tulisi turhia riitoja, ja muussakin tilanteessa. Minun piti ensin selvittää mitä termillä tarkoitetaan. Ja uskallan sanoa että en maskaa.
Jossakin viitattiin joidenkin ADHD-piirteiden peittelyyn, mutta kun olen jo luonnostani ADHD:sta hyvin kaukana.
Enkä toisaalta ole myöskään juuri koskaan iloinen tai tiedä miksi minun pitäisi olla. Olen vain pääsääntöisesti hyvin perustyytyväinen.- Anonyymi00042
Kilttinä, kunnollisena ja kokemattomana introverttimiehenä tuota on pakko tehdä. Normaaleita, elämässä onnistuneita ihmisiä pitää tarkkailla sen verran että osaa heidän kanssaan pakolliset sosiaaliset pelit pelata niin ettei oma huonous ainakaan ihan heti heille välity. Joskus tämä maski hieman naamalta tippuu jos keskustelu sattuu vähääkään menemään esim. videopeleihin tai muihin kilttimies-tason harrastuksiin. Toisaata sekin helpottaa että on yleensä hiljainen niin ei tarvi pahemmin muiden kanssa keskustella.
Suurin erehdykseni tällä palstalla tapahtui heti, kuin tänne tulin. Luulin, että Pikku-pirpana olisi ystävällinen ja kirjoitin hänelle ystävällisen kommentin, mutta vastakommentti oli kamaloitteellinen.
Vastaavaan uudelleen arviointiin jouduin myös Yksärin (🦄) kanssa, koska kertoi kannattavansa tasa-arvoa. Jatkossa ilmeni, että hän tarkoittikin tasa-arvolla sitä, että naiset ovat tasa-arvoisempia ja parempia kuin miehet.
Lopulta hän vielä paljasti, että oli feministeistäkin aivan ylivoimainen, ja torjui kaiken keskustelun jokaisen kanssa, joka oli vähänkin eri mieltä.
Jotenkin havaitsen näissä siskoissa yhtäläisyyttä. He ovat molemmat niin vailla empatiaa, että vaikka tuntevat tämän sanan, eivät kirjoituksissaan koskaan ilmennä empatian tuntemusta.
Toinen piirre heissä kummassakin on, että heidän maailmansa on kuvattavissa sanoin 'tuosta poikki ja pinoon'.
Eroa on, että toinen sanoo olevansa yksinkertainen, toinen sanoo olevansa erityisen terävä, vieläpä looginen, vaikka ei ymmärrä logiikkaa ollenkaan. Nimittää monisanaista mielipiteensä ilmaisua logiikaksi.- Anonyymi00043
Äläpä unohda mätkättää minusta! Minä se vasta feministi olenkin s@@tana! 🪓
xLiner Anonyymi00043 kirjoitti:
Äläpä unohda mätkättää minusta! Minä se vasta feministi olenkin s@@tana! 🪓
xLinerVaikka käytätkin hylättävää kieltä, kuten nyt, en kuitenkaan pidä sinua niin yksisilmäisenä kuin mainitsemiani.
- Anonyymi00046
exKynis.mi kirjoitti:
Vaikka käytätkin hylättävää kieltä, kuten nyt, en kuitenkaan pidä sinua niin yksisilmäisenä kuin mainitsemiani.
Entä silm(i/ä)ttömänä?
xLiner Anonyymi00046 kirjoitti:
Entä silm(i/ä)ttömänä?
xLinerEn ole havainnut sinussa silmittömyyttä.
Yhtäläisistä piirteistä Pikku-pirpanalla ja Yksärillä jäi tärkeä seikka mainitsematta. Molemmat ovat ahneita olemaan keskustelun keskipisteenä, ja tekevät aloituksiakin saadakseen puhua itsestään, Yksäri jopa pakkomielteisen ahne.
- Anonyymi00048
exKynis.mi kirjoitti:
Yhtäläisistä piirteistä Pikku-pirpanalla ja Yksärillä jäi tärkeä seikka mainitsematta. Molemmat ovat ahneita olemaan keskustelun keskipisteenä, ja tekevät aloituksiakin saadakseen puhua itsestään, Yksäri jopa pakkomielteisen ahne.
Minusta on mukavampaa kun ihmiset kirjoittelevat itsestään, eivätkä toisista henkilöistä.
xLiner Anonyymi00048 kirjoitti:
Minusta on mukavampaa kun ihmiset kirjoittelevat itsestään, eivätkä toisista henkilöistä.
xLinerItsestäkin on miellyttävää lukea jotakin, jottei synny tunnetta, että keskustelee seinien kanssa, mutta mieluusti pääpaino on asioilla.
Olen avoimesti kertonut itsestänikin, mutta ilman muuta tärkein asia on eksaktin luonnontieteen 1) matemaattinen ja 2) empiirinen menetelmä, jonka tulokset ovat vähät, mutta erittäin luotettavat.
Edelleen tämän menetelmän TUNTEMUS humanistisesti suuntautuvien keskuudessa - joita palstan väestä miltei kaikki ovat - on vähäinen. Siitä seuraa, että lausuvat luonnontieteellisen tiedon vastaisia väitteitä, jotka siis ovat varmasti virheellisiä.
Luonnontieteellinen menetelmä tuottaa tuloksia, jotka ovat täysin YHTENEVIÄ ympäri maailman ja tutkijan henkilökohtaisista mielipiteistä täysin RIIPPUMATTOMIA.
- Anonyymi00044
Kondomin käyttö on just sellaista maskaamista. Ensin maskataan että tuntuu hyvälle, vaikka ei tunnu miltään. Sitten pelätään limakalvokontaktia ja maskataan sekin pois. Kaikki tuollaiset kondomia käyttävät maskaajat ovat epäaitoja ihmisiä.
Logiikasi horjuu. Ei kondomia käytettäessä sen paremmin naiset kuin miehetkään pidä sitä miellyttävänä ratkaisuna tuntemuksen kannalta. Tilapäissuhteissa on vain pakko käyttää tautivaaran vuoksi.
- Anonyymi00045
Elli-Noora, kuin joku artisti jonka nimi olisi:
Teemu-Inkeri Alapesu. - Anonyymi00047
Olen mielummin hiljaa, kun maskaan. Maskaamista on sen verran harrastettu itsetunnottomassa nuoruudessani, että ei kiitos.
Rehellisellä on hyvin vähän ystäviä, jos ollenkaan muttei haittaa. Pääasia että voin itse paremmin.
Jasu piipahti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368
