Mistä tietää varmasti milloin alkaa suuri ahdistus? Siihen ei ole enää monta vuotta?
Onko nyt suuri ahdistus vai onko tämä pienen ahdistuksen aikaa 2026 kesäkuussa?
20
217
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eletään vihanajassa, eikä teitä temmattu yhtään mihinkää. Jatkakaa unianne... Kohta tulee herätys!
- Anonyymi00002
mene aloittaja verjoon, jos ahistaa ja ota nitroja.
näitä ahistajia on paaaaljon ajassa, kun on tämä vammaispuoli mielessä.
ahistaa niin, että ollaan ahistuksen ajassa.
Piipahda sankarivainajien haudoille ja ahistele siellä. Itselle tuttu paikka työn- nimissä
yli 40- vuotta on niiiiin ahistanut - Anonyymi00003
Jeesus sanoi että ihmiset vielä menehtyvät pelätessään mitä maailmaa kohtaa. Näemme jo varjoja tuosta ajasta, koska nyt jo monet pelkäävät tulevaa. Se aika tulee olemaan ihmiskunnan pahin aika, joka tuhoaisi jokaisen ihmisen ellei niitä päiviä olisi lyhennetty. Emme siis kykene ymmärtämään kuinka paha aika on tulossa. Jerusalem on silloinkin keskiössä.
Onneksi Raamattu kehottaa kuitenkin odottamaan Jeesusta eikä antikristusta. Ja nyt kun nämä kenties alkavat tapahtua, niin on aika rohkaista itsensä ja nostaa päänsä, koska vapautuksen aika on lähellä."Näemme jo varjoja tuosta ajasta, koska nyt jo monet pelkäävät tulevaa."
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?- Anonyymi00004
siare kirjoitti:
"Näemme jo varjoja tuosta ajasta, koska nyt jo monet pelkäävät tulevaa."
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?Tässä ja nyt on ahdistuksen aika.
- Anonyymi00006
siare kirjoitti:
"Näemme jo varjoja tuosta ajasta, koska nyt jo monet pelkäävät tulevaa."
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?Ylipäätään nyt vasta on aika jolloin ihmiset voivat pelätä sitä mikä maanpiiriä kohtaa. Vielä 200 vuotta sitten Hämeessä ei tiedetty mitä Savossa tapahtuu. Niin pieni heidän maailmassa on. Nyt pystytään seuraamaan maapalloa globaalilka tasolka ensimmäistä kertaa historiassa. Myöskin vasta nyt ihminen kykenee tuhoamaan koko planeetan.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ylipäätään nyt vasta on aika jolloin ihmiset voivat pelätä sitä mikä maanpiiriä kohtaa. Vielä 200 vuotta sitten Hämeessä ei tiedetty mitä Savossa tapahtuu. Niin pieni heidän maailmassa on. Nyt pystytään seuraamaan maapalloa globaalilka tasolka ensimmäistä kertaa historiassa. Myöskin vasta nyt ihminen kykenee tuhoamaan koko planeetan.
"Myöskin vasta nyt ihminen kykenee tuhoamaan koko planeetan."
KIITOS KRISTITTYJEN, tämä on nyt todellinen uhka, kun he äänestivät maailman suurimman sotilasmahdin hallitsijaksi hullun rikollisen sosiopaatin Trumpin ! Anonyymi00004 kirjoitti:
Tässä ja nyt on ahdistuksen aika.
"Tässä ja nyt on ahdistuksen aika."
Vai niin.
Unohdit vastata kysymykseen:
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?Anonyymi00006 kirjoitti:
Ylipäätään nyt vasta on aika jolloin ihmiset voivat pelätä sitä mikä maanpiiriä kohtaa. Vielä 200 vuotta sitten Hämeessä ei tiedetty mitä Savossa tapahtuu. Niin pieni heidän maailmassa on. Nyt pystytään seuraamaan maapalloa globaalilka tasolka ensimmäistä kertaa historiassa. Myöskin vasta nyt ihminen kykenee tuhoamaan koko planeetan.
"Vielä 200 vuotta sitten Hämeessä ei tiedetty mitä Savossa tapahtuu."
Kyllä tiedettiin ellei asuttu täysin syrjässä olevassa torpassa, josta ei koskaan lähdetty ihmisten ilmoille. Ja entä sitten vaikka ei olisikaan tiedetty? Ei se mitenkään estänyt Savon asioista tietämätöntä hämäläistä pelkäämättä tulevaa, kuten vaikka katovuosia, sotaa, maailmanloppua tms.
Väisti kysymyksen:
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?- Anonyymi00015
siare kirjoitti:
"Vielä 200 vuotta sitten Hämeessä ei tiedetty mitä Savossa tapahtuu."
Kyllä tiedettiin ellei asuttu täysin syrjässä olevassa torpassa, josta ei koskaan lähdetty ihmisten ilmoille. Ja entä sitten vaikka ei olisikaan tiedetty? Ei se mitenkään estänyt Savon asioista tietämätöntä hämäläistä pelkäämättä tulevaa, kuten vaikka katovuosia, sotaa, maailmanloppua tms.
Väisti kysymyksen:
Milloin maailmanhistoriassa on ollut aika, jolloin monet eivät ole pelänneet tulevaa?En väittänyt että olisi aika, jolloin ihmiset eivät olisi pelänneet tulevaa. Mutta Jeesus sanoi, että tulee aika, jolloin ihmiset menehtyvät peljätessään sitä mikä maanpiiriä kohtaa. Sellaisesta ajasta en ole kuullut että ihmiset kuolisivat pelkoonsa.
Ja on saivartelua alkaa väittää, että kaikki olisivat olleet tietoisia maailman menosta 1800-luvulla. Tämä aika vasta mahdollistaa sen että voidaan maailmanlaajuisesti pelätä mikä maanpiiriä kohtaa. Ken ties sään ääri-ilmiötkin aiheuttavat pelkoa, koska luomakuntakin huokailee odottaessaan vapautusta.
- Anonyymi00005
Kävin sunnuntaina kokouksessa ja minulta oli mennyt tyystin ohitse. Pastoreita lomautetaan ja on lomautettu jo aikaisemminkin koska seurakunnan taloustilanne on erityisen tiukka. Tämä on varmasti ahdistusta, mutta ei suinkaan vielä se suuri ahdistus.
- Anonyymi00007
>>>>>>>>Kävin sunnuntaina kokouksessa ja minulta oli mennyt tyystin ohitse. Pastoreita lomautetaan ja on lomautettu jo aikaisemminkin koska seurakunnan taloustilanne on erityisen tiukka. Tämä on varmasti ahdistusta, mutta ei suinkaan vielä se suuri ahdistus.<<<<
------------------
Kuka niitä lomauttaa? Ja millä apostolisella opetuksella perustelet jonkun " yhden miehen ministryn" ? Jumala on lahjoittanut srk. virat joista yksi on "PAIMENET" MONIKOSSA.
Apostolisen opetuksen mukaan heidän tehtävänsä on tehdä opetuksen kautta toisista kykeneviä palveluksen työhön Kristuksen ruumiin rakentamiseen.
---------------------
”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
Efesolaiskirje 4:7-16
--------------------
Mikäli em. ei toteudu paikallis srk:sssa niin jotakin taitaa olka pahasti pielesssä? Ymmärtääkö srk viran haltija vastuunsa? - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
>>>>>>>>Kävin sunnuntaina kokouksessa ja minulta oli mennyt tyystin ohitse. Pastoreita lomautetaan ja on lomautettu jo aikaisemminkin koska seurakunnan taloustilanne on erityisen tiukka. Tämä on varmasti ahdistusta, mutta ei suinkaan vielä se suuri ahdistus.<<<<
------------------
Kuka niitä lomauttaa? Ja millä apostolisella opetuksella perustelet jonkun " yhden miehen ministryn" ? Jumala on lahjoittanut srk. virat joista yksi on "PAIMENET" MONIKOSSA.
Apostolisen opetuksen mukaan heidän tehtävänsä on tehdä opetuksen kautta toisista kykeneviä palveluksen työhön Kristuksen ruumiin rakentamiseen.
---------------------
”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
Efesolaiskirje 4:7-16
--------------------
Mikäli em. ei toteudu paikallis srk:sssa niin jotakin taitaa olka pahasti pielesssä? Ymmärtääkö srk viran haltija vastuunsa?>>>>>Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,<<<<<
---------------
Apostolinen opetus ( Ef.4:7-16.) nimeää seurakuntavirat joihin on Jumala kutsunut ja armoittanut joitakin, ei jokaista jäsentä.
Apostoli Paavali nimeää Efesolaiskirjeessä viisi seurakuntavirkaa ( Ef. 4: 7- 16. ), jotka hänen tekstinsä mukaan on Kristus antanut lahjaksi seurakunnallensa, ja joiden tehtäväkuvaukseksi mainitaan em. virkojen välityksellä ” tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen…” Yksi viidestä seurakuntavirasta on ”paimenet”.
Raamatussa , Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi ”vanhin”, siis seurakuntavirka nimityksellä vanhin, eli yksi vanhimmiston jäsen.
( ”Vanhin”, ”vanhimmat” esim. Ap.t. 14:23; 1. Tim. 5:17; Tit. 1:5; Jaak. 5:14.)
Vanhemmisto
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( mm. Ef.4:7-16. ) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat ”pastorin”, eli paimenen , siis vanhimmiston viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
Seurakunnan paimenet ovat srk: n johtajia. Heidän yläpuolellaan on ainoastaan " ylipaimen" Jeesus Kristus . Seurakuntaa eivät johda profeetat vaan paimenet.( siis vanhimmisto -monikko, ei yhden miehen " ministry"
------
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..."
------
Paimenen virasta apostoli kertoo ( hän siis kertoo yhdestä mallina tarkoittaen koko " vanhinten" srk. virassa olevia) että hänen tulisi olla taitava opettamaan ( 1.Tim.3:1-7. ) Apostoli Paavali ei sallinut naisten opettaa Raamattua seurakunnan edessä 1.Tim.2:11-15. Naiset voivat profetoida pitää puheita, mutta seurakunnan edessä opettaminen hänen mukaansa on miesten tehtävä.
Viran haltijan vastuu
Vanhimman, ts. ”pastorin”,”paimenen”, ”kaitsijan” seurakunta viran haltijalla on apostolisen opetuksen mukaan myös vastuunsa .
Raamatussa, myös apostolisessa opetuksessa on ymmärrettävissä , ettei paimenten tehtävä ole kulkea ympäri maailmaa,jättäen kaitsettavat,( Hes.43:1- 16. ) vaan olla heille uskotun laumansa kanssa.( Apt. 20: 18-38., 1.Piet.5:1-4 .)
Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi. On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan? - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
>>>>>>>>Kävin sunnuntaina kokouksessa ja minulta oli mennyt tyystin ohitse. Pastoreita lomautetaan ja on lomautettu jo aikaisemminkin koska seurakunnan taloustilanne on erityisen tiukka. Tämä on varmasti ahdistusta, mutta ei suinkaan vielä se suuri ahdistus.<<<<
------------------
Kuka niitä lomauttaa? Ja millä apostolisella opetuksella perustelet jonkun " yhden miehen ministryn" ? Jumala on lahjoittanut srk. virat joista yksi on "PAIMENET" MONIKOSSA.
Apostolisen opetuksen mukaan heidän tehtävänsä on tehdä opetuksen kautta toisista kykeneviä palveluksen työhön Kristuksen ruumiin rakentamiseen.
---------------------
”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
Efesolaiskirje 4:7-16
--------------------
Mikäli em. ei toteudu paikallis srk:sssa niin jotakin taitaa olka pahasti pielesssä? Ymmärtääkö srk viran haltija vastuunsa?"Mikäli em. ei toteudu paikallis srk:sssa niin jotakin taitaa olka pahasti pielesssä? Ymmärtääkö srk viran haltija vastuunsa?"
Raamatun seurakunta ei ole mikään kirkko tai muukaan organisaatio.
1. Piet. 2:5
ja ***rakentukaa itsekin elävinä kivinä HENGELLISEKSI HUONEEKSI***, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
- Anonyymi00011
Uskovaisen ahdistus voi johtua myös siitä, että ymmärtää päässään järkeville tuon Jeesuksen tulemattomuuden ja näin ollen myös tempausten odottamisen turhuuden.
Sydänkin ottaa turhaa tykytyksiä kun käy kuuntelemassa pastorin vakuutteluja, ihan kohta se tulee, valvokaa te lampaat vaan ja olkaa hereillä.
Ei ihmisen psyyke oikein pidä tuollaisen perustavaa laatua olevan ristiriidan ylläpidosta.
Tulee väkisinkin sitä ahdistusta ja vielä kun se samainen pastori julistelee varmuuden vuoksi niitä ahdistuksen aikoja alkaneeksi, niin se mielen kolari itsensä kanssa on tosiasia.
Tietysti sitä voisi kääntyä risteyksessä ja järkeä seuraten lähteä pois sieltä ahdistuksesta. - Anonyymi00012
Eletäänkö nyt vaikeita aikoja? 2 Tiit. 3:1
2. Tess. 2 kannattaa lukea. Suuri ahdistus ei tule ennen kuin antikristus ilmestyy?
2:2 ..ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi00013
Jeesus sanoo: Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.
- Anonyymi00014
Maailma, paavin ja kirkon muodossa on jo asettunut Jumalan temppeliin, se on seurakuntaan!
Tämän päivän ja alkuseurakunnan ajan merkittävin ero: alkuseurakunta oli erillään maailmasta, sen sijaan tämän päivän seurakunnissa maailma ja Jeesuksen omat ovat yhdessä. Esimerkiksi merkittävä osa helluntaiseurakuntien opetuksesta ja käytännöistä on lähtöisin uskosta osattomila eli maailmasta.
- Anonyymi00016
Seurakunnissa ja yhteiskunnassa ahtaat ajat, raha tiukassa, ulkoministeriö varoittaa matkustamasta Espanjaan koska tukala helle, sota kiihtyy Persianlahdella eli viisarit asettuvat kohden suurta ahdistusta. Mikään ei ala heti, vaan pikkuhiljaa kuin vettä keitellen. En ole minkään helluntaisrk:n jäsen, mutta "pakkokastettuna" ihmettelen miksi "hellareita" kiinnostaa enemmän joku juopottelun yhteydessä kadonnut jääkiekkomitali kuin seurakuntien talousahdinko.
- Anonyymi00017
Antikristus asuu nykyisin Jumalan temppelissä ja on ihmisten suiden kautta julistanut olevansa Jumala....
Vain typerykset odottavat erillistä antikristusta ja johtuu siitä, että heidän unensa on oleva tavallista sikeämpää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504