En halua kuolla. Pelkään, että kuolen joskus. Ehkä piankin.
Pelkään kuolemaa
25
282
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minua ei hirveästi pelota. Kivusta en tykkää, ja se usein liittyy kuolemaan. Olen niin luottavainen, että Jeesus on minua vastassa. Toki haluaisin kuolla niin, että kokisin tehneeni mitä hän tahtoo.
- Anonyymi00010
Jaa että aapeeäijä pyhät öljyt tilauksessa taas anointing oil
- Anonyymi00002
Kun kaikki asiat on oikein elämässä ja sydän on puhdas. Ja kun on oppinut elämän oikean tarkoituksen. Silloin ei tarvitse pelätä.
- Anonyymi00014
Vttu mitä pskaa ja valhetta. Kaikki pelkää kuolemaa, kuolemapelko on kaikissa elävissä, niissäkin elävissä eläimissä, jotka lihaa syövien pahojen uskovien toimesta murhataan kaasulla ja sähköllä kuolemantehtaissa, eli teurastamoissa.
- Anonyymi00003
Kun elämä lähtee et sinä sitä huomaa. Jos on kipuja voi pyytää morfiinia. Silloin varsinkaan et ymmärrä lähtöäsi.
- Anonyymi00004
Tervemenoa, piru sinut periköön!
- Anonyymi00008
Sinulla ollut tällainen manausten sekä sadatteluiden yö taas, tervehenkinen ”ihminen” Tee
- Anonyymi00005
Kuolemista kauheampaa on seurata nuorten elinvoimaisten ihmisten hiljaa hiipumista eli vanhenemista.Kaikki lapsuudessa nähdyt ihmiset vanhenee ja lopulta sitten kuolevat ja jättävät sinut.
- Anonyymi00006
Parempi olla orpo ja juureton tuolloin.Herkille ihmisille kiintyminen ja jopa luonnollisen syyn vuoksi ihmisen menetys on raastavaa jopa traumaattista.
- Anonyymi00007
Kuolema on luonnollinen osa elämää ja hyppy tuntemattomaan. Koen, että se on viimeinen näytös, jonka jälkeen astellaan verhon taakse.
Jos sinulla ei ole vakavaa sairautta, niin elä ja nauti elämästä ja avaa silmät, mitä elämä tarjoaa. Sano ääneen, mitä haluat ja toivot. - Anonyymi00011
Elämän pituudella ei ole merkitystä. Sisällöllä on. Kunhan ei tarvitse kärsiä kipuja. Lähtö voi olla meillä kaikilla koska vain. Uskonnollisia höpinöitä siinä ei kaivata. Ihmiset sekoittavat vain päänsä sellaisilla.
- Anonyymi00012
Joka ei kammoksu kuolemaa, valehtelee.
Pahinta on kaiken loppuminen, kaikesta luopuminen, läheiset, koti, kaikki. Katkeruus, kun muut saa jatkaa elämää, maailma jatkaa kulkuaan ilman sinua, unohdut aikojen saatossa kokonaan.- Anonyymi00016
Kun on kuollut, ei näillä ole merkitystä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kun on kuollut, ei näillä ole merkitystä.
Oletko sinä kuollut?
- Anonyymi00013
elämä kun ei valirettavasti ole ikuista.🩷
- Anonyymi00017
Onneksi. Kuka tänne tämän roskajoukon keskelle haluaisi jäädä. Totaalisen epäonnistunut laji.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Onneksi. Kuka tänne tämän roskajoukon keskelle haluaisi jäädä. Totaalisen epäonnistunut laji.
hahah
- Anonyymi00015
Kyllä me jokainen kuollaan joskus. Mutta sulla jää elämä elämättä pelon takia.
- Anonyymi00020
Turha sitä kuolemaa on pelätä, kun se tulee, niin silloin ei enää mikään asia huoleta ja itse vain poistuu kaikesta ja tietoisuudesta.
- Anonyymi00021
Kuolema on yhtä luonnollinen asia kuin syntymäkin.
- Anonyymi00022
Taas näitä kliseillä ratsastajia. Ei todellakaan ole, kuolema halutaan piilottaa, kuolleen ruumista kammoksutaan, ei syntynyttä lasta!
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Taas näitä kliseillä ratsastajia. Ei todellakaan ole, kuolema halutaan piilottaa, kuolleen ruumista kammoksutaan, ei syntynyttä lasta!
Asialle pitäisikin tapahtua jokin kurttuurellinen muutos.
Kuolemaa pelätään, koska ei tiedetä mitä sielulle tapahtuu sen jälkeen.
Syntymässä tiedetään, mistä lapsi tulee. Se on odotettu asia.
Kuolemaan liittyy usein sairautta, äkillisyyttä ja menetyksen pelkoa.
Miten pystyn elämään ilman vanhempia tai puolisoa, sisarta tai esim.eläintä. kuolemaan liittyy suru ja se että se on niin lopullista. Yhtäkkiä toinen on poissa, eikä palaa. Jäikö jotain sanomatta, kertomatta.
Sen takia olisi hyvä puhua läheisten kanssa kuolemasta, tehdä siitä normaali asia, sanoa että rakastaa, puhua asioista. Joskus kuolemaan johtava sairaus voi olla yhteinen matka hyvästeille kuin se, että kuolema tulee yllättäin.
Tosiasia kuitenkin on, että kaikki kuollaan ja sitä ennen on elämä.
Ole hyvä toisille. Elämä on lyhyt.
Juu, ei tarvi pelätä. Tärkeintä on jakaminen. Ja mulla kun ei muuta oo, niin pistän kuvia jakoon ja tietoa mitä niihin liittyen oon keränny. Ja vaikka näin digitaalisena aikakaunna, niin kannattaa myös jakaa konkreettisestikin. Järjestää näyttely, kirjottaa kirja. Tehdä parannusehdotus tähän hulluun maailmaan. Ehkä juuri sun ehdotusta ei lueta, mutta kun niitä on riittävästi, niin aina joku pääsee perille. Mulla on osa tehty, mutta myös suunnitelmia. Ne toteutuu jos elinaika riittää ja jos ei riitä, niin se on sitten vaan se mitä tähän saakka ehtiny. Toivotan hyviä jaksamisia sulle ja kaikille ikäville, kyllä tästä selvitään ainakin jokunen matka. Ja lopuksi on piste ja se on oikeestaan aika levollista, kaikki niin ku loppuun käsitelty.
- Anonyymi00025
koska aikaa ei ole jokainen ihminen elää ikuisesti
- Anonyymi00026
Kaikki kuolee, se on luonnollinen osa elämää
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612