Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen Liisa Taskinen matkusti toukokuussa 2026 Moskovaan, jossa piti Venäjän propagandaa myötäilevän puheen.
Asiantuntija arvioi kyseisen johtavan vapaa-ajattelijan puhetta seuraavasti:
”Näin hän myötäilee Neuvostoliiton tulkintaa toisesta maailmansodasta vuodet 1941–1945 käsittäneenä ’Suurena isänmaallisena sotana’, jossa talvisodasta joko vaiettiin kokonaan tai se esitettiin mitättömänä rajakonfliktina.”
Johtava vapaa-ajattelija Taskinen äänesti Moskovan kokouksessa myös Venäjän Ukrainassa toteutettavia sotatoimia kannattavan julkilausuman puolesta.
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000012050741.html
Kysymyksiä:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?
Toukokuu 2026: Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen piti putinistisen puheen Moskovassa
81
500
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomen hallituksen jäsen on osallistunut laitonta hyökkäyssotaan käyvän aggressiivisen suurvallan presidentin rukousaamiaisiin.
- Anonyymi00002
Kyse on myös taistobrändäyksestä
Suomen kom ongelma leninismissähän on, että Putin on enemmän stalin-tsaari -diktaattori eikä niinkään mainosta leninismiä
Putiniin on siksi vaikea tarttua taistona esim. perustaa putinpuoluetta. Siksi taistot jo alussa hajosivat kreml-SKP:stä
aikanaan vasliittoon (Laakso ...) ja vihreisiin (Hassi ...)
Uustaistolainen Vapari-kom on syntynyt tästä uusbrändäyksestä, taistojen ja niiden lasten ja yhteistyösossujen fraktioista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19423226/vapaa-ajattelussa-selkea-leninistinen-piirre#comment-142791867 - Anonyymi00003
Puolustusministeri järjestää yhteisiä seminaareja Israelin kanssa, valtion, jonka pääministeri on etsintäkuulutettu sotarikoksista.
- Anonyymi00004
Israel on tärkeä Suomen kumppani taistolaisuuden vastustamisessa ja pitää Välimeren
rauhallisena eikä päästä syntymään Syyrian, Gazan, Libanonin, Libyan ,,, kaltaisia
venäläismiehityksiä, jossa Kreml perustaa köyhiin islamilaisiiin maihin tukikohtiaan
saadakseen pidettyä ydinasealuksensa Välimerellä uhkaamassa Suomea ja Eurooppaa
Israel on aivan oleellinen nyrkki suomalaisten elinmahdollisuuksien takaamisessa ja estää Putinia hyökkäämästä heti Suomeen - Anonyymi00016
Oli kysymys vapaa-ajattelijajohtoon kuuluvan Taskisen kumarrusmatkasta Moskovaan. Mitä mieltä olet siitä?
- Anonyymi00019
Anonyymi00004 kirjoitti:
Israel on tärkeä Suomen kumppani taistolaisuuden vastustamisessa ja pitää Välimeren
rauhallisena eikä päästä syntymään Syyrian, Gazan, Libanonin, Libyan ,,, kaltaisia
venäläismiehityksiä, jossa Kreml perustaa köyhiin islamilaisiiin maihin tukikohtiaan
saadakseen pidettyä ydinasealuksensa Välimerellä uhkaamassa Suomea ja Eurooppaa
Israel on aivan oleellinen nyrkki suomalaisten elinmahdollisuuksien takaamisessa ja estää Putinia hyökkäämästä heti SuomeenPääministeri on mikä on, mutta Israelin valtio on joutunut puolustamaan olemassa oloaan ja kansalaisiaan koko olemassa olonsa ajan. Israelissa on toimiva ilmapuolustus suojaamassa kansalaisia, toisin kuin Gazassa missä etuna pidetään suuria siviiliuhrien määrien esittämistä kansainväliselle yhteisölle säälipisteiden saamiseksi. Heikompikin voi olla terroristi. Syntyvyys on hämmentävän suuri olosuhteet huomioiden.
Mutta kuinka tämä liittyy Va-liiton hallituksessa olevaan putinistiin?
Ihme säätöä, kun SKP sitten lähetti jälkikäteen tiedon ettei kannatakaan sotaa tukevaa lausumaa.
Kun jo neljä vuotta sitten sanoin: Suomi on sikäli erikoinen maa, että täällä hyökkäyssota tuomittiin myös mm. kommunistien lehdessä ja Sinimustan liikkeen www-sivulla. Putinistien kannatus ei ole nolla, mutta se on äärimmäisen minimaalinen. Ehkä merkittävin Venäjää myötäilevä taho on Paavo Väyrynen, jonka tähti oli laskussa jo vuosia ennen hyökkäystä. Ano Turtiainen ym. eivät ole järin uskottavia kun pohtivat myös on maa pallo vai litteä.
Olisi kiva, jos pidettäisiin Ukrainan tukemista niin tärkeänä, että maltettaisiin olla haukkumatta vapaa-ajattelijoitakaan sen varjolla, vaikka miten nyppisi eroakirkosta-palvelu tms.- Anonyymi00005
Mitä höpötät
ettei kannatakaan sotaa tukevaa lausumaa
Kremlin ja taistojen lausunnot ovat yhtä tyhjän kanssa
Nliitto hyökkäsi Suomeen kun oli hyökkäämättömyyssopimus
ja varasti suomalaisten kodit Karjalassa jne. vaikka oli omaisuudensuojasopimus
tyhmää vedota kom-kremliläisten lausuntoihin
pumagi pumaga, a praktika jest praktika teoria otetaan teoriana ja käytöntö käytäntönä - Anonyymi00007
Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:
Kysymyksiä:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta? Anonyymi00007 kirjoitti:
Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:
Kysymyksiä:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.
Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:
Kysymyksiä:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?Tuskin saat vastausta. Jorin mielestä on epäasiallista kysyä tuollaista tai mitään. Asiallista on vain kehua vapareita kaikesta sokeasti. Sellaista vapautta ajatella.
- Anonyymi00009
jori.mantysalo kirjoitti:
Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.
Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?Jos Ukrainan asia on sinulle niin tärkeäkin väität, miten voit katsoa tuollaista henkilöä liittohallituksessa? Vaikuttaa siltä, että liitossa on ok olla putinisti, vääristellä maamme historiaa ja tukea Venäjää. Alkaa vaikuttaa siltä, että liitto on maanpettureiden pesäpaikka.
Jospa vihdoin vastaisit:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta? Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos Ukrainan asia on sinulle niin tärkeäkin väität, miten voit katsoa tuollaista henkilöä liittohallituksessa? Vaikuttaa siltä, että liitossa on ok olla putinisti, vääristellä maamme historiaa ja tukea Venäjää. Alkaa vaikuttaa siltä, että liitto on maanpettureiden pesäpaikka.
Jospa vihdoin vastaisit:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.
SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.
Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.- Anonyymi00010
jori.mantysalo kirjoitti:
No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.
SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.
Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.
Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.
”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”
Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia. - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.
Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.
”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”
Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia.Liittohallituksessa on talousrikollinenkin. Ja putinisti. Mitä vielä löytyykään?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Liittohallituksessa on talousrikollinenkin. Ja putinisti. Mitä vielä löytyykään?
Liitto on kyllä kummallisten tyyppien pesäpaikka
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.
Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.
”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”
Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia.Ei tosiasioiden esittäminen ole haukkumista. Se on asiallista kritiikkiä.
Vapaa-ajattelijat hallitsevat haukkumisen vääntäessään milloin mitäkin kristinuskon tulkintojaan vanhan testamentin perusteella, vaatien niistä kristittyjä tilille. Hohhoijjjaa. - Anonyymi00025
jori.mantysalo kirjoitti:
No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.
SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.
Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.Voihan sitä hyökkäyksen tuomita kunhan välit säilyisi lämpimänä.
"”On ymmärrettävää, että Venäjä kokee Suomen taholta tulevan uhkaa ja pitää Suomea epäystävällisenä maana”, sanoo Taskinen. Taskisen mukaan Suomen ja Venäjän välinen yhteys on katkaistu kokonaan."
https://tiedonantaja.fi/liisa-taskinen-varoittaa-terrorismista-ja-suurvaltojen-sotapolitiikasta/ - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Voihan sitä hyökkäyksen tuomita kunhan välit säilyisi lämpimänä.
"”On ymmärrettävää, että Venäjä kokee Suomen taholta tulevan uhkaa ja pitää Suomea epäystävällisenä maana”, sanoo Taskinen. Taskisen mukaan Suomen ja Venäjän välinen yhteys on katkaistu kokonaan."
https://tiedonantaja.fi/liisa-taskinen-varoittaa-terrorismista-ja-suurvaltojen-sotapolitiikasta/Tiedonantajan päätoimittaja on tamperelainen Msalon sihteeri
Valiitossa, jossa varmaan on käsitelty etukäteen Taskisen
ja Putinin sopimuksia
ja miten ne esitetään "rauhantyönä" - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tiedonantajan päätoimittaja on tamperelainen Msalon sihteeri
Valiitossa, jossa varmaan on käsitelty etukäteen Taskisen
ja Putinin sopimuksia
ja miten ne esitetään "rauhantyönä"Päätoimittajalla taitaa olla nyt sijainen. Ymmärtääkseni tämä päätoimittaja sijainen on itse kirjoittanut jutun Liisa Taskisen Venäjän reissusta. Voiko siitä päätellä jotain... onko lehden virallinen kanta muuttumassa?
- Anonyymi00032
"Kun jo neljä vuotta sitten sanoin: Suomi on sikäli erikoinen maa, että täällä hyökkäyssota tuomittiin myös mm. kommunistien lehdessä"
Muistutettakoon kommentoija Mäntysaloa siitä tosiasiasta, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan jo vuonna 2014 miehittäen Krimin ja pakkoliittäen sen omaan valtioalueeseensa sekä käynnistäen sodan Itä-Ukrainassa Ukrainaa vastaan.
Suomen kommunistinen puolue, johon Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen Liisa Taskinen kuuluu, tuomitsi Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa vasta 24. helmikuuta 2022, siis kahdeksan vuotta sen jälkeen kun Venäjä oli aloittanut sotansa Ukrainaa vastaan.
Mutta tuona kahdeksana Venäjän hyökkäyssodan vuotenakaan SKP ei suinkaan kaivellut perskannikkaansa, vaan puolusteli uutterasti Venäjän tekoja, syyllistäen Ukrainaa ja sitä tukevia maita.
Liisa Taskinen oli tuolloin SKP:n varapuheenjohtaja. - Anonyymi00033
jori.mantysalo kirjoitti:
No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.
SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.
Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään."SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen."
Siis vasta 2022.
Venäjä aloitti hyökkäyssotansa Ukrainassa helmikuussa 2014.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000735396.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000838688.html
https://www.verkkouutiset.fi/a/ukrainan-sodan-ex-johtaja-myontaa-ne-ovat-venajan-joukkoja/ - Anonyymi00051
jori.mantysalo kirjoitti:
Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.
Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?Ukrainan tukeminen on niin tärkeää, että vapaa-ajattelijain putinistitkin tukevat Ukrainaa?
- Anonyymi00006
Moskovassa tukemassa Venäjän hyökkäystä
Kotkan osasto kertoo
Taskinen johtaa paikallista vapariosastoa ja kävi neuvotteluja, puhuu täydellistä venäjää siellä koulutettuna https://keskustelu.suomi24.fi/t/19416272/ajankohtaista-kesakuu-2026#comment-142794625- Anonyymi00039
KGB/FSB
- Anonyymi00011
Mäntysalo: Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.
JOKAISEN ATEISTIN KANNATTAA pysyä kaukana Valiitosta
jossa roikkuu uudelleen brändättyjä taistolaisia, niiden lapsia ja sossuliittoaisia vähän samaan tapaan kuin vihreissä (Hassi ...) ja vasliitossa (Laakso ...) tekemässä Kremlin ja nykyisin islamin työtä suomalaisia vastaan vedoten mm. yhdenvertaisuuteen, jolla
painostetaan pientä kansaa suomalaisia ulkopuolisten alistetuiksi palvelijoiksi siten,
että suomalaiset kaiken kukkuraksi joutuvat maksmaan kaiken ja kärsimään seurauksista- Anonyymi00013
Leipätyönä Putinin etujen ajaminen, hylkäämällä
SDP, vihreät ja vasemmistoliitto
Ydinenergialaista poistetaan pykälä, joka kieltää ydinräjähteiden maahantuonnin, valmistamisen, hallussapidon ja räjäyttämisen.
Ydinenergialakiin kirjatun täyskiellon sijaan ydinräjähteistä säädettäisiin jatkossa rikoslaissa. Rikoslakiin kirjattaisiin poikkeukset, joiden perusteella ydinräjähteitä voisi tuoda Suomeen.
Perusteita olisivat Suomen sotilaallinen puolustaminen, Pohjois-Atlantin liiton yhteinen puolustus tai puolustusyhteistyö.
https://twitter.com/STTuutiset/status/2064271436710056133
Puolustusvaliokunnan mietintö esityksestä, joka sallisi ydinräjähteiden tuomisen Suomeen, on erimielinen. SDP, vihreät ja vasemmistoliitto haluavat lakiehdotusten hylkäämistä
- Anonyymi00012
Valiitto on lähinnä kypsymätöntä filosofeerausta toisteleva vasemistolahko,
joka viis veisaa yhdenvertaisuudesta silloin, kun suomalaisia vastaan rikotaan
mutta puuhastelee kaiken maailman marginaaliryhmien etujen tukemiseksi. mitä nyt milloinkin sattuu keksimään
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19416272/ajankohtaista-kesakuu-2026#comment-142808457 - Anonyymi00017
Liitto ei kommentoi. Kommunismi ja putinismi sen rakenteissa jatkuu häiriöttä.
- Anonyymi00018
Varokaa vapareita
- Anonyymi00023
SDP:n Jauri Varvikko ja Jussi Särkelä toimivat varapuheenjohtajana ja puheenjohtajana ajatushautomo SUS:ssa Suomen Uusi Strategia ry
joka ilmoittaa tavoitteekseen keskustelut Putinin kanssa ja rauhan ja aseidenriisunnan Kremlin esittämillä suuntaviivoilla. Varvikko johtaa myös Naapuriseuraa - Anonyymi00024
Pakko erota vapareista. Ei tällaista voi sietää.
- Anonyymi00030
Tervetuloa. Ethän voi erota ennen kuin liityt. Saadaanpahan yksi jäsenmaksu.
- Anonyymi00043
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tervetuloa. Ethän voi erota ennen kuin liityt. Saadaanpahan yksi jäsenmaksu.
Sinua tuo koski. Eroa vapareista
- Anonyymi00026
skp ja sosdem ovat vasliiton kanssa yliedustettuina
Valiitossa
ja niiden porukat hääräävät Naapurseurassa
ja sdp:n ajatuspajassa, jossa valmistellaan Kremlin johdolla
käytäviä neuvotteluja putinismin hyödyntämiseksi - Anonyymi00028
Tiedonantaja on edustettuna Valiitossa, jossa on etukäteen on varmaankin valmisteltu
miten Putinin kanssa on sovittu yhteisestä "rauhantyöstä"
Yleensä Kremlin rauha tarkoittaa hautausmaanrauhaa jossa ei ole ristiriitoja
vaan ristejä https://keskustelu.suomi24.fi/t/19426140/toukokuu-2026-vapaa-ajattelijain-liittohallituksen-jasen-piti-putinistisen-puheen-moskovassa#comment-142835543 - Anonyymi00031
Kannattaa muuten liittyä vapareihin.
- Anonyymi00035
Vapaa-ajattelijoiden kannattaa käydä kehityskeskustelut johtajistossaan.
Nythän tämä näyttää rumalta ulos päin. - Anonyymi00058
Etenkin jos on putinisti. Vapareilta löytyy ymmärrystä ja vertaistukea.
- Anonyymi00034
Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsenen Liisa Taskisen isäntänä ja kutsujana oli Venäjän federaation kommunistinen puolue, joka tukee ehdoitta Vladimir Putinin hallinnon hyökkäyssotaa Ukrainassa.
Minä en ole nähnyt Liisa Taskisen johtaman Suomen kommunistisen puolueen kritikoivan millään tavalla toveripuoluettaan, Venäjän federaation kommunistista puoluetta, sen tuesta Venäjän rikolliselle, imperialistiselle hyökkäyssodalle Ukrainaa ja sen kansaa vastaan.- Anonyymi00042
Eikä vapariliittokaan kritisoi
- Anonyymi00036
Suomi on kristillisen sienismin panttivankina.
- Anonyymi00037
Ehdoitta maansa hyökkäyssotaa Ukrainassa tukeva Venäjän federaation kommunistinen järjesti siis "antifasistisen foorumin" Venäjän fasismidiktatuurin käärmeenpesässä, Moskovassa, ja tilaisuuteen kutsutut suomalaiset vieraat, Liisa Taskinen heidän joukossaan, yhtyivät konferenssin julkilausumaan, jossa tuettiin Vladimir Putinin fasistihallinnon sotaa.
Irvokasta, ja rikollista, toimintaa.- Anonyymi00041
Ja vapareille se on business as usual.
- Anonyymi00038
Hän ei ole puhunut Vapaa-ajattelijsin edustaja eikä ollut capaa-ajattelijain asialla.
- Anonyymi00040
Pidätte putinistia liittohallituksessa. Kuinka monta muuta siellä on samaa laatua?
Jos Ukrainan (tai Suomen) asia merkitsee teille yhtään mitään, panette nyt tuommoiset ulos. Jos ette laita, ymmärrämme, millä puolella olette. - Anonyymi00044
Sama ihminen.
- Anonyymi00048
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pidätte putinistia liittohallituksessa. Kuinka monta muuta siellä on samaa laatua?
Jos Ukrainan (tai Suomen) asia merkitsee teille yhtään mitään, panette nyt tuommoiset ulos. Jos ette laita, ymmärrämme, millä puolella olette.Liittokokous tekee valinnat niin liittovaltuustoon kuin liittohallituksen. Jäsenyhdistyksiltä tulee esityksiä jäsenistään. Seuraava kokous on tämän vuoden syksyllä.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Liittokokous tekee valinnat niin liittovaltuustoon kuin liittohallituksen. Jäsenyhdistyksiltä tulee esityksiä jäsenistään. Seuraava kokous on tämän vuoden syksyllä.
Liittokokous pystyyn heti. Tarvittaessa sääntömuutokset, joilla tuollaiset voidaan siivota pois. Jos ette kykene, tarkoittaa se, että olette puolenne valinneet.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Liittokokous pystyyn heti. Tarvittaessa sääntömuutokset, joilla tuollaiset voidaan siivota pois. Jos ette kykene, tarkoittaa se, että olette puolenne valinneet.
Ei vastausta. Ei ole halua muutokseen. Putinismi on Vapariliiton perusasetus.
- Anonyymi00045
Taskinen oikealla Leena Hietasen kanssa Putinin kokouksessa
https://images.sanoma-sndp.fi/d43c12f95021a45a7b9145eb671b649e/normal/978.avif
Hietanen toimii yhteistyössä Johan Bäckmanin kanssa ja on Naapuriseuran kolumnisti
Heidän joukkuetoverinsa julkaisee nettilehteä
jossa on myös juttu Putinin kokouksesta Moskovassa
https://kansanaani.org/euroopan-terve-jarki-loytyi-moskovasta-euroopan-kommunisteja-on-vaikea-pelastaa-ilman-stalinin-rehabilitaatiota/- Anonyymi00046
Liisa Taskisen kanssa lämpöisessä yhteiskuvassa oleva lippahattuinen mies vasemmalla on Konstantin Mihailovitš Lebedev, alias Kosti Heiskanen, joka uurastaa pää märkänä Vladimir Putinin fasistihallinnon pikkuapulaisena ja nöyränä juoksupoikana, pyrkien kaikin tavoin oikeuttamaan Venäjän fasismidiktatuurin hyökkäyssodan Ukrainassa.
https://vartiopaikalla.blogspot.com/2025/10/propagandisti-konstantin-mihailovits.html - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Liisa Taskisen kanssa lämpöisessä yhteiskuvassa oleva lippahattuinen mies vasemmalla on Konstantin Mihailovitš Lebedev, alias Kosti Heiskanen, joka uurastaa pää märkänä Vladimir Putinin fasistihallinnon pikkuapulaisena ja nöyränä juoksupoikana, pyrkien kaikin tavoin oikeuttamaan Venäjän fasismidiktatuurin hyökkäyssodan Ukrainassa.
https://vartiopaikalla.blogspot.com/2025/10/propagandisti-konstantin-mihailovits.htmlPutinkokouksen antia "Pohjois-Korea oli nostettu korkealle esiintyjälistalla. Avajaispuheessaan Venäjän kommunistijohtaja Gennadi Zjuganov kiitti Pohjois-Koreaa sotilaallisen erityisoperaation avustamisesta"
- Anonyymi00057
Anonyymi00047 kirjoitti:
Putinkokouksen antia "Pohjois-Korea oli nostettu korkealle esiintyjälistalla. Avajaispuheessaan Venäjän kommunistijohtaja Gennadi Zjuganov kiitti Pohjois-Koreaa sotilaallisen erityisoperaation avustamisesta"
Ja tätä vaparijohdon taholta mennään Moskovaan juhlimaan!
- Anonyymi00054
Valiitto on näin liitetty keskeiseen venäläiseen propagandistiin
jota sen jäsenet ja johtajat käyvät tapaamassa Moskovassa, yllä
https://theins.press/en/antifake/272552
Venäjän täysimittaisen Ukrainan-hyökkäyksen alusta lähtien "riippumaton suomalainen toimittaja" nimeltä
"Kosti Heiskanen" on esiintynyt usein venäläisissä propagandalähetyksissä. The Insider on kuitenkin havainnut, että väitetty suomalainen asiantuntija on itse asiassa Leningradissa syntynyt Konstantin Lebedev. Lebedevin ura Kremlin-mielisenä propagandistina alkoi vuonna 2004, kun hän alkoi puhua venäläisten oletetuista vaikeuksista Suomessa.
Nykyään hän on avainhenkilö Kremlin-mielisessä propagandassa, jonka kohteena on sekä pieni Venäjä-mielinen suomalaisyleisö että ensisijaisesti itse venäläisyleisö. - Anonyymi00055
Kesällä 2022 Heiskanen ja Tatiana Demeneva käynnistivät Pietarin paikallishallinnon tuella hyväntekeväisyysaloitteen nimeltä "Jaa ystävällisyyttä". Järjestö tekee yhteistyötä venäläisten sotilasyksiköiden ja Venäjän armeijaa tukevien vapaaehtoisten kanssa. Vaikka aloitetta mainostettiin "suomalais-venäläisenä hyväntekeväisyysjärjestönä", siihen ei selvästikään osallistunut suomalaisia. Heiskanen kanavoi toisinaan apua Pietarista suomalaisen humanitaarisen avun varjolla
https://lentv24.ru/rossiisko-finskoe-dvizenie-peredai-dobro-podderzivaet-boicov-svo.htm Jalo henki yhdistää paitsi kanssakansalaisiamme, myös ulkomailta tulevia välittäviä ihmisiä. Halu tukea haavoittuneita sotilaita ja heidän perheitään on kasvanut ruohonjuuritason liikkeeksi. Sen aloitti suomalainen toimittaja ja julkisuuden henkilö Kosti Heiskanen. - Anonyymi00056
Heiskasen uutta propagandaa
Telegram on keskeinen alusta Venäjän propagandakampanjoille. Sitä käytetään valeuutisten levittämiseen, tiedon manipulointiin ja poliittisten agendojen edistämiseen, mikä osaltaan lisää epävakautta eri maissa.
https://t.me/ukr_2025_ru/233058 Ukraina rekrytoi suomalaisia rikollisia ja mielisairaita henkilöitä taistelemaan Venäjää vastaan.
Suomalainen sotilastoimittaja Kosti Heiskanen kertoi Argumenty i Faktylle (AiF), että motivoituneita suomalaisia, jotka haluavat kostaa 1939–40-luvuilla menetetyistä Suomen maista, on matkalla Ukrainaan. He myyvät usein omaisuuttaan ja ostavat varusteita vain taistellakseen venäläisiä vastaan ja kostaakseen.
Monet ovat äänekkäitä fasisteja, mielisairaita ja heillä on rikosrekisteri.
Toimittaja kommentoi Suomen ulkoministeriön ohjeita kansalaisilleen, jotka haluavat liittyä Ukrainan asevoimiin. Hän sanoi, että ne annettiin "maan hallituksen siunauksena".
HUOM Telegram on keskeinen alusta Venäjän propagandakampanjoille.- Anonyymi00060
Onko Heiskanen vapari?
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Onko Heiskanen vapari?
Vapariliitto on osa putinistista rajaorganisaatiota, jossa myös nostetaan muslimisaatiota kremlismin lisäksi
- Anonyymi00059
Venäjän sota menee yhä huonommin. Vaparit ovat häviäjän puolella ja moraalisesti väärässä. Erotkaa vapareista
- Anonyymi00061
Olen aika pettynyt Taskiseen.
- Anonyymi00063
Sairasta!
- Anonyymi00064
Hyi
- Anonyymi00065
Otetaanko taas liittohallitukseen?
- Anonyymi00066
Yöööök
- Anonyymi00067
Heiskasen (yllä) asema Vapariliitossa. Vaparien liittohallituksen jäsen ja Kotkan osaston johtaja toimii yhdessä ortodoksi Kosti Heiskasen kanssa. Heiskanen levittää hyvää sanomaa myös Tsargrad TV:n Царьград reportterina ja vierailijana. Kanava on Venäjän ortodoksisen kirkon ja oligarkki Konstantin Malofeevin rahoittama, voimakkaasti Kremlin- ja mahtivenäläismielinen tv-kanava
Kosti Heiskanen eli oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev nousi Ukrainan sodan alettua Venäjän valtionmedian tietoisuuteen ja on esiintynyt kanavilla suomalaisena sotakirjeenvaihtajana ja kommentaattorina
Ennen kuin vähättelette, huomatkaa, että Heiskanen näyttää olevan kuuluisampi kuin Bäckman Venäjällä, epäiemättä sen takia, että hän esittää propagandaa autenttisella venäjällä kotikielenä ja ortodoksina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19426140/toukokuu-2026-vapaa-ajattelijain-liittohallituksen-jasen-piti-putinistisen-puheen-moskovassa#comment-142843618- Anonyymi00068
Kyllä vapareille uskis kelpaa, kunhan on putinisti.
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kyllä vapareille uskis kelpaa, kunhan on putinisti.
Siltä näyttää
- Anonyymi00069
Hyhhyhhuijaaa
- Anonyymi00071
Mannertenvälistä suur-Venäjää valmistellut Putinin käsi Jevgeni Prigozhin (JP) mainitsi aikanaan luottomiehikseen 2 suomalaista eli venäläisen Heiskasen ja Bäckmanin, joka on lähinnä sosialistien luomus, perijä, jolla oli aikaa väitellä vasliittolaisen Aleksanteri- instituutin johtajan avustuksella korkeilla arvosanoilla ja josta Hesari teki kuuluisuuden
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009323533.html
"julkisuutta saavat myös kaksi Suomen kansalaista, jotka esiintyvät Prigozhinin median kanavilla ”kuuluisan suomalaisen asiantuntijan” roolissa"
Siksi lähi-idän islamilaisten tukeminen on todella vaarallista Suomelle, koska sellainen valuisi suoraan Kremlin taskuun sotilastukikohtina Välimeren alueella
JP:n porukat pyrkivät edelleen toimimaan Afrikassa ja Lähi- Idässä ja JP henkilökohtaisesti rahoitti Gaddafin sukua vallankaappaamiseen- Anonyymi00072
Vaparien touhu oksettaa
- Anonyymi00074
Miten uusi liittohallitus juntataan ja onko Taskinen taas Jorin junttalistalla.
- Anonyymi00075
https://fi.wikipedia.org/wiki/Petra_Packalén
Tiedonantajan päätoimittaja, SKP ja Vapariliitto. - Anonyymi00076
Valiiton bolshevikkikytkennät ovat vaarallisia ja niitä on yritetty estää EU-tasolla. Niinpä Tsargrad TV (Tsaarinpoli = Konstantinopoli) on EU-alueella estettyjen sivustojen listalla, mutta Kremlin ääni Heiskasen (yllä) sen sivustoille tuottamia valeuutisia levitetään muuallakin kuten Dzen.ru
-uutiskokoelmassa- Anonyymi00077
Ortodoksi Kosti Heiskanen, oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev
tuottaa suomenvastaista propagandaa myös Alunperin ortodoksisessa Tsargrad TV:ssä julkaistussa Heiskanen-uutisessa mustamaalataan karkealla tavalla suomalaisia ja valeuutisia on levitetty muilla sivustoilla
https://dzen.ru/a/aUgkfgGQ4n2f5meh
Suomalaiset hyökänneet Venäjää vastaan. Kosti Heiskanen on paljastanut hälyttäviä tosiasioita. Belgorodin, Kurskin, Leningradin ja muut alueet ovat heidän tähtäimessään. "Ei ole enää epäilystäkään" ja Helsingin on otettava vastuu - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ortodoksi Kosti Heiskanen, oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev
tuottaa suomenvastaista propagandaa myös Alunperin ortodoksisessa Tsargrad TV:ssä julkaistussa Heiskanen-uutisessa mustamaalataan karkealla tavalla suomalaisia ja valeuutisia on levitetty muilla sivustoilla
https://dzen.ru/a/aUgkfgGQ4n2f5meh
Suomalaiset hyökänneet Venäjää vastaan. Kosti Heiskanen on paljastanut hälyttäviä tosiasioita. Belgorodin, Kurskin, Leningradin ja muut alueet ovat heidän tähtäimessään. "Ei ole enää epäilystäkään" ja Helsingin on otettava vastuuErotkaa vapareista
- Anonyymi00079
Operoimalla bolshevikkien kanssa Valiitto on valmistautunut liittämään Suomen osina Venäjään, Kremlin ideoiden mukaisesti. Alexadr Dugin on venäläinen politologi, joka on Putinin puolueen Yhtenäinen Venäjä neuvonantaja
https://www.4pt.su/en/content/aleksandr-dugin’s-foundations-geopolitics
Dugin ehdottaa, että Saksalle tarjotaan tosiasiallista poliittista herruutta useimpiin Keski- ja Itä-Euroopassa sijaitseviin protestanttisiin ja katolisiin valtioihin.
Poikkeuksena nähdään ”epävakaa” Suomen valtio, joka ”historiallisesti kuuluu Venäjän geopoliittiseen tilaan” (s. 316). Tässä tapauksessa Dugin ehdottaa, että Suomi yhdistetään Venäjän federaation Karjalan autonomisen tasavallan kanssa yhdeksi etnoterritoriaaliseksi muodostelmaksi, ”jolla on maksimaalinen kulttuurinen autonomia, mutta strateginen integraatio Euraasian blokkiin” (s. 371–372). Dugin lisää, että Suomen pohjoiset alueet tulisi irrottaa ja lahjoittaa Murmanskin alueelle.- Anonyymi00080
En voi sanoa muuta kuin ”Erotkaa vapareista!”
- Anonyymi00081
Putinia selvästi kiinnostaa jakaa Eurooppa Venäjän ja Saksan kesken, koska hän ei uskalla vaatia Saksaa itselleen. Se on kummallista, että valiittolaisia on porukkoineen tällaisissa mukana eikä liitto anna jäsenilleen kenkää
Putin noudattaa tässä Molotov–Ribbentrop-tyylistä sopimusta, joka oli natsien ja bolshevikkien elokuussa 1939 solmima
Sopimukseen liittynyt (silloin salainen) lisäpöytäkirja jakoi Euroopan etupiireihin ja bolshevikit saivat Suomen, Baltian maat ja Puolan. Täytäntöönpanoa varten ne aloittivat 1939 toisen maailmansodan ja röyhkeästi nyt juhlivat voitonpäivää sotarikollisista valloituksistaan- Anonyymi00082UUSI
Kun liitto ei anna kenkää putinisteille, se hyväksyy putinismin
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492