Toukokuu 2026: Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen piti putinistisen puheen Moskovassa

Anonyymi-ap

Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen Liisa Taskinen matkusti toukokuussa 2026 Moskovaan, jossa piti Venäjän propagandaa myötäilevän puheen.

Asiantuntija arvioi kyseisen johtavan vapaa-ajattelijan puhetta seuraavasti:

”Näin hän myötäilee Neuvostoliiton tulkintaa toisesta maailmansodasta vuodet 1941–1945 käsittäneenä ’Suurena isänmaallisena sotana’, jossa talvisodasta joko vaiettiin kokonaan tai se esitettiin mitättömänä rajakonfliktina.”

Johtava vapaa-ajattelija Taskinen äänesti Moskovan kokouksessa myös Venäjän Ukrainassa toteutettavia sotatoimia kannattavan julkilausuman puolesta.

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000012050741.html

Kysymyksiä:
- Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
- Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?

81

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suomen hallituksen jäsen on osallistunut laitonta hyökkäyssotaan käyvän aggressiivisen suurvallan presidentin rukousaamiaisiin.

    • Anonyymi00002

      Kyse on myös taistobrändäyksestä
      Suomen kom ongelma leninismissähän on, että Putin on enemmän stalin-tsaari -diktaattori eikä niinkään mainosta leninismiä

      Putiniin on siksi vaikea tarttua taistona esim. perustaa putinpuoluetta. Siksi taistot jo alussa hajosivat kreml-SKP:stä
      aikanaan vasliittoon (Laakso ...) ja vihreisiin (Hassi ...)

      Uustaistolainen Vapari-kom on syntynyt tästä uusbrändäyksestä, taistojen ja niiden lasten ja yhteistyösossujen fraktioista
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19423226/vapaa-ajattelussa-selkea-leninistinen-piirre#comment-142791867

    • Anonyymi00003

      Puolustusministeri järjestää yhteisiä seminaareja Israelin kanssa, valtion, jonka pääministeri on etsintäkuulutettu sotarikoksista.

      • Anonyymi00004

        Israel on tärkeä Suomen kumppani taistolaisuuden vastustamisessa ja pitää Välimeren
        rauhallisena eikä päästä syntymään Syyrian, Gazan, Libanonin, Libyan ,,, kaltaisia
        venäläismiehityksiä, jossa Kreml perustaa köyhiin islamilaisiiin maihin tukikohtiaan
        saadakseen pidettyä ydinasealuksensa Välimerellä uhkaamassa Suomea ja Eurooppaa

        Israel on aivan oleellinen nyrkki suomalaisten elinmahdollisuuksien takaamisessa ja estää Putinia hyökkäämästä heti Suomeen


      • Anonyymi00016

        Oli kysymys vapaa-ajattelijajohtoon kuuluvan Taskisen kumarrusmatkasta Moskovaan. Mitä mieltä olet siitä?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Israel on tärkeä Suomen kumppani taistolaisuuden vastustamisessa ja pitää Välimeren
        rauhallisena eikä päästä syntymään Syyrian, Gazan, Libanonin, Libyan ,,, kaltaisia
        venäläismiehityksiä, jossa Kreml perustaa köyhiin islamilaisiiin maihin tukikohtiaan
        saadakseen pidettyä ydinasealuksensa Välimerellä uhkaamassa Suomea ja Eurooppaa

        Israel on aivan oleellinen nyrkki suomalaisten elinmahdollisuuksien takaamisessa ja estää Putinia hyökkäämästä heti Suomeen

        Pääministeri on mikä on, mutta Israelin valtio on joutunut puolustamaan olemassa oloaan ja kansalaisiaan koko olemassa olonsa ajan. Israelissa on toimiva ilmapuolustus suojaamassa kansalaisia, toisin kuin Gazassa missä etuna pidetään suuria siviiliuhrien määrien esittämistä kansainväliselle yhteisölle säälipisteiden saamiseksi. Heikompikin voi olla terroristi. Syntyvyys on hämmentävän suuri olosuhteet huomioiden.

        Mutta kuinka tämä liittyy Va-liiton hallituksessa olevaan putinistiin?


    • Ihme säätöä, kun SKP sitten lähetti jälkikäteen tiedon ettei kannatakaan sotaa tukevaa lausumaa.

      Kun jo neljä vuotta sitten sanoin: Suomi on sikäli erikoinen maa, että täällä hyökkäyssota tuomittiin myös mm. kommunistien lehdessä ja Sinimustan liikkeen www-sivulla. Putinistien kannatus ei ole nolla, mutta se on äärimmäisen minimaalinen. Ehkä merkittävin Venäjää myötäilevä taho on Paavo Väyrynen, jonka tähti oli laskussa jo vuosia ennen hyökkäystä. Ano Turtiainen ym. eivät ole järin uskottavia kun pohtivat myös on maa pallo vai litteä.

      Olisi kiva, jos pidettäisiin Ukrainan tukemista niin tärkeänä, että maltettaisiin olla haukkumatta vapaa-ajattelijoitakaan sen varjolla, vaikka miten nyppisi eroakirkosta-palvelu tms.

      • Anonyymi00005

        Mitä höpötät
        ettei kannatakaan sotaa tukevaa lausumaa

        Kremlin ja taistojen lausunnot ovat yhtä tyhjän kanssa
        Nliitto hyökkäsi Suomeen kun oli hyökkäämättömyyssopimus
        ja varasti suomalaisten kodit Karjalassa jne. vaikka oli omaisuudensuojasopimus

        tyhmää vedota kom-kremliläisten lausuntoihin

        pumagi pumaga, a praktika jest praktika teoria otetaan teoriana ja käytöntö käytäntönä


      • Anonyymi00007

        Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:

        Kysymyksiä:
        - Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
        - Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:

        Kysymyksiä:
        - Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
        - Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?

        Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.

        Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Olisi kiva, jos vaivautuisit vastaamaan:

        Kysymyksiä:
        - Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
        - Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?

        Tuskin saat vastausta. Jorin mielestä on epäasiallista kysyä tuollaista tai mitään. Asiallista on vain kehua vapareita kaikesta sokeasti. Sellaista vapautta ajatella.


      • Anonyymi00009
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.

        Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?

        Jos Ukrainan asia on sinulle niin tärkeäkin väität, miten voit katsoa tuollaista henkilöä liittohallituksessa? Vaikuttaa siltä, että liitossa on ok olla putinisti, vääristellä maamme historiaa ja tukea Venäjää. Alkaa vaikuttaa siltä, että liitto on maanpettureiden pesäpaikka.

        Jospa vihdoin vastaisit:
        - Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
        - Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jos Ukrainan asia on sinulle niin tärkeäkin väität, miten voit katsoa tuollaista henkilöä liittohallituksessa? Vaikuttaa siltä, että liitossa on ok olla putinisti, vääristellä maamme historiaa ja tukea Venäjää. Alkaa vaikuttaa siltä, että liitto on maanpettureiden pesäpaikka.

        Jospa vihdoin vastaisit:
        - Onko Taskisen toiminta sopusoinnussa Vapaa-ajattelijain liiton tavoitteiden kanssa?
        - Mihin toimenpiteisiin liitto ryhtyy liittohallituksen jäsenen toiminnan johdosta?

        No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.

        SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.

        Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.


      • Anonyymi00010
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.

        SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.

        Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.

        Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.

        Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.

        ”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”

        Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.

        Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.

        ”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”

        Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia.

        Liittohallituksessa on talousrikollinenkin. Ja putinisti. Mitä vielä löytyykään?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Liittohallituksessa on talousrikollinenkin. Ja putinisti. Mitä vielä löytyykään?

        Liitto on kyllä kummallisten tyyppien pesäpaikka


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kaikki näkevät, että sinä et vastaa kysymyksiin. Et siis selvästikään pane pahaksesi, että liiton sisällään tällaista putinistista henkeä. Et tee mitään.

        Olet asiallisesti ottaen Putinin puolella, kuten olet valtionavustusten hakemisen puolella. Puheesi on valehtelua. Järjestelmällisesti. Teot puhuvat puolestasi.

        ”Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit.”

        Kyllä. Vain tosiasioilla voi haukkua. Tarjoat paljon mahdollisuuksia.

        Ei tosiasioiden esittäminen ole haukkumista. Se on asiallista kritiikkiä.

        Vapaa-ajattelijat hallitsevat haukkumisen vääntäessään milloin mitäkin kristinuskon tulkintojaan vanhan testamentin perusteella, vaatien niistä kristittyjä tilille. Hohhoijjjaa.


      • Anonyymi00025
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.

        SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.

        Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.

        Voihan sitä hyökkäyksen tuomita kunhan välit säilyisi lämpimänä.
        "”On ymmärrettävää, että Venäjä kokee Suomen taholta tulevan uhkaa ja pitää Suomea epäystävällisenä maana”, sanoo Taskinen. Taskisen mukaan Suomen ja Venäjän välinen yhteys on katkaistu kokonaan."
        https://tiedonantaja.fi/liisa-taskinen-varoittaa-terrorismista-ja-suurvaltojen-sotapolitiikasta/


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Voihan sitä hyökkäyksen tuomita kunhan välit säilyisi lämpimänä.
        "”On ymmärrettävää, että Venäjä kokee Suomen taholta tulevan uhkaa ja pitää Suomea epäystävällisenä maana”, sanoo Taskinen. Taskisen mukaan Suomen ja Venäjän välinen yhteys on katkaistu kokonaan."
        https://tiedonantaja.fi/liisa-taskinen-varoittaa-terrorismista-ja-suurvaltojen-sotapolitiikasta/

        Tiedonantajan päätoimittaja on tamperelainen Msalon sihteeri
        Valiitossa, jossa varmaan on käsitelty etukäteen Taskisen
        ja Putinin sopimuksia
        ja miten ne esitetään "rauhantyönä"


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Tiedonantajan päätoimittaja on tamperelainen Msalon sihteeri
        Valiitossa, jossa varmaan on käsitelty etukäteen Taskisen
        ja Putinin sopimuksia
        ja miten ne esitetään "rauhantyönä"

        Päätoimittajalla taitaa olla nyt sijainen. Ymmärtääkseni tämä päätoimittaja sijainen on itse kirjoittanut jutun Liisa Taskisen Venäjän reissusta. Voiko siitä päätellä jotain... onko lehden virallinen kanta muuttumassa?


      • Anonyymi00032

        "Kun jo neljä vuotta sitten sanoin: Suomi on sikäli erikoinen maa, että täällä hyökkäyssota tuomittiin myös mm. kommunistien lehdessä"

        Muistutettakoon kommentoija Mäntysaloa siitä tosiasiasta, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan jo vuonna 2014 miehittäen Krimin ja pakkoliittäen sen omaan valtioalueeseensa sekä käynnistäen sodan Itä-Ukrainassa Ukrainaa vastaan.

        Suomen kommunistinen puolue, johon Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsen Liisa Taskinen kuuluu, tuomitsi Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa vasta 24. helmikuuta 2022, siis kahdeksan vuotta sen jälkeen kun Venäjä oli aloittanut sotansa Ukrainaa vastaan.
        Mutta tuona kahdeksana Venäjän hyökkäyssodan vuotenakaan SKP ei suinkaan kaivellut perskannikkaansa, vaan puolusteli uutterasti Venäjän tekoja, syyllistäen Ukrainaa ja sitä tukevia maita.
        Liisa Taskinen oli tuolloin SKP:n varapuheenjohtaja.


      • Anonyymi00033
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No mitä ihan teknisesti tulee, niin minähän en ole yhtiön omistaja joka valitsee ja erottaa johdon. Kääntäen liittohallituksen enemmistö ei voisi erottaa minua.

        SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen. Ymmärrän että haluat haukkua va-liittoa millä vain voit. Kannattaisiko silti miettiä, onko järkevää väittää suomalaisten putinistien vähälukuista joukkoa yhtään suuremmaksi kuin se on.

        Minulla ei liene tästä enempää sanottavaa. Tiedän kyllä, että tulet toistamaan tätä ja pitämään ketjua etusivulla seuraavat kuukaudet. Sille en voi mitään.

        "SKP:n lehti tosiaan 2022 tuomitsi hyökkäyksen."

        Siis vasta 2022.
        Venäjä aloitti hyökkäyssotansa Ukrainassa helmikuussa 2014.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000735396.html

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000838688.html

        https://www.verkkouutiset.fi/a/ukrainan-sodan-ex-johtaja-myontaa-ne-ovat-venajan-joukkoja/


      • Maa on litteä.🫓


      • Anonyymi00051
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.

        Tärkeämpää on tukea Ukrainaa. Kai sinäkin jotain olet lahjoittanut?

        Ukrainan tukeminen on niin tärkeää, että vapaa-ajattelijain putinistitkin tukevat Ukrainaa?


    • Anonyymi00006
      • Anonyymi00039

        KGB/FSB


    • Anonyymi00011

      Mäntysalo: Va-liitolla ei ole tapana puuttua juurikaan mihinkään mitä jäsenet tekevät kun eivät edusta vapaa-ajattelijoita. Oman kantani tuossa yllä totesin ja se riittäköön.

      JOKAISEN ATEISTIN KANNATTAA pysyä kaukana Valiitosta

      jossa roikkuu uudelleen brändättyjä taistolaisia, niiden lapsia ja sossuliittoaisia vähän samaan tapaan kuin vihreissä (Hassi ...) ja vasliitossa (Laakso ...) tekemässä Kremlin ja nykyisin islamin työtä suomalaisia vastaan vedoten mm. yhdenvertaisuuteen, jolla
      painostetaan pientä kansaa suomalaisia ulkopuolisten alistetuiksi palvelijoiksi siten,
      että suomalaiset kaiken kukkuraksi joutuvat maksmaan kaiken ja kärsimään seurauksista

      • Anonyymi00013

        Leipätyönä Putinin etujen ajaminen, hylkäämällä
        SDP, vihreät ja vasemmistoliitto

        Ydinenergialaista poistetaan pykälä, joka kieltää ydinräjähteiden maahantuonnin, valmistamisen, hallussapidon ja räjäyttämisen.

        Ydinenergialakiin kirjatun täyskiellon sijaan ydinräjähteistä säädettäisiin jatkossa rikoslaissa. Rikoslakiin kirjattaisiin poikkeukset, joiden perusteella ydinräjähteitä voisi tuoda Suomeen.

        Perusteita olisivat Suomen sotilaallinen puolustaminen, Pohjois-Atlantin liiton yhteinen puolustus tai puolustusyhteistyö.

        https://twitter.com/STTuutiset/status/2064271436710056133

        Puolustusvaliokunnan mietintö esityksestä, joka sallisi ydinräjähteiden tuomisen Suomeen, on erimielinen. SDP, vihreät ja vasemmistoliitto haluavat lakiehdotusten hylkäämistä


    • Anonyymi00012
    • Anonyymi00017

      Liitto ei kommentoi. Kommunismi ja putinismi sen rakenteissa jatkuu häiriöttä.

      • Anonyymi00018

        Varokaa vapareita


    • Anonyymi00023

      SDP:n Jauri Varvikko ja Jussi Särkelä toimivat varapuheenjohtajana ja puheenjohtajana ajatushautomo SUS:ssa Suomen Uusi Strategia ry

      joka ilmoittaa tavoitteekseen keskustelut Putinin kanssa ja rauhan ja aseidenriisunnan Kremlin esittämillä suuntaviivoilla. Varvikko johtaa myös Naapuriseuraa

    • Anonyymi00024

      Pakko erota vapareista. Ei tällaista voi sietää.

      • Anonyymi00030

        Tervetuloa. Ethän voi erota ennen kuin liityt. Saadaanpahan yksi jäsenmaksu.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Tervetuloa. Ethän voi erota ennen kuin liityt. Saadaanpahan yksi jäsenmaksu.

        Sinua tuo koski. Eroa vapareista


    • Anonyymi00026

      skp ja sosdem ovat vasliiton kanssa yliedustettuina
      Valiitossa

      ja niiden porukat hääräävät Naapurseurassa
      ja sdp:n ajatuspajassa, jossa valmistellaan Kremlin johdolla
      käytäviä neuvotteluja putinismin hyödyntämiseksi

    • Anonyymi00028
    • Anonyymi00031

      Kannattaa muuten liittyä vapareihin.

      • Anonyymi00035

        Vapaa-ajattelijoiden kannattaa käydä kehityskeskustelut johtajistossaan.
        Nythän tämä näyttää rumalta ulos päin.


      • Anonyymi00058

        Etenkin jos on putinisti. Vapareilta löytyy ymmärrystä ja vertaistukea.


    • Anonyymi00034

      Vapaa-ajattelijain liittohallituksen jäsenen Liisa Taskisen isäntänä ja kutsujana oli Venäjän federaation kommunistinen puolue, joka tukee ehdoitta Vladimir Putinin hallinnon hyökkäyssotaa Ukrainassa.

      Minä en ole nähnyt Liisa Taskisen johtaman Suomen kommunistisen puolueen kritikoivan millään tavalla toveripuoluettaan, Venäjän federaation kommunistista puoluetta, sen tuesta Venäjän rikolliselle, imperialistiselle hyökkäyssodalle Ukrainaa ja sen kansaa vastaan.

      • Anonyymi00042

        Eikä vapariliittokaan kritisoi


    • Anonyymi00036

      Suomi on kristillisen sienismin panttivankina.

    • Anonyymi00037

      Ehdoitta maansa hyökkäyssotaa Ukrainassa tukeva Venäjän federaation kommunistinen järjesti siis "antifasistisen foorumin" Venäjän fasismidiktatuurin käärmeenpesässä, Moskovassa, ja tilaisuuteen kutsutut suomalaiset vieraat, Liisa Taskinen heidän joukossaan, yhtyivät konferenssin julkilausumaan, jossa tuettiin Vladimir Putinin fasistihallinnon sotaa.
      Irvokasta, ja rikollista, toimintaa.

      • Anonyymi00041

        Ja vapareille se on business as usual.


    • Anonyymi00038

      Hän ei ole puhunut Vapaa-ajattelijsin edustaja eikä ollut capaa-ajattelijain asialla.

      • Anonyymi00040

        Pidätte putinistia liittohallituksessa. Kuinka monta muuta siellä on samaa laatua?

        Jos Ukrainan (tai Suomen) asia merkitsee teille yhtään mitään, panette nyt tuommoiset ulos. Jos ette laita, ymmärrämme, millä puolella olette.


      • Anonyymi00044

        Sama ihminen.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Pidätte putinistia liittohallituksessa. Kuinka monta muuta siellä on samaa laatua?

        Jos Ukrainan (tai Suomen) asia merkitsee teille yhtään mitään, panette nyt tuommoiset ulos. Jos ette laita, ymmärrämme, millä puolella olette.

        Liittokokous tekee valinnat niin liittovaltuustoon kuin liittohallituksen. Jäsenyhdistyksiltä tulee esityksiä jäsenistään. Seuraava kokous on tämän vuoden syksyllä.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Liittokokous tekee valinnat niin liittovaltuustoon kuin liittohallituksen. Jäsenyhdistyksiltä tulee esityksiä jäsenistään. Seuraava kokous on tämän vuoden syksyllä.

        Liittokokous pystyyn heti. Tarvittaessa sääntömuutokset, joilla tuollaiset voidaan siivota pois. Jos ette kykene, tarkoittaa se, että olette puolenne valinneet.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Liittokokous pystyyn heti. Tarvittaessa sääntömuutokset, joilla tuollaiset voidaan siivota pois. Jos ette kykene, tarkoittaa se, että olette puolenne valinneet.

        Ei vastausta. Ei ole halua muutokseen. Putinismi on Vapariliiton perusasetus.


    • Anonyymi00045
      • Anonyymi00046

        Liisa Taskisen kanssa lämpöisessä yhteiskuvassa oleva lippahattuinen mies vasemmalla on Konstantin Mihailovitš Lebedev, alias Kosti Heiskanen, joka uurastaa pää märkänä Vladimir Putinin fasistihallinnon pikkuapulaisena ja nöyränä juoksupoikana, pyrkien kaikin tavoin oikeuttamaan Venäjän fasismidiktatuurin hyökkäyssodan Ukrainassa.

        https://vartiopaikalla.blogspot.com/2025/10/propagandisti-konstantin-mihailovits.html


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Liisa Taskisen kanssa lämpöisessä yhteiskuvassa oleva lippahattuinen mies vasemmalla on Konstantin Mihailovitš Lebedev, alias Kosti Heiskanen, joka uurastaa pää märkänä Vladimir Putinin fasistihallinnon pikkuapulaisena ja nöyränä juoksupoikana, pyrkien kaikin tavoin oikeuttamaan Venäjän fasismidiktatuurin hyökkäyssodan Ukrainassa.

        https://vartiopaikalla.blogspot.com/2025/10/propagandisti-konstantin-mihailovits.html

        Putinkokouksen antia "Pohjois-Korea oli nostettu korkealle esiintyjälistalla. Avajaispuheessaan Venäjän kommunistijohtaja Gennadi Zjuganov kiitti Pohjois-Koreaa sotilaallisen erityisoperaation avustamisesta"


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Putinkokouksen antia "Pohjois-Korea oli nostettu korkealle esiintyjälistalla. Avajaispuheessaan Venäjän kommunistijohtaja Gennadi Zjuganov kiitti Pohjois-Koreaa sotilaallisen erityisoperaation avustamisesta"

        Ja tätä vaparijohdon taholta mennään Moskovaan juhlimaan!


    • Anonyymi00054

      Valiitto on näin liitetty keskeiseen venäläiseen propagandistiin
      jota sen jäsenet ja johtajat käyvät tapaamassa Moskovassa, yllä

      https://theins.press/en/antifake/272552

      Venäjän täysimittaisen Ukrainan-hyökkäyksen alusta lähtien "riippumaton suomalainen toimittaja" nimeltä

      "Kosti Heiskanen" on esiintynyt usein venäläisissä propagandalähetyksissä. The Insider on kuitenkin havainnut, että väitetty suomalainen asiantuntija on itse asiassa Leningradissa syntynyt Konstantin Lebedev. Lebedevin ura Kremlin-mielisenä propagandistina alkoi vuonna 2004, kun hän alkoi puhua venäläisten oletetuista vaikeuksista Suomessa.

      Nykyään hän on avainhenkilö Kremlin-mielisessä propagandassa, jonka kohteena on sekä pieni Venäjä-mielinen suomalaisyleisö että ensisijaisesti itse venäläisyleisö.

    • Anonyymi00055

      Kesällä 2022 Heiskanen ja Tatiana Demeneva käynnistivät Pietarin paikallishallinnon tuella hyväntekeväisyysaloitteen nimeltä "Jaa ystävällisyyttä". Järjestö tekee yhteistyötä venäläisten sotilasyksiköiden ja Venäjän armeijaa tukevien vapaaehtoisten kanssa. Vaikka aloitetta mainostettiin "suomalais-venäläisenä hyväntekeväisyysjärjestönä", siihen ei selvästikään osallistunut suomalaisia. Heiskanen kanavoi toisinaan apua Pietarista suomalaisen humanitaarisen avun varjolla

      https://lentv24.ru/rossiisko-finskoe-dvizenie-peredai-dobro-podderzivaet-boicov-svo.htm Jalo henki yhdistää paitsi kanssakansalaisiamme, myös ulkomailta tulevia välittäviä ihmisiä. Halu tukea haavoittuneita sotilaita ja heidän perheitään on kasvanut ruohonjuuritason liikkeeksi. Sen aloitti suomalainen toimittaja ja julkisuuden henkilö Kosti Heiskanen.

    • Anonyymi00056

      Heiskasen uutta propagandaa
      Telegram on keskeinen alusta Venäjän propagandakampanjoille. Sitä käytetään valeuutisten levittämiseen, tiedon manipulointiin ja poliittisten agendojen edistämiseen, mikä osaltaan lisää epävakautta eri maissa.

      https://t.me/ukr_2025_ru/233058 Ukraina rekrytoi suomalaisia ​​rikollisia ja mielisairaita henkilöitä taistelemaan Venäjää vastaan.

      Suomalainen sotilastoimittaja Kosti Heiskanen kertoi Argumenty i Faktylle (AiF), että motivoituneita suomalaisia, jotka haluavat kostaa 1939–40-luvuilla menetetyistä Suomen maista, on matkalla Ukrainaan. He myyvät usein omaisuuttaan ja ostavat varusteita vain taistellakseen venäläisiä vastaan ​​ja kostaakseen.

      Monet ovat äänekkäitä fasisteja, mielisairaita ja heillä on rikosrekisteri.

      Toimittaja kommentoi Suomen ulkoministeriön ohjeita kansalaisilleen, jotka haluavat liittyä Ukrainan asevoimiin. Hän sanoi, että ne annettiin "maan hallituksen siunauksena".

      HUOM Telegram on keskeinen alusta Venäjän propagandakampanjoille.

      • Anonyymi00060

        Onko Heiskanen vapari?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Onko Heiskanen vapari?

        Vapariliitto on osa putinistista rajaorganisaatiota, jossa myös nostetaan muslimisaatiota kremlismin lisäksi


    • Anonyymi00059

      Venäjän sota menee yhä huonommin. Vaparit ovat häviäjän puolella ja moraalisesti väärässä. Erotkaa vapareista

    • Anonyymi00061

      Olen aika pettynyt Taskiseen.

    • Anonyymi00063

      Sairasta!

    • Anonyymi00064

      Hyi

    • Anonyymi00065

      Otetaanko taas liittohallitukseen?

    • Anonyymi00066

      Yöööök

    • Anonyymi00067

      Heiskasen (yllä) asema Vapariliitossa. Vaparien liittohallituksen jäsen ja Kotkan osaston johtaja toimii yhdessä ortodoksi Kosti Heiskasen kanssa. Heiskanen levittää hyvää sanomaa myös Tsargrad TV:n Царьград reportterina ja vierailijana. Kanava on Venäjän ortodoksisen kirkon ja oligarkki Konstantin Malofeevin rahoittama, voimakkaasti Kremlin- ja mahtivenäläismielinen tv-kanava

      Kosti Heiskanen eli oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev nousi Ukrainan sodan alettua Venäjän valtionmedian tietoisuuteen ja on esiintynyt kanavilla suomalaisena sotakirjeenvaihtajana ja kommentaattorina

      Ennen kuin vähättelette, huomatkaa, että Heiskanen näyttää olevan kuuluisampi kuin Bäckman Venäjällä, epäiemättä sen takia, että hän esittää propagandaa autenttisella venäjällä kotikielenä ja ortodoksina

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19426140/toukokuu-2026-vapaa-ajattelijain-liittohallituksen-jasen-piti-putinistisen-puheen-moskovassa#comment-142843618

      • Anonyymi00068

        Kyllä vapareille uskis kelpaa, kunhan on putinisti.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Kyllä vapareille uskis kelpaa, kunhan on putinisti.

        Siltä näyttää


    • Anonyymi00069

      Hyhhyhhuijaaa

    • Anonyymi00071

      Mannertenvälistä suur-Venäjää valmistellut Putinin käsi Jevgeni Prigozhin (JP) mainitsi aikanaan luottomiehikseen 2 suomalaista eli venäläisen Heiskasen ja Bäckmanin, joka on lähinnä sosialistien luomus, perijä, jolla oli aikaa väitellä vasliittolaisen Aleksanteri- instituutin johtajan avustuksella korkeilla arvosanoilla ja josta Hesari teki kuuluisuuden
      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009323533.html
      "julkisuutta saavat myös kaksi Suomen kansalaista, jotka esiintyvät Prigozhinin median kanavilla ”kuuluisan suomalaisen asiantuntijan” roolissa"

      Siksi lähi-idän islamilaisten tukeminen on todella vaarallista Suomelle, koska sellainen valuisi suoraan Kremlin taskuun sotilastukikohtina Välimeren alueella

      JP:n porukat pyrkivät edelleen toimimaan Afrikassa ja Lähi- Idässä ja JP henkilökohtaisesti rahoitti Gaddafin sukua vallankaappaamiseen

      • Anonyymi00072

        Vaparien touhu oksettaa


    • Anonyymi00074

      Miten uusi liittohallitus juntataan ja onko Taskinen taas Jorin junttalistalla.

    • Anonyymi00075
    • Anonyymi00076

      Valiiton bolshevikkikytkennät ovat vaarallisia ja niitä on yritetty estää EU-tasolla. Niinpä Tsargrad TV (Tsaarinpoli = Konstantinopoli) on EU-alueella estettyjen sivustojen listalla, mutta Kremlin ääni Heiskasen (yllä) sen sivustoille tuottamia valeuutisia levitetään muuallakin kuten Dzen.ru
      -uutiskokoelmassa

      • Anonyymi00077

        Ortodoksi Kosti Heiskanen, oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev

        tuottaa suomenvastaista propagandaa myös Alunperin ortodoksisessa Tsargrad TV:ssä julkaistussa Heiskanen-uutisessa mustamaalataan karkealla tavalla suomalaisia ja valeuutisia on levitetty muilla sivustoilla
        https://dzen.ru/a/aUgkfgGQ4n2f5meh

        Suomalaiset hyökänneet Venäjää vastaan. Kosti Heiskanen on paljastanut hälyttäviä tosiasioita. Belgorodin, Kurskin, Leningradin ja muut alueet ovat heidän tähtäimessään. "Ei ole enää epäilystäkään" ja Helsingin on otettava vastuu


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Ortodoksi Kosti Heiskanen, oikealta nimeltään Konstantin Mihailovitš Lebedev

        tuottaa suomenvastaista propagandaa myös Alunperin ortodoksisessa Tsargrad TV:ssä julkaistussa Heiskanen-uutisessa mustamaalataan karkealla tavalla suomalaisia ja valeuutisia on levitetty muilla sivustoilla
        https://dzen.ru/a/aUgkfgGQ4n2f5meh

        Suomalaiset hyökänneet Venäjää vastaan. Kosti Heiskanen on paljastanut hälyttäviä tosiasioita. Belgorodin, Kurskin, Leningradin ja muut alueet ovat heidän tähtäimessään. "Ei ole enää epäilystäkään" ja Helsingin on otettava vastuu

        Erotkaa vapareista


    • Anonyymi00079

      Operoimalla bolshevikkien kanssa Valiitto on valmistautunut liittämään Suomen osina Venäjään, Kremlin ideoiden mukaisesti. Alexadr Dugin on venäläinen politologi, joka on Putinin puolueen Yhtenäinen Venäjä neuvonantaja

      https://www.4pt.su/en/content/aleksandr-dugin’s-foundations-geopolitics

      Dugin ehdottaa, että Saksalle tarjotaan tosiasiallista poliittista herruutta useimpiin Keski- ja Itä-Euroopassa sijaitseviin protestanttisiin ja katolisiin valtioihin.

      Poikkeuksena nähdään ”epävakaa” Suomen valtio, joka ”historiallisesti kuuluu Venäjän geopoliittiseen tilaan” (s. 316). Tässä tapauksessa Dugin ehdottaa, että Suomi yhdistetään Venäjän federaation Karjalan autonomisen tasavallan kanssa yhdeksi etnoterritoriaaliseksi muodostelmaksi, ”jolla on maksimaalinen kulttuurinen autonomia, mutta strateginen integraatio Euraasian blokkiin” (s. 371–372). Dugin lisää, että Suomen pohjoiset alueet tulisi irrottaa ja lahjoittaa Murmanskin alueelle.

      • Anonyymi00080

        En voi sanoa muuta kuin ”Erotkaa vapareista!”


    • Anonyymi00081

      Putinia selvästi kiinnostaa jakaa Eurooppa Venäjän ja Saksan kesken, koska hän ei uskalla vaatia Saksaa itselleen. Se on kummallista, että valiittolaisia on porukkoineen tällaisissa mukana eikä liitto anna jäsenilleen kenkää

      Putin noudattaa tässä Molotov–Ribbentrop-tyylistä sopimusta, joka oli natsien ja bolshevikkien elokuussa 1939 solmima

      Sopimukseen liittynyt (silloin salainen) lisäpöytäkirja jakoi Euroopan etupiireihin ja bolshevikit saivat Suomen, Baltian maat ja Puolan. Täytäntöönpanoa varten ne aloittivat 1939 toisen maailmansodan ja röyhkeästi nyt juhlivat voitonpäivää sotarikollisista valloituksistaan

      • Anonyymi00082
        UUSI

        Kun liitto ei anna kenkää putinisteille, se hyväksyy putinismin


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe