Maailmassa on taas valtava virhe

Ja tällä kertaa se on se, että omena-punajuurisalaattia ei ollut kaupassa, joten olen joutunut syömään sitä tavallista ja siinä on valkopippuria seassa.
Paitsi että se pippuri siinä ei maistu hyvältä, niin nyt kun on ollut kuuma ja olen tehnyt raskaita töitä, niin haisen aivan sille valkopippurille ja se on erittäin ärsyttävää.
Normaalistihan en siis haise juuri miltään, vaikka kuinka olisin kuumassa ja ahkeroisin.
Ärmur ja pyh.

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja lisävirhe maailmassa on se, että parturit eivät juuri koskaan käsittele partoja ja kampaajatkin kampaavat vain pienen osan töistään. Joskus oli myös kähertäjiä, mutta sellaiseksi ei enää mainosteta ketään.
      Miksi ensiksi puututaan puhemiehiin ja palomiehiin ym. kun tässä on valtavasti suurempi ammattinimikeongelma, jolla kukaan ei ole edes yrittänyt tehdä mitään.

• Olen aina pitänyt punajuurisalaatista (en siitä omenaisesta, vaan tavallisesta), mutta vatsa ei tykkää. Niissä on liikaa etikkaa. Pieni lusikallinen riittää. Enempää en uskalla ottaa. Muuten vatsa kiukuttelee, eikä mikään sula kunnolla.
      Jo pelkkä ajatus laittaa närästämään.

Tänään on ollut hyvä päivä. Äiti jaksoi lähteä hetkeksi ulos istumaan. Raitis ilma tekee hyvää. Myös ruoka on maistunut hieman paremmin.
      Houkuttelin jäätelöllä. Se maistui yllättävän hyvin.
      Tarkkailen edelleen äidin vointia ja pidän seuraa. Olen läsnä.

• Toivottavasti äitisi tilanne kohentuu nopeasti.
        Proteiinin saannista pitää pitää huolta, kunhan ei ole ongelmia, joiden takia pitää rajoittaa niitä.
        (iäkkäät saavat tutkimusten mukaan usein liian vähän proteiinia ja se heikentää kuntoa)
        Toinen asia on lääkkeiden yhteisvaikutus ja kertovat, että iäkkäiden kuntoa on saatu paremmaksi kun on karsittu lääkitystä.
        (ja tämä siis tietenkin yleisellä tasolla ja tietämättä tianteesta siellä yhtään mitään)

Täällä ei etikka haittaa, mutta se valkopippuri pilaa koko tuotteen.
        Omenallinen on muutenkin parempaa, eikä siinä ole ylimääräisiä mausteita heikennyksenä.

• buddy-love kirjoitti:

Toivottavasti äitisi tilanne kohentuu nopeasti.
        Proteiinin saannista pitää pitää huolta, kunhan ei ole ongelmia, joiden takia pitää rajoittaa niitä.
        (iäkkäät saavat tutkimusten mukaan usein liian vähän proteiinia ja se heikentää kuntoa)
        Toinen asia on lääkkeiden yhteisvaikutus ja kertovat, että iäkkäiden kuntoa on saatu paremmaksi kun on karsittu lääkitystä.
        (ja tämä siis tietenkin yleisellä tasolla ja tietämättä tianteesta siellä yhtään mitään)

Täällä ei etikka haittaa, mutta se valkopippuri pilaa koko tuotteen.
        Omenallinen on muutenkin parempaa, eikä siinä ole ylimääräisiä mausteita heikennyksenä.

Kiitän kannustuksesta ja neuvoista.
        Tuota proteiinia olen tarjonnut äidille eri ruokailujen yhteydessä. Lihan, broilerin, raejuuston, rahkan, kananmunien ja proteiinijuomien muodossa.
        Ravitsemusterapeutin suosituksessa oli vielä Nutridrink- ravintovalmiste/juoma (eri makuja), joita tarjoan 1-2 krt päivässä. Hänen pitää muistaa juoda runsaasti.
        Tuossa on useampia juomavaihtoehtoja tarjolla ja tietenkin vettä.
        Katson perään, että suosituksia noudatetaan.

Sokeria pitäisi välttää, mutta äidille maistuu kaikki makea. Kahvi ja pullakin maistuvat. En henno kieltää. Vähän kerrallaan.
        Olen toiveikas, että äiti tästä voimistuu ja hänen vointinsa paranee. Päivä kerrallaan.

• Mutta eiks sulla ollu niitä tiluksia ja tuotantotiloja. Niin saat omia omenapuita ja punajuuriakin viljellä. Noi kaupassa myytävät on usein tosi pahoja.

Ootteko muuten vispipuuroa maistannu. Ei voi kaupassa myytävää syödä, mutta itse tehtyä kyllä.

• Mummielestä on paljon suurempiikin ongelmii, ku buddy-loven punajuurisalaattiongelma. Soon se, et kaupoista ei enää juur koskaan saa palvigryynimakkaroi eikä savustettua pekolia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe