Maailmasta jo poistuneiden ihmisten määrä

Anonyymi-ap

Hei!

Kysyin tekoälyltä: kuinka paljon maailmassa on aikojen alusta kuollut ihmisiä luonnollisista ja muista syistä?

Tekoälyn vastaus: Maailmassa on aikojen alusta lähtien kuollut arviolta 109 miljardia ihmistä. Yhdysvaltalaisen väestötieteellisen tutkimuslaitoksen Population Reference Bureau (PRB) laskelmien mukaan maapallolla on elänyt nykyihmisen historian aikana (noin vuodesta 50 000 eaa. alkaen) yhteensä noin 117 miljardia ihmistä, joista noin 8,2 miljardia on tällä hetkellä elossa.

Suurin osa näistä kuolemista on johtunut luonnollisista tai biologisista syistä, kuten infektioista ja nälänhädästä. Väkivaltaiset ja muut ei-luonnolliset syyt muodostavat kokonaismäärästä vain murto-osan.

20

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Veikkaan, et yli miljoona ainakin? Jos otetaan kaikki mahdolliset elävät huomioon.

    • Mutta missä nämä ihmiset ovat. Se kuori tietenki haudattuna, mutta se henki, se sähkönen värähtely. Onko uudeksi syntyneitä kaikki? Vanhasta elämästä kun ei voi muistaa, kun se on kemiallisena jälkenä aivossa ja vain sähkönen siirtyy. Ikävä kyllä niin, eli ei voi jatkaa siitä mihin edellisessä elämässä jääny, vaan aina joutuu alottaan alusta.

      • Anonyymi00010

        Mitä niille on käynyt, jotka ovat Venäjän liikuteltavissa krematorioissa tuhkattuja? Ja sille tielle jääneitä, ilmeisesti ovat Ukrainan pelloilla nyt tuulien kuljettamina? Muuttuneet vihanneksiksi, voikukiksi, maanmatosiksi, etanoiksi ym.

        Henki, kulkeeko jatkossa muuttolintujen mukana kukin minnekin maailman kolkkaan? Venäläinen henki tuskin palaa Venäjän rajojen sisäpuolelle, kun ovat näin mahdollistaneet vapauden Putinin riistovaltiosta.

        Henki on vapaa valitsemaan hyvän ja pahan välillä, ihmisille Venäjällä tätä mahdollisuutta ei ole annettu vaan pakotettu pahan puolelle hyvää vastaan. Vapaus Putinin kahleista voi tuntua tuulessa huutoina "freedom", jota fiksummat huutavat.

        Haluavat unohtaa koko venäjän kielen pahan ruumiillistamana. Hengillä on vapaus valita, eivät ole enää pakotettuja, eikä vankeustuomioilla uhattuina. Putinin luomukset ovat hengille jo taakse jäänyttä piinaa, jota toivon mukaan eivät unohda.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Mitä niille on käynyt, jotka ovat Venäjän liikuteltavissa krematorioissa tuhkattuja? Ja sille tielle jääneitä, ilmeisesti ovat Ukrainan pelloilla nyt tuulien kuljettamina? Muuttuneet vihanneksiksi, voikukiksi, maanmatosiksi, etanoiksi ym.

        Henki, kulkeeko jatkossa muuttolintujen mukana kukin minnekin maailman kolkkaan? Venäläinen henki tuskin palaa Venäjän rajojen sisäpuolelle, kun ovat näin mahdollistaneet vapauden Putinin riistovaltiosta.

        Henki on vapaa valitsemaan hyvän ja pahan välillä, ihmisille Venäjällä tätä mahdollisuutta ei ole annettu vaan pakotettu pahan puolelle hyvää vastaan. Vapaus Putinin kahleista voi tuntua tuulessa huutoina "freedom", jota fiksummat huutavat.

        Haluavat unohtaa koko venäjän kielen pahan ruumiillistamana. Hengillä on vapaus valita, eivät ole enää pakotettuja, eikä vankeustuomioilla uhattuina. Putinin luomukset ovat hengille jo taakse jäänyttä piinaa, jota toivon mukaan eivät unohda.

        Semmosta se on venäjän kanssa. Mäkin oon unohtanu venäjän kielen. Enkä oo ees käyny venäjällä. Ja en oo ees kuullu että kukaannois päässy käymään venäjässä, vaan kaikki venäjällä. Ei siis päässy venäjän sisään, vaan kävelleet ikään kuin päällä. Muihin maihin pääsee kyllä sisään: ruotsiin, tanskaan, eestiin...


    • Anonyymi00002

      Jos lasketaan dieltä asti mistä NYKYIHMINEN polveutuu ei olla lähelläkään todellista lukua valovuosien päässä siintä

    • Anonyymi00003

      Keskiarvo on edelleen kuusikymmentä vuotta elinikä yli sen kun elää ni siitä eteenpäin ollaan jo laina-ajalla

    • Ap: "...Population Reference Bureau(n) (PRB) laskelmien mukaan maapallolla on elänyt nykyihmisen historian aikana (noin vuodesta 50 000 eaa. alkaen) yhteensä noin 117 miljardia ihmistä, joista noin 8,2 miljardia on tällä hetkellä elossa."

      Lukema on hämmentävän virheellinen, koska on aloitettu 50 000 vuoden takaa, vaikka nykyihmisen historian arvellaan alkaneen noin 300 000 vuotta sitten ja sitä ennen olivat neanderthalilaiset ja heidelbergiläiset, Pekingin ihmiset ja monet muut, jotka eivät juuri eronneet nykyihmisestä.

      Ihminen eriytyi omaksi haarakseen apinankaltaisesta populaatiosta noin 7 miljoonaa (!) vuotta sitten, eli lukeman täytyy olla moninkertainen.

      Näyttääpi siltä, että tekis, AI, on aivan kahedorga.

      • Anonyymi00004

        Toisaalta oli niin tai näin niin ihmispopulaatop ei tainnut aikojen alussa olla kuin muutama tuhat yksilöä. Vasta viimeisen sadan vuoden aikana on väestön määrä noussut miljardeihin. Elinikäkin on kasvanut


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Toisaalta oli niin tai näin niin ihmispopulaatop ei tainnut aikojen alussa olla kuin muutama tuhat yksilöä. Vasta viimeisen sadan vuoden aikana on väestön määrä noussut miljardeihin. Elinikäkin on kasvanut

        Vaikka otettaisiin edes nykyihmisen kaltaiset, haitari venyisi jo miljoonan vuoden mittaiseksi. On sillä eroa 50 tuhanteen jo 20-kertainen määrä.


      • Anonyymi00005
        exKynis.mi kirjoitti:

        Vaikka otettaisiin edes nykyihmisen kaltaiset, haitari venyisi jo miljoonan vuoden mittaiseksi. On sillä eroa 50 tuhanteen jo 20-kertainen määrä.

        "Näyttääpi siltä, että tekis, AI, on aivan kahedorga."

        Siltä pitää osata kysyä "oikea" kysymys, jos tahtoo kunnollisia vastauksia.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        "Näyttääpi siltä, että tekis, AI, on aivan kahedorga."

        Siltä pitää osata kysyä "oikea" kysymys, jos tahtoo kunnollisia vastauksia.

        Mää en oo ainakaan toistaiseks kysyny AI:ta yhtään mitään. Panepa ap. kertomaan, mitä on kysynyt.


      • Anonyymi00006
        exKynis.mi kirjoitti:

        Mää en oo ainakaan toistaiseks kysyny AI:ta yhtään mitään. Panepa ap. kertomaan, mitä on kysynyt.

        Itse olen tässä harrastanut puutarhasuunnittelua AI:ta apuna käyttäen ja totesin, etten kyllä maksaisi noin huonolle apulaiselle senttiäkään palveluksistaa. Kyselen ehdotuksia kasveista toistensa kaveriksi ja se heittää minulle listan. Sitten kun vähän ihmettyneenä kyselen, että viihtyvätkö nuo kasvit yhdessä, niin ei ei, kun niiden kasvuvaatimukset ovat ihan erilaiset. 😂


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Itse olen tässä harrastanut puutarhasuunnittelua AI:ta apuna käyttäen ja totesin, etten kyllä maksaisi noin huonolle apulaiselle senttiäkään palveluksistaa. Kyselen ehdotuksia kasveista toistensa kaveriksi ja se heittää minulle listan. Sitten kun vähän ihmettyneenä kyselen, että viihtyvätkö nuo kasvit yhdessä, niin ei ei, kun niiden kasvuvaatimukset ovat ihan erilaiset. 😂

        Pyydäpäs tekoälyä olemaan äärimmäisen koppava ja ilkeä ja ala sitten keskustelemaan sen kanssa niitä näitä esim. vähättelemällä sen kykyjä


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Pyydäpäs tekoälyä olemaan äärimmäisen koppava ja ilkeä ja ala sitten keskustelemaan sen kanssa niitä näitä esim. vähättelemällä sen kykyjä

        Vittumaisia keskusteluja saa ihan tarpeeksi ihan ihmistenkin kanssa. Miksi kuluttaisin aikaani sellaiseen tekoälyn kanssa? Miksi ihmeessä ylipäänsä kävisin pelkkää muuten vaan keskustelua tekoälyn kanssa?


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Itse olen tässä harrastanut puutarhasuunnittelua AI:ta apuna käyttäen ja totesin, etten kyllä maksaisi noin huonolle apulaiselle senttiäkään palveluksistaa. Kyselen ehdotuksia kasveista toistensa kaveriksi ja se heittää minulle listan. Sitten kun vähän ihmettyneenä kyselen, että viihtyvätkö nuo kasvit yhdessä, niin ei ei, kun niiden kasvuvaatimukset ovat ihan erilaiset. 😂

        Just sillei, paljon mainittu, voi olla runsaskin tiedosto, mut järjenjuoksu heikko.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Vittumaisia keskusteluja saa ihan tarpeeksi ihan ihmistenkin kanssa. Miksi kuluttaisin aikaani sellaiseen tekoälyn kanssa? Miksi ihmeessä ylipäänsä kävisin pelkkää muuten vaan keskustelua tekoälyn kanssa?

        Ksnnattaa harjoitella sitä aikaa varten kun puolison voi ostaa Veikon koneesta tai Verkkokaupasta osamaksulla. Siis sellaisen robottipuolison, joka tekee mitä käsketään eikä vikise


      • Anonyymi00011
        exKynis.mi kirjoitti:

        Just sillei, paljon mainittu, voi olla runsaskin tiedosto, mut järjenjuoksu heikko.

        Juu. Ja sitten kun itse etsin sopivan kasvin ja mukamas varmistan, että sopivatko yhteen niin kyllä olet tehnyt erinomainsen valinnan. tulin siihen lopputulokseen, että AI on vainberinomainen p.rseennuolija. Se toki voi selittää paljon maailman nykytilasta. Kuinkahan pihalla sellaiset ihmiset ovatkaan, jotka kyselevät asioista, joista itsellään ei ole lainkaan etukäteistietoa ja uskovat sitten mitä tuo kertoo? 😁


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ksnnattaa harjoitella sitä aikaa varten kun puolison voi ostaa Veikon koneesta tai Verkkokaupasta osamaksulla. Siis sellaisen robottipuolison, joka tekee mitä käsketään eikä vikise

        En ole ihan niin kajahtanut, että huolisin sellaisen edes maksusta.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Juu. Ja sitten kun itse etsin sopivan kasvin ja mukamas varmistan, että sopivatko yhteen niin kyllä olet tehnyt erinomainsen valinnan. tulin siihen lopputulokseen, että AI on vainberinomainen p.rseennuolija. Se toki voi selittää paljon maailman nykytilasta. Kuinkahan pihalla sellaiset ihmiset ovatkaan, jotka kyselevät asioista, joista itsellään ei ole lainkaan etukäteistietoa ja uskovat sitten mitä tuo kertoo? 😁

        Minusta AI:n luotettavuus näyttää olevan maireasanaisen lahkosaarnaajan tai poliitikon tasolla.

        Kun eräs ns. Luojan luoma tarjosi kummallisia ajatuksiaan loogisina, ja siitä hänelle huomautettiin, kysyi AI:tä logiikasta, joka vastasi olevan monenlaista logiikkaa, aristotelistä, kantilaista, propositiologiikkaa sun muuta, pitkä lista.

        Kuitenkaan ei osannut selvittää hänelle, mitä logiikka on, matematiikan kaltainen järjestelmä, jossa on selkeät premissit ja päättelysäännöt, jotka johtavat henkilöstä riippumatta yhtäläisiin tuloksiin.


    • Anonyymi00012

      Tuosta tulee aika heikko selvitymisprosentti eloonjääneiden osalta....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe