Aiheutini hiukan tuhoa

Pihan siivous jatkui ja erään pensaan vierellä oli vanha pressu estämässä vuohenputken leviämistä (levisis se silti, sillä kasvoi alitse) ja kun nappasimme sen koneellisesti kyytiin, niin alta paljastui kimalaisten pesä.
Kuningatar ilmeisesti pelastui ja siinä oli toistakymmentä kimalaista sen suojana.

Nyt siinä on vanha saavi sateensuojana ja paino sen päällä, niin tuuli ei kaada sitä.
Lankunpala reunan alla, niin niillä on riittävästi kulkureittiä ulos.
Katsotaan miten käy, mutta ehkä hyvin.

(hiukan harmittaa, sillä yhtään kimalaista ei näkynyt ennen kuin se pressu oli jo kyydissä)

10

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No toivottavasti käy hyvin. Jos olisi ollut ampiaisia, niin en toivottelisi. En voi sietää niitä toisten elintilaa tuhoavia. Niin monesti saanut mökillä todistaa, kun ampiaiset tuhoavat kimalaiset ja loppukesästä, kun niiden hommat loppuu alkavat m*lkuiksi muillekin.

      • Meillä on ollut kuistilla muutaman kerran ampiaisten pesä ja niidenkin kanssa tulee toimeen kun kuuntelee mitä niillä on asiaa.
        Tietysti voivat olla kimalaisille ikäviä, mutta samalla hävittävät myös marjapuskista perhosten toukkia ja muuta vahinkoa tekevää hyönteistöä.


    • Toivottavasti kimalaisten pesän pelastusoperastio onnistui. Varo kuitenkin, etteivät ne suutu ja hyökkää ryhmässä kimppuusi.
      Kimalaisilla on myrkkypistin, jolla ne suojelevat itseään ja pesäänsä. Se sattuu kipeää.

      Mikäli vielä käyt siellä pesällä tarkastuskäynnillä, suosittelen kokovartalon peittävää toppapukua ja astronauttien kypärää.

      • Rauhallisia otuksia ovat, eivätkä yleensä pistä, eli ei huolta.
        (lisäksi nykyään ampiaistenkaan pistot eivät juuri satu minuun, eli olen tulossa immuuniksi, vaikka montaa osumaa ei vuosien kuluessa olekaan tullut)
        ((vaarillani oli nuoruudessaan mehiläisiä ja aikoinaan sanoi, etteivät pistot enää tehneet hänelle juuri mitään, sillä elimistö tottuu ja minulla lienevät tuohon samat geenit))

        Miten siellä menee ja joko äitisi on paremmassa kunnossa?


      • buddy-love kirjoitti:

        Rauhallisia otuksia ovat, eivätkä yleensä pistä, eli ei huolta.
        (lisäksi nykyään ampiaistenkaan pistot eivät juuri satu minuun, eli olen tulossa immuuniksi, vaikka montaa osumaa ei vuosien kuluessa olekaan tullut)
        ((vaarillani oli nuoruudessaan mehiläisiä ja aikoinaan sanoi, etteivät pistot enää tehneet hänelle juuri mitään, sillä elimistö tottuu ja minulla lienevät tuohon samat geenit))

        Miten siellä menee ja joko äitisi on paremmassa kunnossa?

        Kiitos kysymästä. Äiti voi jo huomattavasti paremmin ja hänen ruokahalunsa on palautunut. Jaksaminen on vaihtelevaa, mutta selvää voimistumista on havaittavissa.
        Vietän äidin luona paljon aikaa ja pidän hänelle seuraa. Olen läsnä. Se auttaa jo paljon.
        Hitaasti parempaan suuntaan menossa.
        Tänään on ollut hyvä päivä.

        Millä mielellä itse olet? Tekstistä päätellen, sinulla on ollut paljon kiireitä. Muista ottaa aikaa myös itsellesi.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Äiti voi jo huomattavasti paremmin ja hänen ruokahalunsa on palautunut. Jaksaminen on vaihtelevaa, mutta selvää voimistumista on havaittavissa.
        Vietän äidin luona paljon aikaa ja pidän hänelle seuraa. Olen läsnä. Se auttaa jo paljon.
        Hitaasti parempaan suuntaan menossa.
        Tänään on ollut hyvä päivä.

        Millä mielellä itse olet? Tekstistä päätellen, sinulla on ollut paljon kiireitä. Muista ottaa aikaa myös itsellesi.

        Olen tehnyt paljon raskaita hommia ja levännyt liian vähän. Eilinen oli hankala, sillä olin nukkunut kehnosti, enkä siksi ollut hommissa juuri hyödyksi. Asiat edistyvät, sillä täällä on nyt aputyövoimaa (1kpl... myöhemmin enemmän).
        Pihasta on kaadettu useita puita, jotka olivat heikossa kunnossa (mukana yksi yli 100 vuotias koivu, jonka oksat olivat tavallisen puun paksuisia) ja nyt on ensi talveksi liikaakin haketta lämmitykseen. Ne pitäisi tosin saada kuivemmiksi, eli pressu on hankinnassa.
        Piha on nyt parepoi, mutta siinä on vielä paljon tekemistä (ei kuitenkaan liikaa kerralla, että näkemys ehtii kehittyä).
        Seuraavaksi ryhdymme tekemään kellariin halkoluukun suurennusta, sillä sen kautta on tarkoitus siirtää vanhoja ja nykytarkoituksiin soveltumattomat lämmitysjärjestelmät ulos ja korvata niitä nykyaikaisemmilla. Melko suuri homma ja vaati valuja ja muurauksia, sillä joudumme menemään maan alle.
        Tai sitten ryhdymme purkamaan yhtä kattoa, joka menee kokonaan uusiksi, eikä sekään ole nopeasti tehty.
        Onneksi on kuitenkin koneita käytössä, joten käsityön määrä on siedettävä.
        Pitäisi nukkua paremmin ja syödä paremmin (varsinkin proteiinia, sillä lihakset kaipaisivat sitä).
        Kyllä tämä tästä vähitellen.


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen tehnyt paljon raskaita hommia ja levännyt liian vähän. Eilinen oli hankala, sillä olin nukkunut kehnosti, enkä siksi ollut hommissa juuri hyödyksi. Asiat edistyvät, sillä täällä on nyt aputyövoimaa (1kpl... myöhemmin enemmän).
        Pihasta on kaadettu useita puita, jotka olivat heikossa kunnossa (mukana yksi yli 100 vuotias koivu, jonka oksat olivat tavallisen puun paksuisia) ja nyt on ensi talveksi liikaakin haketta lämmitykseen. Ne pitäisi tosin saada kuivemmiksi, eli pressu on hankinnassa.
        Piha on nyt parepoi, mutta siinä on vielä paljon tekemistä (ei kuitenkaan liikaa kerralla, että näkemys ehtii kehittyä).
        Seuraavaksi ryhdymme tekemään kellariin halkoluukun suurennusta, sillä sen kautta on tarkoitus siirtää vanhoja ja nykytarkoituksiin soveltumattomat lämmitysjärjestelmät ulos ja korvata niitä nykyaikaisemmilla. Melko suuri homma ja vaati valuja ja muurauksia, sillä joudumme menemään maan alle.
        Tai sitten ryhdymme purkamaan yhtä kattoa, joka menee kokonaan uusiksi, eikä sekään ole nopeasti tehty.
        Onneksi on kuitenkin koneita käytössä, joten käsityön määrä on siedettävä.
        Pitäisi nukkua paremmin ja syödä paremmin (varsinkin proteiinia, sillä lihakset kaipaisivat sitä).
        Kyllä tämä tästä vähitellen.

        Teillä on valtavasti urakoita ja projekteja siellä. Hyvä, että sait apumiehen mukaan, muuten tuo olisi ollut liian iso projekti yhdelle miehelle. Ota rauhallisesti, älä revi itseäsi liikaa.
        Muista ruoka- ja välipalatauot. Ilman "polttoainetta" ei kukaan jaksa mennä eteenpäin. Kuten sanoit, proteiinia pitää lisätä.
        Muista myös juoda säännöllisesti, ettei tule nestehukkaa.

        Toivottavasti unirytmisi palautuu normaaliksi. Keho tarvitsee palauttavaa unta ja lepoa.

        Tsemppiä sinne raskaiden hommien keskelle.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Teillä on valtavasti urakoita ja projekteja siellä. Hyvä, että sait apumiehen mukaan, muuten tuo olisi ollut liian iso projekti yhdelle miehelle. Ota rauhallisesti, älä revi itseäsi liikaa.
        Muista ruoka- ja välipalatauot. Ilman "polttoainetta" ei kukaan jaksa mennä eteenpäin. Kuten sanoit, proteiinia pitää lisätä.
        Muista myös juoda säännöllisesti, ettei tule nestehukkaa.

        Toivottavasti unirytmisi palautuu normaaliksi. Keho tarvitsee palauttavaa unta ja lepoa.

        Tsemppiä sinne raskaiden hommien keskelle.

        Kiovan kanaa ja pakastevihanneksia juuri nyt tässä, eli rakennusainetta on menossa kiertoon.
        Kiitän ja samoin sinne raskaan tilanteen keskelle.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kiovan kanaa ja pakastevihanneksia juuri nyt tässä, eli rakennusainetta on menossa kiertoon.
        Kiitän ja samoin sinne raskaan tilanteen keskelle.

        Kiitos ja Hyvää Juhannusta.


    • Anonyymi00001

      35 vuotta sitten ajoin mopolla visiiri auki. Kimalainen törmäsi mun päähän. Otti kipeästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe