Sofia Virta tiesi, ettei kansanedustajan palkkiota voi jättää maksamatta

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20232070

Eduskunnan hallinto kertoi vihreiden puheenjohtaja Sofia Virralle etukäteen, ettei kansanedustajan palkkiota voi jättää maksamatta tosi-tv ohjelman kuvauksien ajalta.

Virta kertoi eilen tiistaina järjestetyssä tiedotustilaisuudessa ilmoittaneensa poissaolostaan ennalta eduskunnan hallinnolle.

– Ilmoitin hyvin selkeästi, että en tietenkään tule pitämään palkkiota niiltä päiviltä, kun olen työstäni poissa. Se oli koko ajan aivan selvä asia, Virta sanoi.
Rauhio varoitti kritiikistä

15

54

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

cccc

• Anonyymi00003

Tyhmemåi kuin ite mamut

• Anonyymi00004

Poliittinen tyhmyys
      Brändäys
      Yle aamu kertoo.
      Lähtö lähenee?

• Anonyymi00005

Blondi toi kaikkien näkösälle narsistisen luonteensa,hyvä niin, Osoittaa kyllä älyttömän "minä minä"asenteen tuolla tempullaan. Seuraavaksi on tanssii tähtien kanssa ohjelmassa,

• Anonyymi00007

Ihme jos joku vielä äänestää tuota bimboa. On sitä pienempienkin töppäyksien jälkeen menettänyt kansanedustajan paikan.

• Anonyymi00006
    • Anonyymi00008

Bimbo blondi on silti sexy!

• Anonyymi00009

Persut pelkäävät vahvoja naisia jos he ovat vasemmalta.
      Oma rautaperse kyllä kelpaa, vaikka hän tuhoaa puolueen kannatuksen.

• Anonyymi00010

Joutuuko Virta eroamaan?
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 05:43:06

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012091014.html

Kokoomuksen kansanedustaja Heikki Vestman reagoi Poutalaan sanomalla, että tämän näkemys kansanedustajan asemasta on virheellinen.

– Toisin kuin Poutala väittää kansan­edustajuus ei ole vain ”luottamus­bisnestä”, joka mitataan neljän vuoden välein vaaleissa, Vestman kirjoittaa X-viesti­palvelussa.

Hänen mukaansa kansan­edustajuuteen kuuluu hoitaa oikeudelliset velvollisuudet eduskunnassa.

– Pidän hämmentävänä, että joku edustaja antaa ymmärtää muuta.

Vestman perustelee tätä perustuslailla.

ps. eli Halla-aho puhui asiaa

• Anonyymi00011

Virta haluaisi Rydmanista eroon -Rydman: Minä en Virrasta
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 05:57:08

Minä en missään nimessä halua Sofia Virrasta eroon, Rydman sanoo x-julkaisussaan.

– Toivon hänen olevan vihreiden keulakuvana ja vihreän politiikan symbolina vielä mahdollisimman pitkään. Tsemppiä!

Kommenteissa perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen kirjoittaa samaan sävyyn toivovansa Virralle pitkää puheenjohtajakautta.

– Tämä nainen tässä on mestarillisesti osoittanut, millainen vihreä maailma todellisuudessa on ja mikä heidän toiminnan syvin olemus ja motivaattori on, Antikainen sanoo.

IS

• Anonyymi00012

Meidän Sohvi on fiksu tyttö. Minä äänestän Sohvia.

• Anonyymi00013

Sofia Virta ansaitsi Erikoisjoukoista arviolta 4000 euroa
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 06:02:53

https://www.verkkouutiset.fi/a/il-sofia-virta-ansaitsi-erikoisjoukoista-arviolta-4000-euroa/#97dd1e50

Suoran rahallisen palkkion lisäksi Virralle tarjottiin matkat, majoitus ja ruoat. IL:n tietojen mukaan osallistujat ovat saaneet myös erilaisia tavarapalkintoja.

Sofia Virran osallistuminen sarjan kuvauksiin on aiheuttanut laajan kohun. Pahennusta on herättänyt etenkin se, että Virta jättäytyi kuvausten takia pois eduskuntatyöstä. Myöhemmin Virta on ilmoittanut palauttavansa saamansa kansanedustajanpalkkion kuvausten ajalta. Lisäksi Virta oli etukäteen ilmoittanut poissaolonsa syyksi henkilökohtaisen syyn, vaikka televisio-ohjelman kuvauksiin osallistumista ei pidetä sellaisena.

Kohusta huolimatta Virta on ilmoittanut, ettei kadu mitään. Hän on perustellut sarjaan osallistumistaan halulla ”kasvaa ihmisenä”.

• Anonyymi00014

....

• Anonyymi00015

333

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      83
      1049
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      882
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      637
    4. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      585
    5. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      47
      582
    6. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      552
    7. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      536
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      164
      533
    9. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      525
    10. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      136
      518
    Aihe