Sofia Virta tiesi, ettei kansanedustajan palkkiota voi jättää maksamatta

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20232070

Eduskunnan hallinto kertoi vihreiden puheenjohtaja Sofia Virralle etukäteen, ettei kansanedustajan palkkiota voi jättää maksamatta tosi-tv ohjelman kuvauksien ajalta.

Virta kertoi eilen tiistaina järjestetyssä tiedotustilaisuudessa ilmoittaneensa poissaolostaan ennalta eduskunnan hallinnolle.

– Ilmoitin hyvin selkeästi, että en tietenkään tule pitämään palkkiota niiltä päiviltä, kun olen työstäni poissa. Se oli koko ajan aivan selvä asia, Virta sanoi.
Rauhio varoitti kritiikistä

15

60

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

cccc

• Anonyymi00003

Tyhmemåi kuin ite mamut

• Anonyymi00004

Poliittinen tyhmyys
      Brändäys
      Yle aamu kertoo.
      Lähtö lähenee?

• Anonyymi00005

Blondi toi kaikkien näkösälle narsistisen luonteensa,hyvä niin, Osoittaa kyllä älyttömän "minä minä"asenteen tuolla tempullaan. Seuraavaksi on tanssii tähtien kanssa ohjelmassa,

• Anonyymi00007

Ihme jos joku vielä äänestää tuota bimboa. On sitä pienempienkin töppäyksien jälkeen menettänyt kansanedustajan paikan.

• Anonyymi00006
    • Anonyymi00008

Bimbo blondi on silti sexy!

• Anonyymi00009

Persut pelkäävät vahvoja naisia jos he ovat vasemmalta.
      Oma rautaperse kyllä kelpaa, vaikka hän tuhoaa puolueen kannatuksen.

• Anonyymi00010

Joutuuko Virta eroamaan?
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 05:43:06

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012091014.html

Kokoomuksen kansanedustaja Heikki Vestman reagoi Poutalaan sanomalla, että tämän näkemys kansanedustajan asemasta on virheellinen.

– Toisin kuin Poutala väittää kansan­edustajuus ei ole vain ”luottamus­bisnestä”, joka mitataan neljän vuoden välein vaaleissa, Vestman kirjoittaa X-viesti­palvelussa.

Hänen mukaansa kansan­edustajuuteen kuuluu hoitaa oikeudelliset velvollisuudet eduskunnassa.

– Pidän hämmentävänä, että joku edustaja antaa ymmärtää muuta.

Vestman perustelee tätä perustuslailla.

ps. eli Halla-aho puhui asiaa

• Anonyymi00011

Virta haluaisi Rydmanista eroon -Rydman: Minä en Virrasta
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 05:57:08

Minä en missään nimessä halua Sofia Virrasta eroon, Rydman sanoo x-julkaisussaan.

– Toivon hänen olevan vihreiden keulakuvana ja vihreän politiikan symbolina vielä mahdollisimman pitkään. Tsemppiä!

Kommenteissa perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen kirjoittaa samaan sävyyn toivovansa Virralle pitkää puheenjohtajakautta.

– Tämä nainen tässä on mestarillisesti osoittanut, millainen vihreä maailma todellisuudessa on ja mikä heidän toiminnan syvin olemus ja motivaattori on, Antikainen sanoo.

IS

• Anonyymi00012

Meidän Sohvi on fiksu tyttö. Minä äänestän Sohvia.

• Anonyymi00013

Sofia Virta ansaitsi Erikoisjoukoista arviolta 4000 euroa
      Anonyymi-ap
      2026-06-20 06:02:53

https://www.verkkouutiset.fi/a/il-sofia-virta-ansaitsi-erikoisjoukoista-arviolta-4000-euroa/#97dd1e50

Suoran rahallisen palkkion lisäksi Virralle tarjottiin matkat, majoitus ja ruoat. IL:n tietojen mukaan osallistujat ovat saaneet myös erilaisia tavarapalkintoja.

Sofia Virran osallistuminen sarjan kuvauksiin on aiheuttanut laajan kohun. Pahennusta on herättänyt etenkin se, että Virta jättäytyi kuvausten takia pois eduskuntatyöstä. Myöhemmin Virta on ilmoittanut palauttavansa saamansa kansanedustajanpalkkion kuvausten ajalta. Lisäksi Virta oli etukäteen ilmoittanut poissaolonsa syyksi henkilökohtaisen syyn, vaikka televisio-ohjelman kuvauksiin osallistumista ei pidetä sellaisena.

Kohusta huolimatta Virta on ilmoittanut, ettei kadu mitään. Hän on perustellut sarjaan osallistumistaan halulla ”kasvaa ihmisenä”.

• Anonyymi00014

....

• Anonyymi00015

333

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      59
      1220
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1148
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      133
      1122
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      990
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      96
      950
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      795
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      741
    8. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      43
      722
    9. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      192
      696
    10. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      71
      669
    Aihe