Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

112

1893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Porsas perhospihvejä. Lihan ostin jo yli viikko sitten ja leikkasin perhoksiksi ja laitoin suolan ja pippurin ja pihvit odottaa pakastimessa.

      • Anonyymi00013

        Kiitos


      • Anonyymi00100

        Oletko käynyt koskaan teurastamoissa ja nähnyt kun niitä porsaita viedään kaasukammioon ja paloitellaan?
        Sielutun ja moraaliton raakalainen olet, kun suosit tuollaista tappoteollisuutta.


      • Anonyymi00124
        UUSI
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Oletko käynyt koskaan teurastamoissa ja nähnyt kun niitä porsaita viedään kaasukammioon ja paloitellaan?
        Sielutun ja moraaliton raakalainen olet, kun suosit tuollaista tappoteollisuutta.

        Etpä taida olla käynyt itsekään..
        Porsaita ei nimittäin viedä mihinkään kaasukammioihin.
        Paloittelu tapajhtuu ihan samalla lailla kuin joku porkkanan paloittelukin, eli leikataan kappaleiksi.


    • Juhannuksena savustan lohifileitä ja grillaan joulukinkun. Joulukinkun leikkelen kuutioiksi, laitan pintaan mausterubin ja savustan ylikypsäksi, noin 3-4 tuntia 120C:ssä offset smokerissa leppäpuulla.

      • Anonyymi00014

        Kiitos


    • Anonyymi00002

      Pohjoisenpoika tekee kunnon pihvit poron ulkopaistista, mausteena vain suola ja mustapippuri. Paisto medium!!

      • Anonyymi00003

        Varmaan noita k-marketin plussatarjous-makkaroita tälläkertaa. Tosin kyllähän se asia kun lihasta puhutaan on niin että sika kuuluu jouluun ja kana juhannuksaeen.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Varmaan noita k-marketin plussatarjous-makkaroita tälläkertaa. Tosin kyllähän se asia kun lihasta puhutaan on niin että sika kuuluu jouluun ja kana juhannuksaeen.

        Yvää Juhannus


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Varmaan noita k-marketin plussatarjous-makkaroita tälläkertaa. Tosin kyllähän se asia kun lihasta puhutaan on niin että sika kuuluu jouluun ja kana juhannuksaeen.

        En ole kanaa koskaan jussina grillannut. Porsasta tai nautaa.


      • Anonyymi00117

        Kyllä se pitää well done olla, eli hyvin tehty. Minä en mitään poron verta halua maistaa!


      • Anonyymi00125
        UUSI
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Kyllä se pitää well done olla, eli hyvin tehty. Minä en mitään poron verta halua maistaa!

        possu ja kana (bloileri) pitää paistaa läpikypsäksi, muu liha menee piloille kun sen paistaa kypsäksi.


    • Anonyymi00004

      Ei grillata mitään. Ihan toisin keinoin nautitaan ruoanlaitosta yhdessä.

      • Anonyymi00026

        Mee muualle köyhä


      • Anonyymi00050

        Avaatten hernekeitto purkin, ja se on siinä 😅🫛


      • Anonyymi00054

        Mutta täytyyhän sitä edes jollain muotoa savuuttaa sekä muinaisia valon ja muita perintöjä vaalia vaikkapa vain lihaa uhraten ja grillaten,ellei voi kotopihalla kokkoakaan enää poltella.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Mee muualle köyhä

        Mutta köyhyys on jo lähempenä kuin uskotkaan.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Avaatten hernekeitto purkin, ja se on siinä 😅🫛

        Mutta eilehän oli jo hernekeittopäivä.


    • Anonyymi00005

      Sähkösavustetaan ja pannulla paistetaan.
      Ulkona voi olla villapaidan kanssa.
      Onneksi tulee matseja.

      • Anonyymi00006

        Niin, onneksi tulee telkkarista jalkapalloa paljon paljon nyt, olisi muutoin aika tylsä jussi-vkl. Espanjalta eka peli oli kuin uuno epsanjassa, kuin myös se eilinen Portugalin nolo tasapeli, Suomikin varmaan olisi voittanut nuo kaksi peliä mennen-tullen.


    • Anonyymi00007

      Sämpylöitä ja nakkeja.

    • Anonyymi00008

      Itsepyydettyä siikaa savustettuna ja suolakalana.Grillimakkaroita.
      Kanankoipia,uusia perunoita,vihanneksia.Näillä eväillä mennään.

      • "Itsepyydettyä siikaa savustettuna ja suolakalana."

        Siika on paras graavikala, mutta sen pitää olla isokokoista ja vastapyydettyä merisiikaa. Ai että siinä on tuore ja puhdas kalan ja meren maku.


    • Anonyymi00009

      Herkkusienet joiden sisällä on viherpippuri koskenlaskijaa ja pekonia ympärillä mmmm

      • Herkkusienet ovat ihan loistavaa grillattavaa sulatejuustotäytteellä ja pekoniin kiedottuna. Kannattaa kokeilla myös portobelloburgereita, joissa pihvin tilalla on isoksi kasvanut herkkusieni eli portobello herkulliseksi marinoituna ja grillattuna.


    • Anonyymi00010

      Makkaraa

    • Anonyymi00011

      Siikaa savustin,muutama grillivarras kaapissa

    • Anonyymi00012

      Pariks

    • Anonyymi00016

      Kaljaa ja Wilhelm makkaraa

      • Anonyymi00018

        Kaljaa ei tarvi grillata, mut aattona kaljoissa voi grillata.


      • Anonyymi00030

        Parasta makkaraa on Snelmannin AURA,, tosin paketti on niin peni että voip haukata sormeen jussina.. =)


      • Anonyymi00039

        Maustamatonta jugurttia.
        Ja.Ruispala.10s.Migro.
        Hyvää.Juhanusta.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kaljaa ei tarvi grillata, mut aattona kaljoissa voi grillata.

        Ei,mutta se sopii pohjaksi eri marinaateihinkin.


    • Anonyymi00017

      Sushia grillataan jo perinteeksi muodustuneella tavalla vanhassa hiiligrillissä.

    • Anonyymi00019

      Kasleria 3 tuntia vedessä keittoa 2 maustetta.

    • Anonyymi00021

      Makkaraa Uunissa

      • Anonyymi00096

        Musstaa sen olla pitää.


    • Anonyymi00022

      olen lapsi

    • Anonyymi00023

      Grillaa keskenäsi. Minä en näihin ryyppy talkoisiin osallistu.

      • Anonyymi00051

        Tollo. Ei ole kyse ryyppäämisestä vaan grillaamisesta ja mitä grilliin 😝🤪


    • Anonyymi00025

      Miksi kaikki grillaavat vaikka siinä syntyy ruokaan haitallisia PAH-yhdisteitä?

      • Anonyymi00045

        Pah sinulle....

        Et elä sen pidempään kuin muut, vaikka miten pihtailet grillailun ja rakastelun kanssa😎


      • Anonyymi00120

        Ei niitä tartte kärventää täysin mustiksi.


    • Anonyymi00027

      Minä en grillaa mitään, juhannus on turha juhla. Muutenkin grillaus on epäterveellistä. Voi palaa vaikka koko talokin huonolla onnella. Menen ravintolaan, nautin hyvän ruuan ja vettä. Sitten seuralaisen kanssa tiu tiu😊😊

    • Anonyymi00028

      ei mitään

      • Anonyymi00068

        Vai ei!No,voihan sitä omaa ihoakin grillata,jos vain aurinko paistaa.


    • Anonyymi00029

      Muuten syön terveellisesti mutta Juhannuksena notsimakkara on ainoaa oikeaa ruokaa

    • Anonyymi00035

      Atrian kärtsäriä olla pitää ,väkevä sinappi , herkkusieniä koskenlaskija juustolla täytettynä ,ruohosipulia ja kääritään pekoniin, voileipää päällä salaatti ,tilli juusto ja tomaatti ,näillä pärjää oikein hyvin .päälle ,joko kylmä maito, tai 1 olut tai lonksu ,ei enempää ,no uusia perunoita voip ,saa olla , ja nukkumaan ,siinä se on koko niksi,, lauloi kari Tapiokin! hyvvee Johannesta vua kaikille , ps jokainen käristäköön mikä kellekin maistuu .

    • Anonyymi00037

      Karitsan ripsit nyt marinoitumassa...

    • Anonyymi00038

      Me mennään perinteisellä aasialaisella herkulla hotdogeilla, eli kuumilla koirilla.
      Tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla: hyvää ruokaa ja samalla poistuu koiranpaskaongelma.

    • Anonyymi00041

      Atrian käristemakkaraa tietenkin, mitä muuta muka?

      • Anonyymi00043

        Miks just niitä? - siis sanoisin että perinteiset 'käristeet' ei oo edes atrian'kaan paras grillimakkara-vaihtoehto, puhumattakaan muitten valmistajien hyvistä makkaroista.


      • Anonyymi00063

        Mustaa makkaraa tietenkin.koska siitä ei näe vaikka viihähtää grillin ääreltä vähän kauemmaksikin.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Mustaa makkaraa tietenkin.koska siitä ei näe vaikka viihähtää grillin ääreltä vähän kauemmaksikin.

        Tamperelainen perinneruoka, Tapolan mustamakkara on makkaraklassikko, nautitaan rapeaksi paistettuna, sen ehdoton lisuke on puolukkahillo.

        Tapola Savulenkki on silti mun oma suosikkimakkara, mut sitei vaan monessakaan kaupassa oo.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Mustaa makkaraa tietenkin.koska siitä ei näe vaikka viihähtää grillin ääreltä vähän kauemmaksikin.

        Itiksessä sitä saa halvalla.


    • Anonyymi00042

      ei mitään

    • Anonyymi00044
    • Anonyymi00046

      Palanut krillimakkara aiheuttaa syöpää?

      • Anonyymi00047

        Ruoan palaessa ja muuttuessa mustaksi siihen muodostuu kemiallisia yhdisteitä, jotka on laboratorio- ja eläinkokeissa todettu karsinogeenisiksi eli syöpää aiheuttaviksi.
        Se tekee näin jos sitä syödään säännöllisesti ja suuria määriä, mutta satunnainen kärähtäneen ruoan nauttiminen ei ole vaarallista.


      • Anonyymi00062

        Hai.Kaasuta enemmän sillä raskas kaasujalka polttaa karstaa enemmän.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Ruoan palaessa ja muuttuessa mustaksi siihen muodostuu kemiallisia yhdisteitä, jotka on laboratorio- ja eläinkokeissa todettu karsinogeenisiksi eli syöpää aiheuttaviksi.
        Se tekee näin jos sitä syödään säännöllisesti ja suuria määriä, mutta satunnainen kärähtäneen ruoan nauttiminen ei ole vaarallista.

        Nykyään tulee syöpä kun kattookin sinnepäin.....


    • Anonyymi00049

      Tilaan Polmardin perheeltä, pihvilihat.
      On herkkujen herkkua.

    • Anonyymi00053

      Savustan sähköllä lohen ja paistan keittiön pannulla broilerinleikkeen.
      Saunahiilloksella makkarat, jokainen itse.
      Villapaitakelit ei viitsi paljoa ulkona oleskella.

      • Anonyymi00061

        Juhannuspäivä lauantai (sääennusteen mukaan) luultavasti lämmintä keliä.
        Onneksi tää jussi on kuin 'yks kullin luikaus', pian ohi. Sunnuntainahan palataan jo harmaaseen arkeen.
        Jos aattona juotiin hilpeänä kaljaa, niin kapulassa ollaan kalpeana hiljaa.


    • Anonyymi00056

      Me ei käydä s-marketeissa osteleen yhtään.

      • Anonyymi00065

        En asioi S:llä mäkään. Rasittavampaa tv-mainontaa ei taida ollakaan kuin "kaikkea on - kaikkea on" luritus, ja pisteenä iin päälle Mäkelän Taneli prisman mainoksissa.


    • Anonyymi00064

      Ja kaikki nämä tavat sekä ohjeistukset suoritettiin kotosalla tai kotomökillä eikä vieraana toisten nurkissa.

    • Anonyymi00066

      Valkosipulimarnoidut portobellosienet.

    • Anonyymi00069

      Haukipullia aavistus possu mukaan taikinaan

    • Anonyymi00070

      En vietä mitään juhannuksia

    • Anonyymi00071

      Espanjalaiset makkaraperunat

    • Anonyymi00072

      Uusia pottuja sipulivoikastikkeella 😋ja Wilhelm grillimakkaraa syöty nyt aattona. Juhannuspäivänä sitten grillataan (ja mahd. vielä sunnuntaina, jos ilmoja piisaa☀️😄)

      • Anonyymi00075

        Kuin myös. Aattoiltana olikin hyvä grillauskeli, kun ei ollut noita tuulenpuuskia mitä tänään. Wilhelmin tarjousmakkaraoita jäljellä vielä 3 pakettia seuraavaan rillaukseen.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Kuin myös. Aattoiltana olikin hyvä grillauskeli, kun ei ollut noita tuulenpuuskia mitä tänään. Wilhelmin tarjousmakkaraoita jäljellä vielä 3 pakettia seuraavaan rillaukseen.

        Wilhelmin tarjousmakkaraoita jäljellä vielä 3 pakettia seuraavaan juhannukseen 😂😂😂


    • Anonyymi00077

      Tirisevän ihraista sikaa, minkä grillaustuoksut kutsuvat islamisteja naapurisovun merkeissä ja perinteiseen suomalaistyylinen juhannusaterialle.

      • Anonyymi00078

        Ruoan äärellä koemme olevamme samaa kansaa.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Ruoan äärellä koemme olevamme samaa kansaa.

        Ymmärtäväiseen kaunista segregaatiosta ei hajuakaan.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Ruoan äärellä koemme olevamme samaa kansaa.

        Juuri näin , sikapatojen ääressä olemme samaa kansaa


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Ruoan äärellä koemme olevamme samaa kansaa.

        Myös sukelluspukukansan kanssa


      • Anonyymi00094

        Joo, kyl määki sulta sitä p-reikää haluun.


    • Anonyymi00080

      Lihojen lisäksi vihannesnyyttejä (tomaatti, parsa, sipuli, porkkana, kukkakaali ... ym) sulatejuustoo ja yrttisuolaa. Juomana hyvää punaviiniä. 😋

    • Anonyymi00082

      Syön tonnikalaa niinkuin kaikkina muinakin päivinä.

      t. köyhä vasemmistolainen

      • Anonyymi00085

        Syö köyhä vasuri kaalikeittoa


      • Anonyymi00088

        Liika tonnikala on pahasta kun siinä on myrkkyjä


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Liika tonnikala on pahasta kun siinä on myrkkyjä

        Köyhällä ei ole vaihtoehtoja.


      • Anonyymi00118

        Onko tonnikala sama kuin tuhat kalaa?


    • Ma lämmitän kaalilaatikkoo mikrossa .Se on herkullista (y)

    • Anonyymi00083

      Pässin kivekset miedolla savulla ja voilla siveltynä suurta herkkua , näin meillä. T Akbour

    • Anonyymi00087

      Kaksi roskiksesta löydettyä ylijäämänakkia pienessä vihreässä homeessa. T opiskelija

    • Anonyymi00089

      Hei kaikki köyhät täältä Munkkiniemestä. Börje grillaa aivan kuulkaa mahtavaa fasaania jota syömme kera aivan mahtavan lakkalikööri kastikkeen kera.Sitten leikimme junaa tuks tuks oi oi

      • Anonyymi00103

        Hyvä Håkan ja Börje 😊tuupatkaa junaa oikein ruotsalaisittain ja kovaa 💩


    • Anonyymi00092

      Ylen roskiksen keittiön ruokajämistä löysin viikon sapuskat

      • Anonyymi00101

        Suomalaisten ruokinta on jäänyt toissijaiseksi. -60 luvulla sitä rahdatiin Kouluihinkin ruuat.
        Meijerit kyllä palveli ihan teiden varsille toivat /Piimät /Voit /Juustot ynm.. Voi niitä kultajan
        lapsien elintasoa,soivät ja joivat Kankulankaivotkin tyhjiksi . Ei jäänyt jälkipolville muuta kuin etsiä viikon sapuskat roskiksista. Saatanan tunarit.


    • Anonyymi00102

      Onneksi on juhannus ohi. Lastensuojelu, poliisi, ensihoito, palokunta voivat taas palata arkirutiineihin.

    • Anonyymi00104

      Sitten on taas laihis kun on syöty paljon rillattua maggaraa

    • Anonyymi00106

      Tänään grillasin röstipottuja ja grillipihviäkin,sekaan laitoin tottakai grillisalaattia hihh onpa maku maulllaan

    • Anonyymi00108

      Mainos sanoo: noita grilliin. Muutaman kärvityneen oon grillannu,en suosittele.

    • Anonyymi00110

      parasta yksinertaista, kuin ennen mainoksessa,,,,makkaraa maakunnan makuun,, n 70 luvulla.

    • Anonyymi00111

      Makkaraa ja sinappia paljon.

    • Anonyymi00113

      ei edelleenkään mitään eikä grillattukkaan.

    • Meill grilattiin maissia, makkaraa, pihviä, tomaattia, paprikaa, herkkusienii.
      Kyllä kelpas!

    • Anonyymi00114

      Koskaan ei voi olla varma ennakkoon.

      Nyt oli jussina grillissä eri makkaroita, marinoituja possun sisäfilepihvejä, kanan sisäfilettä, herkkusieniä pippurituorejuustolla ja pekonilla, maissia, halloumijuustoa, kesäkurpitsaa ja parsaa. Kylkiäisenä lautasella savukalaa, uusia pottuja ja sillejä, katkarapukimaraa, muutama eri salaatti, keitettyjä kananmunia, saaristolaisleipää ja voita.

      Nälkä lähti.

      Yli jääneet maissit ja keitetyt uudet perunat päätyi seuraavalla aterialla alufoliossa grilliin.

    • Anonyymi00116

      En tiedä vielä, kun siihen on yli vuosi aikaa.....

      • Anonyymi00122
        UUSI

        Niin mut liki kaks kuukautta vielä on kesää jäljellä.


    • Anonyymi00119

      Meillä grillattiin seitanpihvejä (MUU pippuripihvi), grillijuustoa ja itse tehdyllä savu-valkosipuligrillauskastikkeella valeltuja kasvisvartaita, joihin tuli kesäkurpitsaa, herkkusientä ja suippopaprikaa.

      • Anonyymi00121
        UUSI

        Pitää olla hyvä kaasugrilli noin monipuolisen rilliaterian onnistumiseksi.


    • Anonyymi00123
      UUSI

      Pääsääntöisesti Hirven ja Peuran sisä- ja ulkofilettä.
      En ole kasvissyöjä joten makkarat jää kauppaan.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      162
      1398
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      34
      663
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe