Video kreationistille

Anonyymi-ap

"Evoluutioteoria on oletusta ei kokeellista näyttöä,"

Opastaa päivystävä kreationisti toisessa säikeessä.
Tässä mietittävää:

https://www.youtube.com/watch?v=plVk4NVIUh8

Kyseessä siis Harvard Medical Schoolin kuvaama video, jossa näkyy bakteerien evolvoituminen yhä voimakkaammin antibioottiresistenteiksi n. 11 vuorokauden aikana.

3776 kommentin joukosta poimittua:
"Kun olin kreationisti, sanoin aina, etten uskoisi evoluutiota ennen kuin joku tallentaisi sen kameraan. En koskaan uskonut näkeväni päivää, jona joku oikeasti tekisi sen." - käännös Google.

Nyt odotamme päivystävän kreationistin kommenttia asiasta.

57

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Odotamme palstan tunnetuimman asiantuntijan kuralammikkotieteliijän kommentoivat tätä videota.

      • Anonyymi00002

        Mitä evoluutiota tuossa oli?
        Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta.

        Sekö on evoluutiota jos bakteeri säilyy bakteerina, vaikka sen resistenssi muuttui?


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Mitä evoluutiota tuossa oli?
        Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta.

        Sekö on evoluutiota jos bakteeri säilyy bakteerina, vaikka sen resistenssi muuttui?

        Sitä evoluutiota jota luonnossa tapahtuu ja jota tieteellinen evoluutioteoria kuvaa.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Mitä evoluutiota tuossa oli?
        Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta.

        Sekö on evoluutiota jos bakteeri säilyy bakteerina, vaikka sen resistenssi muuttui?

        "Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta."

        Bakteeri on itsenäinen solu , virus taas tarvitsee isäntäsolun anennvaihduntaan ja lisääntyäkseen. Siitäkin kiistellään onko virus edes elävä organismi em. syistä.

        Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä.


      • Anonyymi00004
        a-teisti kirjoitti:

        "Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta."

        Bakteeri on itsenäinen solu , virus taas tarvitsee isäntäsolun anennvaihduntaan ja lisääntyäkseen. Siitäkin kiistellään onko virus edes elävä organismi em. syistä.

        Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä.

        "Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä."

        Yllättyneiden listassa on:

        sekä myös:

        ja vielä:


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        "Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä."

        Yllättyneiden listassa on:

        sekä myös:

        ja vielä:

        Ja sama toistuu joka ikisessä aihetta käsittelevässä ketjussa, täydellinen tietämättömyys.

        Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin.

        Mutta kun voisi olettaa, että aiheeseen olisi edes hiukan tutustuttu, vaikka siellä koulussa, missä se on ollut ikään kuin pakko, mutta jotenkin siitäkin on luistettu.


      • Anonyymi00005
        a-teisti kirjoitti:

        Ja sama toistuu joka ikisessä aihetta käsittelevässä ketjussa, täydellinen tietämättömyys.

        Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin.

        Mutta kun voisi olettaa, että aiheeseen olisi edes hiukan tutustuttu, vaikka siellä koulussa, missä se on ollut ikään kuin pakko, mutta jotenkin siitäkin on luistettu.

        Ajattele nyt jotain aito_laistakin luuletko ihan oikeasti sen opiskelleen normaali oppimäärän.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Ajattele nyt jotain aito_laistakin luuletko ihan oikeasti sen opiskelleen normaali oppimäärän.

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.

        Mistä suunnittelija tuli? Tyhjästä?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.

        "Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus."

        Tällainen luotto on vain hihhuleilla kuten sinulla.

        Tiede ja fysiikka sen sijaan ei esitä mitään tuollaista.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Mitä evoluutiota tuossa oli?
        Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta.

        Sekö on evoluutiota jos bakteeri säilyy bakteerina, vaikka sen resistenssi muuttui?

        Aivan kuten ihmisen kehittyessä aitotumallinen pysyi aitotumallisena, selkärankainen selkärankaisena, nisäkäs nisäkkäänä ja apina pysyi apinana. Ihminen on omanlaisensa aitotumallinen, selkärankainen, nisäkäs ja apina.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.

        "Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus."

        Tiede ei näin väitä. Tämäkin väite perustuu taas tietämättömyyteen, joka taitaa johtua perinpohjaisesta laiskuudesta tutustua edes pintapuolisesti asiaan, jota vastaan kuitenkin "sotii" vimmaisesti.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Mistä suunnittelija tuli? Tyhjästä?

        Usein kerrotaan Jumalan vain olleen aina. Tällöin tulisi olla myös väitteen, että maailmankaikkeus (jossakin muodossa) on ollut aina olla loogisesti pätevä perustelu. Siinäkin tapauksessa, ettei siihen uskoisikaan.

        No, me emme tiedä, se on fakta. Valhe on taas se, että te kreationistit tietäisitte, te uskotte, mutta nimitätte sitä Totuudeksi, eli varmaksi tiedoksi.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        "Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus."

        Tiede ei näin väitä. Tämäkin väite perustuu taas tietämättömyyteen, joka taitaa johtua perinpohjaisesta laiskuudesta tutustua edes pintapuolisesti asiaan, jota vastaan kuitenkin "sotii" vimmaisesti.

        -a-teisti-

        No kerro mitä se "tiede" sanoo siitä, mistä kaikki on syntynyt, kun niin vannot tieteen nimeen.
        Vai etkö tiedä sitäkään?


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.

        Mistä se järkevä suunnittelija on tullut? Eli mikä oli se X, joka loi järkevän suunnittelija? Ja mistä tuli se Y, joka loi X:n, joka loi järkevän suunnittelijan? Ja mistä tuli se Z, joka loi Y:n, joka loi X;n, joka loi järkevän suunnittelija? Ja mistä tuli se W, joka loi Z:n, joka loi jne jne jne...


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        No kerro mitä se "tiede" sanoo siitä, mistä kaikki on syntynyt, kun niin vannot tieteen nimeen.
        Vai etkö tiedä sitäkään?

        En tiedä. Tietenkään. Kukaan ei tiedä. Tiedämme kuitenkin enemmän kuin eilen tai vuosituhansia sitten.

        Vastasin toisessa viestissä:

        No, me emme tiedä, se on fakta. Valhe on taas se, että te kreationistit tietäisitte, te uskotte, mutta nimitätte sitä Totuudeksi, eli varmaksi tiedoksi.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        No kerro mitä se "tiede" sanoo siitä, mistä kaikki on syntynyt, kun niin vannot tieteen nimeen.
        Vai etkö tiedä sitäkään?

        Tekikö Jumala universumin tyhjästä vai oliko joku toimittanut hänelle raaka-aineet?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        "Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus."

        Tällainen luotto on vain hihhuleilla kuten sinulla.

        Tiede ja fysiikka sen sijaan ei esitä mitään tuollaista.

        Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna.

        Tieteen ja propagandan ero on se, että tiede faktoja tutkien pyrkii löytämään selityksiä, rohkeasti ja rehellisesti. Propagandaa opetetaan nykyään päiväkodeista yliopistoihin, ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina.

        Tiedettä tekevä tutkija käyttää omia aivojaan. Aivopesun uhri toistelee propagandaa ja luulee olevansa viisas.

        1 Timothy 6:20 (KJB)
        O Timothy, keep that which is committed to thy trust, avoiding profane and vain babblings, and oppositions of science falsely so called:


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna.

        Tieteen ja propagandan ero on se, että tiede faktoja tutkien pyrkii löytämään selityksiä, rohkeasti ja rehellisesti. Propagandaa opetetaan nykyään päiväkodeista yliopistoihin, ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina.

        Tiedettä tekevä tutkija käyttää omia aivojaan. Aivopesun uhri toistelee propagandaa ja luulee olevansa viisas.

        1 Timothy 6:20 (KJB)
        O Timothy, keep that which is committed to thy trust, avoiding profane and vain babblings, and oppositions of science falsely so called:

        "ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina."

        Sitä juuri tiede on: tosiasioiden tutkimusta.

        Ei kuvitelmia ja valehtelua jota sinä ja muut uskovaiset harrastatte.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        "ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina."

        Sitä juuri tiede on: tosiasioiden tutkimusta.

        Ei kuvitelmia ja valehtelua jota sinä ja muut uskovaiset harrastatte.

        a-teistikin tunnustaa, että hänen käsityksensä perustuvat uskoon ja mielikuvitukseen:
        "No, me emme tiedä, se on fakta. Valhe on taas se, että te kreationistit tietäisitte, te uskotte, mutta nimitätte sitä Totuudeksi, eli varmaksi tiedoksi."

        Tosin monet evolutionistit väittävät tietävänsä tai ainakin sen, että "tiede" tietää!!!Ikäänkuin "tiede" olisi joku jumala, joka pystyy tekemään ja selittämään kaiken.

        Tiede tutkii, mitä tuo "alkumuna" pitää sisällään tai miten sen kuori on rakentunut, mutta kun innokkaimmat evolutionistit väittävät tietävänsä, miten tuo alkumuna oli noussut maihin ja miten siitä kehittyi vähitellen ihminen.
        Evoluutiokin perustuu USKOON ja mielikuvitukseen.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Ei siinä mitään jos ei nyt tieteelliset perustelut evoluutiosta vakuuta, vaan luotto on kovempi vuosituhansia vanhoihin uskonnollisiin teksteihin."

        Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus. Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi.
        Sellaista se joidenkin "tiede" on.
        .Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa. Kunhan vain uskoo siihen lujasti. Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun.

        "Ja eräillä on vahva luotto siihen, että tyhjästä on syntynyt monimutkainen maailmankaikkeus."

        Näinhän nuoren maan kretionistit tosiaan mainostavat uskovansa.

        Missään muualla ei tälläistä väitetä.

        "Sitä vaan he eivät pysty selittämään, että miten kaikki tapahtui ja miksi."

        Tämä on totta, ettei nuoren maan kreatinistit osaa selventää mistään mitään.

        "Sellaista se joidenkin "tiede" on."

        niin. Nuoren maan kreationistissa kun ei ole tiedettä ollenkaan mukana.

        "Ei tarvita mitään konkreettista näyttöä siitä, että jokin olisi kehittynyt itsestään, ilman järkevää suunnittelijaa."

        Näinhän nuoren maan kreationistit mainostavat kuinka joku taikoi kaikki solut suoraan tyhjästä toimivaksi aikuiseksi jänikseksi hyppimään niitylle. Ja näin teki samalla myös tuntemattomalle määrälle eläimiä. Koska heillä ei ole taksonomiaa (tai mitään tieteen kaltaista) niin kukaan ei tiedä mitä se taikuri nyt sitten taikoikaan.

        "Ja samalla voi haukkua niitä, jotka eivät usko tuollaiseen satuun."

        Nuoren maan kreationistit ovatkin luoneet ympärilleen olkiukko armeijan, joita voi piestä, koska oikeille tieteille he eivät voi mitään. Koko nuoren maan kreationismi perustuu valehteluun, petokseen ja paatuneisuuteen.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        a-teistikin tunnustaa, että hänen käsityksensä perustuvat uskoon ja mielikuvitukseen:
        "No, me emme tiedä, se on fakta. Valhe on taas se, että te kreationistit tietäisitte, te uskotte, mutta nimitätte sitä Totuudeksi, eli varmaksi tiedoksi."

        Tosin monet evolutionistit väittävät tietävänsä tai ainakin sen, että "tiede" tietää!!!Ikäänkuin "tiede" olisi joku jumala, joka pystyy tekemään ja selittämään kaiken.

        Tiede tutkii, mitä tuo "alkumuna" pitää sisällään tai miten sen kuori on rakentunut, mutta kun innokkaimmat evolutionistit väittävät tietävänsä, miten tuo alkumuna oli noussut maihin ja miten siitä kehittyi vähitellen ihminen.
        Evoluutiokin perustuu USKOON ja mielikuvitukseen.

        Evoluutiotutkimus on mitä monitieteinen tieteenala, joten siitä vain yksi kerrallaan näitä kumoamaan. 😁

        Tähän päivään mennessä ei ole ollut edes yritystä, vain uskoon perustuvia perustelemattomia väitteitä.

        Evoluutioprosessi ei ole mikään uskonasia, se on vahva tieteellinen fakta. Luominen taas puhtaasti uskomus.

        Se ettemme tiedä kaikkea, emme elämän syntyprosessia tai mitä (tämän?) maailmankaikkeuden alkuhetkenä nolla tai sen takana on ollut ei todista kuitenkaan jumaluuksien puolesta.

        Hassua, kun ne emme tiedä, niin te täytätte ne aukot uskomuksiin perustuvilla väitteillä, joiden puolesta ei ole vähäisimpiäkään todisteita ja väitätte tietävänne. Osaatte jopa nimetä yliluonnollisen entiteetin, joka kaiken takana on, vaikka näitä maailman ja elämän luojia on mitä runsaimmin valittavana.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna.

        Tieteen ja propagandan ero on se, että tiede faktoja tutkien pyrkii löytämään selityksiä, rohkeasti ja rehellisesti. Propagandaa opetetaan nykyään päiväkodeista yliopistoihin, ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina.

        Tiedettä tekevä tutkija käyttää omia aivojaan. Aivopesun uhri toistelee propagandaa ja luulee olevansa viisas.

        1 Timothy 6:20 (KJB)
        O Timothy, keep that which is committed to thy trust, avoiding profane and vain babblings, and oppositions of science falsely so called:

        "Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna."

        Ai kuten tämä?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19054860/paha-ongelma-kumpi-oli-ensin-muna-vai-kana

        En tiedä miten kehtaatte edes enää viljellä tätä väitettä kun siihen on aina vastattu. Kaipa se nuoren maan kreationismin pakollinen valehtelun tarve on tässäkin takana.
        Annan nyt kuitenkin lyhyen vastauksen suoraan: Muna on ollut huomattavasti pidempään olemassa kuin yksikään kanalaji. Tai edes lintu.
        Pidempi pohdinta on juuri tuossa antamassani linkissä, jossa haastetaan teitä kreationisteja pohtimaan tuota kysymystä edes kerran elämässänne.

        "Tieteen ja propagandan ero on se, että tiede faktoja tutkien pyrkii löytämään selityksiä, rohkeasti ja rehellisesti."

        Minkä ihmeen takia sitten te nuoren maan kreationistit niin vihaatte tieteitä ja kiistätte sen havaintoja ja saavutuksia jos se onkin nyt hyvä asia? Te olette juuri se taho, jolta ei löyty edes tieteellistä hypoteesia.

        "Propagandaa opetetaan nykyään päiväkodeista yliopistoihin, ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina."

        Huomaa ettet ole ikinä tykännyt opiskella jos sinulle näin on.

        Jännin juttu tässä on se, kuinka sinä haluisit perusteettomia väittämiä opetettavan noissa paikoissa.

        "Tiedettä tekevä tutkija käyttää omia aivojaan. Aivopesun uhri toistelee propagandaa ja luulee olevansa viisas."

        Niin. Kuten jo tuossa huomautin, niin nuoren maan kreationismissa ei ole mitään tieteellistä. Se mistä heille huomautetaan on juuri tieteilijöiden havaintojen ja ammattitaidon aikaansaannosta.
        Tässäkin ketjussa on näkynyt kuinka nuoren maan kreationisti papukaijana hokee valheita, joita valehteleva saarnaaja on hänelle väittänyt.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna.

        Tieteen ja propagandan ero on se, että tiede faktoja tutkien pyrkii löytämään selityksiä, rohkeasti ja rehellisesti. Propagandaa opetetaan nykyään päiväkodeista yliopistoihin, ja se perustuu mitä mielikuvituksellisimpien 'tutkimusten' pänttäämiseen ja niiden toisteluun ikäänkuin tosiasioina.

        Tiedettä tekevä tutkija käyttää omia aivojaan. Aivopesun uhri toistelee propagandaa ja luulee olevansa viisas.

        1 Timothy 6:20 (KJB)
        O Timothy, keep that which is committed to thy trust, avoiding profane and vain babblings, and oppositions of science falsely so called:

        "Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna."

        Tuo on yksi idioottimaisimpia kreationistien keskenään toistelemia höpötyksiä.

        Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. Se että kreationistit eivät edes tahdo tai uskalla ajatella, on teidän ongelmanne.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        "Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna."

        Tuo on yksi idioottimaisimpia kreationistien keskenään toistelemia höpötyksiä.

        Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. Se että kreationistit eivät edes tahdo tai uskalla ajatella, on teidän ongelmanne.

        Juuri näin!


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Juuri näin!

        Kyllä!


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        "Atte-evokit eivät osaa selittää, tai edes hahmottaa pohtimisen arvoiseksi kysymykseksi sitä, kumpi oli ensin, kana vai muna."

        Tuo on yksi idioottimaisimpia kreationistien keskenään toistelemia höpötyksiä.

        Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. Se että kreationistit eivät edes tahdo tai uskalla ajatella, on teidän ongelmanne.

        Siinä taas tyypillinen evoluttiouskovaisen kanta:
        "Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. "!!!

        Jos ei uskalla ajatella ITSENÄISESTI ja pohtia myös tuota kysymystä, vaan tyytyy toistamaan joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita, niin sellainen henkilö panee aivot narikkaan ja tyytyy haukkuumaan kreationisteja.
        Ikäänkuin haukkumalla saataisisiin jotankin evolutiota aikaiseksi.

        Moni evolutionisti kuvittelee, että kun käyttää hienoja monimutkaisia sanoja, niin hups, evoluutio syntyy sinä.

        Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA, koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!
        Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Siinä taas tyypillinen evoluttiouskovaisen kanta:
        "Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. "!!!

        Jos ei uskalla ajatella ITSENÄISESTI ja pohtia myös tuota kysymystä, vaan tyytyy toistamaan joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita, niin sellainen henkilö panee aivot narikkaan ja tyytyy haukkuumaan kreationisteja.
        Ikäänkuin haukkumalla saataisisiin jotankin evolutiota aikaiseksi.

        Moni evolutionisti kuvittelee, että kun käyttää hienoja monimutkaisia sanoja, niin hups, evoluutio syntyy sinä.

        Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA, koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!
        Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi.

        "Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA, koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!
        Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi."

        Älähän poika valhetele taas vaikka oletkin kiilusilmäinen hihhuli.

        Evoluutio jota tieteellinen evoluutioteoria kuvaa on luonossa tapahtuva ilmiö.

        Evoluutiolla biologiassa tarkoitetaan sitä että lisääntymisen seurauksena geeniperimä muuttuu ja siirtyy populaatioon.

        Juuri tätä tapahtuu alotuksen vidoossa.

        Joten voit nyt lopettaa valehtelun asiasta koska mikään määrä valehtelua ei tule muuttamaan sitä että valehtelet asiasta.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Siinä taas tyypillinen evoluttiouskovaisen kanta:
        "Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. "!!!

        Jos ei uskalla ajatella ITSENÄISESTI ja pohtia myös tuota kysymystä, vaan tyytyy toistamaan joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita, niin sellainen henkilö panee aivot narikkaan ja tyytyy haukkuumaan kreationisteja.
        Ikäänkuin haukkumalla saataisisiin jotankin evolutiota aikaiseksi.

        Moni evolutionisti kuvittelee, että kun käyttää hienoja monimutkaisia sanoja, niin hups, evoluutio syntyy sinä.

        Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA, koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!
        Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi.

        "Jos ei uskalla ajatella ITSENÄISESTI ja pohtia myös tuota kysymystä, vaan tyytyy toistamaan joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita, niin sellainen henkilö panee aivot narikkaan ja tyytyy haukkuumaan kreationisteja."

        Otetaan aiheeksi vaikka aurinko. Ajatteletko ja pohdiskeletko sinä itsenäisesti miten aurinko toimii? Vai onko sinulle opetetut asiat siitä niin selvää, ettei se tarvitse sen ihmeellisempiä pohdiskelua?
        Koska auringon toimivuus on myös sinun sanoilla "joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita", niin onko se väärin?*

        Ota huomioon, että tämä olisi litteän maankannattajien argumentti.

        Tämä litteän maan kannattaja tosin tekee samaa kuin kreationistit ja jättää kertomatta mihin itse uskoo, koska se ei kestä hetkeäkään päivänvaloa. Tämän asian todiste keskusteluketju aiheesta.

        **Sanan joidenkin tutkijoiden on todella härski valhe. Kyseessä on tieteen ehdottoman ylivoimaisen enemmistön näkemys.
        Sana mielipide on toinen valhe tuossa. Kyseessä on havaintoihin perustuva monitieteellinen kokoelma tutkimuksia.
        Tieteellinen teoria on tieteen korkein muoto. Se olisi kretu sanastosta sama asia kuin fakta.

        "Moni evolutionisti kuvittelee, että kun käyttää hienoja monimutkaisia sanoja, niin hups, evoluutio syntyy sinä."

        Mitä monimutkaisia tai erityisen hienoja sanoja on käytetty? Itse asiassa sanoja on yksinkertaistettu valtavasti, jotta maallikon on helpompi ymmärtää niitä. Jos tutustumista edes joskus oikeaan tieteelliseen paperiin, niin siellä se vasta voikin mennä hankalaksi ammattisanaston takia.

        "Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA"

        Ei. Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö, joka on niin selvä ettei edes paatunein kreationistit voi sitä kiistää muuten kuin sanana. Ja tässä se huvittavia osa onkin, että heidän pitää kiistä sana ihan periaatteen takia, eikä suinkaan ilmiötä jota sana kuvaa.
        Evoluutioteoria on tieteen ala joka kuvaa tuota ilmiötä.

        Litteän maahan palatakseni, hekin kiistävät painovoiman. Eivät ilmiötä vaan sanan ja kuinka sen esittävä teoria sitä kuvaa.
        Huomaatko kuinka paljon teillä on yhteistä tuon toisen salaliittoteoria kanssa?

        "koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!"

        Maailmankaikkeuden ja elämän synty eivät edes kuulu evoluutioteorian piiriin. Jos osaisit edes kritisoida oikeaa aihetta, niin sinulla voisi olla edes ripaus uskottavuutta.
        Tämä olisi sama jos väittäisin ettei painovoima ole totta koska se ei selitä miksi ruoho on vihreää.

        Mutta kosmologia ja abiogenesis ovat nekin ihan oikeita tieteen aloja, joilla on ihan omat havainnot todisteena. Toisin kuin kreationismilla.

        "Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi."

        Tieteellinen teoria on kattava ja hyvin perusteltu selitys luonnolle tai todellisuudelle. Se rakentuu toistuvasti testatuista hypoteeseista, havainnoista ja kokeista. Teoria ei ole vain "arvaus", vaan tieteen korkein mahdollinen tiedon taso, jonka avulla voidaan ennustaa tulevia tapahtumia.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Mistä suunnittelija tuli? Tyhjästä?

        🚨 Suunnittelija ei tullut. Hän on pysyvä, ikuinen, aina ollut ja aina oleva. Hänen ei tarvitse tulla mistään, koska hän asuu ajan ulkopuolella ja on luonut ajan. Tila, jossa ei ole aikaa ei voi olla tila, jossa jokin alkaa tai loppuu. Jos suunnittelija olisi tullut jostain, hän ei voisi olla perimmäinen liikuttaja, kaiken olevaisen lähde.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        🚨 Suunnittelija ei tullut. Hän on pysyvä, ikuinen, aina ollut ja aina oleva. Hänen ei tarvitse tulla mistään, koska hän asuu ajan ulkopuolella ja on luonut ajan. Tila, jossa ei ole aikaa ei voi olla tila, jossa jokin alkaa tai loppuu. Jos suunnittelija olisi tullut jostain, hän ei voisi olla perimmäinen liikuttaja, kaiken olevaisen lähde.

        Suunnittelu ei vielä tuota mitään muuta kuin suunnitelmia.

        Luomisuskoiset uskovat taikuriin joka taikoi tyhjästä kymmeniä biljoona soluja sisältäviä allosauruksia ja aroseeproja ja alligaattoreita jotka saman tien olivat valmiita liikkumaan, syömään ja lisääntymään.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Siinä taas tyypillinen evoluttiouskovaisen kanta:
        "Tuo ei ole pohtimisen arvoinen kysymys koska se on niin triviaali. "!!!

        Jos ei uskalla ajatella ITSENÄISESTI ja pohtia myös tuota kysymystä, vaan tyytyy toistamaan joidenkin "tutkijoiden" mielipiteitä ja teorioita, niin sellainen henkilö panee aivot narikkaan ja tyytyy haukkuumaan kreationisteja.
        Ikäänkuin haukkumalla saataisisiin jotankin evolutiota aikaiseksi.

        Moni evolutionisti kuvittelee, että kun käyttää hienoja monimutkaisia sanoja, niin hups, evoluutio syntyy sinä.

        Sekä evoluutiossa että kreationismissa on kysymys USKOSTA, koska maailmankaikkeuden ja sen runsaan eläin-ja kasvikunnan syntyä EI VOIDA TOISTAA TIETEELLISESTI!
        Erlaiset teoriat eivät riitä todistukseksi.

        Kyllä tuon muna-kana-idiotismin selvittämiseen nimen omaan itsenäinen ajattelu riittää, koska eihän kukaan oikea tutkija moisen typeryyden selittämiseen aikaansa käytä.
        Jos uskonnollinen vakaumus ei estä aivojen käyttöä ajatteluun, niin ymmärtää, että määrittelee "kanan" kesykanaksi (Gallus gallus domesticus) tai sen kantamuodoksi punaviidakkokanaksi (Gallus gallus) tai joksikin näiden kantamuodoksi, niin ainoa täsmällinen määritelmä perustuu tietenkin geeneihin. Kana on lintu, jolla on kaikki kanan oleelliset geenit. Voit ajatella itsenäisesti onko kanalta edellytettävä geenikombinaatio ensin munassa kehittyvällä alkiolla vai aikuisella kanalla? Joko vihjeet riittää vai eikö valkene vieläkään?

        Eläin- ja kasvikunnan synnyn tiede on selvittänyt. Abiogeneesi eli ensimmäisen itseään kopioivan rakenteen synty on ainakin toistaiseksi arvoitus. Sen jälkeen kun bakteerit ja näiden jälkeen arkeonit syntyivät kehitys on pääpiirteissään selvää.

        Miten muuten uskovaiset selittävät itselleen sen, että kasvit ovat solutasolta lähtien usean erillisen eliön symbioottinen kokonaisuus, jonka jokaisella osalla on oma perimänsä? Vai ettekö turhaan vaivaa päätänne faktoilla?


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Kyllä tuon muna-kana-idiotismin selvittämiseen nimen omaan itsenäinen ajattelu riittää, koska eihän kukaan oikea tutkija moisen typeryyden selittämiseen aikaansa käytä.
        Jos uskonnollinen vakaumus ei estä aivojen käyttöä ajatteluun, niin ymmärtää, että määrittelee "kanan" kesykanaksi (Gallus gallus domesticus) tai sen kantamuodoksi punaviidakkokanaksi (Gallus gallus) tai joksikin näiden kantamuodoksi, niin ainoa täsmällinen määritelmä perustuu tietenkin geeneihin. Kana on lintu, jolla on kaikki kanan oleelliset geenit. Voit ajatella itsenäisesti onko kanalta edellytettävä geenikombinaatio ensin munassa kehittyvällä alkiolla vai aikuisella kanalla? Joko vihjeet riittää vai eikö valkene vieläkään?

        Eläin- ja kasvikunnan synnyn tiede on selvittänyt. Abiogeneesi eli ensimmäisen itseään kopioivan rakenteen synty on ainakin toistaiseksi arvoitus. Sen jälkeen kun bakteerit ja näiden jälkeen arkeonit syntyivät kehitys on pääpiirteissään selvää.

        Miten muuten uskovaiset selittävät itselleen sen, että kasvit ovat solutasolta lähtien usean erillisen eliön symbioottinen kokonaisuus, jonka jokaisella osalla on oma perimänsä? Vai ettekö turhaan vaivaa päätänne faktoilla?

        "Miten muuten uskovaiset selittävät itselleen sen, että kasvit ovat solutasolta lähtien usean erillisen eliön symbioottinen kokonaisuus, jonka jokaisella osalla on oma perimänsä?"

        Tästä ei kreationistien saarnamiehet ole tainut muistaa kertoa uskonveljilleen mitään, joten hämmästyksen sormi menee kummastuksen suuhun: kasvisolu olisikin useamman erikseen syntyneen solun yhdistelmä... mutta miten se lajeittain luominen?


      • Anonyymi00044
        a-teisti kirjoitti:

        "Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta."

        Bakteeri on itsenäinen solu , virus taas tarvitsee isäntäsolun anennvaihduntaan ja lisääntyäkseen. Siitäkin kiistellään onko virus edes elävä organismi em. syistä.

        Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä.

        Kyseessä on vain normaali Jumalan luoman bakteerin sopeutuminen uuteen olosuhteeseen. On hienoa, että tiede pystyy näinkin todentamaan Jumalan äärettömän viisauden ilmentymiä. Mutta tuokaa mieluummin esille elämän synty elottomasta laavakivi liejusta. Kukaan ei tarvitse tuollaisia dokumentteja valmiista solusta.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kyseessä on vain normaali Jumalan luoman bakteerin sopeutuminen uuteen olosuhteeseen. On hienoa, että tiede pystyy näinkin todentamaan Jumalan äärettömän viisauden ilmentymiä. Mutta tuokaa mieluummin esille elämän synty elottomasta laavakivi liejusta. Kukaan ei tarvitse tuollaisia dokumentteja valmiista solusta.

        Entä kun esimerkiksi kasvisolun sisällä elävät viherhiukkaset (kloroplastit) sekä mitokondriot ovat endosymbioottisia bakteereita kasvisolun sisällä, niin kasvien synty on siis edellyttänyt, että ensin on ollut solu, jonka sisällä eläminen on ollut "uusi olosuhde" johon nämä bakteerit ovat sopeutuneet. Kloroplasteilla ja mitokondrioilla on oma bakteerimainen dna:nsa ja ne lisääntyvät vain jakautumalla.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Mitä evoluutiota tuossa oli?
        Bakteeri säilyi bakteerina eikä siitä kehittynyt edes virusta.

        Sekö on evoluutiota jos bakteeri säilyy bakteerina, vaikka sen resistenssi muuttui?

        upeaa!


      • Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        "Eli kävi taas näin: kreationisti kommentoi ja kuvittelee argumentoineensa fiksusti, mutta paljastaa vain ettei asiasta ole mitään ymmärrystä."

        Yllättyneiden listassa on:

        sekä myös:

        ja vielä:

        Ja myös hän:


    • Anonyymi00027

      EEEIII!!! Tuo... Tuo video vei pohjan pois elämältäni! Koko kristinusko, jolle olin elämäni rakentanut, luhistui kuin hiekkalinna, kun paljastui, että jo uskon peruslähtökohta luominen on vain satua... Muutuin kyyniseksi nihilistiksi, joka ei luota enää mihinkään uskoon. Tarkoitukseton elämä ajoi juopottelemaan, olen nyt kännissä kolmatta päivää. Millään ei ole mitään väliä.

      • Anonyymi00029

        Montako miljaardia vuotta oli kulunut, kun tuo video ilmestyi maailmaan.
        Kyllä kait noin yksinkertainen video pystyy kehittymään itsestään, kun monimutkainen maailmankaikkeuskin on muka kehtittynyt itsestään. ilman suunnittelijaa.


      • Anonyymi00032

        Kuten ensimmäisestä vastauksesta huomaat eivät mitkään faktat aitoa uskovaa järkytä. Torjunta on niin vahva. Uskovan uskoa ei voi logiikalla eikä faktoilla horjuttaa, koska uskovainen on juuri niille immuuni.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Kuten ensimmäisestä vastauksesta huomaat eivät mitkään faktat aitoa uskovaa järkytä. Torjunta on niin vahva. Uskovan uskoa ei voi logiikalla eikä faktoilla horjuttaa, koska uskovainen on juuri niille immuuni.

        Uskovaisia kiinnostaa äärettömästi valehtelu kuten tämäkin ketju todistaa 🙏


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Uskovaisia kiinnostaa äärettömästi valehtelu kuten tämäkin ketju todistaa 🙏

        Tämä on totta!


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Uskovaisia kiinnostaa äärettömästi valehtelu kuten tämäkin ketju todistaa 🙏

        Sinähän taidatkin olla uskovainen! Puhut omasta kokemuksesta.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Sinähän taidatkin olla uskovainen! Puhut omasta kokemuksesta.

        Puhun siitä kokemuksesa joka tulee kun lukee viestejä uskovaisilta.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Puhun siitä kokemuksesa joka tulee kun lukee viestejä uskovaisilta.

        Sekö oikeuttaa sinut valehtelemaan?


    • Anonyymi00039

      " Kyseessä siis Harvard Medical Schoolin kuvaama video, jossa näkyy bakteerien evolvoituminen yhä voimakkaammin antibioottiresistenteiksi n. 11 vuorokauden aikana."

      Onko aloittajalla edes pieni aavistus,milloin tuo bakteeri on evolvoitunut niin pitkään, että se voisi vaikka liikkua jonkin sortin jäsenillä tms.

      kunhan kysyn

      • Anonyymi00040

        Miksi kysyt tällaista idioottimaista kysymystä?


      • Anonyymi00047

        Eikös tuohon mennyt aikaa noin 3 miljardia vuotta ennen kuin bakteeri sai jalat alleen.


    • Anonyymi00041

      On tunnettu asia, että jotkut bakteerit sietävät antibiotiikkaa paremmin kuin toiset.

      Kun vaikka 98% bakteereista kuolee, silloin jäljelläolevat kaksi proseenttia peittävät pian koko alueen. Ja näistäkin jotkut ovat sitkeämpiä kuin toiset, jolloin alkuperäisestä bakteeristosta on jäljellä vain kaikkein vastustuskyktisimmät yksilöt.

      Etelä-Euroopassa on antibiotiikkaa käytetty runsaasti, ja seurauksena lähes puolet bakteereista on immuuneja tavallisille antibiotikoille.

      Ei kuitenkaan ole kysymys evoluutiosta, koska vastustuskykyisiä bakteerikantoja on löytynyt Grönlannissa sellaisista ruumiista, jotka ovat olleet jäässä jo ajalta ennen penicilliinin keksimistä.

      • Anonyymi00042

        Älähän poika valehtele vaikka kiilusilmäinen hihhuli oletkin!


    • Anonyymi00043

      >> bakteerien evolvoituminen yhä voimakkaammin antibioottiresistenteiksi n. 11 vuorokauden aikana <<

      Ai se on evoluutiota, jos bakterista tulee antbiooteille resistenssejä? Ja että vieläpä 11 päivässä sitten tämä evoluutio tapahtui? Ihmisen evoluutiossa kumminkin meni jostain syystä 5-7 miljoonaa vuotta?

      • Anonyymi00045

        Ottaisit aluksi selvää mitä evoluutio tarkoittaa.

        Silloin ei tarvitsisi esittää idiootti hihhulia.

        Ai niin mutta et esitäkkään vaan olet.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Ottaisit aluksi selvää mitä evoluutio tarkoittaa.

        Silloin ei tarvitsisi esittää idiootti hihhulia.

        Ai niin mutta et esitäkkään vaan olet.

        Minkälainen mutaatio on tehnyt joitakin noin "älykkäitä"? "Älähän poika valehtele vaikka kiilusilmäinen hihhuli oletkin!"????


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Minkälainen mutaatio on tehnyt joitakin noin "älykkäitä"? "Älähän poika valehtele vaikka kiilusilmäinen hihhuli oletkin!"????

        Valehteletko sen takia että olet kiilusilmäinen hiuhhuli vai onko valehtelu muutenkin pultattu sinuun ilman hihhuliutta?


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Valehteletko sen takia että olet kiilusilmäinen hiuhhuli vai onko valehtelu muutenkin pultattu sinuun ilman hihhuliutta?

        Hieno oivallus tuo "kiilusilmäinen hihhuli"!

        Ihanko keksit sen itse vai tulikos se evoluution mukana?


    • Anonyymi00052

      Miten syntyi informaatio ja koodi eläviin rakenteisiin, jotta on jotain pysyviä rakenteita mitä evoluutio voi muuttaa? Alkuliemeen ohjatut sähköpurkaukset synnyttävät aminohappoja, jotka hajoavat nopeasti samaan liemeen syntyneiden hajottajien vaikutuksesta, eli ei synny mitään pysyviä ohjattavissa olevia rakenteita nykytiedon mukaan.

      • Anonyymi00053

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe