Siis tähän kysymykseen ei ole oikeaa tai väärää vastausta olemassakaan.
Jokaisella on omat jutut, jotka antavat hyvää mieltä.
Tämän olisi nyt tarkoitus olla sellainen hyvän mielen ketju.
Minä saan hyvän mielen esmes siitä kun joku murjasee vitsin ja kukaan ei naura.. paitsi minä. Se ei ole säälinaurua, vaan myötäelämisen naurua.
Vitsin kertojakin rentoutuu kun joku edes nauroi.
Tavallaan noin pienellä jutulla saan hyvän mielen sille vitsin kertojalle ja siitä tulee minulle hyvä mieli.
Hyvän mielen jutut ei tarvitse olla isoja. Mutta pienistä puroista syntyy vuolaita koskia.
Mitä sinä teet antaaksesi hyvää mieltä ympärillesi?
Mikä tuo sinulle hyvän mielen?
49
255
Vastaukset
Asiallinen aloitus. Jos voin tehdä esimerkiksi kotitöitä jollekin, lainata rahaa tiukassa paikassa olevalle tai tarjota henkistä tukea pahaan tilanteeseen. Niistä tulee hyvä mieli. Itse piristän itseäni musiikilla.
Noi on jo aika isojakin asioita kuitenkin. Ihan konkreettista apua.
Auttamisesta ihmisille tulee hyvä mieli, sen olen todennut monasti.
Kuten kaikki varmaankin tietää, etten ole pituudella pilattu ja joskus joudun hankaluuksiin sen kanssa.
Kaupassa ennen aikaan hain aina sen norsunjalkajakkaran vaikka sit kaupan toisesta päästä, jos en ylettänyt ylähyllyn tavaraan.
No, se oli sitä minä itse kakaramaisuutta.
Minä ite, minä ite ja en varmasti tarvii kenenkään apua.. jne.
Yksi kerta kun sitä jakkaraa ei ollutkaan missään, jouduin puhuttelemaan minua pidempää asiakasta..
" Hei, voisitko auttaa..?"
No tuo asiakashan ekaksi kattoi kuin kummajaista, tokaksi sillä välähti et tunnenko mä tuon jostakin ja kolmas tymähdys oli, et kerjääköhän tuo jotakin.. aivan selvästi luettavissa olevat tunnetilat.
"Niin, kun mä en yletä, voisitkohan ojentaa tuon greippilimupullon tuolta ylähyllyltä?"
Ja se helpotuksen määrä joka valtasi tuon ihmisen. Ja kuinka iloiseksi hän tulikaan sen jälkeen kun oli auttanut minua.
"Kiitos."
Ja minullekin tuli hyvä mieli siitä, että joku tuli niin iloiseksi kun sai auttaa minua.
Siksi nykyään pyydän aina apua kaupassa jos joku minua pidempi on hollilla.Pikku-pirpana kirjoitti:
Noi on jo aika isojakin asioita kuitenkin. Ihan konkreettista apua.
Auttamisesta ihmisille tulee hyvä mieli, sen olen todennut monasti.
Kuten kaikki varmaankin tietää, etten ole pituudella pilattu ja joskus joudun hankaluuksiin sen kanssa.
Kaupassa ennen aikaan hain aina sen norsunjalkajakkaran vaikka sit kaupan toisesta päästä, jos en ylettänyt ylähyllyn tavaraan.
No, se oli sitä minä itse kakaramaisuutta.
Minä ite, minä ite ja en varmasti tarvii kenenkään apua.. jne.
Yksi kerta kun sitä jakkaraa ei ollutkaan missään, jouduin puhuttelemaan minua pidempää asiakasta..
" Hei, voisitko auttaa..?"
No tuo asiakashan ekaksi kattoi kuin kummajaista, tokaksi sillä välähti et tunnenko mä tuon jostakin ja kolmas tymähdys oli, et kerjääköhän tuo jotakin.. aivan selvästi luettavissa olevat tunnetilat.
"Niin, kun mä en yletä, voisitkohan ojentaa tuon greippilimupullon tuolta ylähyllyltä?"
Ja se helpotuksen määrä joka valtasi tuon ihmisen. Ja kuinka iloiseksi hän tulikaan sen jälkeen kun oli auttanut minua.
"Kiitos."
Ja minullekin tuli hyvä mieli siitä, että joku tuli niin iloiseksi kun sai auttaa minua.
Siksi nykyään pyydän aina apua kaupassa jos joku minua pidempi on hollilla.Ihan oikein. Molemmille tulee hyvä fiilis. :)
- Anonyymi00001
No kun saa antaa naiselle orgasmin niin kyllä se ilostuttaa
- Anonyymi00002
Minulle tulee hyvä mieli kun joku tehtävä tulee valmiiksi. Mitä enemmän puurtamista, sitä suurempi on tyydytys.
Toisaalta on hyvä mieli jos on miehen olkapäätä vasten ja hän silittää selkää. Siinä sitten vähän rupatellaan.
Ympärille luon hyvää mieltä ollessani porukassa. Kuuntelen toista ihmistä, vastaan jos kysytään, autan jos tarvii, siinä yhtenä palikkana sakissa.
Tänään pelasimme yhdessä, jokainen on yhtä tärkeä, jos ei olisi osallistujia, ei oli peliä, eli kaikki annamme hyvää mieltä toisillemme.Juurikin noin. Pienetkin asiat merkkaa.
Minäkin tulen hyvälle mielelle jos saan käpertyä miehen kainaloon ja hän silittää tai pitelee hellästi.
Siinä on jonkinlaista alkuvoimaa.
Olen myös pikkuisen hupsu ihminen, saatan hölmöillä tahallani ja siten tuoda iloa ympärilleni. Minua ei haittaa vaikkaminulle naurettaisiin, kyllä tähän maailmaan naurua mahtuu.
- Anonyymi00003
Paulus Arajuuri.
Voiko oikeesti olla noin iloinen mies? Tarttuu ainakin minuun. Ilo siis.Valitettavasti en tiedä kenestä kirjoitat. Yritän muistaa laittaa nimen korvan taakse.
On totta, että jotkut ihmiset suorastaan huokuvat iloa ja hyvää mieltä.- Anonyymi00005
Pikku-pirpana kirjoitti:
Valitettavasti en tiedä kenestä kirjoitat. Yritän muistaa laittaa nimen korvan taakse.
On totta, että jotkut ihmiset suorastaan huokuvat iloa ja hyvää mieltä.Kysy pujikselta!
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kysy pujikselta!
No kysytään, mutta älä komentele siellä.
Meillä onkin pujiksen kanssa treffit lauantaina, pelkään kyllä, ettei Paulus Arajärvi ole topickina ensimmäinen.
Luulen että muut asiat menevät edelle.. :)- Anonyymi00007
Pikku-pirpana kirjoitti:
No kysytään, mutta älä komentele siellä.
Meillä onkin pujiksen kanssa treffit lauantaina, pelkään kyllä, ettei Paulus Arajärvi ole topickina ensimmäinen.
Luulen että muut asiat menevät edelle.. :)Tiiä vaikka yhdessä tuijottelette Paulusta! :D
Olen pelannut sellaista typerää afk dinosauruspeliä. Kiva aina käydä katsomassa miten se edistyy ja onko jotain uusia esineitä tms. Typerää, mutta joskus tarvitsee jonkun turhanpäiväisen mielihyvän lähteen.
Niin ja sitten tykkään juoda kahvia kahvia aina siihen pisteeseen, että keikutaan paniikkikohtauksen reunalla. Se on juuri se ihanteellinen tila, kun et ihan ylitä aallonharjaa. Ja sitten jos satut sen ylittämään, tulee todella tukkoinen paniikkiolo. Jostain syystä tämä tuo pientä jännitystä ja iloa esim. tylsään työarkeen.Voih.. pienessä ilossa on suuruuden lähde. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa iloita, jokaisella on oma tapansa, ja hyvä niin.
Tärkeintähän on se, että niitä mielihyvän lähteitä on.
Minä esmes olen iloinen sinusta. Sinun konstailematon tyylisi ihastuttaa ja antaa minulle mielihyvää.
Enkä tarkoita vanhaa sinua, vaan tätä kypsempää sinua. Ja tuohon mielihyvääni riittää ihan se, että olet oma itsesi.
Olen niin onnellinen puolestasi. Vaikka en tunne sinua henkilökohtaisesti, vain palstan kautta.Pikku-pirpana kirjoitti:
Voih.. pienessä ilossa on suuruuden lähde. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa iloita, jokaisella on oma tapansa, ja hyvä niin.
Tärkeintähän on se, että niitä mielihyvän lähteitä on.
Minä esmes olen iloinen sinusta. Sinun konstailematon tyylisi ihastuttaa ja antaa minulle mielihyvää.
Enkä tarkoita vanhaa sinua, vaan tätä kypsempää sinua. Ja tuohon mielihyvääni riittää ihan se, että olet oma itsesi.
Olen niin onnellinen puolestasi. Vaikka en tunne sinua henkilökohtaisesti, vain palstan kautta.❤️
PS. Minusta on tullut keski-ikäinen.Palstakamu kirjoitti:
❤️
PS. Minusta on tullut keski-ikäinen.Tervetuloa kerhoon. Olen onnellisin ollut juurikin keski-iässä. Tämä on hyvää aikaa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon. Olen onnellisin ollut juurikin keski-iässä. Tämä on hyvää aikaa.
Näin on. Jotenkin sitä on oppinut ottamaan lungisti sekä nauttimaan asioista ja hetkistä entistä enemmän. Ehkä se on jokin tietoisuus elämän rajallisuudesta ja ainutkertaisuudesta.
- Anonyymi00004
Ihmisten auttamisesta saa tavalla tai toisella hyvän mielen toisille. Usein tämä ei ole muuta kuin erilaisen näkökulman antamista/saamista johonkin asiaan.
- Sheena - Anonyymi00006
Hyvä mieli.
Kun olen osannut auttaa jotakuta ja voinut tukea.
Vilma
Ihminen nyt tarvitsee toista ihmistä.Niin.. toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän niitä toisia ihmisiä. Mikä itsessään on valtavan hieno juttu. Siis, se ihmisten erilaisuus.
- Anonyymi00008
Niitä asioita on niin valtavasti, jotka saavat minulle hyvän mielen, ettei voi kaikkea listata. Mä olen sellainen peruspositiivinen ihminen, joka ei lopulta hirveästi hyvään mieleen tarvitse.
Tänään aloitin aamun kahvikupposella ja hyvällä kirjalla puutarhassa riipputuolissa. Aurinko paistoi, vaikkakin tuuli oli vähän vilpoinen. Linnut livertelivät ja juuri auenneet pionit tuoksuivat vieressäni. Erityisesti huvituin oravasta, jonka aamurutiinit selvästi sekoitin. Sillä on ollut nyt viime viikon loikkia tuohon pihassa olevaan puuhun syömään aamukäpyään ja nyt minä (törkimys) istuskelin ihan hiljaa siinä tuolissa hänen matkansa varrella. Se loikki ihan jalkoihini, ennen kun tajusi, että "mitä vattua" ja säntäsi säksättäen sinne puuhunsa. Aikansa jaksoi vielä säksättää siellä puussa häntä viuhuen puolelta toiselle. Rauhoittui kuitenkin sitten lopulta syömään ja rapistelemaan käpyjensä kanssa. Hassu otus.
Tällaisia pikkujuttuja ovat päivät täynnä. 😀Olipas kivan myönteinen kuvaus. Kiitos, tuli hyvä mieli. Oravat tosiaan ovat vinkeitä otuksia, joskin aikamoisia tuholaisiakin.
No ainakin treffit kanssasi, viikonloppua jo odottelen
No arvaappa, minulle tuli tuosta viestistäsi NIIN hyvä mieli. Jotenkin sä vain onnistut siinä yhä uudelleen ja uudelleen. Rakkaani.
Juu, kyllähän tässä jo treffejä kaipaileekin sinun kanssasi. :)
- Anonyymi00009
Voi niin monesta asiasta tulee hyvä mieli! Rakkaiden ihmisten kanssa tietysti aiheita on loputtomasti ja eläimen kuin eläimen näkeminen parantaa fiilistä välittömästi, mutta monesti sellaiset pienet positiiviset kohtaamiset jopa ventovieraiden kanssa saattavat tuoda hyvää mieltä ja toivottavasti onnvoinut antaa sitä myös muille.
Sellaisia kohtaamisia on ollut viime aikoina esim juttelutuokio naapurin eläkeläisrouvan kanssa, kalatiskillä myyjä sähläsi jotain ja lopulta molemmat nauroimme, kuntosalilla eräs mies jäi pitämään minulle hymyillen ovea auki.. Tuollaisia pieniä arjen kohtaamisia, joista jää positiiviset vibat.
Yritän aina kohdella ihmisiä hyvin ja autan jos näen jotain sellaista, jossa voin olla avuksi. Päästän kassajonossa edelleni ihmisen, joilla on vain pari tavaraa, pidän ovea auki töissä siistijälle, jos hän sattuu tulemaan kärrynsä kanssa samaan aikaan yms.
Ei niiden tosiaan tarvitse mitään ihmeellisiä tai suureellisia olla 😊
AletheiasNo löytyihän vihdoinkin joku tekijä joka yhdistää meitä. Olen itsekin pienten tekojen sankari. Tai ainakin yritän olla.
Niin pikkuisissa asioissa voi saada asioita toisissa tuntumaan hyvälle. Jo pelkkä katse ja hymy lisättynä vilkutukseen voi riittää siihen, että saan työkaverin hymyilemään.
Nykyään jo töissä tunnetaan minut "ovimiehenä", kun pidän aina niin auliisti ovea auki.
Hulluttelen joskus ja se aiheuttaa myös hyvää mieltä kanssaihmisissäni.
Yksi on mitä muistan viljellä, on kiitos. Sillä eihän kiitos ole kirosana.
Ystävälliset sanat eivät ole koskaan liikaa, kun ne tulevat sydämestä. Nuorempana häpeilin asioiden sanomista ääneen - ajattelin ettei ole sopivaa kertoa tunteistaan puolitutuille tai ventovieraille. Varsinkaan jos koki positiivisia tunteita. Mutta opin siitä pois ja nykyään tunnen olevani vapaa moisista kahleista ja sanon kuten tunnen.
Aina joskus se kyllä hämmentää ihmisiä, he eivät tiedä miten suhtautua positiiviseen ilmaisuun.
Mutta kun minut oppii tuntemaan, edes pikkuisen, ihmiset ymmärtävät, että olen vain sellainen. Vähän outo ja erilainen. Ja kuule, ihan selvinpäin.
Pikkuposella voi olla valtava merkitys, mutta se on turhaa jos se ei ole aitoa.- Anonyymi00013
Pikku-pirpana kirjoitti:
No löytyihän vihdoinkin joku tekijä joka yhdistää meitä. Olen itsekin pienten tekojen sankari. Tai ainakin yritän olla.
Niin pikkuisissa asioissa voi saada asioita toisissa tuntumaan hyvälle. Jo pelkkä katse ja hymy lisättynä vilkutukseen voi riittää siihen, että saan työkaverin hymyilemään.
Nykyään jo töissä tunnetaan minut "ovimiehenä", kun pidän aina niin auliisti ovea auki.
Hulluttelen joskus ja se aiheuttaa myös hyvää mieltä kanssaihmisissäni.
Yksi on mitä muistan viljellä, on kiitos. Sillä eihän kiitos ole kirosana.
Ystävälliset sanat eivät ole koskaan liikaa, kun ne tulevat sydämestä. Nuorempana häpeilin asioiden sanomista ääneen - ajattelin ettei ole sopivaa kertoa tunteistaan puolitutuille tai ventovieraille. Varsinkaan jos koki positiivisia tunteita. Mutta opin siitä pois ja nykyään tunnen olevani vapaa moisista kahleista ja sanon kuten tunnen.
Aina joskus se kyllä hämmentää ihmisiä, he eivät tiedä miten suhtautua positiiviseen ilmaisuun.
Mutta kun minut oppii tuntemaan, edes pikkuisen, ihmiset ymmärtävät, että olen vain sellainen. Vähän outo ja erilainen. Ja kuule, ihan selvinpäin.
Pikkuposella voi olla valtava merkitys, mutta se on turhaa jos se ei ole aitoa.Ehkä meissä on enemmän yhteistä kuin arvaammekaan 😅
Tuo on hieno piirre sinussa, että haluat ilahduttaa kanssaihmisiä. Se ei tosiaan vaadi mitään ihmeempää kuin iloista mieltä ja uskallusta. Moni jättää hassuttelut sikseen, kun ajattelee, ettei kehtaa.
Enemmän pitäisi uskaltaa hassutella ja tuoda iloa maailmaan. Joskus eritoten me suomalaiset olemme niin asiallisia, vaikka täällä pimeässä ja kylmössä pohjolassa nimenomaan pitäisi enemmän hassutella ja iloita. Esim tanssiminen on yksi loistava tapa pitää mieli aurinkoisena 😊
Aletheias
- Anonyymi00010
Onnistunut pesintä tekemässäni pöntössä tai rupikonnan pelastus ruohonleikkurin alta.
Siinä pari esimerkkiä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00011
Hopeinen kesän kuu. Pörriäiset. Just nyt.
- Anonyymi00012
Se, kun joku sheriffi poistelee viestejäni. Nautin siitä tunteesta mikä on hänen päässään ennen asiallisen tekstin poistamista.
AV - Anonyymi00014
Luonnon havainnointi.
Tällä hetkellä pähkäilyttää näinkö vkl:na ahman. Voiko olla, keskellä päivää.. mutta niin oli näköinen!
Erotan kyllä ketun, mäyrän ja supikoiran kauempaakin. Ja tämä oli ihan ahman näköinen, liikkeiltään ja hännästäkin. Aluekin sopisi ahman asuinalueeksi. Mutta kun niitä on niin vähän.
xLinerKyllähän nuo elukoiden kohtaamiset luonnossa jää mieleen.
Sykähdyttäähän minuakin, vaikka olenkin paatunut citykani.
Harmi kun taloyhtiömme kielsi luonnoneläinten ruokkimisen rottien takia .. olen perinteisesti ruokkinut harakoita, siilejä, oravia ja pikkutipusia. Nyt se on kiellettyä.- Anonyymi00018UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllähän nuo elukoiden kohtaamiset luonnossa jää mieleen.
Sykähdyttäähän minuakin, vaikka olenkin paatunut citykani.
Harmi kun taloyhtiömme kielsi luonnoneläinten ruokkimisen rottien takia .. olen perinteisesti ruokkinut harakoita, siilejä, oravia ja pikkutipusia. Nyt se on kiellettyä.Harmillista. Eläimiä on leppoisaa seurata. Ymmärrän kyllä rottapuolenkin.
xLiner
- Anonyymi00015
Mitä sinä teet antaaksesi hyvää mieltä ympärillesi?
Olemalla ihana helposti kohdattava minä. 🙂 Hymy toimii, pienikin
Snadi-pirpana:"Mikä tuo sinulle hyvän mielen?"
Ei juuri muu kuin alkoholi, mutta olen ollut kuivilla jo 1970-luvun loppupuolelta, siis 50 vuotta.
Kitkuttelua se on ollut, kun vaivaa silti kamaloitteellinen ahdistuneisuus. Mutta olen jo 9. vuosikymmenellä, eikä lienee enää kaukana, kun pääsen kaikkien kärsimysten ulkopuolelle.
Edelleen lapsenuskossa oleva vajaamielinen siskoni, joka on minua vielä 10 vuotta vanhempi, odottaa kiihkeästi päivää, jolloin 'kellot ja urut soi'.- Anonyymi00017
Hyvät kohtaamiset. Sellaiset, joissa ihminen on aidoimmillaan ja täysin läsnä.
-Thinksy - Anonyymi00019UUSI
Hyvä mieli tuli siitä, kun kävin penkissä kiskomassa rikkiksiä eilen ja tänään sataa.
Vermeet oli hirveät.
Ajatusleikki siitäkin, että jos lavalle, niin kukaan ei olisi hakenut. Korkeintaan umpitunnelissa hämärtynein silmin huojuva....ei ei meni taas ksuhuskenaarioiden puolelle.
Vilma - Anonyymi00020UUSI
Fifa haluaakin muuttaa pilkkukisan sääntöjä kesken turnauksen.
- Anonyymi00021UUSI
Eikös se pidä laittaa aina, jos on että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, jos, jolloin, mikäli, kunhan, kunnes, mutta, vaan, sillä.....jne.
En tiennytkään, että pelituomarin pitää myös konjunktiot ottaa huomioon.
Oi, että.
Vil a
Harrastukset (valokuvaus, kirjoittaminen), matkustelu. Aina silloin tällöin tuo lemmikkikin :)
Nyt olen ollut koko päivän kipeä, niin valitettavasti ei ole jaksanut se lemmikkikään tuoda hyvää mieltä :( Toki se on täytynyt hoitaa kuten muinakin päivinä, mutta nyt siitä ei ole saanut positiivista fiilistä kun on ollut koko ajan huono olo.Itselle tuottaa mielihyvää kun jollakulla on tapahtunut mukavia asioita kuten auto mennyt katsastuksesta läpi, saanut työpaikan jne.
Henkilökohtaisesti en nyt tule hyvälle mielelle jos esim avaan oven jollekin vaan sen tekemättä jättäminen taas olisi epäkohteliasta ja saisi minut pahalle tuulelle. Henkilökohtaisesti tulen silloin hyvälle tuulelle kun olemme isolla porukalla tehneet jotakin. On kyse sitten poliittisista päätöksistä tai työelämäkysymyksistä niin jo se että ratkaisuun on päästy saa minut hyvälle tuulelle riippumatta siitä onko itse ratkaisu ollut minulle mieluinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35532
- 85505
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37455
- 70436
