OVATKO ISRAELIN PALVOJAT VALKEUDEN VAI PIMEYDEN LAPSIA ?

Anonyymi-ap

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19437818/viimeinen-tuomio-ja-sen-perusteet

Kalamos kirjoitti:
"Vanhurskaan ja väärän ero on siinä,
että väärä on rakastanut
enemmän syntiä kuin vanhurskautta.
Enemmän pimeyttä kuin Valkeutta."

Jeesus kertoo ketkä ovat vanhurskaita.

Luuk.10
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs PAPPI sitä tietä ja näki hänet ja **meni ohitse**.
32 Samoin LEEVILÄINENKIN: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, **meni hän ohitse**.
33 Mutta kun eräs SAMARIALAINEN, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin **hän armahti häntä**.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "MENE JA TEE SINÄ SAMOIN".

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

19

69

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onko Israelin palvojat niminen uskonto olemassa? Mikä on sen uskontunnustus?

• Anonyymi00004

Ei, vaan näitä palvojia eli sotarikoksia suorittavan maallisen Israelin "siunaajia" löytyy eri kirkoista ja uskonlahkoista.

Esim helluntailaiset opettavat tätä harhaoppia, jolle ei löydy Jeesuksen opetuksista minkäänlaisia todisteita. Päin vastoin todisteita sitä vastaan löytyy vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei, vaan näitä palvojia eli sotarikoksia suorittavan maallisen Israelin "siunaajia" löytyy eri kirkoista ja uskonlahkoista.

Esim helluntailaiset opettavat tätä harhaoppia, jolle ei löydy Jeesuksen opetuksista minkäänlaisia todisteita. Päin vastoin todisteita sitä vastaan löytyy vaikka kuinka paljon.

mitä sotarikoksia?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

mitä sotarikoksia?

Terroritekoon vastaaminen aloittamalla täysimittaisen sodan, toisten maihin hyökkääminen ja niiden laiton miehittäminen, laittomien siirtokuntien rakentelu, väestönsiirto, lasten ja siviilien murhaaminen, maassa olevien toimittajien tarkoituksellinen murhaaminen, puolueettomien tarkkailijoiden pääsyn kieltäminen ja estäminen maahan, kristittyjen murhaaminen jne......

Oisko tuossa nyt riittävästi sotarikoksia, joiden oikeuttamista ja siunaamista voit nyt yrittää selitellä Jeesuksen uskoksi ?

• Anonyymi00002

Raamatun mukaan ainoastaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Room.2
      11 Sillä JUMALA EI KATSO HENKILÖÖN.
      12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös **ilman lakia hukkuvat**, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne **lain mukaan tuomitaan**;
      13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan LAIN NOUDATTAJAT VANHURSKAUTETAAN.
      14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      15 ja osoittavat, että LAIN TEOT OVAT KIRJOITETUT HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
      16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

• Anonyymi00003

>>>>Raamatun mukaan ainoastaan lain noudattajat vanhurskautetaan<<<<<
        -----------------
        Jatka toki Roomalaiskirjeen lukemista Room. 3 eteenpäin. Ja lue Room. 5. myös.
        ----------
        Kukaan ei lain teoilla voi ansaita pelastusta, laki vaatii täydellisyyttä sekä ulkoisesti että sisäisesti.
        Pelastus on uskon kautta evankeliumiin kääntyen pois entisestä synti elämästä.
        Kristuksessa on " rakkauden" ( agape rakkauden) laki. Ja siinnä täyttyy lain vaatimus. Kristus on täydellinen sijais uhri syntisen ihmisen puolesta. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa, sen tähden RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS.
        --------------------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ----------------------------
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        -----------------------
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        -----------------------------

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

>>>>Raamatun mukaan ainoastaan lain noudattajat vanhurskautetaan<<<<<
        -----------------
        Jatka toki Roomalaiskirjeen lukemista Room. 3 eteenpäin. Ja lue Room. 5. myös.
        ----------
        Kukaan ei lain teoilla voi ansaita pelastusta, laki vaatii täydellisyyttä sekä ulkoisesti että sisäisesti.
        Pelastus on uskon kautta evankeliumiin kääntyen pois entisestä synti elämästä.
        Kristuksessa on " rakkauden" ( agape rakkauden) laki. Ja siinnä täyttyy lain vaatimus. Kristus on täydellinen sijais uhri syntisen ihmisen puolesta. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa, sen tähden RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS.
        --------------------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ----------------------------
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        -----------------------
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        -----------------------------

"Kukaan ei lain teoilla voi ansaita pelastusta, laki vaatii täydellisyyttä sekä ulkoisesti että sisäisesti."

En sellaista ole väittänytkään.

Tämä ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet" sekä "eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan LAIN NOUDATTAJAT VANHURSKAUTETAAN" eivät ole ristiriidassa keskenään, sillä todellinen usko saa aikaan tekoja.

Nämä teot eivät siis ole pelastuksen perustana, vaan ne ovat SEURAUSTA siitä, mihin todella uskoo.

Jos ei ole tekoja, niin ei ole uskoakaan.

Jaak. 2:18
        Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Jos TEOT ovat sitä, että siunaa maallista valtiota, joka murhaa avuttomia lapsia, niin se on osoituksena siitä, että USKOO Israelin propagandaministeriötä, huuhaaprofeettoja ja/tai oman seurakuntansa harhaan-johtajia jne...

Tällainen "kristitty" ei todellakaan usko Jeesukseen tai Jeesusta, sillä Jeesus ei moista uskoa opettanut.

• Anonyymi00006
      • Anonyymi00007

Maailma ei mitään Jeesusta Jerusalemiin odota, vaan te vanhan liiton siionistivuohet, jotka tulkitsette Raamatun vertauskuvia kirjaimellisesti ja sivuutatte kaiken, mitä aivan selvästi kerrotaan Uudessa testamentissa Jeesuksen uskosta.

Tämän seurauksena te olette tehneet Jeesuksestakin itsenne kaltaisen lasten murhaajien siunaajan, jolle opetukselle ei löydy ainoatakaan todistetta Raamatusta.

Room. 2:24
        Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on.

• Anonyymi00008

Kaiken varalta tulee Israelin homotus siunata. Ei sitä mitään haittakaan ole.

• Anonyymi00011

Raamatun ja Jeesuksen opetusten valossa ovat selvästi pimeyden lapsia.

Siitä ei ole pienintäkään epäilystä, sillä todisteet ovat niin selvät ja vahvat.

• Anonyymi00013

Ei-helluntailainen kommentti:

Psychiatrist EXPOSES the Sickness of Collective West Leadership | Niall McLaren
      https://www.youtube.com/watch?v=h2u56G_IRSQ

Asia on vähintään kaksipiippuinen. Kuuntelin äskettäin haastattelun, jossa psykiatri osuvasti arvosteli länsimaista hallintoa, vertasi trumppilaisuutta ja natsi-Saksaa, sekä Israelia. Ajatuksena oli, että pissi voi nousta päähän, öykkäköidä kansanmurhaa ja muita hyökkäyksiä, kun ollaan jumalan valittua kansaa. Usein politiikassa puhujat imartelevat kansaa, eli asettavat ansan sille propagandassaan kilpailupuheella, tai kehumalla että yli-ihminen, Jumalan valittu tms.

• Anonyymi00014

"Usein politiikassa puhujat imartelevat kansaa, eli asettavat ansan sille propagandassaan kilpailupuheella, tai kehumalla että yli-ihminen, Jumalan valittu tms."

Tuo ei ole kristitylle mikään puolustus.

Propagandan syöttäjät, kuten Israel ja Trump joukkioineen sekä persutkin Suomessa toitottavat jatkuvasti "valemediaa", jotta kansa lakkaisi lukemasta ja kuuntelemasta sitä tahoa, joka välittää kaikkein puolueettominta uutista, sillä kaikki nuo äsken mainitsemani suoltavat vaan omaa propagandaansa.

Kristityillä on Uusi Testamentti, josta he voivat itse lukea, mitä Jeesus opetti ja sitä manipuloijatkaan ei voi julistaa valemediaksi, koska Raamatun avulla juuri uskontoa hyväksikäyttäen nuo yrittävät manipuloida porukkaa.

Koska sitä ei voi kieltää lukemasta, niin sitä täytyy sitten vääristellä niin paljon kuin mahdollista, jotta saisi aivopestyä porukkaa kannattamaan omaa aatettaan. Mutta aina vaan parempi, jos saadaan porukka lukemaan lähinnä Vanhaa testamenttia, niin senhän avulla voikin sitten selitellä kaikki Israelin kannalta parhain päin. Jos taas luetaan Uutta testamenttia ja Jeesuksen opetuksia, on pakko huomata, että tuo Israelin suoltama propaganda on pahasti ristiriidassa Jeesuksen opetusten ja elämän kanssa.

Jos kristittynä itseään pitävä ei lue itse Raamattua tai lukee lähinnä Vanhaa testamenttia, niin ei voi syyttää kuin itseään, jos uskoo harhaoppeihin ja alkaa tukemaan aivan hirvittävää "vanhan liiton kristinuskoa", jossa lastenkin murhaaminen on kristityn mielestä aivan hyväksyttävää ja oikeutettua toimintaa.

Ihmiset kauhistelevat, että kyllä se Katolinen kirkko oli aivan hirveä laitos keski-ajalla tai kyllä ne natsit olivat hirviöitä tai Luterilainen kirkko ristiretkineen, mutta eivät huomaa, että ovat itse aivan samanlaisia siunatessaan Israelin hirmutöitä ja lasten murhia.

Jos ihmiskunta selviää tästä Trumpin ja Netanjahun aiheuttamasta painajaisesta ilman, että syttyy kolmas maailman sota, niin tulevaisuudessa ihmiset kauhistelevat tämän ajan "kristittyjä", että millaisia hirviöitä nämä olivat tukiessaan Israelia sen sodissa ja sotarikoksissa...

• Anonyymi00015

Minä siunaan Israelia sanoen : Jumala siunatkoon Israelia Herramme Jeesuksen Kristuksen Poikansa Pyhässä Nimessä.

Jumala suojelkoon Israelia saatanan yllyttämiltä epäjumalanpalvojilta, käyrän miekan päänirrottajilta.

• Anonyymi00019

"Minä siunaan Israelia sanoen : Jumala siunatkoon Israelia Herramme Jeesuksen Kristuksen Poikansa Pyhässä Nimessä."

Jeesus ei siunannut Israelia, joten siitä voimme päätellä, ettei Jumalakaan siunaa tätä maallista valtiota.

Sinun tai muiden vanhan liiton vuohikristittyjen siunauksilla ei ole mitään merkitystä.

"Jumala suojelkoon Israelia saatanan yllyttämiltä epäjumalanpalvojilta, käyrän miekan päänirrottajilta."

Siionistit ovat samanlaisia epäjumalanpalvojia kuin Hamas-terroristit ja tappaisivat säälittä sinutkin, jos olisit heidän tiellään.

https://euromedmonitor.org/en/article/6385/A-compound-crime:-Israeli-army-hits-Gaza-family,-uses-them-as-human-shields,-and-runs-over-their-mother

Palestinian Territory - The Israeli army continues to use its tanks to deliberately run over live Palestinian civilians and crush their bodies, in addition to using civilians as human shields, in the ground operations of its crime of genocide in the Gaza Strip that has been ongoing since 7 October 2023.

The Euro-Med Human Rights Monitor field team documented a compound and comprehensive crime against a civilian family comprising an elderly woman and her four children, including three young women and a one-and-a-half-year-old granddaughter. The family was attacked with gunfire and bombs after Israeli forces stormed their house on Thursday evening, 27 June. They were later taken outside and detained for over three hours despite their injuries in their home, near Israeli tanks in a dangerous combat zone, where they were used as human shields. The 65-year-old mother, identified as Safiya Hassan Musa Al-Jamal, was run over by an Israeli tank and killed in front of her son.

Google käännös

Palestiinalaisalueet – Israelin armeija jatkaa panssarivaunujen käyttöä ajaakseen tahallaan elävien palestiinalaissiviilien yli ja murskatakseen heidän ruumiinsa. Tämä tapahtuu osana Gazan kaistalla 7. lokakuuta 2023 alkanutta kansanmurhaa ja sen maahyökkäyksiä, joiden yhteydessä siviilejä käytetään myös ihmiskilpinä.

Euro-Med Human Rights Monitorin kenttäryhmä dokumentoi vakavan ja monimuotoisen rikoksen, joka kohdistui siviiliperheeseen. Perheeseen kuului iäkäs nainen ja hänen neljä lastaan ​​– kolme nuorta naista ja puolitoistavuotias tyttärentytär. Israelin joukot tunkeutuivat perheen kotiin torstai-iltana 27. kesäkuuta ja hyökkäsivät heidän kimppuunsa tulituksella ja pommein. Myöhemmin perheenjäsenet vietiin ulos ja heitä pidettiin vangittuina yli kolmen tunnin ajan kotinsa lähellä – vaarallisella taistelualueella Israelin panssarivaunujen tuntumassa – vaikka he olivat loukkaantuneet sisätiloissa; heitä käytettiin tilanteessa ihmiskilpinä. Israelilainen panssarivaunu ajoi 65-vuotiaan äidin, Safiya Hassan Musa Al-Jamalin, yli ja surmasi hänet hänen poikansa silmien edessä.

Linkistä löytyy lisää tapauksia.

• Anonyymi00016

Jättää Israelin sotatoimien siunaamisen vähän vähemmälle ja keskittyy vain siihen että siunaa Israelin homottaminen. Silloin on varmasti oikealla asialla eikä historia tulee koskaan mistään syyttämään.

• Anonyymi00017

Ei-helluntailainen:

How Christian Zionism Hijacked Christianity with Reverend Robert Owen Smith
      https://www.youtube.com/watch?v=w-DT9nheSF8

Tuossa toinen aiheeseen liittyvä Youtube-video. Mielenkiintoisena ajatuksena, että käytetäänkö hurskaalta kuulostavaa asiaa poliittisen vehkeilyn perusteena, ajaakseen uusfasismia, kapitalismia, USA:n imperialismia jne. Psykologiassa tai psykiatriassa kun tunnetaan älyllistämisen käsite, että alhaisia/vääriä motiiveja perustellaan ylevän näköisellä periaatteella.

Videossa oli myös kiintoisa näkemys "kristillisen sionismin" historiasta. Itse olen sitä mieltä, että tietynlainen sionismi kumpuaa kyllä Raamatusta, mutta eri asia on jos länsi käyttää sionismia perusteluna mennä hoitelemaan sekä juutalaisten että muslimien asiat omalla tyylillään. Eli kansanmurhat ja Iraniin hyökkäämiset eivät ole ihan tasan sama asia kuin Raamatun mukainen sionismi.

• Anonyymi00020

Epäinhimillistäminen kuuluu kaikkien kansanmurhaajien työkalu/aivopesu-pakkiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Epäinhimillistäminen
        "Epäinhimillistäminen eli dehumanisaatio on henkilön ihmisyyden kieltämistä.[1][2]

Jaottelu
        Epäinhimillistämisen muotoja ovat esineellistäminen, eläimellistäminen, demonisointi, biologisointi ja mekanisointi sekä ihmisten jakaminen yli- ja ali-ihmisiin.

Esineellistämisessä ihminen nähdään esineenä, välineenä tai tavarana, jota voidaan esimerkiksi katsella tai käyttää hyväksi välittämättä hänen tunteistaan tai yksilöllisyydestään.

Eläimellistämisessä ihmiseltä kiistetään hänen inhimilliset piirteensä, jotka nostavat hänet eläinten yläpuolelle, ja hänet esitetään irrationaalisena, hillittömänä ja sivistymättömänä.

Demonisoinnissa ihminen rinnastetaan vaaralliseen demoniin, paholaiseen tai noitaan.

Biologisoinnissa käytetään sairauteen, hygieniaan ja puhtauteen liittyviä vertauskuvia ihmisten vainoamisen yhteydessä.

Mekanisoinnissa ihminen nähdään tunteettomana koneena tai robottina esimerkiksi teollisuustuotannossa.[1]

Käyttö
        Epäinhimillistämistä on käytetty historian aikana ryhmien marginalisoimisen sekä ryhmien välisen väkivallan, joukkosurmien ja kansanmurhien yhteydessä. Epäinhimillistämisellä estetään empatian ja säälin kokeminen toisia ja heidän kokemaansa kärsimystä kohtaan.[1]"

Tämän voi hyvin nähdä noissa Jeesuksen kuvaamissa rasistisissa "vuohikristityissä", jotka eivät tunne mitään sääliä tai myötätuntoa edes lapsia kohtaan, koska ovat epäinhimillistäneet heidät mielessään.

Erinimisiin eriseuroihin kuuluvat "tosikristityt" demonisoivat myös toisiaan ja kaikkia muita eri tavoin ajattelevia, joten heidän maailmansa on hyvin musta-valkoinen tyyliin "me hyvät" ja kaikki muut "nuo pahat".

• Anonyymi00018

Kalle Haatanen
      Amerikan yhdysvallat 250 vuotta
      https://areena.yle.fi/1-78335161

Ei-helluntailainen:

Jos oikein muistan, tuossa ohjelmassa vilahti tieto, että USA tuki/edesauttoi Euroopan unionin syntymistä. Olen jonkin aikaa jo vertaillut Trumpin fasismia ja Euroopan kehitystä natsivaltion suuntaan. Vaikuttaa siltä, etteivät kaikki muista Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen, että se natsi-Saksa kaatui jo paljon aikaisemmin, eli huonoksi havaittuja molemmat ääriaatteet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 70
      539
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe