Omilla tuloilla, noin 40k vuodessa, järkevä hinta autolle on noin 6000 euroa. Millaisen tällä saa?
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Noin pienillä tuloilla kannattaa harkita onko auto ylipäänsä tarpeellinen. Pienin mahdollinen halpisauto ehkä. Halpa lähes loppuunajettu aito on riskipeliä….
Nykyaikaisia sähköautoja ei vielä taida löytyä tuossa hintaluokassa.- Anonyymi00002
Ei muuten löydy uudempaa polttistakaan. Noita vuosituhannan alun autoja löytyy, mutta käyttökelpoiset sähkikset ovat kaikki uudempia.
- Anonyymi00003
Tuolla rahalla ei saa kuin tosi vanhan auton. Täysin riippumatta siitä millä se kulkee.
Sähköautoissa ei taida vielä olla niin vanhoja tarjolla joten ajele polttiksilla vielä noin viisi vuotta.
Palataan asiaan silloin. - Anonyymi00004
6000 eurolla saat kohtuuhyvan polttiksen vuosiksi, kunhan et erhdy ns. premiumeihin. Mut joo, minkäänmoista kunnollista sähkistä tuolla rahalla et saa.
- Anonyymi00005
"6000 eurolla saat kohtuuhyvan polttiksen vuosiksi,"
Jos käy hyvä tuuri. Tuon hintaisia autoilla on takanaan jo niin pitkä taival että milloin tahansa voi tulla vastaan remontti jonka hintalappu on kalliimpi kuin auton ostohinta. Varsinkin dieseleissä.
- Anonyymi00008
Tuohon sata tonnia ajettuun kun vaihdat vetyvermeet ja polttokennon, niin eurot palavat. Sitten puuttuu vielä se vety.
- Anonyymi00009
Nissan Leaf (24–30 kWh, 2011–2016): Yleisin sähköauto tässä hintaluokassa. Todellinen toimintamatka talvella voi jäädä alle 100 kilometriin, ja kesälläkin noin 120–150 kilometriin. Erinomainen kaupunkipyörittelyyn.
Renault Zoe (2013–2017): Kompakti ja sympaattinen ranskalainen, jossa on hieman modernimpi ilme.- Anonyymi00010
Todellakin jää talvella alle 100 kilmetriin, eli pakkaskelin toimintamatka on luokkaa 50 km. Älkää hyvät ihmiset puuttuko tällaisiin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Todellakin jää talvella alle 100 kilmetriin, eli pakkaskelin toimintamatka on luokkaa 50 km. Älkää hyvät ihmiset puuttuko tällaisiin.
jos työmatka on alle 20 kilometriä suuntaansa, niin tuskin edes 50 km toimintamatka olisi ongelma. Varmaan saisi samalla matkalla kurvattua kaupankin kautta.
Siis oikeasti mikäli autoa tarvitsee käytännössä vain tuollaiseen alle 50 km / päivä ajoon, niin aika halvalla pääsee käsiksi myös sähkökotteroon.
Aloitushan oli ihan höpö-höpöä, mutta periaatteessa noinkin pienellä budjetilla liikuttaessa sähköauto voi olla ihan hyvä valinta, jos sen ominaisuudet riittävät omaan käyttötarpeeseen. Itse esimerkiksi en ole käynyt lapissa kuin kolmesti, joista kaikki kerrat Airbussilla. Oma työmatka on juuri tuollainen alle 20 km/suunta, joten olen hakemassa seuraavaksi kotteroksi siihen jotain aika lailla pelkkään kaupunkipyörittelyyn suunniteltua sähköautoa. Toki budjetti on vähän suurempi kuin aloituksen "6000", tavoite olisi uusi auto ja 25 000€, vielä tekee vähän tiukkaa löytää, mutta eipä tuosta nykyisestä työmatkasuhauksen Fiat Pandastakaan ole vielä veto loppumassa. - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
jos työmatka on alle 20 kilometriä suuntaansa, niin tuskin edes 50 km toimintamatka olisi ongelma. Varmaan saisi samalla matkalla kurvattua kaupankin kautta.
Siis oikeasti mikäli autoa tarvitsee käytännössä vain tuollaiseen alle 50 km / päivä ajoon, niin aika halvalla pääsee käsiksi myös sähkökotteroon.
Aloitushan oli ihan höpö-höpöä, mutta periaatteessa noinkin pienellä budjetilla liikuttaessa sähköauto voi olla ihan hyvä valinta, jos sen ominaisuudet riittävät omaan käyttötarpeeseen. Itse esimerkiksi en ole käynyt lapissa kuin kolmesti, joista kaikki kerrat Airbussilla. Oma työmatka on juuri tuollainen alle 20 km/suunta, joten olen hakemassa seuraavaksi kotteroksi siihen jotain aika lailla pelkkään kaupunkipyörittelyyn suunniteltua sähköautoa. Toki budjetti on vähän suurempi kuin aloituksen "6000", tavoite olisi uusi auto ja 25 000€, vielä tekee vähän tiukkaa löytää, mutta eipä tuosta nykyisestä työmatkasuhauksen Fiat Pandastakaan ole vielä veto loppumassa.Vaikka päivittäiset ajot olisivat vain muutamia kilometrejä, niin useimpien täytyy päästä autolla päästä tarvittsessa pitemmällekin.
Meidänkin päivittäiset ajot ovat vain muutamia kymmeniä kilometrejä, kuitenkin meillä on autolle muutakin käyttöä, kuin lyhyet työmatkat ja kauppa-asioinnit. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Vaikka päivittäiset ajot olisivat vain muutamia kilometrejä, niin useimpien täytyy päästä autolla päästä tarvittsessa pitemmällekin.
Meidänkin päivittäiset ajot ovat vain muutamia kymmeniä kilometrejä, kuitenkin meillä on autolle muutakin käyttöä, kuin lyhyet työmatkat ja kauppa-asioinnit.Omakotitaloalueella lähes kaikissa pihoissa nököttää vähintään se määrä autoja kuin taloudessa on ajokortillista väkeä. Silloin on aika helppo valita ainakin yhdeksi autoksi tuollainen pelkkään lyhyeen ajeluun sopiva kottero.
- Anonyymi00012
Tuohan on kiinni menoista, ei niinkään tuloista. Kyllä tuosta 400-500€ /kk pitäisi autolainaa pystyä maksamaan. Kapakassa käynnit ja muu turha pois. Ja jos ajoa yli 20 tkm vuosi, niin lyhentää 20 00€.n sähköautoa reilu 200€/kk jo pelkillä pottoaineen kuluilla jos kotilataus mahdollisuus.
- Anonyymi00013
Siis 20 000€ autoa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37666- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459