Ruuanlaiton vaikeus

Anonyymi-ap

Joskus oon huomannut, kun tekee ruokaa niin jostain syystä ei vaan millään keksi mikä maku tai mauste siitä puuttuu ja vaikka kuinka lisäilet eri mausteita tai yrttejä niin et vaan saa sitä makua esille, jonka haluaisit. On se meinaa jännä ja sitten taas joskus ihan melkein tahtomattaan tulee juuri sellaista kuin haluatkin. Onko kukaan muu huomannut samaa?

8

86

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joo oon teen vaan makaroonilaatikkoo ja ranskalaiset valmiit lihapullat ja nakit uunuii mausteet ketsuppi ja sinappi 😂

• Anonyymi00003

Kannattaa joskus ostaa sellainen kanawingsipaketti ja kipata se niiden ranskisten päälle. Kypsyvtät suurin piirtein samaan aikaan ja tuo kivasti mausteisuutta ja rasvaa pottuihin

• Anonyymi00002

Olen huomannut. Mauttomuuden tai jonkun puuttumisen huomaa kyllä, mutta ei saa maistumaan silti oikealta.

Pastan tiedän kaipaavan tuoretta basilikaa, että saa sen maistumaan haluamaltaan.
      Kuulotettua tai paistettua sipulia tarvitaan mellein kaikkiin ruokiin. Vakosipulin pitää olla paahdettua, mutta palanutta.

Miten yrität itse maustaa?

• Mä en juuri tuosta syystä osaa tai kykene tekemään kahta kertaa samaa ruokaa joka maistuisi samalle. Aina on niitä muuttujia.

Teen ruokaa niinkuin näppituntumalla, yhdistelen ja kokeilen. Pari kertaa on käynyt niinkin, että se tuotos on raapattu suoraan jäteastiaan.

• En. Olen yhdeltä ammatiltani kokki, niin se helpottaa kummasti, kun tietää millaista makua pitää lähteä hakemaan.

Semmosen vinkin voisin antaa, että sitruuna tuo tarvittavaa hapokkuutta moneen ruokaan ja sokeri taas, sopivissa määrin, pyöristää hapanta (esim. liian tomaattista) makua.

• Käytän mausteita aika varovasti ja fiiliksen mukaan. Aina voi lisätä omalle lautaselle, jos jotain puuttuu.
      Vakiona käytän vain suolaa, maustepippuria ja valkosipulijauhetta, joskus myös paprikaa ja oreganoa (harvemmin).
      Kaikissa fondeissa ja lihaliemikuutioissa on mausteita riittävästi, joten jätän myös suolan pois.

Omat ruuanlaittotaitoni ovat hyvin rajoittuneita. Minulta puuttuu motivaatio ja mielikuvitus. Mielummin syön jonkun toisen laittamaa ruokaa, tai voileipiä.

• Anonyymi00005

”Vastattu 44m”

Laittoiko joku spagettia tms?

• Anonyymi00007

Joskus vähemmän on enemmän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      645
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      15
      574
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      36
      503
    6. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    7. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      48
      491
    9. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      485
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68
      469
    Aihe