Paavali: Vainoaja - miten? (20.7.2026)
Suomi24 – Raamattupalsta ( = tämä aloitus kuuluu tälle palstalle, ei huoli koettaa sabotoida pois!)
AIHE ja asia tässä: Kenen riveissä Paavali ”vainosi” Jeesusta + seurakuntaa?
INTROA
Julkistin eilen aloituksen otsikolla: Vallankumous eteni paavalin työssähttps://keskustelu.suomi24.fi/t/19473512/vallanlnkumous-eteni-paavalin-tyossa-(19-7-2026)-update----
1. Kommentointia kyseiseen aloitukseen
-----------------------------------------
Kyseisen aloituksen erääseen tekstipätkään tarttui joku anonyymi kirjoittaja näin:
Anonyymi00018 2026-07-19 19:33:35
• ”Kun Paavali siirtyi ”Jumalan ja Jeesuksen todellisten palvelijoiden joukkoon” - siitä saatana suuttui. Koska se menetti silloisen parhaan käsikassaransa. Sauluksen, jonka oli saanut kiedottua agendaansa Jeesuksen asiaa vastaan…” ( X = Aloittajan teksti.)
• Paavalihan oli lapsesta asti Jumalan valittu ei hän siirtynyt Jumalan ja Jeesuksen joukkoihin. Hän oli ensimmäinen näistä oppineista Juutalaisista joka ymmärsi, että Jeesus oli odotettu Messias jota juutalaiset olivat odottaneet. Hän ymmärsi Damaskon tiellä virheensä ja sen, että vanhan testamentin profetiat toteutui Jeesuksessa. Kyseiset vainot olivat paikallisia ja apostolit ajettiin yleensä pois kaupungeista juutalaisten toimesta, uudet vainot olivat edessä siinä vaiheessa, kun Jumalan sana sai jalansijaa Roomassa mutta siihen oli vielä aikaa.”
• ”Sinun tulkinnan mukaan Paavali oli alunperin saatanan apulainen mutta näinhän ei todellisuudessa ollut mikäli Apostolien tekoihin on uskominen.”
2) KOMMENTTIA: faktoja Apostolien tekojen, UT:n tekstien sisällä
Aloittajana pidän kiinni tekstistäni, enkä näe mitään tarvetta sittä editoida. ( X = Aloittajan teksti.) Huolellisesti lukien ja TUTKIEN Apostolien tekojen ja Paavalin kirjeiden faktoilla, niin ikävä todistus nousee, että. . . Paavali oli eksynyt uskonnollisessa kiihkossaan….
3) Paavalin omaa todistusta:
• ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.”
- minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa.” ( 1 Tim 1:12-23, KR38)
• ” Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.” ( 1 Tim 1:12-13, KR92)
• ”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.”
• ”Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.”
• ”Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti. ” ( Apt 26:9-11) (Aloitus jatkuu…)
Paavali: Vainoaja - miten? (20.7.2026)
118
140
Vastaukset 118
- Anonyymi00001
Jatkoa aloitukseen: Paavali: Jeesuksen vainoaja - miten? (20.7.2026)
Siis?
• Herjaaja, vainooja
• väkivallantekijä, ”rankaisija”
• herjaamiseen pakottaja
• Jeesuksen oppilaiden sumaamisen puolesta äänestäjä
4) Paavalin kääntymys = Jumalan rakkauden ja totuuden synnyttämä ”vallankumous”!
--------------------------------------
Paavalilla oli tosiaan lapsuudesta saakka uskonnollinen tausta. Uskonnollinen face, status – ulkoinen kuori? Mutta sisällä ei asunut Jumalan totuus ja rakkaus. Uskonnollinen fanaattisuus ja kiihko on hyvin tavallistakin.
Paavali – siis Saulus Tarsolainen ”luuli” olevansa Jumalan asialla, kun alkoi vainota Jeesuksen uskovia!
• ”Luulin minäkin….” ( Apt 26:9) Hän puhuu kuningas Agrippan edessä, kuulustelussa.
Mutta kun Jumalan Totinen Valo oli poistanut hänen sydämensä (uskonnollisen) pimeyden ja eksymyksen, hän myöhemmin kirjoittaa:
• ”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.” ( 1 Kor 13:1)
Noin kirjoittaa mies, joka TIETÄÄ. Totuuden itsestään . Ei enää ”luule”. Vaan tietää olleensa väärässä, olleensa Pimeyden ruhtinaan käsissä, VIHAN aseena. Kun VAINOSI Jeesusta ja Hänen seurakuntaansa.
• ” Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat” ( Apt 9:5) - Anonyymi00002
Jatkoa aloitukseen : Paavali 20.7.2026
LOPUKSI
Tämä anomyymi kirjoitti:
• ”Sinun tulkinnan mukaan Paavali oli alunperin saatanan apulainen mutta näinhän ei todellisuudessa ollut mikäli Apostolien tekoihin on uskominen.”
Kommenttia:
Kyseessä ei ole mikään ”tulkinta” - vaan Paavali itse TODISTI, missä ja millaisessa roolissa hän oli ollut!- Niin surullista ja valitettavaa kuin se onkin, Saulus oli ”eksynyt” pimentynyt. Uskonnollisena kiivailijana hän oli suistunut ja eksynyt saatanan aseeksi!
Eihän KUKAAN Jumalan Hengen vallassa rupea vainoamaan Jumalan ja Jeesuksen seurakuntaa!
Jokainen hengellinen ihminen voi vakuuttua siitä, että Apostolien Teot kertoo karua totuutta.Ei se tarvitse ”tulkintoja”.
• Joka pahoinpitelee lähimmäistään = pahoinpitelijä.
• Joka avustaa ”surmaajaa” on ”teossa osallinen”. ( Kuten rikosoikeus sen sanoo.)
• Joka antaa äänensä surmatyölle; murhalle - sen katsotaan olevan ”asiassa osallinen”. (= rikosoikeuden termein.)
• ”Kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta” ( Apt 26:10)
Sitten se valo & Ilo & Vallankumous!
Kiitetty olkoon Kaikkivaltias Jumala, Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä, että…
- Hän toteutti ikiaikaisen suunnitelman pysäyttää Saulus Tarsolainen! Ja kun Jumalan Valo valaisi hänet, hän tajusi olleensa pimeässä. Sen perästä hän myöhemmin kirjoitti:
• ”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.” ( 1 Kor 13:1)- Anonyymi00075
Minä olen ymmärtänyt, ettei Paavali luopunut laista vaikka julisti Jumalan sanaa ja kyseessä on sama laki minkä perusteella Stefanos tuomittiin.
Apostolien teot 6
[11] Silloin he värväsivät joitakin miehiä sanomaan: »Olemme kuulleet hänen puhuvan herjaavia sanoja Mooseksesta ja Jumalasta.» [12] He yllyttivät kansaa, kansan vanhimpia ja lainopettajia, ja sitten he kävivät käsiksi Stefanokseen ja veivät hänet Suuren neuvoston eteen. [13] Siellä he toivat kuultavaksi vääriä todistajia, jotka sanoivat: »Tämä mies puhuu lakkaamatta tätä pyhää paikkaa ja lakia vastaan. [14] Me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, se Nasaretilainen, hajottaa tämän paikan ja muuttaa säädökset, jotka Mooses on meille antanut.»
Oliko Paavali syyllinen siihen, että Stefanos kivitettiin. Ei ollut.
Stefanos kivitettiin väärien todisteiden takia ja siitä alkoi vainot.
Sinä tuot esiin ajatuksen, että Paavali työskenteli saatanalle, ehkä näin myös oli mutta Paavali ei tehnyt sitä tietoisesti vaan hän toimi lakien mukaan.
Jos sinä toisin väität se sinulle suotakoon mutta minusta vaikuttaa siltä, että sinä olet tässä asiassa väärässä. 54 vuotta olet ollut uskossa Jumalaan ja lukenut Raamattua minä ymmärrän sen, että pidät näkemyksesi. Se nyt vaan menee yli Raamatun sanan.
Paavali ei missään vaiheessa ole sanonut olleensa väärien voimien alla. Hän kyllä myönsi virheensä, mutta hänellä on koko ajan ollut sama Jumala. Vai väitätkö, että Juutalaisten lakihenkinen Jumala on eri Jumala, kun Jeesuksen Isä.
- Anonyymi00003
Huomautus.
Tämä aloitus kuuluu tälle S24 palstalle. On sääntöjen mukainen.
Sinä joka koetit tulipalokiirellä sabotoida pois 1. aloitustekstin, pidä itsesi erossa kiusanteosta! - Anonyymi00004
Täaä aloitusta vastaan JOKU hyökkäsi. Jopa kaksi kertaakin.
Nyt S24 ylläpito on palauttanut sen tänne, tehtyään manuaalisen tarkastuksen.
Tällainenen kiusanteko, sabotaasi?
Mistä se todistaa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474273/paavali--vainoaja---miten--(20-7-2026)
Pahus. Sivua ei löytynyt. - Anonyymi00005
Iloinen asia on se Jumalan IHME; että HÄn valitsi Paavalin.
Hän tahtoi tosiaan näyttää, että HÄNEN suurissa käsissään
- Vainoojasta voi tulla apostoli!
- Viha voi sammua, tilalle tulee Jumalan ikiaikainen Rakkaus!
- Sielun pimeys katoaa ja totuuden valo loistaa!
Jokainen, joka vain pisaroitakin tai muutamia murusia on konkreettisesti kokenut tuosta Jumalan ihmeellisen valtakunnan voimasta, rakkaudesta ja armosta...
- Voi vain kiittää, ylistää ja palvella Häntä, ja Hänen luomiaan ihmisiä.
Olkoon miehiä, naisia, lapsia, vanhuksia, tuttuja tai muukalaisia, kurjia tai köyhiä...
Kiittäkäämme Herraa.
Virsi: Herraa hyvää kiittäkää!- Anonyymi00018
Jos joku tahtoo lukea tätä ketjua eteenpäin, niin totean:
Se on tungettu täyteen sitä samaa Saatanallista valhetta ja herjaa Paavalista.
Kuin haiseva tunkio.
t. Aloittaja
- Anonyymi00006
Paavali oli paholaisen asialla.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
"The messenger of Satan" =paholaisen viestintuota- Anonyymi00007
No hyvänen aika!
Kaikkihan sen tietää,että Saulus tarsolainen oli ALUKSI pahalla asialla.
Alakoululaisetkin sen oppi uskontotunnilla.
Mutta sitten sen jännittävän kertomuksen, kun Jeesus treffasi Paavalin sillä Damaskoksen tiellä.
Ja jotta siitä tuli Jeesukselle apostoli!
Siitä alkoi uusi vaihe....
Paavali kääntyi ja teki irtioton vanhasta elämästä.
Onko sulla jää kaikki läksytkin lukematta? Ja Raamatustakin osaat vain pari jaetta, joilla höperön tyyliin pilkkaat vuosikausia.
Kuin järkensä menettänyt, joka jauhaa ja jauhaa....
Paavali kääntyi ja teki irtioton vanhasta elämästä.'Mutta sinä jatkat tuota saatanan sanomaa.
Sinuun sopii 100-prosenttisesti tuo tuomasi titteli:
"The messenger of Satan" =paholaisen viestintuota - Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
No hyvänen aika!
Kaikkihan sen tietää,että Saulus tarsolainen oli ALUKSI pahalla asialla.
Alakoululaisetkin sen oppi uskontotunnilla.
Mutta sitten sen jännittävän kertomuksen, kun Jeesus treffasi Paavalin sillä Damaskoksen tiellä.
Ja jotta siitä tuli Jeesukselle apostoli!
Siitä alkoi uusi vaihe....
Paavali kääntyi ja teki irtioton vanhasta elämästä.
Onko sulla jää kaikki läksytkin lukematta? Ja Raamatustakin osaat vain pari jaetta, joilla höperön tyyliin pilkkaat vuosikausia.
Kuin järkensä menettänyt, joka jauhaa ja jauhaa....
Paavali kääntyi ja teki irtioton vanhasta elämästä.'Mutta sinä jatkat tuota saatanan sanomaa.
Sinuun sopii 100-prosenttisesti tuo tuomasi titteli:
"The messenger of Satan" =paholaisen viestintuotaÄlkää uskoko Paavalin valheita.
Jeesus on taivaassa, ei hiippaile murhamiesten porukoissa haamuna missään erämaissa. Älä usko Tarsolaisen murhamiehen valheita.
Matt. 24:26
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Älkää uskoko Paavalin valheita.
Jeesus on taivaassa, ei hiippaile murhamiesten porukoissa haamuna missään erämaissa. Älä usko Tarsolaisen murhamiehen valheita.
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.Jeesus tulee takaisin vasta ajastaan ihmisen hahmossa, missä nousi taivaaseen, jota oikeat apostolit todistivat. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Älkää uskoko Paavalin valheita.
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.Kukaan ei usko sinua.
- Anonyymi00008
Sau, Saul, turha on sinun potkia Saatanan enkeliä vastaan.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Paavali oli katkeraan loppuun asti Saatanan viestintuojan vallassa. Demonia ei otettu pois hänestä pyynnöistä huolimatta. Demoni tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Murhamies Paavalia seuraamalla voi saada Saatanan enkelin itseensä, eikä sitä oteta pois rukouksista huolimatta. - Anonyymi00009
Paavali ei mahtanut mitään häneen tulleelle Saatanan enkelille. Mies teki pahaa koko ajan, ei tehnyt todellista parannusta.
Yritti vaan kiemurrella ja hävittää Jumala käskyjen ja lakien merkityksen.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä. - Anonyymi00010
Pitkään Korintossa asuessaan Paavali kirjoitti kirjettä kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Paavali kehuu miehittäjävallan ihmisille, kuinka valehtelee Korintossa, eikä pidä sitä pahana ollenkaan, saatika syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juurikin Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin, joten ne kannattaa lukea suurennuslasin kanssa. - Anonyymi00011
Paavali tekeytyi Korintossa sekä Juutalaisten nasiiriksi että kristittyjen apostoliksi, vaikka ei oikeasti ollut kumpaakaan.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] - Anonyymi00012
Paavalia ei saatu vastuuseen edes Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista, mihin hän oli osallistunut, koska oli Roomanvallan kansalainen, jolla oli lupa tehdä sellaisia tekoja.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00015
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Jos mies olisi rehellinen ollut, niin hän olisi tunnustanut Juutalaisten murhat ja ottanut vastaan tuomion mikä niistä kuului antaa.
Sen sijaan Paavali kehuu murhiaan seurakunnassa pelotellakseen ihmisiä.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä (Paavali) myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Jos mies olisi rehellinen ollut, niin hän olisi tunnustanut Juutalaisten murhat ja ottanut vastaan tuomion mikä niistä kuului antaa.
Sen sijaan Paavali kehuu murhiaan seurakunnassa pelotellakseen ihmisiä.
Niinkuin minä (Paavali) myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.Mies kehuu fyysisiä voimiaan ja nyrkkeilijän lahjojaan. Pelottelee ihmisiä.
Etenkin Korinton naisia.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
- Anonyymi00019
ASIAA Sinulle Paavalin ja Jeesuksen herjaaja
Anonyymi00097
2026-07-19 21:31:18
Tässä ja nyt on ilmoitus, että Sinut on Jeesuksen nimessä jätetty Saatanan haltuun kuritettavaksi. 1 Tim 1:20.
Syntimittasi kasvoi puuttumisen asteelle.
Jeesuksen sanojen mukaan, sinua "mitataan sillä samalla mitalla" jolla olet Paavalia mitannut! ja vihannut.
Ja samalla "tuomiolla jolla häntä olet vuosia (luvatta) tuominnut" Jumala on Sinun tuomiosi päättänyt.
"Mitta" tulee olemaan ankara. Tuomiosi aste äärimmäinen.
Kun huudat apua, eikä kukaan kuule, ja saatana nauraa. On tilaisuus muistaa ja muistella mitä teit?
Tämä on ilmoitus
19.7.2026 - Anonyymi00020
1. Kor. 5:5
Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
Paavalille kävi itselle juuri niin kuin uhkasi toisille tekevänsä.
Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi, ei ottanut pahaa henkeä hänestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Saatanan enkeli on demoni, henkiolento, jolla ei ole mitään fyysistä ruumista. Ei käytä mitään puisia ja metallisia pistimiä, kuten asia usein naurahtaen ohitetaan.- Anonyymi00021
Demoni oli Paavalin kanssa hänen mukanaan kaikilla lähetysmatkoilla. Viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema, ei siihen liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Demoni oli Paavalin kanssa hänen mukanaan kaikilla lähetysmatkoilla. Viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema, ei siihen liittynyt mitään armoa.
Demoni ei saanut Jumalalta nousulupaa lentoon pois Paavalista.
The messenger of Satan = Saatanan viestintuoja
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Demoni ei saanut Jumalalta nousulupaa lentoon pois Paavalista.
The messenger of Satan = Saatanan viestintuoja
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Paavalila oli linja auki henkimaailmaan.
- Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Paavalila oli linja auki henkimaailmaan.
Ehdottomasti jo 2000 vuotta sitten, kuin tätä päivää.
- Anonyymi00023
Kyseinen ketju on kyllä Jumalan kunniaksi ja vie Jumalan sanaa ja asiaa eteenpäin.
Kiihkossa jää mainitsematta miksi vainottiin, mikä oli syynä siihen. Ei siihen ollut saatana syynä, vaan lakihenkisyys. Sapatin vuoksi vainottiin kuten oli Jeeustakin vainottu ja viety ristille. Se oli vielä kaiken lisäksi vanhan liiton aikaan oikein, jos vanha liitto olisi ollut vielä Johanneksen jälkeen voimassa. Mutta kun ei ollut, niin se mikä ennen oli ollut lainkuuliaisuutta, olikin nyt saatanan palvelemista. Tämä tuli ymmärtää ennen kuin asiasta esittää yhtään mitään.- Anonyymi00028
Kyllä, juuri sapatin vuoksi vainottiin, sapatin vuoksi kidutettiin, sapatin vuoksi naulattiin ristiin, ja sapatin vuoksi pelastaa sinut, että voit nyt viettää sapattia. Se oli Jumalan kunniaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kyllä, juuri sapatin vuoksi vainottiin, sapatin vuoksi kidutettiin, sapatin vuoksi naulattiin ristiin, ja sapatin vuoksi pelastaa sinut, että voit nyt viettää sapattia. Se oli Jumalan kunniaa.
Mitä meillä olisikaan, jos ei olisi sapattia ollut jo 2000 vuotta Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamisella ja kiroamisella kiroukseksi juutalaisten edestä.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mitä meillä olisikaan, jos ei olisi sapattia ollut jo 2000 vuotta Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamisella ja kiroamisella kiroukseksi juutalaisten edestä.
Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti, Rabbi, opetti Juutalaisten uskonta. Heitä ei sapatinsäännöt edes koskeneet.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
Jeesuksen murha oli poliittinen murha, koska puhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta tulee sille kuningas. Sitähän Rooman miehitysvalta ei voinut hyväksyä, vaan tapatti Jeesuksen. Paavali esim. oli sen miehitysvallan palkkalainen ja tiesi hyvin mihin Roomalaiset pystyvät.
Syy murhista laitettiin uskonkiistojen syyksi sen ajan tavan mukaisesti. - Anonyymi00034
Anonyymi00028 kirjoitti:
Lopeta typerä valehtelu sapatista.
- Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
Lopeta typerä valehtelu sapatista.
Jos juurisyytä ei ymmärrä kaikki söpötys on turhaa
Taitaa vain sattua omaan nilkkaan. - Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti, Rabbi, opetti Juutalaisten uskonta. Heitä ei sapatinsäännöt edes koskeneet.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
Jeesuksen murha oli poliittinen murha, koska puhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta tulee sille kuningas. Sitähän Rooman miehitysvalta ei voinut hyväksyä, vaan tapatti Jeesuksen. Paavali esim. oli sen miehitysvallan palkkalainen ja tiesi hyvin mihin Roomalaiset pystyvät.
Syy murhista laitettiin uskonkiistojen syyksi sen ajan tavan mukaisesti.Tarinassa on ongelma - Jeesus oli Israelilainen, eikä juutalainen.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tarinassa on ongelma - Jeesus oli Israelilainen, eikä juutalainen.
Ja syy temppelissä riehumiseen: se oli valehdeltu Israelin Jumalan nimeen laitetuksi, mutta juutalaiset palvoivat siellä Baal-jumalaa, mistä johtuu nyt väärinkäsitys, että Baal-jumala oli muinanen Israelin Jumala, ja juutalaiset muinaisia israelilaisia. Vain Jeesus opetti hyvänä taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa (Jeremian kirja 7. luku).
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ja syy temppelissä riehumiseen: se oli valehdeltu Israelin Jumalan nimeen laitetuksi, mutta juutalaiset palvoivat siellä Baal-jumalaa, mistä johtuu nyt väärinkäsitys, että Baal-jumala oli muinanen Israelin Jumala, ja juutalaiset muinaisia israelilaisia. Vain Jeesus opetti hyvänä taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa (Jeremian kirja 7. luku).
Löytyy raamattuhaulla näin:
Jeremia:
<<<7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.<<<
Matteuksen evankeliumi:
<<<21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."<<<
Markuksen evankeliumi:
<<<11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."<<<
Luukkaan evankeliumi:
<<<19:46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan<<< - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Löytyy raamattuhaulla näin:
Jeremia:
<<<7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.<<<
Matteuksen evankeliumi:
<<<21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."<<<
Markuksen evankeliumi:
<<<11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."<<<
Luukkaan evankeliumi:
<<<19:46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan<<<Tämä juuri raamatusta todistaa, että kenestä Jumalasta Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana. Ja tässä on sitten wikipedia Jahve, mikä Jumala on kristinuskon Jumalana.
<<<Jahven pohjalta muodostuivat JUUTALAISUUDEN lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET.
Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] [4] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
Ja kuka sitten oli Jahven isä, selviää Asera wikilinkistä:
"Baal oli Ašeran ja viljan jumala Dagonin poika"
Toisin sanoen Jahve on sama kuin muinainen Baal-jumala. Nimi oli vain vaihdettu. - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tämä juuri raamatusta todistaa, että kenestä Jumalasta Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana. Ja tässä on sitten wikipedia Jahve, mikä Jumala on kristinuskon Jumalana.
<<<Jahven pohjalta muodostuivat JUUTALAISUUDEN lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET.
Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] [4] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
Ja kuka sitten oli Jahven isä, selviää Asera wikilinkistä:
"Baal oli Ašeran ja viljan jumala Dagonin poika"
Toisin sanoen Jahve on sama kuin muinainen Baal-jumala. Nimi oli vain vaihdettu.Ja nyt Jeremian kirjan luku 7 ottaa esille - puhujana Israelin Jumala - molemmat Jumalat, mistä selviää, että miten tämä väärinkäsitys tapahtui.
- Anonyymi00025
Mitään fyysistä heikkoutta Paavali ei kärsinyt. Pikemminkin päinvastoin.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi00026
Nyrkkeily oli siihen aikaan Rooman glaliaattoreiden laji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Nyrkkeily oli siihen aikaan Rooman glaliaattoreiden laji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.
Thayer's Greek Lexicon
Sana "nyrkkeillä"
Translitteroitu
Strongin koodi
δερω
dero der'-o
Sanan tausta
Sanaluokka
a root word
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-beat 12, smite 3
Merkitys
1) to flay, skin
2) to beat, thrash, smite - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
"gladiaattoreiden taistelulaji"
- Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Thayer's Greek Lexicon
Sana "nyrkkeillä"
Translitteroitu
Strongin koodi
δερω
dero der'-o
Sanan tausta
Sanaluokka
a root word
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-beat 12, smite 3
Merkitys
1) to flay, skin
2) to beat, thrash, smiteAivan loistavasti avattu käsitteistöä. Hienoa.
- Anonyymi00035
Mistä on, aloittaja, sinulle synntynyt näin valtavan voimakas fiksoituminen Paavaliin, en ole koskaan kuullut tällaisesta? Mitä hön sinulle efustaa?
Paavali usein ohitetaan mitään sanomattomana nimenä, yhtenä muiden nimien kanssa raamatussa. Onko yksikään nuori edes kuullut koskaanPaavalin nimeä?!- Anonyymi00036
Kirjoitusvirheitä - Aloittaja: Mitä Paavali sinulle arvomaailmana edustaa?
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kirjoitusvirheitä - Aloittaja: Mitä Paavali sinulle arvomaailmana edustaa?
Ensin sapatilla vainojaaja ja myöhemmin sapatin vuoksi vainottu.
Se fakta, kaikki muu valetta. - Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ensin sapatilla vainojaaja ja myöhemmin sapatin vuoksi vainottu.
Se fakta, kaikki muu valetta.Kysyin, Aloittaja: Mitä Paavali sinulle arvomaailmana edustaa?
- Anonyymi00047
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kysyin, Aloittaja: Mitä Paavali sinulle arvomaailmana edustaa?
Paavalin julistus oli monipuolista ja kattavaa: Jeesuksen Kristuksen evankeliumia!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nämä kaikki faktat löytyvät UT:n sisällöstä. Jokaiselle, joka vain vaivautuu lukemaan! Paavali julisti:
1. Ristin evankeliumia!
2. Sovituksen sanomaa.
3. Parannuksen evankeliumia.
4. Kristuksen armon evankeliumia.
5. Pyhän Lain (tarkoituksen) evankeliumia.
6. Puhdistuksen ja pyhityksen evankeliumia.
7. Totuuden sanan evankeliumia.
8. Viisauden ja taidollisen elämän evankelimia.
9. Kristuksen rakkauden evankeliumia.
10. ”Terveen opin” evankeliumia.
11. Uskon evankeliumia!
12. Kristuksen seurakunnan yhteyden ja ykseyden evankeliumia.
13. Kärsimysten ja ahdistusten asian evankeliumia.
14. Sovinnon ja rauhan evankeliumia.
15. Yhdenvertaisuuden evankeliumia.
16. Syrjinnän vastaisuuden evankeliumia.
17. Eksytysten vastaista evankeliumia.
18. Valheoppien vastaista evankeliumia.
19. Parantumisen tason evankeliumia.
20. Pyhän Hengen asian ja tason evankeliumia.
21. Iankaikkisen elämän ja kadotuksen evankeliumia.
22. Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavaa evankeliumia.
23. Kaikkeen maailmaan suunnattua evankeliumia.
24. Pakanoille: kuninkaille ja hallitsijoille puhuttua evankeliumia. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Paavalin julistus oli monipuolista ja kattavaa: Jeesuksen Kristuksen evankeliumia!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nämä kaikki faktat löytyvät UT:n sisällöstä. Jokaiselle, joka vain vaivautuu lukemaan! Paavali julisti:
1. Ristin evankeliumia!
2. Sovituksen sanomaa.
11. Uskon evankeliumia!
24. Pakanoille: kuninkaille ja hallitsijoille puhuttua evankeliumia.Tässä tämän Paavali-sarjan aiemmat osat:
1) Paavali julisti ja opetti Jeesuksen Kristuksen evankeliumia https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla
2) Paavali - Jeesuksen apostoli (2) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita
3) Paavali Jeesuksen apostoli: (3) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita
X) Paavalin valinta Juudaksen tilalle: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita
4) Paavali - pakanain apostoli:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18010097/paavali-pakanain-apostoli--(4)--sanan-faktoja!#comment-123081884
5) Paaavali tunnustettu apostoli: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011795/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja
6) Paavali, kärsimysten ja voiton apostoli
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013221/paavali-karsimysten-ja-voiton-apostoli!---(6)--utn-faktoja
7) Paavali – Pyhän Hengen apostoli
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18014362/paavali-pyhan-hengen-apostoli--(7)--utn-faktoja - Anonyymi00065
Anonyymi00048 kirjoitti:
Tässä tämän Paavali-sarjan aiemmat osat:
1) Paavali julisti ja opetti Jeesuksen Kristuksen evankeliumia https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla
2) Paavali - Jeesuksen apostoli (2) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita
3) Paavali Jeesuksen apostoli: (3) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita
X) Paavalin valinta Juudaksen tilalle: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita
4) Paavali - pakanain apostoli:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18010097/paavali-pakanain-apostoli--(4)--sanan-faktoja!#comment-123081884
5) Paaavali tunnustettu apostoli: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011795/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja
6) Paavali, kärsimysten ja voiton apostoli
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013221/paavali-karsimysten-ja-voiton-apostoli!---(6)--utn-faktoja
7) Paavali – Pyhän Hengen apostoli
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18014362/paavali-pyhan-hengen-apostoli--(7)--utn-faktojaSINÄ POISTIT MINUN LAITTAMANI PAAVALIN ROOMALAISKIRJEEN 7 LUVUN!!!!
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
SINÄ POISTIT MINUN LAITTAMANI PAAVALIN ROOMALAISKIRJEEN 7 LUVUN!!!!
Ei kyllä se löytyy alempaa vielä.
- Anonyymi00045
• ”Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.”
Tämä nimenomaan on se syy miksi Paavali sai lisenssin toimia. Papisto oli samaa mieltä Paavalin kanssa tekojen oikeutuksesta. se on fakta koska hän sai lisenssin. Paavali tajusi olleensa Jeesuksen suhteen väärässä, se oli syy katumukseen. Paavali toimi lakien mukaan ja sen vahvistaa ylipapeilta saatu valtuutus.- Anonyymi00046
”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.”
- Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.”
Mikäli Paavali olisi lähtenyt taisteluunsa ilman ylempien tukea ja valtuutusta silloin tilanne olisi toinen. Nyt hänellä oli oppineiden valtuutus eli hän oli silloin laillisella asialla. Minä ymmärrän myös sinun näkemyksen ja Ok. ei sinun tarvitse sitä muuttaa minä toin oman näkemykseni esiin ja mielestäni olen perustellut kantani riittävän hyvin ja näillä mennään. Ei tämä ole elämän ja kuoleman kysymys sama Jumala molemmilla.
- Anonyymi00050
Kaikki vaino Jeesusta sekä Jeesukseen uskovia kohtaan lähti juuri sapatista. Mitä ihmeen muuta syytä juutalaisilla, oikein Jumalan valitulla kansalla olisi ollut vainota viattomia ihmisiä. Eivät juutalaiset sentään niin pahoja ole. He toteuttivat vain uskoaan kun halusivat rangaista niitä, jotka ovat hyljänneet juutalaisuden ja sen lain. Heidän uskonsa mukaan sellaiset piti tappaa ja he toimivat omasta mielestään hyvässä uskossa ja tarkoituksessa. Poista paha keskuudestasi.
Ei koko touhussa ole mitään järkeä, jos vaino ei olisi tapahtunut juuri sapatin vuoksi. Tai sitten juutalaiset ovat täysin järjiltään. Kyllä he suvaitsivat erilailla uskovia, oli fariseuksia, saddekeuksia, publikaaneja, mutta kyllä kaikki viettivät sapatin. Siitä ei voinut tinkiä, ilman että joutui vainottavaksi.
Siten Paavali myös toimi omasta mielestään hyvässä tarkoitusessa ja syvässä uskossa, ollen uskoon perehtynyt enemmän kuin ikätoverinsa. Ja siksi vainosi sapatin vuoksi niin paljon. Se perustui uskoon, kiihkeään juutalaiseen uskoon.
Käännyttyään hän koki sitten saman mitä oli toisille aiheuttanut. Häntä itseään vainottiin kun oli luopunut juutalaisuudesta ja yritti muita houkutella samaan. Jos mikä se sai juutalaiset raivon valtaan.
Ellei tätä kuviota ymmärrä, on aivan turha selittää Paavalista yhtään mitään. Ilman tämän ymmärtämistä ei hänen toimintaansa saa mitään selkeää selitystä eikä ymmärrä siten miten kiihouskovainen voi kääntyä Jeesuksen puoleen.- Anonyymi00096
Käännyttyään hän koki sitten saman mitä oli toisille aiheuttanut. Häntä itseään vainottiin kun oli luopunut juutalaisuudesta ja yritti muita houkutella samaan. Jos mikä se sai juutalaiset raivon valtaan.
Missä vaiheessa Paavali luopui isiensä uskosta?
Apostolien teot 22:14
Hän sanoi: ’Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
- Anonyymi00051
Tietysti, kun keväällä hyväksyttiin Suomen eksegetiikan laitoksella väitös, että Jeesus oli homoseksuaali - hänethän pidätettiin raamatunkin mukaan alastoman nuoren miehen seurasta - tuli mieleen, että olisiko se voinut olla murhan motiivina.
- Anonyymi00052
Vuosiluku jäi pois - tuo väitös siis hyväksyttiin keväällä 2019.
- Anonyymi00053
Hienoa, kiitos aloittaja, sain vastauksen arvomaailmakysymykseeni ja erittäin hyvin perusteltuna. Siirrän tähän:
<<<<Paavalin julistus oli monipuolista ja kattavaa: Jeesuksen Kristuksen evankeliumia!
1. Ristin evankeliumia!
2. Sovituksen sanomaa.
11. Uskon evankeliumia!
24. Pakanoille: kuninkaille ja hallitsijoille puhuttua evankeliumia.<<<<
Paavalihan kertoo, että miten hän tämän evankeliumin teki, joten voimma vaikka verrata siihen:
1.Korinttolaiskirje:
<<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<<
2.Korinttolaiskirje:
"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."
Miten sinä, aloittaja, olet tulkinnut tuon, kun Paavali sanoo, ettei ole muuta isää uskovaisilla kuin hän?- Anonyymi00055
Ristin evankeliumi, on selvä, sovituskin on hallussa, mutta tämä, jonka edellä jo otin esille:
<<<3. Parannuksen evankeliumia.<<<
<<<7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
7:20 JOS MINÄ SIIS TEEN SITÄ, MITÄ EN TAHDO, NIIN SE TEKIJÄ EN ENÄÄ OLE MINÄ; VAAN SYNTI JOKA MINUSSA ASUU.
Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN lihalla synnin lakia.<<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Roomalaiskirje on tärkein kristinuskon opetuskirje - minä en löydä sieltä mitään parannuksen tekoa, tuossa on linkki, voisitko etsiä, ja laittaa sen kohdan minulle näkyviin. - Anonyymi00061
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ristin evankeliumi, on selvä, sovituskin on hallussa, mutta tämä, jonka edellä jo otin esille:
<<<7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
7:20 JOS MINÄ SIIS TEEN SITÄ, MITÄ EN TAHDO, NIIN SE TEKIJÄ EN ENÄÄ OLE MINÄ; VAAN SYNTI JOKA MINUSSA ASUU.
Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN lihalla synnin lakia.<<<
Roomalaiskirje on tärkein kristinuskon opetuskirje - minä en löydä sieltä mitään parannuksen tekoa, tuossa on linkki, voisitko etsiä, ja laittaa sen kohdan minulle näkyviin.Sorry, koeta selvittää asia.
- Anonyymi00062
Anonyymi00055 kirjoitti:
Roomalaiskirje on tärkein kristinuskon opetuskirje - minä en löydä sieltä mitään parannuksen tekoa, tuossa on linkki, voisitko etsiä, ja laittaa sen kohdan minulle näkyviin.Tiedätkö, jos nyt et pysty löytämään tästä kohtaa kolme - voit saman tien kummata listastasi kaikki sen jälkeenkin olevat kohdat!!!
- Anonyymi00086
Anonyymi00062 kirjoitti:
Tiedätkö, jos nyt et pysty löytämään tästä kohtaa kolme - voit saman tien kummata listastasi kaikki sen jälkeenkin olevat kohdat!!!
Listasta kummaantui kaikki muut kohdat paitsi 1 ja 2, Jeesuksen ristin kuolema ja uskovaisten sovitus synnillä helvettiin.
- Anonyymi00097
Rakkauden evankeliumi, sitä Paavali julisti. Ei muuta.
- Anonyymi00054
Aloittaja edustaa lahkolaisuutta, mikä perustuu Paavalin ohjeisiin ja lupaan naisten alistamiseen ja vaientamiseen.
Paavali on lahkolaisille koko toiminnan perusta.- Anonyymi00056
Älä nyt sotke, käydään nyt ihan rauhallisestii läpi koko lista!
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Älä nyt sotke, käydään nyt ihan rauhallisestii läpi koko lista!
Minä odotan nyt vastausta Paavalin tärkeimmästä opetuskirjeestä kohtaan 3, että kyseessä olisi parannuksen evankeliumi, totta puhuen en edes tiedä mikä se on.
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Minä odotan nyt vastausta Paavalin tärkeimmästä opetuskirjeestä kohtaan 3, että kyseessä olisi parannuksen evankeliumi, totta puhuen en edes tiedä mikä se on.
Ja edellä on myös raamatusta se mitä Paavali itse kirjoittaa evankeliuminsa tekemisestä.
- Anonyymi00060
Nyt pois väärät väitteet.
Aloittaja ei edusta mitään lahkolaisuutta, eikä liputa mihinkään kristiliseen suuntaan. Julkinen henkilöprofiilini on:
-aatteellisesti, uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton!
Ei pidä esittää omia luuloja ja oletuksia. Kiitos, - Anonyymi00063
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ja edellä on myös raamatusta se mitä Paavali itse kirjoittaa evankeliuminsa tekemisestä.
Ja aloittajan listassa kohta 7 koskee TOTUUTTA, ja siinä pysymme.
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Ja onko sitten sattuma vai tarkoitus, että juuri Roomalaiskirje 7 on nyt koko Paavalin opetuksen totuus.
- Anonyymi00068
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ei tämä palsta voi olla lasten A.B-C raamattualkeet! Ryhdistäytykää, lopettakaa saivartelut ja jankutus. Jos aikuisia olette?
- Anonyymi00069
Anonyymi00060 kirjoitti:
Nyt pois väärät väitteet.
Aloittaja ei edusta mitään lahkolaisuutta, eikä liputa mihinkään kristiliseen suuntaan. Julkinen henkilöprofiilini on:
-aatteellisesti, uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton!
Ei pidä esittää omia luuloja ja oletuksia. Kiitos,Ei tässä kukaan mitään luuloja esitä, mehän tutkimme, ja nyt odotamme vastausta tuohon Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen parannuksen evankeliumiin, kohta 3, kun aloittaja ehtii vastaamaan.
- Anonyymi00071
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ei tässä kukaan mitään luuloja esitä, mehän tutkimme, ja nyt odotamme vastausta tuohon Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen parannuksen evankeliumiin, kohta 3, kun aloittaja ehtii vastaamaan.
Etsikäää itse raamatusta! Jos ette osaa niin kysykää googlesedältä. Sitten tekoälytäti opastaa teidät eteenpäin. jos ette itse osaa.
Smile:))
Hopi, hopi! Opiskelmaan siitä! - Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
Etsikäää itse raamatusta! Jos ette osaa niin kysykää googlesedältä. Sitten tekoälytäti opastaa teidät eteenpäin. jos ette itse osaa.
Smile:))
Hopi, hopi! Opiskelmaan siitä!Ei noilla oo rotia etsiä, mut tässä vähän raukoille apua...
Mitä evankeliumia Paavali saarnasi Ateenan pakanoille Marsin kukkulalla? Hän sanoi heille hyvin suoraan: " ... Jumala... mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus" (Apt.17:30). - Anonyymi00087
Anonyymi00063 kirjoitti:
Ei onnistu uskovaisilta.
- Anonyymi00067
Hirvittävää selvittelyä niin yksinkertaisen asian takia kuin sen miten laki on Johannekseen asti ja juutalaiset eivät sitä ymmärtäneet, mutta Jeesukseen Kristukseen uskovat ymmärsivät.
Ja Paavali oli siinä polttopisteessä.
Juuri siitä on kyse eikä mistään muusta.- Anonyymi00074
Mitä tämä tarkoittaa - kuka nyt poistaa koko ajan kysymääni asiaa?
- Anonyymi00076
Olet lukenut HUONOSTI raamattua. Nyt kertaukselle. Ja lopeta opettaminen kun et kerran löydä parannus sanaa Paavalin asiassa.
- Anonyymi00082
Ja se totuus Paavalin opista on siis tämä.
- Anonyymi00083
Tämä osio - viitaten totuuteen mitä tapahtuu, kun laitan Paavalin Roomalaiskirjeen 7 luvun esille - niin paljasta on täynnä pelkkiä valehtelijoita, siitä mitä raamatussa lukee.
- Anonyymi00084
Todistettu.
- Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
Todistettu.
Kuusi kertaa lähti Paavalin roomalaiskirjeen 7 luku, missä selvällä suomen kielellä lukee, että Paavalin tekemällä kristinuskon opilla pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Varmaan on poistettu kaikki Lutherinkin sanat Paavalin opista.
- Anonyymi00088
Anonyymi00085 kirjoitti:
Kuusi kertaa lähti Paavalin roomalaiskirjeen 7 luku, missä selvällä suomen kielellä lukee, että Paavalin tekemällä kristinuskon opilla pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Varmaan on poistettu kaikki Lutherinkin sanat Paavalin opista.
Ja sitten lukemaan ilmestyskirjaa, kun tämä petojumalineen tungetaan tuliseen pätsiin, että totuus ja oikeudenmukaisuus voittaa - olemme luvussa 14. tällä hetkellä.
- Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Ja sitten lukemaan ilmestyskirjaa, kun tämä petojumalineen tungetaan tuliseen pätsiin, että totuus ja oikeudenmukaisuus voittaa - olemme luvussa 14. tällä hetkellä.
Ja tarinahan - mitä tämäkin kohtaus edusti alkaa luvusta 12. kun uskovaiset olivatkin korottaneet Saatanan taivaaseen jumalaksi, missä taivaassa alkaa sota.
- Minä edustan Miikaelia ja nämä viestin poistajat olivat sitten sieltä totuutta vastustavan Paholaisen puolelta - eihän sitä Roomalaiskirjeen lukua 7 muuten olisi poistettu kuutta kertaa - tämä nyt todistettuna. - Anonyymi00090
Anonyymi00085 kirjoitti:
Room 7 on painajaismaista kerrontaa. Onko tuo nyt juuri se kristittyjen pelastuksen kirje, jota on päätetty tulkita niin, että Jeesus Paavalin kynällä kumosi israelilaisille annetun Mooseksen lain?
- Anonyymi00093
Anonyymi00090 kirjoitti:
Room 7 on painajaismaista kerrontaa. Onko tuo nyt juuri se kristittyjen pelastuksen kirje, jota on päätetty tulkita niin, että Jeesus Paavalin kynällä kumosi israelilaisille annetun Mooseksen lain?
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. - Anonyymi00103
Anonyymi00093 kirjoitti:
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.Varmaan Mooseksen tulivuorijumalalla, mutta en ole koskaan kuullut, että taivasten valtakunnan isä Jumalalla on muuta lakia kuin luonnonlait. Ja nehän toimivat kuulemattakin
- Anonyymi00104
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kuolemalla ristillä uhrina, se on tulkittu, kun Galatalaiskirje 3:13 lukee " Kristus pelasti meidät lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme".
Mutta 'meidät' tarkoittaa juutalaisia, ei kristityyjä. Ja kirouksia luetaan Saatanan voiman avulla. - Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Kuolemalla ristillä uhrina, se on tulkittu, kun Galatalaiskirje 3:13 lukee " Kristus pelasti meidät lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme".
Mutta 'meidät' tarkoittaa juutalaisia, ei kristityyjä. Ja kirouksia luetaan Saatanan voiman avulla.Ja se lain kirous oli uhrata esipojat, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu lunastusmaksua papeille. Jeesus on juutalaisten uhri heidän uhraamisen edestä.
- Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Ja se lain kirous oli uhrata esipojat, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu lunastusmaksua papeille. Jeesus on juutalaisten uhri heidän uhraamisen edestä.
Siis uhrata esikoispojat.
- Anonyymi00108
Anonyymi00090 kirjoitti:
Mooseksen laki on juutalaisten ei israelilaisten.
- Anonyymi00091
Huolellisesti lukien ja TUTKIEN Apostolien tekojen ja Paavalin kirjeiden faktoilla, niin ikävä todistus nousee, että. . . Paavali oli eksynyt uskonnollisessa kiihkossaan….
Aloittaja on jättänyt huomioimatta, että neuvoston eteen tuotiin vääriä todisteita ja niiden perusteella Stefanos tuomitiin kuolemaan. Se oli saatanan työtä ja tarkoituksena oli Jeesukseen uskovien tuhoaminen. Aloittaja väittää Paavalin olleen saatanan apumies vaikka neuvosto tuomitsi Stefanoksen kuolemaan kivittämällä Paavali ei ollut se joka teki päätöksen kivittämisestä. Hän tuki päätöstä muiden kanssa.
Apostolien teot 6
[13] Siellä he toivat kuultavaksi vääriä todistajia, jotka sanoivat: »Tämä mies puhuu lakkaamatta tätä pyhää paikkaa ja lakia vastaan.
Siinä on kristittyjen vainojen syy, väärät todisteet.
Apostolien teot 8
[1] Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin.
Saul vainoaa seurakuntaa
Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samaria
Apostolien teot 9
Saulin kääntyminen
[1] Saul uhkui yhä vihaa ja murhanhimoa Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo [2] ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin.
[3] Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
Tähän tapahtumaan asti Saul piti Jeesusta vääränä Messiaana ja nyt hänen käsitys muuttui täysin. Se ei tarkoita sitä, että Saul olisi tätä ennen palvellut saatanaa vaan hän uskoi yhä samaan Jumalaan kuin aikaisemminkin.
Paavalia ja seurakunnan johtomiehiä eksytettiin väärin todistein. Nyt lukijoita eksytetään tekemällä vääriä johtopäätöksiä selkeästä tekstistä. Tosin tämä on vain minun tulkinta ja tässä ei ole kyse siitä mitä sanoja käytetään vaan miten sanaa tulkitaan.
.
Sydämen vallankumous oli nimi Pohjois-Karjala projektille minkä tarkoitus oli vähentää sydän ja verisuonitauteja Karjalassa* 1970- luvulla. - Anonyymi00092
Paavali oli valheveikko.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Jonkunhan sen Jumalan lähettämän väkevän eksytykset siemenet piti sinne kirjoituksiin lisätä. Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä sinne kirjoituksiin lisätä.
Paavalille, Tarsolaiselle murhamiehelle se tehtävä lankesi.
2. Tess. 2:11-12
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Anonyymi00094
Jeesus: Minä olen Tie, Totuus ja Elämä.
Usko kannattaa ankkuroida Jeesuksen omiin opetuksiin ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden 12 apostolin opetuksiin. VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.- Anonyymi00099
. Apostolien teot 7:60
Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: »Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!» Sen sanottuaan hän nukkui pois.
Stefanos tiesi, että hänet tuomittiin valheellisin perustein ja siksi hän pyysi Herraa ettei hän tuomitsisi teon tekijää kyseisestä synnistä. Tällä hän tarkoitti niitä jotka tuomitsivat hänet, eli seurakunnan johtomiehiä ja teon käytännössä toteuttaneita. Siitähän ei ole tietoa selvisikö Paavalille ja muille missään vaiheessa, että tuomion perusteet oli väärät. Kyseinen tuomio oli kuitenkin väärä ja sen johdosta alkoi vainot missä Saul oli tärkeässä roolissa. Hän puolusti omaa ja isiensä uskoa mutta samalla hän toimi tietämättään saatanan apulaisena. Voidaanko sillä perusteella tuomita eksytetty. Ei eksytettyä voida tuomita vaan eksyttäjä tuomitaan näin se minun käsityksen mukaan menee. Sen takia täytyy olla hyvin tarkka siitä mitä opettaa ja miten. Voi toki sanoa mielipiteen mutta jos sitä pitää absoluuttisena totuutena silloin pitää olla valmis seisimaan sanojensa takana. Tämä on vain minun mielipide joku voi olla eri mieltä asiasta. - Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
. Apostolien teot 7:60
Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: »Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!» Sen sanottuaan hän nukkui pois.
Stefanos tiesi, että hänet tuomittiin valheellisin perustein ja siksi hän pyysi Herraa ettei hän tuomitsisi teon tekijää kyseisestä synnistä. Tällä hän tarkoitti niitä jotka tuomitsivat hänet, eli seurakunnan johtomiehiä ja teon käytännössä toteuttaneita. Siitähän ei ole tietoa selvisikö Paavalille ja muille missään vaiheessa, että tuomion perusteet oli väärät. Kyseinen tuomio oli kuitenkin väärä ja sen johdosta alkoi vainot missä Saul oli tärkeässä roolissa. Hän puolusti omaa ja isiensä uskoa mutta samalla hän toimi tietämättään saatanan apulaisena. Voidaanko sillä perusteella tuomita eksytetty. Ei eksytettyä voida tuomita vaan eksyttäjä tuomitaan näin se minun käsityksen mukaan menee. Sen takia täytyy olla hyvin tarkka siitä mitä opettaa ja miten. Voi toki sanoa mielipiteen mutta jos sitä pitää absoluuttisena totuutena silloin pitää olla valmis seisimaan sanojensa takana. Tämä on vain minun mielipide joku voi olla eri mieltä asiasta.Kirje filippiläisille 3:5-6
Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus, intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton. - Anonyymi00102
Anonyymi00100 kirjoitti:
Kirje filippiläisille 3:5-6
Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus, intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.Ja kun laittaa raamattuhakuun 'Benjamin heimo Israelin heimo', löytää että Benjamin heimo tappoi Israelin heimon ja Jeesus oli israelilainen. Näillä heimoilla oli eri jumalat.
- Anonyymi00095
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00098
Enkeli oli se joka esitteli paikan ei Jeesus ja Johannes jätti sanomatta, keiden nimet siinä mainitaan.
- Anonyymi00101
Anonyymi00098 kirjoitti:
Enkeli oli se joka esitteli paikan ei Jeesus ja Johannes jätti sanomatta, keiden nimet siinä mainitaan.
Miten Jeesus voisikaan, kun opettaa eri Jumalastakin kuin Paavali. Eihän kahdella hevosella voi samaan aikaan ratsastaa.
- Anonyymi00107
Kirje galatalaisille 1:14-16
Menin juutalaisuudessa pitemmälle kuin useimmat ikätoverini ja kiivailin isiltä perittyjen opetusten puolesta. Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä
Paavali kirjoittaa, että hänet oli valittu jo äitinsä kohdusta ja voidaan olettaa, että kaikki on ollut Jumalan suunnitelmaa jo alunalkaen myös Damaskon tien tapahtuma kuului Jumalan suunnitelmaan.
Se, että Stefanos surmattiin johtui vääristä todistuksista syyllisiä olivat ne jotka antoivat väärät todistukset.
Sama se on rikosasioissa myös nykyajassa jos oikeudessa tuomio perustuu väärään valaan ja se voidaan todistaa vääräksi niin tuomion saa väärän valan antanut ei se joka antaa tuomion eikä rangaistuksen täytäntöön toimeenpanija. Tällaisia tapauksia on Suomessa ollut ja tulee olemaan mutta onneksi ne ovat harvinaisia.
Väite, että Paavali olisi ollut saatanan tärkeä apulainen niin kuin avauksen tekijä antaa ymmärtää on täysin väärä olettamus mille ei ole mitään pätevää perustetta.
Mikäli näin olisi se tarkoittaisi sitä, että myös Jerusalemin temppelin johtomiehet olisi saatanan apupoikia ja , että juutalaisten laki on saatanasta ja Juutalaisten Jumala olisikin saatana. Se olisikin sitten todella vallankumouksellinen johtopäätös mitä minä ainakaan en ole valmis allekirjoittamaan.
Paavalilla on aina ollut se yksi ja sama Jumala on minun näkemys..
Kirje roomalaisille 3:19-20
Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
Minun mielipide on, että ketjun aloittanut opettaa Raamatun sanaa väärin henkilökohtaisesta pitkästä hengellisestä elämästä huolimatta sen verran radikaali hänen näkemys on Paavalin suhteesta saatanaan.
Rakkautta kaikille, Jumalan armo on parasta mitä ihmiselle voi tapahtua.,
Juutalaisen lain tekstejä en hallitse, mutta Suomen laki on tuttu.- Anonyymi00109
Kun Raamattu perustuu siihen, että Paholainen varastaa uskojan sielun Paavalin opilla (vrt. vainajan siunaaminen) ja Gal.3:13 on Saatanan voiman avulla luettu kirous, ja 1.Kor.3:13 "se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo teille, mikä oli se TEKO uskoa minua" Paavali sanin, ja Jeesuksen kylväjävertauksen mukaan vihollinen oli kylvänyt hyvän nisun joukkoon rikkaviljaa, joka Lutherin sanoin jo luonnostaan vihattavana korjataan pois ja poltetaan tulessa, niin mikä estää ajattelemasta, että tämä perustuisi jo Luojajumalan suunnitelmaan korjata pahat sielut pois, jos on sielun vaellus?;
- Anonyymi00111
Toivotat Jumalan armoa - tiedätkö edes, että israelilaisen Jeesuksen opettama Israelin Jumala hyvänä taivasten valtakunnan isänä, on täysin eri Jumala kuin Mooseksen Jahve, juutalaisten Baal-jumala (esiintyy 5.Moos.4:10 alkaen Mooseksen suulla puhuvana tulivuorena), tsrinassa on hyvä Jumala ja paha Jumala. Totuus löytyy Jeremian kirja 7 luku. Lue tarkasti ja vertaa 5.Mooseksen kirja 13 lukuun, kun Jahve määrää ihmeidentekijän surmaamisen, minkä Paavali toteutti.
- Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Toivotat Jumalan armoa - tiedätkö edes, että israelilaisen Jeesuksen opettama Israelin Jumala hyvänä taivasten valtakunnan isänä, on täysin eri Jumala kuin Mooseksen Jahve, juutalaisten Baal-jumala (esiintyy 5.Moos.4:10 alkaen Mooseksen suulla puhuvana tulivuorena), tsrinassa on hyvä Jumala ja paha Jumala. Totuus löytyy Jeremian kirja 7 luku. Lue tarkasti ja vertaa 5.Mooseksen kirja 13 lukuun, kun Jahve määrää ihmeidentekijän surmaamisen, minkä Paavali toteutti.
Raamattu on loogisesti täysin ehjä tarina, että mitä siinä tapahtuu ja miksi. Myös se murhan motiivi.
- Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Raamattu on loogisesti täysin ehjä tarina, että mitä siinä tapahtuu ja miksi. Myös se murhan motiivi.
Ja tähän pätee ihan sama, kuin kaikkeen koko maailmassa, ensin pitää ymmärtää, että mihin käsketään uskomaan, ennen kuin lähdetään uskomaan.
- Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Ja tähän pätee ihan sama, kuin kaikkeen koko maailmassa, ensin pitää ymmärtää, että mihin käsketään uskomaan, ennen kuin lähdetään uskomaan.
Ja ihan tärkein on perusasia - ja koko kristinuskon opin perusta on Pasvalin Galatalaiskirje 3:13: Kristus on KIROUS, Augsburgin tunnustus; KRISTUS ON TOSI JUMALA. Tosi Jumala on kirottu KIROUKSEKSI.
- Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Ja ihan tärkein on perusasia - ja koko kristinuskon opin perusta on Pasvalin Galatalaiskirje 3:13: Kristus on KIROUS, Augsburgin tunnustus; KRISTUS ON TOSI JUMALA. Tosi Jumala on kirottu KIROUKSEKSI.
Ja tästä kuuluu lähteä selvittämään, että mistä oikein koko tarina edes kertoo.
- Anonyymi00116
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ja tästä kuuluu lähteä selvittämään, että mistä oikein koko tarina edes kertoo.
Ja korostan - raamattu ei edes valehtele, kuten Albert Einstein sanoi, se on vain väärin ymmärretty.
- Anonyymi00117
Anonyymi00116 kirjoitti:
Ja korostan - raamattu ei edes valehtele, kuten Albert Einstein sanoi, se on vain väärin ymmärretty.
Ja voin vakuuttaa - se on ollut kymmenien vuosien työn tulos, että sai tarinan loogisesti kokoon ilman yhtään ainoaa ristiriita.
Ja aivoja joutui käyttämään enemmän kuin koko maailman tekoälyt yhteensä.
Vaikeinta oli ratkaista (tieteeseen perustuen) mikä on "ikuinen elämä", mihin liityen luomiskertomuksessa, jonka ratkaisu löytyi vain kysymyksestä: "Mikä on ikuista?".
En oleta, että joku tämän heittämällä voisi ratkaistakaan, mutta luotin Einsteiniin - olihan hän sen jo ratkaissut ennen minua. - Anonyymi00118
Anonyymi00117 kirjoitti:
Ja voin vakuuttaa - se on ollut kymmenien vuosien työn tulos, että sai tarinan loogisesti kokoon ilman yhtään ainoaa ristiriita.
Ja aivoja joutui käyttämään enemmän kuin koko maailman tekoälyt yhteensä.
Vaikeinta oli ratkaista (tieteeseen perustuen) mikä on "ikuinen elämä", mihin liityen luomiskertomuksessa, jonka ratkaisu löytyi vain kysymyksestä: "Mikä on ikuista?".
En oleta, että joku tämän heittämällä voisi ratkaistakaan, mutta luotin Einsteiniin - olihan hän sen jo ratkaissut ennen minua.Mutta vaikka olen anonyymi ihminen (valehtelen sen itselleni), olen iloinen, että työ ei ole mennyt hukkaan, vaan ääneni on kuultu, ja löimme edellisen paavin kanssa ylävitoset - olimme täysin samaa mieltä!
Edessä on vain tilanteen korjaaminen oikealle tolalle, mitä suuresti jännitän, että se menee hyvin - Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Mutta vaikka olen anonyymi ihminen (valehtelen sen itselleni), olen iloinen, että työ ei ole mennyt hukkaan, vaan ääneni on kuultu, ja löimme edellisen paavin kanssa ylävitoset - olimme täysin samaa mieltä!
Edessä on vain tilanteen korjaaminen oikealle tolalle, mitä suuresti jännitän, että se menee hyvinMutta haluan vielä huomauttaa - todellisen työn teki Einstein, en minä, ilman häntä ei mikään selvittäminen olisi ollut edes mahdollista.
- Anonyymi00110
"Väite, että Paavali olisi ollut saatanan tärkeä apulainen niin kuin avauksen tekijä antaa ymmärtää on täysin väärä olettamus mille ei ole mitään pätevää perustetta."
TUon joku kirjoittaa. Mutta kun palataan Apostolien tekojen teksteihin, tulee faktat vastaan:
KOMMENTTIA
Apt 8:1
"Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surman.""
"Ja sinä päivänä nousi SUURI vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan."
" Ja Saulus raateli seurakuntaa,, jne"
JOkainen NORMAALI, järkevä ihminen voi kysyä?
Kenen voimissa Saulus tarsolainen vainosi , raastoi seurakuntaa?
JUmalna ja Jeesuksen voimassako?
Jos joku koettaa noin väittää, on menettänyt totuuden ja suhtellisuustajun.
Paavali oli Saatanan apulainen. Tuossa vainossa. Saatanan apulainen,
Eksynyt pimeään.
Paavali oli primus motor, tuon vainon asiassa.
"Saulu puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan." Apt: 9.1
Jos joku koettaa väittää että "murhan hengessä" uhkuva on Jumalan asialla, on menttänyt järkensä?
Murhan hengessä uhkuva Saulus oli saatanan asialla.
Piste.- Anonyymi00120
Saulus oli koko ajan oikealta nimeltään Saulus. Mies piilotteli juutaisten surmien jälkeen väärällä nimellä "Paavali" monta vuotta Arabian erämaassa, ettei olisi saatu kiinni murhista ja rikoksistaan.
- Anonyymi00121
Anonyymi00120 kirjoitti:
Saulus oli koko ajan oikealta nimeltään Saulus. Mies piilotteli juutaisten surmien jälkeen väärällä nimellä "Paavali" monta vuotta Arabian erämaassa, ettei olisi saatu kiinni murhista ja rikoksistaan.
Sama Saulus tiesi, mikä tuomio juutalaisten surmista seuraa, siksi esiintyi väärällä nimellä "Paavali", hurskasteli ja yritti muuttaa ja hävittää lakien merkityksen, ettei olisi saatu miestä tuomiolle.
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
- Anonyymi00122
Jeesus ei käytä koskaan nimeä "Paavali", eikä tunnusta häntä omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Kiveen hakatut, OIkeiden 12 Kristuksen apostolin nimet jokainen voi tarkistaa omasta Raamatustaan, Apostolien tekojen kirjan luvusta yksi.. - Anonyymi00123
Apt.1
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Oikeat 12 Kristuksen apostolia elivät Jeesuksen kanssa. Heille Jeesus ilmoitti kaiken totuuden, mitä siihen on jälkikäteen lisätty tai otettu pois, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00124
ei tehoa valheet paavalista
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251198
- 711150
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun94893- 78792
- 45771
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la39733Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka31707- 67643
- 111551
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?39536