Minä en ymmärrä miten pumppuvoimalat voi vaikuttaa negatiivisesti matkailuun. Ne ei näy eikä kuulu juurikaan . Jumiskon voimala on esimerkki siitä
Vastaukset 12
- Anonyymi00001UUSI
Veikkaan, että tänne kaupunkiin alkaisi virtaamaan paljon turisteja ihailemaan pumppuvoimaloita. Voitaisiin järjestää ohjattuja kierroksia. Vaikutus olisi positiivinen matkailulle.
- Anonyymi00007UUSI
Juurikin niin,
etua monessa mielessä toisi pumppuvoimalat,
kaikki ideat vain käyttöön
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19293967/kemijarvelle-on-rakennettava-pumppuvoimala---se-toisi-paljon-hyvaa-kaupungille#comment-143569463
- Anonyymi00002UUSI
Jumiskon voimalan maisemavaikutukset ovat olleet yli 70 vuotta niin vähäiset, että vain Peräposiontien varressa oleva kyltti kertoo voimalan sijainnin. Onhan voimalan vesiputous sentään 96 metriä. Eikä se näy maisemaan mitenkään.
Samoin vähävaikutteiset tulevat olemaan pumppuvoimaloiden luontovaikutukset.
Kerrallinen vesimäärä prosessissa on toki runsaampaa, mutta ei sellainen kokonaisuutena maisemaa muuta matkailijan katsannossa.
On hyvin todennäköistä että pumppuvoimaloiden siisteys ja järjestys hurmaa keskieurooppalaisen matkailijan, varsinkin kun yläaltaat korkeuksissaan tarjoavat rauhallisia, hulppeita näkymiä ympäri vuoden.- Anonyymi00003UUSI
Tulevilla pumppuvoimaloilla, ja Jumiskon voimalalalla ole muuta yhteyttä kuin turbiini jonka läpi vesi virtaa. Jos ei ymmärrä asiaa ei pitäisi toisia tietämättömiä johtaa harhaan.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tulevilla pumppuvoimaloilla, ja Jumiskon voimalalalla ole muuta yhteyttä kuin turbiini jonka läpi vesi virtaa. Jos ei ymmärrä asiaa ei pitäisi toisia tietämättömiä johtaa harhaan.
EteläSallasta Posion Suolijärvelle pumpattua vettä on virrannut myös Jumiskon voimalan turbiinien kautta Kemijärveen yli 70 vuotta. Jumiskon pumppaamo ei juurikaan Kemijärven maisemaa tärvele.
Näin tulee olemaan tilanne myös Kemijärvelle rakennettavissa Pumppuvoimaloissa. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
EteläSallasta Posion Suolijärvelle pumpattua vettä on virrannut myös Jumiskon voimalan turbiinien kautta Kemijärveen yli 70 vuotta. Jumiskon pumppaamo ei juurikaan Kemijärven maisemaa tärvele.
Näin tulee olemaan tilanne myös Kemijärvelle rakennettavissa Pumppuvoimaloissa.Jo yksin Ailanka tunturi kärsii näin paljon.
Pinta-ala: Noin 1 km² (vastaa noin 100 hehtaaria).Kokonaisvesitilavuus: Noin 18 miljoonaa kuutiometriä (Mm³).Säännöstely- ja hyötytilavuus: Noin 10,6–12,9 miljoonaa kuutiometriä.Vedenpinnan vaihteluväli: Vedenpinnan korkeus vaihtelee noin 16 metriä tasojen 342,5 ja 358,5 metrin välillä.
Mitä kärsii Kemijärvi? Mikä talvella jäätilanne. Onko ne vähäiset kalat keväällä hengissä.
Kukaan ei tiedä todellisuutta, koska samanlaista viritelmää ei maailmasta löydy.
Jos joku tietää vastaavan voi kertoa:
- Anonyymi00004UUSI
Hyvä provo! Muistathan silti ottaa lääkkeesi säännöllisesti..
- Anonyymi00009UUSI
Pumppuvoimala-matkailu työllistäisi ja toisi lisää työpaikkoja Kemijärvelle.
- Anonyymi00010UUSI
pumppuvoimalat pelastaa kemijärven
- Anonyymi00011UUSI
Kemijärvi tarvitsee joulupukin
- Anonyymi00012UUSI
ja tuhmia tyttöjä 😝
- Anonyymi00013UUSI
Yhteismetsä juhlii!
Ei tosin naisia valita kuin varajäseneksi!
Toivottavasti jatkossakin tuetaan hyviä yrityksiä.
Yksi bioalan tehdaskin oli hyvä yritys, vaikka jäikin vain yritykseksi, mutta onhan sanonta: YRITYS HYVÄ KYMMENEN.
No jo lopetetaan riitely. Met emmä oo riitelijöitä Kemppa cityssä. Met olemma hyviä yrittäjiä. Vaikka ei yritys riittäiskään korkeaan koulutukseen niin voi päästä melkein jelloniin. Jos sieltäkin näytetään ovea, voi kuitenkin mennä ESSOLLE ja tankata TIIKERIN TANKKIIN!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33465