Yxärin kiitos ihanille palstalaisille

Anonyymi-ap

Kiitos kaikille teille, jotka luette aloituksiani ja kommenttejani mielellänne. 😊

Monet teistä ovat kommentoineet minulle erittäin asiallisesti, ystävällisesti ja huomaavaisesti. Monesti olen oppinut teiltä paljon.

Täällä on välillä outoa olla, koska sanomisiani väännellään usein ihan nurin päin. En kuitenkaan anna sen lannistaa minua. Jos joku haluaa väännellä viestini nurin päin, se on hänen ongelmansa. Minä sanon asiani, koska tämä paikka on sitä varten.

Listaan tähän minua vastaan useimmiten käytetyt VALHEET:
1) luonnontieteiden tulosten kieltäminen
2) itsen pitäminen muita parempana
3) oikeassa olemisen tarve
4) kyvyttömyys ottaa vastaan omasta poikkeavia näkemyksiä

Tässä seuraavassa listassa puolestaan ovat kyseiset ominaisuudet siten kuin minä ne koen:
1) Luonnontieteet ovat paras keino saada tietoa luonnontieteiden tutkimuskohteista.
2) Olen täysin samanarvoinen kuin kaikki muut. En ole koskaan väittänyt olevani muita ylempänä.
3) Pidän kantani niin kauan, kunnes vastaan tulee jotain, jonka vuoksi kantaa kannattaa muuttaa. Niin on tapahtunut tälläkin palstalla monta kertaa mutta ei kovin usein. Siihen tarvitaan sekä ystävällinen että fiksu kirjoittaja, ja heitä on vähän. Urputtajien ulinoista en välitä tippaakaan, enkä varsinkaan vaihda mielipidettäni minkään narisevan epäloogisen tunneihmisen vuoksi.
4) Katso kohta 3. Olen monta kertaa todennut olevani väärässä. En tietenkään totea olevani väärässä, ellen ole väärässä. En koskaan totea olevani väärässä, jotta joku narisija saisi paremman mielen.

Seuraavat väitteet minusta ovat totta:
1) Olen joskus töykeä. Kyllä. Noin 80 prosentissa tapauksista olen huomaamattani töykeä ja noin 20 prosentissa olen kyllästynyt keskustelukumppanin epäloogisuuteen, joten en jaksa olla kohtelias.
2) Olen itsepäinen: Katso kohdat 3 ja 4 ylemmissä luetteloissa. Tästä ominaisuudesta ei ole mitään epäselvyyttä. Enkä jousta asiassa teidän vuoksenne.

Te jotka pidätte minusta: te tiedätte kaikki yllä olevat asiat. 💖 Ja ymmärrätte minua. 🥰 Kiitos siitä.

Te jotka olette mustalla listallani: en aio jatkossakaan keskustella kanssanne. (Fysiikkaan liittyvien keskusteluiden kohdalla voin vähän joustaa, jos keskustelukumppanin ÄO on vähintään 130. Mutta en muuten.)

🦄

80

328

Vastaukset 80

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mua on vuosikausia karhistanut, kun ihmiset kuvailevat itseään herkäksi. Useimmiten se tarkoittaa vain itsekeskeisyyttä ja herkkänahkaisuutta. Kun on muitakin (jalompia?) herkkyyden lajeja.

Sinä olisit hyvä emännöimään tuon aihealueen keskustelua. Sulla on käsittämättömän pitkä pinna. Tarjoilen siis aihetta sulateltavaksi. Älä heti kieltäydy 😁

xLiner

• Mää olen herkkä, nauramaan, laittamaan leikiksi ja aistimaan energiat ympärilläni, myös välillä vittuuntumaan, oppimaan nopeasti, fiilistelemään jne. Herkkä voi olla monella tapaa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mää olen herkkä, nauramaan, laittamaan leikiksi ja aistimaan energiat ympärilläni, myös välillä vittuuntumaan, oppimaan nopeasti, fiilistelemään jne. Herkkä voi olla monella tapaa.

No tämä. Jäin itse miettimään tuota itsekeskeisyyttä. Naapurin Penttiinkö pitäis keskittyä? Eihän se itsekeskeisyys poissulje sitä etteikö olis toisistakin kiinnostunut. En muutenkaan tykkää sanasta, kun siinä on negatiivinen kalske. Ennemminkin itsensä kehittäjä. Jos ei tarkastele itseään kriittisesti, ei voi myöskään kehittyä.

• Anonyymi00002
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mää olen herkkä, nauramaan, laittamaan leikiksi ja aistimaan energiat ympärilläni, myös välillä vittuuntumaan, oppimaan nopeasti, fiilistelemään jne. Herkkä voi olla monella tapaa.

Just noin. Ja vielä löytyy paljon muitakin alueita, joilla voi olla herkkä. Musta herkkyys aiheena on erittäin mielenkiintoinen.

xLiner

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Just noin. Ja vielä löytyy paljon muitakin alueita, joilla voi olla herkkä. Musta herkkyys aiheena on erittäin mielenkiintoinen.

xLiner

Mielenkiintoinen ja _laaja_.

xLiner

• Mu5tasydän kirjoitti:

No tämä. Jäin itse miettimään tuota itsekeskeisyyttä. Naapurin Penttiinkö pitäis keskittyä? Eihän se itsekeskeisyys poissulje sitä etteikö olis toisistakin kiinnostunut. En muutenkaan tykkää sanasta, kun siinä on negatiivinen kalske. Ennemminkin itsensä kehittäjä. Jos ei tarkastele itseään kriittisesti, ei voi myöskään kehittyä.

"Jos ei tarkastele itseään kriittisesti, ei voi myöskään kehittyä."

Se on näin. Pitää mennä reippaasti epämukavuusalueille, sen sortin rehellisyys itselle voi sattua mutta kehittääkin eniten, jos osaa kehittää itseään. Eikä jää kierimään tietoon jolle ei osaa tehdä mitään.

• Anonyymi00004
        Mu5tasydän kirjoitti:

Herkkyys maailman tuskalle. Kyllä, voi kokea herkkyyttä naapurin Pertin tilanteelle. Toki se on itsestä lähtöisin. Niin kuin kaikki meistä. Mutta ettei kaikki herkkyysole vain omaa napaa hoivaavaa. Enkä nyt tarkoita edes toisen puolesta loukkaantumista.

Parhaimmillaan herkkyys on toimeenpaneva voima. Ei itseensä käpertyttävää.

xLiner

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Herkkyys maailman tuskalle. Kyllä, voi kokea herkkyyttä naapurin Pertin tilanteelle. Toki se on itsestä lähtöisin. Niin kuin kaikki meistä. Mutta ettei kaikki herkkyysole vain omaa napaa hoivaavaa. Enkä nyt tarkoita edes toisen puolesta loukkaantumista.

xLiner

Mites kun mä olen herkkä ärsyyntymään naapurin papan joka pienenkin nyrheen siivoamista kattellessa. Ja käännän sälekaihtimet kiinni äkkiä, kun käy aivoon kun kyykkii pihastansa jokasen pienenkin tuulen tuoman ja heinän "väärästä" paikasta. Yli pikkutarkka pihan siivooja.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mites kun mä olen herkkä ärsyyntymään naapurin papan joka pienenkin nyrheen siivoamista kattellessa. Ja käännän sälekaihtimet kiinni äkkiä, kun käy aivoon kun kyykkii pihastansa jokasen pienenkin tuulen tuoman ja heinän "väärästä" paikasta. Yli pikkutarkka pihan siivooja.

Eilen viimeksi otin keittimestä kahvia ja satuin vilkasemaan ikkunasta ulos. Jo siellä pappa nyppi taas ajotieltänsä murusia. Voiii vittu, tuli ääneen ja verho kiinni. 🥴

Mikä toi tollanen nyppimusjuttu on?! Piha on kuin kiiltokuva muutenkin ja vielä ettii suurennuslasilla "roskia" eli lehden tms. murusia.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

xLiner

Voi tietysti kokea ja empaattinen kokeekin niin. Auttaa toista kantamaan painolastia pahassa tilanteessa.

• Anonyymi00005
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mullakin on herkkä ote naapuriini. Se s@@keli kyttää joka vtun aamu mun rappuni ulko-oven vieressä töihin lähtöäni.

Tulen kyllä herkälle mielelle kun ajattelen että jos se oikeesti rahjustaa siihen vain kuulakseen joltain huomenen toivotukset 🥺

xLiner

• Mu5tasydän kirjoitti:

Voi tietysti kokea ja empaattinen kokeekin niin. Auttaa toista kantamaan painolastia pahassa tilanteessa.

Mutta jotenkin ajattelen palstalla nykyään, että toisten asioista puhuminen tuntuu juoruilulta.

Siksi keskityn ennemmin sanoittamaan asiat omasta näkökulmasta, mikä antaa helposti kuvan itsekeskeisyydestä.

En voisi elää sellaisessa maailmassa irl, niin kuin koen palstan olevan. Olen täällä lähinnä oppimassa sitä, miten erilaisia mielipiteitä voi olla.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eilen viimeksi otin keittimestä kahvia ja satuin vilkasemaan ikkunasta ulos. Jo siellä pappa nyppi taas ajotieltänsä murusia. Voiii vittu, tuli ääneen ja verho kiinni. 🥴

Mikä toi tollanen nyppimusjuttu on?! Piha on kuin kiiltokuva muutenkin ja vielä ettii suurennuslasilla "roskia" eli lehden tms. murusia.

Sillä papalla varmaankin pragaa päässä. Mitä siistimpi koko ulospäin näkyvä elämä on, niin sitä enemmän on jotain salattavaa.

Enkä nyt puhu normaalista järjestyksestä ja siisteydestä, vaan juuri tuollaisesta pingottamisesta. Nähty on.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Mullakin on herkkä ote naapuriini. Se s@@keli kyttää joka vtun aamu mun rappuni ulko-oven vieressä töihin lähtöäni.

Tulen kyllä herkälle mielelle kun ajattelen että jos se oikeesti rahjustaa siihen vain kuulakseen joltain huomenen toivotukset 🥺

xLiner

Uskollinen naapuri. 😆

Jännä se on välillä huonata triggeröityvänsä periaatteessa ihan turhusta jutuista. Eihän munkaan olis mikään pakko ärsyyntyä, voisin vaan todeta noh tekemisen puutetta tai muuta, kun nyppien nyppii.

Ollut kuulemma vaikeeta jäädä eläkkeelle, tottunut tekemään töitä ja hyväkuntoinen yli 70 mies. Kävelee 20km lenkkejä. Ehkä pitäisi käydä töissä vielä, jos oleminen ahdistaa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Uskollinen naapuri. 😆

Jännä se on välillä huonata triggeröityvänsä periaatteessa ihan turhusta jutuista. Eihän munkaan olis mikään pakko ärsyyntyä, voisin vaan todeta noh tekemisen puutetta tai muuta, kun nyppien nyppii.

Ollut kuulemma vaikeeta jäädä eläkkeelle, tottunut tekemään töitä ja hyväkuntoinen yli 70 mies. Kävelee 20km lenkkejä. Ehkä pitäisi käydä töissä vielä, jos oleminen ahdistaa.

No todellakin. Miksi luopua työnteosta, jos arvottaa itsensä sen kautta?

• Mu5tasydän kirjoitti:

Mutta jotenkin ajattelen palstalla nykyään, että toisten asioista puhuminen tuntuu juoruilulta.

Siksi keskityn ennemmin sanoittamaan asiat omasta näkökulmasta, mikä antaa helposti kuvan itsekeskeisyydestä.

En voisi elää sellaisessa maailmassa irl, niin kuin koen palstan olevan. Olen täällä lähinnä oppimassa sitä, miten erilaisia mielipiteitä voi olla.

Helposti tuleekin toi tunne. Joskus voi jotain kertoa, mutta palstalaisiin en mielummin ota kantaa kuin huumorilla, jos otan. Välillä voi tulla annettua palautettakin, mutta se teki sitä ja toi tätä on juoruilua, olipa se tässä kaikkien edessä tai selän takana höpinää.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Helposti tuleekin toi tunne. Joskus voi jotain kertoa, mutta palstalaisiin en mielummin ota kantaa kuin huumorilla, jos otan. Välillä voi tulla annettua palautettakin, mutta se teki sitä ja toi tätä on juoruilua, olipa se tässä kaikkien edessä tai selän takana höpinää.

Mulla menee herkästi maku juoruilijoitten suhteen. Myös irl. Kukaan ei oikeastaan tiedä toisen olotilaa tai elämäntilannetta pintatietoon perustuen. Niin en pidä mukavana pähkiä kolmansien osapuolien kanssa asioutaan. Toki olen niin tehnyt mutten halua joutua niin tekemään.

Se ei tunnu reilulta.

• Mu5tasydän kirjoitti:

No todellakin. Miksi luopua työnteosta, jos arvottaa itsensä sen kautta?

Hän on arvottanut. Leskeksi jäänyt jokunen vuosi sitten. Aika pian eläkkeelle jäätyään. Pedantti ukko, ei voi moittia etteikö pidä kiinteistöstään huolta. Ehkä mua ärsyttää kun en itse ehdi kaikkialle yksin, mihin tekisi mieli ehtiä. On lapset, eläimet ja huonompi työkunto kun paapalla.

Voihan se olla vähän sellaista kerkiimiskateutta mulla. 😅

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Hän on arvottanut. Leskeksi jäänyt jokunen vuosi sitten. Aika pian eläkkeelle jäätyään. Pedantti ukko, ei voi moittia etteikö pidä kiinteistöstään huolta. Ehkä mua ärsyttää kun en itse ehdi kaikkialle yksin, mihin tekisi mieli ehtiä. On lapset, eläimet ja huonompi työkunto kun paapalla.

Voihan se olla vähän sellaista kerkiimiskateutta mulla. 😅

Voihan se olla. Voit vihjaista hänelle, että laajentaa reviiriään puolellesi, jos puuhat loppuu kesken. 😁

• Mu5tasydän kirjoitti:

Voihan se olla. Voit vihjaista hänelle, että laajentaa reviiriään puolellesi, jos puuhat loppuu kesken. 😁

Hän käy vieressään olevalla rajanaapurilla jeesimässä välillä, kun pariskunta on lomailemassa. Siinäkin talossa rouva on jotenkin työrajoitteinen, isäntä tekee kaiken. Emäntä ottaa aurinkoa.

Eihän mun luontoni anna myöden kysyä paappaa siivoomaan, alkaa pian viihtymään liikaa meidän keskeneräisten töitten parissa. Se oma aikani hupenis äkkiä paapan seuraan. 😅

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Hän käy vieressään olevalla rajanaapurilla jeesimässä välillä, kun pariskunta on lomailemassa. Siinäkin talossa rouva on jotenkin työrajoitteinen, isäntä tekee kaiken. Emäntä ottaa aurinkoa.

Eihän mun luontoni anna myöden kysyä paappaa siivoomaan, alkaa pian viihtymään liikaa meidän keskeneräisten töitten parissa. Se oma aikani hupenis äkkiä paapan seuraan. 😅

No on siinä se vaara kieltämättä. 🙂

• Anonyymi00011

Kiitos! Olipa positiivisesti yllättävä kommentti!

Jokainen (?) minuun rakastunut on ollut sitä mieltä, että olen herkkä. Kukaan (?) ei IRL ole sitä mieltä, että olisin ylimielinen.

Sinä näet minut enemmän niin kuin IRL ihmiset näkevät.

🦄

• Anonyymi00019
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei se ainakaan sitä sinun kiusaksi tee. Kun sattui hirvittävän pahoja asioita omassa elämässä niin aloin siivoamaan neuroottisesti kotona, pihalla ja ulkona. Sain tosi ilkeän hyökkäävän räyhinän omalta siskolta. Tuntemattomat ei kai iilenneet puuttua tai kun hyödyllistäkin siivota muiden jälkiä. Kävin yhdessä ryhmässä asioitani läpi ja tapasin toisen samoil käyttäytyvän. Siskoni ilkeät sanat muistan vieläkin, mutta se ei vaan ymmärtänyt, eikä pysty ikinä ymmärtämään.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kiitos! Olipa positiivisesti yllättävä kommentti!

Jokainen (?) minuun rakastunut on ollut sitä mieltä, että olen herkkä. Kukaan (?) ei IRL ole sitä mieltä, että olisin ylimielinen.

Sinä näet minut enemmän niin kuin IRL ihmiset näkevät.

🦄

Mun näkemykseni mukaan sun looginen ajatuksen juoksusi herättää ihmisissä hetkästi puolustusreaktion. Ajatellaan siis että sinä hyökkäät. Tunteet saavat yliotteen järjestä, itse asiasta.

Sun tyylisi on välillä ylimielinen. Tai siis: _minä_ koen sen sellaiseksi. Mun oma tyylini taas on kärkevä.

Loogisuus vaatii herkkyyttä ja älykkyyttä havainnoida ympäristöään - ja mikä tärkeintä, opittua taitoa suodattaa epäoleellinen.

Kaikista herkimmät ihmiset osaavat suodattaa. Voivat vaikuttaa jopa kylmiltä toisinaan. Se osa näistä ihmisistä jonka kapasiteetti ei ole riittänyt oppimiseen, on jo kuollut.

Muut ovat sitten vähemmän herkkiä.

Suora linjanveto, eriteltävää varmasti löytyisi. Mainitaan nyt vielä kuitenkin jotkut mt-ongelmat, joihin vaikuttaa moni muukin asia kuin (opittu) resilienssi.

xLiner

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei se ainakaan sitä sinun kiusaksi tee. Kun sattui hirvittävän pahoja asioita omassa elämässä niin aloin siivoamaan neuroottisesti kotona, pihalla ja ulkona. Sain tosi ilkeän hyökkäävän räyhinän omalta siskolta. Tuntemattomat ei kai iilenneet puuttua tai kun hyödyllistäkin siivota muiden jälkiä. Kävin yhdessä ryhmässä asioitani läpi ja tapasin toisen samoil käyttäytyvän. Siskoni ilkeät sanat muistan vieläkin, mutta se ei vaan ymmärtänyt, eikä pysty ikinä ymmärtämään.

Eli sun naapurilla voi siten yrittää pitää koossa itseään ja hallita asioita, joille ei voi yhtään mitään. Se voi myös nähdä sinut ja aistia vihamielisyyden kehosi ääriviivoista.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mun näkemykseni mukaan sun looginen ajatuksen juoksusi herättää ihmisissä hetkästi puolustusreaktion. Ajatellaan siis että sinä hyökkäät. Tunteet saavat yliotteen järjestä, itse asiasta.

Sun tyylisi on välillä ylimielinen. Tai siis: _minä_ koen sen sellaiseksi. Mun oma tyylini taas on kärkevä.

Loogisuus vaatii herkkyyttä ja älykkyyttä havainnoida ympäristöään - ja mikä tärkeintä, opittua taitoa suodattaa epäoleellinen.

Kaikista herkimmät ihmiset osaavat suodattaa. Voivat vaikuttaa jopa kylmiltä toisinaan. Se osa näistä ihmisistä jonka kapasiteetti ei ole riittänyt oppimiseen, on jo kuollut.

Muut ovat sitten vähemmän herkkiä.

Suora linjanveto, eriteltävää varmasti löytyisi. Mainitaan nyt vielä kuitenkin jotkut mt-ongelmat, joihin vaikuttaa moni muukin asia kuin (opittu) resilienssi.

xLiner

"Mun näkemykseni mukaan sun looginen ajatuksen juoksusi herättää ihmisissä hetkästi puolustusreaktion. Ajatellaan siis että sinä hyökkäät. Tunteet saavat yliotteen järjestä, itse asiasta."

En voi ymmärtää tätä. 😂 En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tätä.

"Sun tyylisi on välillä ylimielinen. Tai siis: _minä_ koen sen sellaiseksi. Mun oma tyylini taas on kärkevä."

Ylimielisyys on käsittääkseni juuri tuota tunnetta omasta ylemmyydestä. Minulla ei ole sellaista. En tiedä mistä se vaikutelma tulee. Ehkä siitä, että itse keskusteltava asia on minulle aina tärkeämpi kuin keskustelun nostattamat tunteet. En koe täällä kovin suuria tunteita, enkä suosittele sellaista muillekaan.

Sinun tyylisi on kaikkea muuta kuin kärkevä! 😁 Se on faktuaalinen, neutraali ja asiallinen. Arvostan sitä suuresti! 🙏

🦄

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

"Mun näkemykseni mukaan sun looginen ajatuksen juoksusi herättää ihmisissä hetkästi puolustusreaktion. Ajatellaan siis että sinä hyökkäät. Tunteet saavat yliotteen järjestä, itse asiasta."

En voi ymmärtää tätä. 😂 En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tätä.

"Sun tyylisi on välillä ylimielinen. Tai siis: _minä_ koen sen sellaiseksi. Mun oma tyylini taas on kärkevä."

Ylimielisyys on käsittääkseni juuri tuota tunnetta omasta ylemmyydestä. Minulla ei ole sellaista. En tiedä mistä se vaikutelma tulee. Ehkä siitä, että itse keskusteltava asia on minulle aina tärkeämpi kuin keskustelun nostattamat tunteet. En koe täällä kovin suuria tunteita, enkä suosittele sellaista muillekaan.

Sinun tyylisi on kaikkea muuta kuin kärkevä! 😁 Se on faktuaalinen, neutraali ja asiallinen. Arvostan sitä suuresti! 🙏

🦄

Hmm.. ehkä kyse onkin siitä, että muut tuovat loogiseen keskusteluun tunteensa. Sinä et vastaa niihin. Kiellät ne. Suuttuva porukka tuntee olevansa ohitettu ja loukattu niine tuntemuksineen. Siis ehkä.

Hirmu harva tunnistaa itsessään mistä mikäkin niskakarvannostoreaktio oikeasti saa alkunsa.

Tunteista sitten sellainenkin paha puoli, että niiden vuoksi tehdään hlvetin paljon typeryyksiä. Olen todella huono jaksamaan draamailijoita. En jaksa sitä peliä.

Joillekin ihmisille pitäisi vakuuttaa vaikka minkä uskomuksen ja selkeän valheenkin todenperäisyyttä siinä heidän tunnereaktiossaan, jotta olisit empaattinen ja kiva. Manipulointiin tuo on käypä keino, mutta mutta..

Huomasin jossain eilisessä (?) keskustelussa jonkinlaisen kärhämän, mutta en nyt kirjoita siitä enkä ole lukenut sitä kuin nopeasti silmäillen.

Minä tykkään provosoida epäasiallisestikin 😁.

xLiner

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Hmm.. ehkä kyse onkin siitä, että muut tuovat loogiseen keskusteluun tunteensa. Sinä et vastaa niihin. Kiellät ne. Suuttuva porukka tuntee olevansa ohitettu ja loukattu niine tuntemuksineen. Siis ehkä.

Hirmu harva tunnistaa itsessään mistä mikäkin niskakarvannostoreaktio oikeasti saa alkunsa.

Tunteista sitten sellainenkin paha puoli, että niiden vuoksi tehdään hlvetin paljon typeryyksiä. Olen todella huono jaksamaan draamailijoita. En jaksa sitä peliä.

Joillekin ihmisille pitäisi vakuuttaa vaikka minkä uskomuksen ja selkeän valheenkin todenperäisyyttä siinä heidän tunnereaktiossaan, jotta olisit empaattinen ja kiva. Manipulointiin tuo on käypä keino, mutta mutta..

Huomasin jossain eilisessä (?) keskustelussa jonkinlaisen kärhämän, mutta en nyt kirjoita siitä enkä ole lukenut sitä kuin nopeasti silmäillen.

Minä tykkään provosoida epäasiallisestikin 😁.

xLiner

"Hmm.. ehkä kyse onkin siitä, että muut tuovat loogiseen keskusteluun tunteensa. Sinä et vastaa niihin."

Juuri näin!

"Kiellät ne."

En kiellä. En vain reagoi.

"Suuttuva porukka tuntee olevansa ohitettu ja loukattu niine tuntemuksineen. Siis ehkä."

Tämä ei mielestäni ole minun ongelmani.

🦄

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"Hmm.. ehkä kyse onkin siitä, että muut tuovat loogiseen keskusteluun tunteensa. Sinä et vastaa niihin."

Juuri näin!

"Kiellät ne."

En kiellä. En vain reagoi.

"Suuttuva porukka tuntee olevansa ohitettu ja loukattu niine tuntemuksineen. Siis ehkä."

Tämä ei mielestäni ole minun ongelmani.

🦄

"Tämä ei mielestäni ole minun ongelmani."

Sitten se on hyvä, jos noin ajattelet. Etkä siis ota siitä itsellesi ongelmaa.

Arvostan.

xLiner

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Eli sun naapurilla voi siten yrittää pitää koossa itseään ja hallita asioita, joille ei voi yhtään mitään. Se voi myös nähdä sinut ja aistia vihamielisyyden kehosi ääriviivoista.

Niin se varmaan on, pitää ittensä koossa. Minäkin pakenen paskaa oloa tekemiseen, aika usein.

• Anonyymi00006

Kukahan sinun mustalla listalla nyt on?

• Anonyymi00007

Varmaan kaikki lukijat, jotka ovat eri mieltä tjn. Anna olla jo stooristojen rakentaja. Sivusta T naiselta, sisäistä tämäkin linja jo

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Varmaan kaikki lukijat, jotka ovat eri mieltä tjn. Anna olla jo stooristojen rakentaja. Sivusta T naiselta, sisäistä tämäkin linja jo

Mikä ihmeen linja?!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä ihmeen linja?!

Tuo T-nainen on ihan s e k o p ä ä. Ei kannata välittää.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tuo T-nainen on ihan s e k o p ä ä. Ei kannata välittää.

Älä selitä, sinä vaikutat sekopäältä mustamaalaajalta 🫵

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä ihmeen linja?!

Jos kapasiteetti ei riitä ymmärtämään, niin se ei silloin riitä ymmärtämään mitä yrität vaivaannuttavalla tavalla

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Juu nämä maalailijat tukeutuu toisiinsa jopa nk tuntematta toisiaan kun on hoppu narratiiviensa kanssa. Sirkuksesta jo käy.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Kukaan toinen ei trollaa ja harhaile yhtä paljon kuin T-nainen, joka terrorisoi myös ikävä-palstaa. Äskeinen kommentti oli minulta. Minulle on aivan sama pitääkö joku trolli minua sekopäisenä.

• Anonyymi00014
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kukaan toinen ei trollaa ja harhaile yhtä paljon kuin T-nainen, joka terrorisoi myös ikävä-palstaa. Äskeinen kommentti oli minulta. Minulle on aivan sama pitääkö joku trolli minua sekopäisenä.

Minä en edes pidä häntä trollina vaan sairaana. En vastaa hänelle. Ihmeen kauan hän jaksaa silti aina keskusteluita pommittaa.

Hänessä on käsittämätön viha ja katkeruus. 😃 En jaksaisi elää elämääni noin huonolla tuulella. Onneksi voin valita. Hän ei ehkä voi. 🥺

Hän on siis mustalla listallani eri syistä kuin muut.

🦄

• Anonyymi00015
        Mu5tasydän kirjoitti:

T-nainen. Tajuatko yhtään, että palstalla voi olla useita T-alkuisia naisia. On tosi lapsellista selittää jostain kirjaimesta täällä. What ever, ihan sama 😁

Huvittavaa vain.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä en edes pidä häntä trollina vaan sairaana. En vastaa hänelle. Ihmeen kauan hän jaksaa silti aina keskusteluita pommittaa.

Hänessä on käsittämätön viha ja katkeruus. 😃 En jaksaisi elää elämääni noin huonolla tuulella. Onneksi voin valita. Hän ei ehkä voi. 🥺

Hän on siis mustalla listallani eri syistä kuin muut.

🦄

No en elä palstalla, joten rn tiedä, mistä te puhutte.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

T-nainen. Tajuatko yhtään, että palstalla voi olla useita T-alkuisia naisia. On tosi lapsellista selittää jostain kirjaimesta täällä. What ever, ihan sama 😁

Huvittavaa vain.

Hän itse allekirjoittaa aina T naiselta.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Huvittavaa vain.

Hänellä on erittäin tunnistettava tyyli. Palstaa kauemmin lukeneet tunnistavat hänen viestinsä. Niissä on aina katkeruutta, halveksuntaa ja... sanoisin suoraan, että harhaisuutta. Siis sairauden merkkejä.

Mutta se hänestä. En käytä tämän enempää aikaani häneen.

🦄

• Anonyymi00018
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hän itse allekirjoittaa aina T naiselta.

Ok, selvä juttu. Nyt ymmärrän.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Hänellä on erittäin tunnistettava tyyli. Palstaa kauemmin lukeneet tunnistavat hänen viestinsä. Niissä on aina katkeruutta, halveksuntaa ja... sanoisin suoraan, että harhaisuutta. Siis sairauden merkkejä.

Mutta se hänestä. En käytä tämän enempää aikaani häneen.

🦄

Voi olla hyvin iäkäs ja muistiongelmainen. Siis pitkälti yli 8-kymppinen. Kotihoito käy, muuten aina yksin. Sitten tulee nettiin sekavaa juttua. En tiedä, että mitä noille pitäisi tehdä. Eivät ne ymmärrä, jos niille jotain sanoo. Tästä varoitettiin jo 10v sitten. Potentiaalisia uhreja puhelinmyyjille.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Voi olla hyvin iäkäs ja muistiongelmainen. Siis pitkälti yli 8-kymppinen. Kotihoito käy, muuten aina yksin. Sitten tulee nettiin sekavaa juttua. En tiedä, että mitä noille pitäisi tehdä. Eivät ne ymmärrä, jos niille jotain sanoo. Tästä varoitettiin jo 10v sitten. Potentiaalisia uhreja puhelinmyyjille.

Hyvä huomio tuokin. Ei me voida tietää mitä minkäkin kirjoituksen ja kirjoittajan taustalla on. Siksikin olis hyvä olla liikaa provosoitumatta.

xLiner

• Anonyymi00024

Tätä tapahtumaa voisi kutsua vaikkapa nimellä: "Hieman naivit yksilöt hyppäävät pahiksen kelkkaan".

Ei hyvänen aika, aina tätä samaa.

• Anonyymi00025

Minä kutsun tapahtumaa nimellä "Jotkut ihmiset tulkitsevat loogisuuden pahuudeksi".

Kiitos kuitenkin huomiostasi. Se ylläpitää "tätä samaa", joka on mielestäni mielenkiintoinen puheenaihe.

🦄

• Anonyymi00028

Jos mua tarkoitat naiivilla, minä olen vain tyhmä.

Jos sainkin pahis-ylennyksen, kiitän kovasti! 😁

xLiner

• Anonyymi00030
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Minä kutsun tapahtumaa nimellä "Jotkut ihmiset tulkitsevat loogisuuden pahuudeksi".

Kiitos kuitenkin huomiostasi. Se ylläpitää "tätä samaa", joka on mielestäni mielenkiintoinen puheenaihe.

🦄

Juuri tuota mieltä Hitlerkin olisi ollut....

• Anonyymi00032
        Anonyymi00025 kirjoitti:

🦄

Hmm, tässä on tekoälyn vastaus loogisuudesta:

Ilman tunteita ihminen ei pystyisi tekemään edes yksinkertaisimpia arjen päätöksiä, sillä logiikka yksin jää jumiin ikuiseen vaihtoehtojen punnintaan.

Neurotutkija Antonio Damasion kuuluisat tutkimukset aivovauriomopotilaista (kuten tapaus Elliot) osoittivat, että kun aivojen tunnekeskukset vaurioituvat mutta älykkyys ja logiikka säilyvät täydellisinä, ihminen menettää kyvyn tehdä päätöksiä.

Hän saattaa käyttää tunteja kahden eri hammastahnan tai tapaamisajan vertailuun, koska loogisilla vaihtoehdoilla ei ole hänelle mitään eroa tai arvoa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Juuri tuota mieltä Hitlerkin olisi ollut....

Mikä tarkalleen ottaen minun käytöksessäni on yhtä tuhoavaa kuin millainen Hitler oli?

🦄

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Hmm, tässä on tekoälyn vastaus loogisuudesta:

Ilman tunteita ihminen ei pystyisi tekemään edes yksinkertaisimpia arjen päätöksiä, sillä logiikka yksin jää jumiin ikuiseen vaihtoehtojen punnintaan.

Neurotutkija Antonio Damasion kuuluisat tutkimukset aivovauriomopotilaista (kuten tapaus Elliot) osoittivat, että kun aivojen tunnekeskukset vaurioituvat mutta älykkyys ja logiikka säilyvät täydellisinä, ihminen menettää kyvyn tehdä päätöksiä.

Hän saattaa käyttää tunteja kahden eri hammastahnan tai tapaamisajan vertailuun, koska loogisilla vaihtoehdoilla ei ole hänelle mitään eroa tai arvoa.

En kyllä ymmärrä tuota. 🤔

Minulla on kylppärissä vierekkäin kaksi erilaista hammastahnaa ja käytän niitä systemaattisesti kahteen eri tarkoitukseen. Teen valinnan loogisesti. En tarvitse siihen tunnetta.

🦄

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Minulla on kylppärissä vierekkäin kaksi erilaista hammastahnaa ja käytän niitä systemaattisesti kahteen eri tarkoitukseen. Teen valinnan loogisesti. En tarvitse siihen tunnetta.

🦄

Miehelläni on kolme tahnaa. 🤔 Tiedän miksi se kolmas on siinä, ja se on hyvin looginen syy. Niistä kahdesta en tiedä.

🦄

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

🦄

Ai hitsi 😂 👍

xLiner

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Mikä tarkalleen ottaen minun käytöksessäni on yhtä tuhoavaa kuin millainen Hitler oli?

🦄

Et halua keskustella kanssani koska olen mustalla listallasi, etkö muistanut?

• Anonyymi00039

Mua ihmetyttää, että miksi tämä palsta on teille niin tärkeä? Tämä on kuin vessan seinä.

Kumppani, lapset, työkaverit, harrastuskaverit, ystävät, sukulaiset jne. Mitä noista sitten kenelläkin on. Ne ovat tärkeitä. Oikeat ihmiset. Tämä nyt on viihdettä, jos ei muutakaan tekemistä ole.

• Anonyymi00040

Toisille tämä on henki ja elämä. Sellaisille joiden itsetunto riippuu täysin siitä kuinka hyvin täällä pätee ja pärjää.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Toisille tämä on henki ja elämä. Sellaisille joiden itsetunto riippuu täysin siitä kuinka hyvin täällä pätee ja pärjää.

Ai jaa. Ok. Elämä voi sitten olla tuollaistakin.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ai jaa. Ok. Elämä voi sitten olla tuollaistakin.

On se semmoista.... Tätä keskustelua kun lukee niin heti huomaa ne henkilöt jotka ottaa tämän kirjoittelun erittäin tosissaan.

• Anonyymi00046 kirjoitti:

On se semmoista.... Tätä keskustelua kun lukee niin heti huomaa ne henkilöt jotka ottaa tämän kirjoittelun erittäin tosissaan.

Jos sinulla ei ole kenestäkään mitään hyvää sanottavaa, niin tuossa on ovi - >.

• Yksäri(🦄): "Listaan tähän minua vastaan useimmiten käytetyt VALHEET:
      1) luonnontieteiden tulosten kieltäminen
      2) itsen pitäminen muita parempana
      3) oikeassa olemisen tarve
      4) kyvyttömyys ottaa vastaan omasta poikkeavia näkemyksiä. "

Kohdat 2 - 4 ovan tavanomaista arvotonta psykologistista vatkausta, mutta kohta 1 on selkeä vale. Vale siksi, että jos joku on tarkoin lukenut useimmat kommenttisi, ei voi olla epäilystä, että ojentaudut OSITTAIN - mutta vain osittain - luonnontieteellisen ajattelun mukaan, kuten monet muutkin.

Aivan samaan, mutta peilikuvaiseen VALEESEEN olet itse sortunut, oletattavasti huomaamattasi, kertoessasi palstalla aivan järjettömiä minusta. Olet kertonut muun muassa, etten pitäisi humanistien näkemyksia ollenkaan oikeina, vain luonnontieteellisiä.

Kirjoitit eilen 2026-07-29 10:52:52 : "Kun häneltä sitten kysyy, mikä on se luonnontieteellinen tietopohja, joka on saatu selville luonnontieteellisellä menetelmällä ja johon hänen maailmankuvansa perustuu, vastauksena on muutamia hajanaisia fysiikan tuloksia. Miten niiden pohjalta saa rakennettua kokonaisen maailmankuvan?"

Jonkin asian puuttumisesta esityksessä ei voi loogisesti johtaa implikaatiota, että ko. asiaa ei ole. Sanot olevaasi looginen, mutta huomaamattasi et ole.

Esitän luonnontieteen tuloksia vain ESIMERKIKSI, jotta lukija, jonka on vaikeata ymmärtää, saisi käsityksen, mistä on kysymys. Esimerkeilläni kuvasin, mitä eroa on sillä, että asia ei ole tutkittavissa KÄYTÄNNÖN syistä, ja sillä ettei se ole PERIAATTEESSAKAAN tutkittavissa.

Esimerkillä valaisin sitä, että matemaattisen kaavan löytämiseksi pitää löytää myös empiriaan sopiva kaava, eli sopiva kohta laajasta matematiikasta, joita kuitenkin on vain yksi.

Jos pyrkisin esittämään edes lyhyen kuvauksen luonnontieteellisestä maailmakuvasta, se olisi pitkä kuin nälkävuosi, eikä sitä jaksaisi lukea edes tunnetusti sitkeä nainen Gruusiasta. Nettikeskustelu asettaa vaikeat rajat, kun on pakko olla sanomatta, mitä ehdottomasti haluaisi sanoa. Joutuu kirjoittamaan suppeasti luettavuuden vuoksi.

Summa summarum: Uskot ja kerrot olevasi ajattelultasi looginen, mutta teet kardinaalivirheen päätellessäsi IMPLIKAATION jonkin asian PUUTTUMISESTA.

• Anonyymi00041

Viestisi on luettu ja ymmärretty.

Mielestäni on sinun tehtäväsi perustella luonnontieteellinen maailmankuva.

Muista mainita myös, miten normatiivisuus seuraa loogis-empiirisistä tuloksista. 🤭

🦄

• Anonyymi00043

En pidä sinua loogisena henkilönä. En toistaiseksi keskustele kanssasi enää.

Maailmankuvassasi on myös esteettisiä ilmiöitä. (🌹👀) Nekään eivät seuraa loogis-empiirisistä tiedosta, samoin kuin eivät tasa-arvopyrkimyksesikään.

Maailmankuvasi ei ole sisäisesti looginen. En jaksa sinua.

🦄

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

En pidä sinua loogisena henkilönä. En toistaiseksi keskustele kanssasi enää.

Maailmankuvassasi on myös esteettisiä ilmiöitä. (🌹👀) Nekään eivät seuraa loogis-empiirisistä tiedosta, samoin kuin eivät tasa-arvopyrkimyksesikään.

Maailmankuvasi ei ole sisäisesti looginen. En jaksa sinua.

🦄

Ja jotta joku epälooginen tunneihminen ei nyt ymmärrä minua väärin, täsmennän että esteettiset ja normaatiiviset piirteet ovat mielestäni ehdottoman tärkeitä maailmankuvassa.

En vain jaksa ihmisiä, jotka väittävät, että heillä on luonnontieteellinen maailmankuva, ja lisäävät siihen kuitenkin esteettisiä ja normatiivisia ilmiöitä. Silloin sorrutaan humanistisen ajatteluun eli otetaan maailmankuvaan elementtejä, jotka eivät ole keskenään loogisesti yhteensopivia.

🦄

• Anonyymi00045
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Viestisi on luettu ja ymmärretty.

Mielestäni on sinun tehtäväsi perustella luonnontieteellinen maailmankuva.

Muista mainita myös, miten normatiivisuus seuraa loogis-empiirisistä tuloksista. 🤭

🦄

Voisko olla, että nyt sitten kuitenkin olet itse väärässä. Olet saanut koko palstan suuttumaan, ja 15-20 ihmistä on eri mieltä. Pilkallisen hymiön käyttö on lapsellista.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ja jotta joku epälooginen tunneihminen ei nyt ymmärrä minua väärin, täsmennän että esteettiset ja normaatiiviset piirteet ovat mielestäni ehdottoman tärkeitä maailmankuvassa.

En vain jaksa ihmisiä, jotka väittävät, että heillä on luonnontieteellinen maailmankuva, ja lisäävät siihen kuitenkin esteettisiä ja normatiivisia ilmiöitä. Silloin sorrutaan humanistisen ajatteluun eli otetaan maailmankuvaan elementtejä, jotka eivät ole keskenään loogisesti yhteensopivia.

🦄

Sivullisena lukijana, pakko myöntää että tuossa olet nyt kyllä oikeassa. En pidä sinusta yhtään ja haluaisin aina sanoa vastaan kaikkeen mitä sanot, mutta nyt kun olet oikeassa niin en voi sanoa. Mutta älä oleta nyt tämän yhden ja ainoan kohdan perusteella että olisit oikeassa kaikessa muussakin mitä sanot....

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Sivullisena lukijana, pakko myöntää että tuossa olet nyt kyllä oikeassa. En pidä sinusta yhtään ja haluaisin aina sanoa vastaan kaikkeen mitä sanot, mutta nyt kun olet oikeassa niin en voi sanoa. Mutta älä oleta nyt tämän yhden ja ainoan kohdan perusteella että olisit oikeassa kaikessa muussakin mitä sanot....

Ahhahaa! 😄

Kiitos! 😄🙏

🦄

• Anonyymi00049
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Voisko olla, että nyt sitten kuitenkin olet itse väärässä. Olet saanut koko palstan suuttumaan, ja 15-20 ihmistä on eri mieltä. Pilkallisen hymiön käyttö on lapsellista.

Ei täällä kannata suuttua. 😃

🦄

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Pyydän anteeksi kaikilta lukijoilta tuota ylempänä olevaa kommenttiani, ymmärrän nyt että se oli väärin sanottu. Tein väärin kun annoin tuollaiselle henkilölle minkäänlaista vahvistusta ja kiitosta, ainoa oikea tapa tuollaisen henkilön kanssa toimimiseen on täydellinen ignorointi, millään sen sanomisilla ei ole merkitystä, oli sitten oikeassa tai väärässä.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Mistä koko palsta on suuttunut?
        Maailmankuvassa ja mielipiteissä eroja?
        Vai ovatko jääneet perusteluissa häviölle?

Vai onko Yksäri käynyt jonkun henkilön kimppuun?

Vanhan opetuksen mukaan 75% niistäkin ihmisistä, joiden luulemme olevan kanssamme samaa mieltä, ajattelevatkin asioista eri tavalla kuin me.

Keitä muuten ovat nuo 15-20 ihmistä?

xLiner

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Mistä koko palsta on suuttunut?
        Maailmankuvassa ja mielipiteissä eroja?
        Vai ovatko jääneet perusteluissa häviölle?

Vai onko Yksäri käynyt jonkun henkilön kimppuun?

Vanhan opetuksen mukaan 75% niistäkin ihmisistä, joiden luulemme olevan kanssamme samaa mieltä, ajattelevatkin asioista eri tavalla kuin me.

Keitä muuten ovat nuo 15-20 ihmistä?

xLiner

Mistä vitusta minä tiedän. Olet palstan typerin paskapää, niin en mielelläni vastaisi. Ihmettelin vaan kun tuo sai jopa pirppiksen suuttumaan.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Mistä vitusta minä tiedän. Olet palstan typerin paskapää, niin en mielelläni vastaisi. Ihmettelin vaan kun tuo sai jopa pirppiksen suuttumaan.

Hyvinhän tuo vastaaminen sinulta onnistui.

Pirppis on ollut viime aikoina usein hyvin vihainen, ei mitään uutta.

Mua lähinnä ihmetyttää miksi porukka viitsii tosissaan kiukutella.

Eli kunhan yritit saada painoarvoa viestillesi - Anomuumi on aina yksi hlö. Ei noita riitelijöitä montaa ole 😄

xLiner

• Anonyymi00044 kirjoitti:

🦄

Normatiisisuus on psykologinen termi, jolla ei ole mitään käyttöä luonnontieteellisessä maailmakuvassa. Samoin kauneuden tuntemus, tai yleensäkään tunteet, eivät seuraa lainkaan loogis-empiirisestä ajattelusta.

Ne eivät ole loogisessa suhteessa toisistaan, vaan evoluutio on luonut ne, noudattaen vain yhtä periaatetta, valitsemalla automaattisesti eniten lisääntyvät jatkamaan sukuaan.

Tinkimätön tasa-arvo ei ole johdettavissa biologiasta, vaan se on IDEOLOGIAA, mutta se ei tarkoita sitä, että tämä ideologia on ihmisille mahdoton.

Evoluutio on suvun jatkumiselle HYÖDYLLISTÄ mutta ei LOOGISTA, aivan samaan tapaan, kuin asiotten oikeellisuus ei ole lehden mitta, vaan MENEKKI ja sen kautta TUOTTO.

Humanistisista aloista todennäköisimmin parhaimmin toimiva lienee 1) kielitiede. Toisiksi varmin lienee 2) historia, vaikka siinä on lähteiden puutteen takia vakava bias, ja historian väärentämistä tapahtuu paljon.

Kolmanneksi laittaisin ehkä sosiologian. Alan julkilausutuissa menetelmissä korostetaan, että korrelaatio ei ole syy- ja seuraussuhde, vaan molemmilla saattaa olla yhteinen syy, mutta niin pian, kuin ryhdytään tutkimaan, se unohdetaan tyystin.

Toinen radikaali metodinen virhe periytyy jo eurooppalaisen sosiologian perustajalta, Émile Durkheimiltä, joka kirjoitti, että yhteiskunnalliset ilmiöt on selitettävä yhteiskunnallisilla syillä, siis ryhmän käyttäytymistä ryhmäsyillä. Edelleen paljon käytössä.

Jos tiede voi olla analyyttinen, se hylkää holismin. Oikea tiede purkaa ryhmän käyttäytymisen yksilöitten käyttäytymiseksi tilanteessa, jossa toiset oliot ovat yhden olion ympäristö. Vrt. nykyisen tieteen 'parviäly'.

Ehkä sitten lääketiede, josta suurin osa 'tutkimuksista' on korrelaatioden tulkitsemista, syy- ja seuraussuhteiksi, millä ei ole mitään tekemistä eksaktien luonnontieteitten kanssa, mutta on myös rautaista mikrobiologian tutkimusta aina DNA- molekyyli- ja atomitasolla asti.

Täysin surkealla tasolla on kasvatustiede, joka unohtaa systemaattisesti geeniperinnän.

Pahnan pohjimmaisena tulee sukupuolentutkimus eli entinen naistutkimus, joka onkin yliopistossa vain siksi, että feministeillä olisi jotakin puuhaa, etteivät riehuisi kaduilla ja sotkisi yhteiskuntarauhaa. Siellä riittää korkeaksikin opinnäytteeksi, että siteeraa gurua ja kertoo apparaatissa, missä guru on näin kirjoittanut.

Samat oppiarvot kuin luonnotieteittekin monilla aloilla tekevät feministit tyytyväisiksi, mutta joistakin merkillisistä syistä, eivät kerro, millä alalla ne on hankittu.

Lista ei ole täydellinen, mutta kertoo, että pidän humanistisia aloja aivan välttämättöminä, mutta niihin tulee myös suhtautua kriittisesti tapauskohtaisesti.

Jos vielä kerrot minusta paikkansapitämättömiä, varaudu siihen, että oion käsityksiäsi, jos siihen on aihetta. Toinen mahdollisuus on, ettet puhu minusta mitään nimeltä mainiten tai -manitsematta.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Kiitos, 00047! En kuitenkaan tiedä kuka sinä olet, olenko ennen ollut tekemisissä kanssasi, missä melkein kaikissa asioissa olet erimieltä ja miksi.

Siltä varalta, ettet vastedeskään kertoisi ajatuksistasi enempää, toivotan sinulle oikein hyvää ja iloista kesän jatkoa!

• Anonyymi00054

Esimerkki siitä, että kuljet laput silmillä ja näet vain oman kapean näkökulmasi.
      Sanoit että on tekosyy, jos henkilö ei ota työtä vastaan asuinalueensa ulkopuolelta, koska sinäkin olet ottanut.

Ymmärrätkö että sinulla on vain yhden ihmisen kokemus, ja tällä yhden ihmisen kokeumuksella julistat, että kaikki jotka eivät toimi kuten sinä tekevät niin tekosyyn vuoksi. Maailmassa on 8-miljardia muutakin joilla on elämästä omat kokemuksensa.

Tämä vetohevosen laput silmille kulkeminen tekee sinusta tietyllä tapaa narskumaisen, vaikka siitä ei olisikaan kyse. Kenties olet sillä tavoin "looginen", että tunneyhteytesi muihin ihmisiin on puutteellinen ettet kykene hyväksymään ja samaistumaan heidän asemaansa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että logiikkasi olisi vulkanuslaisen erehtymätöntä, siitä vain puuttuu tätä inhimillinen samaistuminen, mikä tekee sinun tavastasi kokea asioita muka jotenkin oikeamman kuin muiden.

Erikoista että koet tarvetta sitten tehdä aloituksia, joissa pyrit ylläpitämään omaa käsitystä itsestäsi. Jos sinulle sanoo, että kieltämällä muiden kokemukset et voi oppia muista, teet aloituksen missä kerrot nimenomaiseseti kuinka pyrit aina oppimaan muista ihmisistä. Tämäkin aloitus taitaa kuulua samaan kastiin.

• Anonyymi00055

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, hyvin kirjoitettu.

Tämä aloitus on hyvin erikoinen - tehdään itsestä maailman napa ja sen jälkeen jaetaan muut vastakkaisiin leireihin sen mukaan miten he tähän napaan suhteutuvat. Hyvin narskumainen toimintatapa - joo, hold your unicorns, tämä lause ei = diagnoosi.

Ja eikös vain paikalle karauta ’hovi’ omilla keppihevosillaan 😀

• Me kaikki ollaan erilaisia, ja siinä se elämän rikkaus onkin. Osa pyrkii näyttelemään keskimääräistä ihmistä ja se on todella omituista ja friikkiä. Kiitos että sinä olet juuri sinä.

• Anonyymi00056

Kiitos, kauniisti sanottu! ☺️

🦄

• Anonyymi00057
      UUSI

Kiitos XLinerille ja ystävälliselle anonyymille / ystävällisille anonyymeille ketjussa "Herkkyydestä"!

Aloitus oli hyvä ja asialliset puheenvuorot ketjussa erinomaisia. 🙏☺️

Tuntuu kyllä pahalta sen henkilön puolesta, jonka äiti ei hyväksynyt hänen herkkyyttään. 🥺 Jos tuot sen äitin joskus tänne, niin voin sanoa sille pari tarkoin valittua sanaa. 😡

🦄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      267
      858
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      665
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      44
      635
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      558
    5. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      51
      487
    6. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      30
      450
    7. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      444
    8. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      437
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      436
    10. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      45
      427
    Aihe