Mitä eroa on tummalla ja täysjyväriisillä vai onko mitään? Kumpi on terveellisempää ja laihduttajalle parempi vaihtoehto?
Vastaukset 4
- ......
Parempi vaihtoehto on se kummassa on enemmän kuitua, vitamiineja, hivenaineita ym. Erityisesti laihduttajalle kuidut ovat hyviä, koska ne pitävät nälän tunteen kauan poissa. Luulisin, että molemmat ovat täysjyvää. Tarvittavat tiedot voi lukea paketin kyljestä.
- Joka alan asiantuntija
Täysjyvä on täysjyvää, kun taas tummassa viljassa jyvän uloimpia kuorikerroksia on kuorittu vähän. Kysymys voi olla myös täysjyvän ja valkoísten jauhojen sekoituksesta. Täysjyvä on siis parempaa.
Nykyään kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen, että on myös feikkitäysjyvätuotteita, kuten sellaista spagettia, joissa valkoisiin jauhoihin on lisätty kuitua - ja tätä kutsutaan täysjyväksi. Tällaista feikkispagettia myydään esim. S-marketeissa (joka sivumennen sanoen on ihan hyvä kauppa muuten). Tämä ei ole oikeata täysjyvää, koska esim. viljan alkio puuttuu. - vanha mies
Joka alan asiantuntija kirjoitti:
Täysjyvä on täysjyvää, kun taas tummassa viljassa jyvän uloimpia kuorikerroksia on kuorittu vähän. Kysymys voi olla myös täysjyvän ja valkoísten jauhojen sekoituksesta. Täysjyvä on siis parempaa.
Nykyään kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen, että on myös feikkitäysjyvätuotteita, kuten sellaista spagettia, joissa valkoisiin jauhoihin on lisätty kuitua - ja tätä kutsutaan täysjyväksi. Tällaista feikkispagettia myydään esim. S-marketeissa (joka sivumennen sanoen on ihan hyvä kauppa muuten). Tämä ei ole oikeata täysjyvää, koska esim. viljan alkio puuttuu.olen tavallisesti ostanut torinon tumma spagetti nimellä kulkevaa spaghettia. valmistusaineita tumma vehnäjauho, tumma durumvehnäjauho ja vesi. eli sekin lienee siis kusetusta, viljan ravintorikkain osa otettu pois?
pitää katsoa seuraavaksi niitä italialaisia pastoja, vaikka ne ovat kyllä niin kalliita ettei rahat riitä. no ei se torinonkaan spaghetti sentään liisteröidy vaikka vähän vaahtoaakin keitettäessä.
- kuituhirmu
Osta Rainbow:n luomu täysjyväspagettia:
http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/elintarvikkeet/riisit-ja-pastat/rainbow-luomu-taysjyvaspagetti-500-g/
Siis tämä vastaus oli edelliselle. Mielestäni hyvän makuista spagettia, kiinteää, eikä mitään mössöspagettia. Viljaisa maku! =P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493