Monesti komeudesta on puhuttu

Tälläkin palstalla on and on. Kyrpiintymiseen asti siis, mutta mikä tässä nyt sitten vielä mietityttää, niin miten miesten ja naisten käsitys komeasta voi poiketa aika paljonkin toisistaan.

Kuten myös sukupuoliryhmien sisälläkin kullakin on oma käsityksensä, mutta miten miehillä tuntuu olevan aihepiiri jotenkin arempi?

152

375

Vastaukset 152

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Makunsa kullakin. Itse ehkä huomaa pikku viat itsessään parhaiten. Se taas on eri asia, antaako sen haitata itseään.

>Simiti<

• Juu toki. Mutta miksi sitten moni mies ei usko mitä nainen sanoo maystaan vaikkapa? Vaan se naisen makukin mitätöidään? Heikko itsetuntoiset miehet, eihän hyvällä itsetunnolla tarvi.

• Anonyymi00009
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu toki. Mutta miksi sitten moni mies ei usko mitä nainen sanoo maystaan vaikkapa? Vaan se naisen makukin mitätöidään? Heikko itsetuntoiset miehet, eihän hyvällä itsetunnolla tarvi.

Tuossa taidat oikeassa, että mitä heikompi looseri, sitä suurempi meteli ja muiden painamista kivipohjaan.
        Tähän kun vielä lisätään samanmielisten lauma, niin tyhmyys ja räksytys lisääntyy.

>Simiti<

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tuossa taidat oikeassa, että mitä heikompi looseri, sitä suurempi meteli ja muiden painamista kivipohjaan.
        Tähän kun vielä lisätään samanmielisten lauma, niin tyhmyys ja räksytys lisääntyy.

>Simiti<

Olisko aika sitten taas persujen lynkkaamiselle ja tällä kertaa oikein joukon kera?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olisko aika sitten taas persujen lynkkaamiselle ja tällä kertaa oikein joukon kera?

Missä puhuttiin persuista?

>Simiti<

• Anonyymi00072
        Anonyymi00009 kirjoitti:

>Simiti<

Omakohtaisesta kokemuksestasiko tiedät että pitää olla luuseri

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Missä puhuttiin persuista?

>Simiti<

Tuli vain mieleen tuosta kommentista suhteesi mm. persuihin ja reaktiosi täällä ko. puolueeseen.

• Onko se niin, että mies on heikompi kestämään kritiikkiä ja naisen on vaan pakko, koska mies niin vaan päättää? Nainen on alistettu objektiksi olipa itse esillä tai ei, niin jo kaupassa joku katsoo arvioiden. Ja se on yleensä mies.

Katoppa takas niin auts yhyy. Ei saa.

• Anonyymi00011

😆 kerran pikkupoika oli äitinsä kanssa kaupassa. Tämä silmälappu ukkeli ryhtyi hymyilemään, kun pikkupoika osoitti sormella: "äiti,äiti. Kato! Merirosvo."

Äiskä punasteli ja yritti kadota. Seurailin muka samoilla osastoilla asioiden. Kassalla sitten ostin sille pikkupojalle merirosvotikkarin ja sanoin antaessani sen räyyh! Äiskä oli huojentunut, kun en ollutkaan vihainen tosikko.

>Simiti<

• Anonyymi00011 kirjoitti:

😆 kerran pikkupoika oli äitinsä kanssa kaupassa. Tämä silmälappu ukkeli ryhtyi hymyilemään, kun pikkupoika osoitti sormella: "äiti,äiti. Kato! Merirosvo."

Äiskä punasteli ja yritti kadota. Seurailin muka samoilla osastoilla asioiden. Kassalla sitten ostin sille pikkupojalle merirosvotikkarin ja sanoin antaessani sen räyyh! Äiskä oli huojentunut, kun en ollutkaan vihainen tosikko.

>Simiti<

Heh, lapset on kyllä. 😄❤️

Äiti tietysti omassa asemassaan huolestui, jos tuleekin ongelmia.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mulla tuossa yhdessä koulussa muksuja 4-5 kysyi, että ootko sä mies vai nainen kun ei me oikein tiietä, kun oot jotenkin vähän mieskin ja silti nainenkin.

Tytär töräytti, se on mun äiti ohi mennessään. Mitäs äitit on?

• Anonyymi00050
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Nooh. Toki niinkin. Mutta en ole kuullut, että kukaan olisi vielä vihastunut lasten sutkauksista.

>Simiti<

• Anonyymi00067
        Anonyymi00011 kirjoitti:

>Simiti<

Minulle joskus kauan sitten kaupan kassalla ollessani jälkeeni seuraavana tuli äiti pojan kanssa, ja poika minut nähdessään huusi että "äiti kato salainen agentti" Minulla oli mustat vaatteet nahkatakki lierihattu ja aurinkolasit, ja mustat käsineet. Sen äiti vakuutteli että eikä ole, mutta kun virnistin pojalle ja nyökkäsin hyväksyvästi niin poika alkoi taas huutamaan kovaan ääneen... ja on varmaan yhä vakuuttunut että olin elokuvista tuttu salainen agentti. Varmaan ne äiti ja poika yhä joskus keskustelevat ja kiistelevät asiasta. Tuli vasta kotona mieleen että olisi pitänyt kaivaa lompakostani 9mm p is to oli lupakortti ja näyttää sitä pojalle.... olisi varmasti vakuuttanut sen täydellisesti.

• Anonyymi00002

Mitä on komeus?
      Ulkomuotoa vai energia ja tapa miten
      ihminen kantaa itseään?

Jopa käytös!

Engl kielessä
      on handsome money = komeat rahat

Hand = käsi
      Some= jnkn verran tai joku

Käsijokuraha
      😂

• No tässä tapauksessa keskitytään siihen ulkokuoreen, sen anatomiaan. 😅

• Anonyymi00003

Kiva nauraa omille vitseille.

Mut siis komeus käsitys vaihtuu itsellä
        iän mukaan. Joskus aika rouhean näköinen saattaa olla aika oho.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Muistan edelleen vuosien takaa tilanteen,
        kun olin kaupassa, poistumassa ja
        ovesta tuli sisälle mies, joka
        oli OHO. Katsottiin hetki silmiin.

OHO

Ja miksi sen muistaa vieläkin?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Komeuskäsitys
        on ilmeisesti yhdyssana.

Joo, helpompi lukea kun on yhdessä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

OHO

Mulla ei sellaisia mieskokemuksia ole, että joku olis OHO. Jonkun persoona on ollut se OHO muttei ulkonäkö koskaan. Ehken vaan niin piittaa miehistä sitten, kun muutenkin saan OHO säväreitä naisista.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Komeuskäsitys
        on ilmeisesti yhdyssana.

Joo, helpompi lukea kun on yhdessä.

Ei väliä, ei olla koulussa nyt. Ymmärretään erillisenäkin.

• Anonyymi00030
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mulla ei sellaisia mieskokemuksia ole, että joku olis OHO. Jonkun persoona on ollut se OHO muttei ulkonäkö koskaan. Ehken vaan niin piittaa miehistä sitten, kun muutenkin saan OHO säväreitä naisista.

Tämä sinun jatkuva Suoli-sivustolla avautuminen on ilmeisestikin jotain terapiaa sukupuoli-identiteettiisi liittyen.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Tämä sinun jatkuva Suoli-sivustolla avautuminen on ilmeisestikin jotain terapiaa sukupuoli-identiteettiisi liittyen.

Ei vaan asian normalisointia. Taukki. 🙂

• Anonyymi00004 kirjoitti:

OHO

Minäkin muistan pitkän katseen aina. Niitä on elämän varrella kertynyt muutama, mutta yhden käden sormilla kuitenkin. Aika harva uskaltaa nykyään katsoa edes silmiin, niin olen analysoinut, että siksi pitkä katse voi jäädä kummitelemaan. Se poikkeaa nykyajan tavallisesta.

• Anonyymi00005

Totta. Miehillä keskimäärin on täysin erilainen käsitys miehisestä komeudesta kuin naisilla. Tämähän on ihan tutkimuksissakin todettu. Miehet keskimäärin ihannoivat selvästi maskuliinisempaa miehen habitusta kuin naiset. Sitten kun otetaan vielä huomioon se, että naistenkin maku on monipuolinen, niin on liki mahdoton sanoa millainen mies olisi universaalisti komea.

Jokainen toki varmasti tunnistaa stereotyyppisen "kaupallisen" komeuden, kun sitä näkee. On kuitenkin ihan eria asia kokeeko sitä itse henkilökohtaisella tasolla lainkaan puoleensavetäväksi.

• Anonyymi00010

Pakko vielä lisätä, että myös ihmisten ajattelun binäärisyys tuottaa monesti tulkintaongelmia. Jos Ihmiseltä kysytään, että "onko tämä henkilö sinusta komea (tai kaunis)" ja hän vastaa ei, niin moni tulkitsee vastauksen tarkoittavan vastaajan pitävän henkilöä rumana. Todellisessa maailmassahan tuohon komean ja ruman väliin kuitenkin menee valtaosa.

Sama pätee, jos kysytään kokeeko vastaaja jonkun yksilön ulkoisesti viehättäväksi tai puoleensavetäväksi. Jos vastaus on ei, niin sen tulkitaan useinmiten tarkoittavan rumana pitämistä. Tämä siitä huolimatta, että viehättävyys taas ei usein lainkaan korreloi komeuden/kauneuden kanssa. Se kokeeko jonkun viehättäväksi on useinmiten tyystin eri mittarilla kuin se kokeeko tämän stereotyyppisesti, yleisten kauneusnormien mukaan komeaksi/kauniiksi.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Pakko vielä lisätä, että myös ihmisten ajattelun binäärisyys tuottaa monesti tulkintaongelmia. Jos Ihmiseltä kysytään, että "onko tämä henkilö sinusta komea (tai kaunis)" ja hän vastaa ei, niin moni tulkitsee vastauksen tarkoittavan vastaajan pitävän henkilöä rumana. Todellisessa maailmassahan tuohon komean ja ruman väliin kuitenkin menee valtaosa.

Sama pätee, jos kysytään kokeeko vastaaja jonkun yksilön ulkoisesti viehättäväksi tai puoleensavetäväksi. Jos vastaus on ei, niin sen tulkitaan useinmiten tarkoittavan rumana pitämistä. Tämä siitä huolimatta, että viehättävyys taas ei usein lainkaan korreloi komeuden/kauneuden kanssa. Se kokeeko jonkun viehättäväksi on useinmiten tyystin eri mittarilla kuin se kokeeko tämän stereotyyppisesti, yleisten kauneusnormien mukaan komeaksi/kauniiksi.

Ei lisättävää. 🙂

• Anonyymi00006

Naisista 80% miehistä oli rumia Cupidon tutkimuksen mukaan. Miesten käsitys toistensa ulkonäöstä on realistisempi, että suurin osa on ihan taviksia. Harva on niin ruma, että tekee pahaa katsoa. Miehet eivät myöskään tarvitse meikkiä muuttaakseen ulkonäkönsä täysin toiseksi.

Otetaan naisilta meikit pois ja katsotaan, kenelle se on arkapaikka?

• Mjaa, minulla on sitten tosiaan miehen aivot jos noin. En käyttäisi meikkiä, väkisinkään ja suurinosa miehistä on tavallisia joskin kelpaa mun silmälleni.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mjaa, minulla on sitten tosiaan miehen aivot jos noin. En käyttäisi meikkiä, väkisinkään ja suurinosa miehistä on tavallisia joskin kelpaa mun silmälleni.

Ja ne ällökomeat on vastenmielisiä jopa. Persoonattomia.

• Anonyymi00041
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja ne ällökomeat on vastenmielisiä jopa. Persoonattomia.

Allekirjoitan tuon saman ajatuksen ja kokemuksen. Aivoni tunnistavat kyllä sellaisen hyvin komean, kaupallisen komeuden, kuten tuolla aiemmin sen nimesin. Jos minulle lykätään nippu kuvia ja käsketään etsiä sieltä komeat, niin löydän ne kyllä sieltä. Yksikään heistä ei kuitenkaan ole minusta viehättävä, eikä puoleensa vetävä. IRL pikemmin jopa täysin päinvastoin. Sellainen stereotyyppinen komeus on minusta henkilökohtaisella tasolla luotaantyöntävää ja vastenmielistä.

Jos minulle lykkättäisiin tuollainen nippu kuvia tuolla mainitsemallani tehtävänannolla, niin minun olisi pakko kysyä tarkentavia kysymyksiä. En tietäisi kumpaa vastausta he tahtoisivat ... ketkä näistä miehistä tunnistat yleisten normien mukaan komeaksi, vai ketä näistä miehistä pidät itse hyvännäköisenä.

• Anonyymi00008

Päinvastoin. Naisille tuo on todella arka aihe. Siitä ei haluta/saa puhua, vaikka kaikki tilastot osoittavat naisten tykkäysten kasaantuvan pienelle miesjoukolle.

• Anonyymi00012

Mitäs incelille muuta?

• No juurihan tässä yritetään puhua. Heitä pöytään vaan. Kuuntelen.

• Anonyymi00013

Naisia arvioidaan koko ajan halusivat tai ei.
      Ihan tietoisesti, muutin pukeutumista,
      ettei katsottaisi.
      Sulautuisi joukkoon.
      Huomatuksi tuleminen on myös turvallisuusriski.

Tietyissä paikoissa miesten katseet loukkaa.
      Osa tuijottaa törkeästi, vaikka
      sillä olis jo nainen mukana.

Ei naiset syö miehiä tuolla tavalla silmillään.

Vaikka mies olis komea, eihän niille saa sanoa sellaista.

• Anonyymi00014

Ei muuta kuin lakimuutosta ajamaan. Miehet voitaisiin tuomita lukemaan tiilispäitä jos mies esim. katsoo väärin.

• Niin, se on joku muka luonnonlaki, mies nyt vaan toimii niin vaistomaisesti. Paskat kunhan selittelee apinanaivojaan.

• Anonyymi00027
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin, se on joku muka luonnonlaki, mies nyt vaan toimii niin vaistomaisesti. Paskat kunhan selittelee apinanaivojaan.

Eikös sulla ole miehen aivot?

• Anonyymi00028

En ymmärrä? Jos minua tuijottaa nainen esim. lähikaupassa ja täräyttää, että siinäpä komea urho, niin kiittäisin lähinnä.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Eikös sulla ole miehen aivot?

Sitä ei tieteellisesti ole voitu todentaa, mutta jotain miesmäistä vikaa kuulemma löytyy. Oisko syy ollut äidin mieshormooni myräkän kun mulle aivoja kehitteli.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

En ymmärrä? Jos minua tuijottaa nainen esim. lähikaupassa ja täräyttää, että siinäpä komea urho, niin kiittäisin lähinnä.

Niin minäkin. Toistaiseksi mummot kysyy vaan, nuori mies voitko auttaa tuon tuolta hyllystä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

En ota riskiä,
        että äijä suuttuu tai pitää hulluna,
        jos kehaisee komeaa miestä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä tiede keksii vielä syyn miksi osan aivot toimii kehon anatomiasta poiketen tyypillisemmin kuin vastakkaisen kehon anatomian omaavilla.

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/elamantieteet/tytto-poika-vai-joku-muu

Nämä mainitut haarniskat kun pettää, niin entäs jos tyttökehoisesta tuleekin paitsi homo myös miesmäinen aivoiltaan?

Minunkin äiti läträsi liuottimien kanssa autonpesijänä mua oottaessaan ekat 3kk. Entäs jos myrkytyin ja menin pilalle?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Nämä mainitut haarniskat kun pettää, niin entäs jos tyttökehoisesta tuleekin paitsi homo myös miesmäinen aivoiltaan?

Minunkin äiti läträsi liuottimien kanssa autonpesijänä mua oottaessaan ekat 3kk. Entäs jos myrkytyin ja menin pilalle?

Sehän nyt on jo todettu, lihakseni ja voimani on keskivertoa naista kehittyvämmät jo ilman treeniä, olen miesmäinen jossain määrin myös ulkoisesti mittasuhteiltani, käytökseltäni ja kyllä olen myös vahvasti homo kun tunnen enimmäkseen vetoa naiskehoon.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sehän nyt on jo todettu, lihakseni ja voimani on keskivertoa naista kehittyvämmät jo ilman treeniä, olen miesmäinen jossain määrin myös ulkoisesti mittasuhteiltani, käytökseltäni ja kyllä olen myös vahvasti homo kun tunnen enimmäkseen vetoa naiskehoon.

Ja toisaalta homo miesaivoillakin olis, kun miehenkin kanssa seksi sujuu. Että...

• Anonyymi00044
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Voi pitää paikkaansa. Homoseksuaalisuus, saattaa johtua mm. ympäristömyrkyistäkin, kuten esim. linnuilla elohopea on aiheuttanut.

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Voi pitää paikkaansa. Homoseksuaalisuus, saattaa johtua mm. ympäristömyrkyistäkin, kuten esim. linnuilla elohopea on aiheuttanut.

Se ja äitini stressihormonit oli pilvissä, saatuaan tietää sairastavansa silloin vielä harvinaista ITP:tä ja hänellä koko raskaaksi tulo oli vaikea polykystisten munasarjojen vuoksi. Ja tuo sairaus oli keskeyttää raskauden. Se kaikki äidin hormonimyrsky ja liuottimet voi olla syy miksi minusta tuli mitä tuli.

Elinkelpoinen, mutta vähän erilainen, poikamaisempi ja poikana olisin halunnut elääkin mielummin. Kun naishommat tuntui vieraskielisen kirjan lukemiselta, etkä osaa edes kieltä mitä luet.

Kyllä mä pärjänny olen mutta opettelemalla ikään kuin ulkoa olemaan naisempi kun oikeasti olenkaan. Kai se vissiin ei yleensä vaadi ihmeitä?

• Anonyymi00068
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei muuta kuin lakimuutosta ajamaan. Miehet voitaisiin tuomita lukemaan tiilispäitä jos mies esim. katsoo väärin.

Joo kyllä laki täytyy pian saada, ja sen että onko rikosta tapahtunut määrittelee se miltä siitä naisesta tuntui se katse.

• Anonyymi00016

GermanLifter -nimimerkkiä käyttänyt mies halusi todistaa, että naisia saa todella helposti, jos on tarpeeksi komea.

Mies loi Tinder-profiilin, johon hän lisäsi kuvia muun muassa Call Me Maybe -hitin musiikkivideolla esiintyneen miesmallin kuvia. GermanLifter halusi kokeilla, kuinka pervoja kommentteja hän voisi lähettää, kun ulkonäkö vastasi lähes täydellistä miestä.

Oli suorastaan hirvittävää millaisia asioita nämä naiset olivat valmiita tekemään päästäkseen sänkyyn tämän miehen kanssa. Rivot kommentit ja herjaukset eivät olleet minkäänlainen este, kun ne tulivat kuumalta mieheltä.

https://www.viikonloppu.com/mies-te...oi-mita-tahansa-ja-naiset-olivat-sulaa-vahaa/

• Anonyymi00018

Aika selvää että nainen ei pahastu niistä kommenteista, vaan niiden esittäjästä. Nainen pahastuu siitä että alemman tason mies edes katsoo häntä kohden, pelkästään jo se on naiselle verinen loukkaus.

• Aina on joukossa niitä joille pinta menee sisimmän edelle, edelleen ne on niitä hoopoja akkoja minun mielestä ne.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aika selvää että nainen ei pahastu niistä kommenteista, vaan niiden esittäjästä. Nainen pahastuu siitä että alemman tason mies edes katsoo häntä kohden, pelkästään jo se on naiselle verinen loukkaus.

Näin se menee; naista ei haittaa ollenkaan huomio komealta rikkaalta uroolta, mutta kaljamahaisen kiitoratakaljun lökäpöksyn huomio on loukkaavaa.

• Anonyymi00017

Se ei poikkea miehillä ja naisilla toisistaan, vain ainoastaan sinulla ja muilla ihmisillä se käsitys poikkeaa toisistaan.

• Ei vain minulla, vaan nähty täälläkin vissi ero.

• Anonyymi00019

Maku muuttuu..nuorena tykkäsin pitkätukkaisista rokkarin näköisistä ja sellaisen ka menin naimisiinkin, sitten siisteistä luhythiuksisista. Itse leikkasin miehen hiukset ja hän kampasi taakse ja ylös tyylikkäästi. Kun erosin miellytti kaljut pitkäpartaiset ja pitkätukkiin en enää vilkaissutkaan😁 mitähän seuraavaksi...😅🤷‍♀️

• Seuraavaksi toteat, että kyllä se miehekäs nainen taitaa olla se vakain vaihtoehto. 😉

• Anonyymi00024
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Seuraavaksi toteat, että kyllä se miehekäs nainen taitaa olla se vakain vaihtoehto. 😉

No johan tuossa taannoin yritin sua kuvasi perusteella iskeä😄🤷‍♀️

• Anonyymi00024 kirjoitti:

No johan tuossa taannoin yritin sua kuvasi perusteella iskeä😄🤷‍♀️

Juu, luulitko etten huomannut? 😜

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, luulitko etten huomannut? 😜

Nuo kuvat on silleen vähän keljuja, kun joku voi mennä luulemaan, että no nyt on mies siinä mulle. Kiva kuva ja kivan oloinen, sitten joutuu pettyy, äää se onkin vaan maskuliniseerattu "parrakas" nainen. 😅

Tekoäly lukee mun omia piirteitä ja asettelee kuontalon miesversioon. Taiteellista testosteronia lisäämällä. Naismaiset piirteet kulmistuu pois. Niin kävisi myös testosteronilla, siksi sitä siteerasin.

• Anonyymi00021

Deittisovellukset on nostanut jo olemassa olevan hypergamian taivaisiin ja luonut aivan tavallisille ja tavallisen alapuolella oleville naisille täysin epärealistisen kuvan omasta tasosta. Tämä taas johtuu sukupuolten välisistä eroista käyttäytymisessä: miehet antavat helpon seksin toivossa tykkäyksiä moninkertaisesti naisia enemmän, kun taas naiset valikoivat tarkkaan. Syntyy tilanne, jossa tavisnaisella on satoja, ellei jopa tuhansia tykkäyksiä. Sieltä hän voi sitten edelleen valikoida komeimmat, vaikka komea mies ei naista muuhun kuin seksiin kelpuuttaisikaan.

Tämän takia ei synny parisuhteita ja sitä kautta lapsia.

• Eli sovellukset pois ja ulos ilman älylaitteita kattelemaan ihmisiä?

• Anonyymi00022

Älkää hyvät miehet alistuko uusioperheisiin elättämään toisen miehen lapsia! Älkää suostuko isäpuoleksi, koska se alistaa miestä! Älkää suostuko naimisiin ilman avioehtoa, koska sekin alistaa miestä!

Toin lapsettoman naisen itselleni Thaimaasta ja on ollut tottelevainen mitä on täällä ollut pari vuotta. On laittanut ruokaa, siivonnut ja silittänyt. Alussa laittoi jopa sukat ja kengätkin jalkaan. Tietty alussa piti opettaa lumitöissä ja muissa sellaisissa mitä ei ollut Thaimaassa tottunut tekemään. Myös sänky asiat on hoitunut mallikkaasti. Nyt olen kuitenkin huomannut, että on alkanut luistamaan hommista ja mm. ruoka monta kertaa myöhässä kun palaan himaan. Samoin ei antaisi käydä baarissa kuin pari kertaa viikossa. Pelkään, että suomalaisen naisen tavat alkavat pikkuhiljaa tarttua. Mitä kannattaisi tehdä?

• Anonyymi00032

Ai että ihan koti piian sieltä itsellesi hait? Ja nyt ihmettelet kun piika alkaa hokaan miten alistetussa asemassa onkaan kanssasi ollut näin vuonna 2026? Aijai, näin sen kuuluukin mennä.🤷‍♀️

• Anonyymi00035

Lopeta itse baarissa juoksemiset kokonaan, ja sano sille että lopetat sen naisesi takia koska et halua olla epäkunnioittava sitä kohtaan.

Kun mietit mitä se baaritoiminta siellä thaimaassa on, niin ehkä tajuat että joka kerta kun lähdet baariin loukkaa sitä naistasi.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Lopeta itse baarissa juoksemiset kokonaan, ja sano sille että lopetat sen naisesi takia koska et halua olla epäkunnioittava sitä kohtaan.

Kun mietit mitä se baaritoiminta siellä thaimaassa on, niin ehkä tajuat että joka kerta kun lähdet baariin loukkaa sitä naistasi.

Näinpä. Ja mitäkähän sieltä baareista hakee kun kerran omistaa häntä nöyrästi palvelevan ja muutenkin niin 'täydellisen' naisen. Joku ei nyt täsmää..🤔🤷‍♀️

• Anonyymi00064

Itsekäs suomi mies
        panee paljaalla, eikä välitä seurauksista tuon taivaallista.

Kokeilee jopa omalla vuorollaan hylkäämistä,
        eli lähtee näyttävästi baariin ja
        HUUTAA siellä kaikki kotiasiansa.

Miten epäkunnioittavaa kotona odottavaa naista kohtaan.

• Anonyymi00023

Aikoinaan nuorena ja komeana. Nythän olen enää komea, menin baarissa kaikista kauneimman naisen pöytään istumaan, kun muut tärisivät pelosta ja jännityksestä.

Juteltiin niitä näitä hetken aikaa ja sitten kysyin suoraan, että mentäisiinkö nu***maan?
      Hän vain tuumasi, että juodaan ensin nämä pois ja ätmiläiset jäi hölmön näköisenä katselemaan, kun lähdimme.

>Simiti<

• Anonyymi00026

Teetkö vieläkin niin?

• Anonyymi00025

Joku uupuneen oloinen seksitietäjä- neuvoja
      kertoi, että nuorten miesten edelleen yleisin kysymys
      on ”miten pääsen yhdyntään?”

Joten (souuuu)

Muutosta älykkyyteen ei ole odotettavissa,
      miesten ainoa arvo on olla nussittavana kylän fillari ja
      voihan niitä ihailla katsella.

Ei niitä kotiin tarvii ottaa asumaan.

• Anonyymi00052

Millainen arvomaailma niillä miehillä sitten pitäisi olla, mielestäsi?

Ei nyt paljoa arvokkaampaa miehelle löydy kuin se että pääsee p_nemaan naista ja mahdollisesti lisääntymään. Kun ei nyt vaan oikeastaan ole mitään sen arvokkaampaa olemassa.

• Jos nyt puhutaan heteroista, niin...

Naisten käsitys perustuu heidän subjektiiviseen näkemykseen. Kukin tietää itse mistä pitää. Naisten välillä on jonkin verran makueroja, josta sitten naiset voivat vetää johtopäätöksen että jokaisella olisi ihan oma makunsa.

Miehet taas eivät katsele muita miehiä, mutta jossain määrin objektiivisesti havaitsevat mitä naiset katsovat ja tekevät. Subjektiivisesti kullakin miehellä tietenkin on jonkinlainen käsitys siitä mikä oma komeus on.

• Anonyymi00034

Kyl miehet kattelee muita miehiä ja
        se alkaa jo ala- asteella, kun
        pojille tulee paine olla samanlainen kuin muutkin.

Jokaisella on samanlaiset vaatteet.

• No sen verran korjaan, että kyllä miehetkin heterotkin katselee miehiä. He kytkee tunteet siitä pois, mutta katselee kyllä ja vertailee alitajuisestikin. Moni heteromies pystyy halutessaan sanomaan, millainen mies on hänestä komea. Moni mies ei vaan kehtaa tai sulkee homokammossaan silmät.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

No sen verran korjaan, että kyllä miehetkin heterotkin katselee miehiä. He kytkee tunteet siitä pois, mutta katselee kyllä ja vertailee alitajuisestikin. Moni heteromies pystyy halutessaan sanomaan, millainen mies on hänestä komea. Moni mies ei vaan kehtaa tai sulkee homokammossaan silmät.

Miehet on keskimäärin homokammoisempia mitä naiset. Siinä syy jis joku mies kieltää ikinä katsineensa toista miestä pitäen häntä helvetin hyvännäköisenä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

No sen verran korjaan, että kyllä miehetkin heterotkin katselee miehiä. He kytkee tunteet siitä pois, mutta katselee kyllä ja vertailee alitajuisestikin. Moni heteromies pystyy halutessaan sanomaan, millainen mies on hänestä komea. Moni mies ei vaan kehtaa tai sulkee homokammossaan silmät.

Ai. Sinä tiedät nyt tämänkin asian paremmin. Minä nyt kuitenkin olen elänyt oikeasti miehenä elämäni.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Miehet on keskimäärin homokammoisempia mitä naiset. Siinä syy jis joku mies kieltää ikinä katsineensa toista miestä pitäen häntä helvetin hyvännäköisenä.

"homokammoisempia mitä naiset. "

Onko tämä jotain alueellista vammakieltä, joita sinäkin nyt viljelet? Mitä on kysymyssana ja sen tilalla pitäisi tuossa yhteydessä käyttää konjuktiota.

• scrg kirjoitti:

Ai. Sinä tiedät nyt tämänkin asian paremmin. Minä nyt kuitenkin olen elänyt oikeasti miehenä elämäni.

Tiedän kun olen elänyt miesten maailmassa, heteroiden erityisemmin. Miehet puhuu, ei ehkä keskenään mutta naisille joihin luottavat.

• scrg kirjoitti:

"homokammoisempia mitä naiset. "

Onko tämä jotain alueellista vammakieltä, joita sinäkin nyt viljelet? Mitä on kysymyssana ja sen tilalla pitäisi tuossa yhteydessä käyttää konjuktiota.

No ihan sama, mutta se on tutkittu juttu. En tosin etsi sulle lähteitä, oletan että osaat etsiä itsekin jos kiinnostaa.

• Anonyymi00039
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tiedän kun olen elänyt miesten maailmassa, heteroiden erityisemmin. Miehet puhuu, ei ehkä keskenään mutta naisille joihin luottavat.

"Miehet puhuu, ei ehkä keskenään mutta naisille joihin luottavat."

Tuo on asia, jota moni mies ei sitten ilmeisesti ihan vilpittömästi tiedä. Ehkä heillä itsellään ei ole elämässään yhtään naista, joiden voisivat luottamuksellisesti puhua.

Monilla miehillä on se kuori, jota "jätkien kanssa" pidetään yllä. Silloin ei voi myöntää vaikkapa nyt sitä, että on katsonut jotain miestä, että onpahan muuten h.lvetin hyvännäköinen. Kuitenkin, olen istunut melko monet kerrat heteromiesten seurassa, ruotien muiden miesten ulkokuorta, ei rääpivällä tavalla, vaan ihan aidosti analysoiden.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

"Miehet puhuu, ei ehkä keskenään mutta naisille joihin luottavat."

Tuo on asia, jota moni mies ei sitten ilmeisesti ihan vilpittömästi tiedä. Ehkä heillä itsellään ei ole elämässään yhtään naista, joiden voisivat luottamuksellisesti puhua.

Monilla miehillä on se kuori, jota "jätkien kanssa" pidetään yllä. Silloin ei voi myöntää vaikkapa nyt sitä, että on katsonut jotain miestä, että onpahan muuten h.lvetin hyvännäköinen. Kuitenkin, olen istunut melko monet kerrat heteromiesten seurassa, ruotien muiden miesten ulkokuorta, ei rääpivällä tavalla, vaan ihan aidosti analysoiden.

Okei, olen minäkin kuullut miesten keskenään ulkonäköä ruotineen. Miesten siis. Kehuneenkin. Mutta ehkä sergei on niissä miesporukoussa missä tuo on tabu ja juttelee tytöille sitten kun ei homokammoisina keskenään kyjenne. Jäähän se silloin tietoon tiedottomaan, että niinkin tapahtuu.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Okei, olen minäkin kuullut miesten keskenään ulkonäköä ruotineen. Miesten siis. Kehuneenkin. Mutta ehkä sergei on niissä miesporukoussa missä tuo on tabu ja juttelee tytöille sitten kun ei homokammoisina keskenään kyjenne. Jäähän se silloin tietoon tiedottomaan, että niinkin tapahtuu.

En usko että porukoissani on mitään varsinaisia tabuja. On nyt vaan yleensä kiinnostavampia asioita puhuttavaksi kuin ihmisten ulkonäöt. Tai naiset.

Tämä on se aika hauska juttu. Kun on nähnyt joskus joidenkin melko harvoin nähtyjen tuttujen kanssa, niin naispuoleinen henkilö sitten saattaa kysellä jotain että "mites herrojen X ja Y perhe- ja naisasiat". Niin sitten pitää vaan vastata, että en tiedä kun ei tullut puheeksi. Ei sitä nyt kaikkea ehdi puhumaan, kun tärkeimmät ensin:D

Olen sen aiemminkin sanonut, että esim. muoti on yksi niistä asioista, joista en ole lainkaan kiinnostunut. Ja sehän nyt sitten jotenkin liittyisi juuri siihen, miltä ihminen näyttää. Osaan minä sen arvioida jollain tasolla, näyttääkö ihminen terveeltä ja hyväkuntoiselta.

• scrg kirjoitti:

En usko että porukoissani on mitään varsinaisia tabuja. On nyt vaan yleensä kiinnostavampia asioita puhuttavaksi kuin ihmisten ulkonäöt. Tai naiset.

Tämä on se aika hauska juttu. Kun on nähnyt joskus joidenkin melko harvoin nähtyjen tuttujen kanssa, niin naispuoleinen henkilö sitten saattaa kysellä jotain että "mites herrojen X ja Y perhe- ja naisasiat". Niin sitten pitää vaan vastata, että en tiedä kun ei tullut puheeksi. Ei sitä nyt kaikkea ehdi puhumaan, kun tärkeimmät ensin:D

Olen sen aiemminkin sanonut, että esim. muoti on yksi niistä asioista, joista en ole lainkaan kiinnostunut. Ja sehän nyt sitten jotenkin liittyisi juuri siihen, miltä ihminen näyttää. Osaan minä sen arvioida jollain tasolla, näyttääkö ihminen terveeltä ja hyväkuntoiselta.

Nojoo, ymmärrän tuonkin että on todellakin parempaakin puhuttavaa, täysin samaa mieltä siitä, kuin jonkun ulkonäkö.

Mutta täällä puhutaan kaikenlaista, täällä voi sanoa sellaistakin mitä ei IRL ikinä uskaltaisi, kehtaisi tai haluaisi. Ja tottakai, ei kaikille ulkonäkö ole mikään puheenaihe, ei ole mullakaan IRL. Täällä siihen vaan törmää 24/7.

• Anonyymi00045
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Miksi heteron pitää sulkea tunteensa pois? En nyt varsinaisesti ole kyllä koskaan katsellut miehiä, mutta tosiaan jo kakarana sitä piti monia esim. elokuvastaroja ”komeina”, mutta ei siinä ollut mitään seksuaalista ainakaan mielessä, eikä ole edelleenkään.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kyl miehet kattelee muita miehiä ja
        se alkaa jo ala- asteella, kun
        pojille tulee paine olla samanlainen kuin muutkin.

Jokaisella on samanlaiset vaatteet.

No minä en sitten ollut yksi jokaisista. En ole koskaan ollut muotivillitysten perässä juoksevaa massaa. Vaatteet oli ne, jotka vanhemmilta ym. sain, eikä mitään paineita ollut näyttää naapurin Kakelta.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kun muuten tuota homokammoisuutta epäilit, niin on minua joku homo joskus tullut kadulla iskemään. Tai oletan että siitä oli kyse, kun tuli kysymään olenko homo. Ei aiheuttanut itsessäni mitään tunnekuohuntaa. Mutta sitä en osaa sanoa, mikä tuon aiheutti. Enkä muista osasinko arvioida oliko komea homo kyseessä.

• Anonyymi00051
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Taitaa olla niitä mehiä, jotka ovat omasta mielestään täysin heteroita, mutta haluaisivat kokeilla, kun Niko Saarinen vetää prr cc een?

• Anonyymi00054

Näistä sinun kommenteistasi selkeästi huomaa sen että olet itse nainen. Et tiedä edes alkeellisiakaan asioita miehistä. Toinen minkä tästä voi päätellä, sen lisäksi että olet nainen, et ole ollut miesten kanssa paljoa yhtään tekemisissä.

Tottakai miehet katsoo miehiä että miten treenattu se on, tai urheilullinen, ja miten rikas ja tyylikäs se on ym. ja miksei osaa arvioida kasvojen komeutta/kauneutta ihan hyvin, se on melko universaali asia, ei se ole mikään "mielipide" kuten naiset haluavat kuvitella (tuo hölynpöly on keksitty vain jotta virtahevon kokoinenkin nainen voi heidän mielestään olla kaunis).
        Mies arvioi toista miestä sen takia että tietää sen aseman, ja millainen se asema on suhteessa omaan itseensä.

• Anonyymi00051 kirjoitti:

Taitaa olla niitä mehiä, jotka ovat omasta mielestään täysin heteroita, mutta haluaisivat kokeilla, kun Niko Saarinen vetää prr cc een?

Seksuaalista suuntautumista voi arvailla, mutta lähdetään siitä että vain naiset on kelvanneet.

Voihan ihminen olla ikönsä kaapissa edes itse ymmärtämättä olevansa homo. Ihmettelee vaan kun ei oikein maita.

• scrg kirjoitti:

Kun muuten tuota homokammoisuutta epäilit, niin on minua joku homo joskus tullut kadulla iskemään. Tai oletan että siitä oli kyse, kun tuli kysymään olenko homo. Ei aiheuttanut itsessäni mitään tunnekuohuntaa. Mutta sitä en osaa sanoa, mikä tuon aiheutti. Enkä muista osasinko arvioida oliko komea homo kyseessä.

En minä tiedä sun homokammosta onko vai ei, mutta voit ihan hyvin olla miestuttavien parissa joilla homokammo on este puhua mitään mikä voisi heitä leimata. Silloinhan sinäkään et luonnollisesti siinä seurassa puhu mitään mikä olisi leiman paikka, eikö?

• Anonyymi00054 kirjoitti:

Näistä sinun kommenteistasi selkeästi huomaa sen että olet itse nainen. Et tiedä edes alkeellisiakaan asioita miehistä. Toinen minkä tästä voi päätellä, sen lisäksi että olet nainen, et ole ollut miesten kanssa paljoa yhtään tekemisissä.

Tottakai miehet katsoo miehiä että miten treenattu se on, tai urheilullinen, ja miten rikas ja tyylikäs se on ym. ja miksei osaa arvioida kasvojen komeutta/kauneutta ihan hyvin, se on melko universaali asia, ei se ole mikään "mielipide" kuten naiset haluavat kuvitella (tuo hölynpöly on keksitty vain jotta virtahevon kokoinenkin nainen voi heidän mielestään olla kaunis).
        Mies arvioi toista miestä sen takia että tietää sen aseman, ja millainen se asema on suhteessa omaan itseensä.

No tuo on sinun, yhden miehen näkökulma. Ei kaikkien. Ja tiedän kyllä mitä miehet ajattelee, niihin kun ei voi olla törmäämättä missään, miesten ajatuksiin. Daah.

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Miksi heteron pitää sulkea tunteensa pois? En nyt varsinaisesti ole kyllä koskaan katsellut miehiä, mutta tosiaan jo kakarana sitä piti monia esim. elokuvastaroja ”komeina”, mutta ei siinä ollut mitään seksuaalista ainakaan mielessä, eikä ole edelleenkään.

No niitä seksuaalusia tunteita juuri tarkoitin. Ne sulkee pois tai niitä ei edes ole. Bicurious miehillä kyllä on, mutta hekin voi ne sulkea pois päästään.

• Anonyymi00075
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No tuo on sinun, yhden miehen näkökulma. Ei kaikkien. Ja tiedän kyllä mitä miehet ajattelee, niihin kun ei voi olla törmäämättä missään, miesten ajatuksiin. Daah.

Etkös vasta väittänyt, että miehet salaavat näitä asioita, ettei leimata homoksi?

• Anonyymi00033

komeus luo aivan turhaa kateutta rumien keskuudessa ei se komeus ole mikään vapaalippu elämään ettei mitään pahaa tapahtuisi ja saisi aina kaiken mitä haluaa

• Juu, eikä se elämää tee joku ulkonäkö.

• Anonyymi00036

Vai niin, pitäisikö sitä sitten olla komea ihan hautaan saakka?
      Kylläpä nyt kaikesta tehdään ongelmia, jos on ruma tai komea.

AV

• Ei mitään pidä, on mitä on. Simppeliä.

• Anonyymi00040

Kyllä,
        legendasarjassa Pokka pitää,
        Hyasinth Bucket tuskailee,
        että miehet odottaa naisen olevan aina täys 10.

Miksi mies sais reposottaa?

Vai aletaanko kaikki repsottamaan?
        Tai hyväksytään tyypit sellaisna kuin ovat…

• Anonyymi00038

Tuossa viime syksynä kirkolla koiran kanssa oltiin kävelyllä.
      Kerrostalon rapusta astui kadulle erittäin sofistikoitunut rouva. Ex -kansanedustaja. Nyt jo eläkkeellä. Katsoi minua. Katsoi koiraa. Äijä oli viikko siitä aiemmin ollut trimmauksessa.
      Katsoi taas minuun ja lausahti.
      "Te olette todella komea pari!"

Komea nainen ei välttämättä ole ehkä se missikilpailujen voittaja. Mutta luulen jokaisen miehen ymmärtävän käsitteen "komea nainen".

Mies 65

• Entäs komea mies? Sinä ja koura olette komea pari, olisit kysynyt mutta kumpiko on komeampi. 😜

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Entäs komea mies? Sinä ja koura olette komea pari, olisit kysynyt mutta kumpiko on komeampi. 😜

Koura. 😅 Koira.

• Anonyymi00042
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Entäs komea mies? Sinä ja koura olette komea pari, olisit kysynyt mutta kumpiko on komeampi. 😜

No tuota. Karsastan liikaa uteliaisuutta. En kysynyt. Hänen katseessaan oli vastaus mieteeseesi.

Mies 65

• Anonyymi00049
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Jos olisi mulle ollut tämä kommentti, niin olisin vastannut: Kiitos! Minne lähetän dick pic:in?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jos olisi mulle ollut tämä kommentti, niin olisin vastannut: Kiitos! Minne lähetän dick pic:in?

Ja vastaavasti naisen kuullessa kehuja,
        kaikki odottaa sen vastaavan: ”kiitos, minne voin lähettää pimppikuvia?”

Noinko vastataan kehuun ja kohteliaisuuteen?

• Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ja vastaavasti naisen kuullessa kehuja,
        kaikki odottaa sen vastaavan: ”kiitos, minne voin lähettää pimppikuvia?”

Noinko vastataan kehuun ja kohteliaisuuteen?

Se oli huono vitse liittyen tuohon ”Mies ja KOURA”- kommenttiin.

• Anonyymi00043

Mitä hemmettiä? Ei siinä ole mitään homoa jos sanon työkaverille, että olet komea ja näytät hyvältä.

• Ei minustakaan, mutta aika harva mies niin tekee, koska pelkää homoleimaa.

• Anonyymi00060
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei minustakaan, mutta aika harva mies niin tekee, koska pelkää homoleimaa.

Se on täysin kulttuurikysymys, lähi -idässä päin ja intiassa miehet ovat hyvin läheisissä väleissä keskenään, ja kävelevät käsikkäin kadulla. Ei varmasti olisi mitenkään kummallista jos mies kehuisi toista siellä, ja aivan varmasti ne niin tekeekin.

Mutta siellä kun ei ole samanlaista kamppailua naisista kuin länsimaissa on, täällä miesten pitää varoa aivan kaikkea mikä voi saada miehen näyttämään heikolta naisen silmissä.

• Anonyymi00060 kirjoitti:

Se on täysin kulttuurikysymys, lähi -idässä päin ja intiassa miehet ovat hyvin läheisissä väleissä keskenään, ja kävelevät käsikkäin kadulla. Ei varmasti olisi mitenkään kummallista jos mies kehuisi toista siellä, ja aivan varmasti ne niin tekeekin.

Mutta siellä kun ei ole samanlaista kamppailua naisista kuin länsimaissa on, täällä miesten pitää varoa aivan kaikkea mikä voi saada miehen näyttämään heikolta naisen silmissä.

Varmasti on kulttuuriin vahvasti sidottu. Uskon mukisematta.

• Mummielestä on kyl kummallisee, et miehist vaan jotkut on ees snadisti komeita, mut kaikki sisaret on enämpi kauniillisii. 🌹👀

• Ehkä sillä on joku evoluution kiero syy.

• Anonyymi00053

Sinulla tuntuu olevan hirmu paljon sisaruksia. Käsittääkseni sinäkin olet yhden miehen morsian? Noh joo, ei sekoiteta tähän uskontoa.

Kyllä normaalin ihmisen pitää kyetä sanomaan ulkoisen habituksenkin kanssa edes hieman hyvää ihmistoverista, joka kulkee pitkää tietään ja osa jää välille.

>Simiti<

• Anonyymi00053 kirjoitti:

Sinulla tuntuu olevan hirmu paljon sisaruksia. Käsittääkseni sinäkin olet yhden miehen morsian? Noh joo, ei sekoiteta tähän uskontoa.

Kyllä normaalin ihmisen pitää kyetä sanomaan ulkoisen habituksenkin kanssa edes hieman hyvää ihmistoverista, joka kulkee pitkää tietään ja osa jää välille.

>Simiti<

Sekoilet.

Oikeasti olen yhden vaimon mies. Olemme olleet naimisissa jo yli 57 vuotta, ja rakastamme edelleen toisiamme, niin että kipeää tekee.

• Anonyymi00047

Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta kysyn silti. Jos voisit itse päättä niin kumpi olisit mieluummin, vasaani vai metso ja perustelut valinnallesi?

• Kukko jussi. Perustelut, koska voisin.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kukko jussi. Perustelut, koska voisin.

Ehkä kuitenkin haukka tai kotka. Kanalinnut ei niin nappaa.

• Anonyymi00061

Kyllä olisin fasaani, se käyttäytyy sivistyneemmin ja on hienot vaatteet, höyhenpuku, päällä. Metso on vaan agressiivinen ja hullu riehuja, ja hieman vaja a ä l y i sen näköinen.

• Anonyymi00061 kirjoitti:

Kyllä olisin fasaani, se käyttäytyy sivistyneemmin ja on hienot vaatteet, höyhenpuku, päällä. Metso on vaan agressiivinen ja hullu riehuja, ja hieman vaja a ä l y i sen näköinen.

Mutta haukka on iso ja vahva, pärjää yksinään karuissakin ympäristössä. Eikä liian koristeellinen. En välittäisi olla mikään hienohelma. En ole sitä naisenakaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mutta haukka on iso ja vahva, pärjää yksinään karuissakin ympäristössä. Eikä liian koristeellinen. En välittäisi olla mikään hienohelma. En ole sitä naisenakaan.

Kotka vielä isompi ja koruttomampi. 🙂

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kotka vielä isompi ja koruttomampi. 🙂

Haukoista kanahaukka on cool.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Haukoista kanahaukka on cool.

Merikotka siinä samassa.

• Anonyymi00070
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Haukka on p*ska lintu. Kaikki lintuharrastajat vihaa sitä.

• UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Haukka on p*ska lintu. Kaikki lintuharrastajat vihaa sitä.

Niin varmaan, kun pistelee pienempiään kanveesiin. Mutta julma maailma on sellainen. Haukka ei ole itse valinnut itseään ja asemaansa, haukka syntyi haukaksi eikä voi kolibriksi muuttua, ihan sama miten paljon vihataan.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin varmaan, kun pistelee pienempiään kanveesiin. Mutta julma maailma on sellainen. Haukka ei ole itse valinnut itseään ja asemaansa, haukka syntyi haukaksi eikä voi kolibriksi muuttua, ihan sama miten paljon vihataan.

Eihän tässä maailmassa muutenkaan jokaisen yksilön ihannemaailma toteudu, eikä se varmasti ole elämän tarkoituskaan. Heaven and hell, sitä se on tää maailman kulku kaikilla. Koita löytää tasapaino, itsestäs et oikeen muutakaan voi.

• Anonyymi00048

Noh. Eiköhän myös miesten ja naisten käsitys kauniista naisesta poikkea aika tavalla toisistaan? Ja oli sitten kyse miesten komeudesta tai naisten kauneudesta, niin mieltymykset, ihanteet yms on yhtä ja todellisuus toista ja sitten on vielä henkisyyskin.

Omassa nuoruudessani miesten komeudesta tai naisten kauneudesta ei puhuttu, eikä omia ihanteita paasattu kenellekään. Sinänsä aivan ihanaa aikaa! Nyt on instat ja muut somet, S24 keskustelu.. tositeeveet missä ruoditaan toisten ulkonäköä kyllästymiseen asti - tai siis ihan sairaalloistahan se on.

- Sheena

• Anonyymi00059

"miesten ja naisten käsitys kauniista naisesta poikkea aika tavalla toisistaan?"

Kaikki miesten ja naisten käsitykset aivan kaikesta poikkeaa toisistaan aivan täydellisesti. Tuo on vain yksi pieni osa siitä.

• Toki, se oli kyllä ihan mukavaa aikaa vielä kasarillakin, kaikki tuijotti vaan muotiin, ei itse ihmisen kehon ulkonäköön.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Toki, se oli kyllä ihan mukavaa aikaa vielä kasarillakin, kaikki tuijotti vaan muotiin, ei itse ihmisen kehon ulkonäköön.

Kun oli muidin mukaan menijä, riitti siis asusteet ja permanentit, eikä kukaan tullu haukkuu ihmisen omaa kehoa.

• Anonyymi00056

Eikä sillä komeudellakaan ole mitään merkitystä, jollei persoona herätä kiinnostusta tai seksuaalista halua tai mitä nyt ikinä...

Komea voi olla ihan eri asia kuin oikealla tavalla miellyttävä ulkonäkö.

xLiner

• Viimeisin on just näin. "Komea voi olla ihan eri asia kuin oikealla tavalla miellyttävä ulkonäkö."

Sama muuten naisissakin. Joku voi olla nk. tavus, mutta miellyttävä ulkonäkö vetää kuin hunaja puoleensa.

Mä taidan katsella juur noin ihmisiä, silloin kun katselen ulkonäköä. Ei ole mikään kauneusstandardien mukainen olento ollu kukaan johon olen silmäni iskenyt. Mutta mun silmään miellyttävä, sellainen mitä katselen mielelläni.

• Anonyymi00057

Usein komea mies ei pidä itsestään suurta ääntä. Komeaksi kehuminen saattaa kuullostaa kyseisestä miehestä jopa hiukan negatiiviselta, koska on huomannut naisten pinnallisen suhtautumisen itseensä ja haluaisi naisten kiinnostuvan hänestä persoonansa vuoksi.

• Ei pidäkkään, mutta sitten on niitä joille se ulkomuoto on noussut nesteenä päähän. Ja niitä jotka ei edes ymmärrä olevansa komeita.

• Anonyymi00062

Just,
        ollaan pattitilanteessa.

Vitsit sikseen,
        saattaa olla, että kaunis poika on jo
        vastaanottanut
        negaa miehiltä ja naisilta.

• Anonyymi00065
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei pidäkkään, mutta sitten on niitä joille se ulkomuoto on noussut nesteenä päähän. Ja niitä jotka ei edes ymmärrä olevansa komeita.

Sivusta totean, että yksi mielestäni ihan mielenkiintoinen asia, jonka olen huomannut noista, joille se oma ulkonäkö on "kihahtanut hattuun" on, että he vaikuttavat jokikinen olemaan kuitenkin pohjimmiltaan todella epävarmoja. He kaipaavat jatkuvasti vahvistusta sille omalle upeudelleen ja siitä kumpuaa se ylitsepursuava itsekehu. Olen elämässäni satumalta työn kautta ollut paljon tekemisissä hyvänäköisten ihmisten kanssa, enkä ole vielä tähän päivään tavannut yhtään sellaista ylimielistä ja pissapäistä komeaa/kaunista, jolla olisi oikeasti hyvä itsetunto.

• Anonyymi00065 kirjoitti:

Sivusta totean, että yksi mielestäni ihan mielenkiintoinen asia, jonka olen huomannut noista, joille se oma ulkonäkö on "kihahtanut hattuun" on, että he vaikuttavat jokikinen olemaan kuitenkin pohjimmiltaan todella epävarmoja. He kaipaavat jatkuvasti vahvistusta sille omalle upeudelleen ja siitä kumpuaa se ylitsepursuava itsekehu. Olen elämässäni satumalta työn kautta ollut paljon tekemisissä hyvänäköisten ihmisten kanssa, enkä ole vielä tähän päivään tavannut yhtään sellaista ylimielistä ja pissapäistä komeaa/kaunista, jolla olisi oikeasti hyvä itsetunto.

Sepäs se, kun väitänkin kiven kovaan. Itsetunnon ei pidäkkään perustua fyysisiin ominaisuuksiin, vaan henkisiin. Vasta silloin voi olla vahva ja kantaa kaikki paineetkin itsetunnolla.

Siksi sitä liikaa ulkokuoren kehumista tulisi varoa jo lapsena. Samoin myös sen haukkumista. Keskityttäisi kaikki mielummin niihin henkisiin ominaisuuksiin ja niitten kehittämiseen, kun peilikuviin ja ulkonäkö neppailuun.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sepäs se, kun väitänkin kiven kovaan. Itsetunnon ei pidäkkään perustua fyysisiin ominaisuuksiin, vaan henkisiin. Vasta silloin voi olla vahva ja kantaa kaikki paineetkin itsetunnolla.

Siksi sitä liikaa ulkokuoren kehumista tulisi varoa jo lapsena. Samoin myös sen haukkumista. Keskityttäisi kaikki mielummin niihin henkisiin ominaisuuksiin ja niitten kehittämiseen, kun peilikuviin ja ulkonäkö neppailuun.

Tällainen maailma kun nyt on ruokkii epävarmuuksua joka suunnalta ja pöyhistää liikaa egoa vääristä syistä. Ne syyt ei ole kestäviä, ne kaikki murenee aikanaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ulkonäkö kuitenkin on asia johon edes vähän enemmän pystyy vaikuttamaan. Siis voi olla se paras versio itsestään.

Henkiset ominaisuudet jokaisella ovat mitä ovat. Yleensä muissa vain nähdään kehittymisen potentiaalia, jos ne eivät ole kuin minä itse, joka tietenkin henkisesti olen täydellinen :D

• Anonyymi00069
        scrg kirjoitti:

Ulkonäkö kuitenkin on asia johon edes vähän enemmän pystyy vaikuttamaan. Siis voi olla se paras versio itsestään.

Henkiset ominaisuudet jokaisella ovat mitä ovat. Yleensä muissa vain nähdään kehittymisen potentiaalia, jos ne eivät ole kuin minä itse, joka tietenkin henkisesti olen täydellinen :D

Henkisä ominaisuuksiahan itsessään erityisesti pystyy kehittämään. Ulkonäköä ei niinkään. Leikkauksilla voi yrittää, mutta niissäkin tulee raja vastaan ja aletaan mennä rumempaan suuntaan. Henkisessä kehityksessä sen sijaan ei tule ikinä rajaa vastaan.

• Anonyymi00069 kirjoitti:

Henkisä ominaisuuksiahan itsessään erityisesti pystyy kehittämään. Ulkonäköä ei niinkään. Leikkauksilla voi yrittää, mutta niissäkin tulee raja vastaan ja aletaan mennä rumempaan suuntaan. Henkisessä kehityksessä sen sijaan ei tule ikinä rajaa vastaan.

No mitä henkistä te olette kehittäneet?

Naurettavaa että ensimmäisenä puhutaan leikkauksista, kun suurin osa ei ole lainkaan fyysisesti erittäin hyvässä ja suuri osa ei edes hyväsdä. Ja syy siihen on, että ensin pitäisi kehittää henkinen puoli siihen kuntoon että fyysinenkin pysyisi. Mutta just se on vaikeaa tai mahdotonta, koska jokainen on mitä on.

• Anonyymi00071
        scrg kirjoitti:

No mitä henkistä te olette kehittäneet?

Naurettavaa että ensimmäisenä puhutaan leikkauksista, kun suurin osa ei ole lainkaan fyysisesti erittäin hyvässä ja suuri osa ei edes hyväsdä. Ja syy siihen on, että ensin pitäisi kehittää henkinen puoli siihen kuntoon että fyysinenkin pysyisi. Mutta just se on vaikeaa tai mahdotonta, koska jokainen on mitä on.

Vaikka sen voi itsessä kehittää, että ymmärtää sen mitä on ja hyväksyy sen. Sen päälle on jo paljon parempi alkaa rakentaa.
        -sivusta

• UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Vaikka sen voi itsessä kehittää, että ymmärtää sen mitä on ja hyväksyy sen. Sen päälle on jo paljon parempi alkaa rakentaa.
        -sivusta

Tavoite on oikein hyvä. Mutta onko tuo nyt useinkaan minkään tietoisen prosessin tulos vaan vain asia joka on sattunut tapahtumaan, koska henkilö on sellainen että tuo tapahtuu ennen kuin joku viskoo multaa päälle.

• UUSI
        scrg kirjoitti:

Henkisiä ominaisuuksua muokkaa yhtälailla kaikki asenteetkin, omat ja toisten. Niihinkin voi vaikuttaa. En väittäisi jos en omakohtaisesti olisi sen läpi käynyt.

• Anonyymi00058

Mies usein ei osaa käsitellä asioita muuten kuin konkreettisesti. Mitä ei näy, sitä ei ole.

No sen verran käsitystä jokaisella hiihtäjällä on, että ulkonäkö on yksi ulospäin näkyvä konkreettinen asia. Luultavasti hän on myös saanut aikuiseksi tultuaan käsityksiä muilta, mikä olisi mitäkin ja perustelee itselleen kaikki siihen liittyen.

Jos taas mies on epävarma itsestään, hän ei osaa sitä oikein tulkita....eihän se päällepäin näy hänelle. Peilistä kuitenkin näkyy jotain ja se mikä näkyy siellä saa epävarmuuden syyt niskaan. On ruma, on liian lihava/laiha, lihakseton, pieni leuka, iso nenä.....

Ihminen joka potee huonoa itsetuntoa, syyttää siitä epävarmuudesta yleensä mitä ihmeellisempiä asioita ja saa jopa keksimään satuhahmojen kaltaisia hahmoja. Sieltä nämä ätmit, ytmit ja jännämiehet yms. pursuaa. Niin ja tietysti vika on muissakin ihmisissä tottakai.

• Aikalailla taitaa noin olla juu

• Anonyymi00063
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Aikalailla taitaa noin olla juu

No kyllä se on noin. Jos se oma kuuppa ei ole kunnossa, niin ei sitten oikein kohtuudella toimi mikään.

Sitten on erilaista toimintaa ihmisiltä, miten sen hauraan identiteettinsä puolustamiseksi tekee. Jotkut kiukkuaa, räyhää ja osa taas flekmatisoituu....

Mutta samasta syystä se johtuu.

• Anonyymi00073
        UUSI

laiha, lihakseton, pieni leuka, iso nenä

kaikki noista löytyy, silti on sanottu komeaksi ja tultu iskemään jopa

aina kun näin on tapahtunut olen ollut asialle avoin ja sinut itseni kanssa, joten paljon on henkistä puolta varmasti mukana myös

nyt taas pitkä tovi kun olen sulkenut muut pois, eipä silloin voi mitään tapahtuakaan jos antaa jo fiiliksellään sen kuvan että pysykää kaukana

• Suomalainen mies ei pelkää mitään muuta niin paljoa kuin että joku luulee häntä homoksi. Siksi aiheesta ei saa puhua, ettei kukaan vaan luule ketään homoksi.

• Niin minäkin olen ollut huomaavani, että tässä maassa homous on ihan jumalattoman pelottavaa, mutta naisten vastaava on runkkumateriaalia. Jotenkin kieroutunutta.

• En ole rumilus enkä komilus vaan mörkö 😂 ja tiedän sen, erityisesti nuorempien mielestä. Tästä on tehty epävirallinen gallup tyttären toimesta. Motivaatiota en tiedä miksi näin teki, vertailevat vissiin isukkeja keskenään ja ihmettelevät mitä otuksia itsekukin on vanhemmikseen saanut 🙃

• Sano vaan, että muistaakapa tytöt geenit. Jos isi on mörkö on 50% mahkut, että tytärkin on mörköpuoli. 😅

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sano vaan, että muistaakapa tytöt geenit. Jos isi on mörkö on 50% mahkut, että tytärkin on mörköpuoli. 😅

No nuorimmainen on kyllä ilmoittanut olevansa tyytyväinen saamiinsa geeneihin :) että fifty sixty

• Anonyymi00066

Lapset tuo rohkeasti näkökulmaa elämään.

• Anonyymi00066 kirjoitti:

Lapset tuo rohkeasti näkökulmaa elämään.

Peilejä jopa enemmän kuin itse peili pystyy olemaan, erityisesti jos heitä on useampi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1124
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      758
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      602
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe