Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Anonyymi-ap

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee, että keksustelupalstalla ei ole tarkoituksena niinkään keskustella. Täällä pitäisi ilmeisesti vain hakea vahvistusta omalle mielipiteelleen tai jopa tehdä tieteellistä tutkimusta. Ilmeisesti on oleellista myös keskustella vain erityisen tärkeänä pitämistään aiheista. Muuten vain keskusteleminen ei kai sitten ole "muodikasta" tai ärsyttääkö se ehkä osaa ihmisistä, että keskustellaan muuten vaan, vailla sen suurempaa tärkeyden tuntua? Ainakin täällä on selvästi huomattavissa, että lähes jokikiseen ketjuun tulee valituksia siitä, ettei ketään voi se aihe kiinnostaa ja ihmettelyä siitä miten kukaan voi kokea ko. aiheen tärkeäksi, kyselyitä siitä miksi aiheesta edes puhutaan jne.

Miksi sinä käyt keskusteliupalstalla? Mikä keskustelupalstan tarkoitus mielestäsi on?

373

1215

Vastaukset 373

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen myös huomannut, että varsinkin tällä palstalla esiintyy todella paljon tuota, että ketjuun tullaan taivastelemaan aiheen tylsyyttä jne. Muilla palstoilla en muista tuollaiseen juuri törmänneeni. Se on mun kokemukseni mukaan tämän palstan erityispiirre.

Olen ollu huomaavinani, että noita tulee erityisen paljon sellaisiin ketjuihin, jotka nousevat esille, trendaaviin etc. Välillä on tullut jopa tunne, että se on jotaki tosi kummallista kateutta siitä, että jonkun henkilön aloitukseen tulee paljon vastauksia. Voi olla väärä kokemus, mutta tuo on tullut aika monta kertaa noista mieleen.

Minäkin olen täällä ihan vaan höpöttämässä ja viihdyttämässä itseäni. En tosiaan tee täällä mitään tutkimuksia.

• Anonyymi00012

Välillä minullekin on tullut sellainen outo kateuden haisu osasta noista "tylsä aihe" viesteistä. Tulevat usein jo vähän pidempiin ketjuihin, eivät tosin ihan aina. Toisinaan tollanen lyttäys tulee heti kättelyssäkin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Välillä minullekin on tullut sellainen outo kateuden haisu osasta noista "tylsä aihe" viesteistä. Tulevat usein jo vähän pidempiin ketjuihin, eivät tosin ihan aina. Toisinaan tollanen lyttäys tulee heti kättelyssäkin.

Väärin.
        Oli miten monta kommenttia tahansa, joku voi kokea ne äärettömän tyhjänpäiväisiksi, venytetyiksi. Ja tästäkin saa sanoa mielipiteensä ja toisin ajattelevien pitää se sietää.
        Tämäkin ketju tulee olemaan kissan hännän nostoa.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Taso? Tjaa.
        Vilma

• Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Väärin.
        Oli miten monta kommenttia tahansa, joku voi kokea ne äärettömän tyhjänpäiväisiksi, venytetyiksi. Ja tästäkin saa sanoa mielipiteensä ja toisin ajattelevien pitää se sietää.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Taso? Tjaa.
        Vilma

Kysyn tähänkin ... Mitä väliä sillä on? Miten se haittaa? Ketä se haittaa?

Eikö sitä ole mahdollista jättää lukematta?

Nimimerkki "Vilma" tosiaan kuuluu niihin, jotka ovat todella usein, eri ketjuissa, näistä aiheista valittamassa. Osaatko yhtään selventää miksi?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Väärin.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Taso? Tjaa.
        Vilma

Minnä ymmärtäisin tuon valituksen, jos palstalla olisi rajallinen määrä tilaa ja turhan tavaran takia aina jotain tärkeää katoaisi bittien hautausmaalle. Vaan kun ei täällä ole. Ei ainakaan niin rajallinen, etteikö tänne mahtuisi todella paljon s.ntaakin. Eli mikä tässä on se ongelma?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Väärin.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Taso? Tjaa.
        Vilma

Oliko tämä viesti sinun mielestäsi sitten jollain tavalla erityisen tasokas?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Oliko tämä viesti sinun mielestäsi sitten jollain tavalla erityisen tasokas?

Tietenkin oli. Te käytte heti henkilöön, joka ei ajattele kuin te. Onko teillä yksi vai monena, en tiedä.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Kuka milläkin päänsä täyttää.
        Vilma

• Anonyymi00043
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tietenkin oli. Te käytte heti henkilöön, joka ei ajattele kuin te. Onko teillä yksi vai monena, en tiedä.
        Mutta, olkaa hyvä.
        Kuka milläkin päänsä täyttää.
        Vilma

Kukaan ei ole käynyt henkilöön. Sinä ihan itse toit itsesi tähän esille. Kukaan ei huudellut mistään tyhjistä sinua vastaan, vaan tarjouduit siihen aivan itse.

Millä tavalla koet sisällöttömien välihuutojen olevan tasokkaita? Tuskin sä kuitenkaan kuljet tuolla ympäriinsä huutelemassa "tylsää!!", jos vaikka ihmiset irl puhuvat jostain mielestäsi tylsästä. Selventäisitkö mikä siinä on tasokasta?

• Anonyymi00070

Välillä on tullut jopa tunne, että se on jotaki tosi kummallista kateutta siitä, että jonkun henkilön aloitukseen tulee paljon vastauksia.

Tämähän tietysti kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen, punikkikateus, siis

• Anonyymi00086
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Välillä on tullut jopa tunne, että se on jotaki tosi kummallista kateutta siitä, että jonkun henkilön aloitukseen tulee paljon vastauksia.

Tämähän tietysti kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen, punikkikateus, siis

Olen eri mieltä. Varsin tylsät aiheet kiertävät kehää. Lähes kaikki täällä vanhoja. Elämässä ei enää tapahdu mitään mielenkiintoista. Ei sitten ole mielenkiintoista asiaakaan.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Olen eri mieltä. Varsin tylsät aiheet kiertävät kehää. Lähes kaikki täällä vanhoja. Elämässä ei enää tapahdu mitään mielenkiintoista. Ei sitten ole mielenkiintoista asiaakaan.

Minä eksyin Sinkut alafoorumille vasta perjantaina, tuolta maailmanmenoa-osiosta; minulle tämä kaikki on täysin uutta. Ja kun uusi hlö tulee vaikkapa 100v wsnhaan firmasn, niin se on poikkeuksettakin virkistävää ko lafkalle jos oppimisintoisia piisaa; lisäarvomuodostajina toimivat he jtk uusia tulokkaita kykenevät jatkuvaati viehättää, magnetisoidata tai jopa teknisesti vietelläkin.

Kerropa vaiks ens alkuun itsellesi mielipiteesi tukholman profetiasta, sen kasetin a ja b puolet ensin kuunneltuasi

• Anonyymi00203
        Anonyymi00012 kirjoitti:

kateutta tulee myös ketjualoituksiin, jos esittää poikkeavan mielipiteen, koska muut kokevat tämän henkilön johtajaksi ja haluavat estää johtajuuden.En ole koskaan halunnut olla johtaja, koska esimiehet ei des saa kunnollista korvausta vaivannäöstään. Lataan aina näille päänaukojille takaisin viestiketjuissa.

Piirteilläni/toisinajattelullani,joka johtaa ihmiskuntaa eteen päin tulee jatkuvasti vittuilua, joten päätän vittuilun ohjaamana ryhtyä johtajaksi

:)

• Anonyymi00238

"En tosiaan tee täällä mitään tutkimuksia."
        Parempi niin. Täällä esitetäänkin Esson baarissa tehtyjä tehtyjä tutkimuksia mitä mieltä "kansa" on milloim mistäkin.
        Muuten olen sitä mieltä, että täällä pitäisi operaattorilla, siis palstojen ylläpitäjällä, olla tiedossa kaikkien imimerkillä kirjoittajien oikea nimi. Niin kuin Iltasanomien keskusteluissa, Vaikka mitä henk.koht. häväistyksiä ja perättömyyksiä voidaan laukoa nimimerkin suojassa, joista kukaan ei tiedä mitään.

• Anonyymi00239
        Anonyymi00238 kirjoitti:

"En tosiaan tee täällä mitään tutkimuksia."
        Parempi niin. Täällä esitetäänkin Esson baarissa tehtyjä tehtyjä tutkimuksia mitä mieltä "kansa" on milloim mistäkin.
        Muuten olen sitä mieltä, että täällä pitäisi operaattorilla, siis palstojen ylläpitäjällä, olla tiedossa kaikkien imimerkillä kirjoittajien oikea nimi. Niin kuin Iltasanomien keskusteluissa, Vaikka mitä henk.koht. häväistyksiä ja perättömyyksiä voidaan laukoa nimimerkin suojassa, joista kukaan ei tiedä mitään.

Olet kommunistinen

• Anonyymi00264
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kukaan ei ole käynyt henkilöön. Sinä ihan itse toit itsesi tähän esille. Kukaan ei huudellut mistään tyhjistä sinua vastaan, vaan tarjouduit siihen aivan itse.

Millä tavalla koet sisällöttömien välihuutojen olevan tasokkaita? Tuskin sä kuitenkaan kuljet tuolla ympäriinsä huutelemassa "tylsää!!", jos vaikka ihmiset irl puhuvat jostain mielestäsi tylsästä. Selventäisitkö mikä siinä on tasokasta?

Siis olihan tämä henkilöön kiinni käyvä, kun kysytään onko jonkun viesti tasokas, vai mitä mieltä itse olet?

Monet viimepäivien palstan aloituksista ovat korostaneet polarisaation lietsomista.
        Kokoomus ja persut hyötyvät siitä, mutta aiheisiin kyllästyminen näyttää lyövän enemmän läpi.

• Anonyymi00300
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Olet kommunistinen

Taidat itse olla

• Anonyymi00306
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Siis olihan tämä henkilöön kiinni käyvä, kun kysytään onko jonkun viesti tasokas, vai mitä mieltä itse olet?

Monet viimepäivien palstan aloituksista ovat korostaneet polarisaation lietsomista.
        Kokoomus ja persut hyötyvät siitä, mutta aiheisiin kyllästyminen näyttää lyövän enemmän läpi.

Jos näkee noin normaalissa kysymyksessä jotain henkilöön käyvää, niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mikä siellä on vialla.

• Anonyymi00002

Tämä!

Samsn huomannut ja lisään, että täällä julkistetaan omaa ideologiaa ja muiden puheet voi työntää sinne minne ei aurinko paista. 😆

Monologien julkistuspaikka, ei keskustelusivusto. 😁

• Anonyymi00003

Itse olen innostunut itseni kehittämisen kannalta täällä kirjoitteluun. Mutta alan kallistumaan siihen, että se tie on käyty jo päätyyn.

• Anonyymi00013

Monologeja, niitä tosiaan täällä riittää. Hämmentävän paljon myös melkein sanasta sanaan samojen tekstien toistoa. Ne ajatukset eivät tunnu lainkaan kehittyvän mihinkään suuntaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Monologeja, niitä tosiaan täällä riittää. Hämmentävän paljon myös melkein sanasta sanaan samojen tekstien toistoa. Ne ajatukset eivät tunnu lainkaan kehittyvän mihinkään suuntaan.

Niin... ihmetellään omaa elämää ääneen ja kuitenkin jos joku sanoo jotain alkaa vaan sen oman elämäntavan tms puolustuspuhe tms.

Mutta sehän on sitä vahvistuksen hakemista sekin...

• Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin... ihmetellään omaa elämää ääneen ja kuitenkin jos joku sanoo jotain alkaa vaan sen oman elämäntavan tms puolustuspuhe tms.

Mutta sehän on sitä vahvistuksen hakemista sekin...

Jotkut kirjoittajat onneksi allekirjoittavat ja kertovat sillä mm. "syyntakeettomuutensa", mutta on vaikeaa muuten seurata, kuka oikeasti keskustelee ja kuka vaan mölisee tai on vaan retardi.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jotkut kirjoittajat onneksi allekirjoittavat ja kertovat sillä mm. "syyntakeettomuutensa", mutta on vaikeaa muuten seurata, kuka oikeasti keskustelee ja kuka vaan mölisee tai on vaan retardi.

Sivusta. Mutta mikä on se finaalihyöty loputtomista dialogeista? Vai teetkö salaiata statistiikkaa SuPoille "sinkuista"?

• Anonyymi00076
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Sivusta. Mutta mikä on se finaalihyöty loputtomista dialogeista? Vai teetkö salaiata statistiikkaa SuPoille "sinkuista"?

Tarviiko kaikella muka olla finaali, tarkoitus tai hyöty?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Katso edellisiä vastauksia...

• Anonyymi00085
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Jakari!

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Jakari!

No jakoavaimella tosiaan taitaa olla tarkoitus ja hyöty. Finaalista en tiedä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Itsehän nyt mietit merkitystä...

• Anonyymi00091
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Itsehän nyt mietit merkitystä...

Tai sitten en. Sekin on mahdollista.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Tai sitten en. Sekin on mahdollista.

Et olis vastannut mitään, jos sillä ei olisi merkitystä, finaalia, tarkoitusta tms...

• Anonyymi00094
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Joo. Koska muutoin teorwtisoidaan turhanpäiväisesti. Sama kuin söisi nielemättä

• Anonyymi00095
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Katso edellisiä vastauksia...

Noita on jo paljon ja on rannkojen huvien vkonloppu ja 14h työpäiväkin jo takana täs, kopsaa ja avaa mitä meinaat - jos tahdot

• Anonyymi00097
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Jakari!

Ja taas lihapiirakka mielessä. Siitä puhe mistä puute?

• Anonyymi00098
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Et olis vastannut mitään, jos sillä ei olisi merkitystä, finaalia, tarkoitusta tms...

Oletat oman logiikkasi pätevän muihinkin. Niin ei kuitenkaan ole minun kohdallani. Ymmärrän, ettet voi ymmärtää ja,se on täysin ok.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Tarkoittaa happy endingejä

• Anonyymi00100
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Noita on jo paljon ja on rannkojen huvien vkonloppu ja 14h työpäiväkin jo takana täs, kopsaa ja avaa mitä meinaat - jos tahdot

"Itse olen innostunut itseni kehittämisen kannalta täällä kirjoitteluun. Mutta alan kallistumaan siihen, että se tie on käyty jo päätyyn."

• Anonyymi00104
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Oletat oman logiikkasi pätevän muihinkin. Niin ei kuitenkaan ole minun kohdallani. Ymmärrän, ettet voi ymmärtää ja,se on täysin ok.

Teit itse merkityksen yksittäiselle sanalle minkä vaan kirjoitin...

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

En minä sillä mitään tarkoittanut...tuli vaan ekna mieleen. 😄

• Anonyymi00110
        Anonyymi00105 kirjoitti:

En minä sillä mitään tarkoittanut...tuli vaan ekna mieleen. 😄

Voit esittää itselles kyssärin, että pitääkö jokaisella asialla olla merkitys, selitys tms...

• Anonyymi00113
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Ai teinkö ... eiköhän sen joku muu ole tehnyt. En minä siitä kunniaa voi ottaa. Minä vain assosioin. Jakari, jakoavain, mutteri, pultti, herne, pussi, kauppa, kirja, paperi ... ei loppua ei finaalia loputon ketju, joka vain jatkuu ja jatkuu.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Ai teinkö ... eiköhän sen joku muu ole tehnyt. En minä siitä kunniaa voi ottaa. Minä vain assosioin. Jakari, jakoavain, mutteri, pultti, herne, pussi, kauppa, kirja, paperi ... ei loppua ei finaalia loputon ketju, joka vain jatkuu ja jatkuu.

Kävi mielessä myös se yksi piirretty, mutta se taisi olla Yajakari. Vai kirjoitettiinko se suomessa Jakari. En tiedä. Enpä ole koskaan nähnyt siitä kuin kuvia.

No mutta siis tälläinen minun logiikkani on. Ei minulle näissä ole loppua tai hyötyä. Loputon jatkumo asioita, jotka morfautuvat uuteen muotoon ja taas seuraavaan ja seuraavaan.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00100 kirjoitti:

"Itse olen innostunut itseni kehittämisen kannalta täällä kirjoitteluun. Mutta alan kallistumaan siihen, että se tie on käyty jo päätyyn."

Blaah. Et sinä mikään valaistunut vielä ole, etäisestikään edes

<3

• Anonyymi00119
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Ääneen vai päässäs?

• Anonyymi00125
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Ääneen vai päässäs?

Tietysti päässäni. En osaa luoda toisikseen muuntuvia kuvia puhumalla.

• Anonyymi00128

näin kyllä on, yhden ainoan kerran olen täällä oikeasti käynyt pitkän keskustelun toisen ihmisen kanssa

• Anonyymi00134

Hetken sanaa natusteltuani ja koetettuani miettiä olenko enemmin purkinavaaja, korkinavaaja, korkkiruuvi, ovenavaaja, ovimikko, portieeri, myrkkysieni vai jotain aivan muuta, totesin etten ole avaaja.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Hetken sanaa natusteltuani ja koetettuani miettiä olenko enemmin purkinavaaja, korkinavaaja, korkkiruuvi, ovenavaaja, ovimikko, portieeri, myrkkysieni vai jotain aivan muuta, totesin etten ole avaaja.

Tai ehkä viemärinavaaja, putkimies ... ei en ole avaaja.

• Anonyymi00004

Tarkoitus lienee kommunikointi. Keskustelua silloin, kun siltä tuntuu ja jos ei halua, voi vain lukea. Ainahan ei ole niitä päiviä, että tekisi mieli pahemmin sanoa mitään, mutta haluaa silti katsoa, mitä muilla on sanottavaa.

Hienoa olisi, jos se keskustelu pysyisi hyvänä ja mielenkiintoisena, ainakin pääosin niissä keskusteluissa, joissa siihen on tarvetta. Sitten jos ei ole mitään sanottavaa ja vaikkapa itseä tylsistyttää, voi jättää kommentoimatta, koska yleensä se tahtoo sitten mennä sinne huonoon. Siitä taasen moni muu huonolla mielellä oleva saa inspiraation jatkaa samalla tavalla ja sehän ei ole enää hyvä juttu.

Jokainen voi valita, jokainen päättää itse.

• Anonyymi00014

Voisko osa olla sitten ihan vaan sellasta impulssikontrollin puutetta, että nyt mua rupes tylsistyttään ja se tunne on pakko päästää ulos?

• Anonyymi00031

Sananvapaus.
        Eikö sitten sen toisista kriittisenkin mielipiteen yli voi hypätä? Se olisi loogista päättelykykyä osoittavaa.
        Aion edelleen kommentoida ihan milloin huvittaa.
        Olkaapa hyvä.
        Vilma

• Anonyymi00033
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Voisko osa olla sitten ihan vaan sellasta impulssikontrollin puutetta, että nyt mua rupes tylsistyttään ja se tunne on pakko päästää ulos?

22:17
        Höpö höpö. Kuka tällaisia aivopieruja päästelee.
        Vai oliko sulla juuri "impulssikontrollinpuutetta"? Pyrsk.
        Vilma

• Anonyymi00039
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Sananvapaus.
        Eikö sitten sen toisista kriittisenkin mielipiteen yli voi hypätä? Se olisi loogista päättelykykyä osoittavaa.
        Aion edelleen kommentoida ihan milloin huvittaa.
        Olkaapa hyvä.
        Vilma

Ei kukaan ole sinun sananvapauttasi rajoittamassa. Kyllähän sinulla silti varmasti jokin motiivi ja syy käytöksellesi on. Jotakinhan sinä niistä kommenteistasi irti saat.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00033 kirjoitti:

22:17
        Höpö höpö. Kuka tällaisia aivopieruja päästelee.
        Vai oliko sulla juuri "impulssikontrollinpuutetta"? Pyrsk.
        Vilma

Tämä oli sitten taas sitä mainostamaasi tasokasta keskustelua?

• Anonyymi00005

Luen niin paljon tekstejä koko ajan, että aivoni räjähtävät, jos mikään teksti ei koskaan vastaa minulle. 🥵 Tähän tarpeeseen:

1. Ihmiskontaktit ovat ykkösvaihtoehto.
      2. Tekoäly on kakkospreferessi.
      3. Palsta tulee kolmantena. 😁 Täällä on välillä jotain järkevääkin.

🦄

• Anonyymi00066

No minäpä vastaan, rakkaudella.

Tykkään edelleenkin tästä ykssarvisestasi.
        Enkä nyt kritisoitavaakaan löydä tästä viestistäsi

<3

Morkkis siitä, etten jaksanut kuulla niistä terveyshuolistasi/onnistumisistaai aiemmin. Olen pahoillani siitä. Sinäkin olet viimekädessä töysin normaali ihminen kuten me ihan kaikki muutkin.

Anteeksi.

Tuli mieleen tuos päivemmällä, et mahtaako twilöä olla lapsiakin jo vai mikä kuvio?

• No itse kirjoitan täällä aika vakavissani. Ehkä liiankin, koska oikeassa elämässä en ole tosikko. Jotkut aiheet ovat erityisen lähellä sydäntä ja silloin se ärsyttää, kun joku tulee lyttäämään ihan vain lyttäämisen ilosta. Jos tämä jollakin tavalla avartaa katsontakantaani, niin se on vain positiivista.

• Anonyymi00037

21:46
        Mutta kun muita ei pysty määräämään.
        Vilma

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Vilma

Nimenomaan. Perseily on osa palstaa, tyyliin "ota tai jätä".

• Anonyymi00045
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Vilma

Aina voi kuitekin kysyä miksi joku toimii kuten toimii. Varsinkin kun hän itse tarjoitui vastaamaan. 🙂

• Anonyymi00063

Jos tämä jollakin tavalla avartaa katsontakantaani, niin se on vain positiivista.

Siisti asenne

• Anonyymi00006

Täällä on ihmisiä laidasta laitaan ja saa asioille rehellisiä vastauksia, miten kukin ajattelee. Lisää sekin ymmärrystä, jos suurinta osaa ei kiinnosta leskustella asiasta lainkaan. Ei ole joko tietoa, tai ei muuten kiinnosta.

• Anonyymi00036

Kyllä, täältä saa yleensä monenlaista näkökulmaa.

• Anonyymi00062

Ja SAATTAA saa asioille rehellisiä vastauksia, miten kukin ajattelee

sanoisin

• Anonyymi00007

Pidän yllä kirjoitustaitoani, ei se pysy kuin kirjoittelemalla ja sorvaamalla juttuja. Tykkään myös kirjoitella (ja jutellakin) erilaisten ihmisten kanssa. Usein jotakin oppiikin. Olen kiinnostunut toisen ihmisen näkökannoista, luen ja vastailen tai kysyn. Yksi sosiaalinen kanssakäymisen muoto, muitakin ryhmiä on. Tykkään tästä hommasta.

• Anonyymi00018

"Yksi sosiaalinen kanssakäymisen muoto"

Nimenonmaan, sosiaalista kanssakäymistähän tämäkin on.

• Anonyymi00038

21:53
        Oletko tehnyt aloituksia jostain aiheesta? Mistä?
        Vilma

• Anonyymi00061
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Yksi sosiaalinen kanssakäymisen muoto"

Nimenonmaan, sosiaalista kanssakäymistähän tämäkin on.

Sivusta. Paitsi antisosiaalisille jtk inisevät onnistuneitten ketjujen avaajille, katwuksissaan.

Informaatiovauraat avaukset ovat todella kaunis asia muutoin vapaapudotukses olevas Suomessa. Saan näistä yhteyden tosisuomalaisuuteen.. siis näitten avaajien avulla, jst koen melko syvääkin kiitollisuutta - itseasiassa

Väsyttää vaan liikaa tajutakseni näistä kunnolla mtn

• Anonyymi00223
        Anonyymi00038 kirjoitti:

21:53
        Oletko tehnyt aloituksia jostain aiheesta? Mistä?
        Vilma

Kukkapurkista kirvesvarteen - todella erilaisista
        autosta, atk-asioista erilaisia, kasvin hoidosta, jonkun tuotteen laadusta ja vertailusta ennen hankintaa, oireesta ennen lääkäriin menoa, hammaslääkärikäyntien tuloksesta, kaupan tuotteista yleensä ja hinnoista, uskosta...
        Eli monesta arjen asiasta.

• Minä käyn keskustelupalstalla, jotten ihan vieraannu ulkomaailmasta. Tykkään myös haastaa ihmisiä ajattelemaan, mutta tykkään myös ottaa haasteita vastaan ajatellakseni itsekin eri näkökulmia. Yksinään on kivaa kun aina voi olla samaa mieltä.

Täällä joutuu joskus perustelemaankin mielipiteitään. Se pitää aivot virkeenä.

• Mä olen niin vähän IRL ihmisporukoissa missä juteltaisi kuten täällä, vähän kaikesta niin tää on sellainen erilaisten ihmisten kohtaamispaikka ja sulattamo. Harvoin URL kukaan näin erilaisia asiouta tuo eteen käsiteltäväksi. Aika suppeaa se on mitä tuolla hapekkaassa ilmassa ihmiset höpöttää.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä olen niin vähän IRL ihmisporukoissa missä juteltaisi kuten täällä, vähän kaikesta niin tää on sellainen erilaisten ihmisten kohtaamispaikka ja sulattamo. Harvoin URL kukaan näin erilaisia asiouta tuo eteen käsiteltäväksi. Aika suppeaa se on mitä tuolla hapekkaassa ilmassa ihmiset höpöttää.

Oho I ja U. Nooh...

• Anonyymi00032

Tämä on minunkin mielestä hyvä paikka vähän haastaa, lähinnä itseään, mutta ehkä joku muukin toisinaan saattaa saada erilaisia ajatuksia.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tämä on minunkin mielestä hyvä paikka vähän haastaa, lähinnä itseään, mutta ehkä joku muukin toisinaan saattaa saada erilaisia ajatuksia.

Sivusta. Vaan haastavatkos ihmiset sit kuitenkaan OIKEASTI (koskaan) itseään?

Koska minulla on MuTu, että kaikkein eniten väki välttelee itsensä - ynnä varsinkin Luojamme - tuntemista. Ihan kuin elämän tarkoituksena olisi karata mahd kauas terveimmästä versiosta itsestään; jos tiet mitä tarkoitan

• Anonyymi00087
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Koska minulla on MuTu, että kaikkein eniten väki välttelee itsensä - ynnä varsinkin Luojamme - tuntemista. Ihan kuin elämän tarkoituksena olisi karata mahd kauas terveimmästä versiosta itsestään; jos tiet mitä tarkoitan

Sinusta en tiedä, mutta minä kyllä. Mitään muuta en ole niin paljoa tehnytkään, kuin haastanut itseäni. No mutta luojista en lähde puhumaan, antiteisti kun olen.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Sinusta en tiedä, mutta minä kyllä. Mitään muuta en ole niin paljoa tehnytkään, kuin haastanut itseäni. No mutta luojista en lähde puhumaan, antiteisti kun olen.

Haastanha par'aikaakin vaihtamqlla ajatuksia kabssasi.

Miksi olet antiteistejä?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Haastanha par'aikaakin vaihtamqlla ajatuksia kabssasi.

Miksi olet antiteistejä?

Juuri siksi, että olen haastanut itseäni niin paljon.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Juuri siksi, että olen haastanut itseäni niin paljon.

Heh. Ja todella uskot tuohon?

• Anonyymi00129
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Heh. Ja todella uskot tuohon?

Totuuteen on pakko uskoa, kun sen tietää. Ymmärrettävästi luojauskovainen ei voi sitä tajuta. Hänhän ei ole koskaan itseään lainkaan aidosti haastanut. Mutta se siitä. Usko mihin tahdot, vaikka hammaskeijuun.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Totuuteen on pakko uskoa, kun sen tietää. Ymmärrettävästi luojauskovainen ei voi sitä tajuta. Hänhän ei ole koskaan itseään lainkaan aidosti haastanut. Mutta se siitä. Usko mihin tahdot, vaikka hammaskeijuun.

Nde/oobe

Ei tartte uskoa kun tietää jo varmksi, henk koht elämysten kautta

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Itseään tämä haastaakin. En ole nimittäin missään törmännyt niin epämukaviin ihmisiin, kuin netissä ja palstoilla.

Joskus kun aloittelin palstailua pidin hulluna valtaosaa ja olo oli järkyttävän epämukava.

Nyt olen itse yhtä hullu tai vaan oppinut kahlaamaan. 😉

Mutta epämukavuusalueena netti on ihan ykkönen.

• Anonyymi00082 kirjoitti:

Luojien tehtävä ottaa kontaktia, ei lapsetkaan vanhempiaan holhoa lapsina. Menee väärinpäin jos.

• Anonyymi00168
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Luojien tehtävä ottaa kontaktia, ei lapsetkaan vanhempiaan holhoa lapsina. Menee väärinpäin jos.

On. Ja Jeesus toki ottaakin, useimmiten mitä äärimmäisimmän fiinimmin, tosin. Yksi ainut Luoja. Hän

• Anonyymi00168 kirjoitti:

On. Ja Jeesus toki ottaakin, useimmiten mitä äärimmäisimmän fiinimmin, tosin. Yksi ainut Luoja. Hän

Ei ole kiirettä pidelly minuun yvteyttä ottaakseen. Ehkä mä en ole vaivan arvoinen tai elänyt jo niin monta kertaa, että ei ole enää mulle mitään opetettavaa. Riittää aikaa teille muille opetteleville.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei ole kiirettä pidelly minuun yvteyttä ottaakseen. Ehkä mä en ole vaivan arvoinen tai elänyt jo niin monta kertaa, että ei ole enää mulle mitään opetettavaa. Riittää aikaa teille muille opetteleville.

Ehkä meitä itseorientoituvia oppijoita ei tarvitse niin kaitsea ja opettaa. Kirjallisilla uhkailla ja pelotella, että osaisi elää kunnolla.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä meitä itseorientoituvia oppijoita ei tarvitse niin kaitsea ja opettaa. Kirjallisilla uhkailla ja pelotella, että osaisi elää kunnolla.

Luoja keskittyy enemmän niihin tarkkailuoppilaisiin.

• Anonyymi00188
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Itseään tämä haastaakin. En ole nimittäin missään törmännyt niin epämukaviin ihmisiin, kuin netissä ja palstoilla.

Joskus kun aloittelin palstailua pidin hulluna valtaosaa ja olo oli järkyttävän epämukava.

Nyt olen itse yhtä hullu tai vaan oppinut kahlaamaan. 😉

Mutta epämukavuusalueena netti on ihan ykkönen.

Tämä oli kyllä ihan naulan kantaan osunut analyysi. 😂😀

• Anonyymi00190
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Minutkin tuo kiersi kaukaa, kun nuorena aikuisena jopa aktiivisesti etsin edes jotakin luojaa, johon uskoa. Heillä ei ilmeisesti tosiaan ole tarvetta minun kaitsemiseeni.

• Anonyymi00190 kirjoitti:

Minutkin tuo kiersi kaukaa, kun nuorena aikuisena jopa aktiivisesti etsin edes jotakin luojaa, johon uskoa. Heillä ei ilmeisesti tosiaan ole tarvetta minun kaitsemiseeni.

Näin olen päätellyt, että osa meistä pärjää luojan mielestä niin hyvin ominpäin, ettei tarvetta huudella perään. 🙂👍

• Anonyymi00195
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Luoja keskittyy enemmän niihin tarkkailuoppilaisiin.

Minä olin ainskin todella pahasti depersonalisoitunut kun Jeesus minut nosti takas ykseyteen, terveeksikin, luonnollisen minäni kans.

Et yks kadonnut lammas oli se mitä kaitsi vähän todosyetustikin merkityävästi rajummin kuin hurskaainapysyneet. Ja sittemmin toki myös uskon, toivon ja välittämisenkin sisäänrakentaen

• Anonyymi00196
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Heh. Tod näk ajatteleepi just noin, itseasiassa. Mut isällisesti, eikä välinpitämättömästi kuten psykopaatit

• Anonyymi00197
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkäpä ottaakin just nyt, tän keskustelumme aikana ja seurauksena; luetkin teoksen Vaeltajan Kertomukset, kuten minä tein hyvin kauan aikaa sitten, ja tutustutkin Hänern per konkreettisesti

Olemme vaivan arvoisia nöyryytemme mukaan.

Oppimista ja koettavaa riittää ikuisiksi ajoiksi. Varma tietoa asiasta.

Tiimalasi on jokaisen täysin muista riippumaton, oma. Luoja on sen kääntäjätaho. Kääntäminen perustuu altruismiin

• Anonyymi00197 kirjoitti:

Ehkäpä ottaakin just nyt, tän keskustelumme aikana ja seurauksena; luetkin teoksen Vaeltajan Kertomukset, kuten minä tein hyvin kauan aikaa sitten, ja tutustutkin Hänern per konkreettisesti

Olemme vaivan arvoisia nöyryytemme mukaan.

Oppimista ja koettavaa riittää ikuisiksi ajoiksi. Varma tietoa asiasta.

Tiimalasi on jokaisen täysin muista riippumaton, oma. Luoja on sen kääntäjätaho. Kääntäminen perustuu altruismiin

Mä olen ollu nöyrä monen muun edestäkin ja voin todeta ettei se toimi.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Nöyryys ei tuo jumalia tykö, mutta se antaa ajattelemisen aihetta. Itse pitää oivaltaa miten elämä täällä kuljetaan, eikä kysellä muilta teenkö oikein. Olet tehnyt oikein jos omatuntosi ei soimaa, ellet sitten ole psykopaatti. Mikä sekin olisi jumalalta julmaa.

• Anonyymi00202
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niinpä. Mä koen aina tietyllä tavalla hassuksi ja sitten taas toisaalta hieman traagiseksi, jos joku yrittää minulle uskoaan tuputtaa. Olen melkolailla varma siitä, että minä kuulun siihen joukkoon ihmisistä, joilta ihan fyysisesti puuttuu se osa avoissa, joka noihin uskonjuttuihin reagoi. Sinällään mulle on täysin yhdentekevää, jos joku nyt sitten haluaa uskoa vaikka sitten siihen hammaskeijuun. Se mitä en hyväksy lainkaan, on sen touhun tuputtaminen muille ja varsinkaan muiden ihmisten elämän rajoittaminen omien taikauskojensa takia. Uskonnot pitäisi hävittää tältä pallolta, mutta jos jotku tahtovat omaa henkilökohtaista uskoaan vaalia, niin sen kun.

• Anonyymi00202 kirjoitti:

Niinpä. Mä koen aina tietyllä tavalla hassuksi ja sitten taas toisaalta hieman traagiseksi, jos joku yrittää minulle uskoaan tuputtaa. Olen melkolailla varma siitä, että minä kuulun siihen joukkoon ihmisistä, joilta ihan fyysisesti puuttuu se osa avoissa, joka noihin uskonjuttuihin reagoi. Sinällään mulle on täysin yhdentekevää, jos joku nyt sitten haluaa uskoa vaikka sitten siihen hammaskeijuun. Se mitä en hyväksy lainkaan, on sen touhun tuputtaminen muille ja varsinkaan muiden ihmisten elämän rajoittaminen omien taikauskojensa takia. Uskonnot pitäisi hävittää tältä pallolta, mutta jos jotku tahtovat omaa henkilökohtaista uskoaan vaalia, niin sen kun.

Komppaan. Vaikea ymmärtää jumaltarvetta, kun koko elämä on kulkenut ilman sitäkin oikein säntillisestikin. Eikä ole oloa, että olis hukassa, jollei joku jumala kannattele tai armahtele.

• Anonyymi00208
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Komppaan. Vaikea ymmärtää jumaltarvetta, kun koko elämä on kulkenut ilman sitäkin oikein säntillisestikin. Eikä ole oloa, että olis hukassa, jollei joku jumala kannattele tai armahtele.

Tuohon kun lisätään se, että valtaosa kaikista "uskovista" joita olen elämässäni tavannut, ovat olleet kaikkea muuta kuin hyviä ihmisiä. Kaikki mahdollinen moraalittomuus ja "synti" oikein pursuu sieltä pyhän kuoren alta.

• Anonyymi00208 kirjoitti:

Tuohon kun lisätään se, että valtaosa kaikista "uskovista" joita olen elämässäni tavannut, ovat olleet kaikkea muuta kuin hyviä ihmisiä. Kaikki mahdollinen moraalittomuus ja "synti" oikein pursuu sieltä pyhän kuoren alta.

No tämähän se minullakin on väistämättä alleviivannut asiaa.

• Anonyymi00209
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Lue viestini ajatuksen kanssa. 10x. Läpi.
        Rauhassa. Ja ajan kanssa.

Nöyryys on spesifisti se mikä toimii. Nöyryys kaikkein amplifikoituneinta altruismia; rakkauden absoluuttiset maksimit

• Anonyymi00211
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Nöyryys ei tuo jumalia tykö, mutta se antaa ajattelemisen aihetta. Itse pitää oivaltaa miten elämä täällä kuljetaan, eikä kysellä muilta teenkö oikein. Olet tehnyt oikein jos omatuntosi ei soimaa, ellet sitten ole psykopaatti. Mikä sekin olisi jumalalta julmaa.

Olet meidän molempien iloksemme väärässä.

Nöyryys on tasan tarkkaan se ylpeydetön oloTILA, jk mahdollistaa ja varmistaa Jeesuksen Pyhän Hengen lähestymisen, sielujemme Itsensä reaali-tunnistamiseen saakka

• Anonyymi00212
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Antiteismi on antikristillisyyttä, kun siihen oikeasti ja syvällisesti perehtyy.

Tiesi johtaa psykopatianpalvontaan

• Anonyymi00213
        Anonyymi00209 kirjoitti:

Nöyryys on spesifisti se mikä toimii. Nöyryys kaikkein amplifikoituneinta altruismia; rakkauden absoluuttiset maksimit

Silloin sinä et ainakaan ole oikea ihminen saarnaamaan mitään. Sinullahan ei näiden viestiesi perusteella ole lainkaan nöyryyttä, pelkkää arroganssia.

• Anonyymi00214
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei, koska demoneita tai possessootuja evvk hukassaolevat sielut. Päinvastoin, kannustavat sinua par'aikaakin välinpitämättömyyteen = sielusikadotukseen. Sivusta itseään tyrkyttäen, siis..

• Anonyymi00211 kirjoitti:

Olet meidän molempien iloksemme väärässä.

Nöyryys on tasan tarkkaan se ylpeydetön oloTILA, jk mahdollistaa ja varmistaa Jeesuksen Pyhän Hengen lähestymisen, sielujemme Itsensä reaali-tunnistamiseen saakka

Niin, juuri siitä minäkin puhuin. Ylpeydetön nöyryys. Sutähän minä olen ikäni ollut, te lukihat vaan koette mut ylpeenä aina silloin kun vedän rajani minkä yli ette pääse. Ei se tee minusta ylpeää.

• Anonyymi00215
        Anonyymi00212 kirjoitti:

Antiteismi on antikristillisyyttä, kun siihen oikeasti ja syvällisesti perehtyy.

Tiesi johtaa psykopatianpalvontaan

Ei ... vastustan kaikkia uskontoja. Kun uskontoihin perentyy syvällisesti, niin kukaan täysijärkinen ei voi enää uskoa. Sinähän muuten omien sanojesi mukaan olet psykopaatti.

• Anonyymi00216
        Anonyymi00208 kirjoitti:

Ajattelit ihan tosissasi tuolla asennevammallasi ansaitsevasi tuntea uskovia; pyhyyteenyltäneitä?

Oikeasti?

Onnea.
        Ja menestystä

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin, juuri siitä minäkin puhuin. Ylpeydetön nöyryys. Sutähän minä olen ikäni ollut, te lukihat vaan koette mut ylpeenä aina silloin kun vedän rajani minkä yli ette pääse. Ei se tee minusta ylpeää.

Pitäisi tuntea minut ja historiani, jotta voisi tideta olenko ylpeä vai en. Minut oikeasti tuntevat ei ole koskaan ylpeäksi moittineet, päinvastoin. Liian nöyräksi.

• Anonyymi00217
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No tämähän se minullakin on väistämättä alleviivannut asiaa.

Muista. Tämä. Keskustelu.
        Tukholman Profetian aikana.

• Anonyymi00209 kirjoitti:

Ei mun tarvitse. Tiedän liiankin hyvin nöyryyteni. Ja ei se minulle mitään hyvää ole antanut.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00216 kirjoitti:

Ajattelit ihan tosissasi tuolla asennevammallasi ansaitsevasi tuntea uskovia; pyhyyteenyltäneitä?

Oikeasti?

Onnea.
        Ja menestystä

sinäkin olet omalta osaltasi näillä jutuillasi vahvistanut tuon. Olet juttuinesi oikein "mainio" esimerkki juuri siitä, millaisia kaikki ikinä tapaamani uskoaan julistaneet ihmiset ovat olleet. Yksikään ei ole ollut ihmisenä hyvä, saati sen moraalin tasolle yltävä, jota saarnaa. Hiljaisissa, täysin itsekseen uskovissa, on varmasti paljon hyviä ihmisiä. Saarnaajat ovat aina arrogantteja ja ahneuteen ja muihin paheisiin päin kallellaan olevia.

• Anonyymi00217 kirjoitti:

Muista. Tämä. Keskustelu.
        Tukholman Profetian aikana.

En muista, en kiinnitä mitään huomiota asiaan. Luultavasti unohdin jo huomenna koko keissin.

• Anonyymi00245
        Anonyymi00195 kirjoitti:

Minä olin ainskin todella pahasti depersonalisoitunut kun Jeesus minut nosti takas ykseyteen, terveeksikin, luonnollisen minäni kans.

Et yks kadonnut lammas oli se mitä kaitsi vähän todosyetustikin merkityävästi rajummin kuin hurskaainapysyneet. Ja sittemmin toki myös uskon, toivon ja välittämisenkin sisäänrakentaen

Hei voisitko kirjoittaa suomeksi. Tuosta ei saa mitään selvää.

• Anonyymi00247
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei niin. Pysy just tuoolaisena kun olet aswnteiltasi. Se on arvokkaampaa kuin ihan kaikki muu. Yhteemsäkään

• Anonyymi00249
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Ei ... vastustan kaikkia uskontoja. Kun uskontoihin perentyy syvällisesti, niin kukaan täysijärkinen ei voi enää uskoa. Sinähän muuten omien sanojesi mukaan olet psykopaatti.

Eli koska sinä.olet päättänyt palvoa minua niin minun on otava nuy jk vityn psykonarsku vai?

Aivan.

Minä en usko. Vaan tiedän varmaksi Jeesuksen olevan Luoja. Toistan: tiedän, enkä ainoastaan usko/toivo.

Kullekin omansa

• Anonyymi00250
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei mun tarvitse. Tiedän liiankin hyvin nöyryyteni. Ja ei se minulle mitään hyvää ole antanut.

Lue. Hyvä. Mies. Se. Viestini. Ajatuksen. Kams. Läpi.

<3

• Anonyymi00251
        Anonyymi00221 kirjoitti:

sinäkin olet omalta osaltasi näillä jutuillasi vahvistanut tuon. Olet juttuinesi oikein "mainio" esimerkki juuri siitä, millaisia kaikki ikinä tapaamani uskoaan julistaneet ihmiset ovat olleet. Yksikään ei ole ollut ihmisenä hyvä, saati sen moraalin tasolle yltävä, jota saarnaa. Hiljaisissa, täysin itsekseen uskovissa, on varmasti paljon hyviä ihmisiä. Saarnaajat ovat aina arrogantteja ja ahneuteen ja muihin paheisiin päin kallellaan olevia.

Tpivottavasti löydät omanöaisesi muista. Minun reaöiteettinen eivät ole teologiset.

Kuitenkin yritän.

Yritätkö itse koskaa köyttää altruismua päästäksesi eroon angsteistasi?

• Anonyymi00252
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En muista, en kiinnitä mitään huomiota asiaan. Luultavasti unohdin jo huomenna koko keissin.

Tässäpä oöen taas. Muistuttamassa sinua veljen tavoin sen viestini sisälöön läpikäymisestä

;)

Ole voittaja nöyryytesi seuraujsena

• Anonyymi00253
        Anonyymi00245 kirjoitti:

Hei voisitko kirjoittaa suomeksi. Tuosta ei saa mitään selvää.

Sitten se ei vasn olöut sinya varten. Get over it

• Anonyymi00255
        Anonyymi00249 kirjoitti:

Eli koska sinä.olet päättänyt palvoa minua niin minun on otava nuy jk vityn psykonarsku vai?

Aivan.

Minä en usko. Vaan tiedän varmaksi Jeesuksen olevan Luoja. Toistan: tiedän, enkä ainoastaan usko/toivo.

Kullekin omansa

Ainakin harhainen sinä olet, viesteistäsi päätellen. Monellakin tasolla.

• Anonyymi00257
        Anonyymi00251 kirjoitti:

Tpivottavasti löydät omanöaisesi muista. Minun reaöiteettinen eivät ole teologiset.

Kuitenkin yritän.

Yritätkö itse koskaa köyttää altruismua päästäksesi eroon angsteistasi?

Minä olen omani löytänyt, iät ja ajat sitten. Eikä ole angstejakaan, joten ei ole mistä päästä eroon. Ei kaikilla ole asiat yhtä huonosti kuin sinulla, onneksi.

• Anonyymi00008

Mä käyn täällä vähän kaikista jo mainituista syistä. Joskus on itellä joku kysymys, johon haluaa toisenlaista näkökulmaa. Täältä löytyy erilaisia ihmisiä ku omasta lähipiiristä joten täältä saa monesti ihan erilaisia vastauksiakin. Toisinaan sitä taas tekee mieli vain lukea tai vastata vain johki itsetä mielenkiintoselta tuntuvaan aiheeseen. Ja on täällä aika usein ollu sellaisiaki alotuksia, joista voi oppia uutta. Joskus taas tuntuu, että tarvii vähän ihmiskontaktia ja sosiaalisuutta ja tää on sellanen kevytversio siihen.

Yks outo käytös täällä, joka aina vähän hämmentää mua, on ku täällä tulee välillä moitteita ketjun muuttumisesta keskusteluksi tai joidenkin kirjoittelijoiden keskinäiseksi keskusteluksi. Ihannku täällä ei olis luvallista keskustella 🤔

• Anonyymi00010

Ongelma onkin se kun yksi henkilö alkaa keskustelemaan itsensä kanssa eri nimimerkkejä käyttäen.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Ongelma onkin se kun yksi henkilö alkaa keskustelemaan itsensä kanssa eri nimimerkkejä käyttäen.

Haluaisin tähän jo vihdoinkin faktoja, koska tästä syytetään milloin ketäkin. Minusta joko a) harhaista tai b) harhaista puhetta.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos tuollaista tapahtuu niin ... Miksi se on ongelma? Kenelle se on ongelma? Mitä haittaa siitä on?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei tarvitse sanoa yhtään enempää...

• Anonyymi00021
        Mu5tasydän kirjoitti:

Haluaisin tähän jo vihdoinkin faktoja, koska tästä syytetään milloin ketäkin. Minusta joko a) harhaista tai b) harhaista puhetta.

Minustakin olisi mukavaa kuulla tästä jotakin faktaa ja todisteista. Kuuluuko väitteen esittäjä ehkä ylläpitoon?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Minustakin olisi mukavaa kuulla tästä jotakin faktaa ja todisteista. Kuuluuko väitteen esittäjä ehkä ylläpitoon?

Faktaa ja todisteita siis kaivataan?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Entäs tieteellistä tutkimusta aiheesta? luonnontieteellistä?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tietysti olisi kiva nähdä jotakin konkreettista todistetta jatkuvasti esille tulevan syytöksen tueksi.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Entäs tieteellistä tutkimusta aiheesta? luonnontieteellistä?

Jos sellaista löytyy, niin anna tulla sekin. 🙂

• Anonyymi00035
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Tietysti olisi kiva nähdä jotakin konkreettista todistetta jatkuvasti esille tulevan syytöksen tueksi.

Kovin nuo syytteet käy sinulla tunteisiin, miksi ihmeessä niin? Kukaan muu palstalla ei reagoi mitenkään, mutta sinä reagoit hyvin voimakkaasti ja olet vahvasti puolustuskannalla tässä asiassa. Defenssit edellä asiaan kohti.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00010 kirjoitti:

22:08
        En yhtään tiedä, mitkä nimimerkit on yksi ja sama.
        Voitko valaista?
        Vilma

• Anonyymi00047
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Kovin nuo syytteet käy sinulla tunteisiin, miksi ihmeessä niin? Kukaan muu palstalla ei reagoi mitenkään, mutta sinä reagoit hyvin voimakkaasti ja olet vahvasti puolustuskannalla tässä asiassa. Defenssit edellä asiaan kohti.

Eli ei ole siis todisteita. Ei tainnut ketään yllättää. 🙂

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Eli ei ole siis todisteita. Ei tainnut ketään yllättää. 🙂

Minähän täällä välillä keskustelen "itseni" kanssa, ja ai että miten mukavaa se on! 😁🙏✨

🦄

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Minähän täällä välillä keskustelen "itseni" kanssa, ja ai että miten mukavaa se on! 😁🙏✨

🦄

Sinun "itsesi" vastaa sinulle ja kivaa on. 👍

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

🦄

Tuli muuten T-nainen mieleen yksi päivä, kun luin tätä artikkelia:

"Avokadopuut ovat kaksineuvoisia eli niiden kukissa on sekä uros- että naaraspuolisia elimiä. Jotta kukka ei pölyttäisi itseään, mikä tarkoittaisi sisäsiitosta ja haitallisten mutaatioiden riskiä, avokado on kehittänyt ovelan tempun: se vaihtaa sukupuolta päivän mittaan niin, että naaras- ja urososat eivät ole aktiivisia samaan aikaan päivästä. Toisin sanoen kukka vapauttaa ja vastaanottaa siitepölyä vuorotellen."

https://tieku.fi/luonto/avokadoilla-on-erityinen-ominaisuus-jolle-ei-ole-loydetty-selitysta-nyt-tutkijat-uskovat-kuitenkin-ratkaisseensa-vuosisataisen-mysteerin

T-nainen on sitä mieltä, että välillä joku mies kaappaa allekirjoitukseni. 😄

Ehkä olen avokado.

🥑🦄🥑

• Anonyymi00058

Joskus taas tuntuu, että tarvii vähän ihmiskontaktia ja sosiaalisuutta ja tää on sellanen kevytversio siihen

Terapiakanava?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00049 kirjoitti:

🦄

Minä keskustelen itseni kanssa silloin tällöin, kun katson jotain ohjelmaa netistä!

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Minä keskustelen itseni kanssa silloin tällöin, kun katson jotain ohjelmaa netistä!

Minäkin joskus juonnan esim. ruuanlaittoa. Joskus muinoin olin kaupassa töissä ja työkaverin kanssa molemmat olimme itsekseen puhuvaa sorttia. Kolmas työkaveri sitten aamutäytöllä huuteli vuoronperään "Mitä?" molemmille, kunnes tajusi, että puhuimme itseksemme.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Joskus taas tuntuu, että tarvii vähän ihmiskontaktia ja sosiaalisuutta ja tää on sellanen kevytversio siihen

Terapiakanava?

Siihenhän tämä paikka on ihan mainio, siis kevyeen ihmiskontaktiin ja sosiaalisuuteen. Terapiakäyttöön tätä tuskin voi kenellekään suositella ... vai kuinka?

• Anonyymi00073
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minäkin joskus juonnan esim. ruuanlaittoa. Joskus muinoin olin kaupassa töissä ja työkaverin kanssa molemmat olimme itsekseen puhuvaa sorttia. Kolmas työkaveri sitten aamutäytöllä huuteli vuoronperään "Mitä?" molemmille, kunnes tajusi, että puhuimme itseksemme.

Se kolmas työkaveri perääntyi takaperin ja poistui hyvin hiljaa ja sulki oven tiiviisti perässään, eikä sitä ole näkynyt enää sen jälkeen.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Siihenhän tämä paikka on ihan mainio, siis kevyeen ihmiskontaktiin ja sosiaalisuuteen. Terapiakäyttöön tätä tuskin voi kenellekään suositella ... vai kuinka?

On joo. Itse kirjoitellut ainoastaan tuonne maailmanmenia puolelle kun sieltä tunnen lukemattomiakin reaalielämänpuolelta mutta.. on tämä Sinkutkin näemmä ihan toimiva ajatustenvaihtomiljöönä, toki.

No itse en terapeuttina toimi vaikka kontekstin peustason luennot 00luvun lopussa yossa kävinkin. Mutta siis kliiniseen, johdonmukaiseen psykoterapiaanhan palsta ei tosiaan sovellu. Mutta normi psykologisten paineitten purkuunhan se kyllä sopii.

Itse käyn terapiassa 2 krt vkossa ja kyllä se ihan systemaattista kehityskokonaisuutta on, eikä mitään tällaista absoluuttista sekoilua jnk seurauksena väki ihan tosissaankin uskoo tärähtöneeksi.

Itse olen tyytyväinen tästä, et väki kommunikoi toistensa kanaa; Suomes radikaali syrjäytyneisyys on merkittävä, jopa suurdemografisiin kokonaisuuksiin (kalergisuunnitelman väestönvaihto) vrt oleva dilemma

Olen luonnollisestikin tarpeeksi iloinen aina kun läntisillämme menee kiitettävästi, tai erinomaisesti. Ja tämä väen yhteisöllimen ykseys, edes nöin virtuaalisena versionaan on aito toivonpilkahdussa mitä äärimmäisimmän pahassa maailmassa

Näin foorumin itse koen, n. 10v ekspertiisillä

• Mu5tasydän kirjoitti:

Sain 5 päivää sitten aivotäräyksen, olin kuulemma kotvasen sekava silloin, harhaiseksi en kyllä koe muuttuneeni...ainakaan pysyvästi, saa siitäkin tietysti eri mieltä olla 😂 mutta kyllähän täällä esiintyy selkeästi yksinpuheluita/keskusteluita jossa käydään muka kahdenkeskisiä jutusteluita rekkautuneena tai sitten muumina.
        Jotkut peittelee ja toiset ei.

Ja tämä siis jälleen kerran täysin omiin huomioihin perustuva mielipide jota en lähde todistelemaan sen kummemmin, saa merkitä minne osastolle huvittaa...harhaisiin tai vähemmän harhaisiin. Täällä bittien taivaassa kun voi itsekukin teesejään tuoda esiin haluamallaan tavalla, päivänjatkoja :)

• Anonyymi00187
        Ex-Lukka kirjoitti:

Sain 5 päivää sitten aivotäräyksen, olin kuulemma kotvasen sekava silloin, harhaiseksi en kyllä koe muuttuneeni...ainakaan pysyvästi, saa siitäkin tietysti eri mieltä olla 😂 mutta kyllähän täällä esiintyy selkeästi yksinpuheluita/keskusteluita jossa käydään muka kahdenkeskisiä jutusteluita rekkautuneena tai sitten muumina.

Ja tämä siis jälleen kerran täysin omiin huomioihin perustuva mielipide jota en lähde todistelemaan sen kummemmin, saa merkitä minne osastolle huvittaa...harhaisiin tai vähemmän harhaisiin. Täällä bittien taivaassa kun voi itsekukin teesejään tuoda esiin haluamallaan tavalla, päivänjatkoja :)

Itse en koskaan pohdi kuka puhuu tai kenen kanssa. Koen tuon "tiedon" ihan toisarvoiseksi. Mä en oikein edes pysyt tajuamaan ketä sellainen kiinnostaa (tämä yleisenä toteamuksena, ei tarkoittaen, että sinä olisit ilmaisut sen itseäsi kiinnostavan).

Edelleen voi kuitenkin kysyä, että jos tuollaista esiintyy, niin mitä väliä sillä on? Ketä se haittaa tai millä tavalla?

• Anonyymi00187 kirjoitti:

Itse en koskaan pohdi kuka puhuu tai kenen kanssa. Koen tuon "tiedon" ihan toisarvoiseksi. Mä en oikein edes pysyt tajuamaan ketä sellainen kiinnostaa (tämä yleisenä toteamuksena, ei tarkoittaen, että sinä olisit ilmaisut sen itseäsi kiinnostavan).

Edelleen voi kuitenkin kysyä, että jos tuollaista esiintyy, niin mitä väliä sillä on? Ketä se haittaa tai millä tavalla?

Kysyt väärältä henkilöltä, vastasin jo "Täällä bittien taivaassa kun voi itsekukin teesejään tuoda esiin haluamallaan tavalla, päivänjatkoja :)"

• Anonyymi00276
        Anonyymi00187 kirjoitti:

Olet ilmeisen uusi palstalla?

Rekatut ovat eliittiä ja muut arvotonta rupujoukkoa,
        elleivät käytä aina nimimerkkiä :)

• Anonyymi00276 kirjoitti:

Olet ilmeisen uusi palstalla?

Rekatut ovat eliittiä ja muut arvotonta rupujoukkoa,
        elleivät käytä aina nimimerkkiä :)

Ei mun mielestä. Melkeinpä päinvastoin. Ei se nimimerkki kestään yhtään parempaa tee, ainoa miksi itsekin sitä käytän niin se helpottaa viestien seuraamista minulle. Ehkä myös muille, niillekin jotka haluavat hyppiä juuri minun tekstieni yli.

Millään tavalla en koe olevani parempi, kun nimetön kirjoittaja. Erottuvampi kyllä, ikävä kyllä sekin joskus.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei mun mielestä. Melkeinpä päinvastoin. Ei se nimimerkki kestään yhtään parempaa tee, ainoa miksi itsekin sitä käytän niin se helpottaa viestien seuraamista minulle. Ehkä myös muille, niillekin jotka haluavat hyppiä juuri minun tekstieni yli.

Millään tavalla en koe olevani parempi, kun nimetön kirjoittaja. Erottuvampi kyllä, ikävä kyllä sekin joskus.

Tarkoitan, että nimimerkillä saa sitä silmätikuksi päätymistäkin aikaan ja kaikki pystyy paremmin muodostamaan kokonaiskuvan, kuin nimerkittömistä jää vähemmän käteen siinä määrin.

Eikä kokonaiskuva aina ole vain etu.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tarkoitan, että nimimerkillä saa sitä silmätikuksi päätymistäkin aikaan ja kaikki pystyy paremmin muodostamaan kokonaiskuvan, kuin nimerkittömistä jää vähemmän käteen siinä määrin.

Eikä kokonaiskuva aina ole vain etu.

Se on etu vain silloin, kun haluaa ja uskaltaa olla rehellisesti mitä on. Ja kestää kritiikin. Jota väistämättä kaikki ihmiset saa helpommin, kun personoituu jotenkin.

No minä koen olevani niin vahva ja aito, että otan riskin olemalla minä. Sellainen kun IRL kohdatessakin olen. Ei minusta kaikki silloinkaan tykkää, joten miksi täälläkään pitäisi tykätä, olen asian ajatellut niin. Se nyt ei ole edes syy täällä käydä.

• Ex-Lukka kirjoitti:

No juu, mutta onhan se turhauttavaa, kun yrittää asiallisesti keskustella, niin tulee lähes aina jotain epäsiallista gubettelua tai mieheksiharhaavaa perään. Mut palsta on mitä on ja onneksi on joidenkin kanssa muitakin yhteyksiä. :) Illanjatkoja.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Ps. Pikaista toipumista tärähdyksestä!

• Anonyymi00009

Tämän palstan tarkoitus on mielipuolinen hassuttelu ja överi hulluttelu!

• Senpä tähden täällä voi ainakin yksi parrakas nainekin mölistä. Vai mitä?

• Anonyymi00011

Tarkotatko tän tarkotus sinulle itselles, vai aatteletko ettei täällä kukaan saisi muuta tehdä?

• Anonyymi00017

Ai, on vai.
        Ja ikä on?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ai, on vai.
        Ja ikä on?

Siis joo...täällä on kiva tehdä ja sanoa kaikkea sellaista, mitä ei irl voi tehdä kraka kaulassa bleiserissä vaan tämä alusta antaa avoimuuden hassuttelellulle ja lapsenmielisyydelle. Niin ja ikä on 42v

• Anonyymi00042

22:03
        Tuo on sinun ikioma näkemys. Aikuinen?
        Yritätkö syöttää väkisin jotain 'hullua'moodia?
        Vilma

• Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

22:03
        Tuo on sinun ikioma näkemys. Aikuinen?
        Yritätkö syöttää väkisin jotain 'hullua'moodia?
        Vilma

Siis miten sustakin noin kiltistä naapurintytöstä on tullut tuollainen pikkumainen kiukutteleva pissis? Tell me more?

• Anonyymi00060
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Senpä tähden täällä voi ainakin yksi parrakas nainekin mölistä. Vai mitä?

Niinpä juuri!

• Anonyymi00083
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Senpä tähden täällä voi ainakin yksi parrakas nainekin mölistä. Vai mitä?

Lisäksi tarvitaan vain kääpiö ja kolmesataakiloinen nainen, niin sirkus on valmis.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Lisäksi tarvitaan vain kääpiö ja kolmesataakiloinen nainen, niin sirkus on valmis.

Ukrainan zele ja tuksu?

• Anonyymi00141
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Ukrainan zele ja tuksu?

Siinäpä oikea komediaporukka esiintymään yökerhoihin.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Siinäpä oikea komediaporukka esiintymään yökerhoihin.

Kalinkaa tanssimaan?

• Anonyymi00103 kirjoitti:

Ukrainan zele ja tuksu?

Hahhaah, nyt osu nauruhermoon. Voi peijakas! 🤣🤣

• Anonyymi00192
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Hahhaah, nyt osu nauruhermoon. Voi peijakas! 🤣🤣

Hehe. Olivat nääs ekat 2, jtk suorastaan tulvivat mieleeni, laadukkuudellaan

• Anonyymi00083 kirjoitti:

"Kääpiö" ilmoittautuu palvelukseen. :)

• Anonyymi00231
        Pikku-pirpana kirjoitti:

"Kääpiö" ilmoittautuu palvelukseen. :)

Heitähän ammutyiin tykillä verkkoon sirkuksessa, aikoinaan

• Anonyymi00023

Käyn palloilemassa välillä 🤓

• Anonyymi00048

Palloilu on hyvä harrastus.👍

• Liikun nykyään lähinnä englannin kielisillä alustoilla. Välillä kuitenkin tulee käytyä seuraamassa tätä draamaa täällä, että kuka on nyt tällä kertaa haastamassa kenetkä oikeuteen ja kestä on tehty tutkintapyyntöä poliisille :D

• Anonyymi00053

Juu, nuo tuollaiset uhkailut milloin viranomaisilla ja milloin ylläpidolla ovat aina viihdyttäviä. Poliiseilla lienee ihan oikeitakin töitä riitävästi ja ylläpito ... no jokainen tietää 😀

• Anonyymi00053 kirjoitti:

Juu, nuo tuollaiset uhkailut milloin viranomaisilla ja milloin ylläpidolla ovat aina viihdyttäviä. Poliiseilla lienee ihan oikeitakin töitä riitävästi ja ylläpito ... no jokainen tietää 😀

En ota kantaa toisten asioihin. Voihan kyseessä olla oikeasti poliisiasia tms. Mutta viihdettä joka tapauksessa.

• Anonyymi00069
        Palstakamu kirjoitti:

En ota kantaa toisten asioihin. Voihan kyseessä olla oikeasti poliisiasia tms. Mutta viihdettä joka tapauksessa.

Itse en ole ainakaan sellaisiin täällä törmännyt. Voi tosin olla, että sellaiset oikeasti poliisiasiat katoavat jopa täällä suht nopeasti näkyviltä.

• Anonyymi00069 kirjoitti:

Itse en ole ainakaan sellaisiin täällä törmännyt. Voi tosin olla, että sellaiset oikeasti poliisiasiat katoavat jopa täällä suht nopeasti näkyviltä.

Valikoiva poistotaktiikka.

• Anonyymi00050

Kysehän ei ole siitä, että aihe on tylsä, saatika kateudesta. Onko todellakin keskustelunavaus kateuden aihe?

Viittasin toisessa keskustelussa siihen, että aloittaja ei kertonut omaa näkökantaansa vaan väitteli ilman perustelua aivan kuin keräisi tietoja tai tekisi tutkimusta.

• Anonyymi00055

Aloittaja toteaa, että olin kyllä kertonut ja merkinnytkin sen omaksi näkökannakseni. Se kun oli lainaus siitä ensimmäisestä ketjusta, jossa tuo keskustelu käytiin.

• Anonyymi00080

Aloittaja on ilmiselvä SuPo myyrä <3

aivan kuin keräisi tietoja tai tekisi tutkimusta.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Aloittaja on ilmiselvä SuPo myyrä <3

aivan kuin keräisi tietoja tai tekisi tutkimusta.

Pitäisikö SuPo:a sitten kiinnostaa joku sinun tekemisesi?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Pitäisikö SuPo:a sitten kiinnostaa joku sinun tekemisesi?

Heitä nimenomaan EI kiinnosta "minun" totuus, jota heillekin pyrin jaksamiseni mukaan toitottaa pisempään kuin moni muu. Joka onkin sit vuorostaan Suomen valtion koko ydindilemmakin; ko. valheen valtakuntana pysyminen totuuksien ja faktojen vierastamisten seurauksrna.

Tukholman Profetiassa mainittu viestimies on SuPoille pitköstyttävin tapaus koskaan, sillä he tietävät Kristillisyyteenpaluu-ajatuksensa jopa paremmin kuin kaikki omat ajatuksensa yhteensä.

Mutta avaaja lienee SuPo myyrä, silti. On salailevan oloisia ja aivan liian utelevia, normiksi. Joka on töääysin fine. Kunhan ei vaan olisi tippurisiakin

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012199763.html

• Anonyymi00054

NYSE mennyt kiinni jo, n. 14h työpäivä takana ja makaan hierottavana, mitäs muutakaan älyvapaata sitä tekisi kuin skrollaisi S24sta, muka?

Myönnän tekeväni poikkeuksetta sentimenttitutkimusta S24ses. Kertoo paljon Suomen sosiologisista mega- ja metatrendeistä.

Tänään minua viihdytti tuo, kuinka stupido alkoi nuolla venäläisten välilihaa, imelänmaireilla julkisilla rakkaudentunnustuksillaan.

Hävisin myös oliko pikkuviiskymppisen tuohon liittyväs vedonlyönnissä. Voittaja ostaa sillä uuden moottoripyörän huomenna? Oli pyytänyt myöhemmin sen tähden vapaata töistä. Sai toki vapautensa, kun krt osasi ennustaa stupidonin periaatteettomat skolioosit.

Neito nr 4 soitti tapaamista huomiselle lounaasaikaan, pyysin tulemaan suoraan työhuoneeseeni kun en jaksa mennä kansaan lounastamaan, koska neito nr 5ttäkin pitää ehtiä tavata tossa työpäivän aikana.

...tekisi mieli nukahtaa.. kuten yrittäjillä on monesti tapana tehdä töissä.. kun päivöt venyvät venymistään

Mutten kai voi, sillä täytyy käydä kakallakin tuossa vielä. Saattaapi ihan ummettaakin jopa hiukan

• Anonyymi00057

Minulle tämä on jonkinlaista viihdettä. Täällä voi lukea muiden ajatuksista, itse käydä parhaimmillaan hyvinkin antoisia keskusteluja, mutta joskus voi ihan vaan höpistä jonninjoutavia.

Mielestäni ei ole yhtä ainoaa tapaa olla keskustelupalstalla. Joku ehkä haluaa vain lukea muiden ajatuksista, toinen kaipaa juttuseuraa, kolmas haastavmapia keskusteluja, kuka mitäkin. Kyllä tänne kaikenlaisten keskustelijoiden pitäisi mahtua.

Aletheias

• Anonyymi00065

"Mielestäni ei ole yhtä ainoaa tapaa olla keskustelupalstalla."

Olen samaa mieltä. Kyllä tänne(kin) tekstiä mahtuu, laidasta laitaan. Jos ei jonkun aloitus nappaa, niin aloitanpa oman. Ehkä juuri siksi koenkin hieman erikoiseksi sen miten rajoittuneeksi jotkut vaikuttavan palstan oikean käytön määrittävän ja miten he haluavat muita rajoittaa. Perseilyn minä vielä ihan ymmärrän. Siis sen motiivin sen takana, että joku vain kokee hauskaksi olla arse kaikille ja trollata. Sen sijaan sellaista palstapoliisin viran ottamista itselleen en ymmärrä. Motivaatiota ja tarkoitusta sen takana en ymmärrä. Olenkin taipuvainen ajattelemaan sen olevan vain tasan samaa arseilua, eri vaatteeissa vaan. Toki jos joku haluaa selventää ja kertoa muista motiiveistaan, niin tulen mielelläni opetetuksi.

• Anonyymi00065 kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Kyllä tänne(kin) tekstiä mahtuu, laidasta laitaan. Jos ei jonkun aloitus nappaa, niin aloitanpa oman. Ehkä juuri siksi koenkin hieman erikoiseksi sen miten rajoittuneeksi jotkut vaikuttavan palstan oikean käytön määrittävän ja miten he haluavat muita rajoittaa. Perseilyn minä vielä ihan ymmärrän. Siis sen motiivin sen takana, että joku vain kokee hauskaksi olla arse kaikille ja trollata. Sen sijaan sellaista palstapoliisin viran ottamista itselleen en ymmärrä. Motivaatiota ja tarkoitusta sen takana en ymmärrä. Olenkin taipuvainen ajattelemaan sen olevan vain tasan samaa arseilua, eri vaatteeissa vaan. Toki jos joku haluaa selventää ja kertoa muista motiiveistaan, niin tulen mielelläni opetetuksi.

Ymmärsinkö oikein, että jos joku koko ajan vttuilee ja maalittaa, mustamaalaa muita, niin se on oikeasti ok sinulle?

• Anonyymi00072
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että jos joku koko ajan vttuilee ja maalittaa, mustamaalaa muita, niin se on oikeasti ok sinulle?

Ei tietenkään se ole ok, mutta kykenen ymmärtämään sen motivaation sen takana. Se, että ymmärrän motivaation ja syyn, ei tarkoita, että hyväksyisin käytöksen.

• Anonyymi00072 kirjoitti:

Ei tietenkään se ole ok, mutta kykenen ymmärtämään sen motivaation sen takana. Se, että ymmärrän motivaation ja syyn, ei tarkoita, että hyväksyisin käytöksen.

Kiitos kun selvensit.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Minä trollaan huvikseni. Kaikkia. Tarkoitukseni on saada väen syväjääs olevat aivot raksuttamaan. Reaalielämänpuolella näitten.aivot on lämmitetty ikiroudasta useimmiten by defauktinakin jo.

Mutta asiaan.

Maailmassa on 2den'laisii ihmisii. Vapauttarakastavia ja toisaalta kontrollifriikkejä. Psykopaatit ja narsistot ovat lkimmöisiä. Altruistit ensimmäisiä

Tossa se sit olikin. Se koko asiani

• Anonyymi00075
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ymmärsit täysin oikein.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Minä trollaan huvikseni. Kaikkia. Tarkoitukseni on saada väen syväjääs olevat aivot raksuttamaan. Reaalielämänpuolella näitten.aivot on lämmitetty ikiroudasta useimmiten by defauktinakin jo.

Mutta asiaan.

Maailmassa on 2den'laisii ihmisii. Vapauttarakastavia ja toisaalta kontrollifriikkejä. Psykopaatit ja narsistot ovat lkimmöisiä. Altruistit ensimmäisiä

Tossa se sit olikin. Se koko asiani

Koetko koskaan onnistuvasi tavoitteessasi?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Koetko koskaan onnistuvasi tavoitteessasi?

Eipä tarvitse mitään "kokea", onnistun poikkeuksetta. Ennemmin tai myöhemmin. Tavalla tai toisella.

Vastakysymys: mikäli olet SuPon myyrä, niin kerro minulle että hyödynsivät sentään sitä ulkonäkökriteeristöäänkin

• Anonyymi00107
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Eipä tarvitse mitään "kokea", onnistun poikkeuksetta. Ennemmin tai myöhemmin. Tavalla tai toisella.

Vastakysymys: mikäli olet SuPon myyrä, niin kerro minulle että hyödynsivät sentään sitä ulkonäkökriteeristöäänkin

Sehän on hyvä. Ihminen tarvitsee onnistumisen kokemuksia

• Anonyymi00114
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Sehän on hyvä. Ihminen tarvitsee onnistumisen kokemuksia

Olet psykologisesti päteviä.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Olet psykologisesti päteviä.

Sinähän sait jo vastauksesi. Kysymyksesi oli ehdollinen ja koska et saanut vastausta, niin tiedät jo vastauksen ehdolliseen osuuteen ja sitä kautta koko kysymykseesi.

• Anonyymi00132

Kyllä tänne kaikenlaisten keskustelijoiden pitäisi mahtua.

Kaunista

• Anonyymi00143
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Sinähän sait jo vastauksesi. Kysymyksesi oli ehdollinen ja koska et saanut vastausta, niin tiedät jo vastauksen ehdolliseen osuuteen ja sitä kautta koko kysymykseesi.

Aion kutsua Saana Nilssonin sijoitusyhtiömme hallituksen jäseneksi. Jos tuo kehityy tuosta edes 700m setiksi, niin minulta loppuu oma due diligenssi -osaaminen kesken ja alan tartteta jeesiään.

Jos tuo taas saakin sijoitusvipu-momentimia, ja alkaa mrditä pakkua ja nollia 1 rai 2ksikin valuq siihen voitontaonnastaan jllk aikajänteellä kiinni, niin lahjoitan koko paskan Valtionkonttorille Sammokseen ja vetäydyn itse vaikka ainoastaan sukuyhtiömme tuotannon pariin.

Koska jos NYSEst/Lontoosta jne kippaat vaik 200mrd vuodessa Suomistanille ja väki maksaa valtionvelan veke vapautuen velkaorjuudestasn, niin on tuhatvarma asia että lontoo laittaapi Suomen hyväntekijän suoraan nukkumatin juttusille.

Eli kyllä tuollakin ihan oma kuvionsa olisi oltava toimimassa jos velan takasmaksuprojektimme onnistuukin.

Juha Martelius sopisi muuten pääministeriksi. Ja. Jollei väsyttäisi, niin rukoilisin Luojalta Juhaa pääministeriksi. Ja Ari Puheloista Presidentiksi. Stupidoa en voi sietää. Sigmanarskuja. Pthyi

Oletko koskaan muutwn miettinyt kuinka äärettömän ihanaa olisikaan jos äo olisi ..tiethän.. normaali..

Enin osa tajuis paöjon-> kaiken siitä mitä seöitöt, selitteluittäkin. Ois niiiiiin helpoia tämä elämä kun ois 70-80%tin alueella.

Tai edes ykköselalkavii.

https://www.slideteam.net/bell-curve-showing-iq-test-score-range.html

No joo.. kullakin kirouksensa

• Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Aion kutsua Saana Nilssonin sijoitusyhtiömme hallituksen jäseneksi. Jos tuo kehityy tuosta edes 700m setiksi, niin minulta loppuu oma due diligenssi -osaaminen kesken ja alan tartteta jeesiään.

Jos tuo taas saakin sijoitusvipu-momentimia, ja alkaa mrditä pakkua ja nollia 1 rai 2ksikin valuq siihen voitontaonnastaan jllk aikajänteellä kiinni, niin lahjoitan koko paskan Valtionkonttorille Sammokseen ja vetäydyn itse vaikka ainoastaan sukuyhtiömme tuotannon pariin.

Koska jos NYSEst/Lontoosta jne kippaat vaik 200mrd vuodessa Suomistanille ja väki maksaa valtionvelan veke vapautuen velkaorjuudestasn, niin on tuhatvarma asia että lontoo laittaapi Suomen hyväntekijän suoraan nukkumatin juttusille.

Eli kyllä tuollakin ihan oma kuvionsa olisi oltava toimimassa jos velan takasmaksuprojektimme onnistuukin.

Juha Martelius sopisi muuten pääministeriksi. Ja. Jollei väsyttäisi, niin rukoilisin Luojalta Juhaa pääministeriksi. Ja Ari Puheloista Presidentiksi. Stupidoa en voi sietää. Sigmanarskuja. Pthyi

Oletko koskaan muutwn miettinyt kuinka äärettömän ihanaa olisikaan jos äo olisi ..tiethän.. normaali..

Enin osa tajuis paöjon-> kaiken siitä mitä seöitöt, selitteluittäkin. Ois niiiiiin helpoia tämä elämä kun ois 70-80%tin alueella.

Tai edes ykköselalkavii.

https://www.slideteam.net/bell-curve-showing-iq-test-score-range.html

No joo.. kullakin kirouksensa

Vai sellaista.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Vai sellaista.

Niih. Tuli vaan randomisti mieleen nuo.

Tahdoin pitkäänkin sitä, et väki ansaitsisikin parempaa kuin Suomen nykylentoradan.

Väsyttää tosin melko paljon jo.
        Ehkä jätänkin Suomen asiat vielä ihan kaikille paitsi itselleni

Minua rauhoittaa hyvin hyvin paljon ajatus Suomen/suomalaisten unohtamisesta. Ihan kokonaan. Ja ikuisesti

Niin voivat erinäiset sodomagomorralat sodomagomorraloittua entisestään ja muut kait sitten sitä jtk muuta

• Anonyymi00064

Mä en oikeestaan kaipaa muuta kuin hyväksyntää, mitä en oikeassa elämässä voi saada!

• Olet arvokas ihminen.

• Anonyymi00071

Haluan sanoa, että toivon sun löytävän hyväksyntää (myös) oikeasta elämästä. Täältä sitä ainakin on melko vaikeaa löytää.

• Anonyymi00079

Toki voimme. Muttemme koskaan heiltä, joittenka mieliin ja tuntemuksiin ei tule koskaan mahtumaan mtn muuta kuin se oma egoinflaationsa

• Anonyymi00090

Miksi sinä käyt keskusteliupalstalla? Mikä keskustelupalstan tarkoitus mielestäsi on?

No nyt on mielessä sana kehitys. Ja erään minusta kaissi tykkäävän vinkki palailla näille palstoille ja aloittaa alusta rauhallisuutta alleviivaten.

Tykkään hyvistä neuvoista. Olen itseasiassa ihan aina sisällyttänyt elämäni päätöksentekoprosesseihin henkilöitä joita olen kunnioittanut

• Anonyymi00096

Täällä voi puhua anonyymisti kaikesta arkaluontoisesta josta ei kehtaa puhua kenenkään tutun kanssa. Välillä mietin että ehkä pitäisi.

Voi myös haukkua läheisiään niin etteivät he pahoita mieltään ja tule riitaa. Kai sen takia olen täällä.

• Anonyymi00101

Ihan hyvä, että ihmisellä on olemassa varoventtiili ja paikka, jossa puhallella höyryjä ulos. Toivottavasti kokonaisuus ei kuitenkaan ole ihan noin negatiivinen, kuin minkä kuvan tuosta saa.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ihan hyvä, että ihmisellä on olemassa varoventtiili ja paikka, jossa puhallella höyryjä ulos. Toivottavasti kokonaisuus ei kuitenkaan ole ihan noin negatiivinen, kuin minkä kuvan tuosta saa.

On se. Tulee turpaan. Mua on pahoinpidelty täällä 25 vuotta.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00101 kirjoitti:

SuPo-24nen on luotu kansalaiskontrollia varten. Eli täällä seulotaan kansakunnan tuntemuksia ja ajatuksia, kun yleisö, jolle "yhteis"kuntanäytemää pyöritetään, eli kans-alaiset, päästävät liiemmin seurauksia fu tsimatta totuudet julki. Sit tehdään tilastoja ja mietitään mitä ekstratotalistarismia kansa saattaa niellä pureskelematta, tai olla nielemättä ja noustakin parasitoivaa valtioterroria vastaan ns. kapinaan.

Ihan täysin normaalia tiedustelupalvelutoimintaa kun kansaa johtaa erittäin epäsuositut kohti erättäin äärimmäistä versiota orjuudesta/WEFjonestownkultti paskasta.

Suomesta on luotu neoUSSR. Steroidella.
        Mikä on outoa, koska kaikki plus 50v suomalaiset tietävät vallan mahtavastikin miten syvältä nk. ryssälä oli

Muutakin udeltavaa teillä supoilla?

;))

• Anonyymi00109

Täytyy vielä tunnustaa, että minua naurattaa joka kerta, kun näen täällä seuraavat sanat:

"Uli uli. Vuh vuh." 😂🤭

🦄

• Anonyymi00117

Minua on alkanut naurattaa joka kerta kun näen sanan feministi tai feminismi tai jonkun noiden johdannaisen.

• Anonyymi00123

Ja tässä ketjussa huvittaa nyt tuo "SuPu:n myyrä". Kaikkea se leipä elättääkin. 🤣

• Anonyymi00124
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Minua on alkanut naurattaa joka kerta kun näen sanan feministi tai feminismi tai jonkun noiden johdannaisen.

Minua taas tuo sana ei jostain syystä naurata yhtään.

Voisiko syynä ehkä olla ihan se että olen itse MIES!

• Anonyymi00127
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Minua taas tuo sana ei jostain syystä naurata yhtään.

Voisiko syynä ehkä olla ihan se että olen itse MIES!

Tai ehkä sinulta puuttuu huumorintajua.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Tai ehkä sinulta puuttuu huumorintajua.

Naurattaako sinua sana "so vi nis mi"?
        Tai sana "is la m is ti"?
        Tai " n a t s i s m i"?

Naurattaako nyt just ihan kauheasti kun luit nuo sanat??

• Anonyymi00142
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Tai " n a t s i s m i"?

Noihin ei ole onnistuttu liittämään niin loputtomasti naurettavia assosiaatioita, joten ei. Toki löydän noista kaikista myös naurattavia aspekteja. Sovinismi sinällään on toki hyvin huvittava. Sen verran totaalisesti ihmiset ovat yleensä pihalla kyseisen sanan oikeasta merkityksestä.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Tai " n a t s i s m i"?

Täytyy myös lisätä, että jos kuulisin yhtä loputtoman määrän päätömiä väitteitä ja syytöksiä siitä, että olen jotain noista, niin taatusti hihittelisin aika nopeasti aina nuokin kuullessani.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Täytyy myös lisätä, että jos kuulisin yhtä loputtoman määrän päätömiä väitteitä ja syytöksiä siitä, että olen jotain noista, niin taatusti hihittelisin aika nopeasti aina nuokin kuullessani.

Oletkin se- k o -pää, täysi sellainen.

• Anonyymi00156
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Noihin ei ole onnistuttu liittämään niin loputtomasti naurettavia assosiaatioita, joten ei. Toki löydän noista kaikista myös naurattavia aspekteja. Sovinismi sinällään on toki hyvin huvittava. Sen verran totaalisesti ihmiset ovat yleensä pihalla kyseisen sanan oikeasta merkityksestä.

No, tässä yhteydessä tuo sana tarkoittaa sukupuolisovinismia, kuten se nykyään yleisesti käytettynä tarkoittaa. Toivottavasti tämä selvennys auttaa sinua ymmärtämään ilmaisemani asian hieman paremmin. Toki nuo sanat silti naurattavat sinua, kun olet älyllisesti haasteinen henkilö, niillä usein on hyvin hauskaa, varsinkin erikoiset sanat huvittavat heitä suuresti.

• Anonyymi00169
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Ja tässä ketjussa huvittaa nyt tuo "SuPu:n myyrä". Kaikkea se leipä elättääkin. 🤣

SuPon myyrä häiritsee paljastumisensa. Ja totuus

Eli ei mitään uutta auringon alla

• Anonyymi00183
        Anonyymi00169 kirjoitti:

SuPon myyrä häiritsee paljastumisensa. Ja totuus

Eli ei mitään uutta auringon alla

Eivät minua lainkaan muiden harhat häiritse. Toisinaan ne ovat mielestäni hyvin hassuja (kuten nyt tuo SuPon myyrä). Menee jo niin korkealentoisen sekopäiseksi, ettei tosikaan. Kas kun ei CIA:n agentti. Harhoja kokevan kannalta ovat varmaan kyllä ikäviä. Tuskin ainakaan yhtä viihdyttäviä kuin minusta.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00154 kirjoitti:

Oletkin se- k o -pää, täysi sellainen.

Lähinnä vain täysin tervejärkinen. Kukaan tervejärkinen ei ahdistu moisesta, vaan huvittuu siitä miten sekaisin muutamat ovat. Toki tuollainen sekopäisyys on myös hieman huolestuttavaa, mutta kun ei sille mitään mahda, niin turha sitä on märehtiä. Mielummin repii feminismisekoiluista huumoria. Siihen se toimii hyvin.

• Anonyymi00185
        Anonyymi00156 kirjoitti:

No, tässä yhteydessä tuo sana tarkoittaa sukupuolisovinismia, kuten se nykyään yleisesti käytettynä tarkoittaa. Toivottavasti tämä selvennys auttaa sinua ymmärtämään ilmaisemani asian hieman paremmin. Toki nuo sanat silti naurattavat sinua, kun olet älyllisesti haasteinen henkilö, niillä usein on hyvin hauskaa, varsinkin erikoiset sanat huvittavat heitä suuresti.

Miessovinismi on minusta myös hyvin huvittavaa ja koomista.

• Anonyymi00120

Keskustelupalstat ovat lähinnä korviketta irl-sosiaalisuudelle.

Jostakin syystä porukka vaikuttaa olettavan, että palstat ja tekoäly olisi mielestäni loistojuttuja. Todellisuudessa kummatkaan eivät mielestäni ole erityisemmin tarpeellisia, saatika hyväksi pidemmällä aikavälillä.

• Anonyymi00126

Mikä sitten lopulta edes on tarpeellista?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Sivusta.

Elämän tarkoitus on.

Oppia tuntea itsemme (degeneroituneen olotilamme) ynnä tosisekkojemme myöntämisrn jälkerm saavuttaa Yhteys elävä ja aito henk koht suhde nasaretilaiseen = Luojasmme.

Muu on sekundasrista

• Anonyymi00133

Tämä on etäisempää kuin irl-sosiaalisuus ja hyvä niin. Vaikka pidän ihmisistä, tietokoneen seura on myös vallan viehättävää. 😍

🦄

• Anonyymi00136
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Ihmissuhteet, yhteisö, parisuhde, rakkaus, lemmikit, luovuus, henkilökohtaisesti mielekäs työ, musiikki, taiteet, ravinto, nautinto, kosketus,harrastuset, rentoutuminen, saunominen, läheisyys, seksi, irl-keskustelut, elokuvat, tanssi, liikunta, terveys, hyvinvointi, tunteet, raha....jne. satunnaisessa järjestyksessä.

Listalla ehkä sijalla 199 saattaa olla keskustelupalstat. Tekoäly on näppärä työkalu ja nopeuttaa esimerkiksi tiedon seulomista, mutta ei se ole ihmisen elämän onnellisuudella erityisemmin tarpeellinen.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Ihmissuhteet, yhteisö, parisuhde, rakkaus, lemmikit, luovuus, henkilökohtaisesti mielekäs työ, musiikki, taiteet, ravinto, nautinto, kosketus,harrastuset, rentoutuminen, saunominen, läheisyys, seksi, irl-keskustelut, elokuvat, tanssi, liikunta, terveys, hyvinvointi, tunteet, raha....jne. satunnaisessa järjestyksessä.

Listalla ehkä sijalla 199 saattaa olla keskustelupalstat. Tekoäly on näppärä työkalu ja nopeuttaa esimerkiksi tiedon seulomista, mutta ei se ole ihmisen elämän onnellisuudella erityisemmin tarpeellinen.

Onko mikään noista oikeasti tarpeellista. En nähnyt listassa ainoatakaan todella tarpeellista asiaa. Kaikista noista voi toki nauttia, mutta eivät ne tarpeellisia ole.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Kylläpäs on tarpeellinen, jos on utelias!

Kukaan elävä ihminen ei kestäisi sitä määrää kysymyksiä, mitä minä olen esittänyt tekoälylle.

🦄

• Anonyymi00139
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Onko mikään noista oikeasti tarpeellista. En nähnyt listassa ainoatakaan todella tarpeellista asiaa. Kaikista noista voi toki nauttia, mutta eivät ne tarpeellisia ole.

Minustakaan tuolla listalla ei ollut yhtäkään oikeasti tarpeellista asiaa. Paremminkin tuohon oli listattu kaikkia elämän ylimääräisiä asioita, joihin tämä palsta kuuluu toki.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Mikä sinun mielestäsi on tarpeellista elämässä noin niin kuin oleellisesti?

Mielestäni edellämainitut ovat tarpeellisia elämän merkityksellisyyden ja onnellisuuden kannalta. Pelkät fyysiset tarpeet kuten ruoka, lepo jne. takaavat hengissä selviämistä, mutta eivät se mitä tänne ollaan tultu kokemaan.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Mielestäni edellämainitut ovat tarpeellisia elämän merkityksellisyyden ja onnellisuuden kannalta. Pelkät fyysiset tarpeet kuten ruoka, lepo jne. takaavat hengissä selviämistä, mutta eivät se mitä tänne ollaan tultu kokemaan.

Tuo on aivan täysin vain sinun henkilökohtainen käsityksesi, ei päde keneenkään muuhun paitsi sinuun itseesi.
        Muille nuo luettelemasi asiat eivät ole millään tavoin tarpeellisia tai oleellisia.

• Anonyymi00155
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Sivusta.

Elämän tarkoitus on.

Oppia tuntea itsemme (degeneroituneen olotilamme) ynnä tosisekkojemme myöntämisrn jälkerm saavuttaa Yhteys elävä ja aito henk koht suhde nasaretilaiseen = Luojasmme.

Muu on sekundasrista

Ilman muiden tarpeiden täyttymistä jää yhteyden tavoittelukin surullisen lyhyeksi.

Ei uskonto ja/tai. Henkisyys ole jokaisen prioritteettilistann kärjessä. Imo yhteydet ovat, etsi niitä tai ei. Tai kiinnitti niihin huomiota tai ei.

Mielestäni ei nole edes tarkoitus tavoitella tuonpuoleisen kokemuksia, silloin kun ollaan elossa.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Tämä on etäisempää kuin irl-sosiaalisuus ja hyvä niin. Vaikka pidän ihmisistä, tietokoneen seura on myös vallan viehättävää. 😍

🦄

Ehkäpä minä en juurii siksi koe palstailua, tietokoneita tai netti-ja someyhteisöjä jutukseni, koska en koe tietokoneen olevan seuraa vaan laite, jolla on mahdollista työskennellä tms.

Samoin nettikeskusteluissa on kyse enimmäkseen anonyymeista "äänistä", ajatuksista ja teksteistä, joiden kirjoittajiin minulla ei ole tunnekontaktia tai edes näköyhteyttä.

Sosiaalisesti ja ihmissuhteiden kannalta tämä on vertauskuvallisesti dry humpingia. Kliinistä, älyllistä, ajattelua, josta puuttuu tunnesisältö ja aito yhteys. Vaikka kirjoitettaisiinkin tunteista.

• Anonyymi00162
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Ehkäpä minä en juurii siksi koe palstailua, tietokoneita tai netti-ja someyhteisöjä jutukseni, koska en koe tietokoneen olevan seuraa vaan laite, jolla on mahdollista työskennellä tms.

Samoin nettikeskusteluissa on kyse enimmäkseen anonyymeista "äänistä", ajatuksista ja teksteistä, joiden kirjoittajiin minulla ei ole tunnekontaktia tai edes näköyhteyttä.

Sosiaalisesti ja ihmissuhteiden kannalta tämä on vertauskuvallisesti dry humpingia. Kliinistä, älyllistä, ajattelua, josta puuttuu tunnesisältö ja aito yhteys. Vaikka kirjoitettaisiinkin tunteista.

En oikein kaipaa tunneyhteyttä muualle kuin läheisimpiin ihmissuhteisiini.

Koen mielelläni positiivisia tunteita muiden asioiden kuin ihmisten parissa puuhatessani.

🦄

• Anonyymi00164
        Anonyymi00157 kirjoitti:

YYÖÖÖÄÄÄÄÄKKKÖÖÖÖÖRRRRRHHH..... Ei nyt voi muuta sanoa tuohon.

• Anonyymi00166
        Anonyymi00155 kirjoitti:

Ilman muiden tarpeiden täyttymistä jää yhteyden tavoittelukin surullisen lyhyeksi.

Ei uskonto ja/tai. Henkisyys ole jokaisen prioritteettilistann kärjessä. Imo yhteydet ovat, etsi niitä tai ei. Tai kiinnitti niihin huomiota tai ei.

Mielestäni ei nole edes tarkoitus tavoitella tuonpuoleisen kokemuksia, silloin kun ollaan elossa.

Maslowin tarvehierarkia toimii, muttei kontekstis.

Kun puhutaan AIDOSTA Hengelllisydestä puhutasn paastosta ja sisäisistä Elämyksistä.

Johtavat aluksi pieniin, mm. ravinnon/nesteytyksen/unilevon tarpeitten nollautumisiin ja myöhemmin keskikikoisiin ja lopulta Sielumme Yhdistymisern Luijamme sielun kans. Agapea.

Sitä ei tavoitella, se eletään prosessina ja lopputuloksina. On olemas moniiki jtk ko polun tuntevat.

Ovat. Mut on yksi asia tiedostaa synkronisaatiot/havaita ne. Ja toinen juttu kokea Luijammme Elämyksenä sellaisena kuin Jeesus todella on.

Ellei tunne Luijaa täältä alkaen jo, ei ole asiaa sit Taivaaseenkaan, tuonnempana

• Anonyymi00181
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Hengissä ei ole mikään pakko eikä tarve selvitä. Sekin on valinta, jos on mistä valita. He, jotka eivät voi valita, ihan vain kuolevat pois.

• Anonyymi00182
        Anonyymi00162 kirjoitti:

En oikein kaipaa tunneyhteyttä muualle kuin läheisimpiin ihmissuhteisiini.

Koen mielelläni positiivisia tunteita muiden asioiden kuin ihmisten parissa puuhatessani.

🦄

Olemme taas hyvin samoilla linjoilla. Minäkään en kaipaa tunneyhteyttä muualle, kuin vain läheisimpiin ihmissuhteisiini. Kokisin lähinnä vain rasittavaksi, jos niitä oli muissa ihmissuhteissakin. Tuo tunneyhteyden jne. puute on minulle tällaisen palstan yksi suurista positiivisista puolista.

• Anonyymi00148

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös?

Kuka kuorsaa äänekkäimmin?
      Hiiri, vaiko elefantti

Perustele.

Norsu tietysti böaablaa blaa.
      Koska,soon isompi blaablaabösa

Mut entäpäs jos hiiri onkim sensuroitu? Kumpikohan tuolloim kuorsasi - tosiasiallisesti -kovempaa..

• Anonyymi00149

Yllättävän vähän on tosiaan noita poistoja.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Tässä ei ole ollut kovin paljoa f e m i n i st e j ä äänessä, vielä.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Sensuurimyönteisiä?

Mikset menisi siis asumaan vaikkapa Venäjälle?

• Anonyymi00171

Jännä kommenttini ylläpidon ammatitaidosta ja se että moderonnin hoitaa vapaaehtoiset poistettiin. No totuus toki liikaa 😂

• Anonyymi00179
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Sensuurimyönteisiä?

Mikset menisi siis asumaan vaikkapa Venäjälle?

Vain yllättynyt poistojen edelleen hyvin vähäisestä määrästä. Kyllä tällä palstalla saadaan yleensä enemmän poistoja kasaan jo pelkillä satunnaisilla ja oudoillakin poistoilla.

• Anonyymi00180
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Tässä ei ole ollut kovin paljoa f e m i n i st e j ä äänessä, vielä.

Feministeiksi itseään väittäviä olen tunnistanut jo useamman ketjusta.

• Anonyymi00229
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Feministeiksi itseään väittäviä olen tunnistanut jo useamman ketjusta.

Feministen armeija valvoo sinua tälläkin hetkellä

• Anonyymi00230
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Feministen armeija valvoo sinua tälläkin hetkellä

Sen kun valvoo. Täytyy kai niilläkin jotain tekemistä olla.

• Anonyymi00158

Minä yritän ainakin keskustella.
      Vaihtaa ajatuksia ja saada uusia näkökulmia.
      Yritän ohittaa ne keskustelut joista en ole kiinnostunut ja mistä tiedän että suutun.

• Anonyymi00159

"Miksi sinä käyt keskusteliupalstalla? Mikä keskustelupalstan tarkoitus mielestäsi on?"

Mielenkiintoista millaisilla tavoilla ja näkemyksillä eri persoonat suhtautuvat asioihin, itseensä ja toisiin.

Välillä on oikein mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä aiheita.

Valittaminenkin on mielipide ja osallistuminen.

Kaikenlaista kaikenlaisille...

Tarkoitus on varmasti kerätä omistajalle rahaa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00160

Ja koska rahan tienaaminen on Suomi24:n tarkoitus, täytyy ylläpitää jännitettä ja ristiriitoja ja provosoida sopivasti.

Ei täällä kukaan jaksaisi pelkkää joojoota lueskella. Sellaiset tarpeet täyttyvät varmasti paremmin yhteydenpidolla palstan ulkopuolella - siitä ei mainostaja maksa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00178

Erilaiset mielipiteet ovat minustakin tämän paikan suola. Pelkkä joo joo olisi tylsää ja informaatioköyhää luettavaa. Minusta olisi kuitenkin mielenkiintoisempaa, jos oikeasti kirjoitettaisiin ja ilmaistaisiin niitä erilaisia mielipiteitä ja jopa hieman haastettaisiin tietopohjaisesti, faktapohjaisesti ja asiatasolla. Se, että jollakulla on tylsää, on melko nollatason mielipide, vaikka se mielipide olisikin. En tiedä mitä kenenkään muun pitäisi sillä tiedolla tehdä. Ilmeisesti alkaa viihdyttää sitä tylsistynyttä yksilöä.

• Anonyymi00186
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Erilaiset mielipiteet ovat minustakin tämän paikan suola. Pelkkä joo joo olisi tylsää ja informaatioköyhää luettavaa. Minusta olisi kuitenkin mielenkiintoisempaa, jos oikeasti kirjoitettaisiin ja ilmaistaisiin niitä erilaisia mielipiteitä ja jopa hieman haastettaisiin tietopohjaisesti, faktapohjaisesti ja asiatasolla. Se, että jollakulla on tylsää, on melko nollatason mielipide, vaikka se mielipide olisikin. En tiedä mitä kenenkään muun pitäisi sillä tiedolla tehdä. Ilmeisesti alkaa viihdyttää sitä tylsistynyttä yksilöä.

"Se, että jollakulla on tylsää, on melko nollatason mielipide, vaikka se mielipide olisikin."

Entä jos jollakulla on kivaa? Mukavaa? Kurjaa? Kaikilla on - jotain. Vaikka sitten tylsää.. mun puolestani saa olla.

Lukemansa voi valita.

Nöf 🐷

• Anonyymi00193
        Anonyymi00186 kirjoitti:

"Se, että jollakulla on tylsää, on melko nollatason mielipide, vaikka se mielipide olisikin."

Entä jos jollakulla on kivaa? Mukavaa? Kurjaa? Kaikilla on - jotain. Vaikka sitten tylsää.. mun puolestani saa olla.

Lukemansa voi valita.

Nöf 🐷

Nimenomaan ...kaikilla on jotakin ja se on loppupeleissä tällaisessa paikassa ihan nollatason tieto. Masentunut kaipaa myötätuntoa ja tylsistynyt ilmeisesti viihdyttämistä. Masentunutta voin vähän lohdutellakin, mutta koen outona oletuksen, että muut alkaisivat tylsistyneen ohjelmatoimistoksi.

• Anonyymi00161

Hieman vastaavaa on havaittavissa esim. Hesarin uutisten/artikkelien kommenteissa. Siis siten, että hyvin usein ihmiset kommentoivat, ettei kyseisen artikkelin aihe kuulu Hesariin, ettei se ole tärkeä / on tyhmä / on merkityksetön / ei kiinnosta ketään, että jutun kirjoittanut journalisti on *epämääräisiä haukkumasanoja*, jne.

Lähes aina, ellei aina, kyseisten kommenttien kirjoittajat ovat nimensä perusteella miessukupuolen edustajia. Samoin usein kommenttien sisältö antaa ymmärtää, että he saattaisivat edustaa (ääri)oikeistokonservatiiveja, jollainen kertoi olevansa myös henkilö, jonka kommentista oletan tämän kyseisen aloituksen saaneen alkunsa.

Kyseisenlaiset yksilöt vaikuttavat käyttävän sosiaalista mediaa yleisesti lähinnä omien ajatustensa julistamiseen 'pesukarhut kaulassaan', korostaen sananvapauden tärkeyttä, mutta samalla pyrkien rajoittamaan muiden kuin kanssaan samoin ajattelevien sananvapautta.

Voisi siis olla, että jotkut haluaisivat kieltää muilta tietynlaisen tiedon saannin ja aiheista keskustelun.

• Anonyymi00177

Tuo on ihan totta. Ei tämä vain tälle palstalla rajoitu, vaikka onkin täällä laajemmassa määrin tapahtuvaa. Tuossa eilen kävin tätä Suomi24:sta vähän enemmän selailemassa (en yleensä käy muualla kuin tällä palstalla) ja yllätyin hieman, ettei tuo ole kuitenkaan ihan koko palstalla näin rajuna näkyvää käytöstä kuin tällä palstalla. Joillain muillakin palstoilla tätä näkyy, mutta paljon oli myös sellaisia palstoja, joilta en meinannut löytää ainoatakaan tuollaista kommenttia.

Itselle tulee tietyistä "väälihuuteluista" täällä mieleen erään tietyn joukon jopa tuonne Eduskuntaan tuoma huono käytös.

• TOSI ei ratkea äänestämällä. Jos ratkeaisi, ei olisi jatkuvia kannanottoja, että luonnontieteellistä selostusta ei kannata moni.

Tosi selviää tutkimuksessa ja vain tutkimuksessa, ei kansanperinnettä noudattamalla eikä humanistisella vatkaamisella, joka on lähinnä vallitsevan muodin esiintuomista. Siitä myös kumpuaa väite, että vanhan henkilön tieto ei olisi AJANMUKAISTA, vaan menneen ajan tietoa.

Humanistinen käsitys, jota palstalaiset enimmäkseen noudattavat, väittää että tieto on muuttelevaa. Meillä eksakteihin luonnontieteisiin orientoituvilla on taas päinvastainen käsitys: tieto ei ole MUUTTUVAA, vaan KASAUTUVAA.

Ei ole tiedossamme, että luonnontieteellistä tietoa, joka on saavuttanut edistyneitten tutkijoitten konsensuksen, olisi ainakaan runsaaseen sataan vuoteen peruttu, mutta valtavasti on saavutettu lisätietoa.

Sekin on vielä pidettävä viimeisenä mahdollisuutena, mutta niin ei ole ollut syytä tehdä.

Toisekseen, jos humanistinen ja luonnontieteellinen katsantotapa väittää jotakin eriävää SAMASTA asiasta, luonnontieteellinen tieto on AINA oikeassa, humanistinen AINA väärässä.

Mutta on myös valtava määrä asioita, joihin luonnontieteellistä menetelmää ei voida käyttää. Silloin on pakko tutkia PALJON epävarmemmilla humanistisilla menetelmillä.

Esiintymistä keskustelupalstalla pidän keinona propagoida luonnontieteellistä matemaattis-loogista ja empiiristä menetelmää TIEDOLLISISTA syistä, ja sukupuolien välistä tinkimätöntä tasa-arvoa IDEOLOGISISTA syistä.

• Anonyymi00176

Totuudellahan ei tämän keskutelun kanssa oikein edes mitään tekoa ole. Erilaisia mielipiteitä ja eriäviä näkökantoja on mahdollista jakaa ihan asiallisesti keskustellenkin. Jollei jokin aihe itseä kiinnosta, niin on vaikea ymmärrä miksei siitä muka saisi kukaan muukaan keskustella, eikä ainakaan näennäisesti suositussa ketjussa. Aina voi tosiaan aloittaa myös ketjun itseä kiinnostavasta aiheesta. Ei tämä mikään suosituimmuus kilpailu ole. Osa kuitenkin selvästi kokee sen niin ja se on aika erikoista.

• Anonyymi00163

Minun mielestäni keskustelu palstan tarkoitus on keskustella ja kirjoitella ja saada vertaistukea

• Anonyymi00175

Oikein mainioita palstan käyttötapoja kaikki.

• Pitäisi täällä kai jonkinasteista kaksisuuntaista kommunikointia tapahtua, vaan ei tapahdu.
      Kuin liian täyteen ahdettu koululuokka missä luullaan tulevan paremmin kuulluksi lisäämällä volyymia ja tuottoa, lopputuloksena pelkkää sekamelskaa.

Sparrausta joko yksikseen tai sitten porukalla harrastavat motiivinaan ns hauskanpito voivat painua keskenään kolisemaan vaihtoehtoisesti vaikkapa keilaradalle 🫡.

Viihteenähän tätä tulisi käsitellä näin mitä itseen tulee ja käsityksiin täällä olosta, vaan eipä onnistu parhaalla tahdollakaan nykymuodossa. Alta nollan mennään.

Ja turha vääntää näistä mielipiteistä mukaan mihinkään todista sitä tai tätä metajankutuksiin. Tämä ei muuksi muutu edes kiillottamalla 😆

• Anonyymi00165

Onhan tässäkin ketjussa jo todistettu, että kouluokka mentaliteeti jyllää. Olet eri mieltä ja et tykkää samoista jutuista, joten yök, muttei kuitenkaan haluta kertoa mikä on omasta mielestä tarpeellisempaa. 😂

Ketjuhan sai alkunsa siitä, että aloittaja hakee tukijoukkoja omalle näkemykselleen, koska kyseenalaistin toisessa ketjussa hänen tyylinsä keskustella.

• Anonyymi00167

Alta nollan mennään.

Totta turiset..

• Anonyymi00174
        Anonyymi00165 kirjoitti:

Onhan tässäkin ketjussa jo todistettu, että kouluokka mentaliteeti jyllää. Olet eri mieltä ja et tykkää samoista jutuista, joten yök, muttei kuitenkaan haluta kertoa mikä on omasta mielestä tarpeellisempaa. 😂

Ketjuhan sai alkunsa siitä, että aloittaja hakee tukijoukkoja omalle näkemykselleen, koska kyseenalaistin toisessa ketjussa hänen tyylinsä keskustella.

Aloittaja toteaa, että ketjua sai alkuna juurikin tuosta koululuokkamentaliteetista palstalla. Ikävä kyllä sinun kommenttisi siellä yhdessä ketjussa edusti juuri tuota palstalla yleistä tapaa. Sitä en tiedä oliko se sinulta tarkoituksellista, mutta sinua (tai ketään muutakan) ei ole muiden taholta ketjuun mukaan vedetty. Se on tietysti omalla tavallaan hienoa, että sinä tunnistit heti itsesi ja tulit tuomaan itsesi näytille. Mitään pakkoahan sinulla ei olisi ollut edes keskuteluun osallistua.

Mutta siis itse tuohon aiheeseen liittyen ... kyllä, juuri tuo mentaliteetti on se eniten ahterista oleva täällä. Sen, että keskusteltaisiin itse aiheesta ja edes yritettäisiin keskustella siitä aletaan moittia (kuten sinä tuossa edellä) jotain keskutelijaa, aiheen aloittajaa ja vaikka sitä aihetta, antamatta niillä kommenteillaa yhtään mitään sisältöä ja ainoakaan järkevää ajatusta. Täysin nollatason kommentointia siis. Sinälläänhän se on tietysti täysin ok, eikä sille kukaan mitään mahda, että osalla on perseilyn tarve. Siinä kohtaa, kun pidemmästä ketjusta yli puolet on tuota perseilyä, niin ketju käy hankalaksi lukea jokaiselle, joka oikeasti olisi ehkä halunnut keskustella itse aiheesta. Lähes kaikista tuollaisista pidemmistä ketjuista huomaa, että asiallinen, mielenkiintoinen ja aiheessa pysyvä keskustelu on käyty ketjun aloituksen aikoihin. Kun vastauksia kertyy riittävästi ja ketju alkaa ns. näkyä, niin siihen hyökkäävät läpätilässyttäjä, voi kun on tylsää tyypit, väärin keskusteltu tyypit ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä tyypit. Pikkuhiljaa se koko ketju saturoituu ja uppoaa siihen lässytykseen, kun lässyttäjät tunkevat sinne ketjun jokaiseen haaraan viisastelemaan. Luultavasti jokainen palstalla vähänkään asiallisemmasta keskustelusta tykkäävä on oppinut tuon, että kaikki ketjut muuttuvat lässytykseksi ja niissä on turha edes yrittää kunnon keskustelua, enää tietyn koon jälkeen. Siis tarkaa viestimäärää ei ole, se on sattumasta kiinni, milloin lässyttäjät iskevät. Sen kuitenkin tunnistaa ketjusta, kun sitä lukee, että jaahas laajamittaisen lässytyksen saturaatiopiste on saavutettu. Oletan jokaisen edellä mainitsemani kaltaisen kirjoittelijan tunnistavan tuon pisteen siksi, että he kaikkoavat ketjuista tuossa kohtaa ja heittävät korkeintaan yksittäisi kommentteja enää sen jälkeen.

• Anonyymi00198
        Anonyymi00174 kirjoitti:

Aloittaja toteaa, että ketjua sai alkuna juurikin tuosta koululuokkamentaliteetista palstalla. Ikävä kyllä sinun kommenttisi siellä yhdessä ketjussa edusti juuri tuota palstalla yleistä tapaa. Sitä en tiedä oliko se sinulta tarkoituksellista, mutta sinua (tai ketään muutakan) ei ole muiden taholta ketjuun mukaan vedetty. Se on tietysti omalla tavallaan hienoa, että sinä tunnistit heti itsesi ja tulit tuomaan itsesi näytille. Mitään pakkoahan sinulla ei olisi ollut edes keskuteluun osallistua.

Mutta siis itse tuohon aiheeseen liittyen ... kyllä, juuri tuo mentaliteetti on se eniten ahterista oleva täällä. Sen, että keskusteltaisiin itse aiheesta ja edes yritettäisiin keskustella siitä aletaan moittia (kuten sinä tuossa edellä) jotain keskutelijaa, aiheen aloittajaa ja vaikka sitä aihetta, antamatta niillä kommenteillaa yhtään mitään sisältöä ja ainoakaan järkevää ajatusta. Täysin nollatason kommentointia siis. Sinälläänhän se on tietysti täysin ok, eikä sille kukaan mitään mahda, että osalla on perseilyn tarve. Siinä kohtaa, kun pidemmästä ketjusta yli puolet on tuota perseilyä, niin ketju käy hankalaksi lukea jokaiselle, joka oikeasti olisi ehkä halunnut keskustella itse aiheesta. Lähes kaikista tuollaisista pidemmistä ketjuista huomaa, että asiallinen, mielenkiintoinen ja aiheessa pysyvä keskustelu on käyty ketjun aloituksen aikoihin. Kun vastauksia kertyy riittävästi ja ketju alkaa ns. näkyä, niin siihen hyökkäävät läpätilässyttäjä, voi kun on tylsää tyypit, väärin keskusteltu tyypit ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä tyypit. Pikkuhiljaa se koko ketju saturoituu ja uppoaa siihen lässytykseen, kun lässyttäjät tunkevat sinne ketjun jokaiseen haaraan viisastelemaan. Luultavasti jokainen palstalla vähänkään asiallisemmasta keskustelusta tykkäävä on oppinut tuon, että kaikki ketjut muuttuvat lässytykseksi ja niissä on turha edes yrittää kunnon keskustelua, enää tietyn koon jälkeen. Siis tarkaa viestimäärää ei ole, se on sattumasta kiinni, milloin lässyttäjät iskevät. Sen kuitenkin tunnistaa ketjusta, kun sitä lukee, että jaahas laajamittaisen lässytyksen saturaatiopiste on saavutettu. Oletan jokaisen edellä mainitsemani kaltaisen kirjoittelijan tunnistavan tuon pisteen siksi, että he kaikkoavat ketjuista tuossa kohtaa ja heittävät korkeintaan yksittäisi kommentteja enää sen jälkeen.

Minähän en kutsunut aihetta tylsäksi vaan koin tyylisi kysellä inttäväksi ja minusta vaikutti siltä, kuin olisit halunnut saada mieleisesi vastauksen. En myöskään väittänyt, että aiheiden tulisi olla " tärkeitä" vaan kysyin sinulta miksi aihe on sinulle tärkeä. En myöskään väittänyt, että palstalla pitäisi tehdä tieteellistä tutkimusta vaan ilmaisin, että tyylistäsi keskustella syntyy vaikutelma, että tekisit tutkimusta tai etsisit vahvistusta omalle näkemyksellesi.

Kannattaa huomioida, että jokainen ei välttämättä lue koko ketjua vaan vastaa aloituskommenttiin, eikä näin ollen tiedä jokaista kommenttiasi, jonka olet aiemmin kirjoittanut.

Suurimmalle osalle yhden vuoden ikäero ei todennäköisesti vaikuta edes ikäerolta, mutta sinnikkäästi väänsit, että ikäero on ikäero ja keskustelu kierteli yhtä ja samaa kehää ilman, että millään tavoin perustelit näkemystäsi tai suostuit avaamaan mihin mielipiteesi perustui.

Minulle palstakeskustelut eivät ole siinä määrin tärkeitä ja merkityksellisiä, että olisi edes tullut mieleeni ajatella kenenkään kommentoivan kateudesta käsin, kuten tässä ketjussa aiemmin arveltiin.
        Toisaalta ei tulisi myöskään mieleeni aloittaa palstasotaa sen perusteella, että on tulkinnut kysymyksen aloituksensa aiheen vähättelyksi.

Ehkäpä ajattelumme erona on se, että minua ei kiinnosta pelkkä ajatus, ilmiö ja tieto vaan myös kuka ajattelee, tuntee ja kokee tavallaan ja miksi. Mikä saa hänet raksuttamaan ja kuinka hänen ajatusmallinsa juontuvat. Mitä hän tuntee, kokee ja näkee ja mikä on hänelle tärkeää jne.

Onko mielestäsi asiallista keskustelua inttämällä inttää ilman perusteluja ja ainoastaan esittämällä lisäkysymyksiä? Vaikuttaa ennemminkin siltä, että ottaa, ottaa, mutta ei anna, jolloin jopa ruokkisi keskustelua.

Jokaisella on prioriteettinsä ja keskustelupalstat eivät ole kovin korkealla prioriteettilistallani.

En nyt kuitenkaan enää jatkaa tätä keskustelua, koska jo aloituskommenttisssasi on kyse silkasta draaman ja konfliktin hakemisesta ja mylläämisestä.

• Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Minähän en kutsunut aihetta tylsäksi vaan koin tyylisi kysellä inttäväksi ja minusta vaikutti siltä, kuin olisit halunnut saada mieleisesi vastauksen. En myöskään väittänyt, että aiheiden tulisi olla " tärkeitä" vaan kysyin sinulta miksi aihe on sinulle tärkeä. En myöskään väittänyt, että palstalla pitäisi tehdä tieteellistä tutkimusta vaan ilmaisin, että tyylistäsi keskustella syntyy vaikutelma, että tekisit tutkimusta tai etsisit vahvistusta omalle näkemyksellesi.

Kannattaa huomioida, että jokainen ei välttämättä lue koko ketjua vaan vastaa aloituskommenttiin, eikä näin ollen tiedä jokaista kommenttiasi, jonka olet aiemmin kirjoittanut.

Suurimmalle osalle yhden vuoden ikäero ei todennäköisesti vaikuta edes ikäerolta, mutta sinnikkäästi väänsit, että ikäero on ikäero ja keskustelu kierteli yhtä ja samaa kehää ilman, että millään tavoin perustelit näkemystäsi tai suostuit avaamaan mihin mielipiteesi perustui.

Minulle palstakeskustelut eivät ole siinä määrin tärkeitä ja merkityksellisiä, että olisi edes tullut mieleeni ajatella kenenkään kommentoivan kateudesta käsin, kuten tässä ketjussa aiemmin arveltiin.
        Toisaalta ei tulisi myöskään mieleeni aloittaa palstasotaa sen perusteella, että on tulkinnut kysymyksen aloituksensa aiheen vähättelyksi.

Ehkäpä ajattelumme erona on se, että minua ei kiinnosta pelkkä ajatus, ilmiö ja tieto vaan myös kuka ajattelee, tuntee ja kokee tavallaan ja miksi. Mikä saa hänet raksuttamaan ja kuinka hänen ajatusmallinsa juontuvat. Mitä hän tuntee, kokee ja näkee ja mikä on hänelle tärkeää jne.

Onko mielestäsi asiallista keskustelua inttämällä inttää ilman perusteluja ja ainoastaan esittämällä lisäkysymyksiä? Vaikuttaa ennemminkin siltä, että ottaa, ottaa, mutta ei anna, jolloin jopa ruokkisi keskustelua.

Jokaisella on prioriteettinsä ja keskustelupalstat eivät ole kovin korkealla prioriteettilistallani.

En nyt kuitenkaan enää jatkaa tätä keskustelua, koska jo aloituskommenttisssasi on kyse silkasta draaman ja konfliktin hakemisesta ja mylläämisestä.

En ole missään sanonut sinun sanoneen keskustelua tylsäksi. Kun ensimmäinen väitteesi koko pitkässä tekstissä oli noin pielessä, niin annetaanko ihan olla jo?

• Anonyymi00201
        Anonyymi00199 kirjoitti:

En ole missään sanonut sinun sanoneen keskustelua tylsäksi. Kun ensimmäinen väitteesi koko pitkässä tekstissä oli noin pielessä, niin annetaanko ihan olla jo?

Voi sentään. Enkö hivellyt egoasi?

• Anonyymi00205
        Anonyymi00201 kirjoitti:

En itseasiassa edes lukenust tekstiäsi. Anteeksi siitä. En kokenut sen olevan lainkaan tarpeellista, sillä sanoin jo sen mitä olin sanomassa.

• Anonyymi00219
        Anonyymi00201 kirjoitti:

SuPomyyrä koki itsensä jumalaksi; ei kaipaa ketään eikä mitään.

Kirjoittelu on hälle työtään.. eikä aitoa

• Anonyymi00226
        Anonyymi00165 kirjoitti:

Narskuja ja psykoja vastaan paras ase on liittoutua muiden kanssa

• Anonyymi00227
        Anonyymi00165 kirjoitti:

sinulla on ruman näköinen narsku-nauru.

• Anonyymi00228

inttovertti käskeen ruudun välityksellä

• Anonyymi00260
        Anonyymi00227 kirjoitti:

sinulla on ruman näköinen narsku-nauru.

Niin juu. Täällähän jokainen on narsku, jos on eri mieltä tai erehtyy kritisoimaan tai puhkaisemaan egokuplan tai kenties selventämään vääristeltyä tulkintaa.

• Anonyymi00172

Koko somessa on hyvät ja huonot puolensa. Täällä voi päästellä höyryjä päästään ,se on kai sitten se hyvä puoli. Polarisaatio, vastakkain asettelu, se on huono. Joku ehkä siirtyy somesta sanoista tekoihin. Eikö usein ole olleet kaikista pahimmat rikokset - koulu ampumiset jne - somesta alkunsa saaneet.
      Tämä Norjan kaheli Breijvik , eikös hän kirjoitellut niitä manifestejään someen ja siitä alkoi pahin lahtaus, mitä on koskaan ollut.

• Anonyymi00224

Joo, breivik kirjoitti someen jonkun kommentin ennen tekojaan, ja hitler kirjoitti kirjan ennenkuin valloitti saksan. Joten some pitää kieltää sekä kirjallisuus pitää kieltää.

Mutta entäs p uu kot, miksei niitä kielletä vaikka tietyn uskonnon edustajat käyttävät niitä väärin jatkuvasti ja toistuvasti? Uskonnonvapaus estää vai?

• Anonyymi00173

Aika hyvin täällä on jo sanottu kaikki munkin ajatukseni, mutta kirjotan nyt kuitenkin. Mulle tämä on viihdykettä, helppo ajanviettopaikka, paikka jossa heittää aivot vähän narikkaan, kevyttä sosiaalista kanssakäymistä, ajatustenvaihtopaikka ja pikkasen uuden tiedon löytöpaikkakin.

Muakin aina toisinaan hieman ärsyttää sellaset yksilöt, joilla on tarve tulla solkottaan miten tylsä aihe ja ihan väärin keskusteltu yms. Tyhmyyden huipentuma sellaset yksilöt.

• Anonyymi00191

"Muakin aina toisinaan hieman ärsyttää sellaset yksilöt, joilla on tarve tulla solkottaan miten tylsä aihe ja ihan väärin keskusteltu yms. Tyhmyyden huipentuma sellaset yksilöt."

Jonkinlaista häiriintyneisyyttä ainakin.

• Anonyymi00194

Narskuja. Angstaavia kade-psykoja.

Täällä Sinkuissa on monia hyviä aloittajia

• Anonyymi00210
        Anonyymi00191 kirjoitti:

"Muakin aina toisinaan hieman ärsyttää sellaset yksilöt, joilla on tarve tulla solkottaan miten tylsä aihe ja ihan väärin keskusteltu yms. Tyhmyyden huipentuma sellaset yksilöt."

"väärä aihe" "ei kiinnosta" " miksi tästä pitää puhua" "miksi haluat tuoda tämän asian esille" jne....

joku vakava häiriö tuollaisella ihmisellä joka sanoo tuollaisia asioita.

• Anonyymi00222
        Anonyymi00191 kirjoitti:

"Ei aloituskaan ole kummoinen."
        "Aloittaja on jäänyt ilman tissiä"
        "Aloittajalla on pahoja puutteita tunnelyssä"
        "Turha tänne tulla itkemään."
        "Oletko kantasuomalainen?"
        "Miten tuollainen asia edes kuuluu sulle?"
        "En ymmärrä aloitusta."
        "Tehkää parempia aloituksia."

Tässä vain muutamasta keskustelusta nopeasti poimitut kommentit. Siis suoraan kopioituna, kirjaimellisesti. Tälläistä on keskustelu suomessa?

• Anonyymi00225
        Anonyymi00222 kirjoitti:

"En ymmärrä aloitusta."

Tässä vain muutamasta keskustelusta nopeasti poimitut kommentit. Siis suoraan kopioituna, kirjaimellisesti. Tälläistä on keskustelu suomessa?

luuserit on aina niitä jotka huutelee ja arvostelee takana oppositiossa

• Anonyymi00232
        Anonyymi00222 kirjoitti:

"En ymmärrä aloitusta."

On. Koska Suomi on imploosioittumisvaiheensa lopun lopussa vellova äärikakistokraattiala.

Sodomagomorra -finaaleinee.

Kristimusko ois ratkaisuna. Mutteiväthän tyhmät usko

• Anonyymi00233
        Anonyymi00210 kirjoitti:

"väärä aihe" "ei kiinnosta" " miksi tästä pitää puhua" "miksi haluat tuoda tämän asian esille" jne....

joku vakava häiriö tuollaisella ihmisellä joka sanoo tuollaisia asioita.

Todwllisuudessa kaikki suomalaiset ovat mieöisairaita. Enemmis tai vähemmis määrin.

Jumalattomuuden johdannaisia, tuo

• Anonyymi00222 kirjoitti:

"En ymmärrä aloitusta."

Juu, aina riittää niitä, jotka arvostelevat aloituksia, mutta eivät itse tee ollenkaan aloituksia. (Myrkynsylkijää en laske)

• Anonyymi00234
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, aina riittää niitä, jotka arvostelevat aloituksia, mutta eivät itse tee ollenkaan aloituksia. (Myrkynsylkijää en laske)

Myrkynsylkijä onkin ihan omaa luokkaansa, kaiken arvostelun ulkopuolella...

• Anonyymi00237
        Anonyymi00234 kirjoitti:

Yläpuolella

• Anonyymi00240
        Anonyymi00234 kirjoitti:

Tai ympärillä!!

• Anonyymi00200

Keskustelupalsta ei ole keskustelupalsta Kirjoittaminen ei ole keskustelua.Jos sinä tarvitset aina ruudun sinun ja ihmisten väliin, et ole sosiaalinen, etkä rohkea.Olet inttovertti.Keskustelupalstoilla nuokkuu eniten introvertteja.Tämä on kaikkein eniten vittuilupalsta.Ihmiset kaataa täällä sitä samaa niskaan mitä kaatavat nälissään myyjien niskaan ruokakaupassa

• Anonyymi00204

Eli vanhoina aikoina kun suuret ajattelijatkaan kävivät kirjeenvaihtoa keskenään, niin se ei ollut mitään keskustelua, koska tekstin välityksellä ei voi lainkaan keskustella. OK.

• Anonyymi00207

Ei suoli24:llä keskustella.

• Mielestäni keskustelupalstan tarkoitus on vaihtaa ajatuksia.
      Maailma on täynnänsä eri tavoin ajattelevia ihmisiä ja tälläiset palstat on oiva tapa yhdistää ihmisiä ajatuksineen.

Oma lähipiirini ei haasta minua ajattelemaan eri näkökulmista, minua harmittaa se, että en saa omasta piiristäni kulminaatiopisteitä joten olen luottanut siinä vahvasti palstaan.

Lähipiirini on myöskin laajentunut muutamalla palstalaisella ja en voi olla kuin kiitollinen että olen saanut kunnian tutustua niin erilaisiin ihmisiin. Se, ei tietenkään ole se päätarkoitus keskustelupalstalla, mutta todella maukas bonari.

Parasta palstalla on sen monenkirjavuus. Eniten palstalla minua häiritsee se, että keskusteluja ei lopeteta asiallisesti. Tarkoitan siis, että heitetään vain joku kommentointi ja jätetään siihen. Sitä herkullista keskustelua ei synny.

Ja juu, olen käynyt piiiitkiä ja antoisia keskustelujakin täällä. Niitäkin joskus on.

• Anonyymi00235

Muistan nähneeni sinulta useamman hyvin mielenkiintoisen keskustelun ja aloituksenkin. Niitä on ollut aina mukavaa lukea. Kyllä täältä toisinaan sellaisia antoisiakin keskusteluja löytyy. Jotkut jopa sellaisia, että ovar antoisia jopa ulkopuoliselle lukijalle.

Minustakin tämä palsta on hyvä paikka löytää sellaisia täysin vaikkapa oman lähipiirin ajattelutavasta poikkeavia näkökulmia. Ihmisen elämä kun kuitenkin tuppaa aina jossain määrin kuplautumaan, vaikka miten yrittäisi olla avoin muullekin maailmalle.

Sekin on hienoa, että osa ihmisistä täällä tutustuu ihan myös reaalielämässä. Itse en koe sille tarvetta, mutta minusta on hienoa, että tuollaistakin tapahtuu. Minä olen ehkä vain niin ääritarkka omasta yksityisyydestäni, että en ole tuollaiselle lainkaan avoin. Hienoa, että osa ihmisistä on. 👍

"Eniten palstalla minua häiritsee se, että keskusteluja ei lopeteta asiallisesti. Tarkoitan siis, että heitetään vain joku kommentointi ja jätetään siihen. Sitä herkullista keskustelua ei synny."

Tarkoitatko tällä sitä, että mitään vastausta ei enää alkuperäisen kommentin jälkeen tule, vaikka yrittäisit kysyä tarkentavia kysymyksiä? Jos tarkoitat, niin kyllä, se on minustakin kaikkein ikävin käyttäytymismuoto täällä. Vaikuttaa myös siltä, että joko moni tai vain muutama tosi äänekäs, kokee tarkentavien kysymysten kysymisen inttämisenä. Heillä ei ilmeisesti ole tarvetta keskustelulle, vaan he tahtoisivat vain sanoa omansa, toinen ehkä heitää siihen omansa, he sanovat takaisin ja siihen pitäisi lopettaa. Kysyä ei ainakaan saisi. Itselleni taas kysyminen on luonnollinen tapa keskustella. Jos on joku kohta, joka on joko epäselvä tai monitulkintainen, niin kysyn ensiksi tarkennuksen, ennen kun lähden minkään olettaman päälle pitkää tekstiä lataamaan. Jos jos ensimmäisessä lauseessa käy ilmi, että koko "vastine" perustuu väätälle olettamalle tai tulkinnalle, niin aika turhaahan siihen viestin on pitkästi vastata, vaikka toinen olisi ajatuksella kirjoittanut. Se menee vain sellaiseen jo alunalkujaan väärien olettamien listamaiseen kumoamiseen. Se ei ainakaan minusta ole kovin hedelmällistä.

• Anonyymi00235 kirjoitti:

Muistan nähneeni sinulta useamman hyvin mielenkiintoisen keskustelun ja aloituksenkin. Niitä on ollut aina mukavaa lukea. Kyllä täältä toisinaan sellaisia antoisiakin keskusteluja löytyy. Jotkut jopa sellaisia, että ovar antoisia jopa ulkopuoliselle lukijalle.

Minustakin tämä palsta on hyvä paikka löytää sellaisia täysin vaikkapa oman lähipiirin ajattelutavasta poikkeavia näkökulmia. Ihmisen elämä kun kuitenkin tuppaa aina jossain määrin kuplautumaan, vaikka miten yrittäisi olla avoin muullekin maailmalle.

Sekin on hienoa, että osa ihmisistä täällä tutustuu ihan myös reaalielämässä. Itse en koe sille tarvetta, mutta minusta on hienoa, että tuollaistakin tapahtuu. Minä olen ehkä vain niin ääritarkka omasta yksityisyydestäni, että en ole tuollaiselle lainkaan avoin. Hienoa, että osa ihmisistä on. 👍

"Eniten palstalla minua häiritsee se, että keskusteluja ei lopeteta asiallisesti. Tarkoitan siis, että heitetään vain joku kommentointi ja jätetään siihen. Sitä herkullista keskustelua ei synny."

Tarkoitatko tällä sitä, että mitään vastausta ei enää alkuperäisen kommentin jälkeen tule, vaikka yrittäisit kysyä tarkentavia kysymyksiä? Jos tarkoitat, niin kyllä, se on minustakin kaikkein ikävin käyttäytymismuoto täällä. Vaikuttaa myös siltä, että joko moni tai vain muutama tosi äänekäs, kokee tarkentavien kysymysten kysymisen inttämisenä. Heillä ei ilmeisesti ole tarvetta keskustelulle, vaan he tahtoisivat vain sanoa omansa, toinen ehkä heitää siihen omansa, he sanovat takaisin ja siihen pitäisi lopettaa. Kysyä ei ainakaan saisi. Itselleni taas kysyminen on luonnollinen tapa keskustella. Jos on joku kohta, joka on joko epäselvä tai monitulkintainen, niin kysyn ensiksi tarkennuksen, ennen kun lähden minkään olettaman päälle pitkää tekstiä lataamaan. Jos jos ensimmäisessä lauseessa käy ilmi, että koko "vastine" perustuu väätälle olettamalle tai tulkinnalle, niin aika turhaahan siihen viestin on pitkästi vastata, vaikka toinen olisi ajatuksella kirjoittanut. Se menee vain sellaiseen jo alunalkujaan väärien olettamien listamaiseen kumoamiseen. Se ei ainakaan minusta ole kovin hedelmällistä.

Mjoo, semmoisen vinkin antaisin tästä sivuta että tunnistettavuus todennäköisesti lisää mahdollisuuksia saada vastauksia paremmin ja sisältö teksteissä ei siihen yksin aina riitä. Jatkumo katkeaa.

Toisaalta jos jatkumoon ei pyri niin sekin onnistuu tunnistettavana, riittää kun on vähäsen moukka toisinaan 😄

• Anonyymi00241
        Ex-Lukka kirjoitti:

Mjoo, semmoisen vinkin antaisin tästä sivuta että tunnistettavuus todennäköisesti lisää mahdollisuuksia saada vastauksia paremmin ja sisältö teksteissä ei siihen yksin aina riitä. Jatkumo katkeaa.

Toisaalta jos jatkumoon ei pyri niin sekin onnistuu tunnistettavana, riittää kun on vähäsen moukka toisinaan 😄

Jollei ihminen osaa vastata tunnistettavuuden takia oman viestinsä perään tulleeseen viestiin, niin kuulostaa hieman kummalliselta. Itse en mitään jatkumoista kaipaa, vaan jokainen viesti on oma kokonaisuutensa.

• Anonyymi00242
        Ex-Lukka kirjoitti:

Mutta siis ei mitään. Olen täällä monesti törmännyt tähän kahtiajakoon. Täällä on selvästi kahdenlaisia kirjoittelijoita. Heitä, joille on tärkeää pystyä "tunnistamaan" kirjoittaja ja sitoa useita viestejä yhteen. Sekä heitä, joille tuollainen "tunnistaminen" on täysin yhdentekevää, jotka joko ottavat jokaisen viestin erillisenä kokonaisuutena tai ilmaisevat, jos jossain välissä on ollut joku muu sekoittamassa. Oikeastaan se ainoa omasta mielestäni hieman erikoinen asia tässä jaossa on se, että olen usein törmännyt siihen että tuota "tunnistamista" kaipaavat (eivät kaikki, mutta moni) hermostuvat siitä, että heitä informoi väliin tulleesta häröilijästä. Jostain syystä jopa sellainen asiallinen, että btw tuo edellinen olis sitten ihan eri tyyppi, saa toisinaan yllättävän ärhäkän vastaanoton. Sehän on vain kohteliaisuudesta annettu tiedonanto, jotta toinen tietää välissä olleen jonkun muunkin, ei moite siitä ettei tunnistettu. Itse olenkin tuosta syystä lopettanut kokonaan kertomasta rekatuille, että väliin on huudeltu (vaikka se minusta kohteliasta olisikin). En halua ottaa täysin tarpeetonta "räyhää" vastaan, vain pelkän kohteliaisuuteni takia. Eihän se lopulta minua haittaa, vaikka toinen ei sitä tajuaisi, jollei hän kerta haluakaan sitä tietää. Poikkeuksena sellaiset, joista tiedän jo, että he eivät pidä tuota negatiivisena. Rekkaamattomat eivät tuosta hermostu, että asian sanoo. Tai ainakaan en ole sellaiseen itse koskaan törmännyt.

• Anonyymi00243
        Anonyymi00242 kirjoitti:

Mutta siis ei mitään. Olen täällä monesti törmännyt tähän kahtiajakoon. Täällä on selvästi kahdenlaisia kirjoittelijoita. Heitä, joille on tärkeää pystyä "tunnistamaan" kirjoittaja ja sitoa useita viestejä yhteen. Sekä heitä, joille tuollainen "tunnistaminen" on täysin yhdentekevää, jotka joko ottavat jokaisen viestin erillisenä kokonaisuutena tai ilmaisevat, jos jossain välissä on ollut joku muu sekoittamassa. Oikeastaan se ainoa omasta mielestäni hieman erikoinen asia tässä jaossa on se, että olen usein törmännyt siihen että tuota "tunnistamista" kaipaavat (eivät kaikki, mutta moni) hermostuvat siitä, että heitä informoi väliin tulleesta häröilijästä. Jostain syystä jopa sellainen asiallinen, että btw tuo edellinen olis sitten ihan eri tyyppi, saa toisinaan yllättävän ärhäkän vastaanoton. Sehän on vain kohteliaisuudesta annettu tiedonanto, jotta toinen tietää välissä olleen jonkun muunkin, ei moite siitä ettei tunnistettu. Itse olenkin tuosta syystä lopettanut kokonaan kertomasta rekatuille, että väliin on huudeltu (vaikka se minusta kohteliasta olisikin). En halua ottaa täysin tarpeetonta "räyhää" vastaan, vain pelkän kohteliaisuuteni takia. Eihän se lopulta minua haittaa, vaikka toinen ei sitä tajuaisi, jollei hän kerta haluakaan sitä tietää. Poikkeuksena sellaiset, joista tiedän jo, että he eivät pidä tuota negatiivisena. Rekkaamattomat eivät tuosta hermostu, että asian sanoo. Tai ainakaan en ole sellaiseen itse koskaan törmännyt.

Tässä on nyt kuitenkin se riski, että joku voi taas ottaa tämän jonain typeränä rekatut vs. anot kuviona. Joten enempää tästä ei mielestäni kannata puhua. Aihe on toisinaan palstalla kovin arka.

• Anonyymi00241 kirjoitti:

Jollei ihminen osaa vastata tunnistettavuuden takia oman viestinsä perään tulleeseen viestiin, niin kuulostaa hieman kummalliselta. Itse en mitään jatkumoista kaipaa, vaan jokainen viesti on oma kokonaisuutensa.

...ja piste.

• Anonyymi00243 kirjoitti:

Tässä on nyt kuitenkin se riski, että joku voi taas ottaa tämän jonain typeränä rekatut vs. anot kuviona. Joten enempää tästä ei mielestäni kannata puhua. Aihe on toisinaan palstalla kovin arka.

Aiheesta ei ole hyödyttömiä väittelyitä hetkeen käyty, pitäisikö nostaa kissa pöydälle :).
        Jos tässä lähtee odottelemaan näiden nainen mies tynnyrien kolinoitten laantumista niin taitaa tässä vielä tovi vierähtää, näkökulmat kun tuntuvat kovin paikalleen jumiintuneilta.

En toki väheksy mitenkään harrasteen pitkittymistä ja siihen uhrattua energian määrää mutta minusta tuntuu että käännynnäisten määrä on jäänyt kovin vähäiseksi 😂

• Anonyymi00258
        Ex-Lukka kirjoitti:

Aiheesta ei ole hyödyttömiä väittelyitä hetkeen käyty, pitäisikö nostaa kissa pöydälle :).
        Jos tässä lähtee odottelemaan näiden nainen mies tynnyrien kolinoitten laantumista niin taitaa tässä vielä tovi vierähtää, näkökulmat kun tuntuvat kovin paikalleen jumiintuneilta.

En toki väheksy mitenkään harrasteen pitkittymistä ja siihen uhrattua energian määrää mutta minusta tuntuu että käännynnäisten määrä on jäänyt kovin vähäiseksi 😂

Voithan sinä siitä aloitella, jos sellaista tarvetta koet. Tai ei tarvitse kokea tarvettakaan. Anna mennä, jos siltä tuntuu. Itse sanoikin tuossa jo melkeinpä kaiken mitä minulla tuohon aiheeseen oli annettavaa. Ainoa, jonka voin lisätä on se, etten ole koskaan ymmärtänyt täällä toisinaan esiintynyttä tarvetta tyrkyttää rekistöröitymistä. Itse oletan jokaisen tietävän tuosta mahdollisuudesta ja jollei sitä käytä, niin sen lienee sitten valinnut. En tiedä saako joku sitten komission jokaisesta uudesta rekisteröityneestä. Toisaalta eihän tuota olekaan pitkään aikaan tuota rekisteröitymisen tyrkyttämistä näkynyt.

Sinä kuulut siis siihen koulukuntaan, jonka mielestä kaikessa kuuluu saada tuloksia ja tämän palstan osalla ilmeisesti jotain käännynnäisiä? Itse en koe tuollaista lainkaan olennaiseksi, mutta jokaisella omat tarpeensa ja kaikki saman arvoisia. 👍

• Anonyymi00235 kirjoitti:

Olen pitkälle samaa mieltä asioista kanssasi.. kysyvä ei tieltä eksy.. :)

Pidin itseäni avaramielisenä ennen palstaa, mutta olin väärässä. Tunnistan nyt jälkikäteen sen ahdasmielisyyden mikä minussa oli.. tai ehkä se ei ollut ahdasmielisyyttää vaan tarkennettuna kai jonkinlainen fakkiutuminen niihin omiin mielipiteisiin ja aatoksiin.

Palstan rikkautta on juurikin sen monipuolisuus. Ja aina olen iloinen kun tulee uusia aktiivikirjoittajia.

Koen olevani jonkinlainen ikipalstalainen, vaikka nykyään aikaa ja jaksamista palstailuun minulla on vähän.

Sinusta on pakko sanoa, että kirjoitat mielekkään polveilevasti. Sinua on kiva lukea. Noh.. väsykommentti, olen niin rättipoikki tästä päivästä, mitra halusin tuon sanoa.

• Anonyymi00261
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Kuulostat todella ylimieliseltä.

• Anonyymi00262
        Anonyymi00261 kirjoitti:

Kuulostat todella ylimieliseltä.

Kiitos kehuista. 😊

• Ex-Lukka kirjoitti:

Juu, olen itsekin niin tampio tunnistamaan ketään, että vaikka keskustelenkin mielelläni myös anojen kanssa, sellainen kontakti jää puuttumaan jos keskustelukumppani on tunnistamaton. Ei tule sitä jatkumoa.

Kunnioitan toki jokaisen yksilöllistä tarvetta olla joko ano- tai pseudonyymi, mutta mieluummin hakeudun keskustelemaan tunnistettavan pseudonyymin kanssa.

Tunnistettavuudessa on aina ne omat pikkunäppärät insaiderit ja jatkumot..yms.

Mutta se on aina yksilön oma valinta. Minun on kyllä helpompaa keskustella kun tunnistan keskustelukumppanin. Ja mistään pilkun asennoista en osaa ketään tunnistaa.
        Luten jo monasti on todettu, minähän olen pikkuisen tyhmä.. :)

• Anonyymi00271
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Mutta kun viestin sisältö on hyvin heikkolaatuista, tarvitaan tekoälyn väsäämä kuvatus sitä piristämään. Aika usein jotain karvanaamaisia hirvityksiä niissä.

• Anonyymi00272
        Anonyymi00271 kirjoitti:

Mutta kun viestin sisältö on hyvin heikkolaatuista, tarvitaan tekoälyn väsäämä kuvatus sitä piristämään. Aika usein jotain karvanaamaisia hirvityksiä niissä.

Tämä on ilmeisesti taas jollekulle tietylle henkilölle tarkoitettu.

• Anonyymi00272 kirjoitti:

Tämä on ilmeisesti taas jollekulle tietylle henkilölle tarkoitettu.

Noita maalittajia löytyy aina. Luokatonta toimintaa.

• Anonyymi00258 kirjoitti:

Voithan sinä siitä aloitella, jos sellaista tarvetta koet. Tai ei tarvitse kokea tarvettakaan. Anna mennä, jos siltä tuntuu. Itse sanoikin tuossa jo melkeinpä kaiken mitä minulla tuohon aiheeseen oli annettavaa. Ainoa, jonka voin lisätä on se, etten ole koskaan ymmärtänyt täällä toisinaan esiintynyttä tarvetta tyrkyttää rekistöröitymistä. Itse oletan jokaisen tietävän tuosta mahdollisuudesta ja jollei sitä käytä, niin sen lienee sitten valinnut. En tiedä saako joku sitten komission jokaisesta uudesta rekisteröityneestä. Toisaalta eihän tuota olekaan pitkään aikaan tuota rekisteröitymisen tyrkyttämistä näkynyt.

Sinä kuulut siis siihen koulukuntaan, jonka mielestä kaikessa kuuluu saada tuloksia ja tämän palstan osalla ilmeisesti jotain käännynnäisiä? Itse en koe tuollaista lainkaan olennaiseksi, mutta jokaisella omat tarpeensa ja kaikki saman arvoisia. 👍

No voi mun jutustani olla tuotakin mieltä, mikäpä siinä

• Anonyymi00286
        Ex-Lukka kirjoitti:

No voi mun jutustani olla tuotakin mieltä, mikäpä siinä

Mitä mieltä minä sitten sinun jutuistasi olin? Jäi kyllä ainakin minulle itselleni epäselväksi, kun en mielestäni ollut mitään mieltä juuri sinun jutuistasi.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu, olen itsekin niin tampio tunnistamaan ketään, että vaikka keskustelenkin mielelläni myös anojen kanssa, sellainen kontakti jää puuttumaan jos keskustelukumppani on tunnistamaton. Ei tule sitä jatkumoa.

Kunnioitan toki jokaisen yksilöllistä tarvetta olla joko ano- tai pseudonyymi, mutta mieluummin hakeudun keskustelemaan tunnistettavan pseudonyymin kanssa.

Tunnistettavuudessa on aina ne omat pikkunäppärät insaiderit ja jatkumot..yms.

Mutta se on aina yksilön oma valinta. Minun on kyllä helpompaa keskustella kun tunnistan keskustelukumppanin. Ja mistään pilkun asennoista en osaa ketään tunnistaa.
        Luten jo monasti on todettu, minähän olen pikkuisen tyhmä.. :)

No jaa, pientä heikkoutta sinulla on tosiaankin esiintynyt juuri tunnistamisen kanssa.
        Ei se ehkä täysi vahinko ollut että vinkkasin juuri tähän kohtaan :)

• Anonyymi00271 kirjoitti:

Juu, kun oma kuvitus loppuu kesken niin esiin kaivetaan värityskirja 😁

• Ex-Lukka kirjoitti:

No jaa, pientä heikkoutta sinulla on tosiaankin esiintynyt juuri tunnistamisen kanssa.
        Ei se ehkä täysi vahinko ollut että vinkkasin juuri tähän kohtaan :)

Ai pientä heikkoutta..? Tuo oli jo hyvin hienotunteinen ilmaisu. :)

TIEDÄN etten osaa tunnistaa. Ja tiedän syynkin siihen.

Olen niin iloinen siitä, että sinä jatkoit rekkuna, kun en sinuakaan tunnistanut sitten millään. Sun kanssa on mukavaa turista. Just siks, ku oot niin pöhelö. ❤️

• Anonyymi00303
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olen pitkälle samaa mieltä asioista kanssasi.. kysyvä ei tieltä eksy.. :)

Pidin itseäni avaramielisenä ennen palstaa, mutta olin väärässä. Tunnistan nyt jälkikäteen sen ahdasmielisyyden mikä minussa oli.. tai ehkä se ei ollut ahdasmielisyyttää vaan tarkennettuna kai jonkinlainen fakkiutuminen niihin omiin mielipiteisiin ja aatoksiin.

Palstan rikkautta on juurikin sen monipuolisuus. Ja aina olen iloinen kun tulee uusia aktiivikirjoittajia.

Koen olevani jonkinlainen ikipalstalainen, vaikka nykyään aikaa ja jaksamista palstailuun minulla on vähän.

Sinusta on pakko sanoa, että kirjoitat mielekkään polveilevasti. Sinua on kiva lukea. Noh.. väsykommentti, olen niin rättipoikki tästä päivästä, mitra halusin tuon sanoa.

"Pidin itseäni avaramielisenä ennen palstaa, mutta olin väärässä. Tunnistan nyt jälkikäteen sen ahdasmielisyyden mikä minussa oli.."

Hyvä että tunnistit tämän itsessäsi. En kerta kaikkiaan pysty arvostamaan sinua enää koskaan sen vuoksi, miten kerran juttelit minulle: syytit minua ties mistä, olisiko ollut ylimielisyys tai jotain muuta vastaavaa, vaikka olin ollut aivan ystävällinen sinulle.

Eli kyllä, olit paitsi ahdasmielinen myös altis muiden kirjoittajien virheellisten mielipiteiden omaksumiseen.

Olen kuitenkin iloinen, että huomasit sen, vaikka en pystykään arvostamaan arviointikykyäsi.

🦄

• Anonyymi00303 kirjoitti:

"Pidin itseäni avaramielisenä ennen palstaa, mutta olin väärässä. Tunnistan nyt jälkikäteen sen ahdasmielisyyden mikä minussa oli.."

Hyvä että tunnistit tämän itsessäsi. En kerta kaikkiaan pysty arvostamaan sinua enää koskaan sen vuoksi, miten kerran juttelit minulle: syytit minua ties mistä, olisiko ollut ylimielisyys tai jotain muuta vastaavaa, vaikka olin ollut aivan ystävällinen sinulle.

Eli kyllä, olit paitsi ahdasmielinen myös altis muiden kirjoittajien virheellisten mielipiteiden omaksumiseen.

Olen kuitenkin iloinen, että huomasit sen, vaikka en pystykään arvostamaan arviointikykyäsi.

🦄

En minäkään juurikaan arvosta sinua. Sinä vedät mielestäni ihan mielettömän tyhmiä johtopäätöksiä kaikesta. Virheellisiä olettamuksia, ja siksipä en mielelläni keskustele kanssasi.

Se, ei tarkoita, ettenkö olisi sinullekin asiallinen. Haukkumaan en ala, vaikka henkilökemiat eivät natsaa. Kunnioitan sinun yksiöllisyyttäsi siinä missä muitakin palstalaisia, mutta parhaimmillaankaan en voi sanoa pitäväni sinusta.

Ja viestissäsi tuli taas ylenkatseesi minuakin kohtaan esiin. Et alkuunkaan taas ymmärtänyt viestiäni vaan väänsit sen mieleiseksesi. Onko sulla joku hahmotuksellinen häiriö vai mikä saa sinut tulkitsemaan minua noin väärin?

No samapa tuon. Et ole niin mielenkiintoinen, että jaksaisin kiinnostua.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ai pientä heikkoutta..? Tuo oli jo hyvin hienotunteinen ilmaisu. :)

TIEDÄN etten osaa tunnistaa. Ja tiedän syynkin siihen.

Olen niin iloinen siitä, että sinä jatkoit rekkuna, kun en sinuakaan tunnistanut sitten millään. Sun kanssa on mukavaa turista. Just siks, ku oot niin pöhelö. ❤️

Kesti kotvasen ennen kuin aloin luottaa siihen että olet oikeasti noin rehellinen ja suora kuin mitä nyt palstalla periaatteessa voi olla, en ole katunut.
        Joidenkuiden kaaliin tämä ei tunnu uppoavan, mutta joo sehän on heidän ongelmansa...

Pöhelö lienee positiivinen kommentti, lisään sanavarastooni.

Positiivisesti pölhö? :)

• Ex-Lukka kirjoitti:

Kesti kotvasen ennen kuin aloin luottaa siihen että olet oikeasti noin rehellinen ja suora kuin mitä nyt palstalla periaatteessa voi olla, en ole katunut.
        Joidenkuiden kaaliin tämä ei tunnu uppoavan, mutta joo sehän on heidän ongelmansa...

Pöhelö lienee positiivinen kommentti, lisään sanavarastooni.

Positiivisesti pölhö? :)

Juu.. positiivisen pölhö. Et ota niin vakavasti ja se viehättää minua. Sinussa on myös särmää jota et niinkään tuo aina esiin.

Voisin kehua sinua ummet ja lammet, mutta kun en niin tunne vielä sinua, ni paree et jätän tähän pöhelöön.. :)

Mulla on tässä tämä ilta aikaa, huomenna taas faijan talolle duuniin. Sunnuntain otan vapaaksi, pakko levätäkin välillä.

Alkaa toi mäsäkin oireilemaan kun koko ajan vetää itsensä piippuun. No, tää on nyt tälläinen vaihe ja se kestää aikansa.

Juu, se on ihan fine, et jokaisella on se oma otanta-aika ennenkuin uskoo minua aidoksi. Toki palstalla pikkuisen himmaan, jotta anonyymiteetti säilyy. Sitä kunnioitan paljon. Niin omaani kuin muidenkin.

Aina kun exän kanssa riideltiin, sen argumentti oli " sä nyt oot niin vit'un sä", mulla tosiaan on niitä huonojakin puolia.. niissäkin olen niin mä. Oma itte.
        Se joko ihastuttaa tai vihastuttaa.

Samapa tuon.

• Anonyymi00236

Tämä palsta on päiväkoti aikuisille jotka trollaavat ja hakevat huomiota.

• Anonyymi00244

Keskustelunpalstalla ensisijainen tarkoitus on määrittää, onko keskustelun aloittaja, tai sen kommentoija persu. Toissijainen tarkoitus on persun karkoitus.

• Anonyymi00246

Käyn palstalla kuluttamassa aikaa. Kun odottaa jotain esim lähtöä jonnekkin ja on luppoaikaa niin näin aika menee yllättävän nopeasti.🤷‍♀️

• Anonyymi00248

Itsellä on aikalailla sama. Tulen tänne, kun on sellainen luppohetki, ettei siinä esimerkiksi ehdi oikein mitään muuta aloittaa. Teen mm.töitä etänä, niin lounas ja kahvitauko on monesti sellaisia, että vietän täällä.

• Anonyymi00282
        Anonyymi00248 kirjoitti:

Itsellä on aikalailla sama. Tulen tänne, kun on sellainen luppohetki, ettei siinä esimerkiksi ehdi oikein mitään muuta aloittaa. Teen mm.töitä etänä, niin lounas ja kahvitauko on monesti sellaisia, että vietän täällä.

Täälläkin sama.
        En löydä tai muista aina mitä olen kommentoinut. Kerran hämmästyin, kun jonkun aloitukseni alle oli tullut paljon vastauksia. Hyvän tavan mukaista olisi ollut vastata kaikille, ehkä?

Oma mielipiteeni oli kuitenkin toissijainen, niin vain lisäsin ketjuun oman vastaukseni. En välitä väitellä omista mielipiteistäni ja toisaalta olen aika haluton keskustelujen vetämiseen.

Eniten tykkään lukea taiteilijasielujen kirjoituksia, jotka ovat irrallaan kaikesta. Heistä on pulaa tällä hetkellä, että saisin täältä tarvitsemani.

• Anonyymi00254

Viihteen vuoksi, näin ainakin joku täällä väitti, taisi olla random.

- Sheena

• Anonyymi00259

Sitä täällä ainakin riittää - siis viihdettä.

• Anonyymi00263

Jonkun säälittävän tyypin mielestä mitä mainioin paikka työntää naisvihamielistä ja toksismaskuliinista shaibaa erilaisilla nimimerkeillä js ellekirjoituksilla eetteriin.

Sitten päälle peukuttaa vielä omia tuotoksiaan... jeejee...

• Anonyymi00265

No nimenomaan. Olen huomannut täysin saman ja sen, että asiat on monelle aika vieraita.

• Anonyymi00268
        Anonyymi00265 kirjoitti:

No nimenomaan. Olen huomannut täysin saman ja sen, että asiat on monelle aika vieraita.

Tietää tämän palstan metkut. Monihan tätä ei seuraile tiiviisti. Saa trollattua huomiota tarpeeksi.

• Anonyymi00266

Miksi abostin vastustajat eivät ikinä aja yhtä suurella intohimolla seksivalistuksen lisäämistä ja ehkäisyn saatavuutta?

• Anonyymi00267

Tai lasten oikeutta hyvään ja ihmisarvoiseen elämään, syntymänsä jälkeenkin? Abortin vastustajat ovat jostain syystä valmiita kostamaan syntyneille lapsille, naisen äidin virheistä.

• Anonyymi00270

Olen kyllä ihan samaa mieltä ja ihmettelen myös tuota. En kuitenkaan täysin ymmärrä miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen.

• Anonyymi00273
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Tai lasten oikeutta hyvään ja ihmisarvoiseen elämään, syntymänsä jälkeenkin? Abortin vastustajat ovat jostain syystä valmiita kostamaan syntyneille lapsille, naisen äidin virheistä.

Parempi vaan ta pp aa kaikki lapset pois niin eivät kärsi äidin virheistä loppuelämäänsä?

• Anonyymi00274
        Anonyymi00273 kirjoitti:

Parempi vaan ta pp aa kaikki lapset pois niin eivät kärsi äidin virheistä loppuelämäänsä?

Vain naisilla on oikeus elää, kaikki muut joutaa kuo le maan?

• Anonyymi00277
        Anonyymi00274 kirjoitti:

Vain naisilla on oikeus elää, kaikki muut joutaa kuo le maan?

Eiväthän abortin vastustajat syntyneiden lasten elämästä välitä. Miksi lapsi on sinulle synnyttyään täysin arvoton, etkä ole valmis syntyneiden asiaa lainkaan ajamaan?

• Anonyymi00278
        Anonyymi00277 kirjoitti:

Eiväthän abortin vastustajat syntyneiden lasten elämästä välitä. Miksi lapsi on sinulle synnyttyään täysin arvoton, etkä ole valmis syntyneiden asiaa lainkaan ajamaan?

Lasten tappaminen on kuitenkin melko kova juttu, ei sitä normaaliälyinen ihminen pysty ihan olankohautuksella ohittamaan. Jos ei ole joku vakava mielenterveystapaus.

• Anonyymi00281
        Anonyymi00278 kirjoitti:

Lasten tappaminen on kuitenkin melko kova juttu, ei sitä normaaliälyinen ihminen pysty ihan olankohautuksella ohittamaan. Jos ei ole joku vakava mielenterveystapaus.

Sitähän sinä juurikin haluat. Tappaa syntyneitä lapsia ja tuhota syntyneiden lasten elämiä. Haluat, että lapsia syntyy huonoihin oloihin, hylättäviksi, kaltoinkohdelluiksi, hyväksikäytettäviksi. Miksi tahdot sitä?

• Anonyymi00295
        Anonyymi00281 kirjoitti:

Sitähän sinä juurikin haluat. Tappaa syntyneitä lapsia ja tuhota syntyneiden lasten elämiä. Haluat, että lapsia syntyy huonoihin oloihin, hylättäviksi, kaltoinkohdelluiksi, hyväksikäytettäviksi. Miksi tahdot sitä?

Kuulut ihan oikeasti johonkin koppiin lukkojen taakse. Et ole normaaliälyinen henkilö.

• Anonyymi00305
        Anonyymi00295 kirjoitti:

Kuulut ihan oikeasti johonkin koppiin lukkojen taakse. Et ole normaaliälyinen henkilö.

Abortinvastustahat ovatkin vähän sekopäitä. Ei heistä kukaan ole normaali, tunteva ja ajatteleva ihminen. Ekstremistejä ja uskonnollista äärisakkia koko joukko. Jos eivät olisi, niin he haluaisivat lisää seksivalistusta ja parantaa ehkäisyn saatavuutta. Sen sijaan he haluavat tuhota elämiä, lisätä ei toivottujen ja hylättyjen lasten määrää, lasten joita ei kukaan halua ja joista ei kukaan huolehdi. Kostaa vanhempien pahat teot viattomille lapsille ja pakottaa nämä kärsimään. Ei toivottujen lasten määrä on ilmeisesti laskenut niin alat, ettei noilla pedoilla ole enää omasta mielestään riittävästi uhreja.

• Anonyymi00316
        Anonyymi00305 kirjoitti:

Abortinvastustahat ovatkin vähän sekopäitä. Ei heistä kukaan ole normaali, tunteva ja ajatteleva ihminen. Ekstremistejä ja uskonnollista äärisakkia koko joukko. Jos eivät olisi, niin he haluaisivat lisää seksivalistusta ja parantaa ehkäisyn saatavuutta. Sen sijaan he haluavat tuhota elämiä, lisätä ei toivottujen ja hylättyjen lasten määrää, lasten joita ei kukaan halua ja joista ei kukaan huolehdi. Kostaa vanhempien pahat teot viattomille lapsille ja pakottaa nämä kärsimään. Ei toivottujen lasten määrä on ilmeisesti laskenut niin alat, ettei noilla pedoilla ole enää omasta mielestään riittävästi uhreja.

Miksei sitten kaikkia lapsia vaan lopetata saman tien jos niin on kerran parempi niiden kannalta???

• Anonyymi00269

Miksi käyn keskustelupalstalla.
      .
      .
      .
      Aamulla tsekkaan, mitä maailmalla on tapahtunut nukkuessani. Sinkut tietävät. Kuhina jonkin aloituksen ympärillä kiinnostaa myös.

Sitten muiden tiedonjakokanavien kimppuun. Sähköisten tai paperisten.

Informaatiomyrskystä toivuttuani ehtimisen rajoissa saatan kommentoida eli tuoda julki oman mielipiteeni taululla näkyviin otsikoihin.

Aloituksia tulee tehtyä niukasti. Elän erilaisessa kuplassa kuin suurin osa palstalle kirjoittavista ja siitä seuraa, ettei yhteistä tartuntapintaa aina ole aloituksilleni. Tämähän ei ole lukijoiden vika vaan oma ongelmani.

Keskustelupalstan tarkoitus.
      Siihen käynee näkemys olemisen tarkoituksesta.

Olen ollut huomaavinani, että palstan "kerma" on keksinyt tämän ketjun ajaksi hyödyllisempää tekemistä!

Mies 65

• Mikä hitsin "kerma"?

• Anonyymi00275
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä hitsin "kerma"?

Samaa mietin, mutta jätin kysymättä. 😂

• Et ollut eilen kohottelemassa maljaa täällä. Yrittäjän päivä lähestyy...

• Anonyymi00279
        Mu5tasydän kirjoitti:

Et ollut eilen kohottelemassa maljaa täällä. Yrittäjän päivä lähestyy...

Only Fanssia ei lasketa yrittäjyydeksi, joten voit unohtaa.

• Anonyymi00280
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä hitsin "kerma"?

Tässä ketjussa on sellaisia kirjoittajia, joita en tunnista tyylistä.
        Miten sen tyylin sitten tunnistaa. En osaa kuvailla. Palaset vain loksahtavat kohdalleen lukiessani kommenttia. Ja emojit tietenkin paljastavat.

Kerma. Joukko joka kelluu pinnalla joka aloituksessa! Haluavat pulputtaa.
        Vaikka vain "miksi tällainen aloitus".

Mies 65

• Anonyymi00283
        Mu5tasydän kirjoitti:

Et ollut eilen kohottelemassa maljaa täällä. Yrittäjän päivä lähestyy...

Anteeksi. Kohotan nyt malja(t) meille molemmille.
        Tämähän kävikin näppärästi. Luin kyllä aloituksesi ja lupasin itselleni kommentoida illalla. Tuli muuta actionia. Ahterissa (Ähtärissä) venelastaus oli teekkarikielellä "hiukan haastava".

Mies 65

• Anonyymi00284
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä hitsin "kerma"?

Ilmeisesti he jotka laskevat pisteitä aloitusten suosittuuden perusteella. Oppia ikä kaikki, mutta kaipa siitäkin saa itsetunnon kohotusta. sivusta

• Anonyymi00285
        Anonyymi00284 kirjoitti:

Ilmeisesti he jotka laskevat pisteitä aloitusten suosittuuden perusteella. Oppia ikä kaikki, mutta kaipa siitäkin saa itsetunnon kohotusta. sivusta

Tuossa oli aiemmin oli mainintaa ketjun pituudesta ja asiaan liittyviä huomioita. Eli vaikka keskusteluun mitenkään liittymättömiä kommentteja.

Olenko väärässä.
        Nolla-aloituksia(ei vaan kiinnosta)
        Parikymmentä kommenttia, yleensä asia-aloitus tai kysymys ja siihen asiallisia mielipiteitä.
        40 kommenttia. Jo jonkun on pitänyt tulla sorkkimaan ruokakuppia!
        70 kommenttia. Lauma sorkkijoita aloittajan muroissa.

Tämä ketju loistaa trendaavissa. Riski tähdenlennon sammumiseen kasvaa...

Mies 65

• Anonyymi00287
        Anonyymi00285 kirjoitti:

Tuossa oli aiemmin oli mainintaa ketjun pituudesta ja asiaan liittyviä huomioita. Eli vaikka keskusteluun mitenkään liittymättömiä kommentteja.

Olenko väärässä.
        Parikymmentä kommenttia, yleensä asia-aloitus tai kysymys ja siihen asiallisia mielipiteitä.

Mies 65

"Tämä ketju loistaa trendaavissa. Riski tähdenlennon sammumiseen kasvaa..."

Mitä sitten pitäisi tapahtua? Eikö jokainen aihe lopulta ole loputtomasti ylikäsitelty, eikä kenelläkään ole siitä enää mitään sanomista. Vai onko olemassa joku ultimaattinen loppuhuipentuma, joka ketjussa pitäisi tapahtua? Eivätkö nämä ole vain puhetta, tekstiä, lätinää, jonka fokus aina lopulta siirtyy jonnekin muualle?

• Anonyymi00283 kirjoitti:

Anteeksi. Kohotan nyt malja(t) meille molemmille.
        Tämähän kävikin näppärästi. Luin kyllä aloituksesi ja lupasin itselleni kommentoida illalla. Tuli muuta actionia. Ahterissa (Ähtärissä) venelastaus oli teekkarikielellä "hiukan haastava".

Mies 65

No ei sentään anteeksi tarvitse pyytää. Huvittaa vaan yrittäjien lyttääminen, kun sen aloituksen perusteella palstalla ei ole kuin kaksi työkseen yrittävää. :)

• Anonyymi00288
        Anonyymi00285 kirjoitti:

Olenko väärässä.

Mies 65

Ennemminkin tämä vaikuttaa kiistalta heidän välillään, jotka tahtovat tiukasti pysyä aiheessa ja kertoa kuinka tulisi keskustella asiallisesti ja orgaanisemman ja polveilevan keskustelun kannatuksen välillä.

Minä kannatan jälkimmäistä, koska en saa kiksejä älyllisistä aivojumpasta ja väittelystä vaan yhteyden löytymisestä ja keskustelun orgaanisesta virtaamisesta sekä laajempien kokonaisuuksien ja verkostojen hahmottumisesta sekä ideoiden kehittelemisestä, mutta kuitenkin painotuksella yhteydessä ja vuorovaikutuksessa ja yhteisen ymmärryksen löytymisessä.

Imo irl on aina palkitsevampaa kuin palstailu.

• Anonyymi00289
        Anonyymi00288 kirjoitti:

Ennemminkin tämä vaikuttaa kiistalta heidän välillään, jotka tahtovat tiukasti pysyä aiheessa ja kertoa kuinka tulisi keskustella asiallisesti ja orgaanisemman ja polveilevan keskustelun kannatuksen välillä.

Minä kannatan jälkimmäistä, koska en saa kiksejä älyllisistä aivojumpasta ja väittelystä vaan yhteyden löytymisestä ja keskustelun orgaanisesta virtaamisesta sekä laajempien kokonaisuuksien ja verkostojen hahmottumisesta sekä ideoiden kehittelemisestä, mutta kuitenkin painotuksella yhteydessä ja vuorovaikutuksessa ja yhteisen ymmärryksen löytymisessä.

Aloittaja on ihan samaa mieltä kanssasi. Minäkin olen ehdottomasti sen kannalla, että keskustelu saa keskustelu saa rönsyillä ja mennä täysin eri raiteillekin jossain langassa. Ei ole olemassa väärää keskustelua, eikä väärää aihetta. Tässäkin keskustelussa on sellaisia lankoja, joihin en itse ole juurikaan koskenut ja minulle on ihan sama, vaikka muut siinä jutustelevatkin. Ymmärrän tosin kyllä se, että satunnainen lukija kokee sen ehkä hankaloittavaksi. Ei silti tulisi mieleenikään mennä väliin vonkumaan, että ihan tylsä aihe, ihan väärä aihe, menkää pois. Sen voin sanoa ja usein sanonkin, että juuri minulla ei nyt ole siihen aiheeseen sen enempää annettavaa. Sehän on vain kohteliasta todeta.

• Anonyymi00290
        Mu5tasydän kirjoitti:

No ei sentään anteeksi tarvitse pyytää. Huvittaa vaan yrittäjien lyttääminen, kun sen aloituksen perusteella palstalla ei ole kuin kaksi työkseen yrittävää. :)

Loput ovat aurinkorannikolla loikoilemassa firman myynnistä saaduilla hilloilla.

Huomasin kyllä tuon saman. Mutta olethan huomannut, jos aiheesta kirjoitetaan tai tehdään aloitus, niin kyllä kommentteja riittää noin niin kuin negatiivisella tai epäilevällä painotuksella. Tässäkin ketjussa mainittu kateus ponkaisee pintaan. Tai jopa katkeruus.

Mies 65

• Anonyymi00291
        Anonyymi00287 kirjoitti:

"Tämä ketju loistaa trendaavissa. Riski tähdenlennon sammumiseen kasvaa..."

Mitä sitten pitäisi tapahtua? Eikö jokainen aihe lopulta ole loputtomasti ylikäsitelty, eikä kenelläkään ole siitä enää mitään sanomista. Vai onko olemassa joku ultimaattinen loppuhuipentuma, joka ketjussa pitäisi tapahtua? Eivätkö nämä ole vain puhetta, tekstiä, lätinää, jonka fokus aina lopulta siirtyy jonnekin muualle?

Hyvä esitelmä, keskustelu ja ryhmätyö päättyy yhteenvetoon puiduista asioista.

Jos aloittaja osaa asiansa, on ryhdikäs ja ymmärtää puheenjohtamisesta hitusen, niin yhteenveto on mahdollista. Nähty täälläkin.
        Jos siihen vielä sitte joku tulee kälisemään, niin onhan hänelle annettava mahdollisuus.

Mies 65

• Anonyymi00292
        Anonyymi00291 kirjoitti:

Hyvä esitelmä, keskustelu ja ryhmätyö päättyy yhteenvetoon puiduista asioista.

Jos aloittaja osaa asiansa, on ryhdikäs ja ymmärtää puheenjohtamisesta hitusen, niin yhteenveto on mahdollista. Nähty täälläkin.
        Jos siihen vielä sitte joku tulee kälisemään, niin onhan hänelle annettava mahdollisuus.

Mies 65

Meillä on selvästi keskustelupalstalle aivan erilaiset käyttötarkoitukset 😊. Minä korkeintaan kiitän osallistumisesta ja kuittaan.

• Anonyymi00293
        Anonyymi00288 kirjoitti:

Totta.
        Täälläkin kyyhkyset piilottelevat haukoilta.
        Ja onko aloitus jo itsessään sellainen, että se kannustaa kommentoijaa rönsyilemään.
        Heh.
        Malliksi kävisi tämä ketju.

Hauskinta mielestäni, mihin tosin harvoin törmää, on sellainen tajunnanvirtailmiö.
        Meneillään vaikka keskustelu sinkun aamurutiineista. Vauhtia jo kahdenkymmenen kommentin verran.
        Sitten vain ykskaks. "Tuo se meiän Severi on vaan aika metka poika. Hyppäs uima-altaaseen just. Mutta kun siellä ei ollut vettä. Eikä se haukkunu yhtään!"

Monesti miettinyt, mitä niin kuin yleisellä tasolla tuon henkilön päässä liikkuu?

Mies 65

• Anonyymi00280 kirjoitti:

Tässä ketjussa on sellaisia kirjoittajia, joita en tunnista tyylistä.
        Miten sen tyylin sitten tunnistaa. En osaa kuvailla. Palaset vain loksahtavat kohdalleen lukiessani kommenttia. Ja emojit tietenkin paljastavat.

Kerma. Joukko joka kelluu pinnalla joka aloituksessa! Haluavat pulputtaa.
        Vaikka vain "miksi tällainen aloitus".

Mies 65

Kiitos täsmennyksestä. En hiffannut, .. mikä nyt ei ole mikään ihmeellisyys kun on minusta kyse :)

Palstalle on ilmaantunut aikasta paljon anoja lisää, keskustelua on syntynyt enempi. Mikä posea tietty..

• Anonyymi00297
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos täsmennyksestä. En hiffannut, .. mikä nyt ei ole mikään ihmeellisyys kun on minusta kyse :)

Palstalle on ilmaantunut aikasta paljon anoja lisää, keskustelua on syntynyt enempi. Mikä posea tietty..

Monimerkityksellisten ilmaisujen käyttö on paheeni. Sinulla kävi mielessä se toinen vaihtoehto.
        Ja jos vielä ottaa veetuilun pois siitä lausahduksesta, niin jää vain valkoinen palstatila...

Mies 65

• Anonyymi00294

En ymmärrä, minulla ei ole mitään sanottavaa näille muukalaisille, olivatpa he sitten keitä tahansa.

• Anonyymi00298

Tänne voi tulla koska haluaa. Ja lähteä. Kukaan ei jää roikkumaan eikä ole velvollisuutta olla sen enempää tekemisissä.

• Anonyymi00299

Tarkoitus?

• Anonyymi00304

Tännes24 on ilmeisesti palkallista väkeä tekemään aloituksia ja vedättämään.
      Ovatko teräviä kyniä, on toinen juttu.

• Anonyymi00308

Mielenkiintoista. Maksetaankohan siitä hyvin ja mihin voisi jättää tyohakemuksensa?

• Anonyymi00309
        Anonyymi00308 kirjoitti:

Mielenkiintoista. Maksetaankohan siitä hyvin ja mihin voisi jättää tyohakemuksensa?

Jätetään kaikki ja sitten 'keskustellaan'.

• Anonyymi00310
        Anonyymi00309 kirjoitti:

Jätetään kaikki ja sitten 'keskustellaan'.

Ei minulle vielä kerrottu mihin sen työhakemuksen voi jättää. Tiedoksi kaikille sinne ylläpitoon vinks vinks.

• Anonyymi00311

Auttakaa Yxäriä!

Nyt heti! 😮

Minä olen kovin huolissani siitä, kuulunko palstan kermaan vaiko en!

Au secours! 😵

🦄

• Anonyymi00312

Minun mielestäni kuulut, mutta kyseessä ei ole minun esittämäni määritelmä.

-Sinä itse- 😁

• Anonyymi00314
        Anonyymi00312 kirjoitti:

Minun mielestäni kuulut, mutta kyseessä ei ole minun esittämäni määritelmä.

-Sinä itse- 😁

Huh, nyt on huojentunut olo. 😄

Kiitoksia, Mademoiselle Licorne! 🤭

🦄

• Anonyymi00317

Olet se joka jää pönttöön kellumaan vaikka vetäisi kuinka.

• Anonyymi00317 kirjoitti:

Olet se joka jää pönttöön kellumaan vaikka vetäisi kuinka.

Hyyyi, ei noin saa sanoa 😂

• Anonyymi00313

Hmm, eiköhän se ole keskustelu, mutta ei välttämättä aiheesta kuin aiheesta, ihmiset syttyvät eri asioista. Tietysti häiriköt on asia erikseen.

• Anonyymi00315

Keskustelupalstan tarkoitus on tietysti tyrkyttää omia mielipiteitään muille ja vielä suurempana tarkoituksena koettaa käännyttää nuo vääräuskoiset ainoaan oikeaan oppiin, eli oman mielipiteeni taakse.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00319

Mikä sinun mielipiteesi sitten on? 😊

• Keskutelupalstan tarkoitus on tuoda omistajalle mahdollisimman paljon mainosrahaa.

• Anonyymi00320

Ne keskustelee joilla ei irl mahdollista keskustella ole. Muut käy lyhyesti kommentoimassa. Miksi keskustella palstalla jos voi keskustella irl.🤷‍♀️

• Anonyymi00321

Keskustelupalsta on gladiaattoriareena, jolla otamme mittaa toisistamme. Täällä tuhoamme ja nöyryytämme vihollisiamme kunnian ja halpojen suosion osoitusten tähden. Taustatuki ja komppaavat perskärpäset toki kuuluu asiaan. Mutta usein vastustajallakin on niitä koko lauma. Sitä tyydyttävämpää heidän murskaamisensa silloin on.

Laadukkaimmillakin keskustelupalstoilla verisimmät väittelyt on käyty peukutuksista ja alas äänestämisistä. Tälläkin palstalla alapeukuista on luovutta, koska se oli liian veristä, raakaa ja julmaa heikoimmille, jotka eivät kestäneet. Kaikessa on kyse kunniasta ja suosiosta.

• Anonyymi00322

Kuulostaa kamalalta, lähinnä helvetiltä.🤷‍♀️

• "halpojen suosion osoitusten tähden" olen jossain määrin samaa mieltä...muutoin täytyy todeta näkemykseni olevan varsin erilainen :)

• Anonyymi00323
        Anonyymi00322 kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta, lähinnä helvetiltä.🤷‍♀️

Kuvasin juuri myös reaalimaailmaa. Mutta olet oikeassa, vaikka silmäsi ovat vielä kiinni kuin kissanpennulla.

• Anonyymi00324

Aloittaja kuittaa tämänkin ketjun nyt omalta osaltaan. Paljon tuli erilaisia näkökulmia ja mielenkiintoisia mielipiteitä. Jatkaa saa toki, jos ajatuksia riittää, mutta minun puolestani kaikki olennainen on jo sanottu. Kiitokset asiallisille osallistujille. Asiattomat eivät taaskaan kiitosta ansaitse.

Kiitos 🤗

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä tästä teki

Lopulta niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      948
    2. Nainen, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, miehestä?
      Ikävä
      74
      925
    3. Mitä vikoja

kaivatussasi on?
      Ikävä
      59
      861
    4. 50
      702
    5. Uunimakkara koululaisten suosikki

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000012228523.html on tärkeää että oppilaat syövät hyvin, muuten ei jaksa p
      Maailman menoa
      268
      692
    6. Meistä puhutaan

Meistä varmaan puhutaan ja huhutaan. Luulen niin. Ei kiva juttu. Ja ystävät on minusta huolissaan. Yritän tehdä kaikkeni
      Ikävä
      27
      686
    7. Noniin myönnetään

Rakastan aivan kauheasti ❤️
      Ikävä
      17
      532
    8. Ikä ei tule yksin

Huomaan, että olen rupsahtanut kasvoista aika paljon.
      Ikävä
      58
      518
    9. Mitä mieltä miehet ovat 40-50v naisista?

Rehellisesti. Mitä ajattelet kun naiselle tulee ikäää
      Ikävä
      86
      515
    10. En tiedä sinusta

Olisitko lempeä, hyväntuulinen ja rento vai jämpti, määrätietoinen ja huoliteltu kumppani?
      Ikävä
      38
      512
    Aihe