Tulen ryöstämään sinut vaimoksesi ja sukusi ja ystäväsi, puhumattakaan viranomaisista ei voi sille yhtään mitään.
Minä toteutan kaikki tarpeesi tavalla tai toisella. Mutta aina on mutta.
Toki minunkin on saatava jotain. Kaikki unelmasi toteutuu kunhan kerrot, miten paistetaan ensimmäinen räiskäle onnistuneena?
Mikäli sen tiedät, niin nöyrryn ja saat valita huolitko minua nurkkiisi viisastelemaan ja aina erehtyessäni minulla on edelleen veto oikeus aivovaurioni takia.
>Simiti<
Sinä nainen. Juuri Sinä!
14
176
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
En ole vaimomatskua, mutta onnistuneen ensimmäisen lättysen salaisuus on tarpeeksi kuuma pannu.
Taitaa Pirpana olla vielä työmatkalla kotiin.
- Anonyymi00002
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tääh!?!
En mä ole vaimomatskua sitten millään.Mikset. Tavara liian aktiivijaossa?
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mikset. Tavara liian aktiivijaossa?
Vain pujiksen yksinoikeudella tavaraa jaetaan..
En ole vaimomatskua siksk kun en halua olla vaimo kenellekään. Haluan olla oma rouvani.Pikku-pirpana kirjoitti:
Tääh!?!
En mä ole vaimomatskua sitten millään.Mutta susta Simiti tykkäis. Pieni ja pippurinen.
No niih, ensimmäinen lettunen onnistuu näin..
1. Taikinassa pitää olla tarpeeksi kananmunaa
.. pussitaikinaan sanotaan että lisää vain vesi, mutta kyllä siihen pitää lisätä myös yksi kananmuna.
2. Pannu kuumennetaan hyvin ennen voin lisäämistä, sillä räiskäleet paistetaan voissa.
3. Ensimmäiseen lättyseen laitetaan pikkuisen enemmän voita kuin muihin lättysiin jotta se ei pala kiinni siihen kuumaan pannuun.
4. Kun pannu on hehkuvan kuuma, pienennetään lämpötilaa hieman ennen letun paistoa.
5. Ekasta ohukaisesta tehdään aika ohut, kuuma pannu ja kananmuna taikinassa hyydyttää sen nopeasti ja tarvitaan aikaa sekä malttia jotta se kypsyy.
Ja sikseen.. eka lätty on paistajan palkinto. Vähän niinkuin tekijänoikeuspalkkio. Sitä on kivaa särppiä siinä paistellessa niitä muita "parempia" lätysköitä.
😊- Anonyymi00003
Nooh. Kunhan vain tahallaan kokeilin kiva, että muutkin ihmispolot osaavat pikku jekkuja. Seuraavaksi voin laittaa aloituksen karjalanpaistiilla ja muuriuuni voittaa kaikki.
>Simiti< - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Nooh. Kunhan vain tahallaan kokeilin kiva, että muutkin ihmispolot osaavat pikku jekkuja. Seuraavaksi voin laittaa aloituksen karjalanpaistiilla ja muuriuuni voittaa kaikki.
>Simiti<Vai voittaako!
>Simiti< Anonyymi00003 kirjoitti:
>Simiti<Ooh! Karjalanpaistia!
On muuten yksi mun herkuistani. Tehtaan ruokalassa siis. Itse olen tehnyt sitä vain kerran. Liian työläs.- Anonyymi00005
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ooh! Karjalanpaistia!
On muuten yksi mun herkuistani. Tehtaan ruokalassa siis. Itse olen tehnyt sitä vain kerran. Liian työläs.Voi sinua. Juu ei se ole hätäistä ruokaa. Mutta eläkkeellä on välillä aikaa hengailla. 😎
>Simiti< - Anonyymi00006
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ooh! Karjalanpaistia!
On muuten yksi mun herkuistani. Tehtaan ruokalassa siis. Itse olen tehnyt sitä vain kerran. Liian työläs.Yhdesti tein kun olin pikkuiiset vienyt kouluun ja itsellä oli vapaapäivä. Noh, mikäs siinä muhiessa ja tenavat (omat ja vaimon) olivat hirmu tyytyväisiä.
Itse olin vasta illemmala tyytyväinen ja vaimo naurli minulle.
N
Kuitenkin (nyt saa nauraa) rapujuhmulla satan herätin kunnioitusta/hämmennystä, kun ennen snapsia kerroin tietyt vivahteet jopa mutapohjasta.
Vaimoni isä sitten kerran kutsui mokilleen kun ihme kolinaa kuului moottoritilasta toki paikansimme vian johtuvan moottoritilaan ajautuneesseen vodkapulloon. Tietenkin tuhosimme sen tavallamme.
Venhosta palattuamme mökille vaimo sanoi heti, että annappa ne auton avaimet tänne appiukko joutui nöyristelemään enemmän.
>Simiti< Anonyymi00005 kirjoitti:
Voi sinua. Juu ei se ole hätäistä ruokaa. Mutta eläkkeellä on välillä aikaa hengailla. 😎
>Simiti<Noh niin. Minäpä kun olen kaukana vielä eläkkeestä, vaikka olenkin sinua piirun verran vanhempi.
Kun on raskas työ ni vapaat menee palautuessa. Ja kokkaaminen tuntitolkulla ei ole minulle sitä palautumista. Ja sitäpaitsi.. siinähän kerkeää tulla nälkä.
- Anonyymi00007
Mun lettuni on paljon yksinkertaisempi, vaikka et ohjetta enää haluakaan.
Kippoon muna, suolaa, grahamjauhoja, liraus maitoa. Sekaisin. Teflonpannuun öljyä, ja taikina sinne. Kansi päälle ja 5 min kolmosella. Käännös ja toinen 5 min. Levy pois päältä, anna olla 10 min ja sieltähän se herkullinen yksi pannukakku löytyy. Terveellistä.
Varo jos tulet, täällä on lähes 190.senttinen korsto satunnaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 87948
- 74925
- 59861
- 50702
Uunimakkara koululaisten suosikki
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000012228523.html on tärkeää että oppilaat syövät hyvin, muuten ei jaksa p268692Meistä puhutaan
Meistä varmaan puhutaan ja huhutaan. Luulen niin. Ei kiva juttu. Ja ystävät on minusta huolissaan. Yritän tehdä kaikkeni27686- 17532
- 58518
- 86515
En tiedä sinusta
Olisitko lempeä, hyväntuulinen ja rento vai jämpti, määrätietoinen ja huoliteltu kumppani?38512