Tässä nopea linkki katsastaa, että miksi yleensäkin ihminen on vihainen.
https://www.eeva.fi/jutut/apua-vihaisuuteen
Suojelustspshan se on, mutta se varsinsinrn syy voi olla muu, kuin ympäröivä maailma. Luultavasti itse ihminen itse toiminnallaan.
Ja voin allekirjoittaa tämän itsekin.
Vihainen ihminen.
23
135
Vastaukset 23
- Anonyymi00001
Maailma on sekaisin, kurjuutta on joka puolella ja tahti on kiihtyvä. Sekä ison kuvan että henkilökohtaisten elämien laatu huononee päivä päivältä. Kaikki tietävät että päätöksenteko on täysin väärissä käsissä.
Negatiiviset elämänkokemukset, stressi, mt-diagnoosit, poikkeavat hormonitasot, yksinäisyys ja korkea älykkyys (kriittinen ajattelu) kiristävät ihmisten pinnaa.- Anonyymi00002
Mutta minulla ei ole mitään velvollisuutta autaa ketään muita kuin omia lapsiani!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mutta minulla ei ole mitään velvollisuutta autaa ketään muita kuin omia lapsiani!
Jaa mutta minulta ei ole mitenkään pois vaikka vapaaehtoisesti auttaisin muitakin kuin omia lapsiani.🤷♀️
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tämä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Miten se muka parantaisi minun elämänlaatuani, jos minun pitäisi vielä omien lasteni auttamisen lisäksi auttaa jonkun toisen äidin aikuista lasta! Ja olen mummoikäinen! En jaksa auttaa kuin vain omia sukulaisiani! Ja siihen minulla on oikeus! Ja olen joutunut kärsimään tietyn henkilön takia jo todella kauan! Etsiköön auttajan jostain toisesta ihmisestäm koska minä en siihen pysty, enkä jaksa!
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miten se muka parantaisi minun elämänlaatuani, jos minun pitäisi vielä omien lasteni auttamisen lisäksi auttaa jonkun toisen äidin aikuista lasta! Ja olen mummoikäinen! En jaksa auttaa kuin vain omia sukulaisiani! Ja siihen minulla on oikeus! Ja olen joutunut kärsimään tietyn henkilön takia jo todella kauan! Etsiköön auttajan jostain toisesta ihmisestäm koska minä en siihen pysty, enkä jaksa!
Ei sinun pidäkkään pystyä eikä jaksaa. Kunhan pidät hyvää huolta omasta jaksamisestasi. Me muut joilla on voimia ja tahtoa pidämme huolta sinustakin. Olet niin tärkeä, jokainen omilla voimillaan on riittävä. Halit sinulle.🤗🤷♀️
- Anonyymi00004
Sinkkuna ei tarvitse olla mustasukkainen,sekin aiheuttaa parisuhteessa vihaa ja aggressiivisuutta.
- Anonyymi00007
Jotkut ovat juuri sellaisia että ovat mustasukkaisia!
- Anonyymi00009
Olipa hyvä juttu. Kiitos tästä!
Mielenkiintoinen artikkeli. Vihaa voi aiheuttaa myös epäoikeudenmukaisuus. Kokee tekevänsä ns. oikein, mutta vastapuoli on niin keskeneräinen, että ei toimi samalla tavalla.
- Anonyymi00011
Niin. Mutta itseäni kolahti toi omien rajojenkin rikkominen...
Ja sen vuoksi äkäily.
Vihan tunteeseen pitäisi osata itsekin herätä. Tutkailla, mikä lopulta ketuttaa. Anonyymi00011 kirjoitti:
Niin. Mutta itseäni kolahti toi omien rajojenkin rikkominen...
Ja sen vuoksi äkäily.
Vihan tunteeseen pitäisi osata itsekin herätä. Tutkailla, mikä lopulta ketuttaa.Juu. Omat rajat oppii tunnistamaan viimeistään siinä vaiheessa, kun tarpeeksi moni kävelee yli tai itse rikkoo niitä toistuvasti. Ammatin ja avioliiton kautta sain jonkinlaisen koulutuksen asiaan. Nykyisin olen tarkempi.
- Anonyymi00012
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu. Omat rajat oppii tunnistamaan viimeistään siinä vaiheessa, kun tarpeeksi moni kävelee yli tai itse rikkoo niitä toistuvasti. Ammatin ja avioliiton kautta sain jonkinlaisen koulutuksen asiaan. Nykyisin olen tarkempi.
Rajojen asettaminrn ja niistä kiinnipitäminen on hankalaa, varsinkaan jos ne on pitkään ollut häilyvät.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Rajojen asettaminrn ja niistä kiinnipitäminen on hankalaa, varsinkaan jos ne on pitkään ollut häilyvät.
Niin on.
Jos on jatkuvasti vihainen, todennäköinen on geeniperimä. Jos on vihainen ajoittain, todennäköinen syy on reaktiivinen käytös. Jos on vihainen usein, syy saattaa olla, että on jatkuvan paineen alainen.
Jos ei ole koskaan tai hyvin harvoin vihainen, todennäköisin edellytys on erinomaisen helppo aivokemia.- Anonyymi00013
Jotenkin en kyllä usko geenijuttuun... mutta en myöskään siitä ala kanssasi väittelemään. Sinun mielipiteesi on ains sulle de facto.
- Anonyymi00015
Geeniperimällä ei ole juurikaan vaikutusta. Viha on normaali tunne ja sen hallitsemattomuus kertoo ainoastaan vihan tunteen hallinnan ongelmista. Hallinnan ongelmiin puolestaan vaikuttaa ympäristö. Lapsuuden epävakaat olosuhteet ennustavat vihamielisyyttä.
- Sheena Anonyymi00015 kirjoitti:
Geeniperimällä ei ole juurikaan vaikutusta. Viha on normaali tunne ja sen hallitsemattomuus kertoo ainoastaan vihan tunteen hallinnan ongelmista. Hallinnan ongelmiin puolestaan vaikuttaa ympäristö. Lapsuuden epävakaat olosuhteet ennustavat vihamielisyyttä.
- SheenaBIOLOGIASSA tiedetään, että evoluutio tapahtuu vain ja ainoastaan geeniteitse.
KASVATUSTIETEESSÄ ja PSYKOLOGISMISSA eli KYÖKKIPSYKOLOGIASSA uskotaan, että biologisella evoluutiolla ei olisi merkitystä.
On myös tieteellinen psykologian muoto, EVOLUUTIOPSYKOLOGIA, joka tutkii geenien evoluutiota hyötynäkökohtien implikaationa. Samoin tavalliseen psykologiaan kuuluva tutkimus, joka selvittää geenialleelien erilaisia vaikutuksia käyttäytymiseen.
Psykologian laajasta kirjosta tavikset ovat eniten mieltyneet kyökkipsykologiaan, joka otta huomioon vain ympäristötekijöiden vaikutuksen, ja aivan erityisest lapsena saadut.- Anonyymi00016
rennosti.m kirjoitti:
BIOLOGIASSA tiedetään, että evoluutio tapahtuu vain ja ainoastaan geeniteitse.
KASVATUSTIETEESSÄ ja PSYKOLOGISMISSA eli KYÖKKIPSYKOLOGIASSA uskotaan, että biologisella evoluutiolla ei olisi merkitystä.
On myös tieteellinen psykologian muoto, EVOLUUTIOPSYKOLOGIA, joka tutkii geenien evoluutiota hyötynäkökohtien implikaationa. Samoin tavalliseen psykologiaan kuuluva tutkimus, joka selvittää geenialleelien erilaisia vaikutuksia käyttäytymiseen.
Psykologian laajasta kirjosta tavikset ovat eniten mieltyneet kyökkipsykologiaan, joka otta huomioon vain ympäristötekijöiden vaikutuksen, ja aivan erityisest lapsena saadut.Ullatus! 😁
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
- SheenaNo itse ainakin omasta mielestä koin vakaan lapsuuden... turvatun. Ehkä kuplassa, mutta turvassa... ja teininä ja nuorrmpsna aikuisena hermo meni ja viha oli läsnä.
Omat lapset taas on eroperheestä ja epävakautta on ollut... silti en ole nähnyt heissä paljoa vihaa. 🤔
- Anonyymi00010
Se ei ole ok yrittää porukalla pilata jonkun elämä ja sitten uhriutua.
- Anonyymi00014
"Jos ei itse kunnioita tarpeitaan ja rajojaan, mitä muutakaan olo voisi olla kuin kroonisesti kuormittunut ja ärtynyt?"
Niinpä niin.
- Sheena - Anonyymi00017
kivs niin josd jokuku tykkää iydrrdfyä ldy5lrn ldutin fubghutfyd rti pigä kukfrffn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom1261367- 2491185
- 681014
- 59986
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal251890Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki42843Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70785Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72782- 42736
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58720- 67703
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää124642Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26618- 85601
- 26600
Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen187544Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47524- 24514
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12507- 40477