Trolliksi haukkuminen palstalla on aina törkeä loukkaus, jos sitä ei osaa kunnolla perustella

Anonyymi-ap

Tuossa lisää perättömiä syytöksiä. Ehdin jo ottaa jotakin tuohon aikaisempaan aloitukseen, jossa kävin läpi, miten Yksäri kerjää palstalla verta nenästä. Tuossa kuitenkin lisää.

"Anonyymi" keskustelee Yksärin kanssa ja tukee Yksärin trollisyytöksiä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19527736/onko-yhdellakaan-palstan-naisella-nain-isoa-hauista-mita-talla-naisjulkkiksella#comment-144199455

"Joo, sellainen ominaisuus ketjuissaan, että päähuolenaiheensa osalta mikään niistä ei etene eikä tuo parannusta asiaan, vaan kaikki aloitukset tukahtuvat lopulta eri sivuseikoista kiistelyyn, eivät liity ap.aiheeseen."

Onko se niin v**un vaikeaa tajuta, kuinka tuollainen hölynpöly, sehän se vasta turhaa onkin tällä palstalla. Ei mitään perusteluita, mikä sivuseikka, mikä ei.

"Tässäkin ketjussa ap.mainitsee, että kyllästyy usein aiheeseen, ja jonain ajankohtana jatkossa innostuu ja aloittaa alusta taas."

Tämän olen myöntänyt, mutta pikkuhiljaa olen kuitenkin vastaillut enemmän aloituksiini. Joskus olen kyllä tehnyt aloituksia, joihin en ole ollenkaan kommentoinut, mutta ei ollenkaan kaikki. Minä olen tästä monesti maininnut, että mulla on tällainen ongelma, mutta mitä sitten, toisilla on muita ongelmia.

"Mutta näin varsinaiselle ongelmalleen ei tapahdu mitään"

Koita nyt jo v**tu sanoa, mikä se "varsinainen" ongelma mielestäsi on? Sinäkin tuli minun keskustelun aloitukseen kerjäämään verta nenästä ja nimenomaan sellaiseen keskustelun aloitukseen, jossa otin jälleen puheeksi naisten "liiallisen" salilla treenaamisen, koska se on minun mielestä yksinkertaisesti turhaa. Sinäkin selvästi kuulut siihen p**kaeliittiin, joka yrittää kaiken aikaa saada aikaan kaikkea turhaa, jolla voivat sitten "leveillä" ja nostaa vaatimuksia, jonka seurauksena moni muu ihminen kärsii.

vielä tuosta:

"Joo, sellainen ominaisuus ketjuissaan, että päähuolenaiheensa osalta mikään niistä ei etene eikä tuo parannusta asiaan, vaan kaikki aloitukset tukahtuvat lopulta eri sivuseikoista kiistelyyn, eivät liity ap.aiheeseen."

Voisitko nyt v**tu selittää, mikä tuossa keskustelussa "ei liity aiheeseen". Ole ystävällinen aloita keskustelu alusta ja lue ja perustele.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19527736/onko-yhdellakaan-palstan-naisella-nain-isoa-hauista-mita-talla-naisjulkkiksella

Toinen syytös.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19527736/onko-yhdellakaan-palstan-naisella-nain-isoa-hauista-mita-talla-naisjulkkiksella#comment-144199614

"Minunkin on hyvin vaikea pitää tätä aloittajaa muuna kuin trollina. Minun on vain hyvin vaikeaa uskoa, että todellinen ihminen todellisine ajatuksineen olisi noin totaalisen jumissa, ettei ajattelussa tapahdu minkäänlaista liikahdusta mihinkään suuntaan jatkuvasta keskustelutarpeesta huolimatta."

Liikahdus on aina tulkintaa. Sinäkin kuulut niihin "aina oikeassa oleviin" k**ipäihin, jotka itse väittävät olevansa suvaitsevaisia, mutta odotahan, kun jonkun ajatukset eivät mahdukaan tällaisten "suvaitsevaisten" todellisuus käsitykseen.

Nykyaikana trolliksi haukkumisesta ei ainakaan toistaiseksi seuraa mitään toisin kuin n-sanan käytöstä, mutta tässä on kuitenkin muistettava, että jostakin "harmittomasta" ne ISOMMAT ongelmat ainakaan alkaa. Tuossa jo todennäköisesti kolme keskustelijaa keskenään vahvistavat samaa näkemystä siitä, että osa ihmisistä on "hölynpölyä" edes vaivautumatta miettimään, millaisia seurauksia tuolla saattaa olla pitemmän päälle. Minä sanon suoraan: tuossa nuo kolme kirjoittaja ovat ajamassa sortoa "eri tavalla" ajattelevia henkilöitä kohtaan. Laissa on kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Siihen voitaisiin lisätä vielä tämäkin, että kiihottaminen "eri tavalla" ajattelevia kohtaan.

On syytä muistaa, että Länsimaissa on ollut pitkään eriytynyt työn jako, joten meidän ei edes pitäisikään olla "samanlaisia" tai ajatella "täysin samalla tavalla".

Sitten on vaan olemassa ikävä kyllä sellainen "aina oikeassa olevien" k**ipääryhmä, joka "on aina oikeassa", "tietää aina kaiken" ja jos vahingossakin joku uskaltaa kritisoida, asia lakaistaan maton alle toteamalla trolliksi, koska tällä tavalla he säästyvät poliisilta johtuen siitä, että trolli sanan käyttö ei vielä ainakaan toistaiseksi johda rikossyytökseen, mutta samalla kuitenkin voivat jatkaa sitä omaa valheessa elämistä ymmärtämättä, että hekin sillä ajan kanssa aiheuttavat erilaisia seurauksia. Se on sitten ajan kysymys, kuinka vakavia ja milloin.

Onhan se joo mukavaa kun "kaikki oikeat ihmiset" ovat "aina samaa mieltä" ja "hölynpölyihmisiä" ei ole edes olemassa. Sen vaan aika näyttää, milloin niitä ei todellakaan OLE OLEMASSA. Se jää teille mietittäväksi, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa.

Todellavaikeeta

36

220

Vastaukset 36

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Piti oikeataan sanoa näin, että trolliksi haukkuminen on aina törkä loukkaus, varsinkin, jos sitä ei osaa edes kunnolla perustella.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003

Suksi, trolli, kuuseen.

• Anonyymi00008

Se on hyvä ja oikeaan osuvakin perustelu, että yleensä ihminen on oppiva olento. Se, että ihminen jankuttaa samaa asiaa vuodesta toiseen, on tarkoituksellista provosointia. Hän on kyllä jo ajat sitten oppinut mikä sen keskustelun lopputulema on ja jatkaa silti, eli trollaa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Se on hyvä ja oikeaan osuvakin perustelu, että yleensä ihminen on oppiva olento. Se, että ihminen jankuttaa samaa asiaa vuodesta toiseen, on tarkoituksellista provosointia. Hän on kyllä jo ajat sitten oppinut mikä sen keskustelun lopputulema on ja jatkaa silti, eli trollaa.

Lisään, että minun on mahdoton ajatella, että sinulla esimerkiksi olisi niin pahoja muistiongelmia, ettäkö muka et muistaisi ja tietäisi jo tasan tarkkaan miten nämä aloittamasi jankutukset (ei niitä voi oikein edes keskusteluiksi kuvata, sillä niin usein ohitat täysin muiden kirjoittajien sinulle esittämät ajatukset ja lisäkysymykset) aina etenevät.

• Mu5tasydän

Lähtökohtaisesti pidän sellaista trollaamisena, jos tulee asialliseen aloitukseen:

- Ilkeilemään, eli haukkumaan tai kirjoittamaan epäasiallisuuksia.
      - Toistaa itseään monessa keskustelussa, eli kirjoittaa tismalleen samalla tavalla moneen ketjuun.
      - Hyökkää jotain henkilöä vastaan.

Se ei ole trollaamista, jos on erimieltä asiasta, kunhan on asiallinen.

• Anonyymi00009

Trollaamista on myös tahallinen provosointi. Se voi tapahtua yksittäisissä viesteissä tai koko aloituksen tarkoitus voi olla vain trollata. Tämä aloitus esimerkiksi haisee puhtaalta trollaamiselta.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Trollaamista on myös tahallinen provosointi. Se voi tapahtua yksittäisissä viesteissä tai koko aloituksen tarkoitus voi olla vain trollata. Tämä aloitus esimerkiksi haisee puhtaalta trollaamiselta.

Tärkeä lisäys. Myrkynsylkijä on juuri provokatiivinen.

• Anonyymi00018
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tärkeä lisäys. Myrkynsylkijä on juuri provokatiivinen.

No mitä nä multinikkimies haet tällä skeidalla sitten?

• Anonyymi00002

No, tässä perustelut:

1) Keskityt toistuvasti eri asioihin kuin missä varsinainen ongelma on.

Varsinainen ongelma ei ole naisissa. Naiset saavat elää ja olla ihan niin kuin parhaaksi näkevät.

2) Kohdasta 1 seuraa, ettet koskaan koe muutosta parempaan suuntaan niissä asioissa, joihin haluat vaikuttaa.

Et siis voi muuttaa naisten valintoja tai toimintaa.

3) Tyypillisesti ihmiset huomaavat kohdissa 1 ja 2 kuvatut seikat nopeammin ja muuttavat sen pohjalta toimintaansa vikkelämmin.

🦄

• Varsinainen ongelma ei ole NAISISSA, vaan oikeissa FEMINISTEISSÄ ja niissä, jotka ratsastavat feministisin feikkiaattein yksisarvisella keppihevosella.

Naiset ovat oikeasti asiallisia, fiksuja, herttaisia, suloisia, kohteliaita, ystävällisiä ja kauniita, telaketjuporukka vain yhtä kauniita kuin muutkin naiset, mutta luonne ja ideologia aiheuttavat vakavan alentumisen pariutumisessa ja siten usein KATKERUUDEN.

Vive l'égalité!🌹👀

• Nimimerkin Todellavaikeeta nimittäminen trolliksi tai edes vihjaaminen siihen suuntaan, tai hänen kirjoituksiinsa vastaaminen sanoilla 'höpö, höpö' on aivan asiatonta ja hylättävää.

Tietysti saattaa keskustelijoita harmittaa, ettei pysty asiallisesti argumentoimaan hänen kirjoittamaansa vastaan. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että hänen kirjoituksensa olisi 'höpö, höpöä', vaan nimenomaan siitä, että hän rohkenee esittää selkeästi feminismin virhekohdat.

Feministien virheitähän ei voi puolustaa asiallisesti, vaan ainoastaan argumentilla ad hominem ja häväisemälla totuuden puhujaa.

Palstalla esiintyy myös OIKEITA trolleja. Heidät on helppo havaita, sillä heillä on poikkeuksetta alentunut älykkyys tai vakava henkinen häiriö.

Mainitsen esimerkiksi vain yhden, joka on riippuvuuteen asti kysemässä, kun en milloin ole erikseen maininnut, että pidän sisarten sukupuolielimiä kauneuden keskuksena.

Hän kysyy: "Mites vttu?" Ts. hän haluaa joka mutkassa kuulla asiasta enemmän, kuin olen kirjoittanut.

Summa summarum: Todellavaikeeta on asiallinen kirjoittaja, piikki feministien lihassa. Lähtee tasa-arvosta ja hylkää ajatuksen, että jotkut (naiset) olisivat tasa-arvoisempia kuin toiset (miehet).

• Anonyymi00004

Voisitko kynis tarkemmin kertoa, mitkä ne Todellavaikeeta-nimimerkin asialliset argumentit muun muassa tasa-arvon puolesta ovat?

Silloin tällöin vuosikausien ajan olen hänen kirjoituksiinsa törmännyt, ja sanoma tuntuu aina olevan likimain sama: naiset eivät saa olla missään parempia (hänen mielestään) kuin hän on.

Edellinen johtaa väistämättä siihen, että hän haluaisi kontrolloida kaikkea mitä naiset tekevät / saavat tehdä. Siis koska Todellavaikeeta ei itse käy kuntosalilla, myöskään naiset eivät siellä saisi käydä. Tai koska Todellavaikeeta ei opiskele, eivät myöskään naiset saisi opiskella, koska Herra paratkoon, hehän saattaisivat silloin tietää jostain jotain enemmän kuin Todellavaikee.

Olen ilmeisesti siis missannut jotain merkittävää kirjoittajan sanomassa, olisi hienoa tietää mitä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Voisitko kynis tarkemmin kertoa, mitkä ne Todellavaikeeta-nimimerkin asialliset argumentit muun muassa tasa-arvon puolesta ovat?

Silloin tällöin vuosikausien ajan olen hänen kirjoituksiinsa törmännyt, ja sanoma tuntuu aina olevan likimain sama: naiset eivät saa olla missään parempia (hänen mielestään) kuin hän on.

Edellinen johtaa väistämättä siihen, että hän haluaisi kontrolloida kaikkea mitä naiset tekevät / saavat tehdä. Siis koska Todellavaikeeta ei itse käy kuntosalilla, myöskään naiset eivät siellä saisi käydä. Tai koska Todellavaikeeta ei opiskele, eivät myöskään naiset saisi opiskella, koska Herra paratkoon, hehän saattaisivat silloin tietää jostain jotain enemmän kuin Todellavaikee.

Olen ilmeisesti siis missannut jotain merkittävää kirjoittajan sanomassa, olisi hienoa tietää mitä.

Tarkennuksena tähän, että ymmärrän kyllä, että jonkun voi katsoa kannattavan tasa-arvoa jos hän makaa katuojassa ja koittaa repiä kaikki ohikulkijat seurakseen, mutta asiallisena en sitä pidä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Tasa-arvo on ideologinen katsanto, jota ei ole puolustettavissa asia-argumentein. Se vain on sisarien ja miesten enemmistön kanta nykyaikana, ja lähtökohtana selvä molemmille sukupuolille.

Vastakantana on toinen ideologia, jonka mukaan toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

Koska molemmat ovat IDEOLOGIOITA, koko kysymys muuttuu enemmistön mielipidekysymykseksi, jossa feministit - ja niiksi tekeytyneet - ovat tunnetusti heikoilla.

Sen lisäksi feministit tekevät lukuisia VIRHEITÄ matemaattisen tajunsa ja muun tiedon puutteen takia. Nämä seikat osoittavat joko heikkoa ymmärrystä, ideologista tieteellisen tiedon hylkäämistä tai tahallista tiedon vääristelyä.

Cēterum cēnseō: sisaret ovat tasa-arvoisia, mutta herttaisia ja kauniita.🌹👀

• Anonyymi00010

Sinä oletkin juuri yksi niistä muista palstan yhden agenda kirjoittelijoista, joita pidän pelkkinä trolleina ja hyvin pitkälti samasta syystä kuin tämän aloituksen tekijääkin. Sinunkaan ajattelusi ei kehity mihinkiään suuntaa, vaikka jauhat palstalla samoista aiheista vuosi kausia. Tiedet tasan tarkkaan minkä reaktion saat ja silti sinulla on pakkomielteinen tarve aina yrittää hakea huomiota niillä samoilla aiheilla ja täysin samoilla lauseillakin. Tulet myös usein ketjuihin puhtaasti henkilöhyökkäilemään jne.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinä oletkin juuri yksi niistä muista palstan yhden agenda kirjoittelijoista, joita pidän pelkkinä trolleina ja hyvin pitkälti samasta syystä kuin tämän aloituksen tekijääkin. Sinunkaan ajattelusi ei kehity mihinkiään suuntaa, vaikka jauhat palstalla samoista aiheista vuosi kausia. Tiedet tasan tarkkaan minkä reaktion saat ja silti sinulla on pakkomielteinen tarve aina yrittää hakea huomiota niillä samoilla aiheilla ja täysin samoilla lauseillakin. Tulet myös usein ketjuihin puhtaasti henkilöhyökkäilemään jne.

Samaa mieltä Kyniksestä(kin). Hän kuuluu niihin kirjoittelijoihin (kuten myös aloittaja), joille palsta on oman agenda ja oman manifestin julistamispaikka, ei keskustelupaikka. Heistä kumpikaan ei kaipaa keskustelua, vaan vain sitä, että saavat julistaa omia täysin muuttumattomina pysyviä ajatuksiaan.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Samaa mieltä Kyniksestä(kin). Hän kuuluu niihin kirjoittelijoihin (kuten myös aloittaja), joille palsta on oman agenda ja oman manifestin julistamispaikka, ei keskustelupaikka. Heistä kumpikaan ei kaipaa keskustelua, vaan vain sitä, että saavat julistaa omia täysin muuttumattomina pysyviä ajatuksiaan.

Luulet, että kerron omiani, mutta selostan 1) luonnontieteellistä empiiristä ja matemaattisloogista menetelmää, LISÄÄMÄTTÄ SIIHEN MITÄÄN OMAANI.

Ideologisella puolella kannatan 2) tinkimätöntä sukupuolten tasa-arvoa ja vastustan feminististä näkemystä, että toiset olisivat tasa-arvoisempia kuin toiset.🌹👀

• Anonyymi00015
        rennosti.m kirjoitti:

Luulet, että kerron omiani, mutta selostan 1) luonnontieteellistä empiiristä ja matemaattisloogista menetelmää, LISÄÄMÄTTÄ SIIHEN MITÄÄN OMAANI.

Ideologisella puolella kannatan 2) tinkimätöntä sukupuolten tasa-arvoa ja vastustan feminististä näkemystä, että toiset olisivat tasa-arvoisempia kuin toiset.🌹👀

En luule, vaan tiedän. Sinun juttusi on tällä palstalla lukemattomat kerrat todistettu kiistattomasti valheiksi ja vääristelyiksi, mutta jatkat niiden toistamista. Ilmeisesti toiveissasi se, että kun vain jankutat riittävän montaa vuotta noita hälinöitäsi, niin ne yhtäkkiä muuttuisivat tosiksi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

En luule, vaan tiedän. Sinun juttusi on tällä palstalla lukemattomat kerrat todistettu kiistattomasti valheiksi ja vääristelyiksi, mutta jatkat niiden toistamista. Ilmeisesti toiveissasi se, että kun vain jankutat riittävän montaa vuotta noita hälinöitäsi, niin ne yhtäkkiä muuttuisivat tosiksi.

Kyllä, tuo juuri on Kyniksen "tekniikka". Hän luottaa siihen, että kun toistaa samat valheet tuhat kertaa ja pitää aina välillä pienen tauon jorinoidensa lähettelyssä, niin sillä tuhannennella kerralla hänen juttunsa valheiksi todistaneet eivät joko a) viitsi enää vaivautua tai b) eivät ole enää palstalla kirjoittamassa.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kyllä, tuo juuri on Kyniksen "tekniikka". Hän luottaa siihen, että kun toistaa samat valheet tuhat kertaa ja pitää aina välillä pienen tauon jorinoidensa lähettelyssä, niin sillä tuhannennella kerralla hänen juttunsa valheiksi todistaneet eivät joko a) viitsi enää vaivautua tai b) eivät ole enää palstalla kirjoittamassa.

Ja nythän ollaan siinä vaiheessa, että hänen omiin v.ttujorinaaloituuksiinsa ei enää moni jaksa vaivautua reagoimaan. Siksi hän on nyt siirtynyt hieman aktiivisemmin tähän feminismijorinaan (jota toki harjoitti jossain määrin jo aiemminkin) ja pyrkii tuomaan sitä ilmi muiden aloituksissa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ja nythän ollaan siinä vaiheessa, että hänen omiin v.ttujorinaaloituuksiinsa ei enää moni jaksa vaivautua reagoimaan. Siksi hän on nyt siirtynyt hieman aktiivisemmin tähän feminismijorinaan (jota toki harjoitti jossain määrin jo aiemminkin) ja pyrkii tuomaan sitä ilmi muiden aloituksissa.

Kyseinen trollihahmo on toisinsanoen miltei kuluttanut trollaamispotentiaalinsa loppuun.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Juu. Tässä viimeaikoina Kynis on hyökännyt erityisen ärhäkkänä näihin TV:n aloituksiin "puolustamaan" ja tuomaan esille omaa agendaansa. Salaliittoteorioihin taipuvainen voisi jopa miettiä, että onko kyseessä saman tyypin trollihahmot. Itse epäilen kyseessä olevan kuitenkin ihan vain perinteinen yritys tuoda itseään esille.

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Juu. Tässä viimeaikoina Kynis on hyökännyt erityisen ärhäkkänä näihin TV:n aloituksiin "puolustamaan" ja tuomaan esille omaa agendaansa. Salaliittoteorioihin taipuvainen voisi jopa miettiä, että onko kyseessä saman tyypin trollihahmot. Itse epäilen kyseessä olevan kuitenkin ihan vain perinteinen yritys tuoda itseään esille.

Mitä ovat 'TV:n aloitukset'? Olenko vastannut niihin samalla sinisellä nikilläni, joka on myös tämän kommenttini alussa? Jos on kyse jostakin muusta, eivät ole minun kirjoittamiani.

Jos nikkini löytyy, postannet esimerkin, jotta saisin kiinni jostakin konkreettisesta. Kiitos!

• Kannattaakohan jättää lukematta ne tekstit mitkä käy noin ohimoon? Ihan heti ei aina huomaa väistää, kunnes vasta on jo kenkä paskassa. Mutta aina voi siirtyä eri linjalle/raiteelle paskan kanssa.

• Musta esimerkiksi Lillis oli esimerkillinen palstankäyttäjä aikoinaan. Hän erkaantui välittömästi vuorovaikutuksesta ja keskustelusta, missä toinen käyttäytyi epäsopivasti tai hyökkäili.

Varmasti säästi omia hermojaan ja osoitti ettei mitä tahansa tarvi sietää ja selitellä, jos toinen ei osaa käyttäytyä voi yhtä hyvin lopettaa keskustelun.

Oon koittanu ottaa hänestä mallia sen suhteen.

• Anonyymi00006

No mitä sinä siitä solvaamisesta maksaisit sitten?

• Anonyymi00017

Pitäköön visukinttu mies tunkkinsa

• Anonyymi00007

En mahda sille mitään, että vaikutat minusta trollilta. Ei ole lainkaan normaalia ihmisen käytöstä olla noin jumissa jauhamassa aina vain samaa asiaa, ilman mitään kehitystä jatkusta jauhamisesta huolimatta. Js se sinua lohduttaa, niin et tokikaan ole ainoa palstan yhden agendan toitottaja, jota pidän trollina.

• Anonyymi00011

Trolli on trolli vaikka voissa paistais.

• Anonyymi00016

Joo kyllä gubbe todella vaikeesta voi sanoa näin. T naiselta onko meillä sympaattinen konsensus nyt?

• Anonyymi00014

Onkohan tässä hieman hukassa, mikä ap:n pohjimmiltaan ongelma on?

Kertomansa mukaan hän haluaa parisuhteen, mutta sopimusta toistaiseksi ei ole syntynyt. Missä vika, hän kysyy. Kertoo taustoistaan minkä perusteella lukijat yrittävät vinkata eri mahdollisuuksista, myös realiteeteista ja käytännön toimista ottaen huomioon vaikean menneisyyden, joko kuntoutumisesta omin voimin tai tarjota myös ajatusta mahdollisesta asiantuntija-avusta. Ap johdonmukaisesti torppaa kaikki ehdotukset.

Sen sijaan ap:n agendana on ympäristöolosuhteiden muutos hänelle (tämänhetkiselle itselleen) paremmin sopivaksi. Siksi hän puhuu mm.eri kulttuureista. Myös paljon ulkokohtaisista tekijöistä ja piirteistä mitkä ei sovi länsimaiseen kulttuuriin. Siinä joutuu totta kai, törmäyskurssille välittömästi koska on poliittinen agenda ja siksi joka tapauksessa pitkä ja kivinen tie. (Eikä se ajatus laajemmin vain anonyymipalstalta nimettömänä voi mihinkään levitä. )

Useimmat lukijat kokevat nuo "hömpötykset" trolliksi, mitä se ap:n ajatusmaailmassa ei tietenkään ole, hän on historiansa vuoksi kiinnittynyt, kasvanut ja uppoutunut siihen sisälle niin.
      Ap ei hyväksy agendojaan "sivuseikoiksi" (mitä ilmausta pitkistä monologeista ylempänä käytetään); ehkä ajattelematta että kulttuurillisia muutoksia mitataan sukupolvimitalla, joten akuuttiin tässä ja nyt -ongelmaan niistä tuskin apua on.

Muuten tällä hetkellä länsimaisen kulttuurin piirteet sosiaalisuudessa ovat menossa entistä enemmän yksilölliseen suuntaan. Puhutaan jopa yltiöyksilöllisestä kulttuurista. Sanonta "Jokainen on oman onnensa seppä" korostaa yksilön omaa vastuuta omalta kohdaltaan. On toki uskottavaa että tuo yltiöyksilöllisyys tuottaa vastaliikettäkin sitten aikanaan, mutta mennee minimissään 20-30 vuotta.

• Anonyymi00023

Se koira ärähtää, johon kalikka kolahtaa!

• Ja jos ei onnistu liiskaamaan toista, voi käyttää toista sananlaskua: 'Vaikeneneminen on myöntymisen merkki.'

Älähtipä, toinen tai vaikeni, aina löytyy sopiva sananlasku, jolla voi osoittaa olevansa oikeassa.

• Saako sanoa peeloksi?

• Riippuupi enämpi siitä, haluaako pysytellä jatkossa välilöissä.

• rennosti.m kirjoitti:

Riippuupi enämpi siitä, haluaako pysytellä jatkossa välilöissä.

Entäs kurpaksi tai lurpaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      1367
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      253
      1208
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      68
      1024
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      61
      1021
    5. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      900
    6. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      42
      853
    7. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      795
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      782
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      746
    10. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      730
    11. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      67
      713
    12. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      124
      652
    13. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      27
      627
    14. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      618
    15. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      85
      611
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      187
      544
    17. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      524
    18. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      514
    19. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      13
      514
    20. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      487
    Aihe