Tälläkin palstalla on jatkuvasti käsitelty miten länsimainen ihminen ja erityisesti kapitalisti pystyy muuttamaan maapallon säätä. Miten itse Elokapinan perustajakin puhuu jatkuvasti kapitalismia vastaan.
Karl Marxin pääoma-kirjassa sanotaan selkeästi että lasten hankkiminen on uuden työvoiman tuotantoa kapitalistiseen järjestelmään ja kapitalismin polttoaine eli talouskasvu pysyy pystyssä vain jos uusia ihmisiä tehdään kuluttamaan.
Ja kuin tilauksesta ilmastonmuutos sopii ajamaan aatetta:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/keuhkot-naytelma-laittaa-katsojan-ajattelemaan-voiko-epavarmaan-maailmaan-tehda-lapsen/9383688
Keuhkot-näytelmä käsittelee lapsen hankkimista muuttuvan maailman keskellä. Voiko lapsen hankkimista enää ajatella irrallaan ilmastonmuutoksesta?
Saartamo suhtautuu kriittisesti myös ajatukseen siitä, että suomalaisia pitäisi yksinkertaisesti kannustaa hankkimaan enemmän lapsia.
Voiko tulevaisuuteen edelleen uskoa?
Ilmastonmuutosta, politiikkaa ja vähän teatteria
24
85
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Keuhko parit on ainekin hyvät kaverit mutta aina ne ei toimeen tule.
- Anonyymi00002
Yhdessä.
- Anonyymi00003
Se vain loppui kun mä jouduin siihen paska laitokseen. Okei. Mikä loppu? Laskutus Alko huijausta.
- Anonyymi00004
No, Elokapinahan on typerien kommarien johtama terroristijärjestö, joten en piittaa sen perustajan paskapuheista. Ja ilman kapitalismia et edes kirjoittaisi tietokoneella vaan korkeintaan viljelet maata ja metsästät eläimiä saadaksesi ruokaa ja talvella sitten olet nälkäinen. Ja metsästyskin tapahtuisi ilman nykyaikaisia aseita. Ilman kapitalismia nykyaikaista hyvinvointia ei olisi olemassa eikä olisi autoja, junia, tietokoneita, kännyköitä jne.
Kapitalismin vastaiset ihmiset eivät halua hyvinvointiyhteiskuntaa vaan haluavat kaikkien ihmisten kärsivän.- Anonyymi00014
Köyhyys kunniaan
Kurjuus pitää saada maksimoitua, niin maailma pelastuu - Anonyymi00015
" Ilman kapitalismia nykyaikaista hyvinvointia ei olisi olemassa eikä olisi autoja, junia, tietokoneita, kännyköitä jne. "
Kirjoitat nyt tieteestä, et kapitalismista. Hyvää tiedettä on tehty maan poliittisesta suuntauksesta riippumatta. Sinulla on käsitteet pahasti sekaisin.
- Anonyymi00005
Nykyään ei pysty nielemäänkään.
- Anonyymi00006
No niitä vammoja on monenlaisia.
- Anonyymi00007
Autatko sä mua vaihtaa nämä ketjut?
- Anonyymi00008
Mä olen laitos hoidossa vuodesta 2006.
- Anonyymi00009
Nyt melkein 41 tulee täyteen.
- Anonyymi00010
Mä olen laitos hoidossa vuodesta 1999 alusta.
- Anonyymi00011
Ne ei välitä mitä. Tai tekoälylle sulle kuuluu paska Akaan.
- Anonyymi00012
Olen tyytyväinen, kun ilmastomuutosuskovainen ei hanki lapsia👍
- Anonyymi00016
"ilmastomuutosuskovainen?"
Kas kun ei ilmakehäfysiikkauskovainen? Ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on kova tieteellinen fakta. "Science Doesn't Care What You Believe." - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
"ilmastomuutosuskovainen?"
Kas kun ei ilmakehäfysiikkauskovainen? Ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on kova tieteellinen fakta. "Science Doesn't Care What You Believe."Älä vain hanki lapsia
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Älä vain hanki lapsia
Hankittu on.
Kolme lasta, neljä lastenlasta. Lapset täysipäisiä elämässä itsenäisesti pärjääviä yhteiskuntakelpoisia aikuisia.
Mikä sinua tieteessä närästää? Sekö, että tutkijat eivät tue sinun huuruisia ajatelmiasi? Ilmastonmuutos on valitettavasti kovaa tieteellistä faktaa. Ei se sinun kitinöistäsi muuksi muutu.
- Anonyymi00013
Taidetta rahan takia - money for nothing
- Anonyymi00017
NÄIN TAPAHTUU SÄHKÖAUTOILLE NORJASSA
"Kaksikko ajaa romuttamolle, jossa vastassa odottaa erikoinen näky. Romuttamon pihalla on läjä uudenkarheita sähköautoja. Samana vuonna julkaistuja malleja, kuten Audi e-Tron, Tesla Model S ja uudenkarhea Mustang.
Christian ja Jan Thomas ovat järkyttyneitä näkemästään.
– Kaikki nämä sähkö- ja hybridiautot ovat alle viiden vuoden, omistaja esittelee.
– Mitä ne täällä tekevät?
– Niitä on liian kallista korjata, omistaja vastaa."- Anonyymi00020
Et sitten kehdannut laittaa lähdettä. Seiskahan se on median huippua.
Artikkelissa oli kerrottu syykin.
Autoilu sähköistyy nopeaa vauhtia. Jopa Suomessa uusien autojen käyttövoimana sähkö on juuri ohittamassa polttomoottorit.
Itse asiassahan ongelma on jo ratkaistu kehittyneissä maissa. Syntyvyys on laskenut jo niin alas, että kansan uusiutuminen on vaarantunut. Syvää ironiaa - suorastaan irvokasta sellaista on, että Suomessa samat tahot, jotka mukamas ovat huolestuneita ilmastosta, ekologiasta ja luonnosta haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. Vauraissa maissa maahanmuutto on ongelma ja uhka, köyhissä maissa taas korkea syntyvyys ja hallitsematon väestönkasvu.
- Anonyymi00021
"haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. "
Kuka tuollaista agendaa on oikeasti ajanut? Ettei vaan olisi taas lipsahtanut vähän liioittelun puolelle.
Työvoimaa olen kuullut tuotettavan maahan ja halpatyövoimaa viimeksi oikeistohallituksen tuomana, vaikka maassa on ennätystyöttömyys. Anonyymi00021 kirjoitti:
"haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. "
Kuka tuollaista agendaa on oikeasti ajanut? Ettei vaan olisi taas lipsahtanut vähän liioittelun puolelle.
Työvoimaa olen kuullut tuotettavan maahan ja halpatyövoimaa viimeksi oikeistohallituksen tuomana, vaikka maassa on ennätystyöttömyys.Vain pari päivää sitten YLE:n nettisivuilta osui silmään kirjoitus, jossa edelleen vaadittiin maahanmuuton voimakasta lisäämistä. Se mukamas olisi ratkaisu erityisesti maaseudun vähenevän väestön ja maaseudun köyhtyvien kuntien ongelmiin.
https://yle.fi/a/74-20246249
Naurettavaa. Maahanmuuttajat pakkautuvat isoihin kaupunkeihin, ja samoihin lähiöihin, joissa heitä on ennestään. Maaseudulta lähtemään joutuneet köyhät suomalaiset on nyt pakotettu elämään näissä monikulttuurilähiöissä, minne ei tee mieli lapsia tehdä. Maahanmuuttajat niissä kyllä lisääntyvät kun saavat olla omassa kulttuurissaan ja omiensa joukossa.- Anonyymi00022
Oikonomi kirjoitti:
Vain pari päivää sitten YLE:n nettisivuilta osui silmään kirjoitus, jossa edelleen vaadittiin maahanmuuton voimakasta lisäämistä. Se mukamas olisi ratkaisu erityisesti maaseudun vähenevän väestön ja maaseudun köyhtyvien kuntien ongelmiin.
https://yle.fi/a/74-20246249
Naurettavaa. Maahanmuuttajat pakkautuvat isoihin kaupunkeihin, ja samoihin lähiöihin, joissa heitä on ennestään. Maaseudulta lähtemään joutuneet köyhät suomalaiset on nyt pakotettu elämään näissä monikulttuurilähiöissä, minne ei tee mieli lapsia tehdä. Maahanmuuttajat niissä kyllä lisääntyvät kun saavat olla omassa kulttuurissaan ja omiensa joukossa.Harvat mamut muuttavat tai jäävät maaseudulle. Kaupungissa hengailu sosiaalituilla on helpompaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891448Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471003- 15876
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40838Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82758- 92741
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17727- 46718
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27677- 68672
- 59662
- 47654
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651- 12645
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557- 43544
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31525Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla141524