Ilmastonmuutosta, politiikkaa ja vähän teatteria

Anonyymi-ap

Tälläkin palstalla on jatkuvasti käsitelty miten länsimainen ihminen ja erityisesti kapitalisti pystyy muuttamaan maapallon säätä. Miten itse Elokapinan perustajakin puhuu jatkuvasti kapitalismia vastaan.

Karl Marxin pääoma-kirjassa sanotaan selkeästi että lasten hankkiminen on uuden työvoiman tuotantoa kapitalistiseen järjestelmään ja kapitalismin polttoaine eli talouskasvu pysyy pystyssä vain jos uusia ihmisiä tehdään kuluttamaan.

Ja kuin tilauksesta ilmastonmuutos sopii ajamaan aatetta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/keuhkot-naytelma-laittaa-katsojan-ajattelemaan-voiko-epavarmaan-maailmaan-tehda-lapsen/9383688

Keuhkot-näytelmä käsittelee lapsen hankkimista muuttuvan maailman keskellä. Voiko lapsen hankkimista enää ajatella irrallaan ilmastonmuutoksesta?
Saartamo suhtautuu kriittisesti myös ajatukseen siitä, että suomalaisia pitäisi yksinkertaisesti kannustaa hankkimaan enemmän lapsia.
Voiko tulevaisuuteen edelleen uskoa?

24

85

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Keuhko parit on ainekin hyvät kaverit mutta aina ne ei toimeen tule.

• Anonyymi00002

Yhdessä.

• Anonyymi00003

Se vain loppui kun mä jouduin siihen paska laitokseen. Okei. Mikä loppu? Laskutus Alko huijausta.

• Anonyymi00004

No, Elokapinahan on typerien kommarien johtama terroristijärjestö, joten en piittaa sen perustajan paskapuheista. Ja ilman kapitalismia et edes kirjoittaisi tietokoneella vaan korkeintaan viljelet maata ja metsästät eläimiä saadaksesi ruokaa ja talvella sitten olet nälkäinen. Ja metsästyskin tapahtuisi ilman nykyaikaisia aseita. Ilman kapitalismia nykyaikaista hyvinvointia ei olisi olemassa eikä olisi autoja, junia, tietokoneita, kännyköitä jne.

Kapitalismin vastaiset ihmiset eivät halua hyvinvointiyhteiskuntaa vaan haluavat kaikkien ihmisten kärsivän.

• Anonyymi00014

Köyhyys kunniaan
        Kurjuus pitää saada maksimoitua, niin maailma pelastuu

• Anonyymi00015

" Ilman kapitalismia nykyaikaista hyvinvointia ei olisi olemassa eikä olisi autoja, junia, tietokoneita, kännyköitä jne. "

Kirjoitat nyt tieteestä, et kapitalismista. Hyvää tiedettä on tehty maan poliittisesta suuntauksesta riippumatta. Sinulla on käsitteet pahasti sekaisin.

• Anonyymi00005

Nykyään ei pysty nielemäänkään.

• Anonyymi00006

No niitä vammoja on monenlaisia.

• Anonyymi00007

Autatko sä mua vaihtaa nämä ketjut?

• Anonyymi00008

Mä olen laitos hoidossa vuodesta 2006.

• Anonyymi00009

Nyt melkein 41 tulee täyteen.

• Anonyymi00010

Mä olen laitos hoidossa vuodesta 1999 alusta.

• Anonyymi00011

Ne ei välitä mitä. Tai tekoälylle sulle kuuluu paska Akaan.

• Anonyymi00012

Olen tyytyväinen, kun ilmastomuutosuskovainen ei hanki lapsia👍

• Anonyymi00016

"ilmastomuutosuskovainen?"

Kas kun ei ilmakehäfysiikkauskovainen? Ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on kova tieteellinen fakta. "Science Doesn't Care What You Believe."

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

"ilmastomuutosuskovainen?"

Kas kun ei ilmakehäfysiikkauskovainen? Ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on kova tieteellinen fakta. "Science Doesn't Care What You Believe."

Älä vain hanki lapsia

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Älä vain hanki lapsia

Hankittu on.
        Kolme lasta, neljä lastenlasta. Lapset täysipäisiä elämässä itsenäisesti pärjääviä yhteiskuntakelpoisia aikuisia.

Mikä sinua tieteessä närästää? Sekö, että tutkijat eivät tue sinun huuruisia ajatelmiasi? Ilmastonmuutos on valitettavasti kovaa tieteellistä faktaa. Ei se sinun kitinöistäsi muuksi muutu.

• Anonyymi00013

Taidetta rahan takia - money for nothing

• Anonyymi00017

NÄIN TAPAHTUU SÄHKÖAUTOILLE NORJASSA

"Kaksikko ajaa romuttamolle, jossa vastassa odottaa erikoinen näky. Romuttamon pihalla on läjä uudenkarheita sähköautoja. Samana vuonna julkaistuja malleja, kuten Audi e-Tron, Tesla Model S ja uudenkarhea Mustang.

Christian ja Jan Thomas ovat järkyttyneitä näkemästään.

– Kaikki nämä sähkö- ja hybridiautot ovat alle viiden vuoden, omistaja esittelee.

– Mitä ne täällä tekevät?

– Niitä on liian kallista korjata, omistaja vastaa."

• Anonyymi00020

Et sitten kehdannut laittaa lähdettä. Seiskahan se on median huippua.
        Artikkelissa oli kerrottu syykin.

Autoilu sähköistyy nopeaa vauhtia. Jopa Suomessa uusien autojen käyttövoimana sähkö on juuri ohittamassa polttomoottorit.

• Itse asiassahan ongelma on jo ratkaistu kehittyneissä maissa. Syntyvyys on laskenut jo niin alas, että kansan uusiutuminen on vaarantunut. Syvää ironiaa - suorastaan irvokasta sellaista on, että Suomessa samat tahot, jotka mukamas ovat huolestuneita ilmastosta, ekologiasta ja luonnosta haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. Vauraissa maissa maahanmuutto on ongelma ja uhka, köyhissä maissa taas korkea syntyvyys ja hallitsematon väestönkasvu.

• Anonyymi00021

"haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. "

Kuka tuollaista agendaa on oikeasti ajanut? Ettei vaan olisi taas lipsahtanut vähän liioittelun puolelle.
        Työvoimaa olen kuullut tuotettavan maahan ja halpatyövoimaa viimeksi oikeistohallituksen tuomana, vaikka maassa on ennätystyöttömyys.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

"haluavat tuottaa maahan köyhistä maista massoittain ihmisiä tekemään lapsia kuin liukuhihnalta jotta väestö kasvaisi. "

Kuka tuollaista agendaa on oikeasti ajanut? Ettei vaan olisi taas lipsahtanut vähän liioittelun puolelle.
        Työvoimaa olen kuullut tuotettavan maahan ja halpatyövoimaa viimeksi oikeistohallituksen tuomana, vaikka maassa on ennätystyöttömyys.

Vain pari päivää sitten YLE:n nettisivuilta osui silmään kirjoitus, jossa edelleen vaadittiin maahanmuuton voimakasta lisäämistä. Se mukamas olisi ratkaisu erityisesti maaseudun vähenevän väestön ja maaseudun köyhtyvien kuntien ongelmiin.
        https://yle.fi/a/74-20246249
        Naurettavaa. Maahanmuuttajat pakkautuvat isoihin kaupunkeihin, ja samoihin lähiöihin, joissa heitä on ennestään. Maaseudulta lähtemään joutuneet köyhät suomalaiset on nyt pakotettu elämään näissä monikulttuurilähiöissä, minne ei tee mieli lapsia tehdä. Maahanmuuttajat niissä kyllä lisääntyvät kun saavat olla omassa kulttuurissaan ja omiensa joukossa.

• Anonyymi00022
        Oikonomi kirjoitti:

Vain pari päivää sitten YLE:n nettisivuilta osui silmään kirjoitus, jossa edelleen vaadittiin maahanmuuton voimakasta lisäämistä. Se mukamas olisi ratkaisu erityisesti maaseudun vähenevän väestön ja maaseudun köyhtyvien kuntien ongelmiin.
        https://yle.fi/a/74-20246249
        Naurettavaa. Maahanmuuttajat pakkautuvat isoihin kaupunkeihin, ja samoihin lähiöihin, joissa heitä on ennestään. Maaseudulta lähtemään joutuneet köyhät suomalaiset on nyt pakotettu elämään näissä monikulttuurilähiöissä, minne ei tee mieli lapsia tehdä. Maahanmuuttajat niissä kyllä lisääntyvät kun saavat olla omassa kulttuurissaan ja omiensa joukossa.

Harvat mamut muuttavat tai jäävät maaseudulle. Kaupungissa hengailu sosiaalituilla on helpompaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      89
      1448
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      47
      1003
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      15
      876
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      838
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      82
      758
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      92
      741
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      727
    8. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      718
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      677
    10. 68
      672
    11. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      59
      662
    12. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      654
    13. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      651
    14. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      12
      645
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      585
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      576
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      557
    18. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    19. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      525
    20. Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?

Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla
      Lappajärvi
      141
      524
    Aihe