Aurinkoa voi kiertää miljoona planeettaa. Oikeita, isoja planeettoja. Jupiterin, maan, Marsin, Neptunuksen kokoisia.
Aurinkoa voi kiertää lähes valovuoden etäisyydeltä eri kappaleet. Siihen mahtuu vähintään miljoona planeettaa. Jättikokoisia kuita ja kääpiöplaneettoja satoja miljoonia. Kiihkouskoivaisiin verrattavissa olevat tähtitieteilijät eivät tätä ymmärrä. Tämä on seuraava suuri uutinen avaruudesta. Minä olen tämä faktateorian kehittäjä, mutta mielenkiinnolla odotan kuka taas varastaa kunnian kuten monista muistakin faktateorioistani
Aurinkoa voi kiertää lähes valovuoden etäisyydeltä eri kappaleet. Siihen mahtuu vähintään miljoona planeettaa. Jättikokoisia kuita ja kääpiöplaneettoja satoja miljoonia. Kiihkouskoivaisiin verrattavissa olevat tähtitieteilijät eivät tätä ymmärrä. Tämä on seuraava suuri uutinen avaruudesta. Minä olen tämä faktateorian kehittäjä, mutta mielenkiinnolla odotan kuka taas varastaa kunnian kuten monista muistakin faktateorioistani
Vastaukset 8
Vanhimmat
Oortin pilvessä ehkä muutamia mutta ei miljoonia
Kyllä tuo tyyppi on pilvessä, mutta ei Oortin.
Oortin pilvessä ennakoidaan olevan jopa pari biljoonaa asteroidia kooltaan muutama sentti-20 km. On myös huomattava että niiden keskimääräinen välimatka toisiinsa on 1-1.5 miljardia kilometriä, eli sama etäisyys kuin auringosta on Jupiteriin/Saturnukseen. Eli ovat melkoisen paljon harvemmassa kuin asteroidi/kuiperin vyöhykkeen kappaleet.
Kyllä on, jopa useampikin miljoona. Yksi valovuosi on 9,46 biljoonaa kilometriä.
Tällä matkalla on planeettoja 100-500 miljoonan kilometrin välein.
Aurinkoa voi kiertää gravitaation vaikutuspiirissä jopa noin 100 000–200 000 astronomisen yksikön eli noin 1,5–3,2 valovuoden päähän
Mutta radalla pysyminen on äärimmäisen epätodennäköistä edes yhden kierroksen verran - radat eivät ole ympyröitä enää tuolla etäisyydellä muiden tähtien gravitaatiovuorovaikutusten takia.
Todellinen kehittäjä. Sinulle on ehdottomasti myönnettävä seuraava tähtitieteen Nobelin palkinto : )
Hatara muistikuva mulla että inklanaatio on kaikki kaikessa ja esim estää sen että samalla kiertoradalla voisi olla kaksi eri planeettaa.
Myös eksentrisyyttä on syytä hieman pohtia.
Uskon että jopa atomien tasolla on lainalaisuuksia koskien inklanaatiota ja eksentrisyyttä eräässä mielessä. Miksi on niin tiukat säännöt sille kuinka kappaleet voivat tilavuutta täyttää en tiedä.
Linnunradan koko on 100000 valovuotta. Matka Andromedaan vain 22 x kertainen eli Andromeda on ihan liki Linnunrataa.
Aurinkokunta on kooltaan muutama valotunti ja matka lähimpään tähteen yli 1000 x kertainen ellei jopa 10000 x kertainen. En viitsi laskea. Tähdet ovat tosi kaukana toisistaan Galaxin sisässä.
Planeetta ei voi tietenkään ilman tähteä kiertää rataa.