kysymys tavallisesta sipulista

minähän se

Moro!

Anteeksi kun kysymykseni on väärässä paikassa..mutten keksiny muutakaan paikkaa sille. Kun kokkailen ruokaa, monesti jää sipulista puolet käyttämätt kun ne ovat osa niin isoja. Miten ja missä sen puolikkaan saa säilymään edes päivän pari, ettei se kuivu tai homehdu? Kun aina tahtoo mennä puolikas sipuli hukkaan. :(

8

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se pitää myös

      hajun sisällään. Säilytä viileässä kaapissa. Ja leikkaa kuivunut osa pois ottaessasi sipulin käyttöön. Omat sipulit ovat säilyneet em. tavalla useamman päivän.

    • R.T

      Ihan vain sen "toisenlaisen tarinan nimissä";Miten joku tekee(voi tehdä) ruokaa,johon ei tule paria kolmea isoa sipulia?
      En kysy tätä oppimis-tai tapojenmuuttamis mielessä.Uteliaisuudesta.

      • pieni naimaton nainen

        Vaikka tykkäänkin sipulista, niin jos valmistan itselleni ruokaa (esim. kaksi annosta) niin en mitenkään saa koko sipulia kulumaan. Syön kai sitten sen verran vähän. Usein kyllä kokkaan pakastimeen samalla ja tulee käytettyä enemmän sipulia. Lisäksi kun syön usein salaattia, johon laitan raakaa punasipulia, niin en kykene syömään kokonaista sipulia kerralla, yhteen annokseen menee ehkä neljännes.

        Alkuperäiselle sanoisin, että minigrip MINI -pussit ovat hyviä, niihin mahtuu juuri puolikas sipuli, pussin saa tiukasti kiinni ja lisäksi pussin voi pestä astianpesukoneessa (pyykkipojalla vain kiinni yläosan lautaspiikkiin) ja käyttää uudelleen monta kertaa!


      • R.T
        pieni naimaton nainen kirjoitti:

        Vaikka tykkäänkin sipulista, niin jos valmistan itselleni ruokaa (esim. kaksi annosta) niin en mitenkään saa koko sipulia kulumaan. Syön kai sitten sen verran vähän. Usein kyllä kokkaan pakastimeen samalla ja tulee käytettyä enemmän sipulia. Lisäksi kun syön usein salaattia, johon laitan raakaa punasipulia, niin en kykene syömään kokonaista sipulia kerralla, yhteen annokseen menee ehkä neljännes.

        Alkuperäiselle sanoisin, että minigrip MINI -pussit ovat hyviä, niihin mahtuu juuri puolikas sipuli, pussin saa tiukasti kiinni ja lisäksi pussin voi pestä astianpesukoneessa (pyykkipojalla vain kiinni yläosan lautaspiikkiin) ja käyttää uudelleen monta kertaa!

        Niin,makuasioitahan nää on.
        Mää saan helposti mahtumaan ruokaan kuin ruokaan (esim pari annosta)sen 2-3 sipulia.


      • Takametsien Mies
        R.T kirjoitti:

        Niin,makuasioitahan nää on.
        Mää saan helposti mahtumaan ruokaan kuin ruokaan (esim pari annosta)sen 2-3 sipulia.

        Minulle sipuli ei ole mauste, vaan se on raaka-aine!...

        :o)

        Syömme paljon sipulia: kolmehenkinen on ruokakuntamme, mutta sipulia menee mahottoman paljon...


      • R.T
        Takametsien Mies kirjoitti:

        Minulle sipuli ei ole mauste, vaan se on raaka-aine!...

        :o)

        Syömme paljon sipulia: kolmehenkinen on ruokakuntamme, mutta sipulia menee mahottoman paljon...

        niin se minullekkin on yksi(halpa) raaka-aine osa ruokaa,eikä pelkkä mauste.


    • kotikokki..

      laitan mahdollisen jämä sipulin palan tuorekelmuun tiukasti. Hyvin säilyy useamman päivän!!

    • eppuli

      Pilko saman tein koko sipuli ja laita loppu silppu pakkaseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe