Täällä tulee kirjoittaa asiaproosaa.
Ei murteella "mä, sä, mua, sua, sut, mut, mun, sun". Nuo kuuluvat oikeaoppusesti näin: minä, sinä, minua, sinua, minut, sinut, minun, sinun. Painakaa mieleenne.
Alle 35-vuotias saa käyttää tuota murretta, mutta ei enää ainakaan yli 40-vuotiaat.
Menkää kouluun. Siellä opitte äidinkieltä
36
175
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
Mutta itse juuri kirjoitit ne kaikki!!! Miksi sinä sait käyttää ja muut ei?
- Anonyymi00002
Juu, sit ku laittavat ton palstan sääntöihin, niin voi harkita.
- Anonyymi00003
Mua ärsyttää sie, mie, siulle, miulle, hää ja hälle. Skrivatkaa kirjakieltä!
- Anonyymi00018UUSI
Mitäs kieltä tuo "skrivatkaa" on🤣
- Anonyymi00023UUSI
Syytä kattoo peiliin jos joku muu ärsyttää. Mitä siun sisällä tapahtuu, tunnereaktio siulle jostain tulee?
- Anonyymi00030UUSI
Voi poloista. Nääs kun suomenkielessä on MURTEITA. No ethän sää edes ymmärrä, mitä sana."murre" tarkottaa🤣.
- Anonyymi00004
Mua ärsyttää eniten joidenkin puhekielessä "niinku"-sanan toistaminen joka välissä.
- Anonyymi00033UUSI
Joo se on niinku tosi vaikeaa niinku kuunnella niinku.
- Anonyymi00005
Taidat olla tavan pilkunnussia. Sama miten kukakin kirjoittaa,kunhan selvän saa.
- Anonyymi00008
Pilkunnussia on väärin kirjoitettu. Sama kun sanoisi autoiliat tai ihmistuntia
- Anonyymi00010
Ei se sama ole. Älykkyyden heikosta tasostahan se osin kertoo, jollei osaa kirjoittaa kirjakieltä
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei se sama ole. Älykkyyden heikosta tasostahan se osin kertoo, jollei osaa kirjoittaa kirjakieltä
Muista lisätä ylikuvaukseesi sana erittäin. Kertoo erittäin heikosta älyllisestä tasosta, että idea varmasti välittyy. Hyvin menee
- Anonyymi00006
Kirjoittaa ihminen joka ei osaa sen vertaa lukea että mikä sivun keskustelujen aihe.
- Anonyymi00007
Rasismia se kai tuokin?
- Anonyymi00009
Opiskelu ei kannata, työelämä ei arvosta korkeakoulutusta
- Anonyymi00012
Tai kuinka monta hienon projektin ylisuunnittelijaa tarvitaan
- Anonyymi00011
Tota mie oonki uatellu useinkin kuitennii tää o palsta.
- Anonyymi00013
Minusta tämä aloitus on sarkastinen, mutta ihan miten vain.
- Anonyymi00014
Ei ole sarkasmia. Jos ei ole tosissaan sydänverellä kirjoitettu, niin sitten on trollaamista.
- Anonyymi00015UUSI
Mä kirjoitan just niinku tykkään.
- Anonyymi00031UUSI
Niin määkin👍
- Anonyymi00016UUSI
Höpö höpö sua vaa ärsyttää ku et snaijaa ja kaikki kliffa skuraa yli daijustas.
- Anonyymi00026UUSI
Että kliffaa on daijuilla? Sivusta
- Anonyymi00017UUSI
hah hah natsi, mä kirjoitan miten lystää ja sie et sitä päätä
- Anonyymi00019UUSI
Minä en ossoo kirjottoo kirjakieltä enkä ossoo muutenkaa kirjottoo oekein, kaekki männöö päen prsettä.
- Anonyymi00020UUSI
Nyt on pojat millä mällätä
- Anonyymi00027UUSI
Montakin aineistoa, eli aloitusta löytynyt yön aikana? Epäilemättä juuh
- Anonyymi00021UUSI
Kenen äidinkieltä on sana "oikeaoppusesti"?
- Anonyymi00022UUSI
No siellähän oli semmosta tapahtunu, että sielä oli kirjoteltu aivan mitä sattuu ja osa oli sitten ihan tatuointejakin..
- Anonyymi00024UUSI
Parkkeeraa sinä Peruspersu bussisi itä-Helsinkiin ja jää sinne.
- Anonyymi00028UUSI
"Alle 35-vuotias saa käyttää tuota murretta, mutta ei enää ainakaan yli 40-vuotiaat. " Nyt on hyvät eettiset ohjeet annettu
- Anonyymi00029UUSI
No älä sit roiku täällä, jos et kestä. Mua on aina ärsyttänyt sun kaltaset diivailijat. Mee johonkin suomenkielen keskusteluryhmään, vähintään profeshoritasoseen, jos pätee haluut. Veikkaan kyllä, et olisit niin tyhmä, ettet sovi sinne.
- Anonyymi00034UUSI
Kirjoittamisen tajuun kuuluu myös ymmärrys tekstilajista ja tyylin valinnasta. Palstailuun ei vaadita proosaa tai virallista tekstiä.
- Anonyymi00035UUSI
Mene itse muualle. Täällä saa kirjoittaa puhekieltä.
- Anonyymi00036UUSI
Aloitus ei ole varmaankaan ihan tosissaan kirjoitettu.
- Anonyymi00037UUSI
Ketä olet, aloittaja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741208
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47930- 82801
- 69792
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?14772- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80709- 64709
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37695Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202596Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19595Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115535- 90518
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet168506Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline116487YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65451