Asiakaspalvelutyö

t.i.ruskeepaa

Mikä synnyttää täydellisen asiakaspalvelusuorituksen? Yrittäjän asenteen kanssa identtinen käytös. Yrittäjä pitää työstään ja antaa sen näkyä asiakkaalle iloisena vastaanottona. Yrittäjä tuntee omat etunsa ja kohtelee asiakasta sen mukaan, että tyytyväinen asiakas toteuttaa yrittäjän edut. Yrittäjä työskentelee omien etujensa hyväksi tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, johon kuuluu työstä nauttiminen, positiivinen asenne, asiakkaiden miellyttäminen ja nopeaan ja tehokkaaseen myyntiin tähtäävä suorittaminen.

Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä. Hän tiedostamattaan toivoo, että työläiset pystyvät toteuttamaan yrittäjän näkemyksen mahdollisimman tehokkaasta myynnistä ja nyky-Suomessa kun työläisellä ei ole mitään irtisanomissuojaa, hänet potkitaan pellolle pienestäkin yrittäjän ihanteesta poikkeavasta ilmiöstä.

Työläiset eivät (useinkaan) ole täydellisiä neroja, jotka ymmärtäisivät yrittäjät todelliset vaatimukset, ja pystyisivät siten varmistamaan toimeentulonsa asiakaspalvelutyössä. Useimmiten he osoittavat vain toimivansa niin kuin käsketään ilman omaa käsitystä työn laadusta. Parhaimmat asiakaspalvelijat yrittäjän näkökulmasta ovat ne, jotka ymmärtävät laadun ja hallitsevat työnsä. Voilá!

Yksi työläistyyppi, joka pelottaa eniten yrittäjää, on sellainen, joka osoittaa käsityskykyä laadusta, mutta joka ei tee työtään samalla tavalla kuin yrittäjä. Pelkkä osoitus siitä, että työläinen pyrkii ymmärtämään eikä tottelemaan on monille yrittäjille nykymaailmassa riittävä peruste irtisanomiseen.

Yrittäjän vaatimus oman käsityksensä toteuttamista on epärealistinen, koska kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen. Mielivaltaisesti työsuhteita ja uusia työntekijöitä ulos potkivat yrittäjät vaativat mahdottomuuksia työläisiltä, estävät kykyjen sisäänpääsyn yrityksiinsä, toimivat oman narsistisen ja ennakkoluuloisen harhakäsityksensä perusteella kun he päättävät toisten ihmisten toimeentulosta, tällä perusteella vaativat työläisiltä jotakin, mikä ei ikinä voi toteutua ja sitten rankaisevat työläisiä siitä, ettei heidän itsekäs tahtonsa toteudu asiakaspalvelussa.

5

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      ... melkoista varianssia niin yrittäjistä kuin palkatuistakin! Harvoin näkee noin yksisilmäistä paskanjauhantaa!

      • t.i.ruskeepaa

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.


      • Asiakaspalvelija
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.

        ... minun ongelmani laatia loputonta luetteloa. Järjetöntä sen sijaan on väittää, että kaikki yrittäjät ja kaikki työntekijät ovat samalaisia, edes millään abstraktiotasolla.


    • pitää

      paikkansa. Mutta ei ainoastaan asiakaspalvelutyössä, vaan myös monessa muussa työssä, missä yksityisyrittäjä toimii.
      Työntekijän tulisi olla kai omilla aivoillaan ajattelematon koira. -Siksi suositaan ulkomaalaisia, jotka eivät omista oikeuksistaan osaa/ymmärrä huolehtia, sekä nuoria työntekijöitä, joilla ei vielä useinkaan ole työelämän realiteeteista ymmärrystä.
      -Kuulinpa sellaisenkin lauseen tämän vuoden aikana, että "opettava" työntekijä sanoi uudelle työntekijälle: "älä ajattele".

    • Erkkie

      "Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä."

      Väittäisin, että yrittäjät ja johtajat ovat harvinaisen hyvin selvillä "arvojohtamisen" ja "yhtenäisen yrityskulttuurin" merkityksestä - konsultteja kun tuntuu kasvavan joka oksalla. Perimmäisenä tarkoituksena on saada työntekijä sisäistämään yritysjohdon arvot - ikään kuin itsenäisenä ja tulosvastuullisena "yrittäjänä" yrityksen sisällä. Näin työkaveritkin muuttuvat "asiakkaiksi". Ideaalitilanteessa tuottavuus paranee, mutta samalla valvonnan ja kurituksen tarve vähenee, kun arvot on omaksuttu ja vastuu sisäistynyt työntekijän luonnolliseksi osaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2463
    2. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1753
    3. Saako kantaa asetta

      Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1074
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

      Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      296
      1033
    5. Toinen toista

      Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

      Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      864
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

      Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

      Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

      Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe