Asiakaspalvelutyö

t.i.ruskeepaa

Mikä synnyttää täydellisen asiakaspalvelusuorituksen? Yrittäjän asenteen kanssa identtinen käytös. Yrittäjä pitää työstään ja antaa sen näkyä asiakkaalle iloisena vastaanottona. Yrittäjä tuntee omat etunsa ja kohtelee asiakasta sen mukaan, että tyytyväinen asiakas toteuttaa yrittäjän edut. Yrittäjä työskentelee omien etujensa hyväksi tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, johon kuuluu työstä nauttiminen, positiivinen asenne, asiakkaiden miellyttäminen ja nopeaan ja tehokkaaseen myyntiin tähtäävä suorittaminen.

Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä. Hän tiedostamattaan toivoo, että työläiset pystyvät toteuttamaan yrittäjän näkemyksen mahdollisimman tehokkaasta myynnistä ja nyky-Suomessa kun työläisellä ei ole mitään irtisanomissuojaa, hänet potkitaan pellolle pienestäkin yrittäjän ihanteesta poikkeavasta ilmiöstä.

Työläiset eivät (useinkaan) ole täydellisiä neroja, jotka ymmärtäisivät yrittäjät todelliset vaatimukset, ja pystyisivät siten varmistamaan toimeentulonsa asiakaspalvelutyössä. Useimmiten he osoittavat vain toimivansa niin kuin käsketään ilman omaa käsitystä työn laadusta. Parhaimmat asiakaspalvelijat yrittäjän näkökulmasta ovat ne, jotka ymmärtävät laadun ja hallitsevat työnsä. Voilá!

Yksi työläistyyppi, joka pelottaa eniten yrittäjää, on sellainen, joka osoittaa käsityskykyä laadusta, mutta joka ei tee työtään samalla tavalla kuin yrittäjä. Pelkkä osoitus siitä, että työläinen pyrkii ymmärtämään eikä tottelemaan on monille yrittäjille nykymaailmassa riittävä peruste irtisanomiseen.

Yrittäjän vaatimus oman käsityksensä toteuttamista on epärealistinen, koska kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen. Mielivaltaisesti työsuhteita ja uusia työntekijöitä ulos potkivat yrittäjät vaativat mahdottomuuksia työläisiltä, estävät kykyjen sisäänpääsyn yrityksiinsä, toimivat oman narsistisen ja ennakkoluuloisen harhakäsityksensä perusteella kun he päättävät toisten ihmisten toimeentulosta, tällä perusteella vaativat työläisiltä jotakin, mikä ei ikinä voi toteutua ja sitten rankaisevat työläisiä siitä, ettei heidän itsekäs tahtonsa toteudu asiakaspalvelussa.

5

1601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      ... melkoista varianssia niin yrittäjistä kuin palkatuistakin! Harvoin näkee noin yksisilmäistä paskanjauhantaa!

      • t.i.ruskeepaa

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.


      • Asiakaspalvelija
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.

        ... minun ongelmani laatia loputonta luetteloa. Järjetöntä sen sijaan on väittää, että kaikki yrittäjät ja kaikki työntekijät ovat samalaisia, edes millään abstraktiotasolla.


    • pitää

      paikkansa. Mutta ei ainoastaan asiakaspalvelutyössä, vaan myös monessa muussa työssä, missä yksityisyrittäjä toimii.
      Työntekijän tulisi olla kai omilla aivoillaan ajattelematon koira. -Siksi suositaan ulkomaalaisia, jotka eivät omista oikeuksistaan osaa/ymmärrä huolehtia, sekä nuoria työntekijöitä, joilla ei vielä useinkaan ole työelämän realiteeteista ymmärrystä.
      -Kuulinpa sellaisenkin lauseen tämän vuoden aikana, että "opettava" työntekijä sanoi uudelle työntekijälle: "älä ajattele".

    • Erkkie

      "Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä."

      Väittäisin, että yrittäjät ja johtajat ovat harvinaisen hyvin selvillä "arvojohtamisen" ja "yhtenäisen yrityskulttuurin" merkityksestä - konsultteja kun tuntuu kasvavan joka oksalla. Perimmäisenä tarkoituksena on saada työntekijä sisäistämään yritysjohdon arvot - ikään kuin itsenäisenä ja tulosvastuullisena "yrittäjänä" yrityksen sisällä. Näin työkaveritkin muuttuvat "asiakkaiksi". Ideaalitilanteessa tuottavuus paranee, mutta samalla valvonnan ja kurituksen tarve vähenee, kun arvot on omaksuttu ja vastuu sisäistynyt työntekijän luonnolliseksi osaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3017
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1684
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      1252
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1080
    Aihe