Asiakaspalvelutyö

t.i.ruskeepaa

Mikä synnyttää täydellisen asiakaspalvelusuorituksen? Yrittäjän asenteen kanssa identtinen käytös. Yrittäjä pitää työstään ja antaa sen näkyä asiakkaalle iloisena vastaanottona. Yrittäjä tuntee omat etunsa ja kohtelee asiakasta sen mukaan, että tyytyväinen asiakas toteuttaa yrittäjän edut. Yrittäjä työskentelee omien etujensa hyväksi tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, johon kuuluu työstä nauttiminen, positiivinen asenne, asiakkaiden miellyttäminen ja nopeaan ja tehokkaaseen myyntiin tähtäävä suorittaminen.

Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä. Hän tiedostamattaan toivoo, että työläiset pystyvät toteuttamaan yrittäjän näkemyksen mahdollisimman tehokkaasta myynnistä ja nyky-Suomessa kun työläisellä ei ole mitään irtisanomissuojaa, hänet potkitaan pellolle pienestäkin yrittäjän ihanteesta poikkeavasta ilmiöstä.

Työläiset eivät (useinkaan) ole täydellisiä neroja, jotka ymmärtäisivät yrittäjät todelliset vaatimukset, ja pystyisivät siten varmistamaan toimeentulonsa asiakaspalvelutyössä. Useimmiten he osoittavat vain toimivansa niin kuin käsketään ilman omaa käsitystä työn laadusta. Parhaimmat asiakaspalvelijat yrittäjän näkökulmasta ovat ne, jotka ymmärtävät laadun ja hallitsevat työnsä. Voilá!

Yksi työläistyyppi, joka pelottaa eniten yrittäjää, on sellainen, joka osoittaa käsityskykyä laadusta, mutta joka ei tee työtään samalla tavalla kuin yrittäjä. Pelkkä osoitus siitä, että työläinen pyrkii ymmärtämään eikä tottelemaan on monille yrittäjille nykymaailmassa riittävä peruste irtisanomiseen.

Yrittäjän vaatimus oman käsityksensä toteuttamista on epärealistinen, koska kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen. Mielivaltaisesti työsuhteita ja uusia työntekijöitä ulos potkivat yrittäjät vaativat mahdottomuuksia työläisiltä, estävät kykyjen sisäänpääsyn yrityksiinsä, toimivat oman narsistisen ja ennakkoluuloisen harhakäsityksensä perusteella kun he päättävät toisten ihmisten toimeentulosta, tällä perusteella vaativat työläisiltä jotakin, mikä ei ikinä voi toteutua ja sitten rankaisevat työläisiä siitä, ettei heidän itsekäs tahtonsa toteudu asiakaspalvelussa.

5

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      ... melkoista varianssia niin yrittäjistä kuin palkatuistakin! Harvoin näkee noin yksisilmäistä paskanjauhantaa!

      • t.i.ruskeepaa

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.


      • Asiakaspalvelija
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.

        ... minun ongelmani laatia loputonta luetteloa. Järjetöntä sen sijaan on väittää, että kaikki yrittäjät ja kaikki työntekijät ovat samalaisia, edes millään abstraktiotasolla.


    • pitää

      paikkansa. Mutta ei ainoastaan asiakaspalvelutyössä, vaan myös monessa muussa työssä, missä yksityisyrittäjä toimii.
      Työntekijän tulisi olla kai omilla aivoillaan ajattelematon koira. -Siksi suositaan ulkomaalaisia, jotka eivät omista oikeuksistaan osaa/ymmärrä huolehtia, sekä nuoria työntekijöitä, joilla ei vielä useinkaan ole työelämän realiteeteista ymmärrystä.
      -Kuulinpa sellaisenkin lauseen tämän vuoden aikana, että "opettava" työntekijä sanoi uudelle työntekijälle: "älä ajattele".

    • Erkkie

      "Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä."

      Väittäisin, että yrittäjät ja johtajat ovat harvinaisen hyvin selvillä "arvojohtamisen" ja "yhtenäisen yrityskulttuurin" merkityksestä - konsultteja kun tuntuu kasvavan joka oksalla. Perimmäisenä tarkoituksena on saada työntekijä sisäistämään yritysjohdon arvot - ikään kuin itsenäisenä ja tulosvastuullisena "yrittäjänä" yrityksen sisällä. Näin työkaveritkin muuttuvat "asiakkaiksi". Ideaalitilanteessa tuottavuus paranee, mutta samalla valvonnan ja kurituksen tarve vähenee, kun arvot on omaksuttu ja vastuu sisäistynyt työntekijän luonnolliseksi osaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7200
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2597
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2190
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1608
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1119
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      43
      1015
    7. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1009
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      951
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      759
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      753
    Aihe