Asiakaspalvelutyö

t.i.ruskeepaa

Mikä synnyttää täydellisen asiakaspalvelusuorituksen? Yrittäjän asenteen kanssa identtinen käytös. Yrittäjä pitää työstään ja antaa sen näkyä asiakkaalle iloisena vastaanottona. Yrittäjä tuntee omat etunsa ja kohtelee asiakasta sen mukaan, että tyytyväinen asiakas toteuttaa yrittäjän edut. Yrittäjä työskentelee omien etujensa hyväksi tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, johon kuuluu työstä nauttiminen, positiivinen asenne, asiakkaiden miellyttäminen ja nopeaan ja tehokkaaseen myyntiin tähtäävä suorittaminen.

Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä. Hän tiedostamattaan toivoo, että työläiset pystyvät toteuttamaan yrittäjän näkemyksen mahdollisimman tehokkaasta myynnistä ja nyky-Suomessa kun työläisellä ei ole mitään irtisanomissuojaa, hänet potkitaan pellolle pienestäkin yrittäjän ihanteesta poikkeavasta ilmiöstä.

Työläiset eivät (useinkaan) ole täydellisiä neroja, jotka ymmärtäisivät yrittäjät todelliset vaatimukset, ja pystyisivät siten varmistamaan toimeentulonsa asiakaspalvelutyössä. Useimmiten he osoittavat vain toimivansa niin kuin käsketään ilman omaa käsitystä työn laadusta. Parhaimmat asiakaspalvelijat yrittäjän näkökulmasta ovat ne, jotka ymmärtävät laadun ja hallitsevat työnsä. Voilá!

Yksi työläistyyppi, joka pelottaa eniten yrittäjää, on sellainen, joka osoittaa käsityskykyä laadusta, mutta joka ei tee työtään samalla tavalla kuin yrittäjä. Pelkkä osoitus siitä, että työläinen pyrkii ymmärtämään eikä tottelemaan on monille yrittäjille nykymaailmassa riittävä peruste irtisanomiseen.

Yrittäjän vaatimus oman käsityksensä toteuttamista on epärealistinen, koska kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen. Mielivaltaisesti työsuhteita ja uusia työntekijöitä ulos potkivat yrittäjät vaativat mahdottomuuksia työläisiltä, estävät kykyjen sisäänpääsyn yrityksiinsä, toimivat oman narsistisen ja ennakkoluuloisen harhakäsityksensä perusteella kun he päättävät toisten ihmisten toimeentulosta, tällä perusteella vaativat työläisiltä jotakin, mikä ei ikinä voi toteutua ja sitten rankaisevat työläisiä siitä, ettei heidän itsekäs tahtonsa toteudu asiakaspalvelussa.

5

1554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      ... melkoista varianssia niin yrittäjistä kuin palkatuistakin! Harvoin näkee noin yksisilmäistä paskanjauhantaa!

      • t.i.ruskeepaa

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.


      • Asiakaspalvelija
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.

        ... minun ongelmani laatia loputonta luetteloa. Järjetöntä sen sijaan on väittää, että kaikki yrittäjät ja kaikki työntekijät ovat samalaisia, edes millään abstraktiotasolla.


    • pitää

      paikkansa. Mutta ei ainoastaan asiakaspalvelutyössä, vaan myös monessa muussa työssä, missä yksityisyrittäjä toimii.
      Työntekijän tulisi olla kai omilla aivoillaan ajattelematon koira. -Siksi suositaan ulkomaalaisia, jotka eivät omista oikeuksistaan osaa/ymmärrä huolehtia, sekä nuoria työntekijöitä, joilla ei vielä useinkaan ole työelämän realiteeteista ymmärrystä.
      -Kuulinpa sellaisenkin lauseen tämän vuoden aikana, että "opettava" työntekijä sanoi uudelle työntekijälle: "älä ajattele".

    • Erkkie

      "Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä."

      Väittäisin, että yrittäjät ja johtajat ovat harvinaisen hyvin selvillä "arvojohtamisen" ja "yhtenäisen yrityskulttuurin" merkityksestä - konsultteja kun tuntuu kasvavan joka oksalla. Perimmäisenä tarkoituksena on saada työntekijä sisäistämään yritysjohdon arvot - ikään kuin itsenäisenä ja tulosvastuullisena "yrittäjänä" yrityksen sisällä. Näin työkaveritkin muuttuvat "asiakkaiksi". Ideaalitilanteessa tuottavuus paranee, mutta samalla valvonnan ja kurituksen tarve vähenee, kun arvot on omaksuttu ja vastuu sisäistynyt työntekijän luonnolliseksi osaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe