Bändillä Tolpat on jyhkeä biisi nimeltä Lyijyhitsari. Kertoo vaikuttavasti kuin raskasta on tällaisen miehen elämä.
Mutta voiko lyijyä okeasti hitsata?
Lyijyn hitsaaminen?
4
2143
Vastaukset
- Mustat lasit
Hitsattaessa käytetään lisäaineena samaa tai lähes samaa materiaalia mitä perusainekin (hitsattavat työkappaleet) on. Perusaine sulaa hitsattaessa hitsisauman välittömässä tuntumassa osittain.
Juotettaessa käytetään lisäaineena (juotteena) metallia, jonka sulamispiste on tuntuvasti alempi kuin perusaineen. Perusaineessa ei tapahdu varsinaista sulamista. Lyijyä ja lyijypitoisia seoksia käytetään paljon juotteena - tai on käytetty: teollisuuden prosesseissa on pyrkimys kohti lyijyttömiä juotosprosesseja, koska lyijyä pidetään ympäristön kannalta haitallisena raskasmetallina.
Elektroniikassa perinteisesti käytetyssä "juotostinassa" on ollut lyijyä lähes puolet tai jopa yli puolet!
Kyllä lyijyä voi minun vajavaisen käsitykseni mukaan hitsata eri hitsausmenetelmin. Lyijykappaleiden väliseen saumakohtaan sulatetaan jostain tuotavaa lisälyijyä - tai ei edes tämä ole välttämätöntä, vaan riittää kun perusaine sulaa saumakohdassa niin että työkappaleiden sulaneet osat pääsevät sopivasti sekoittumaan keskenään ennen jähmettymistään.
Hitsaamisesta puhutaan myös mm. muovien yhteydessä. Arkipäivää.
Itse en ole hitsannut muuta kuin rautametalleja, joten en pysty puhumaan kokemuksen syvällä rintaäänellä. - minäpätässä
säilytysastioita ja joskus aikoinaan rikkihapon valmistukseen käytettyjä lyijykammioita valmistettiin puhtaasta lyijystä. Saumat oli ilmeisesti pakko hitsata, sillä kammiot olivat mitoiltaan kymmenien metrien luokkaa.
- Aga
Biisi perustuu siis kuitenkin myös faktoihin- ajattelin sen olevan vain eräänlainen Led Zeppelin- tyyppinen vertauskuva.
- akkupehtoori
kyllä voi,mutta on oltava äärimmäisen tarkkana . Lyijyn sulamispisteen ja valumisen väli on äärimmäisen pieni. korjasin nuorempana asentajana v1968-1969 satoja akkuja, jos lorahti riitti korjaamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702081
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371465Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20792Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634